Postad 04 november 2024 - 15:12
The popes excorsist på Max med Russel Crowe i huvudrollen. Helt okej excorsistrulle,inte för jag tycker excorsistrullar är läskiga de flesta är rätt usla faktiskt men denna ger jag en stark 3:a. När jag såg Excorsisten med Max von Sydow som 18-åring på bio -73 så vågade jag knappt gå hem i mörkret efteråt men det var då det. Men den är helt klart den bästa inom genren än idag.
Postad 08 november 2024 - 01:32
Tycker att det är svårt att komma igenom alla filmer när man köper boxar.
Har kommit igenom en skiva av fyra av en serie som var min favorit i min ungdom.
Tycker att utlänningen var kul med sin dialekt.
https://www.youtube....h?v=9qNVSd9QfjM
Postad 08 november 2024 - 10:19
Deadpool/Wolverine. Småkul film med mkt bas och bra musik. Sjuk humor som det ska vara. Men tillkrånglad historia. Ingen favorit för mig men sevärd.
Postad 13 november 2024 - 18:13
Hej är det någon som har köpt den nya utgåvan av Fury hos Ginza.
Är det någon skillnad mot gamla?
Postad 13 november 2024 - 18:28
Vet ej tror att denna kommer med DV när det står DV på baksidan med den lilla texten så brukar den då ha DV.Är det någon skillnad mot gamla?
Postad 09 februari 2025 - 01:25
Les misérables (2019) på SVT. (Inte Victor Hugo/musikalen!)
Mycket bra om polis i förort. Som så ofta med franska filmer är det svartare, karaktärer och handling är inte så polerade och tillrättalagda, som det ofta är på USA-producerat.
8 av 10!
Postad 10 februari 2025 - 06:58
SVT har en trevlig liten dokumentär (fransk) om David Lynch. Inget nytt för de redan frälsta men en del nya intervjuer är det bl a med den alltid lika sympatiska Kyle Maclachlan. Sen visar de flera av hans filmer förstås. Själv har jag börjat se om Twin Peaks på Skyshowtime.
Postad 10 februari 2025 - 08:11
Hmm, är det bara jag? Här känns det som ett traditionellt uselt Hollywoodförsök till uppföljare på en suverän film. Produktionen laddade till tänderna med uselt manus, CGI och sanslöst platta skådespelare.
Efter 15minuter kändes det som Sharknado-serien och dess avarter ligger på samma nivå.
Detta kan vara den mest överskattade uppföljning någonsin när man läser på IMDB.
Det blir 1 av 5, kan inte ens hitta på vad.
Postad 11 februari 2025 - 10:52
Nosferatu- Jisses så seg å tråkig. För att inte tala om Skarsgårds gestaltning...så fruktansvärt usel. Det går inte bra för honom just nu... (The crow och Boy kills world). Kanske dags att byta agent??
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar