Av vilken anledning? Vill man facebooka så kan man gott sitta vid datorn. Finns viktigare saker att fixa än just detta...
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 11 November 2009 - 22:23
Av vilken anledning? Vill man facebooka så kan man gott sitta vid datorn. Finns viktigare saker att fixa än just detta...
Postad 17 November 2009 - 06:29
Nu e det bara att göra samma med musik o film mappen.
Lägga allt på en rad så man får scrolla i evighet om man har mycke musik som man strömmar är ingevidare,
det är klart bättre att andvända hela skärm ytan.
O när det gäller facebook
Friens listan i mitt tycke fulare med nya uppdateringen.
Det ser enhetligare ut nu med alla boxar! än med bara en box bakom namnet som det kommer att bli.
Redigerat av Unregistered1510832b, 17 November 2009 - 06:35.
Postad 17 November 2009 - 07:50
PS3 Firmware 3.10 Preview (Facebook!)
Facebook... suck.
Nu håller vi andan och väntar på Lunarstorm...
Postad 17 November 2009 - 07:59
Nu håller vi andan och väntar på Lunarstorm...
Förstår inte varför Skunk inte stödjs!
Postad 17 November 2009 - 08:02
Varför inte skaffa det som alla vill ha istället för att kunna posta sina PSN köp på Facebook.
Wow ändra färg på friendlist rutorna
F*n skaffa något vettigt istället Sony.
Postad 17 November 2009 - 09:11
Det är därför LIVE är så mycket bättre.
Postad 17 November 2009 - 10:27
/P
Postad 17 November 2009 - 11:03
Ja, men nu har de intregrerat det så att man postar updates på FB automatiskt, samt att de optimerat själva webläsaren för facebook...nu har man ju väl kunnat köra facebook på PS3:an sen start eller? finns ju inbyggd webbläsare.
/P
Som tur är har de gömt undan FB-inställningarna under Account Management, så det inte känns som de tvingar på en det med ytterligare en ikon under WEB tex.
Att de tog bort rutorna på friendslistan på alla utom den som är vald var ju bra, hoppas de även petat in en funktion för att minska texten också, samt stealth-addat cross voice chat...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 November 2009 - 11:03.
Postad 17 November 2009 - 11:14
stealth-addat cross voice chat...
Hade man nog hört om isf, Verkar inte som Sony vill ge folket det vi vill ha. Utan dom försäkrar sig mer om att skaffa det som 360 skaffar och inte det som 360 redan har.
Sony suger.
Postad 17 November 2009 - 11:27
Och en Spotifyklient skulle sitta fint i PS3:an
Redigerat av VincentVegaSWE, 17 November 2009 - 11:27.
Postad 17 November 2009 - 11:27
Det har iofs ryktat om Cross Game Voice Chat sedan i... somras någon gång? Är tydligen klart och fungerande i devkits och skulle komma i 3.0, men blev skjutet på framtiden för att någon utgivare ställde sig på tvären för att några av deras gamla spel inte skulle fungera med det... på grund av dålig kod (typ Harry potter, EA...)Hade man nog hört om isf, Verkar inte som Sony vill ge folket det vi vill ha. Utan dom försäkrar sig mer om att skaffa det som 360 skaffar och inte det som 360 redan har.
Sony suger.
Finns lite för mycket bra källor på denna funktion för att det inte skulle finnas. Frågan som vanligt är bara när det kommer...
Postad 17 November 2009 - 11:32
Skulle gärna se källa på det du sa om EA, känns inte som att dom skulle vilja stoppa en så stor grej som tydligen betyder så mycket för oss gamers, inte för spel som harry potter iaf.
Postad 17 November 2009 - 11:42
Enda jag hitta just nu.Så det finns men finns inte ändå, iaf inte för oss. Och även OM det finns klart så hjälper ju inte det oss heller.
