* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *
1887 svar till detta ämne
Postad 10 juli 2005 - 15:11
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
@Manderlore
Okej men du skickar in alltså? Har du snackat med inside service? Skulle vara trevligt om du berättar i denna tråd vad de säger till dig och vad som gäller? Extra intressant för mig eftersom jag kanske också skickar in min i framtiden. Då får jag se hur det funkade för dig! Jag ska också skicka in bilder på mitt alignmentfel, men det får bli till helgen eller nästa vecka när jag är hemma igen.
<{POST_SNAPBACK}>
Varit i sommarstugan ihelgen så inte kunnat svara tidigare. Jo jag tänker skicka in min. Ringde Inside i torsdags men Tomas som jag blev tipsad att prata med hade semester så ska prova igen till veckan när han kommer tillbaka. Så får återkomma med hur det går.
Postad 10 juli 2005 - 21:32
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Okej låter bra det!
Satt nyss och tittade på en film iaf, kunde inte se några konturskuggor fast jag tittade =) men jag kanske har ett mindre fel än dig. Är som sagt mest orolig att jag inte klämmer ur max ur projektorn när det gäller skärpan. Dock så är det fortfarande en njutning å kolla film med min lilla hs50. Ska koppla in datorn så fort jag har tid å ta kort på alignmentfelet, så får vi se hur jag gör sen. Men håll oss uppdaterade Manderlore!
Postad 11 juli 2005 - 12:35
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Pratat med Tomas nu. Gick bra att skicka in den så byter dom ut prismblocket eller vad de hette, så får man väl hoppas de nya är bättre... Kan väl finnas risk de blir samma fel igen dock antar jag...
Han sa också att de var mkt jobb nu och lite folk. Så tar 3-4 veckor att fixa. Blir bättre om man väntar till början/mitten av augusti.. Får se hur jag gör då man inte fixat duk än så var de ju bra tillfälle att skicka den nu men vänta så länge var inge kul
Fråga, om man byter primsblocket så passar dom inställningar PiPro gjorde åt mig då? Alla projektorer var ju unika så inställningarna var ju för min som dom skrev, men byter man så passar de inte längre eller?
Sen yttligare en fråga, röd filtret jag har borde man väl tabort innan men hur fasiken gör man det? Har provat lite av varje men allt sitter ju fast, vågar ju inte ta i hårt när man inte vet vad man ska lossa på. (Bild nedan hur det ser ut)
Postad 11 juli 2005 - 12:57
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
på min gamla Z3:a satt filtret fast mellan focus ringen och linsen d.v.s. man var tvungen att skruva loss focus ringen innan man tog bort filtret.
antar att det är nått liknande på HS50:n
Postad 11 juli 2005 - 13:26
lungan
-
lungan
-
Forumräv
-
-
545 inlägg
Pratat med Tomas nu. Gick bra att skicka in den så byter dom ut prismblocket eller vad de hette, så får man väl hoppas de nya är bättre... Kan väl finnas risk de blir samma fel igen dock antar jag...
Han sa också att de var mkt jobb nu och lite folk. Så tar 3-4 veckor att fixa. Blir bättre om man väntar till början/mitten av augusti.. Får se hur jag gör då man inte fixat duk än så var de ju bra tillfälle att skicka den nu men vänta så länge var inge kul 
Du fick inte reda på vilka toleranser/garantier som finns map panel förskjutning?
Postad 11 juli 2005 - 13:33
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Du fick inte reda på vilka toleranser/garantier som finns map panel förskjutning?
<{POST_SNAPBACK}>
Nope sa han inget om. Sa bara att jag störde mig på det och han frågade inget mer ingående så antar det räckte.. Märker man det inte när man använder projektorn normalt kanske de är annat?
