* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 15 March 2008 - 13:23
Ehm, intressant läsning för jag tror jag råka ut för exakt samma sak igår. Efter halva kvällen så blev bilden helt, ja dimmig och ljus! Testade lite saker och ting men konstaterade att det var nåt spök med Tvixen iaf. En factory reset kirrade det hela som tur var..Jahapp.... då var man den första som har brännt sin TViX.
Es ist tot.
Körde en maraton på Planet Earth serien och det blev antagligen för mycket för 8635-chippet.
Bilden har tappat färgerna. Ser nästan svart/vitt ut bortsett från Röd Grön Blå som har blivit överdrivet starka. Föreställ er att man sänkt Contrast till minimum och maxat Brightness.
Har tidigare haft lite problem med överhettning som resulterade i ryckigbild. Löste det genom maxa fläkthastighten.
Blir till att reklamera tvixen till Dustin Home och hoppas man får en V2.
Någon som råkat ut för något liknande med sin TViX?
/S
UPPDATERING:
Verkar som om pessimistspöket tagit över mig.
Tydligen så hade överhettningen bara fått tvixen inställningar ur spel s.a.s.
Jag gjorde en "Factory reset" och allt var normalt igen.
Men värmeproblemet kvarstår dock.
/S
Kan dock inte påstå att jag lider av värmeproblem.
Postad 15 March 2008 - 13:47
Ehm, intressant läsning för jag tror jag råka ut för exakt samma sak igår. Efter halva kvällen så blev bilden helt, ja dimmig och ljus! Testade lite saker och ting men konstaterade att det var nåt spök med Tvixen iaf. En factory reset kirrade det hela som tur var..Jahapp.... då var man den första som har brännt sin TViX.
Es ist tot.
Körde en maraton på Planet Earth serien och det blev antagligen för mycket för 8635-chippet.
Bilden har tappat färgerna. Ser nästan svart/vitt ut bortsett från Röd Grön Blå som har blivit överdrivet starka. Föreställ er att man sänkt Contrast till minimum och maxat Brightness.
Har tidigare haft lite problem med överhettning som resulterade i ryckigbild. Löste det genom maxa fläkthastighten.
Blir till att reklamera tvixen till Dustin Home och hoppas man får en V2.
Någon som råkat ut för något liknande med sin TViX?
/S
UPPDATERING:
Verkar som om pessimistspöket tagit över mig.
Tydligen så hade överhettningen bara fått tvixen inställningar ur spel s.a.s.
Jag gjorde en "Factory reset" och allt var normalt igen.
Men värmeproblemet kvarstår dock.
/S
Kan dock inte påstå att jag lider av värmeproblem.
Kan nu så här efteråt inte med säkerhet påstå att ovan problem var värmerelaterat.
Mitt värmeproblem är delvis självförvållat då min tvix är placerat i en sluten tv-bänk. Men å andra sidan så hör jag inte att fläkten går på max hastighet.
/S
Postad 15 March 2008 - 16:11
Postad 15 March 2008 - 16:37
Kan det va att jag inte har en hdd,Där för att inte kan få ljud från HDMI.
Det har ingen betydelse om du har hd i burken eller inte.
Samtliga ljud (som du förväntar använda) ställda på digital.
HDMI Audio Auto/Manual : PÅ
Video Port : HDMI/DVI
Förstärkaren är ett eget kapitel och jag antar att du har ställt in den rätt.
Postad 15 March 2008 - 18:15
Bra att du fick det att fungera igen med den firmwareversion du forst korde. Eftersom firmwareversion 1.1.47 ar en beta, sa behover du inte lagga ner sa mycket energi pa att elda upp dig tycker jag. Vad galler flygplansflaktar och varmeproblem, sa ar det i princip ingen om har det, i alla fall i det har forumet eller pa det officiella forumet.Nej, jag laddar genast tillbaka firmware 1.1.44 och väntar på att Dvico ska ta sitt ansvar och laga enheterna kostnadsfritt. Annars blir det till att reklamera skiten på något vis.
