Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 July 2016 - 16:05

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Den är grymt bra... fixar dom bara ycbr 24hz buggen, så är jag jävligt nöjd! :) En Cmore och HBO nordic app med hade varit nice... och en inbyggd autorefreshrate i mjukvaran hade ju inte heller varit fel, så netlix etc körs i rätt hz per automatic... men det kommer aldrig hända, kan jag inte tänka... :P

Redigerat av Garrett, 27 July 2016 - 16:09.

Postad 27 July 2016 - 17:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ok. Komplett och EG har den, men den verkar inte finnas i fler butiker? Tänkte bara om det var ett tecken på att den höll på att utgå :)

Postad 27 July 2016 - 17:08

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Har precis börjat köra min shield med en synology-nas och har några frågor:

1. Vilken scraper rekommenderas?

2. Bör man lägga filmerna i undermappar med filmens namn på och bör man också lägga till årtalet som filmen är gjord?

Jag kör IMDB till filmer och TVDB till serier.
Jag har filmerna i separata mappar med samma namn som när man lånade hem dem från Interwebz och det är sällan något missas eller att ngn filn misstas för någon annan.

Postad 27 July 2016 - 17:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ok. Komplett och EG har den, men den verkar inte finnas i fler butiker? Tänkte bara om det var ett tecken på att den höll på att utgå :)

Faktiskt bara de som sålt den hela tiden, i alla fall genom prisjakt :)

Postad 27 July 2016 - 17:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Faktiskt bara de som sålt den hela tiden, i alla fall genom prisjakt :)

Exakt.

Postad 27 July 2016 - 17:47

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Den är grymt bra... fixar dom bara ycbr 24hz buggen, så är jag jävligt nöjd! :) En Cmore och HBO nordic app med hade varit nice... och en inbyggd autorefreshrate i mjukvaran hade ju inte heller varit fel, så netlix etc körs i rätt hz per automatic... men det kommer aldrig hända, kan jag inte tänka... :P

Hm är det inte autorefreshrate för Netflix? Hur omständligt är det att byta till rätt? 23.976hz Netflix är huvudanledningen till att jag tänker köpa en Shield TV.

Postad 27 July 2016 - 17:52

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Sneglat på denna ett tag.

Har en WD tv live gen 3 sedan innan som jag gillar. Tyvärr är interfacet rätt tråkigt på den.

Hade hemma en rapsberry pi 2 på låns med tyckte aldrig jag blev nöjd med den angående bild och ljud från Kodi.

Provade att köra Kodi på min nya tv, men samma där, inte nöjd med bild och ljud.

Så slog till på en Nvidia nu när jag var nere på stan. Drog igång den och installerade Kodi. Har kollat några 1080p-klipp nu och tycker den presterar riktigt bra!

Skall utvärdera mera närmsta dagarna.

Postad 27 July 2016 - 18:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hm är det inte autorefreshrate för Netflix? Hur omständligt är det att byta till rätt? 23.976hz Netflix är huvudanledningen till att jag tänker köpa en Shield TV.

Man måste in i huvud menyn och ändra går fort ;) Har min alltid inställd på 50hz ...

Redigerat av mcmike, 27 July 2016 - 18:02.

Postad 27 July 2016 - 18:05

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Man måste in i huvud menyn och ändra går fort ;) Har min alltid inställd på 50hz ...

När jag körde Kodi precis så verkade refreshraten hamna rätt på 24 p när jag körde debug mode i Kodi. Nu när jag kollar i Nvidians meny står den på 60 hz. Men det fungerar inte så med Netflix?

Vad kör ni på Dynamic Range och Colour space förresten?

Postad 27 July 2016 - 18:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nu när jag kollar i Nvidians meny står den på 60 hz. Men det fungerar inte så med Netflix?

Precis!

Vad kör ni på Dynamic Range och Colour space förresten?

Eftersom jag har den kopplad till en "4k" projektor så blir det per auto DR och Colour space 4:2:0 :) Tyvärr fungerar inte HDR ännu med 24hz

Postad 27 July 2016 - 18:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Precis!