Postad 11 juli 2005 - 13:38
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
på min gamla Z3:a satt filtret fast mellan focus ringen och linsen d.v.s. man var tvungen att skruva loss focus ringen innan man tog bort filtret.
antar att det är nått liknande på HS50:n
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm jo så det verkar vara ja, men sitter ju fast.. Ah skriver väl om det när jag skickar in den.
Postad 11 juli 2005 - 14:39
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Mandalore.. kolla lite till på ditt filter.. du har en hållare i krom som vi andra inte har och undr den sitter det en vit plastskruv. Jag skulle prova med att lossa på den vita plastskruven och se om du kan få loss filtret...
Postad 11 juli 2005 - 14:46
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Mandalore.. kolla lite till på ditt filter.. du har en hållare i krom som vi andra inte har och undr den sitter det en vit plastskruv. Jag skulle prova med att lossa på den vita plastskruven och se om du kan få loss filtret...
<{POST_SNAPBACK}>
Aha den är inte normal.. Har lossat på den vita skruven men tycker allt sitter lika hårt efter de.  -EDIT- Fick bort den nu! Var ju så snygg att jag trodde den skulle sitta kvar.  Bände loss den nu, gick försiktigt runt runt och lossade den bit för bit. Man drar den utåt alltså men satt så bra att jag aldrig vågat om jag inte visste att den inte skulle vara där.
Redigerat av Unregistered33651, 11 juli 2005 - 14:55.
Postad 11 juli 2005 - 16:06
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Så nu har jag skickat iväg min hs50  Kanske smartare att vänta då de var semestertid nu och skulle ta lång tid men som sagt då man inte fått duken än heller överlappar ju den tiden lite..
Man är ju väldigt rädd de inte ska bli bättre dock, men håller tummarna de blir bra och går hyggligt snabbt.
Återkommer när det hänt något.
Postad 11 juli 2005 - 16:20
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Vet inte om det blir bättre nu när inside service gör jobbet själva nu istället för att skicka ner maskinerna till fabriken i Belgien som dom gjorde med min.
Men som jag har jag fattat det så är inte ett byte utav detta prismblock någon garanti att det blir bättre. Det blev nättre på min, men inte enligt mig tillräckligt.
Har hört att folk här på forumet har upplevt sina pixlar värre innan dom fick det fixat, men det är som jag har skrivit tidigare att det är ett lotteri om hur den nya prismblocken kommer att bli.
När jag fick min tillbaka från service så var det 5st som kom den dagen från Belgien och 4st fick lov att skickas tillbaka.
Postad 11 juli 2005 - 16:49
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Vet inte om det blir bättre nu när inside service gör jobbet själva nu istället för att skicka ner maskinerna till fabriken i Belgien som dom gjorde med min. Men som jag har jag fattat det så är inte ett byte utav detta prismblock någon garanti att det blir bättre. Det blev nättre på min, men inte enligt mig tillräckligt. Har hört att folk här på forumet har upplevt sina pixlar värre innan dom fick det fixat, men det är som jag har skrivit tidigare att det är ett lotteri om hur den nya prismblocken kommer att bli.
När jag fick min tillbaka från service så var det 5st som kom den dagen från Belgien och 4st fick lov att skickas tillbaka.
<{POST_SNAPBACK}>
1/5  Tomas sa det var byte av prismblock ja. Blir det inte bättre eller tom sämre så vet jag inte vad jag gör  Måste väl för tusan kontrollera om det nya prismblocket dom satt i funkar eller inte!
Postad 11 juli 2005 - 20:56
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jag skickade min HS-50 för service för pixel förskutning.
Infocare Workshop bytte prismablocket och dom bytte även linsen pga dålig fokus, som jag förövrigt inte ha påpekat.
Mjukvaran uppdaterades även för att få bort blankingen på 720p.
Angående tolerans på pixelaligment felen så var min blå panel förskuten 2 pixlar till höger och en uppåt, dock så var detta inte uniformt över bilden utan det skilde lite mellan höger och vänster sida.