Skulle gärna se källa på det du sa om EA, känns inte som att dom skulle vilja stoppa en så stor grej som tydligen betyder så mycket för oss gamers, inte för spel som harry potter iaf.
http://www.thesixtha...ery-hard-on-it/
http://forums.n4g.co...IA-m700070.aspx
Killen på forumet där har varit spot on tidigare på många saker, så han anses vara trovärdig.
När sony släpper cross voice chat är du nog den första att lipa om att Sony kopierar MS/360.Hade man nog hört om isf, Verkar inte som Sony vill ge folket det vi vill ha. Utan dom försäkrar sig mer om att skaffa det som 360 skaffar och inte det som 360 redan har.
Sony suger.
Postad 17 November 2009 - 12:04
När sony släpper cross voice chat är du nog den första att lipa om att Sony kopierar MS/360.
Eller hur, därför jag tjatar så mycket om det nu, bara för att få klaga sedan.
Tänk efter lite innan du skriver =)
Även att dom nu härmar så kommer jag inte klaga på det.
Är ju bara att se bak i tiden, 360 får FB...... PS3 "stora" uppgradering.... ... ... ... FB woohoo.
Redigerat av Fiddey, 17 November 2009 - 12:11.
Postad 17 November 2009 - 12:16
En sån här feature är inget de slänger ihop på någon vecka... så vem vet om de jobbat, Sony och MS träffat deal med FB ungefär samtidigt - MS valde att utannonsera det och inte Sony?
Postad 17 November 2009 - 12:39
Eller hur, därför jag tjatar så mycket om det nu, bara för att få klaga sedan.
Tänk efter lite innan du skriver =)
Även att dom nu härmar så kommer jag inte klaga på det.
Är ju bara att se bak i tiden, 360 får FB...... PS3 "stora" uppgradering.... ... ... ... FB woohoo.
Ärligt talat....förutom att gnälla vet jag inte riktigt vad du tillför i den här delen av forumet...om det är ditt syfte är det väl bättre om du håller dig i 360-delen....då får du ju både medhåll och du gör ingen upprörd.
Postad 17 November 2009 - 12:46
Har FB släpps tills 360 ännu?
En sån här feature är inget de slänger ihop på någon vecka... så vem vet om de jobbat, Sony och MS träffat deal med FB ungefär samtidigt - MS valde att utannonsera det och inte Sony?
Det släpps väl idag till xbox360... det tillsammans med filmer i Sverige.
Postad 17 November 2009 - 12:47
Okej, jag är lite bakåtsträvig och negativ, men LÄGG NER! Som morlock skrev är det i alla fall tur att Sony placerat FB-applikationen under Account Management så man slipper se den allt för ofta.
Kompislistan blev i alla fall mycket snyggare och att bläddra bland bilderna verkar vara mycket smidigare med det nya visningsalternativet.
Jag tycker dock att Sony börjar bli lite lama med sina uppdateringar. Kom igen! Kan de inte slå på stora trumman och ge oss en riktigt fet överraskning någon gång? Cross voice chat, MKV-stöd eller varför inte en uppdatering som låter oss spela PS1/PS2-spel. Det är något som i alla fall jag skulle vilja ha i julklapp av Sony.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 17 November 2009 - 12:49.
Postad 17 November 2009 - 12:56
Ärligt talat....förutom att gnälla vet jag inte riktigt vad du tillför i den här delen av forumet...om det är ditt syfte är det väl bättre om du håller dig i 360-delen....då får du ju både medhåll och du gör ingen upprörd.
Ärligt talat så klagar jag på att FB kommer till PS3, när det är så mycket bättre att fixa så att voice-chat kommer.
Det jag och morlock gör ska du inte lägga någon tyngd i =)
Det är bara lite "interna" saker, han vet att jag älskar honom liksom jag vet att han älskar mig.
Jag vill inte ha medhåll jag vill ha användbara saker till PS3.
Vill du ha FB så fine, men klaga inte på mig och säg att jag borde gå någon annanstans tack.
Postad 17 November 2009 - 13:08
Postad 17 November 2009 - 13:13
Postad 17 November 2009 - 13:17
Sitter du i 360-tråden och skriver att MS är dumma i huvudet för att det inte finns en bluerayspelare till 360??