Eftersom jag har den kopplad till en "4k" projektor så blir det per auto DR och Colour space 4:2:0 :) Tyvärr fungerar inte HDR ännu med 24hz

Det var tråkigt :(. Själv använder jag inteNetflix och kan köra det på Chromecast eller xbox one om jag skulle vilja.

Jag har min kopplad till min tv bara som inte är 4k. Märker inget uppenbart fel med bilden tror jag, inget judder heller i Kodi. Tycker det ser väldigt bra ut faktiskt :).

Redigerat av genstruktur, 27 July 2016 - 18:31.

Postad 27 July 2016 - 19:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Försöker hitta en manual i pdf format, finns det? Försöker prova/ta reda på hur det är att föra över filer över nätverket om man har en usb disk i den, hur gör ni?

Redigerat av genstruktur, 27 July 2016 - 19:33.

Postad 27 July 2016 - 20:11

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Viasat ska alltså inte fungera på den... När jag kör på min minix (också android) så fungerar appen viaplay alldeles utmärkt. Nu har jag en rätt skruttig tv som jag kör den mot, men jag undrar om det helt enkelt är så att det bara fungerar på minix eller om folk här inne anser att viaplay inte fungerar då det "bara" är mobilversionen och därmed bedrövlig kvalité?

Postad 27 July 2016 - 20:22

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tjena,

Funderar på att köpa en Shield och använda den som en Plex server.

Nån som testat det och har nått att tillägga? bra/dåligt?

Eller finns det bättre alternativ så kom gärna med förslag.

/zky

Jag köpte den för det med och det fungerar klockrent. 

Postad 27 July 2016 - 20:59

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Viasat ska alltså inte fungera på den... När jag kör på min minix (också android) så fungerar appen viaplay alldeles utmärkt. Nu har jag en rätt skruttig tv som jag kör den mot, men jag undrar om det helt enkelt är så att det bara fungerar på minix eller om folk här inne anser att viaplay inte fungerar då det "bara" är mobilversionen och därmed bedrövlig kvalité?

Det sistnämnda skulle jag nog tro.

Postad 28 July 2016 - 01:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Försöker hitta en manual i pdf format, finns det? Försöker prova/ta reda på hur det är att föra över filer över nätverket om man har en usb disk i den, hur gör ni?

Kan väl svara på min egen fråga. Tillvägagångssättet känns väl inte helt optimalt men det fungerar i alla fall. 

http://nvidia.custhe...lder-with-a-pc?

Sen kan man bara föra över filer till denna mappen tydligen: /Android/data/com.plexapp.mediaserver.smb/

https://forums.gefor...es-over-smb-/1/

Edit: Det gjorde det inte alls. Först filen på 6GB gick bra, men inte andra filen på 12 GB. Den var för stor. Snark. Jag kan inte heller inte föra tillbaka filen till min pc eller radera den. Det här var väldigt krångligt måste jag säga.

Någon som har en bra enkel lösning att föra över filer i nätverket? :) På min wd tv dyker usb-disken upp i utforskaren och sen är det bara att köra på, verkar krångligare på Shielden?

Redigerat av genstruktur, 28 July 2016 - 02:47.

Postad 28 July 2016 - 07:25

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Kan väl svara på min egen fråga. Tillvägagångssättet känns väl inte helt optimalt men det fungerar i alla fall. 

http://nvidia.custhe...lder-with-a-pc?

Sen kan man bara föra över filer till denna mappen tydligen: /Android/data/com.plexapp.mediaserver.smb/

Edit: Det gjorde det inte alls. Först filen på 6GB gick bra, men inte andra filen på 12 GB. Den var för stor. Snark. Jag kan inte heller inte föra tillbaka filen till min pc eller radera den. Det här var väldigt krångligt måste jag säga.

Någon som har en bra enkel lösning att föra över filer i nätverket? :) På min wd tv dyker usb-disken upp i utforskaren och sen är det bara att köra på, verkar krångligare på Shielden?

