KLIPSCH-klubben
2368 svar till detta ämne
Postad 22 December 2010 - 09:57
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har fått lite problem med min RW-12D. Verkar som röret till basporten lossnat från själva porten och ligger och skallrar. Nån som råkat ut för samma problem eller plockat isär en RW-12D av annan anledning och kan tala om hur man gör?
Är det runt 20hz det skallrar så kan det bero på flås ljud ur porten, låter som nått har gått sönder fast allt sitter som det ska, har detta problem med min subb så öppnade den och kollade men allt satt fast som det skulle. inte helt ovanligt på dessa subbar om du söker lite på nätet. Jag löste det genom att plugga porten, tappade lite tryck fast själva ljudet ur den blev mycke bättre. Men du kan ju skruva lös basen och kolla tar några minuter bara.
Postad 22 December 2010 - 18:18
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Jäpp, helt säker, för nu är det fixat  Kände att röret var löst när jag förde in handen i porten. La en sträng med snabblim i skarven och drog röret mot porten med hjälp av ett skohorn med krok i änden, nådde inte ända in med bara armen. HÅller det inte får man väl göra en mer seriös limning med kontaktlim.
Tack för tipset iaf qwertansk!
Postad 23 December 2010 - 07:03
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
hej alla klipsch vänner
Då var det dags för JUL och NYÅR igen i denna klubb som bara blir större och större, blir glad att så många har upptäkt klipsch och dess kvallitet och stil, samt att en del har återgått till klipsch efter ha kört annat, det visar hur bra dessa är trotts allt..
så jag vill önska all en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
xmastree3.gif 32.92K
0 Antal nerladdningar
xmastree3.gif 32.92K
0 Antal nerladdningar
hej_d_.gif 746bytes
0 Antal nerladdningar mvh CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 23 December 2010 - 07:04.
Postad 23 December 2010 - 07:09
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
föresten så såg jag idag att el giganten säljer klipsch?? fick se en annons kanpanj på RF-62 nämligen , visst är det bra att klipch kommer ut till den större massan men, el giganten?? bland kylar och diskmaskiner?? hmmm...na jag tycker personligen att det förstör märkets integritet och status lite, bra sälj möjlighet men fel företag anser jag iaf ..vad blir nästa? ICA? huua
//CG-47
Postad 23 December 2010 - 17:37
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
föresten så såg jag idag att el giganten säljer klipsch?? fick se en annons kanpanj på RF-62 nämligen , visst är det bra att klipch kommer ut till den större massan men, el giganten?? bland kylar och diskmaskiner?? hmmm...na jag tycker personligen att det förstör märkets integritet och status lite, bra sälj möjlighet men fel företag anser jag iaf ..vad blir nästa? ICA? huua
//CG-47
Håller med! Deras Webbstore säljer också ut RF-82 för 5980 kr paret t.o.m. billigare än Tyskland Merry god jul
Postad 23 December 2010 - 17:50
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Lite konstig prissättning då det står på den svarta 82an 5995kr styck och den i cherry 2990kr styck vet inte vilket som är det rätta. http://www.elgigante...lare-styck-prishttp://www.elgigante...rf-82-hogtalare
Postad 23 December 2010 - 18:06
giantos
-
giantos
-
Rookie
-
1 inlägg
Lite konstig prissättning då det står på den svarta 82an 5995kr styck och den i cherry 2990kr styck vet inte vilket som är det rätta.
http://www.elgigante...lare-styck-pris
http://www.elgigante...rf-82-hogtalare
båda är rätt då den svarta modellen är reference II och cherry modellen är den gamla
Postad 23 December 2010 - 18:12
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ja det såg man visst på bilden, jag läste bara texten.
Postad 23 December 2010 - 23:35
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag hör (haha!) väl till den där större skaran som nyss bläddrade igenom det där reklambladet från fel-ladan.
Det klingade till bra i huvudet med en ny Onkyo 608 och ett par RF-62:or, men det verkar ju inte vara II:orna,
så om någon här på rak arm kunde säga hur stora skillnaderna egentligen är, bortsett från det kosmetiska?
Postad 24 December 2010 - 00:21
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
svårt att säga hur stora skillnaderna är och vilka det är oxå, men 2erna är ju dom nya så en viss skillnad är det säkert, bara att ta reda på gonom att hitta ett ställe och lyssna.
