Toshiba Z3030 - 37"-52"
1520 svar till detta ämne
Postad 29 March 2008 - 16:26
sterilan
-
sterilan
-
Rookie
-
2 inlägg
Jeg har nettopp kjøpt en 47Z3030.
I innlegg 1435 på side 48 står gasteropods "Final settings". Jeg så ett eller annet sted på nettet gasteropods default service menu innstillinger. Disse er forskjellige fra mine. Kan jeg likevel anta at hans service menu innstillinger er like "optimale" for min TV som for hans?
Jag är egentligen inte rätt man att svara på detta men jag tror att hans inställningar fungerar i stort sett lika bra på andras z3030 med sips panel, kanske de är något mer optimerade för just hans ex. elller batch. Däremot så har ju alla olika tycke/smak/tv-miljö därför kanske inte hans inställningar är just perfekt för oss andra. Det bästa är att testa olika inställningar; tomas, gasteropods, hoax etc. Eller så lägger man tid på att kalibrera sitt eget ex och ser om man får fram ngt bättre resultat.
Det hade varit intressant och höra vad Tomas L tycker? Kör du fortfarande med dina "pure black" settings? Har du provat några andra på AVForums? Kommentarer?
Takk! Min 47Z3030 er batch J665210. Service menu default verdier er: RCUT: 00H GCUT: 00H BCUT: 00H RDRV: 8EH GDRV: 88H BDRV: 93H BRTC: 03H COLC: C8H UVTT: F6H CNTX: 86H Kanskje noen kan ha nytte av dem...
Postad 01 April 2008 - 20:46
jj_man
-
jj_man
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag är en relativt ny ägare till en 42Z3030 och är överlag väldigt nöjd. Dock funderar jag på en detalj, jag upplever att bilden (SD digital tv via Comhem) är övermättad i vita partier. Vad jag menar är att det är väldigt svårt att uppfatta detaljer i vita partier. Ett exemplel i slutspelstider är isen på hockeyrinken där det är svårt att särskilja linjerna på isen. Spelar ingen roll ifall jag drar ner brightness o contrast väldigt lågt...
Jag är dock lite osäker ifall problemet är tv:n eller digitalboxen. Tittar man på den analoga Comhemsändningarna så finns inte problemet, detta kanske tyder på att det är något annat än tv:n.
Några idéer eller andra som har detta fenomen?
Postad 01 April 2008 - 21:31
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag är en relativt ny ägare till en 42Z3030 och är överlag väldigt nöjd. Dock funderar jag på en detalj, jag upplever att bilden (SD digital tv via Comhem) är övermättad i vita partier. Vad jag menar är att det är väldigt svårt att uppfatta detaljer i vita partier. Ett exemplel i slutspelstider är isen på hockeyrinken där det är svårt att särskilja linjerna på isen. Spelar ingen roll ifall jag drar ner brightness o contrast väldigt lågt...
Jag är dock lite osäker ifall problemet är tv:n eller digitalboxen. Tittar man på den analoga Comhemsändningarna så finns inte problemet, detta kanske tyder på att det är något annat än tv:n.
Några idéer eller andra som har detta fenomen?
Jag kan tyvärr inte svara dig eftersom jag bara har analogt comhem (suck). Där har jag dock inte märkt de problemen. En fråga dock är hur pass stor skillnad är det att använda analogt comhem kontra digitalt comhem ? Jag vill inte köpa digitalbox förrän det går att köpa en vettig hd-box till ok pris, så jag avvaktar. Eller om det går att få kanaler via fibret snart (statsnät).
Postad 02 April 2008 - 00:54
indyit
-
indyit
-
Rookie
-
8 inlägg
Ok, jag är säker på att flera av er har redan skrivit om det här men just nu så ville jag pröva på min tv-out på den bärbara för första gången...Också första gången jag använder en PC på min 473030D...märkte att texten ser inte precis ut som det ska även i "exact scan". Kan vara på grund av att min upplösning på datan är bara 1440 x 900 medan på tv:en är det 1920 x 1080. Men jag ställde två olika upplösningar på de olika skärmerna ena har 1440 x 900 och tv:en har 1920 x 1080...Det är typ en extension grejs så jag kan dra grejer från ena till den andra. Ser väldigt nice ut, även om färgerna är inte helt rätt...vet inte helt varför kan vara på grund av mina user settings från gasterapod (stavade nog fel, men ni vet vem jag menar!) Hur är det med er då?
Postad 02 April 2008 - 07:03
mzr
-
mzr
-
Användare
-
-
202 inlägg
har för mig jag har läst att man ska dra ner skärpan ganska rejält typ -40 eller nåt sånt när man vill få texten att se bra ut.. testa
Postad 02 April 2008 - 09:27
Yorgon
-
Yorgon
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
jj_man, jag har samma problem fast med analoga nätet. Tror faktiskt jag har problemet med alla typer av signaler, ganska ###### irriterande, och drar man ner brightness eller dylikt så bli allt bara gråare, men fortfarande lika "enfärgat". Detta är min största nemesis med tvn nu faktiskt.
Postad 02 April 2008 - 21:56
jj_man
-
jj_man
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag kan tyvärr inte svara dig eftersom jag bara har analogt comhem (suck). Där har jag dock inte märkt de problemen. En fråga dock är hur pass stor skillnad är det att använda analogt comhem kontra digitalt comhem ? Jag vill inte köpa digitalbox förrän det går att köpa en vettig hd-box till ok pris, så jag avvaktar. Eller om det går att få kanaler via fibret snart (statsnät).
Är det bra kvalitet på sändning så tycker jag det är stor skillnad, men tyvärr är inte alla sändingar bra vilket medför att jag kan se problem med vad jag tror är de-interlacing ibland (små horizontella linjer i delar av bilden). jj_man, jag har samma problem fast med analoga nätet. Tror faktiskt jag har problemet med alla typer av signaler, ganska ###### irriterande, och drar man ner brightness eller dylikt så bli allt bara gråare, men fortfarande lika "enfärgat". Detta är min största nemesis med tvn nu faktiskt.
Nej, tweekande inte ger något nämnvärt resultat för mig heller.