Super trevligt bemötande på Infocare Workshop, inget dribbel utan attityden att klart vi ska fixa den, önskar att fler skulla ha den attityden.
Jag väntar den tillbaka imorgon om allt funkar.
Min HS-50 har förövrigt snart gått 1000timmar
MVH/Bosse
Postad 11 juli 2005 - 21:06
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
vart ligger detta infocare workshop?
Ska lämna in min efter semestertiderna är över så allt rullar på som vanligt, men om dom är mera kunniga på infocare så kan det ju vara värt att ge dessa grabbar en chans.
Ang. bytet av prismblocket så vet man inte hur dom är fören man har det sittandes i maskinen och det verkar som att sony har en dålig maskin som styr in dessa lcd paneler mot varann. Tror inte du får tillbaka din i värre skick än du har idag Mandalore, men det betyder inte att du kommer få en superbt alignad panel.
Postad 11 juli 2005 - 22:27
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
ITW ligger väl i växjo om jag inte missminner mig helt, men många har outsourcat sina serviceärenden till dem, ex Siba och många fler.
Postad 12 juli 2005 - 11:34
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
@Manderlore
Hur gjorde du när du skickade projektorn? Var det bara att packa ner projektorn och skicka den direkt till inside service? Eller behövde du gå via din återförsäljare? Och hur gjorde du med kvitton? Räckte det med europa garantisedeln?
Postad 12 juli 2005 - 15:59
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
@Manderlore
Hur gjorde du när du skickade projektorn? Var det bara att packa ner projektorn och skicka den direkt till inside service? Eller behövde du gå via din återförsäljare? Och hur gjorde du med kvitton? Räckte det med europa garantisedeln?
<{POST_SNAPBACK}>
Inside sa inte så mkt faktiskt. Mailade PiPro natten till fredag om dom kunde/skulle göra något men inte svarat så orkade inte vänta mer. Så packade bara ner den gick ner till posten och skickade den till den adress som står på insides sida. "Europa garantisedeln" vet jag inte vad de är ens.. jag fick ju inget pappers kvitto från PiPro utan bara pdf fil, har ingen fungerande skrivare nu så frågade om jag kunde maila in den och de skulle gå bra, så var de jag gjorde. Var bara ett vanligt kvitto jag skickade in alltså. Har inte hört något från Indise än men kan nog inte hunnit fram än heller så.
Postad 12 juli 2005 - 16:03
Unregisteredd7f3e576
-
Unregisteredd7f3e576
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Infocare Workshop ligger i Bromma. Länk. InfocareMVH/Bosse
Postad 12 juli 2005 - 16:20
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
om man köper en HS50 från t.ex. tyskland gäller då bara 1 års garanti här i sverige
Postad 13 juli 2005 - 19:39
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Svar JA, normalt bara ett år !
Postad 14 juli 2005 - 07:01
Unregistered241397ab
-
Unregistered241397ab
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Såja, nu har jag tagit en bild på min fina svärta.
Bilden nedan är arrangerad på följande sätt: Projektorn är förskjuten c:a 2dm på duken, så att den delen inte alls belyses av projekorn. Dessutom står min gode vän som skugga för att visa hur ljus bilden blir. Alltså: Fält 1 (från vänster): Så ljus är svärtan där projektorn används. Fält 2: Så svart kan jag få min vita duk som max i de förhållanden bilden togs. Fält 3: Detta är den svarta ramen runt duken. Svartade än så blir det inte på denna jord 
<{POST_SNAPBACK}>
Nu blev jag lite nyfiken, finns det någon projje med en lampa i som klarar av att ge en "skuggfri" bild när man ställer sig mellan projje och duk? Inte ens en CRT borde klara av det konststycket, eller? Just ditt screenshot tillhör ju inte bland det vanligaste, men det kanske blir den nya trenden att jämföra skuggor istället för att pumpa upp den flashiagaste LOTR/Monsters Inc bilden?
Redigerat av Unregistered241397ab, 14 juli 2005 - 07:02.