Tänker du lite längre än näsan så inser du att det inte är samma sak.
Inte direkt bara jag som tycker så, t.o.m dom största sony-fansen är ju missnöjda att det inte kommer vettiga saker istället för FB osv.
Postad 17 November 2009 - 13:24
Postad 17 November 2009 - 13:29
blu-ray har däremot utvecklats av Sony och är deras hårdvara.
Som sagt du får tänka lite innan du postar dina inlägg.
Postad 17 November 2009 - 13:42
Postad 17 November 2009 - 13:59
Jag börjar tröttna rejält på allt som har med Facebook att göra. Många jag känner har Facebook och påminner en stup i kvarten hur bra det egentligen är och att jag också minsann borde bli medlem "precis som alla andra". På TV/Radio tycker jag de tjatar hela tiden om att man måste besöka deras superbra sida på Facebook och lägga in en kommentar. Nu ska eländet dessutom in i PS3 och Xbox...
![]()
Okej, jag är lite bakåtsträvig och negativ, men LÄGG NER! Som morlock skrev är det i alla fall tur att Sony placerat FB-applikationen under Account Management så man slipper se den allt för ofta.
Kompislistan blev i alla fall mycket snyggare och att bläddra bland bilderna verkar vara mycket smidigare med det nya visningsalternativet.
Jag tycker dock att Sony börjar bli lite lama med sina uppdateringar. Kom igen! Kan de inte slå på stora trumman och ge oss en riktigt fet överraskning någon gång? Cross voice chat, MKV-stöd eller varför inte en uppdatering som låter oss spela PS1/PS2-spel. Det är något som i alla fall jag skulle vilja ha i julklapp av Sony.
Tack Cloudrabbit!!!!!
helt underbart att se att finns någon mer som verkligen också är trött på att höra om Facebook vart man än är och i alla möjliga sammanhang.
När något blir så super populärt och alla tjatar om att man MÅSTE gå med så blir jag tvärt emot och börjar hata det.
Vadå MÅSTE?
Nej det måste jag inte alls, mitt liv har varit underbart utan det och lär också förbli bara jag slipper höra om den skiten exakt varje dag otaliga gånger.
det enda Facebook är till för att skryta för andra om hur många vänner man har och vem som gör häftigast saker.
de jag känner som har Facebook känner ju inte 1/10 på sin vännerlista.
ursäkta att detta var mycket OT men jag var tvungen att skriva av mig lite om detta ilandsproblem.
Tack för ordet. =)
mvh Kimme
Postad 17 November 2009 - 14:11
Fixa browsern för fan. Eller cross voice för den delen, som flera pratat om (även om jag inte använder headset så skulle jag bli gladare av den nyheten än Facebook.)
Postad 17 November 2009 - 14:43
- Stöd för NTFS
- MKV-stöd
- FLAC-stöd
- Bättre spellistehantering för musik
- Spellistehantering för film
- Spotify
- Voddler (eller annan streamingtjänst för film)
Postad 17 November 2009 - 14:47
Året är 2009 och browsern fungerar inte tillfredställande. Jag hade inte godkänt den 1999 ensFixa browsern för fan.
Fixa nu!!!
Postad 17 November 2009 - 16:09
Jag har några grejer jag skulle vilja se.
- Stöd för NTFS
- MKV-stöd
- FLAC-stöd
- Spotify
Finns en streamningstjänst för filmer redan, www.headweb.com
Postad 17 November 2009 - 16:20
Finns en streamningstjänst för filmer redan, www.headweb.com
Ok då. Jag önskar härmed bättre streamingtjänster än Headweb med dess 1500 titlar av gammalt junk i taskig upplösning.
Postad 17 November 2009 - 16:24
Inte en enda spelrelaterad feature på önskelistan?Jag har några grejer jag skulle vilja se.