Edit: laddade tillbaka firmware 1.1.44 och nu fungerar filmerna perfekt igen.
Jag håller absolut med dig och övriga som har kommenterat mitt minst sagt arga inlägg tidigare, jag eldade upp mig helt i onödan. Även jag drabbades av pessimistspöket skulle man kunna säga
Vad mig betraffar, sa stor du dig tydligen pa mig. For att alla andra (som jag vet ar ratt less pa att lasa om pahopp pa mig da de flesta ar glada att jag hanger har i traden), sa kan val du och jag ta de diskussionerna huruvida om jag ar partisk eller inte, per PM sa alla slipper sant da det ar klart OT? Bra. Ha en fortsatt solig dag (det onskar jag er alla i traden).
Nej då jag stör mig inte alls på dig. Hade bara på känn att du skulle kommentera mitt inlägg eftersom jag slängde ur mig en massa glåpord om Dvico, that's all.
Har du sa grava uppenbara problem med din TViX som du verkar ha, sa rekommenderar jag dig att reklamera den omgande, for det verkar inte vara din typ av produkt. Inte din kopp med te helt enkelt.
Jag har utvecklat någon slags hatkärlek till min Tvix 6500. Jag älskar ju den lilla produkten och vad den är kapabel till. Skulle nog inte kunna klara mig utan den trots att jag bara har haft den i endast några veckors tid. Älskar storleken och designen på den, den är liten och snygg. Kvaliteten på bilden den levererar, PAL/NTSC omställning och automatisk 24p är ju helt fenomenala funktioner tycker jag. Tycker även att fjärrkontrollen håller hög klass jämfört med andra mediaspelare som jag har haft. Dock blir den alldeles för lätt överhettad. Även jag har haft problem med ryckig bild då den varit igång för länge och har då tvingats maxa fläkthastigheten för att få bukt på det. Otroligt irriterade eftersom min fläkt verkligen låter som ett flygplan! Fattar inte hur Dvico tänkte när det gällde kylningen av denna produkt. Förmodligen så tänkte man inte alls på detta utan ville till varje pris pressa in Sigma 8635-chippet i ett redan befintligt Tvix 4100-skal. Mycket slapphänt gjort är det iaf. Ska bli spännande att se hur de löser värmeproblemet. Jag avvaktar därför med att reklammera den.
Sedan finns det ju såklart en del små-buggar som säkerligen går att fixa via ny firmware, bl.a. så tycker jag att den ger ifrån ett sämre ljud på mkv-filer jämfört med .avi och .iso. Skulle även uppskatta om Tvixen kunde spola bakåt i 2x och 4x hastighet, så som den kan göra när den spolar framåt.
Postad 15 March 2008 - 19:30
Är det någon mer än jag som har problem med undertexter på svenska? Det verkar som Tvixen vägra visa alla rader som innehåller 'å','ä' och 'ö'. Finns det någon inställning som jag missat eller är det DVICO som begränsat vilka teckenuppsättning som gäller för undertexter?
Har precis samma problem på min Tvix 6500A, den visar inte å ä ö på såna texter som ligger inbakade i mkv filen, endast när det är en extern textfil som .srt o liknande så visas å ä ö normalt, det blir bara en sån här bokstav à som följs av ett konstigt S ungerfär som denna Ŝ.
Jag har även upptäckt att .avi-filer kan verka lite ryckiga i vissa partier, borde inte denna spelare klara dom problemfritt? Det är inte enbart vid panoreringar utan det kan komma varsomhelst att gubbar o sånt hoppar till lite.
Postad 15 March 2008 - 20:46
Postad 15 March 2008 - 23:41
Ingen som vet om man kan ändra så upplösningen blir lägre i menyer, det gör ju inget att det blir kantigare bara man ser texter o kan göra inställningarna från fotöljen istället.
Postad 16 March 2008 - 06:59
Postad 16 March 2008 - 10:11
Postad 16 March 2008 - 10:40
Det är ett skal från Clas Ohlsson med en samsung 60gb 2,5" disk i den där.
