'Kan priset verkligen stämma eller har det blivit något tryckfel?? vad tror ni?
Samsungs nya lcd-serier, F96 & F86 (EU)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 september 2008 - 10:45
Postad 27 september 2008 - 14:20
http://www.hallbacks.se/?pid=329613
Nice price
Postad 27 september 2008 - 16:01
Min F96 är förövrigt på service hos Anovo för andra gången. Den här gången titta de på bilden tydligen
och har beslutat sig för att byta LCD.
Köpt på netsuperstore.... inlämnad 16 juli. "Det är inget fel på din TV, det är bara du som tycker det" sa netsuperstore... men jag undrar då varför de byter LCD... Köp aldrig någonting där. I
Att det tar så lång tid kan även bero på att de väntade 5-6 veckor innan de skickade in TVn.
Men jag är ingen expert.
Jag kommer gå vidare med det här när jag väl får TVn.
Postad 03 oktober 2008 - 12:46
Jag antar att det är detta Hallbäcks-länken ovan syftar på, den är dock död nu - och om man gräver på deras sidor verkar det inte ens som de har F96 i sortimentet längre.
Sååå, var det nån som fick sig en teve för 20k?

Postad 03 oktober 2008 - 14:20
Får väl vänta tills den går ner i pris lite till innan man slår till.. Kanske lagom till jul vem vet.
Redigerat av smiley0o0, 03 oktober 2008 - 14:21.
Postad 15 oktober 2008 - 17:38
Postad 21 oktober 2008 - 19:41
Postad 17 november 2008 - 22:39
Jag tycker att randen nästan helt har försvunnit men också att bilden blivit grynigare än innan.
Det är flera här som skriver att dom fått både 1008 och 1009.. vilken är det som är aktuell till min tv?
Lämmar man iväg en apparat för programvaruuppdatering så borde man få den senaste.
Är det någon som kan bekräfta vilken version som är aktuell?
Redigerat av boegas, 17 november 2008 - 22:39.
Postad 21 november 2008 - 23:28
Dock så får jag "ticks" i bilden - en linje eller ibland hela bilden som hoppar till för en kvarts sekund för att inte komma tillbaka på ngn dag. Gissar dock att det har med signalen att göra men ganska svårt att ta reda på det :/
Postad 21 november 2008 - 23:33
Har precis fått tillbaks min tv från service för andra gången, första gången hittade dom inget och inte nu heller med dom la in en ny programvara. Jag hade den där randen som alla pratar om och tv:n är en 46f86 programvaran jag hade var 1006 och nu är det 1007.1
Jag tycker att randen nästan helt har försvunnit men också att bilden blivit grynigare än innan.
Det är flera här som skriver att dom fått både 1008 och 1009.. vilken är det som är aktuell till min tv?
Lämmar man iväg en apparat för programvaruuppdatering så borde man få den senaste.
Är det någon som kan bekräfta vilken version som är aktuell?
Ring Samsung support å fråga? Där får du det säkraste svaret. Vad det gäller din TV kan det mycket väl vara så att verkstaden inte hade fått den nya mjukvaran.
Postad 29 november 2008 - 11:13
Har vänner som har "Svensk" modell och de är helt super och felfria....har dock efter kontakt med leverantörer och lokala butiker fått fakta att de "billiare" modellerna är en annan import och de har haft mycket service och strul med dessa pjäser. Båda F96...man får ju vad man betalar för tyvärr. Billigt är inte alltid bra!
japp! det stämmer min vän!

Postad 01 december 2008 - 08:15
Så min frågor idag är:
1. Hur får jag fram pc alternativen som finns. Den går inte att markera ens. Kör datorn som "Home theater PC" iaf.
DVI-HDMI.
2. Vilken upplösning är det egentligen meningen att man ska köra? Jag kör idag 1280x720, kan inte ha "större" för då måste jag anstränga mig för mkt för att läsa texten. Dock är det jobbigt med 720 upplösningen för varje gång jag startar om tvn så måste jag gå in i menyn och välja "just scan". Det vill man jue helst slippa.. :S
Tacksam för svar / G
Postad 06 december 2008 - 11:56
Postad 06 december 2008 - 16:23
Det går inte utan att att använda externa brytare.Har en dum fråga. Hur fan stänger man av tv:n helt? Stänger jag av den framifrån lyser fortfarande röda lampan till höger och jag kan fortfarande sätta på den från fjärren.
Koppla sladden till en grenkontakt med strömbrytare, eller som jag - kör en fjärrbrytare. Slår på utrustningen med gruppstyrningsfunktionen på fjärrbrytarna. I en ideal värld hade detta gjorts med TVns fjärrkontrollen - men det går inte utan att ersätta standardfjärren med en annan
Postad 06 december 2008 - 16:31
1. Har inte manualen framför mig just nu - men tror att de PC alternativ du pratar om är endast meningsfulla på man kör VGA, dvs de finns endast synliga då.Har lite funderingar kring min 40-F86. Kör datorn i den mestadels. Använder den som htpc. Har kollat i instruktionsboken och gjort som det står. Men får inte fram PC alternativen.
Så min frågor idag är:
1. Hur får jag fram pc alternativen som finns. Den går inte att markera ens. Kör datorn som "Home theater PC" iaf.
DVI-HDMI.
2. Vilken upplösning är det egentligen meningen att man ska köra? Jag kör idag 1280x720, kan inte ha "större" för då måste jag anstränga mig för mkt för att läsa texten. Dock är det jobbigt med 720 upplösningen för varje gång jag startar om tvn så måste jag gå in i menyn och välja "just scan". Det vill man jue helst slippa.. :S
Tacksam för svar / G
Om man kör HDMI kan du döpa om HDMI ingångens namn til PC eller nått i den stilen -tror att de står finstilt någonstans i manualen också.
2. Dessa lägen för PC tror jag tvingar fram skärmens native upplösning - dvs 1920x1080. Så vill du köra annan upplösning och få den sparad från gång till gång får du nog inaktivera HTPC lägen och "köra som vanligt" (som om det var spelkonsol eller dvd som satt i ingången). Isåfall skall källans inställningar sparas.
Postad 31 december 2008 - 15:50
Postad 04 januari 2009 - 23:17
Okej - ingen Nordic, då har dom antagligen gjort någon mjukvarureset så vissa inställningar har försvunnit, eller så har de uppdaterat FW. Du kan slå på Nordic igen genom att gå in i "service menyn" och välja Nordic = True (kan ge mer detaljerade instruktioner om du vill, fast det står lite här och var i Samsung trådarna).Ja "PC" kan man bara välja om man kör analogt, vga. Men jag får inte min att funka i 60 hertz, bara i 50. Men en låne tv på 32 tum funkade kanon. Och när jag fick den från verkstan i går så finns inte nordic med. Och lyckas inte ändra. Så min tv hittar inte svt. Måste kolla vilken sw å fw som man ska ha. Vilka har ni, jag har T-PNRDEUCW-1002 och T-MOJODEUB-1011. Gott slut
Men detta bör ju de på verkstan förberett - hur som helst, får man fråga varför TVn var på verkstan egentligen...?
Var ser du att output är i 50 Hz, på datorn eller i TVn eller i båda? Kör du analog eller digital videosignal (samma på både TVarna?)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar