Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 12 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 12 March 2008 - 15:45

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Den här kanske kan intressera någon. ;)
ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.1.47.zip

Jahaaa... typiskt, varje gång en ny firmware släpps så är man på tjänsteresa..då får man vänta tills fredag

Tur för dig, så slipper du återinstallera en hyfsat fungerande FW efter att ha testat denna av alfa-kvalitet. I alla fall enligt MPC Club, en ny FW kommer troligen i morgon.

Postad 12 March 2008 - 16:11

sugarn
  • sugarn
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Har sökt i de 48 sidor som finns i tråden men inte hittat det jag söker efter...

Är sugen på en Tvix men är förstås osäker på hur jag ska göra. För film så är det Tvix som gäller men hur funkar det med musik. Har läst att den inte är så bra på musik.

Men vad är den inte bra på?

Vad visar displayen på Tvixen när man spelar musik?
Under uppspselning visas förfluten tid, inget mer.

Kan man söka i mappar med Tvixen med hjälp av displayen eller måste TVn vara på?
Man kan inte söka med tvixen. Däremot tycker jag det går ganska smidigt att bläddra bland katalogerna med hjälp av displayen på fronten.

Kan man markera vissa låtar i en mapp för uppspelning?
Nej, inte vad jag har hittat iallafall.

Spelar den upp musiken sämre än t.ex. squeezebox?
Ljudmässigt är jag faktiskt possitivt överraskad, men hur den står sig mot sqeezboxen kan jag inte uttala mig om.

Displayen funkar faktiskt riktigt bra tycker jag för att bläddra genom alla kataloger och jag känner inte
att jag måste slå på TV:n bara för att lyssna på musik.
Ljudmässigt är den också riktigt bra tycker jag.

Vad jag saknar i musikdelen är att kunna spola i mp3 med variabel bitrate. Det funkar inte.
Står bara "Unsupported" då.
Funkar på mp3 med fast bitrate men tyvärr har ju de flesta mp3 variabel bitrate.

Jag vill även kunna sortera även på datum bland alla filer och mappar.
Smidigt om man vill kunna hitta senast inlagda filmerna eller skivorna.

Skulle villa veta hur man kan sortera musiken på Tvixen, om man lägger över flera cd till den interna disken kan man då göra en mapp för varje artist/band och sen i den mappen ha alla skivor med den artisten/bandet? som jag har nu på datorn har jag en mapp med tex Bob Dylan och i den mappen har jag flera olika Dylan album, kan man göra så på Tvixen oxå?

Det går alldeles utmärkt. Däremot kan den bara spela upp ur en katalog åt gången, om du inte skapar en spellista först.

Tack för svaren.

om man skapar en spellista i sin dator. Kan Tvix köra RANDOM på låtarna eller kör den i den ordning som ligger i listan?

Sorry förresten att bryta in med musikfrågor i alla arga inlägg om FW

Postad 12 March 2008 - 16:34

No_Jah
  • No_Jah
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Tack för svaren.

om man skapar en spellista i sin dator. Kan Tvix köra RANDOM på låtarna eller kör den i den ordning som ligger i listan?

Sorry förresten att bryta in med musikfrågor i alla arga inlägg om FW

Det går bra att köra random med spellistor.

Postad 12 March 2008 - 17:12

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

COOOLT =) TACKAR !!

få se om någon hinner testa denna och posta vad som är åtgärdat i den, själv sitter jag fast på jobb tills ikväll.
ska försöka luska ut var changelogg finns på denna.

Enligt MPC ska den var riktigt usel och inte tillföra något, utan stjälper mer än den hjälper. INSTALLERA DEN INTE! Vänta tills det finns changelogg eller en officiell. Ja, och låt gärna andra testa den innan man själv slänger in den :D Man vill ju inte själv leka försökskanin med Tvixen...

Postad 12 March 2008 - 17:19

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

COOOLT =) TACKAR !!

få se om någon hinner testa denna och posta vad som är åtgärdat i den, själv sitter jag fast på jobb tills ikväll.
ska försöka luska ut var changelogg finns på denna.

Enligt MPC ska den var riktigt usel och inte tillföra något, utan stjälper mer än den hjälper. INSTALLERA DEN INTE! Vänta tills det finns changelogg eller en officiell. Ja, och låt gärna andra testa den innan man själv slänger in den :D Man vill ju inte själv leka försökskanin med Tvixen...