Postad 16 March 2008 - 13:10
Postad 16 March 2008 - 13:21
någon som vet om dom tänker fixa det där med img filer!! jag har försökt döpa om dom till iso men får det inte att funka någon som är haj på detta?
Om det inte funkar att bar byta filnamnet så måste du göra om filen till en riktig ISO-fil.
Der brukar jag gör med DVD Shrink, bara öppna IMG-filen och sen Spara den som en ISO-fil, väljer man att köra utan komprimmering så går det på någon minut ungefär.
Postad 16 March 2008 - 18:43
Jag tycker det är rätt så uselt att en sån grej inte ka funka felfritt på en maskin för 4ooo:- det är säkert en skitgrej o fixa för dom oxå..sen tänkte jag inte på att kolla upp om det var så innan jag bytte från FW .21 till .44
Postad 16 March 2008 - 19:35
I 1.1.21 fungerade inte inbäddad text alls för mig.Är det ingen mer som har problemet med å ä ö på .mkv filmer med inbakat text? .. det problemet har jag inte med DVD filmer i TViX:en.
Jag tycker det är rätt så uselt att en sån grej inte ka funka felfritt på en maskin för 4ooo:- det är säkert en skitgrej o fixa för dom oxå..sen tänkte jag inte på att kolla upp om det var så innan jag bytte från FW .21 till .44
Förhoppningsvis kommer det en nyare firmware så småningom som fixar felet med åäö.
Postad 16 March 2008 - 23:35
Är det ingen mer som har problemet med å ä ö på .mkv filmer med inbakat text? .. det problemet har jag inte med DVD filmer i TViX:en.
Funkar perfekt för mig med ÅÄÖ i .mkv filmer. Kör med .44 firmware.
Postad 16 March 2008 - 23:38
Det verkar ju lite konstigt.Funkar perfekt för mig med ÅÄÖ i .mkv filmer. Kör med .44 firmware.
Och du kör med inbäddad text då eller?
Inte .srt eller .sub-filer.
Postad 17 March 2008 - 05:58
Det verkar ju lite konstigt.Funkar perfekt för mig med ÅÄÖ i .mkv filmer. Kör med .44 firmware.
Och du kör med inbäddad text då eller?
Inte .srt eller .sub-filer.
Tydligen bara vissa filmer det går bra på.
Jag tittade på en film igår och där gick texten(inbäddad) hur bra som helst, sen har jag några andra filmer där funkar det dåligt men konstiga tecken och annat.
Kanske är hur dom är gjorda eller nåt...
/P
Postad 17 March 2008 - 10:50
Någon som vet när dom skall ha stöd för img filer?
/iSMO
Redigerat av iSMO, 17 March 2008 - 10:51.
Postad 17 March 2008 - 13:03
Postad 17 March 2008 - 13:07
Postad 17 March 2008 - 13:08
Hej
Någon som vet när dom skall ha stöd för img filer?
/iSMO
Visst vore det bra om tvixen kunde använda .IMG-filer, men det känns väl inte som ett jättebroblem?
Det tar ju bara några minuter att göra om filen till en .ISO i de fall det inte fungerar att endast byta filändelse.
Postad 17 March 2008 - 14:36
Jag har lyckats göra likadant en gång men gick då in med FTP istället och då kunde jag se mapparna.Jag "Råkade" sitta o döpa om mina filmmappar till DVD-filnamn/720-filnamn/1080p-filnamn när jag kom till Heroes...då döpte jag den till 720-heroes säsong1 <------OBS !! jag hade Ä med i katalognamnet, så nu hittar jag inte den katalogen på tvixen alls, min sambo kommer strypa mig om jag sabbat den katalogen. Någon som vet hur jag fixar det, jag läste forumet till sida 40 sen orkade jag inte leta längre.
Döpte om dem där med åäö och efter det funkade det.
Redigerat av Depeche, 17 March 2008 - 14:37.