Detta är den gamla serien av RF högtalarna helt klart,men som sagt fel ställe för detta märke och med tanke på detta företags dåliga rykte så blir man ju ännu mer vaksam, se till att kolla i kartonger och inspektera varorna om ni ska köpa något, för fel på grejer är det jämt vad gäller dom och dessutom är allt anant än lätt att tas med vad gäller fel anmälan , dom har ett dåligt bemötande vid fel..och det kan ta evigheter innan grejerna blir fixade..
är Högtalarna Ok 100% så är det bra priser trotts allt..men se till att få testa dom om ni kan
//CG-47
Postad 25 December 2010 - 11:40
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Precis! man vill ju inte ha gammal skit  Beställde på vinst och förlust från felgiganten.se nyss, ska få de hemlevererade den 7/1, då får vi se. Såg till min förvåning under specifikationer: "Leverantörens produkt-ID RF-62 II Black".
Postad 25 December 2010 - 22:50
Unregistered3cbf321f
-
Unregistered3cbf321f
-
Rookie
-
2 inlägg
Precis! man vill ju inte ha gammal skit 
Beställde på vinst och förlust från felgiganten.se nyss, ska få de hemlevererade den 7/1, då får vi se. Såg till min förvåning under specifikationer: "Leverantörens produkt-ID RF-62 II Black".
I also ordered a pair of RF-62s together with the Onkyo 608 receiver. At a gross total of SEK6780.50, this seems like a ridiculous bargain. Regarding the speakers, I also noticed the 'RF-62 II Black' description in the specifications under 'Leverantorens produkt-ID'. It was, however, not the case with the cherry-colored model - which was marked as "RF-62 Cherry". Just to be on the safe side I took a 'print screen' capture of this specification, just in case they eventually deliver me the old model. (Consumer Ombudsman may appreciate such evidence if need be...). Also, the terms and conditions stated that a single household may only purchase one 'annonsvara'. Given that both the RF-62s and the Onkyo 608 are listed as 'annonsvara', is there a chance that ElGiganten cancel my online order (which I have already paid)? Thanks in advance for your inputs and please pardon my english writting.
Postad 25 December 2010 - 22:56
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Precis! man vill ju inte ha gammal skit 
Beställde på vinst och förlust från felgiganten.se nyss, ska få de hemlevererade den 7/1, då får vi se. Såg till min förvåning under specifikationer: "Leverantörens produkt-ID RF-62 II Black".
Tror inte det är så stor skillnad förutom kosmetisk mellan nya och gamla dom har ju bytt ut alla serier kollar man specen så är det rätt likvärdiga . För 6000 kr paret för RF 82 det är skit billigt dom nya ligger på det dubbla jag skulle köpa dom äldre .
Postad 26 December 2010 - 18:55
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
I also ordered a pair of RF-62s together with the Onkyo 608 receiver. At a gross total of SEK6780.50, this seems like a ridiculous bargain. Regarding the speakers, I also noticed the 'RF-62 II Black' description in the specifications under 'Leverantorens produkt-ID'. It was, however, not the case with the cherry-colored model - which was marked as "RF-62 Cherry". Just to be on the safe side I took a 'print screen' capture of this specification, just in case they eventually deliver me the old model. (Consumer Ombudsman may appreciate such evidence if need be...).
Also, the terms and conditions stated that a single household may only purchase one 'annonsvara'. Given that both the RF-62s and the Onkyo 608 are listed as 'annonsvara', is there a chance that ElGiganten cancel my online order (which I have already paid)? Thanks in advance for your inputs and please pardon my english writting.
Welcome to the club (lol!). Regarding the one 'annonsvara'/household I think they mean that you only can buy one of each item, i.e you couldn't for example grab 5 of the 608s, so I'm pretty sure we're on the safe side.
Postad 26 December 2010 - 20:05
Unregistered452d9f81
-
Unregistered452d9f81
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej,
Är på g med att skapa hembiosystem, jag har som reciver en Onkyo 608 och frontar RF-62 så jag behöver fylla på med Sub, bakhögtalare (de får inte vara stora) och en center priset på resterande produkter får helst inte överstiga 10 000:- Har ni några bra förslag jag är helt grön på detta med hembio.
// Tommy
Postad 27 December 2010 - 13:04
tian
-
tian
-
Användare
-
-
191 inlägg
Tjenare Klipsch älskare Själv så äger man ett par Klipsch CF 4 Specifikation: FREQUENCY RESPONSE: 34Hz-20kHz±3dB SENSITIVITY: 102dB @ 1watt/1meter POWER HANDLING: 300 watts maximum continuous (1200 watts peak) NOMINAL IMPEDANCE: 8 ohms ENCLOSURE TYPE: Bass reflex via dual front-mounted ports DRIVE COMPONENTS: Two-way system using one 2" (5.08cm) magnetically shielded, aluminum diaphragm compression driver with a 90°x60° Tractrix® Horn and two 12" (30.48cm)neodymium magnet, poly carbon graphite cone woofers TWEETER: K-63-KN 2" (5.08cm) Aluminum diaphragm compression driver WOOFER: Two K-30-KN 12" (30.48cm)Neodymium magnet, poly carbon graphite cones HIGH FREQUENCY HORN: 90° x 60° Tractrix® Horn HF CROSSOVER: 1500Hz DIMENSIONS: 44" (111.76cm) x 17" (43.18cm) x 19" (48.26cm) WEIGHT: 108 lbs. (48.99kg) ENCLOSURE MATERIAL: Medium density fiberboard construction (MDF) FINISHES: Lt. Oak URL: http://www.klipsch.c.../cf-4-overview/
Redigerat av tian, 27 December 2010 - 13:07.
Postad 27 December 2010 - 13:17
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Dessa var maffig hur låter dessa dom tillverkades i bara 2 år verkar det som .
Postad 27 December 2010 - 15:16
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Fräsiga  Såg riktigt bastanta ut.
Såg nån som laddat upp bilder på sina Elgigantenköpta RF-62 i Galleriet och de var av föregående generation. Alltså inte RF-62 II.
Postad 27 December 2010 - 15:50
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Fräsiga :) Såg riktigt bastanta ut.
Såg nån som laddat upp bilder på sina Elgigantenköpta RF-62 i Galleriet och de var av föregående generation. Alltså inte RF-62 II.
Stämmer, dom man såg i Felladan var av föregående generation. Ska bli intressant att höra hur det blev för dom som köpte via Vebbstoren, för där står det ju tydligt "RF62 II"
Postad 27 December 2010 - 16:25
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Stämmer, dom man såg i Felladan var av föregående generation. Ska bli intressant att höra hur det blev för dom som köpte via Vebbstoren, för där står det ju tydligt "RF62 II"
Nu har dom ändrat på Elg. vebbstoren. Där står det nu bara RF-62. Men bilderna visar ju RF-62 II
Postad 27 December 2010 - 21:10
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
För mig så står det fortfarande "RF-62 II Black" på de svarta och "RF-62 Cherry" på de körsbärsfärgade.
Båda bilderna visar dock RF-62 II, det ska bli intressant att se hur Felgiganten tacklar mig och KBLV när
vi naturligtvis får den förgående generationen.
Postad 28 December 2010 - 04:50
Jamba
-
Jamba
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jaha, nån som köpte 62 på Elgiganten nu då. Vad tyckte ni om dom?
Jag köpte dom, men det var väl först och främst för priset. Hade aldrig lyssnat på klipsch innan.
Jag har problemet att jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker dom låter bra eller om "jag vill att dom ska låta bra" och därför tycker jag det.
Postad 28 December 2010 - 15:03
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Dom behöver ganska lång inspelnngs tid innan dom börjar låta bra, mina 82or lät väldigt metaliskt och hade en väldig seperation mellan registren när dom var nya så ge dom lite tid, runt 200h har ja hört att reference serien behöver.
Postad 28 December 2010 - 15:07
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Dom behöver ganska lång inspelnngs tid innan dom börjar låta bra, mina 82or lät väldigt metaliskt och hade en väldig seperation mellan registren när dom var nya så ge dom lite tid, runt 200h har ja hört att reference serien behöver.
Tja! Har haft RF82. Och det tar minst 200 timmar för att dom ska spela ut! Och glöm inte att ha mycket kraft bakom! Gärna ett Nad M25 steg
Postad 29 December 2010 - 16:08
Unregistered3cbf321f
-
Unregistered3cbf321f
-
Rookie
-
2 inlägg
För mig så står det fortfarande "RF-62 II Black" på de svarta och "RF-62 Cherry" på de körsbärsfärgade. Båda bilderna visar dock RF-62 II, det ska bli intressant att se hur Felgiganten tacklar mig och KBLV när vi naturligtvis får den förgående generationen.