Postad 14 juli 2005 - 09:36
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Såja, nu har jag tagit en bild på min fina svärta.
Bilden nedan är arrangerad på följande sätt: Projektorn är förskjuten c:a 2dm på duken, så att den delen inte alls belyses av projekorn. Dessutom står min gode vän som skugga för att visa hur ljus bilden blir. Alltså: Fält 1 (från vänster): Så ljus är svärtan där projektorn används. Fält 2: Så svart kan jag få min vita duk som max i de förhållanden bilden togs. Fält 3: Detta är den svarta ramen runt duken. Svartade än så blir det inte på denna jord 
<{POST_SNAPBACK}>
Nu blev jag lite nyfiken, finns det någon projje med en lampa i som klarar av att ge en "skuggfri" bild när man ställer sig mellan projje och duk? Inte ens en CRT borde klara av det konststycket, eller?
Just ditt screenshot tillhör ju inte bland det vanligaste, men det kanske blir den nya trenden att jämföra skuggor istället för att pumpa upp den flashiagaste LOTR/Monsters Inc bilden? 
<{POST_SNAPBACK}>
Var väl mer jämförelse mellan en svart skugga och svart som projektorn skapar. Får självklart också skuggor men är mindre skillnad, lägger man bara dit en hand kan tom svärtan som projektorn skapar synas svartare än skuggan..
Postad 15 juli 2005 - 13:54
Unregisteredb94d2c55
-
Unregisteredb94d2c55
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Finns det någon i Örebro krokarna som känner för att dema sin hs50 för mig eller finns det någon butik som jag har missat som har den?
skulle så järna villa se den live för att se om jag tycker den är för ljusvag för mitt tycke!!!
Postad 15 juli 2005 - 18:28
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
bobban5: Du missade mig med tre veckor. Jag har haft den tidigare. Sorry!
Postad 15 juli 2005 - 19:15
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Var väl mer jämförelse mellan en svart skugga och svart som projektorn skapar. Får självklart också skuggor men är mindre skillnad, lägger man bara dit en hand kan tom svärtan som projektorn skapar synas svartare än skuggan..
<{POST_SNAPBACK}>
Nog för att jag hört att HS50 ägare är lyriska över sina projektorer, men att den skapar svärta låter lite för otroligt för mig
Postad 15 juli 2005 - 21:34
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Jag har nyligen kopplat in min HS50. Är extremt missnöjd med den hittils. Jag får inte till skärpan, färgerna känns urvattnade. Bilden saknar tryck och dynamik. Panelerna är off vilket de flesta verkar ha råkat få i sina projjar. Sedan har en mycket irriterande skuggbild till vänster om objekt uppstått. Lade inte märke till dessa i början, men de har troligen varit där från början.
Måste lämna in eller tillbaka den. Tänkte bara dela med mig av min glädje
Någon som har en kul kommentar på detta tro?
Postad 16 juli 2005 - 03:21
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
vad kan man säga..? Otur, vilket många verka ha med denna proje.
Med facit på hand skulle jag nog inte köpa denna proje osedd, det skulle vara värt att lägga någon kr på att kunna få se sitt ex innan man tar den med sig hem..
Men jag ville ju vara först och när jag köpte den så var det över 10000:- i prisskillnad och då visste man heller inte bättre om alla dess fel å brister.
Men det är trots alla dessa fel å brister en mycket god proj som med all säkerhet kommer att få hänga kvar i mitt tak.
Postad 18 juli 2005 - 09:42
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
-=Update angånde mitt alignmentfel=-
Som jag skrev hade Inside lite folk och mkt att göra nu så skulle ta tid, men dom skickade den vidare till Info Care som ni pratade om på förra sidan, så hoppas dom är bra nu  I slutet av nästa vecka beräknas jag ha den tillbaka.
Postad 19 juli 2005 - 17:15
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Angående mitt inlängg om skuggbildningen jag har snett nedåt vänster på konturer så misstänker jag kabeln. Kör en 8m supra från HD-Pack(xbox). Skall testa den medföljande kabeln som kom med projjen senare ikväll när jag kommit från jobbet.
-EDIT-
Kortare kabel fick jag aldrig tid att prova dock kastade jag in datorn via vga. Efter mycket krånglande och springande fram och tillbaka mellan kontor och vardagsrum. Så lyckades jag få bort skuggbilden men den grymma oskärpan finns kvar. Måste vara något fel på optiken. Kanske skall få tummen ur och göra ngt åt detta.
Redigerat av lunkens, 20 juli 2005 - 11:08.
Postad 20 juli 2005 - 22:08
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Någon med Panna97+ Sony HS50 som vill dela med sig av sina HDMI
set up / inställningar.
Har just köpt mig en HDMI kabel så jag är tacksam för alla tips.
En konstigt fel som dykt upp på min HS50.
Maskningen på t.ex. 2:35 film är inte helt rak ?
Vad kan detta bero på, kabel, HS50 eller DVD-spelare ?
Postad 21 juli 2005 - 21:13
Anders27
-
Anders27
-
Användare
-
-
180 inlägg
börjar bli rätt pengar på denna proj nu synd bara att 90% verkar va trasiga eller ha dålig bild iallafall ser det ut så om man läser denna tråd.
Postad 22 juli 2005 - 08:45
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
börjar bli rätt pengar på denna proj nu synd bara att 90% verkar va trasiga eller ha dålig bild iallafall ser det ut så om man läser denna tråd.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag var lite skeptisk till detta innan jag bestämde mig för att köpa den. Gjorde enligt mig ett misstag och köpte den. Jag vill inte rekomendera någon att köpa denna projektor. Utifrån mina åsikter. Nu kommer väl många rasa mot mig
Postad 22 juli 2005 - 10:19
Vendis
-
Vendis
-
Användare
-
-
109 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag var lite skeptisk till detta innan jag bestämde mig för att köpa den. Gjorde enligt mig ett misstag och köpte den. Jag vill inte rekomendera någon att köpa denna projektor. Utifrån mina åsikter. Nu kommer väl många rasa mot mig 
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle nog våga påstå att siffran med att 90% verkar vara trasiga eller dålig bild är extremt överdriven. Mitt exempelar är felfritt vad jag har sett hittills, men den stora skillnaden är att om man har ett bra exmpelar så sitter man inte och skriver det i forum i samma utsträckning som man klagar på en trasig produkt.
Postad 22 juli 2005 - 11:03
Anders27
-
Anders27
-
Användare
-
-
180 inlägg
just därför borde ni med hela skriva lite mer man blir ju bara avskräckt av en sån här tråd när det bara står om massa fel ju... börjar bli rätt pengar på denna proj nu synd bara att 90% verkar va trasiga eller ha dålig bild iallafall ser det ut så om man läser denna tråd.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle nog våga påstå att siffran med att 90% verkar vara trasiga eller dålig bild är extremt överdriven. Mitt exempelar är felfritt vad jag har sett hittills, men den stora skillnaden är att om man har ett bra exmpelar så sitter man inte och skriver det i forum i samma utsträckning som man klagar på en trasig produkt.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 22 juli 2005 - 11:41
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
-=Update angånde mitt alignmentfel=-
Projen är lagad nu och på väg till mig, borde ha den måndag eller tisdag skrev dom.  *Håller tummarna det blev bra*
Postad 22 juli 2005 - 11:51
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Jag håller också tummarna för dig manderlore!
Ska fixa kort på mitt alignmentfel snart också, är så seeeg
Postad 22 juli 2005 - 15:29
squeeze
-
squeeze
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hur är det med barnsjukdomarna på HS-50:n. Är dom fixade nu eller är det inte värre än att man kan leva med dessa?
* Alignmentfel på panelerna. * Overscan på 720P. * Mer fel/brister?
Vad rekommenderas som duk om man kör i ett normalt vardagsrum med lite ströljus/bakgrundsbelysning? Är det värt att satsa på 0.8 gain eller liknande? Måla egen grå duk eller skiva?
Om nu 720P-"problemet" inte går att fixa, vad ska man då köra med för upplösning och signaltyp för att få bästa resultat?
Som läget är nu är tanken att mata signalen från en Pioneer DVD med komponent 576P, men framöver blir det nog HTPC (1080i?).
Om man sätter projjen ca 30cm från taket är det då möjligt att lensshifta ner bilden så att överkanten på bilden kommer ca 80cm från taket?
Utan att gå för djupt in på extrema detaljer; Hur prisvärd är egentligen HS-50:n? Jag menar, man får ju tex en Z3:a för nästan halva priset. Lägger man till några tusen så får man ju grymma DLP-projjar osv. Som det sas i början vid lanseringen av HS-50:n så skulle ju denna projje leverera bilder som endast 50kkr+ DLP:er klarade och på köpet slippa RBE.
Många frågor som har tagits upp tidigare. Hittar dock inga svar. Hoppas därför att någon/några kan reda ut det här en gång för alla.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag citerar mig själv. Vad har hänt på den fronten, har Sony hört på kritiken och släppt nytt firmware, har dom kommit med någon nyare hårdvarurevision där alignmentproblemet eliminerats/miskat? Mvh
Postad 22 juli 2005 - 17:26
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
just därför borde ni med hela skriva lite mer man blir ju bara avskräckt av en sån här tråd när det bara står om massa fel ju...
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
nee, vi få som har en näst intill perfekt HS50 borde vara tysta... Ändå ingen som tror en... Men skit samman, ni som e sugna på en ny projje... Köp inte HS50... köp ett annat märke. När ni väl har införskaffat er en, lek lite med inställningar så att du får den precis som du vill ha det. Har du sedan tur kanske du har nån kompis eller vän som har en fungerande/felfri HS50 som du kan jämföra mot... PS. DETTA är bara MIN åsikt, och INGEN annans...
Postad 22 juli 2005 - 22:06
Unregistered241397ab
-
Unregistered241397ab
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
nee, vi få som har en näst intill perfekt HS50 borde vara tysta... Ändå ingen som tror en... Men skit samman, ni som e sugna på en ny projje... Köp inte HS50... köp ett annat märke. När ni väl har införskaffat er en, lek lite med inställningar så att du får den precis som du vill ha det. Har du sedan tur kanske du har nån kompis eller vän som har en fungerande/felfri HS50 som du kan jämföra mot...
PS. DETTA är bara MIN åsikt, och INGEN annans...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag lider med er nöjda användare, denna tåd börjar se mer ut som ett klagoplank, eller en tråd om RBE/eyestrain. Men det är väl detta som är baksidan med forum, det är bara de missnöjda som skriver och de undrande som frågar......
Postad 22 juli 2005 - 22:30
Vendis
-
Vendis
-
Användare
-
-
109 inlägg
Tyvärr är det nog så =(
Själv är jag mitt uppe i en flytt så jag har bara hunnit med 3 filmer med min hs-50 i temporär setup. Längtar riktigt tills jag har satt upp ny duk och fått upp projjen i taket så jag kan börja jnuta av den otroligt bra bild som hs-50 producerar.
För även om en del har haft otur med sina projektorer så verkar de allra flesta få fixat de problem dom har? Även om det självklart är jobbigt så kommer ni till slut ändå ha en hs-50 med alla dess fördelar den ger..
Jag vet att det är fler än jag som är nöjd med den, tycker bara det är lite tråkigt att det negativa har blossat upp så väldigt som det gjort de senaste sidorna i denna tråden.
Redigerat av Vendis, 22 juli 2005 - 22:32.
Postad 23 juli 2005 - 01:26
ultimateman
-
ultimateman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Efter att ha testat hs-50 mot en infocus 4805(DLP för 10000kr) så förstår man ganska fort att LCD kommer aldrig få "riktig" svärta. Hs-50 kan visa färgen svart utan problem, felet är att det bara är svart, du ser varken kontraster eller mönster i det svarta. Allting ser bara mörkt ut, tyvärr så har dom inte klarat detden här gången heller. Alla som nu misstror mej välkomnar jag gärna till mitt jobb Taktoton i luleå för demonstration. KÖP EJ!
Postad 23 juli 2005 - 02:02
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Och alla som misstror oss som säger att HS-50 är grym(!!!) kan komma hem till mig. Att jämföra en HS-50 mot en Infocus 4805 är ett grymt straff för stackars dlp projektorn. För den blir totalt slaktad, tro mig har tittat en hel del på 4805:an. 4805 har dock väldigt lustiga färger, som blinkar till varannan sekund ungefär, både rött grönt och blått faktiskt! Jättelustigt faktiskt! Nej mitt tips är att kan ni köpa en HS-50 så köp den! Ni kommer inte bli besvikna!!! För det finns ingen projektor jag sett som kan ge samma bio känsla som den projektorn, kan få vanliga dvd filmer att kännas hd upplösta, man tänker aldrig på att det är en vanlig DVD man tittar på. Tyvärr kan man ju inte säga detsamma om en lågupplöst DLP... fast å andra sidan har man fullt upp med att titta på de roliga regnbågarna istället, så filmen kanske inte är så viktig? Sen kan jag inte påstå att jag tycker det är dåliga nyanser i det svarta, å andra sidan så brukar de flesta filmer jag tittar på vara normala filmer, där allting inte är svart hela tiden. Men gillar man "grottfilmer" så gör man! No offence, men HS-50 rockar!
KÖP!
Redigerat av Unregistered10f106ca, 23 juli 2005 - 02:04.
Postad 23 juli 2005 - 09:13
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
Efter att ha testat hs-50 mot en infocus 4805(DLP för 10000kr) så förstår man ganska fort att LCD kommer aldrig få "riktig" svärta. Hs-50 kan visa färgen svart utan problem, felet är att det bara är svart, du ser varken kontraster eller mönster i det svarta. Allting ser bara mörkt ut, tyvärr så har dom inte klarat detden här gången heller. Alla som nu misstror mej välkomnar jag gärna till mitt jobb Taktoton i luleå för demonstration. KÖP EJ!
<{POST_SNAPBACK}>
Bra jobbat... En jätte fin jämförelse... NOT!!! Har dom samma engenskaper??? NOT!!! De e sin sak att jämföra en DLP mot en LCD... Men använd en som har samma egenskaper/upplösing.... När du ändå va igång o berätta, kunde du inte berätta hur du jämförde dom??? 1. Duk??? 2. Källa??? 3. Kablage??? osv osv... Sen vill jag även påpeka att under mitt i skrivandet så ha jag upptäckt att detta är alltså en säljare som har gjort denna jämförelsen... Takt & Ton i Luleå... Konstigt att du inte jämförde mot en annan LCD... du har ju både Z2 o Z3 bland annat... Men men... Synd man inte bor i närheten... Tittat på din fina jämförelse...
Postad 23 juli 2005 - 13:28
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
detta är givetvis ett forum och då tenderar projjarnas brister at komma fram och denna tråd har inte precis varit bra reklam för HS50:n man kan ju tro att det är en trasig projj man får
saken är den att få projjar har lovordats lika mycket som HS50 och visst den har vissa brister men jag tror väldigt många är jätte nöjda med sin HS50.