Postad 17 March 2008 - 15:05
http://canman.se/blog/2008-03-17.aspx
Om jag läser deras blogginfo rätt kommer man få en helt ny enhet,
inte illa pinkat av någon som tidigare skitit i det blå skåpet.
Nya "friska" spelare finns att köpa, 5-10 april enligt deras hemsida, hade dock varit bättre
med indikation på fr.o.m. vilket serienummer som alla hårdvarumissar är åtgärdade.
Redigerat av Unregistered94c655a8, 17 March 2008 - 15:10.
Postad 17 March 2008 - 15:32
Jag har lyckats göra likadant en gång men gick då in med FTP istället och då kunde jag se mapparna.Jag "Råkade" sitta o döpa om mina filmmappar till DVD-filnamn/720-filnamn/1080p-filnamn när jag kom till Heroes...då döpte jag den till 720-heroes säsong1 <------OBS !! jag hade Ä med i katalognamnet, så nu hittar jag inte den katalogen på tvixen alls, min sambo kommer strypa mig om jag sabbat den katalogen. Någon som vet hur jag fixar det, jag läste forumet till sida 40 sen orkade jag inte leta längre.
Döpte om dem där med åäö och efter det funkade det.
Jag har testat med flashfxp men ser inte katalogen genom det heller.
läste nånstanns att man kunde koppla in tvix med usb till pc´n o sen köra nån form av "Repair" eller ngt sånt
Postad 17 March 2008 - 15:44
Mer info om reparationerna från den svenska distributören finns här:
inte illa pinkat av någon som tidigare skitit i det blå skåpet.![]()
Nya "friska" spelare finns att köpa, 5-10 april enligt deras hemsida, hade dock varit bättre
med indikation på fr.o.m. vilket serienummer som alla hårdvarumissar är åtgärdade.
Är det bara spelare som köpts från Canman?? Eller gäller det om man har köpt den från andra butiker med??
Postad 17 March 2008 - 15:47
Postad 17 March 2008 - 16:02
Efter att ha läst Canmans blogg blir jag ännu mer förvirrad.Mer info om reparationerna från den svenska distributören finns här:
Canman skriver att det finns "ett komponentfel" och DVICO skriver "we found several hardware related problems".
Jag hade visserligen underkänt i engelska i skolan men enligt min ordbok får jag inte dessa meningar att matcha varandra. Kan någon med bättre kunskaper i engelska än jag få dessa meningar att stämma något så när med varandra?
Även om inte DVICO skriver det direkt så får jag också käsnlan avv att alla spelare kan vara drabbade av något eller några av "several hardware related problems" och då verkar det konstigt att bara de användare som märkt något fel ska skicka in sina maskiner. En del av felen som beskrivits av DVICO kan ju slå till efter garantitiden eftersom användaren inte använt den funktionen tidigare (t.ex problemet i USB-portarna). Vad gäller efter garantitiden för något av de komponentfel som beskrivits av DVICO?
Canman skriver dessutom att det inte existerar någon revision 1 och 2. Hur kan köpare lita på att de spelare de köper inte lider av något av de komponentfel som finns beskrivna hos DVICO? Min son funderar på inköp av en TVIX 6500 och jag har bett honom avvakta.
/Göran
Redigerat av Goeran, 17 March 2008 - 16:16.
Postad 17 March 2008 - 16:05
Postad 17 March 2008 - 16:13
Jag tror att du tänker på Egenskaper/Verktyg/Kontrollera nu... Bocka i "Reparera fel i filsystemet automatiskt". Jag har gjort det några gånger med 4100 när jag fått problem med disken. Det brukar kunna fixa en del fel men jag tvivlar lite på att det fixar det här felet.läste nånstanns att man kunde koppla in tvix med usb till pc´n o sen köra nån form av "Repair" eller ngt sånt
Ett annat sätt kan vara CHKDSK men jag känner mig skeptisk till det också.