Du kan inte tänka dig någon form av NAS eller på annat sätt dela ut disken över nätverk? Dvs, inte att plugga in en USB varje gång, utan lagra och spela filmen från en nätverksbaserad enhet. Det finns väl till och med USB-diskar som har TCP/IP stack nu för tiden.

Postad 28 July 2016 - 10:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 1

Du kan inte tänka dig någon form av NAS eller på annat sätt dela ut disken över nätverk? Dvs, inte att plugga in en USB varje gång, utan lagra och spela filmen från en nätverksbaserad enhet. Det finns väl till och med USB-diskar som har TCP/IP stack nu för tiden.

Ja alltså det är inte så att jag är emot det hela men det blir en utgift till och jag har redan en usb-disk. Sen är tanken inte att plugga in en usb-disk varje gång, utan låta den sitta i Shielden precis som den har gjort på min Wd tv. Det har fungerat bra. Förstår inte riktigt varför de har gjort det så krångligt att föra över filer till Shielden? Lite synd, för annars gillar jag den väldigt mycket så här långt. 

TCP/IP stack?

Edit: Valet "Acces SHIELD folders on PC" i storage&reset-menyn verkar även reseta när man startar om Shielden. 

Redigerat av genstruktur, 28 July 2016 - 10:54.

Postad 28 July 2016 - 12:04

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

För Google har som mål att utveckla en undermålig plattform med AndroidTV... allvarligt talat så är det en av de sämsta plattformarna, men av någon anledning är det ändå bättre än annat skräp där ute för tillfället.

Postad 28 July 2016 - 22:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

För Google har som mål att utveckla en undermålig plattform med AndroidTV... allvarligt talat så är det en av de sämsta plattformarna, men av någon anledning är det ändå bättre än annat skräp där ute för tillfället.

Okej, sådant där övergår lite mitt tekniska kunnande :). Synd att det inte fungerar bara.

Eftersom jag gillar Shielden avseende att spela upp film så kanske jag får krypa till korset och investera i någon form av NAS. 

Postad 31 July 2016 - 18:39

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

http://www.sweclocke...iaplay-for-kodi

Postad 01 August 2016 - 20:03

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Plex server släpptes precis till den så dom tror på den :-) Det var genom Plex jag upptäkte Shielden. Hade inte hört talas om den tidigare. Det verkar som att folk i allmänhet har missat den, underskattar den, eller inte riktigt fattat vad det är. Spelkonsol eller mediaspelare, eller vad? Så frågan är om den kommer finnas i någon större utsträckning i Sverige.

Jag är dock helt såld. Tänkte tidigare köpa en PS4 eller xbox men ville helst ha något med Plex server kraftfull nog för encoding. Men vill samtidigt inte köpa en hel dator/HTPC. Så jag chansade på denna. Och med Geforce Now saknar jag inte en spelkonsol alls. Funkar över förväntan att stream-spela på Shielden. Kräver bra uppkoppling dock.

Hoppas att Shielden slår bättre internationellt så att den inte utgår på länge. 

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 01 August 2016 - 20:46.

Postad 01 August 2016 - 20:53

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Okej, sådant där övergår lite mitt tekniska kunnande :). Synd att det inte fungerar bara.

Eftersom jag gillar Shielden avseende att spela upp film så kanske jag får krypa till korset och investera i någon form av NAS. 

Jag har mina filmer på 3 USB-diskar kopplade till Shielden. När jag vill föra över en film från datorn flyttar jag bara över USB-sladden till datorn, men jag har iofs en laptop. Kan vara lite krångligare med en stationär dator i ett annat rum =)

Kolla in: https://play.google....xsoft.ftpserver

Kanske kan vara något?

Edit: Testade den precis och den ser ut att funka bra.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 01 August 2016 - 21:12.

Postad 02 August 2016 - 09:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag har mina filmer på 3 USB-diskar kopplade till Shielden. När jag vill föra över en film från datorn flyttar jag bara över USB-sladden till datorn, men jag har iofs en laptop. Kan vara lite krångligare med en stationär dator i ett annat rum =)

Kolla in: https://play.google....xsoft.ftpserver

Kanske kan vara något?

