Postad 04 November 2024 - 15:12
The popes excorsist på Max med Russel Crowe i huvudrollen. Helt okej excorsistrulle,inte för jag tycker excorsistrullar är läskiga de flesta är rätt usla faktiskt men denna ger jag en stark 3:a. När jag såg Excorsisten med Max von Sydow som 18-åring på bio -73 så vågade jag knappt gå hem i mörkret efteråt men det var då det. Men den är helt klart den bästa inom genren än idag.
Postad 08 November 2024 - 01:32
Tycker att det är svårt att komma igenom alla filmer när man köper boxar.
Har kommit igenom en skiva av fyra av en serie som var min favorit i min ungdom.
Tycker att utlänningen var kul med sin dialekt.
https://www.youtube....h?v=9qNVSd9QfjM
Postad 08 November 2024 - 10:19
Deadpool/Wolverine. Småkul film med mkt bas och bra musik. Sjuk humor som det ska vara. Men tillkrånglad historia. Ingen favorit för mig men sevärd.
Postad 13 November 2024 - 18:13
Hej är det någon som har köpt den nya utgåvan av Fury hos Ginza.
Är det någon skillnad mot gamla?
Postad 13 November 2024 - 18:28
Vet ej tror att denna kommer med DV när det står DV på baksidan med den lilla texten så brukar den då ha DV.Är det någon skillnad mot gamla?
Postad 09 February 2025 - 01:25
Les misérables (2019) på SVT. (Inte Victor Hugo/musikalen!)
Mycket bra om polis i förort. Som så ofta med franska filmer är det svartare, karaktärer och handling är inte så polerade och tillrättalagda, som det ofta är på USA-producerat.
8 av 10!
Postad 10 February 2025 - 06:58
SVT har en trevlig liten dokumentär (fransk) om David Lynch. Inget nytt för de redan frälsta men en del nya intervjuer är det bl a med den alltid lika sympatiska Kyle Maclachlan. Sen visar de flera av hans filmer förstås. Själv har jag börjat se om Twin Peaks på Skyshowtime.
Postad 10 February 2025 - 08:11
Hmm, är det bara jag? Här känns det som ett traditionellt uselt Hollywoodförsök till uppföljare på en suverän film. Produktionen laddade till tänderna med uselt manus, CGI och sanslöst platta skådespelare.
Efter 15minuter kändes det som Sharknado-serien och dess avarter ligger på samma nivå.
Detta kan vara den mest överskattade uppföljning någonsin när man läser på IMDB.
Det blir 1 av 5, kan inte ens hitta på vad.
Postad 11 February 2025 - 10:52
Nosferatu- Jisses så seg å tråkig. För att inte tala om Skarsgårds gestaltning...så fruktansvärt usel. Det går inte bra för honom just nu... (The crow och Boy kills world). Kanske dags att byta agent??
Postad 15 August 2025 - 19:36
Ja, vad ska man säga? Skönt att se Ice Cube i en ruskigt naiv ironisk roll. Mer än så är det svårt att få fram. Jag är häpen... Skratt
Postad 15 August 2025 - 20:18
Postad 20 August 2025 - 23:38
Har redan sett Brutalisten men om någon vill se den i 70mm formatet visas filmen på Filminstitutet 31 augusti på dukformatet12,10 x 5,17. Kanske inte direkt en film som föll mig i smaken så jag vill se den på 70 mm kopia. Gissar att musiken numera finns på cd skivor okomprimerat.
Själv hoppas jag på att man kommer att visa THE BIG RACE i 70 mm kopia. https://www.youtube....h?v=SDJQ7zn3-2g
Postad 22 August 2025 - 21:15
Nu startar nyaste Jurassic... Återkommer strax.
Orkade du igenom hela?
Postad 24 August 2025 - 10:47
Ganska tråkig, Scarlett gör en av sina mindre minnesvärda insatser tyvärr. Fick samtal mitt i filmen som troligen blev den paus jag behövde. Inget nytt, mer högst osannolika ageranden osv. Nä, inget för mig eller minnen.
Postad 25 August 2025 - 13:41
Jurassic World: Rebirth - Bläh
Superman (2025) - Suck
Thunderbolts - ZzZzzzz
Måste jag välja en, tar jag Superman.
Postad 25 August 2025 - 14:04
Jurassic World: Rebirth - Bläh
Superman (2025) - Suck
Thunderbolts - ZzZzzzz
Måste jag välja en, tar jag Superman.
Ja mkt skit just nu…..ska testa F1 men har noll förhoppningar!
Postad 27 August 2025 - 20:28
Ja mkt skit just nu…..ska testa F1 men har noll förhoppningar!
F1 var faktiskt helt OK, om än lite lång - 2.5h, Gran Turismo som kom för något år sedan var däremot dynga.
Redigerat av frollic, 27 August 2025 - 20:29.
Postad 29 August 2025 - 21:21
Den var inte så dålig som jag trodde. Underhållning och sköna scener från bilarna och lite tillhörande relationssurr. Bra film, hade troligen även sett den på bio om frugan frågat.
Det får bli 3.5 DRS av 5 möjliga på denna vindtryckta bakvinge.
Postad 31 August 2025 - 16:25
The Substance, 2024
Det här blev en rejäl överraskning.
Demi Moore i en skräckis... Handlingen kretsar kring en kvinna som håller på att halka ned i karriären. Hon tar ett förbjudet preparat som ger henne ungdom igen. Men det kommer till en kostnad. Högaktuellt tema med tanke på alla ideal, ålderism, ormolja, influencers och vad människor gör för att bibehålla uppmärksamhet. Slutscenen är lika enkel som vacker i tiden.
Det får bli 4 av 5 blå piller.
Postad 03 September 2025 - 07:25
Nobody 2, bara nej, se den inte (på bio).
Dum story där man bara försöker mjölka publiken efter en bra etta.
Dessutom är den kort, runt 80 min, vilket också säger en hel del om innehållet, eller i detta fall, brist på.
Redigerat av frollic, 03 September 2025 - 07:25.
Postad 03 September 2025 - 09:48
Nu när bion är igång så kör vi film varje kväll!
Captain America Brave new World
Jag tyckte den var rätt bra.
Lite mera åt Winter Soldier hållet med "vanliga" fightscener.
Sedan lite märkligt att dom gör Red Hulk mera åt Incredible Hulk hållet i styrka och design.
Jag gillar det skarpt för det var peak Hulk utan tvekan.
En scen med pistolskott och granat var rätt trevligt ljudmässigt
Betyg 7av10 braxar
Thunderbolts
Annan typ av film än innan men annat budskap i filmen.
Jag tyckte att det gav en liten feel good moment än vad vi brukar se.
Dock var ljudet sådär vilket Marvel brukar vara.
Betyg 7av10 underlakan
Sonic 3
Älskar Jim Carry här.
Känns mera som huvudpersonen än Sonic själv.
Här visste man hur det skulle sluta från början.
Men fortfarande riktigt kul att se.
Ljudet var kanon och baselementen fick jobb på sitt max.
Slutsteget var rumstemp fortfarande.
Betyget 7.5 av 10 Popcorn
Redigerat av Anton, 03 September 2025 - 09:48.
Postad 03 September 2025 - 10:58
Jurassic World Rebirth, ytterligare ett sömnpiller som rider på bra föregångare.
Labb-tillverkade dinosaurier är det som ska sälja filmen, ju större, desto läskigare, verkar man ha resonerat.
Det blir bara löjligt istället.
Postad 03 September 2025 - 11:38
Jurassic World Rebirth, ytterligare ett sömnpiller som rider på bra föregångare.
Labb-tillverkade dinosaurier är det som ska sälja filmen, ju större, desto läskigare, verkar man ha resonerat.
Det blir bara löjligt istället.
Såg du den igen eller samma filmvisning som utalandet ovan?
Är det någon film du tycker är bra?
För alla du ser är ju skit enligt dig ![]()
Postad 03 September 2025 - 12:28
The amatuer var oväntat uppiggande. Inte en superstark gestalt, utan mer brains. Klart sevärd!
Postad 03 September 2025 - 13:19
Såg du den igen eller samma filmvisning som utalandet ovan?
Är det någon film du tycker är bra?
För alla du ser är ju skit enligt dig
Han sa ju F1 var okej.
Postad 03 September 2025 - 15:26
Han sa ju F1 var okej.
Okej är inte samma som bra.
Om du får en stek som okej tillagad och en som bra tillagad så är det skillnad.
The amatuer var oväntat uppiggande. Inte en superstark gestalt, utan mer brains. Klart sevärd!
Ja den ser jag fram emot.
Inget 4k Steelbook släpp så får vänta tills det reas ut 😅
Ja den ser jag fram emot.
Inget 4k Steelbook släpp så får vänta tills det reas ut 😅
Postad 03 September 2025 - 16:07
Okej är inte samma som bra.