Personligen skulle jag kolla om det går att ta loss disken och koppla den till någon PC (som har SATA-port) och se om det går att läsa disken där.
/Göran
Postad 17 March 2008 - 16:17
Jag tror att du tänker på Egenskaper/Verktyg/Kontrollera nu... Bocka i "Reparera fel i filsystemet automatiskt". Jag har gjort det några gånger med 4100 när jag fått problem med disken. Det brukar kunna fixa en del fel men jag tvivlar lite på att det fixar det här felet.läste nånstanns att man kunde koppla in tvix med usb till pc´n o sen köra nån form av "Repair" eller ngt sånt
Ett annat sätt kan vara CHKDSK men jag känner mig skeptisk till det också.
Personligen skulle jag kolla om det går att ta loss disken och koppla den till någon PC (som har SATA-port) och se om det går att läsa disken där.
/Göran
Ok får testa det när jag kommer hem.
Postad 17 March 2008 - 16:19
Efter att ha läst Canmans blogg blir jag ännu mer förvirrad.Mer info om reparationerna från den svenska distributören finns här:
Canman skriver att det finns "ett komponentfel" och DVICO skriver "we found several hardware related problems".
Jag hade visserligen underkänt i engelska i skolan men enligt min ordbok får jag inte dessa meningar att matcha varandra. Kan någon få dessa meningar att stämma något så när med varandra?
Även om inte DVICO skriver det direkt så får jag också käsnlan avv att alla spelare kan vara drabbade av något eller några av "several hardware related problems" och då verkar det konstigt att bara de användare som märkt något fel ska skicka in sina maskiner. En del av felen som beskrivits av DVICO kan ju slå till efter garantitiden eftersom användaren inte använt den funktionen tidigare (t.ex problemet i USB-portarna). Vad gäller efter garantitiden för något av de komponentfel som beskrivits av DVICO?
Canman skriver dessutom att det inte existerar någon revision 1 och 2. Hur kan köpare lita på att de spelare de köper inte lider av något av de komponentfel som finns beskrivna hos DVICO? Min son funderar på inköp av en TVIX 6500 och jag har bett honom avvakta.
/Göran
Håller helt med!
1. Alla fem problem som finns med i Dvicos pressrelease kommer att fixas:
http://www.tvix.co.k...e...mid=416&pg=
Canman försöker nog bara undvika att alla skickar in sina enheter,
och låtsas som att det är endast ett problem som endast gäller några få enheter.
Men alla har rätt att få sina enheter fixade enligt Dvico,
och vem vill inte ha ny fläkt, och en enhet utan hårdvarufel, så det är bara att skicka in.
2. Här gör Canman eller Dvico ett misstag då de återigen inte vill att alla ska skicka in,
hade det kommit en ver 2 officiellt, hade alla vaknat och skickat in sina gamla enheter.
istället kommer vi kunder att leva i ovisshet, då det inte verkar som de kommer skicka ens serienummer,
på vilka som är de nya enheterna helt utan hårdvarufel. Och det kommer säkert att bli ett jädrans letande.
Klart alla återförsäljare vill bli av med sina gamla enheter, och inte bara sälja de nya som kommer in.
Säkrast är väl att köpa från en återförsäljare som har slut på sina enheter efter mitten av april.
Men inte ens det är helt säkert då spelarna ju kommer från Canmans eget lager,
och hur deras lager ser ut är det verkligen ingen som vet.
Känns nästan det bästa är att köpa en spelare nu,
skicka in den, istället för att jiddra om en ny spelare med handlarna.
Postad 17 March 2008 - 16:32
EDIT. Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller.
Redigerat av Canman Distribution AB, 17 March 2008 - 17:04.
Postad 17 March 2008 - 17:07
Men Webhallen (där min son brukar handla saker) har minst 38 spelare i lager. Hur lång tid tar det innan de bara har spelare som är OK?Vi kommer att göra vårt yttersta för att åtgärda detta. Problemet är att det är omöjligt att veta vilka modeller som har dom här syndromen, men vi kommer ändå byta ut samtliga produkter vi har på vårt lager. Från April måndad kommer enbart felfria maskiner att distribueras.