I'll keep you, guys, posted regarding what eventually arrives on Jan 7 - RF-62 or RF-62 II. I wonder what are the Swedish regulations on product specifications and pictures. I am quite sure - in case the old model is delivered - there must be something that the Ombudsman can do about such gross misinformation. If necessary, perhaps McAn and myself (and perhaps other readers) can put up a common complaint to consolidate our bargaining position vis-a-vis El Giganten, so to speak. By the way, the black RF-62 is back up to SEK4500 at El Giganten.
Postad 30 December 2010 - 22:28
niin
-
niin
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Köpt mig RF-62 jag med efter en lyssning hos MediaMarkt. Tänkte skaffa en center också men RC-62 som ska vara i samma "klass" kostar 5 papp och det är lite saftigt för mig. Funkar det med den mindre RC-52 må tro?
Postad 30 December 2010 - 22:32
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Köpt mig RF-62 jag med efter en lyssning hos MediaMarkt. Tänkte skaffa en center också men RC-62 som ska vara i samma "klass" kostar 5 papp och det är lite saftigt för mig. Funkar det med den mindre RC-52 må tro?
RC 52 kommer funka perfekt tillsammans md RF62! Har själv haft RF82 och RC 52 och det tycker jag funka bra!
Postad 02 January 2011 - 19:29
kallehygglig
-
kallehygglig
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Lånar tråden en snabbis nu när det ändå snackas center! Jag ska också ta och köpa en ny center och funderar på om jag ska ha RC-62 eller RC-52. Jag har RF-62 frontarna.
Jag är lite insnöad på 62:an, centern är ju det man ska lägga lite mer pengar på. Men är det värt att lägga 2000 mer på 62:an?
EDIT: Tröttnade på allt tänkande och övervägande.. Gjorde en kompromiss i pris och köpte en RC-62 på eBay från Österrike för strax över 3000 med frakt. Bara hålla tummarna att den kommer fram!
Redigerat av kallehygglig, 04 January 2011 - 16:11.
Postad 04 January 2011 - 17:45
Unregistered3ef25644
-
Unregistered3ef25644
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Funderar på att sälja mitt paket,
Klipsch RF-63
Klipsch RC-64
Klipsch RS-52
Klipsch RB-51
allt är i körsbär, finns några revor på sidan av centern och nån mer på frontarna.
Någon som kan vara intresserad utav detta?
Mvh
Redigerat av Unregistered3ef25644, 04 January 2011 - 17:49.
Postad 04 January 2011 - 19:43
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Funderar på att sälja mitt paket,
Klipsch RF-63 Klipsch RC-64 Klipsch RS-52 Klipsch RB-51
allt är i körsbär, finns några revor på sidan av centern och nån mer på frontarna.
Någon som kan vara intresserad utav detta?
Mvh
Tröttnat på Klipsch?
Postad 05 January 2011 - 22:50
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
För mig så står det fortfarande "RF-62 II Black" på de svarta och "RF-62 Cherry" på de körsbärsfärgade. Båda bilderna visar dock RF-62 II, det ska bli intressant att se hur Felgiganten tacklar mig och KBLV när vi naturligtvis får den förgående generationen.
Amen kuken då! Även fast de har kvar bilden på RF-62 II så har de nu ändrat till bara "RF-62 Black" på leverantörens produkt-ID: http://www.elgigante...gtalare-st-prisI also ordered a pair of RF-62s together with the Onkyo 608 receiver. At a gross total of SEK6780.50, this seems like a ridiculous bargain. Regarding the speakers, I also noticed the 'RF-62 II Black' description in the specifications under 'Leverantorens produkt-ID'. It was, however, not the case with the cherry-colored model - which was marked as "RF-62 Cherry". Just to be on the safe side I took a 'print screen' capture of this specification, just in case they eventually deliver me the old model. (Consumer Ombudsman may appreciate such evidence if need be...).
Also, the terms and conditions stated that a single household may only purchase one 'annonsvara'. Given that both the RF-62s and the Onkyo 608 are listed as 'annonsvara', is there a chance that ElGiganten cancel my online order (which I have already paid)? Thanks in advance for your inputs and please pardon my english writting.
Hi KBLV I'm pretty sure we're getting the "old" RF-62:s too, since they've changed to just "RF-62 Black" at the website ( http://www.elgigante...gtalare-st-pris). Even though they've kept the picture of the RF-62 II This is my prints, foolish of me that I didn't kept the whole print screen with tray and clock, etc: http://i.imgur.com/hvrFX.pnghttp://i.imgur.com/vU3gD.pngWonder what you should do when they come to deliver it, refuse to sign when you realize that there isn't the RF-62 II even though it said so on the website when you ordered, or sign and carry the speakers inside and then contact felgiganten. Altough I'm pretty sure, if they're any cooperative at all, they'll just take the speakers back and refund the money, I think there's a very small chance, to no chance at all we're getting the RF-62 II (later of course) even if that was promised to us by the website.
Redigerat av McAn_, 05 January 2011 - 22:54.
Postad 06 January 2011 - 00:02
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Amen kuken då!
Även fast de har kvar bilden på RF-62 II så har de nu ändrat till bara "RF-62 Black" på leverantörens produkt-ID: http://www.elgigante...gtalare-st-pris
Hi KBLV
I'm pretty sure we're getting the "old" RF-62:s too, since they've changed to just "RF-62 Black" at the website (http://www.elgigante...gtalare-st-pris). Even though they've kept the picture of the RF-62 II
This is my prints, foolish of me that I didn't kept the whole print screen with tray and clock, etc: http://i.imgur.com/hvrFX.png http://i.imgur.com/vU3gD.png
Wonder what you should do when they come to deliver it, refuse to sign when you realize that there isn't the RF-62 II even though it said so on the website when you ordered, or sign and carry the speakers inside and then contact felgiganten. Altough I'm pretty sure, if they're any cooperative at all, they'll just take the speakers back and refund the money, I think there's a very small chance, to no chance at all we're getting the RF-62 II (later of course) even if that was promised to us by the website.
Tror inte det går att göra så mycket dom kommer säga att det är tryckfel bara . Men försöka skall man ju alltid göra .
Postad 06 January 2011 - 00:15
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Precis, men några problem att få pengarna tillbaka och lämna in den hos sin lokala felgigant skall det ju inte vara några problem med,
man har ju även rätt att plocka upp, syna och till och med prova och ändå få lämna tillbaka om det skulle vara så.
Blir nog att jag tar in allt och kikar på i lugn och ro för att sedan bestämma mig.
Postad 07 January 2011 - 00:06
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Precis, men några problem att få pengarna tillbaka och lämna in den hos sin lokala felgigant skall det ju inte vara några problem med, man har ju även rätt att plocka upp, syna och till och med prova och ändå få lämna tillbaka om det skulle vara så.
Blir nog att jag tar in allt och kikar på i lugn och ro för att sedan bestämma mig.
Jag har inte hört den nya serien men tror inte det är så stor skillnad på dessa . Förutom lite kosmetiskt .
Postad 07 January 2011 - 00:24
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Om det nu är någon hörbar skillnad alls, så är det väl inte hela världen, men det kosmetiska på II:orna tilltalade mig bra
mycket mer än de gamla och fötterna ser ut att vara rätt mycket bättre.
Kan ju inte säga att jag hade så höga förhoppningar, speciellt inte i och med att de som fanns att köpa i butikerna
var av den gamla revisionen.
Postad 07 January 2011 - 00:25
Unregistered3cbf321f
-
Unregistered3cbf321f
-
Rookie
-
2 inlägg
Precis, men några problem att få pengarna tillbaka och lämna in den hos sin lokala felgigant skall det ju inte vara några problem med, man har ju även rätt att plocka upp, syna och till och med prova och ändå få lämna tillbaka om det skulle vara så.
Hi McAn_! I was also puzzled about the pick-up in (the likely) case they deliver the old model. If so happens, I think I'll give a call to Konsumentverket (+46 (0)771 - 42 33 00) right away (i.e. before signing the pick-up sheet) and ask for their counsel. I will not accept a simple refund from El Giganten, as 1) the false marketing charge is strong enough to push for a more favorable solution and 2) I shall (rightly) argue that a mere refund is insufficient on the grounds that - because I took El Giganten's offer - I forfeited Mellandagarna offers from other vendors (which are obviously no longer available). I think we've both got a strong case. By the way, I also failed to 'print screen' with the date/time visible (I actually cut that part out), but mine's got the 'Oppetider 25-26 Dec' tab visible. In addition, this forum is proof enough on that point. Let's see how it goes, I suggest that we coordinate our efforts if need be.
Postad 07 January 2011 - 10:28
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Jag fick mina RF-62 II i tisdags, som jag beställde från gigantens hemsida. Det är tyvärr den gamla modellen. ringde i onsdags och sa det till dom. Dom skulle göra en "utredning" om vad som hänt. Dom skall återkomma på måndags, senast tisdag. Hon frågade hur jag helst ville ha det, och då sa jag att jag vill ha den produkt jag beställde. Återkommer så fort jag har hört av dom.