Nej men det är inte samma som skit heller.
Postad 03 September 2025 - 18:59
Glömde bort att jag redan sågat den en gångSåg du den igen eller samma filmvisning som utalandet ovan?
The Accountant 2 gillade jag.
Såg också om 28 dagar senare, då jag ska se 28 år senare (efter att först ha sett om 28 månader senare), och den höll fortfarande måttet.
Redigerat av frollic, 03 September 2025 - 19:03.
Postad 05 September 2025 - 19:18
Hade missat denna sköna komiska hyllning till 70talets Blaxploitation. Det bästa är att filmen spelades in på blott 20 dagar och 16mm film användes. Stenhårt uppdrag säger jag.
Filmen är full av överexponeringar gällande slang, action och sjukt löjliga scener. Underbart.
Det får bli 4 av 5 osammanhängande dialoger...
Postad 05 September 2025 - 20:39
Glömde bort att jag redan sågat den en gång
The Accountant 2 gillade jag.
Såg också om 28 dagar senare, då jag ska se 28 år senare (efter att först ha sett om 28 månader senare), och den höll fortfarande måttet.
Älskade första så kul om andra blir åt samma håll.
Måste göra en import på den för tror inte på en svensk release
Postad 05 September 2025 - 20:43
Såg Novocaine
Riktigt underhållande action.
Kom precis på vem den kvinnliga rollen var och det hon i Prey.
Satt långt inne.
Kan rek för underhållningen och lite nasty blod och andra saker haha
7.5 av 10 Plättar
Postad 11 September 2025 - 10:09
Trap
Jag gillade denna mera än vad jag trodde.
Inte perfekt utfört men ändå riktigt bra.
Bra atmosfär i Atmos men vad hände med basen, står i en livekonsert och låter "soundbar" i basen.
7.5 av 10 Cheeseburgare
Postad 15 September 2025 - 15:20
Well, gissningsvis så har vi ju "Lethal Weapon" och en "Naked Gun" är ju en pistol som hänger fritt utan hölster så det är nog som spel på ord/homage mot andra liknande serier/filmer med "vapen/pistol" i titteln plus att det är en del humor med "pistol - penis" i filmerna och det faktum att huvudkaraktären är lite av en "lös kanon" (pistol utan hölster?).
Redigerat av Demon Slayer, 15 September 2025 - 15:21.
Postad 15 September 2025 - 22:03
Love and Monster 4k Blu-ray
Tyvärr inget Atmos men DTS MA + upmix
Bra surround och en del basscener men saknades lite då det lät lite ihåligt.
Charmig film med snygg CGI då budgeten inte kan varit allt för hög.
Ger den 7.8 av 10 Katastrofer ![]()
Postad 20 September 2025 - 20:31
Redigerat av nyborjare, 20 September 2025 - 20:33.
Postad 21 September 2025 - 00:35
Ingen film jag haft något sug efter att kolla på men nu var det dax att öppna Steelbooken.
För mig saknas massor feeeling som t.ex Mario men där har man massor minnen ifrån så kanske inte rättvist att jämföra.
Men i Mario hade man en bredare tittarålder.
Hade dock ett par rejäla smällar som var imponerande ljudmässigt.
Annars inte mycket att hurra för.
6.5 av 10 Whiteboardpennor
Men ser lätt 8av10 chokladbitar för en yngre publik.
Postad 21 September 2025 - 14:21
hmm går mario att se? Är ingen jättemario fan men de liren är ju inte kända för sin story liksom... Går det göra vettig film av mario?
Postad 21 September 2025 - 15:18
Nya stålis på hbo,inte ens cgi’n var nåt att ha. Megatöntig rulle. Riktig krypto-nit.1/5 lutherianer
Postad 21 September 2025 - 16:49
hmm går mario att se? Är ingen jättemario fan men de liren är ju inte kända för sin story liksom... Går det göra vettig film av mario?
Uppvuxen med Super Mario 1 och framåt.
Kollat på filmen 3ggr
Tycker den är kanon
Postad 24 September 2025 - 22:15
Visuellt är den fruktansvärt bra.
Slår mycket av det som kommer nu.
Nya Superman är ju inte i närheten av detta.
Mycket trevligt soundtrack men saknade lite tryck.
Men rörig film och vet inte riktigt om dom valde rätt personer att spela huvudrollerna.
6 av 10 Sprayflaskor
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
151 bilder
251 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?