Postad 03 April 2008 - 07:31
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag kan tyvärr inte svara dig eftersom jag bara har analogt comhem (suck). Där har jag dock inte märkt de problemen. En fråga dock är hur pass stor skillnad är det att använda analogt comhem kontra digitalt comhem ? Jag vill inte köpa digitalbox förrän det går att köpa en vettig hd-box till ok pris, så jag avvaktar. Eller om det går att få kanaler via fibret snart (statsnät). Är det bra kvalitet på sändning så tycker jag det är stor skillnad, men tyvärr är inte alla sändingar bra vilket medför att jag kan se problem med vad jag tror är de-interlacing ibland (små horizontella linjer i delar av bilden).
jj_man, jag har samma problem fast med analoga nätet. Tror faktiskt jag har problemet med alla typer av signaler, ganska ###### irriterande, och drar man ner brightness eller dylikt så bli allt bara gråare, men fortfarande lika "enfärgat". Detta är min största nemesis med tvn nu faktiskt. Nej, tweekande inte ger något nämnvärt resultat för mig heller.
Testa några inställningar som finns postade på AVForums och se om de kan hjälpa? Jag använder mig av Gasterepods inställningar fast naturlig färg istället för varm. Hoax inställningar (samma inställningar i service menyn) fungerar bättre till SD sändningar, men där tycker jag man tappar lite när man ser HD. Det är väldigt synd att man inte kan spara sina inställningar per input. Prova dessa vetja, inget att förlora!
Postad 03 April 2008 - 12:18
rillern
-
rillern
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Köpte denna modell och har testat den lite nu och jag kan bara säga att jag är ganska missnöjd faktiskt!
Om vi börjar med det positiva:
Kanon bild på allt som är högupplöst, Blu-ray, Xbox360 osv ser riktigt j-vla bra ut!
Det negativa:
Allt SD är nog bland det sämsta jag sett! Har vanlig analog comhem och bildkvaliten påminner om när man för i tiden kopierade en kopierad VHS! Varenda kontur är ostabil, färgerna blöder osv. Har testar köra en DVD film (siste samurajen) på både min DVD inspelare och Xbox 360 och bildkvaliten är jämförbar med VHS (dock blir den bra via HDMI från en bluray....)
Upptäckte också att den har problem att ta emot en 1920*1080 signal från HTPC:n (ATI Radeon 2600 pro kopplad med DVI-HDMI). Enl sidan www.pixelmappat.nu så är bilden pixelmappad och det ser ut som det ska men text och liknande blir suddigt och konstigt, ser inte alls pixelmappad ut, kör jag en DVD film via HTPC:n så har jag eftersläpningar som heter duga! skulle mkt väl kunna vara en 100ms panel..... har provat att både aktivera PC läget och Exact skanning utan bättre resultat
Har jag fått ett måndags ex eller har utvecklingen inte kommit längre än när jag köpte min Samsung R51 som klarar allt ovanstående med betydligt bättre resultat?
Dock ska den returneras då den stängt av sig själv 3 gånger, men jag vet inte om jag ska ta en ny Tosh eller den nya Panna 42PX85!
Redigerat av rillern, 03 April 2008 - 12:29.
Postad 03 April 2008 - 12:50
snyltarn
-
snyltarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Köpte denna modell och har testat den lite nu och jag kan bara säga att jag är ganska missnöjd faktiskt!
Om vi börjar med det positiva:
Kanon bild på allt som är högupplöst, Blu-ray, Xbox360 osv ser riktigt j-vla bra ut!
Det negativa:
Allt SD är nog bland det sämsta jag sett! Har vanlig analog comhem och bildkvaliten påminner om när man för i tiden kopierade en kopierad VHS! Varenda kontur är ostabil, färgerna blöder osv. Har testar köra en DVD film (siste samurajen) på både min DVD inspelare och Xbox 360 och bildkvaliten är jämförbar med VHS (dock blir den bra via HDMI från en bluray....)
Upptäckte också att den har problem att ta emot en 1920*1080 signal från HTPC:n (ATI Radeon 2600 pro kopplad med DVI-HDMI). Enl sidan www.pixelmappat.nu så är bilden pixelmappad och det ser ut som det ska men text och liknande blir suddigt och konstigt, ser inte alls pixelmappad ut, kör jag en DVD film via HTPC:n så har jag eftersläpningar som heter duga! skulle mkt väl kunna vara en 100ms panel..... har provat att både aktivera PC läget och Exact skanning utan bättre resultat
Har jag fått ett måndags ex eller har utvecklingen inte kommit längre än när jag köpte min Samsung R51 som klarar allt ovanstående med betydligt bättre resultat?
Dock ska den returneras då den stängt av sig själv 3 gånger, men jag vet inte om jag ska ta en ny Tosh eller den nya Panna 42PX85!
Har den stängt av sig själv låter den väl som ett måndagsex.. :s analog sdtv ser inte så himla hett ut på min 47" heller men det tycker ja inte är så konstigt, digitaltv däremot ser ruuuskigt bra för mig och dvd likaså. antar att du testat lite olika inställningar? Tomas L:s är riktigt bra. jag har heller inga problem med min htpc varken med pixelmappning(med -50 i sharpness) lr eftersläpning. Hoppas du blir nöjd vilken tv du än väljer för den du fått låter inge vidare
Postad 03 April 2008 - 14:43
jj_man
-
jj_man
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag kan tyvärr inte svara dig eftersom jag bara har analogt comhem (suck). Där har jag dock inte märkt de problemen. En fråga dock är hur pass stor skillnad är det att använda analogt comhem kontra digitalt comhem ? Jag vill inte köpa digitalbox förrän det går att köpa en vettig hd-box till ok pris, så jag avvaktar. Eller om det går att få kanaler via fibret snart (statsnät). Är det bra kvalitet på sändning så tycker jag det är stor skillnad, men tyvärr är inte alla sändingar bra vilket medför att jag kan se problem med vad jag tror är de-interlacing ibland (små horizontella linjer i delar av bilden).
jj_man, jag har samma problem fast med analoga nätet. Tror faktiskt jag har problemet med alla typer av signaler, ganska ###### irriterande, och drar man ner brightness eller dylikt så bli allt bara gråare, men fortfarande lika "enfärgat". Detta är min största nemesis med tvn nu faktiskt. Nej, tweekande inte ger något nämnvärt resultat för mig heller.
Testa några inställningar som finns postade på AVForums och se om de kan hjälpa? Jag använder mig av Gasterepods inställningar fast naturlig färg istället för varm. Hoax inställningar (samma inställningar i service menyn) fungerar bättre till SD sändningar, men där tycker jag man tappar lite när man ser HD. Det är väldigt synd att man inte kan spara sina inställningar per input.
Prova dessa vetja, inget att förlora!
Tack för förslaget, det ska jag göra.
Postad 07 April 2008 - 16:56
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Wow vilket monster, har just fått min 52 levererad hem till mig och den är ju brutal...I like it!
Jag har lite svårt att få till skärpa kontrast bra så att den inte blir för mjuk i bliden men heller inte så att den blir för skarp och avslöjar bristerna i vanlig digitalTV för mycket. Jag har provat med Roggans inställningar och en del annat också. Ni som ser på sport, främst då fotboll även 42 och 47 ägare, hur "hård" bild har ni? främst då kontrast men även DNR och brusred? Jag tycker ändå det ser överaskande bra ut med sport, har väldigt svårt att tänka mig en LCD tv som hanterar sport bättre.
Postad 09 April 2008 - 19:55
Jontebus
-
Jontebus
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon som har yttermåtten på kartongen till 42Z3030D??
Är lite tveksam till att det får plats i bilen hem i morgon... Eller, skulle det fungera att lägga den ned under cirka 10 minuter vid hemfärd? Har hört att det är plasma som är sämre att lägga ned. Måste ändå sedan vänta någon timme innan man slår på TV'n...
Någon?
Postad 10 April 2008 - 20:26
h_berg
-
h_berg
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Testade en Sagem 250 GB DVB-T mottagare i dag.
Blev väldigt besviken på bildkvaliten jämfört med den inbyggda mottagaren.
Finns det nåt konkret man kan Testa?
Digital signal, görs om till analog i boxen, kanske inte konstigt att det blir sämre.
Har en Denon AVR-2807 reciever med HDMI repeater....skall kanske testa att köra från scarten på boxen in i recievern via RGB och sedan via HDMI till TV'n.
Vad tror ni om det?
Postad 11 April 2008 - 15:04
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Till er som redan har denna z3030.
Kan ni möjligtvis lägga upp lite bilder så man får se hur det ser ut med bild i bild funktionen. TV/PC bilden menar jag då. Jag vet redan att det inte ska gå och se TV-TV bild i bid.
Och skriv gärna hur det funkar för er...Bra bild från PC, lätt att sätta igång funktionen..osv.
Postad 11 April 2008 - 22:06
Unregisteredd89ec762
-
Unregisteredd89ec762
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Någon som har yttermåtten på kartongen till 42Z3030D??
Är lite tveksam till att det får plats i bilen hem i morgon... Eller, skulle det fungera att lägga den ned under cirka 10 minuter vid hemfärd? Har hört att det är plasma som är sämre att lägga ned. Måste ändå sedan vänta någon timme innan man slår på TV'n...
Någon?
Tjena, Jag fick in min 47" is Saab 9000 CS, så om du kollar upp måtten på en saab så kanske det hjälper:)
Postad 11 April 2008 - 22:21
Unregisteredd89ec762
-
Unregisteredd89ec762
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Till er som redan har denna z3030.
Kan ni möjligtvis lägga upp lite bilder så man får se hur det ser ut med bild i bild funktionen. TV/PC bilden menar jag då. Jag vet redan att det inte ska gå och se TV-TV bild i bid. Och skriv gärna hur det funkar för er...Bra bild från PC, lätt att sätta igång funktionen..osv.
Bild i bild funkar såhär, Vänster sida PC skärm, typ 50% av skärmen (på vänster sida) medan den andra sidan som bara kan visa från TVns egan Tuner som täcker ungefär 25% av skärmen, ljudet kommer från Tv tunern, svart bakgrund (ställer in själv)
Postad 11 April 2008 - 22:34
Unregisteredd89ec762
-
Unregisteredd89ec762
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Riktigt riktigt trist måste jag säga! Jag hade ju själv lite problem med min teve. Dock så handlade jag på my-solution men de löste problemet relativt bra. Jag fick en ny teve och betalade ingen frakt. Däremot så fick jag vänta dryga månaden! Går det inte att få ersättning istället om det nu inte går att häva köpet?
Har försökt allt på frågan om att häva köpet fick jag till svar att det inträffar väldigt sällan. Dom hänvisar allt ansvar till Tosh hela tiden där rep skall ske osv. Som kund kommer man ingenstans man bollas runt med olika mail svar och seg hantering.
Som jämnförelse köpte jag en LG 26LB75 på Elgiganten till barnen som dock krånglat med våran PS3 40G. Bilden fick ett grönt brus dock så funkade allt med PS3 60G men ej 40G. Allt var tok skummt tog den till El giganten fick först en ny LG men det vart ej bättre. Så jag tog med min PS3 till butiken för att kolla om det var fel på den. Den funkade klockrent i andra modeler dock ej 26tum LG26LB75 . Då fick jag en Samsung LE-26R88BD vilket nu lirar klockrent. Kort så har jag på 1dag fått min LG utbytt mot ytterligare en samt fått problemet avhjälpt med en ny Samsung. Allt detta på 1dag Dom drog oxå av 100:- för bil turerna till butik. Samsungen och Elgiganten är riktigt nice.
Nej pix suger sedan kommer man ju alltid att ha deras elände i bakhuvudet om nu min Tosh skulle paja i framtiden.
Då vill jag spy lite på MediaMarkt Lund också. Köpte min på Mediamarkt som hade en död pixel i mitten på min 47Z3030, Media läte inte mig häva köpet utan hänvisade allting till att det var Tosh som inte ville ta tillbaka produkten... Luktar bullshit så med lite bråk fick jag byta deras Demo ex som har stått där i 1 vecka, vilket jag inte var nöjd ändå... det roliga var att de ville ha tillbaka original kartongen så att de kan skicka det till Toshiba (De får utbilda sina kundtjänst bättre så att de inte avslöjar vad de ska göa med TVn!!!), de påstår att det inte e nåt fel, varför ska de då skicka det till Toshiba? Jag sa No Way:) De säger att de kommer använda min TV som Demo istället... återvände till Mediamarkt 2 dagar efter... tror ni att jag ser "min" TV? Anyway den tyckte jag inte hade samma bra svärta som den jag fick pixelfel på, men jag orkar inte köra fram o tillbaka TVn längre så jag får behålla den ett par år till. Annars e jag supernöjd med Toshiban. Kan nog hålla med om att Tosh LCD Garantisupport suger jämfört med Sharp eller andra stora tillverkare. Var på Mediamarkt 2 dagar efter jag lämnade in den, de sa att - Media Markt kommer aldrig köpa dyra vara där efter öppet köp suger även om varan var defekt, och supporten suger där, det får bli en bojkott där! - Tosh Garantisupport har inte haft direkt kontakt med dem, men det ni skriver ser inte heller bra ut.
Postad 11 April 2008 - 22:41
Unregisteredd89ec762
-
Unregisteredd89ec762
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Wow vilket monster, har just fått min 52 levererad hem till mig och den är ju brutal...I like it! Jag har lite svårt att få till skärpa kontrast bra så att den inte blir för mjuk i bliden men heller inte så att den blir för skarp och avslöjar bristerna i vanlig digitalTV för mycket. Jag har provat med Roggans inställningar och en del annat också. Ni som ser på sport, främst då fotboll även 42 och 47 ägare, hur "hård" bild har ni? främst då kontrast men även DNR och brusred? Jag tycker ändå det ser överaskande bra ut med sport, har väldigt svårt att tänka mig en LCD tv som hanterar sport bättre.
Tjena, Viasat Champ league ser bra ut med den analoga, ibland kan man tro att det e digitalt, jag får artefakter på speltiden när kameran rör sig bland publiken, även även bollen e drabbad om jag kör 100hz... kör jag utan så ser det bra ut, men rör sig kameran för snabb så blir det jobbigt  Kör iallafall black level på låg för att inte förlora för mycket på de mörka detaljerna. För er som e intresserad av att calibrera och testa 3D färger så kan ni använda er av detta: jag ändrat efter PC inställning då ser PC inställningar bra (kör bara VGA just nu) http://www.lagom.nl/lcd-test/Kör även DVD, men inte med HDMI utan bara component... får fixa PS3 och testa igen.
Postad 18 April 2008 - 17:32
Jontebus
-
Jontebus
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tjena,
Jag fick in min 47" is Saab 9000 CS, så om du kollar upp måtten på en saab så kanske det hjälper:)
Har också en Saab 9000 CSE, och 42:an fick plats utan problem i baksätet!!!
Postad 25 April 2008 - 07:53
mad_cow
-
mad_cow
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Har ett lite irriterande problem.
När jag väljer "bildläge" (brett format, Bio1, Exact scan mm) på Tv-mottagaren (analog) så sparas detta format till alla kanaler. När jag väljer "exact scan" på komponentingången (xbxo360) så sparas även detta till nästa gång jag startar tv:n.
MEN, när jag väljer "exact scan" på HDMI1 ingången (HTPC 1920x1080@24Hz) så sparas inte detta till nästa gång jag startar tv:n, utan då går den tillbaka till "brett format".
Någon som haft liknande problem, och löst dem?? Ganska irriterande att behöva byta tillbaka varje gång...
/mad_cow
Postad 27 April 2008 - 17:38
NetzRacer
-
NetzRacer
-
Rookie
-
4 inlägg
Ibland är det bra att veta vad man gör innan man börjar...
Efter minst ett halvårs läsande på detta Forum så har jag till slut slagit till och köpt en 47Z3030 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd än så länge (dock så kan jag hålla med om att fjärren kan vara lite kinkig ibland, men det verkar bero på dagsformen(fjärrens alltså), ibland så fungerar den klockrent och ibland så måste man verkligen sikta).
Mitt problem är att jag idag gick in i servicemenyn för första gången utan att veta riktigt hur den fungerar, varför jag lyckades ändra en parameter (typiskt). Jag har nu återställt den enligt det värde som finns tidigare i denna tråden, men då jag inte har samma batchnummer på min TV och det verkar som att vissa andra värden inte är samma som mina så undrar jag om någon har samma batchnummer som mig och som kan lägga ut sina originalvärden då jag antar att alla paneler med samma batchnummer har samma värden?
Jag har batchnummer J665213.
Är det förresten någon som vet vad alla dessa parametrar påverkar?
Tack på förhand
Postad 28 April 2008 - 08:33
zipzipzipzip
-
zipzipzipzip
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har 2 mysko problem.
första är att hdmi 1/2 inte vill fungera datorn hittar att tv är en tohsiba så de kan ju itne vara trasiga känns det som.
men på hdmi 3 fungerar det och köra från datorn.
Det har fungerar o köra från hdmi 2 förut med 1 7800go grafikkort men fungerade inte med hd2600xt.
och nu har jag ett grforce 9600gt och det fungerade och köra med det ett tag tilsdet helt plötsligt slutade(kan inte säga exakt när). och jag har testat allt!! (allt till o formaterat datorn ) men det fungerar inte men på hdmi 3 fungerar det.
någon som har varit med om det?
och sen för och komma in på servicen menyn så får man först upp en ruta att den söker efter digitala signaler , men den hittar aldrig några digitala signaler (kopplad till tele2 box)och den hittade inga fast den inte var kopplad till boxen. och det gör att jag aldrig kommer till dem andra menyerna.
Måste man hitta digitala signaler för och komma in på service menyn?
har läst manuallen där står det att man ska komma in på den om man tar menyn och sen en undermeny, men den menyn har jag ju inte!?
och jag har haft tv i 4 månader nu.
någon som kan hjälpa och vet hur man gör?/tack
Redigerat av zipzipzipzip, 28 April 2008 - 08:35.
Postad 28 April 2008 - 13:54
NetzRacer
-
NetzRacer
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej Zipzip...
Fråga mig hur man går in i servicemenyn, jag vet (se inlägg ovan).
Jag gjorde precis som det står tidigare i denna tråden tryckte på fjärrens muteknapp 3 gånger efter varann(se till att TV´n tar varje tryckning förslagsvis har du TV´n på högsta volym så går det inte att missa  ), den fjärde gången när jag tryckte så höll jag in knappen och tryckte samtidigt på knappen MENU på högra sidan på TV´n. Som tidigare nämnts så rekommenderar jag att du skriver upp dina defaultvärden innan du börjar ändra.
Du ändrar en parameter genom att trycka höger eller vänster på den stora runda "knappen" och stegar mellan de olika parametrarna genom att trycka upp eller ned på samma knapp. Det finns totalt 29 oilka parametrar att ändra på.
Postad 28 April 2008 - 15:01
zipzipzipzip
-
zipzipzipzip
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej Zipzip... Fråga mig hur man går in i servicemenyn, jag vet (se inlägg ovan). Jag gjorde precis som det står tidigare i denna tråden tryckte på fjärrens muteknapp 3 gånger efter varann(se till att TV´n tar varje tryckning förslagsvis har du TV´n på högsta volym så går det inte att missa ), den fjärde gången när jag tryckte så höll jag in knappen och tryckte samtidigt på knappen MENU på högra sidan på TV´n. Som tidigare nämnts så rekommenderar jag att du skriver upp dina defaultvärden innan du börjar ändra. Du ändrar en parameter genom att trycka höger eller vänster på den stora runda "knappen" och stegar mellan de olika parametrarna genom att trycka upp eller ned på samma knapp. Det finns totalt 29 oilka parametrar att ändra på.
tack, tackar!....har länge undrat hur man kommer in i den ******** menyn. Nu har du gjort dagens goda gärning.
Postad 28 April 2008 - 15:05
NetzRacer
-
NetzRacer
-
Rookie
-
4 inlägg
Vad kul att man kunnat göra någon glad idag iallafall, kommer suga på den karamellen resten av veckan  .
Det är inte så pass bra att din TV har samma batchnummer som min så att du kan dela med dig av dina originalvärden?
Det skulle defintivt göra mig väldigt glad.
Postad 03 May 2008 - 09:23
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Det hade varit intressant och höra vad Tomas L tycker? Kör du fortfarande med dina "pure black" settings? Har du provat några andra på AVForums? Kommentarer?
Ja, på kvällstid så använder jag fortfarande samma inställningar. Jag bor i den norra delen av landet med mörka vintrar och ljusa somrar (som tur är!) och det är nu så ljust på dagtid att de inställningar jag använt för att optimera svärta (och bild) ser ganska murriga ut. Det jag då har gort är att växla till något av default-lägena, oftast "standard", eller helt enkelt dragit upp ljusstyrkan. Inom kort så måste jag nog justera till "sommarinställningar". En fördel med den ljusa årstiden är att svärtan alltid ser bäcksvart ut.  Jag hoppas snart kunna köpa in en kalibrator till firman för att kalibrera bildskärmar och då ska även Toshiban få en genomgång, jag har inte velat gå in och peta i 3D-färginställningarna utan att veta vad jag gör. Jag har även fått DVE på Blu-Ray. Första intrycket är att DVE HD är en besvikelse, det verkar vara exakt samma testbilder som på gamla DVE PAL. Men har bara hunnit titta som hastigast på den, jag blev pappa i början av mars och har knappt sett en film sedan dess, än mindre hunnit med någon "kalibrering".
Postad 03 May 2008 - 19:50
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ja, på kvällstid så använder jag fortfarande samma inställningar. Jag bor i den norra delen av landet med mörka vintrar och ljusa somrar (som tur är!) och det är nu så ljust på dagtid att de inställningar jag använt för att optimera svärta (och bild) ser ganska murriga ut. Det jag då har gort är att växla till något av default-lägena, oftast "standard", eller helt enkelt dragit upp ljusstyrkan. Inom kort så måste jag nog justera till "sommarinställningar". En fördel med den ljusa årstiden är att svärtan alltid ser bäcksvart ut. 
Jag hoppas snart kunna köpa in en kalibrator till firman för att kalibrera bildskärmar och då ska även Toshiban få en genomgång, jag har inte velat gå in och peta i 3D-färginställningarna utan att veta vad jag gör.
Jag har även fått DVE på Blu-Ray. Första intrycket är att DVE HD är en besvikelse, det verkar vara exakt samma testbilder som på gamla DVE PAL. Men har bara hunnit titta som hastigast på den, jag blev pappa i början av mars och har knappt sett en film sedan dess, än mindre hunnit med någon "kalibrering". 
Man får gratulera  En annan har två småttingar så att "leka" med TVn och PS3an blir inte lika ofta som man själv vill det. Det är smällar man får ta när man är småbarnsförälder! Hur som helst så kör jag vidare på Gasterepods inställningar vilket jag tycker funkar fin fint. Drar ner lite på kontrasten när jag ser skräp comhem analogt, och det hjälper en del. Du får hotja till när du har lekt med firmans kallibreringsverktyg
Postad 17 May 2008 - 09:30
rillern
-
rillern
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
bla
Redigerat av rillern, 18 May 2008 - 19:15.
Postad 06 June 2008 - 07:52
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Kort fråga: Jag funderar på att köpa 52-tummaren i Z3030-serien. Hur sitter ingångarna på baksidan - är de riktade nedåt eller rakt bakåt? Jag är beroende av åtminstone en nedåtriktad HDMI-port för att kunna hänga den snyggt på väggen...
Postad 07 June 2008 - 13:12
BennyB
-
BennyB
-
Rookie
-
8 inlägg
2st HDMI portar är riktade neråt och en sitter på sidan
Redigerat av BennyB, 07 June 2008 - 13:13.
Postad 08 June 2008 - 21:43
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Upplever ni också att fotbolls-EM inte ser riktigt bra ut på dom stora bilderna?
Speciellt röda spelare juddrar det väldigt mycket på.
Kanske ser bättre ut på HD sändningarna?
Eller är det typiskt lcd?
Ser via Tele2 kabel.
Postad 11 June 2008 - 14:19
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Kort fråga: Jag funderar på att köpa 52-tummaren i Z3030-serien. Hur sitter ingångarna på baksidan - är de riktade nedåt eller rakt bakåt? Jag är beroende av åtminstone en nedåtriktad HDMI-port för att kunna hänga den snyggt på väggen...
Dom är ju riktade neråt som sagt men jag stör mig på att dom inte går att komma åt när tv:n sitter på väggen.
Postad 25 June 2008 - 17:40
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Hallå!
Samma hände med min TV tidigare idag. "Knäpp" ljudet - grön lampa några sekunder och sen "knäpp" ljud igen för att sen återgå till att endast den röda lampan lyser. Någon mer som har samma "problem" ?
Hej,
Har samma konstighet, någon lösning eller förklaring
Verkar som att min har slutat att "knäppa". Det jag har gjort är att jag gjorde en återställning av TV'n. Sen dess har det inte hänt! Innan jag gjorde återställningen så kunde den knäppa 2-3 ggr på en timme.