Postad 07 January 2011 - 10:59
Unregistered3cbf321f
-
Unregistered3cbf321f
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag fick mina RF-62 II i tisdags, som jag beställde från gigantens hemsida. Det är tyvärr den gamla modellen. ringde i onsdags och sa det till dom. Dom skulle göra en "utredning" om vad som hänt. Dom skall återkomma på måndags, senast tisdag. Hon frågade hur jag helst ville ha det, och då sa jag att jag vill ha den produkt jag beställde. Återkommer så fort jag har hört av dom.
Thanks, Alex81, for this valuable info. At least, it seems that El Giganten is cooperating on this, rather than just offering a full refund and that's it. I'm expecting my delivery within a few hours. Anyways, when they contact you again and if they are not forthcoming enough, you could say to them that you are in contact with at least two other people with the same problem, and that we are ready to join efforts to push our case (with Konsumentverket, if necessary).
Postad 07 January 2011 - 13:01
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
I will do that
Redigerat av Alex81, 07 January 2011 - 13:02.
Postad 07 January 2011 - 13:35
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Härligt att någon fått bollen att rulla i alla fall.
Så här levererades förresten min ena(!) högtalare:
uppochner.jpg 71.34K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 January 2011 - 15:17
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hehe, jag fick också en av paketen uppåner
Dom ringde nu från Giganten. Tyvärr kunde dom inte få fram den nya modellen, så jag kunde välja mellan att lämna tillbaka dom eller få en kompensation på 400:-. jag valde kompensation då jag varken har bil eller körkort, så jag kan köra dom till närmsta varuhus. Dom kunde skicka fraktsedel, men jag tror inte posten hämtar paket på kvällen, då man jobbar på dagarna.
Det som positivt i det hela (förutom kompensationen) är att nu passar äntligen min Klipsch RW-10D subb äntligen in, då jag hade Synergi F2 frontarna innan.
KBLV: Elgiganten called and said that i could return them to the closest store or ship them back, they also said i could get a 400:- refund as compensation.
Postad 07 January 2011 - 17:05
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Har du möjligtvis ett direktnummer till någon där, eller en specifik person
man kan be att få tala med?
Trevligt med kompensation.
Postad 07 January 2011 - 18:31
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Det verkar inte som dom har direktnummer. Först skulle jag tänka på saken och återkomma. Men jag ändrade mig precis innan ja la på. Hon jag pratade med heter Hanna, och hon sa jag skulle ringa 0771 115 115 och fråga efter henne.
Postad 08 January 2011 - 23:41
How i met your mother
-
How i met your mother
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har råkat ut för precis samma grej. Får nog ringa och klaga. Ingen som råkar ha tagit en print screen så att man kan övertyga dem om sitt fel?
Postad 09 January 2011 - 00:30
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Jag har inte hört den nya serien men tror inte det är så stor skillnad på dessa . Förutom lite kosmetiskt .
II serien skall vara en helt ny invändig konstruktion jämfört med den äldre modellen. Samt att hornet skall vara förbättrat och mindre riktningskänsligt.
Postad 09 January 2011 - 02:03
Alex81
-
Alex81
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har råkat ut för precis samma grej. Får nog ringa och klaga. Ingen som råkar ha tagit en print screen så att man kan övertyga dem om sitt fel?
En sida tillbaka så finns det bilder.
Postad 09 January 2011 - 12:21
niin
-
niin
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
II serien skall vara en helt ny invändig konstruktion jämfört med den äldre modellen. Samt att hornet skall vara förbättrat och mindre riktningskänsligt.
Detta kan väl inte vara värt 6 papp. Kosmetiskt ser dom också näsan likadana ut. Enda skillnaden jag ser är fötterna.
Postad 09 January 2011 - 12:31
rillern
-
rillern
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Postad 09 January 2011 - 20:34
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Audiovox köper Klipsch...
http://www.engadget....help-but-worry/
Ja du hoppas dom låter Klipsch vara det dom är .
Postad 09 January 2011 - 22:36
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
då var det den gamla modellen då tydligen ..jaja..där ser man , det kanske förklarar priset som var så lågt, dom vill bli av med dne gamla modellen , men att visa den nya modellen och leverera den gamla är ju inte snyggt...
jag hoppas att ni får eran ersättning eller hur ni nu gör..trist är det iaf...
//CG-47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
→
Klubbar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|