- Stöd för NTFS
- MKV-stöd
- FLAC-stöd
- Spotify
För film så finns det redan en tjänst i bruk, dock inte i vår region. Några EU-länder fick tillgång till den nu i november och vi, skandinavien, står på tur.
Postad 17 November 2009 - 16:29
Postad 17 November 2009 - 19:57
- PS2-emulering i mjukvara
- Cross Game Chat
- Full installation av spel. Helst så att man inte ens behöver ha skivan i (tack Trineo).
Redigerat av Kimpost, 17 November 2009 - 19:58.
Postad 17 November 2009 - 20:05
Postad 17 November 2009 - 20:33
Men snälla vän! Läs på lite innan DU pluppar fram grodor ur munnen!MS har inte utvecklat voice-chat, det är ingen hårdvara.
blu-ray har däremot utvecklats av Sony och är deras hårdvara.
Som sagt du får tänka lite innan du postar dina inlägg.
Om du älskar Morlock -> Skicka PM!!!
Kan garantera dig att inga andra här är intresserade av ert "kärleksgnabb", eller ditt försök till gnabb...
Håller med om att det inte tillför så mycket att sitta på en PS3-del av forumet och klanka ner på Sony och lovprisa MS. Lika lite som motsatsen. Vad är ditt syfte med det och vad väntar du dig för reaktioner!?!
Är din stora poäng att peka finger åt någon för att de "apar efter" vad någon annan redan gjort?
Släpp det igår!!!
ALLA gör det i denna bransch, och i väldigt många andra branscher också.
Annars håller jag med om att FB inte direkt fick mig heller att hoppa av stolen av glädje.
Som någon annan skrev: Jag vill ha Spotify
och Voddler (eller annan typ av VOD-tjänst, hellst med olika alternativ: gratis (reklam), prenumeration, ....)
Bättre hantering av musik, bilder och film i XMB, bättre DLNA-gränssnitt, bättre web-läsare osv...
Postad 17 November 2009 - 20:39
Du inser att det är flera flera timmar sedan vi pratade om detta va? men du vill kanske forsätta det?
När idag lovprisade jag MS?
Gör om gör rätt.
Du kan skicka PM om du vill tjata vidare.
Redigerat av Fiddey, 17 November 2009 - 20:40.
Postad 17 November 2009 - 20:43
Jag har några grejer jag skulle vilja se.
- Stöd för NTFS
- MKV-stöd
- FLAC-stöd
- Spotify
Jag säger amen brother på alla de punkterna. Spotify och mkv-stöd saknar jag rejält mycket.
Postad 17 November 2009 - 21:34
Jupp, det där vore bra grejer- PS2-emulering i mjukvara
- Full installation av spel. Helst så att man inte ens behöver ha skivan i (tack Trineo).
När det gäller facebook så är det helt ointressant för mig, jag köper konsoler för att spela spel.
Postad 17 November 2009 - 21:59
Läsa på om vad? det jag skrev om blu-ray och voice-chat stämmer ju.
Du inser att det är flera flera timmar sedan vi pratade om detta va? men du vill kanske forsätta det?
När idag lovprisade jag MS?
Gör om gör rätt.
Du kan skicka PM om du vill tjata vidare.
Sony äger inte patenten bakom blu-ray mer än ngn anna i blu ray foundation group, bara för att Sony propagerar hårdast för BR betyder det inte att det är deras patent, det är ett alldeles för utspritt missförstånd som måste kväsas.
Postad 17 November 2009 - 22:10
Full installation av spel vore grymt. Tyvärr kommer det nog inte fungera som någon ovan skrev.Jag är ganska nöjd med spelfunktionaliteten faktiskt, men det är klart saker kan göras bättre. Listan skrevs i hast. Precis som dessa tillägg, förresten.
- PS2-emulering i mjukvara
- Cross Game Chat
Har inte tänkt på det tidigare men inget annat spel(som jag har märkt av) läser så mycket från skivan som Modern Warfare 2. Helt galet, jag bara väntar på att läsaren ska gå sönder...
Postad 17 November 2009 - 22:29
Sony äger inte patenten bakom blu-ray mer än ngn anna i blu ray foundation group, bara för att Sony propagerar hårdast för BR betyder det inte att det är deras patent, det är ett alldeles för utspritt missförstånd som måste kväsas.
Jag sa inte att dom äger det, bara att dom utvecklade det. Det var ju ändå svårt för MS att få det i 360 med tanke på att den kom innan allt var klart. Därav mitt svar att man inte kan jämföra dom sakerna.
Postad 17 November 2009 - 22:41
MS satsade på fel kort, HD-DVD blev en flopp helt enkelt. Det var ju inte så att MS var språkrör för Bluray direkt?Det var ju ändå svårt för MS att få det i 360 med tanke på att den kom innan allt var klart.
(Och nej, det är ingen HD-DVD spelare i Xbox, jag vet det!)
Kan du inte bara hålla dig till vad tråden faktiskt handlar om? Nu är det många som stör sig på dig...
Tillåt mig dra ett litet citat
" Den vassaste tungan är sällan den visaste. "
Redigerat av Falcy, 17 November 2009 - 22:43.
Postad 17 November 2009 - 22:44
Full installation av spel vore grymt. Tyvärr kommer det nog inte fungera som någon ovan skrev.
Har inte tänkt på det tidigare men inget annat spel(som jag har märkt av) läser så mycket från skivan som Modern Warfare 2. Helt galet, jag bara väntar på att läsaren ska gå sönder...
Det är 2009 nu, så jag tror att det tekniska går att lösa. Kräv internetuppkoppling av dem som vill ha en "full-no-disc-install". Med en sån kan man kanska kolla så att spelet bara finns på en konsoll åt gången. Det finns säkert smartare lösningar än så.
Annars skulle jag tycka att det var ett fall framåt också med 360-varianten av full-install. Med skivan kvar i. Jag har också märkt att det läses mycket från MW2.
Postad 17 November 2009 - 22:56
Kan du inte bara hålla dig till vad tråden faktiskt handlar om? Nu är det många som stör sig på dig...
Slutade för länge sedan, nu måste jag ju bara svara på era inlägg till mig. Varför dra upp allt när det inte är tjat längre liksom?
Dom som stör sig får gärna blockera mig. Jag skriver ju vad jag tycker om den kommande FW sedan att det blir tjat för att jag tycker som jag gör kan ju knappast jag hjälpa.
Redigerat av Fiddey, 17 November 2009 - 22:57.
Postad 18 November 2009 - 08:55
Håller med, mer ett par tillägg:- Stöd för NTFS
- MKV-stöd
- FLAC-stöd
- Spotify
- Stöd för fler ljud- och bildformat, däribland MKV, Mov, 3GP, Flac, Ogg... På det viset slipper man transcoding vid DLNA-streaming + att man kan koppla in externa heter direkt...
- ... och de externa enheterna borde stödja ytterligare filsystem, som sagt: NTFS, exFAT, ext2/3/4...
- Sökning av filer! Ex. genom att på en kolumn (Music/Video/Photo/Game) trycka på Select-knappen (vilket för mig innebär "Select song" ex.) och få upp en sökbox; "Search Music/Video/Photo/Game"
- Förbättrad filhantering där man kan skapa mappar och flyttar filer bäst man vill. Grupperingen är OK, men inte helt fullgod.
- Uppdaterad webbläsare (Chrome motsv.) samt Flash med GPU-accelerering, när det lämnat beta-stadiet
- Skype-stöd med text + video. PSP har det, så bör gå att fixa till kan tyckas
- Vill givetvis ha cross-game voice chat.
VidZone kommer till Sverige den 3e december, vilket skulle kunna fungera som en ersättare till Spotify dock, fast med betydligt sämre utbud.
Postad 18 November 2009 - 10:29
MKV kommer inte dyka upp på PS3:an förän en av dessa saker inträffar:
1. 360:n får MKV stöd
eller
2. Majoriteten av alla bluray/dvd-spelare har MKV-stöd.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
12 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?