Postad 27 July 2008 - 08:42
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Man får gratulera En annan har två småttingar så att "leka" med TVn och PS3an blir inte lika ofta som man själv vill det. Det är smällar man får ta när man är småbarnsförälder! Hur som helst så kör jag vidare på Gasterepods inställningar vilket jag tycker funkar fin fint. Drar ner lite på kontrasten när jag ser skräp comhem analogt, och det hjälper en del. Du får hotja till när du har lekt med firmans kallibreringsverktyg 
Jag lånade hem en kalibrator under semestern (som tyvärr är slut snart) och tänkte göra ett försök att kalibrera TV:n. Kalibratorn är en Eye-One Display 2 och mjukvaran till den fungerar bara på PC eftersom den även justerar LUT-kurvor i PC:n. Men jag laddade hem gratisprogrammet HCFR vilket har stöd för min kalibrator. Jag gjorde ett försök en tidig morgon att få färgerna rätt, utan att läsa några instruktioner eller andras erfarenheter av kalibrering av Z3030. Jag upptäckte dock snabbt att jag vissa justeringar under 3D färghantering inte gav någon mätbar skillnad, t ex så kunde jag justera blå hur mycket som helst utan varken mätbart eller synbart resultat. Min bild har legat åt det kalla hållet, d v s för mycket blå. I brist på tid så tänkte jag ta en genväg och lade in Gasteropods inställningar. Jag tyckte direkt att de såg fel ut, nu var bilden för varm, blå himlar fick en svag sepia-ton. Det var väldigt tydligt när jag gjorde paus med en blå himmel och växlade mellan läget "Standard" och "Användarinställning". Himlen såg mycket mer naturlig ut med "Standard". En snabb kontroll med kalibratorn bekräftade att bilden låg på ca: 6000K, inte 6500K. Jag lärde mig dock en sak med Gasteropods inställningar: man måste gå in i service-menyn för att justera färgerna. Jag ändrade "Färgtemperatur" från "varm" till "Naturlig" och justerade in RGB i service-menyn så att jag hamnade närmare 6500K. Nu ser färgerna betydligt mer naturliga ut! Jag vet inte om det skiljer på Engelska och Svenska Z3030, eller t o m från ett exemplar till ett annat, men nu ser allt mycket bättre ut på min TV. Jag har alltså utgått från Gasteropods inställningar och har andra inställningar på kontrast, bakgrundsbelysning mm än vad jag själv hade tidigare. Jag har fått offra lite i svärtbotten, men fått en bild med betydligt bättre tryck och kontrast. Jag får se hur det ser ut under mörka vinterkvällar. Jag kan lägga ut mina inställningar vid ett senare tillfälle om det finns intresse, hinner tyvärr inte idag.
Postad 28 July 2008 - 17:03
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Intressant! Jag tar gärna del av dina nya inställningar inkl. dina värden i service menyn. Om du har tid så får du även inkl. dina default värden så man kan jämföra lite. Jag kör helt på Gasteropods inställingar men brukar pendla mellan varm och normal. Jag tycker att med en varm inställning blir det lite extra färg "tryck" i apparaturen (eller hur man ska förklara). Däremot så kanske en normal inställing ger en mer "trovärdig" bild. Nu har jag själv haft min teve i cirkus 8 månader och är mkt nöjd, särskilt efter ps3 köpet  Comhems analoga är dock inte så imponerande på teven jämfört med vad teven kan prestera! (Bilden är ok, men skillnaden mellan comhem och en vanlig dvd är enorm) Som tur var så ser man inte så mkt "vanlig" tv! Nu är jag på jakt efter en 26" samt en 32". Några tips? Ha en fortsatt trevlig sommar! Jag lånade hem en kalibrator under semestern (som tyvärr är slut snart) och tänkte göra ett försök att kalibrera TV:n. Kalibratorn är en Eye-One Display 2 och mjukvaran till den fungerar bara på PC eftersom den även justerar LUT-kurvor i PC:n. Men jag laddade hem gratisprogrammet HCFR vilket har stöd för min kalibrator. Jag gjorde ett försök en tidig morgon att få färgerna rätt, utan att läsa några instruktioner eller andras erfarenheter av kalibrering av Z3030. Jag upptäckte dock snabbt att jag vissa justeringar under 3D färghantering inte gav någon mätbar skillnad, t ex så kunde jag justera blå hur mycket som helst utan varken mätbart eller synbart resultat.
Min bild har legat åt det kalla hållet, d v s för mycket blå. I brist på tid så tänkte jag ta en genväg och lade in Gasteropods inställningar. Jag tyckte direkt att de såg fel ut, nu var bilden för varm, blå himlar fick en svag sepia-ton. Det var väldigt tydligt när jag gjorde paus med en blå himmel och växlade mellan läget "Standard" och "Användarinställning". Himlen såg mycket mer naturlig ut med "Standard". En snabb kontroll med kalibratorn bekräftade att bilden låg på ca: 6000K, inte 6500K.
Jag lärde mig dock en sak med Gasteropods inställningar: man måste gå in i service-menyn för att justera färgerna. Jag ändrade "Färgtemperatur" från "varm" till "Naturlig" och justerade in RGB i service-menyn så att jag hamnade närmare 6500K. Nu ser färgerna betydligt mer naturliga ut!
Jag vet inte om det skiljer på Engelska och Svenska Z3030, eller t o m från ett exemplar till ett annat, men nu ser allt mycket bättre ut på min TV. Jag har alltså utgått från Gasteropods inställningar och har andra inställningar på kontrast, bakgrundsbelysning mm än vad jag själv hade tidigare. Jag har fått offra lite i svärtbotten, men fått en bild med betydligt bättre tryck och kontrast. Jag får se hur det ser ut under mörka vinterkvällar.
Jag kan lägga ut mina inställningar vid ett senare tillfälle om det finns intresse, hinner tyvärr inte idag.
Postad 01 August 2008 - 10:05
NetzRacer
-
NetzRacer
-
Rookie
-
4 inlägg
Även jag är väldigt intresserad av att ta del av dina inställningar, inklusive defaultvärden i servicemenyn.
Precis som tobbeman är jag också mycket nöjd med TV´n, varken jag eller mina barn känner någon som har en bättre bild än den vi har hemma på vår egen TV.
En lustig sak var dock att när jag slog på TV´n första gången så blev jag lite lätt kallsvettig när jag såg bilden, var inte alls bra, men när jag till slut hittade in i menyerna och knappade in dina inställningar Tomas så blev jag lugn igen
När jag ändå är inne och skriver så kan jag passa på att ställa en fråga som jag funderat på.
Är det någon som vet ifall det har kommit/kommer att komma någon uppdatering av firmware till TV´n, vart hittar man det isf?
Postad 08 August 2008 - 12:54
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Intressant! Jag tar gärna del av dina nya inställningar inkl. dina värden i service menyn. Om du har tid så får du även inkl. dina default värden så man kan jämföra lite. Jag kör helt på Gasteropods inställingar men brukar pendla mellan varm och normal. Jag tycker att med en varm inställning blir det lite extra färg "tryck" i apparaturen (eller hur man ska förklara). Däremot så kanske en normal inställing ger en mer "trovärdig" bild.
Nu har jag själv haft min teve i cirkus 8 månader och är mkt nöjd, särskilt efter ps3 köpet  Comhems analoga är dock inte så imponerande på teven jämfört med vad teven kan prestera! (Bilden är ok, men skillnaden mellan comhem och en vanlig dvd är enorm) Som tur var så ser man inte så mkt "vanlig" tv!
Nu är jag på jakt efter en 26" samt en 32". Några tips?
Ha en fortsatt trevlig sommar!
Jag tittar lite på en tv till sovrummet i 32-40" storlek och det verkar som Samsung har lyckats riktigt bra med senaste generationen, särskilt A656 (läs HDTVtest:s recension av 40A656), de verkar ha fått till bildbehandligen som var det som avskräckte mig från förra generationen. Men den känns lite dyr än så länge, drygt 11 tkr för en 37:a. Toshiba har knappt gått ned i pris alls det senaste året och en 40ZF355D för drygt 14 tkr känns inte som något fynd idag. Men man ska kanske inte klaga då Toshiba håller upp andrahandsvärdet på våra appparater? Jag har även tittat på plasma-alternativ p g a att svärtan kan behövas i ett mörkt sovrum, men då är bara Panasonic PX80 och ev en Pioneer 42:a intressant. Tyvärr så blir en ny Pio för dyr, men jag kollar lite på beggat. Sedan händer det ju en hel del då både Panasonic, LG och Pioneer kommer med plasmor som klarar absolut svärta det närmaste året. Annars skulle tjejen vilja vara med och bestämma och det kan hända att design får större betydelse än bildkvalitet denna gång, LG 37LT75 och 42LT75 med inbyggd HDD-inspelning verkar inte så dum, ej heller Samsungs vita LCD:er, trots att de kostar för mycket sett till prestanda. Men de skulle smälta in bra i vårt sovrum. Panasonic PX80 går tyvärr fetbort om man ska väga in design, de bygger bra TV men kan ingenting om design... Även jag är väldigt intresserad av att ta del av dina inställningar, inklusive defaultvärden i servicemenyn. Precis som tobbeman är jag också mycket nöjd med TV´n, varken jag eller mina barn känner någon som har en bättre bild än den vi har hemma på vår egen TV. En lustig sak var dock att när jag slog på TV´n första gången så blev jag lite lätt kallsvettig när jag såg bilden, var inte alls bra, men när jag till slut hittade in i menyerna och knappade in dina inställningar Tomas så blev jag lugn igen När jag ändå är inne och skriver så kan jag passa på att ställa en fråga som jag funderat på. Är det någon som vet ifall det har kommit/kommer att komma någon uppdatering av firmware till TV´n, vart hittar man det isf?
Har ej hört talas om någon uppgradering, jag ska kolla upp det. Jag har gjort om kalibreringen på TV:n sedan senast, var inte riktigt nöjd med hudtoner som hade ett svagt magenta-stick. Så jag nollställde allt och började om från början. Nu ser det mycket bättre ut, men jag vill testa lite mer innan jag lägger ut justeringarna som är ganska omfattande. Jag skulle vilja få lite bättre delta-E på både primär- och sekundärfärger (ligger på 7-10 idag) och se om det går att göra något åt den svagt s-formade gammakurvan som ligger mellan 2.2 och 2.5. Det sistnämnde kan vara svårt att få till. Jag återkommer vid ett senare tillfälle...
Redigerat av Tomas L, 08 August 2008 - 12:56.
Postad 10 August 2008 - 09:54
ballblo
-
ballblo
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag har en 42z3030 och bilden på SD blev härom dagen betydligt mkt sämre, det verkar som om jag stängt av upscalingen. Kan man det och i så fall hur sätter jag på den igen? Har gått igenom alla menyer och förstår inte vad jag gjort, hittar liksom inget fel. Bilden fungerar bra frfån ps3:an på BD och DVD men inte spel och från parabolen blir det heller inget bra.
Postad 10 August 2008 - 18:16
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag ser fram emot att testa dina nya inställningar till teven. Du får återkomma så fort du har något att ge oss  A656 verkar bra men lite dyr för att ha i sovrummet enligt mitt tycke. Jag ska ha en sovrums teve mellan 26-32 tum och har tittat en del på a456, däremot så finns det inte mkt info om den (användaromdömen samt recensioner). Någon som vet något om den? Jag har även spanat in sonys nya v4500. Båda gör sig iaf. snyggt i sovrummet! Återkom gärna om någon har tips på en bra samt snygg 26-32" till vettigt pris (5-7k). Om det nu skulle finnas en mjukvaruuppdatering till z3030, hur skulle man gå tillväga med tanke på att teven är köpt från tysk nätbutik? Jag tittar lite på en tv till sovrummet i 32-40" storlek och det verkar som Samsung har lyckats riktigt bra med senaste generationen, särskilt A656 (läs HDTVtest:s recension av 40A656), de verkar ha fått till bildbehandligen som var det som avskräckte mig från förra generationen. Men den känns lite dyr än så länge, drygt 11 tkr för en 37:a. Toshiba har knappt gått ned i pris alls det senaste året och en 40ZF355D för drygt 14 tkr känns inte som något fynd idag. Men man ska kanske inte klaga då Toshiba håller upp andrahandsvärdet på våra appparater?