Edit: Testade den precis och den ser ut att funka bra.

Absolut kan man koppla ur sladden :). Känns lite old-school bara ;).

Lyckades du föra över en film till vilken mapp du vill på din usb-disk, via nätverket, med den där FTP-klienten? Får prova i sådana fall, låter som en helt vetenskap annars, att föra över filmer till Shielden via nätvärket, om du kolla länkarna i de andra inläggen jag gjort.

Redigerat av genstruktur, 02 August 2016 - 09:03.

Postad 02 August 2016 - 21:55

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Gick inte att ladda upp något till usb-diskarna. Verkar vara något med skriv rättigheter. Det går att bläddra genom alla diskar dock :-)

Postad 03 August 2016 - 07:19

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Gick inte att ladda upp något till usb-diskarna. Verkar vara något med skriv rättigheter. Det går att bläddra genom alla diskar dock :-)

Kolla om du hittar nån förklaring här: http://forum.kodi.tv....php?tid=281370

Postad 03 August 2016 - 08:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Tror det är detta som gäller/gällde, som jag länkade till tidigare:

Samtidigt verkar sista androiduppdateringen gjort att det verkar tveksamt om ens det fungerar vad jag kan utläsa. Krångligt verkar det i alla fall :).

Bläddra har jag också lyckats med ;).

Jag kopplade ur disken och förde över filer till den, sen mountade jag den i Shielden igen. Som tur var verkade även den mountas i Kodi igen automatiskt.

Redigerat av genstruktur, 03 August 2016 - 08:31.

Postad 03 August 2016 - 14:21

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Roota den så kan du installera en smb server .

Postad 03 August 2016 - 15:08

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Om man mountar usb-diskarna som internt diskutrymme borde man väl kunna skriva till dom? Man måste tydligen formatera om dom då.

Postad 04 August 2016 - 08:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Roota den så kan du installera en smb server .

Du menar att roota Shielden?

Om man mountar usb-diskarna som internt diskutrymme borde man väl kunna skriva till dom? Man måste tydligen formatera om dom då.

Ja, kanske till -----> /Android/data/com.plexapp.mediaserver.smb/   i alla fall :).

Var inte så sugen på att formatera hela min usb-disk bara för att prova, men kanske skulle kunna prova med ett usb-minne eller så.

Postad 04 August 2016 - 11:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ja roota shielden så har du möjlighet att installera en smbserver .

Postad 04 August 2016 - 17:52

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Slutar väl med att man får placera hela biblioteket i plex katalog med skriv rättigheter.

Postad 04 August 2016 - 18:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja roota shielden så har du möjlighet att installera en smbserver .

Jaha, avvaktar nog lite med det. I alla tills efter ångerrätten gått ut :)

Postad 04 August 2016 - 18:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Slutar väl med att man får placera hela biblioteket i plex katalog med skriv rättigheter.

Ja, verkar vara det som är tanken. Om det nu fungerar.

Skall prova att mounta ett usb-minne och formatera den i skölden och se om det går att läsa, skriva, radera filer över nätverket sen. I helgen kanske när jag har sinnesro :D.

Postad 04 August 2016 - 22:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Förresten. Kör ni Kodi eller SPMC på skölen?  Eller Plex kanske?

Postad 05 August 2016 - 07:25

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej,

Har precis köpt mig en 16GB shield för att köra plex på (genom en NAS). Men har börjat få meddelande om att det inte finns tillräckligt med utrymme för att streama vissa filmer (främst mina bluray filmer jag rippat till nasen som kan bli 40GB t.ex.). Läst att det kan bero på Shieldens interna minne är för litet och behöver expanderas.