Are you a man or a mouse?
Det är ju precis det man vill :D

Postad 12 March 2008 - 17:42

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Tvix M6500A. Dock blir det efter att de har börjat leverera dessa med fixarna för hårdvaruproblemen.

Idag kör jag en Xbox med XBMC som funkar klockrent till 99,5%. En helt fantastisk funktion i XBMC är att den kan spela ouppackade filer i rar-format. Dessutom är det ett väldigt trevligt gränssnitt.

Kan Tvixen packa upp rar-packet i realitid som XBMC kan?

Kan någon ge mig en länk där man kan se screenshots av Tvixens gränssnitt? Har inte hittat några alls.

Till slut, är det någon som varit i min sits? Dvs som är van vid och gillar XBMC som idag använder en Tvix som kan ge plus och minus gämfört med XBMC!?

Tack för svar,
Riddler

Xboxen med XBMC är ju helt klockren som mediaspelare.
Finns egentligen ingenting att klaga på där förutom just då att den inte klarar HD-material.
Jag hade egentligen inte väntat mig att Tvixen skulle vara lika bra men efter att jag använt tvixen nu i någon vecka så känns det som det finns potential i den i alla fall att komma i närheten.
Om alla önskemål om nya funktioner och buggfixar som man har blir uppfyllda så är även Tvixen klockren.

Just nu finns det en hel del saker som Xboxen är bättre på som tex musikspelaren och bildhanteringen.
Xboxen klarar dessutom mer filmfiler. Har inte hittat något som inte Xboxen klarat än så länge.
På Tvixen har jag hittat några i alla fall som den inte tagit.
Även gränsnittet är mycket bättre på Xboxen. På Tvixen är det väl inte mer än ok tycker jag.
Funktionen att köra direkt från rar-filer finns inte i Tvixen men personligen finns det andra saker som
jag hellre vill ha i Tvixen. Men vem vet det kanske kommer.
Sedan skulle Tvixen kunna vara betydligt stabilare än vad den är.
Jag är dock övertygad om att framtida firmware-uppgraderingar kommer att fixa detta.

Postad 12 March 2008 - 17:52

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har ett litet problem
Jag har kopplat up min TviX till nätverket osv. allt är installerat. men problemet är att när jag ska spela up en film från min TviX , så står det bara att den laddar (filmen är 300mb)
jag har ett litet nätverk (Dlink DIR-655) har testat stänga av Brandväggen osv.. men det händer ändå inget.
har totalt 2st datorer i nätverket samt min TviX.
hade varit jätte tacksam ifall någon hade kunat hjälpa mig me mitt problem, jag har nyligen köpt min TviX
:]

Postad 12 March 2008 - 20:36

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig!!!

Postad 12 March 2008 - 21:37

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Kan nån hjälpa mig!!!

Har du uppdaterat firmware till 1.1.44 ?
Har du provat mer än just den filmen som inte funkade ?

Postad 12 March 2008 - 21:59

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Inget funkar det bara hakar upp sig,det går inte att installera firmware.

Postad 12 March 2008 - 22:33

Jetwash
  • Jetwash
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Inget funkar det bara hakar upp sig,det går inte att installera firmware.

Om du inte har någon hårddisk i så kanske du är drabbad av överhettningsproblemet.

Postad 12 March 2008 - 22:54

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
jag glömde skriva att jag ej har En HDD till min tvix... kan det vara felet????

Postad 12 March 2008 - 23:16

Unregistered1200
  • Unregistered1200
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Är det möjligt att ta bort de svarta ikoner ?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  tvivex.jpg   518.13K   2 Antal nerladdningar

Postad 13 March 2008 - 00:30

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
E d samma program man använder till att göra ikonerna till Filmer med film info som att göra som "bagaren" här ovanför har gjort?

Hur får man mappar at visa ikoner så i "icon mode"?

Och en till dum fråga...hur ändrar man bakgrund?!

Redigerat av Unregistered1211, 13 March 2008 - 00:39.