Jag har även tittat på plasma-alternativ p g a att svärtan kan behövas i ett mörkt sovrum, men då är bara Panasonic PX80 och ev en Pioneer 42:a intressant. Tyvärr så blir en ny Pio för dyr, men jag kollar lite på beggat. Sedan händer det ju en hel del då både Panasonic, LG och Pioneer kommer med plasmor som klarar absolut svärta det närmaste året.
Annars skulle tjejen vilja vara med och bestämma och det kan hända att design får större betydelse än bildkvalitet denna gång, LG 37LT75 och 42LT75 med inbyggd HDD-inspelning verkar inte så dum, ej heller Samsungs vita LCD:er, trots att de kostar för mycket sett till prestanda. Men de skulle smälta in bra i vårt sovrum. Panasonic PX80 går tyvärr fetbort om man ska väga in design, de bygger bra TV men kan ingenting om design...
Har ej hört talas om någon uppgradering, jag ska kolla upp det. Jag har gjort om kalibreringen på TV:n sedan senast, var inte riktigt nöjd med hudtoner som hade ett svagt magenta-stick. Så jag nollställde allt och började om från början. Nu ser det mycket bättre ut, men jag vill testa lite mer innan jag lägger ut justeringarna som är ganska omfattande. Jag skulle vilja få lite bättre delta-E på både primär- och sekundärfärger (ligger på 7-10 idag) och se om det går att göra något åt den svagt s-formade gammakurvan som ligger mellan 2.2 och 2.5. Det sistnämnde kan vara svårt att få till. Jag återkommer vid ett senare tillfälle... 
Hej. Jag hade taskig upplösning på spel från PS3an ett tag och det berodde på att jag hade ställt in att PS3an bara skulle hantera 1080p signaler, vilket resulterade i dålig bild vid spel som max stödjer 720p. Någon inställning i teven för detta vet jag inte om. Hej!
Jag har en 42z3030 och bilden på SD blev härom dagen betydligt mkt sämre, det verkar som om jag stängt av upscalingen. Kan man det och i så fall hur sätter jag på den igen? Har gått igenom alla menyer och förstår inte vad jag gjort, hittar liksom inget fel. Bilden fungerar bra frfån ps3:an på BD och DVD men inte spel och från parabolen blir det heller inget bra.
Postad 12 August 2008 - 12:36
ballblo
-
ballblo
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Kan man få tv:n att visa vad den har för insignal, alltså bildformat, upplösning och hz?
Postad 12 August 2008 - 13:12
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag tror inte det går  Hej!
Kan man få tv:n att visa vad den har för insignal, alltså bildformat, upplösning och hz?
Postad 17 August 2008 - 16:24
xit
-
xit
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har köpt en Toshiba 52Z3030 och tycker att det ser ut som det finns bubblor ute i ramens hörnor. Se bifogad bild.
Säljaren säger först att det ser skumt ut och det har han aldrig sett förut, sen efter att han har diskuterat med Toshiba så är det så att alla 3030 har detta problem och att det skall bero på något med infästningen av ramen.
Är det någon som har samma problem eller är det någon som inte har detta problem????
För att man skall se bubblorna så måste man stå så att ljuset blänker i ramen.
Z3030.jpg 431.89K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 August 2008 - 12:53
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Någon som har en bra lösning för dator bild via hdmi i 1080p?
Som det är nu måste jag ställa ner skärpan till minus 20 eller så för att få klockren bild utan skuggningar vid texten.
Detta gör ju dock att bilden inte blir så bra vid ex film från datorn samt att man måste skruva upp det igen när man tittar på vanlig tv som annars blir för suddig
Redigerat av Unregistered1b7717ae, 20 August 2008 - 13:03.
Postad 20 August 2008 - 13:03
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Undrar även om det finns några bra inställningar för 52:an?
Gasteropods är väl till 47:an om jag inte är ute och cyklar?
Postad 20 August 2008 - 13:24
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
På AVForums finns nog lite om detta: http://www.avforums....ad.php?t=685447http://www.avforums....highlight=z3030Det ska finnas ett excel ark där det finns inställningar för alla olika tum storlekar på z3030. Lycka till! Undrar även om det finns några bra inställningar för 52:an? Gasteropods är väl till 47:an om jag inte är ute och cyklar?
Postad 20 August 2008 - 16:00
xit
-
xit
-
Rookie
-
3 inlägg
Finns det ingen som kan återkoppla på min tidigare fråga kring konstigheter i ramens alla hörn????
Postad 20 August 2008 - 16:14
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Finns det ingen som kan återkoppla på min tidigare fråga kring konstigheter i ramens alla hörn????
Jag ska kolla på det när jag kommer hem, men jag tror inte att det syns lika tydligt på min tv.
Postad 20 August 2008 - 17:14
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag kan se ytterst lite på min vid vänstra nedre ramen. Syns lite när det blänker där, men det är inget som stör tack o lov! Om du har stora bubblor som du stör dig på tycker jag att du ska lämna tillbaka den eller kräva att du får tvn billigare! På tal om annat. Jag har precis köpt hdbox från comhem. Vilken njutning att se OS i HD! Det blir verkligen extremt mkt bättre än på det analoga nätet. 1kr för boxen och till en början 99kr/mån. kunde jag inte motstå! Jag ska kolla på det när jag kommer hem, men jag tror inte att det syns lika tydligt på min tv.
Postad 21 August 2008 - 06:43
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Jag kan se ytterst lite på min vid vänstra nedre ramen. Syns lite när det blänker där, men det är inget som stör tack o lov! Om du har stora bubblor som du stör dig på tycker jag att du ska lämna tillbaka den eller kräva att du får tvn billigare!
På tal om annat. Jag har precis köpt hdbox från comhem. Vilken njutning att se OS i HD! Det blir verkligen extremt mkt bättre än på det analoga nätet. 1kr för boxen och till en början 99kr/mån. kunde jag inte motstå!
Jag gjorde en snabb koll igårkväll och jag såg inga ojämnheter i ramen i varken nedre högra eller vänstra hörnet. Men jag har en 47:a och inte en 52:a, det kan vara skillnad mellan olika storlekar. tobbeman: ja, den här tv:n vaknar till liv först när man skaffar hdtv! Visst, den är bättre på sd-tv än de flesta andra LCD, men det är ändå lite som att köpa en Ferrari och sedan kryssa runt i 50 km/h.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|