Hittade någonting på youtube där någon teknikfantast pratade om detta och rekommenderade att man köper en extern SSD hårddisk och kopplar till Shielden för att sedan välja alternativet där man kombinerar diskens interna minne med den externa SSDn. Har någon testat detta, bör det fungera? Isåfall vad tror ni om den här:

https://www.prisjakt...t.php?p=2888969

dåliga hastigheter på den men borde väl fungera för att köra plex laggfritt genom shielden (för filer på kanske 40-50 GB)

BTW, känner ni till butiken som har den billigaste varianten. teknikfyndet.se ? Bara 1 recension på prisjakt :)

Dessutom vill jag passa på att fråga om 3D filmer. Ville testa rippa en av mina 3D filmer med MakeMKV men verkar som att output bara blir 2D .. Tips?

Postad 05 August 2016 - 07:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Kör spmc för material jag har hemma, plex från en väns server... fungerar ypperligt bra :)

Måtte det bara komma en fix för ycbr 24hz buggen snart... vet att jag tjatar, men vill ha både rätt colorspace och rätt hz när jag kollar på film! :P

Som det är nu måste man manuellt gå in att ändra till ycbr och 23,976 i HDMI inställningarna varje gång man ska se en 24hz film korrekt...  :unsure:

Redigerat av Garrett, 05 August 2016 - 07:34.

Postad 05 August 2016 - 09:02

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Kör spmc för material jag har hemma, plex från en väns server... fungerar ypperligt bra :)

Måtte det bara komma en fix för ycbr 24hz buggen snart... vet att jag tjatar, men vill ha både rätt colorspace och rätt hz när jag kollar på film! :P

Som det är nu måste man manuellt gå in att ändra till ycbr och 23,976 i HDMI inställningarna varje gång man ska se en 24hz film korrekt...  :unsure:

Ålrajt :).

Är det HDljud-passtrough som lockar med SPMC, eller finns det fler fördelar jämfört med Kodi?

Redigerat av genstruktur, 05 August 2016 - 09:02.

Postad 05 August 2016 - 09:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ålrajt :).

Är det HDljud-passtrough som lockar med SPMC, eller finns det fler fördelar jämfört med Kodi?

Japp, HD ljuden funkar med SPMC, tror det är problem med det med Kodi, kanske är fixat nu, vet faktiskt inte... :)

Postad 05 August 2016 - 16:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Fixat i Kodi 17, men det finns ingen aktiv utveckling på android så den har för många andra buggar.

Postad 05 August 2016 - 17:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Kontrollen till Shielden fungerar lite sporadiskt tycker jag. Förstår mig inte på den riktigt. Har provat och para om den med konsollen ett par gånger men sen fungerar den ändå inte, sen vips gör den det. Googlar man verkar jag vara långt ifrån ensam. Har ni någon bra lösning?

Tur att man har Yatse :)

Redigerat av genstruktur, 05 August 2016 - 18:00.

Postad 05 August 2016 - 20:40

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Kör Plex. Har kört allt möjligt tidigare men på Shielden har jag bara kört med Plex.

Hej,

Har precis köpt mig en 16GB shield för att köra plex på (genom en NAS). Men har börjat få meddelande om att det inte finns tillräckligt med utrymme för att streama vissa filmer (främst mina bluray filmer jag rippat till nasen som kan bli 40GB t.ex.). Läst att det kan bero på Shieldens interna minne är för litet och behöver expanderas.

Hittade någonting på youtube där någon teknikfantast pratade om detta och rekommenderade att man köper en extern SSD hårddisk och kopplar till Shielden för att sedan välja alternativet där man kombinerar diskens interna minne med den externa SSDn. Har någon testat detta, bör det fungera? Isåfall vad tror ni om den här:

https://www.prisjakt...t.php?p=2888969

dåliga hastigheter på den men borde väl fungera för att köra plex laggfritt genom shielden (för filer på kanske 40-50 GB)

BTW, känner ni till butiken som har den billigaste varianten. teknikfyndet.se ? Bara 1 recension på prisjakt :)

Dessutom vill jag passa på att fråga om 3D filmer. Ville testa rippa en av mina 3D filmer med MakeMKV men verkar som att output bara blir 2D .. Tips?

Kör bara mina egna blu-ray rippar okomprimerade på runt 40Gb/st men har aldrig stött på problem med otillräckligt diskutrymme (har 16GBs-modellen). Hur mycket utrymme har du när du kollar i inställningarna?

Har för mig Plex har en inställning för anpassad HZ.

Kontrollen till Shielden fungerar lite sporadiskt tycker jag. Förstår mig inte på den riktigt. Har provat och para om den med konsollen ett par gånger men sen fungerar den ändå inte, sen vips gör den det. Googlar man verkar jag vara långt ifrån ensam. Har ni någon bra lösning?

Tur att man har Yatse :)

Det är inte att den går ner i viloläge efter ett tag? Tryck på knappen högst upp i mitten för att väcka den.

Postad 05 August 2016 - 21:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det är inte att den går ner i viloläge efter ett tag? Tryck på knappen högst upp i mitten för att väcka den.

Du menar att kontrollen är på? Jorå den är på och lyser grönt :).

Har jag usb-sladden i fungerar den bra, men trådlöst är det svajigt.

Läser på en del forum att kontrollen bara fungerar med wifi, och man måste ha wifi på i shielden? Känns lite skumt då jag vill ha trådat för stabil överföring i nätverket. Verkar även som ens wifi hemma kan störa ut kontrollen.

Redigerat av genstruktur, 05 August 2016 - 21:18.

Postad 05 August 2016 - 21:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
@gibba: läs igen... 24hz OCH ycbr 😋, problemet är detsamma genom plex.

Redigerat av Garrett, 05 August 2016 - 21:32.

Postad 05 August 2016 - 22:44

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Du menar att kontrollen är på? Jorå den är på och lyser grönt :).

Har jag usb-sladden i fungerar den bra, men trådlöst är det svajigt.

Läser på en del forum att kontrollen bara fungerar med wifi, och man måste ha wifi på i shielden? Känns lite skumt då jag vill ha trådat för stabil överföring i nätverket. Verkar även som ens wifi hemma kan störa ut kontrollen.

Jag kör trådat och har än så länge inga problem med kontrollen. Har även min wifi-router precis bredvid Shielden utan att kontrollen störts vad jag märkt. Det låter märkligt.

Postad 05 August 2016 - 22:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag kör trådat och har än så länge inga problem med kontrollen. Har även min wifi-router precis bredvid Shielden utan att kontrollen störts vad jag märkt. Det låter märkligt.

Jag kör samma setup som du, märkligt. Du har inte haft några problem alls med kontrollen?

https://forums.gefor...other-problems/

Redigerat av genstruktur, 05 August 2016 - 22:55.

Postad 06 August 2016 - 00:11

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

@gibba: läs igen... 24hz OCH ycbr , problemet är detsamma genom plex.

Jag kör just nu inställt ycbr OCH kör 24Hz i Plex. Vad är det som buggar?

Postad 06 August 2016 - 02:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Provade SPMC med dessa inställningar: https://github.com/k...ttings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-UHD-(4K)-TVs-with-4K-GUI

Undras inte om bilden ser ännu lite lite bättre ut än Kodi faktiskt.

Redigerat av genstruktur, 08 August 2016 - 15:40.

Postad 06 August 2016 - 06:29

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag kör just nu inställt ycbr OCH kör 24Hz i Plex. Vad är det som buggar?

Kolla inställnigarna igen, det har ändrat tillbaks till RGB, om inte du har 23,976 inställt på HDMI i inställningarna på shielden, som man måste ha, annars ändras det tillbaka till RGB, annars har du en egen mirakelmaskin... :)

https://forums.gefor...3-2-firmware/1/

Redigerat av Garrett, 06 August 2016 - 06:33.

Postad 07 August 2016 - 21:52

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Hmmm

Fjärrkontrollen till min Sony-tv fungerar nu till att styra hela Shielden, inklusive SPMC, Netflix etc. Najs :).

Provade detta precis när jag köpte Shielden, då fungerade det inte. Ingen aning vad som hänt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.