Postad 13 March 2008 - 08:50

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Stötte på lite patrull igår. Mappade upp min TViX mot datorn enligt denna guiden: http://www.mpcclub.c...o...ic&p=117309

Höll på och förde över lite musik när en ruta vid klockan i datorn ploppar upp: "En fördröjd skrivning misslyckades". Efter detta är den ena av mina partitioner på disken i TViXen ej åtkomlig, via bläddring eller via FTP. Enbart den andra av partitionerna dyker upp.

Kopplar jag TViXen till datorn med USB dyker ingen av diskarna upp. Går informationen på disken att rädda? Kanske dumt att ha alla digitalkamerabilder sedan 2001 på en experimentell maskin :)

Postad 13 March 2008 - 09:23

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Postad 13 March 2008 - 10:14

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Det hjälper inte att spamma - ta det lugnt bara så svara säkert nån som kan.

Postad 13 March 2008 - 14:33

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Du förlorar två saker på att inte ha intern HD:

1. Sämre kylning p.g.a. felaktig luftströmning. (Sätt i en gammal utan att koppla in den om inget annat)

2. Du kan inte göra "säker uppgradering" enligt manualen.

Allt finns att hitta i tråden sen innan och/eller står i manualen.

Postad 13 March 2008 - 17:31

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Vad krävs mer för att jag ska kunna spela in på tvixen från tv sändning. Har idag en comhem box (HD box). Räcker de med att jag har tvixen och en hårddisk? Hur fungerar den annars med musik för det är nog de jag kommer köra mest via den om jag skaffar den. En annan fråga också. Kan man spela upp dvd image filer ifrån den?

Postad 13 March 2008 - 18:41

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Vad krävs mer för att jag ska kunna spela in på tvixen från tv sändning. Har idag en comhem box (HD box). Räcker de med att jag har tvixen och en hårddisk? Hur fungerar den annars med musik för det är nog de jag kommer köra mest via den om jag skaffar den. En annan fråga också. Kan man spela upp dvd image filer ifrån den?

Det finns en tv tuner att köpa till, men du kan bara spela in de fria kanalerna alltså inget från comhem boxen

Postad 13 March 2008 - 18:42

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
När tror ni den nya tvixen kommer alltså med de kända felen åtgärdade rev2? :)

Postad 13 March 2008 - 20:30

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
nu har jag gåt och köpt en hård disk men det går fortfarande inte att spela upp en film från nätvärket.
När jag går in på nätverksdisk 1 så fins där 2 saker man kan kolla ping och IPERF,när jag trycker på ping så kommer det upp 5 of 5 ok,men när jag trycker på IPERF så kommer det FAILED.vad tror ni att felet kan va.

Postad 13 March 2008 - 20:37

cassidy
  • cassidy
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hur f*n kan man vara så dum i huvudet att man gör en firmware som är sämre än föregångaren?!?!

Laddade nyss in denna 1.1.47 och till min fasa så är det allra första jag upptäcker är att mina två filmer som jag har i XviD HD 720p inte alls fungerar som dem ska. Till detta skall tilläggas att jag hade inga som helst problem att spela upp dem för mindre än 12 timmar sedan (innan jag gick och lade mig på natten) och då fungerade de hur perfekt som helst (firmware 1.1.44). Med denna firmware får jag inte ens upp något val för vilket ljudspår jag vill använda (ryska eller engelska) utan det blir per automatik ryska och jag har inget val att ändra på det. Dessutom hackar filmerna konstant från och med sekund 1.

Nu har det kommit till den grad där jag är allmänt förbannad på de förlista människorna på Dvico. Först överhettade Sigma-chip utan kylflänsar, fläktar som låter som flygplan, och nu detta? Hur mycket ska man behöva stå ut med? (nu lär jag ju få partiske herr Wiklund i hälarna).

Nej, jag laddar genast tillbaka firmware 1.1.44 och väntar på att Dvico ska ta sitt ansvar och laga enheterna kostnadsfritt. Annars blir det till att reklamera skiten på något vis.

Edit: laddade tillbaka firmware 1.1.44 och nu fungerar filmerna perfekt igen.

Tja, laddar man på beta firmwares utan att veta vad man ger sig in på så får man skylla sig själv och laddar man firmwares som inte ens är listade som beta (alpha?) så har man IMHO frånsagt sig all rätt att klaga.

Postad 13 March 2008 - 20:46

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Du förlorar två saker på att inte ha intern HD:

1. Sämre kylning p.g.a. felaktig luftströmning. (Sätt i en gammal utan att koppla in den om inget annat)

2. Du kan inte göra "säker uppgradering" enligt manualen.

Allt finns att hitta i tråden sen innan och/eller står i manualen.

Det går bra att göra en Safe Upgrade fr en USB-sticka, so no problem there.

Postad 14 March 2008 - 00:51

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

nu har jag gåt och köpt en hård disk men det går fortfarande inte att spela upp en film från nätvärket.
När jag går in på nätverksdisk 1 så fins där 2 saker man kan kolla ping och IPERF,när jag trycker på ping så kommer det upp 5 of 5 ok,men när jag trycker på IPERF så kommer det FAILED.vad tror ni att felet kan va.

Hur *hård* var disken? B)

Postad 14 March 2008 - 01:54

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

OK, nice i så fall.
Men enligt manualen går det bara från intern hårddisk.

Postad 14 March 2008 - 08:29

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

OK, nice i så fall.
Men enligt manualen går det bara från intern hårddisk.

Då är manualen inte komplett.

Jag gjorde en revert senast igår fr .47 till .44 genom att lägga .44.fwp i rooten på min USB-sticka, trycka i den i TViXen och starta den med SETUP-knappen nedtryckt. Den hittade, läste och uppdaterade firmwaren utan något bråk.

Postad 14 March 2008 - 09:10

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Stötte på lite patrull igår. Mappade upp min TViX mot datorn enligt denna guiden: http://www.mpcclub.c...o...ic&p=117309

Höll på och förde över lite musik när en ruta vid klockan i datorn ploppar upp: "En fördröjd skrivning misslyckades". Efter detta är den ena av mina partitioner på disken i TViXen ej åtkomlig, via bläddring eller via FTP. Enbart den andra av partitionerna dyker upp.

Kopplar jag TViXen till datorn med USB dyker ingen av diskarna upp. Går informationen på disken att rädda? Kanske dumt att ha alla digitalkamerabilder sedan 2001 på en experimentell maskin B)

Om någon är intresserad så hade partitionstabellen gått åt skogen och när jag satte disken i datorn var den i formatet RAW. TViXens hängning hade helt knasat till partitionen. Lyckades rädda det mesta med R-Studio. Se upp för att skriva disken full via FTP!

Postad 14 March 2008 - 09:24

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hur *hård* var disken? B)

Frågan är väl snarare; hur ont gjorde nätvärket? :D

Näe, skämt åsido. För att IPERF ska funka så måste du ha en server som svarar på kommandot.
http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 14 March 2008 - 09:29.

Postad 14 March 2008 - 10:37

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Då är manualen inte komplett.

Konstigt. Den som är så fantastisk annars.

Postad 14 March 2008 - 11:24

Unregistered1200
  • Unregistered1200
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Om jag ska ha 2 olika srt texter till min mkv film, som Tvix ska känna igen , vad ska de hetta då?

S-310toyuma.mkv film

S-310toyuma.srt - första text tx SVE

S-310toyuma.srt - ENG ?

Postad 14 March 2008 - 11:30

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hur skall man tolka Dvico:s erbjudande om att få sin Tvix lagad/fixad? Jag menar om man inte har provat alla dom problemen dom radar upp får man det åtgärdat ändå?
Jag har inte provat om jag har problem med Usb anslutningen, får man det fixat ändå?

Iofs borde det vara självklart att dom fixar till samtliga problem när dom ändå har den inne, men man kan ju aldrig veta...

En annan sak...När jag pingar från Tvixen till datorn så får jag bara 3 av 5. Har aldrig haft fler än så. Inte med trådlöst, som jag hade först, och inte heller med tråd som jag har nu. Dock har jag inga problem med att streama en ISO fil. Har dock inte provat med en mkv fil ännu. Men det funkar säkert oxå. Provar jag med FlashFxp så ligger jag på drygt 4000 kB/s så allt verkar ju funka bra även där. Frågan är då varför jag bara har 3 av 5?

Postad 14 March 2008 - 11:33

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Om jag ska ha 2 olika srt texter till min mkv film, som Tvix ska känna igen , vad ska de hetta då?

S-310toyuma.mkv film

S-310toyuma.srt - ENG ?

får lägga dom på 2 olika ställen eller skriva över den du redan sett, srt filen måste väl heta samma tror jag som mkv filen.

ha dom i 2 olika kataloger swesubs engsubs ?

Postad 14 March 2008 - 13:59

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Nej, jag laddar genast tillbaka firmware 1.1.44 och väntar på att Dvico ska ta sitt ansvar och laga enheterna kostnadsfritt. Annars blir det till att reklamera skiten på något vis.

Edit: laddade tillbaka firmware 1.1.44 och nu fungerar filmerna perfekt igen.

Bra att du fick det att fungera igen med den firmwareversion du forst korde. Eftersom firmwareversion 1.1.47 ar en beta, sa behover du inte lagga ner sa mycket energi pa att elda upp dig tycker jag. Vad galler flygplansflaktar och varmeproblem, sa ar det i princip ingen om har det, i alla fall i det har forumet eller pa det officiella forumet. Det var krigsrubriker om alla varmeproblem. Jag, har varmeproblem, och det ar for att det ar 35 grader varmt i solen i Oman just nu dar jag befinner mig. Tankte aterga till solen nu.

Har du sa grava uppenbara problem med din TViX som du verkar ha, sa rekommenderar jag dig att reklamera den omgande, for det verkar inte vara din typ av produkt. Inte din kopp med te helt enkelt.

Vad mig betraffar, sa stor du dig tydligen pa mig. For att alla andra (som jag vet ar ratt less pa att lasa om pahopp pa mig da de flesta ar glada att jag hanger har i traden), sa kan val du och jag ta de diskussionerna huruvida om jag ar partisk eller inte, per PM sa alla slipper sant da det ar klart OT? Bra. Ha en fortsatt solig dag (det onskar jag er alla i traden). B)

Postad 14 March 2008 - 14:03

peswe
  • peswe
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

S-310toyuma.mkv film

S-310toyuma.srt - ENG ?

får lägga dom på 2 olika ställen eller skriva över den du redan sett, srt filen måste väl heta samma tror jag som mkv filen.

Du kan ha hur många srt-filer som helst i samma katalog som mkv filen. Däremot så är det den srt-filen som har samma namn som mkv-filen som autostartar med filmen. Vill du välja en annan subtitle startar du filmen och trycker på knappen TITLE. Då pausar filmen och du kan välja en annan subtitle som ligger i den /eller någon annan katalog.

Postad 14 March 2008 - 14:52

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

S-310toyuma.mkv film

S-310toyuma.srt - ENG ?

Du kan ha hur många srt-filer som helst i samma katalog som mkv filen. Däremot så är det den srt-filen som har samma namn som mkv-filen som autostartar med filmen. Vill du välja en annan subtitle startar du filmen och trycker på knappen TITLE. Då pausar filmen och du kan välja en annan subtitle som ligger i den /eller någon annan katalog.

Stämmer !
Tordes inte skriva det då jag inte var riktigt säker.

Postad 14 March 2008 - 14:54

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Man kan ju kalla dem S-310toyumaSWE.srt och S-310toyumaENG.srt...

Postad 14 March 2008 - 15:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Hur som helst så är det inte acceptabelt att en nyare firmware saknar funktioner som föregående firmware hade, tycker jag iaf. För mig framstår det som att det jobbar ett gäng nötter på Dvico.

Inte ett dugg konstigt eller unikt för Dvico att det försvinner tidigare funktionalitet i betafirmwares eller betautgåvor.
Behöver inte ens vara en beta för att ovan ska uppstå.
Beta betyder också en ej färdig produkt ... kanske värt att tänka på..

Postad 14 March 2008 - 16:44

Unregistered1200
  • Unregistered1200
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

om man kallar de så, hittar inte tvixen de automatiskt B)

Postad 14 March 2008 - 18:37

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Går det att kkoppla en NAS-server direkt in i den genom t.ex genom någon av USB portarna?

Postad 14 March 2008 - 19:23

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Nästa dumma fråga : varför får ja inte 5:1 ljudet att fungera då jag kopplar via HDMI (Tvix-Onkyo-Tv) ?

Postad 14 March 2008 - 20:42

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

om man kallar de så, hittar inte tvixen de automatiskt :blink:

Dels skrev jag lire fel :blink: - dels kommer det tyligen i nästa FW... Man ska kunna kalla dem S-310toyuma.SWE.srt och S-310toyuma.ENG.srt...

Postad 14 March 2008 - 23:32

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Nästa dumma fråga : varför får ja inte 5:1 ljudet att fungera då jag kopplar via HDMI (Tvix-Onkyo-Tv) ?

Först så skall HDMI ljud vara aktiverat i TViXen sedan antar jag även att du måste ställa in på din reciever att den skall plocka ljudet från HDMI.

/ Anders

Postad 15 March 2008 - 01:15

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Först så skall HDMI ljud vara aktiverat i TViXen sedan antar jag även att du måste ställa in på din reciever att den skall plocka ljudet från HDMI.

/ Anders

Har du ställt in ljudet på digitalt? Annars får du inte ut surround.

Postad 15 March 2008 - 07:13

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
verkar som de är mycket strul med denna. Var lite sugen på och köpa en för att ersätta min xbox360 som jag kör som mediacenter. men efter att ha läst igenom tråden så verkar de vara en ###### massa strul. De primära är att jag ska ha den till den att spela upp musik, tv avsnitt från nätet och sen kör dvd image filer. Rekommendera ni att man ska köpa en ändå? Målet är lite och bli av med alla ###### sladdar som man har mellan allting också

Postad 15 March 2008 - 07:46

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Rekommendationen är väl att vänta lite... De ska göra en rätt kraftig förbättring av mjukvaran för musikuppspelning och stabiliteten av hårdvaran ska förbättras...

Postad 15 March 2008 - 10:02

kalle_22
  • kalle_22
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har fåt allt att funka nu men nu kommer det inget ljud från hdmi,jag har kopplat upp tvixen till min onkyo och kör den med hdmi men det kommer bild men inte ljud vad kan det va för fel.

Postad 15 March 2008 - 10:29

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jahapp.... då var man den första som har brännt sin TViX. :blink: Es ist tot. :blink:

Körde en maraton på Planet Earth serien och det blev antagligen för mycket för 8635-chippet.
Bilden har tappat färgerna. Ser nästan svart/vitt ut bortsett från Röd Grön Blå som har blivit överdrivet starka. Föreställ er att man sänkt Contrast till minimum och maxat Brightness.

Har tidigare haft lite problem med överhettning som resulterade i ryckigbild. Löste det genom maxa fläkthastighten.

Blir till att reklamera tvixen till Dustin Home och hoppas man får en V2.

Någon som råkat ut för något liknande med sin TViX?

/S

Redigerat av SonnyF, 15 March 2008 - 10:31.

Postad 15 March 2008 - 10:37

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har fåt allt att funka nu men nu kommer det inget ljud från hdmi,jag har kopplat upp tvixen till min onkyo och kör den med hdmi men det kommer bild men inte ljud vad kan det va för fel.

Jag har kopplat min tvix via min onkyo 875 med hdmi, helt utan problem.
Är du säker på att du tvixen ställt 'HDMI Ljud: På'?
Kolla även igenom onkyons inställningar.

/S

Postad 15 March 2008 - 10:56

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jahapp.... då var man den första som har brännt sin TViX. :blink: Es ist tot. :blink:

Körde en maraton på Planet Earth serien och det blev antagligen för mycket för 8635-chippet.
Bilden har tappat färgerna. Ser nästan svart/vitt ut bortsett från Röd Grön Blå som har blivit överdrivet starka. Föreställ er att man sänkt Contrast till minimum och maxat Brightness.

Har tidigare haft lite problem med överhettning som resulterade i ryckigbild. Löste det genom maxa fläkthastighten.

Blir till att reklamera tvixen till Dustin Home och hoppas man får en V2.

Någon som råkat ut för något liknande med sin TViX?

/S

UPPDATERING:

Verkar som om pessimistspöket tagit över mig.
Tydligen så hade överhettningen bara fått tvixen inställningar ur spel s.a.s.
Jag gjorde en "Factory reset" och allt var normalt igen.

Men värmeproblemet kvarstår dock. :blink:

/S

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.