HS50 är den projj jag har demat som jag har varit absolut mest impad av och då har jag sett den ett antal gånger och även en drös av andra projjar. jag skall köpa min andra projj men väntar nog tills efter semestern men jag skulle inte tveka på HS50:n p.g.a. buggarna för runt 20k är den i mitt tycke oslagbar idag.
har även sett 4805 ett antal gånger och visst för 10k är den grym men inte i nerheten av HS50:n om man väger in alla aspeketer, jag tycker dessutom att HS50 LÄTT tar fram mer detaljer i svärtan än 4805 sen att bilden är mörkare är en annan sak HS50 kräver ett bra rum.
Redigerat av ZoomAir, 23 juli 2005 - 13:31.
Postad 23 juli 2005 - 14:36
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Korvmedtapet:
.......kan få vanliga dvd filmer att kännas hd upplösta, man tänker aldrig på att det är en vanlig DVD man tittar på.
Jo visst är Sonyn bra, men inte så bra!!
Hdtv är i en annan divison... i en annan sport
IF 4805 är inte dålig den heller men visst är Sonyn bättre.
Cheers
Postad 23 juli 2005 - 14:56
Unregistered47746e95
-
Unregistered47746e95
-
Beroende
-
-
1 082 inlägg
Jag har inte följt denna tråden men är lite nyfiken på HS50:n.
Så jag undrar om nån skulle vilja göra en liten sammanställning på alla brister och buggar som det talats om i denna tråd då jag inte orkar leta igenom 50+ sidor.
Tack på förhand.
Postad 24 juli 2005 - 16:29
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
nee, vi få som har en näst intill perfekt HS50 borde vara tysta... Ändå ingen som tror en... Men skit samman, ni som e sugna på en ny projje... Köp inte HS50... köp ett annat märke. När ni väl har införskaffat er en, lek lite med inställningar så att du får den precis som du vill ha det. Har du sedan tur kanske du har nån kompis eller vän som har en fungerande/felfri HS50 som du kan jämföra mot...
PS. DETTA är bara MIN åsikt, och INGEN annans...
Själv tyckte jag inte det fanns något val, Sonyn är överlägsen andra LCD (baserat på vad man läst inte egen uppfattning). DLP har på tok för mycket dithering som gör bilden kass i mina ögon. Väldigt irriterande då inte bilden är stilla och det kryper i den. Nä även fast jag fick skicka in min Sony så ångrar jag inte att jag köpte den!
Postad 24 juli 2005 - 21:12
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Der Wiking:
okej okej... inte hd upplöst kanske. Men det känns inte på samma sätt att det faktiskt är någonting ganska lågupplöst man tittar på. Har ett par hd filmer jag tittat på via datorn, ser ju såklart riktigt grymt ut! Men men... menar bara att man inte tänker på att det är en dvd, snarare
HS50 rockar helt enkelt! Och på torsdag åker jag hem till Linköping igen så då får jag för första gången prova min HS50 på min Projecta ProCinema HC duk. Har hitills kört på en vanlig diabilds duk!
Och 4805... den gillar jag inte faktiskt om jag ska vara ärlig. Såg den demas tillsammans med en PJ-TX100, och jag gillade helt klart TX100 projektorn bättre, då bilden kändes mycket mer högupplöst och detaljerad då jag fick se Sagan om ringen sida vid sida. Säljaren tyckte dock bättre om 4805:an så det kanske säger en del om hur mycket mer jag gillar LCD framför DLP iaf när vi snackar 4805:ans DLP klass.
Har du slantarna, köp HS50, du kommer INTE ångra dig!
Postad 25 juli 2005 - 12:21
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
För det finns ingen projektor jag sett som kan ge samma bio känsla som den projektorn, kan få vanliga dvd filmer att kännas hd upplösta, man tänker aldrig på att det är en vanlig DVD man tittar på.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är inte så att det är mer din Panasonic S97 som åstadkommer detta än din HS50?
Postad 25 juli 2005 - 13:00
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Såg att nu finns den hos Inwarehouse för 19.900kr för dom som går i köpartankar. Gissar att priset kommer att sjunka även i tyskland inom kort...
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|