EDIT. Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller.
/Göran
Postad 17 March 2008 - 18:59
Efter uppdatering till fw .44 blev undertexterna helt värdelösa. Alla i ser ut som ett litet L.
Dessutom, hur kan vissa bilder bil progressiva jpeg? Det är ju inte nåt man direkt väljer. Känns som att det slumpas på något ologiskt sätt? Det är ju rätt irriterande när bara hälften av bilderna kan läsas och alla är tagna av samma kamera.
Så hur får man bilderna att INTE bli progressiva så att Tvixen kan läsa dem?
Och VAD är "smart navigation"? Som finns under Misc inställningar.
Förresten, där man kan se vilken font man har ( i mitt fall system font) är grå. Ska det vara så?
Redigerat av Rallymatte, 17 March 2008 - 19:04.
Postad 17 March 2008 - 19:30
Har lite frågor som för andra verkar vara uppenbara. Det här med att byta font, hur f'n gör man. Jag skickade över fonter till Tvixen men hur får jag Tvixen att fatta att den ska anända dem?
Efter uppdatering till fw .44 blev undertexterna helt värdelösa. Alla i ser ut som ett litet L.
Dessutom, hur kan vissa bilder bil progressiva jpeg? Det är ju inte nåt man direkt väljer. Känns som att det slumpas på något ologiskt sätt? Det är ju rätt irriterande när bara hälften av bilderna kan läsas och alla är tagna av samma kamera.
Så hur får man bilderna att INTE bli progressiva så att Tvixen kan läsa dem?
Och VAD är "smart navigation"? Som finns under Misc inställningar.
Förresten, där man kan se vilken font man har ( i mitt fall system font) är grå. Ska det vara så?
Angående fonterna så är det vara att lägga dom på hårddisken (antar att det funkar på en nätverksdisk också) , bläddra till önskad font och tryck på OK.
Postad 17 March 2008 - 20:08
Men Webhallen (där min son brukar handla saker) har minst 38 spelare i lager. Hur lång tid tar det innan de bara har spelare som är OK?Vi kommer att göra vårt yttersta för att åtgärda detta. Problemet är att det är omöjligt att veta vilka modeller som har dom här syndromen, men vi kommer ändå byta ut samtliga produkter vi har på vårt lager. Från April måndad kommer enbart felfria maskiner att distribueras.
/Göran
Med tanke på vad som skrivs ("Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller") så spelar det väl mindre roll om de har 38st eller 380st. de kommer ju att bytas ut i vilket fall som helst.
//BC
Postad 17 March 2008 - 21:21
Vi kommer att göra vårt yttersta för att åtgärda detta. Problemet är att det är omöjligt att veta vilka modeller som har dom här syndromen, men vi kommer ändå byta ut samtliga produkter vi har på vårt lager. Från April måndad kommer enbart felfria maskiner att distribueras.
Men om jag vill reklamera min och få revision 2 istället...det borde gå enligt Konsumentlagen!
Jag har ÄVEN missljud från min fläkt, det är ett mekaniskt ljud som inte ska vara där.
Känns inte som om jag vill skicka min nya (2,5 vckor) gamla tvix som kostar nästan 4000:- på reparation. Om jag vill ha min reklamerad då borde ni kunna ge mig en revision 2...eller?!
Postad 17 March 2008 - 21:33
Men jag tror den primära frågan som vi alla ställer är:Med tanke på vad som skrivs ("Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller") så spelar det väl mindre roll om de har 38st eller 380st. de kommer ju att bytas ut i vilket fall som helst.
//BC
NÄR kan vi gå in till en av Canmans återförsäljare och köpa en 6500 som garanterat inte har något av de kända felen?
/Göran
Postad 17 March 2008 - 22:27
[/quote]
Tack för svar! Har fått ordning på det nu.
Nån som har svar på mina andra frågor angående progressiv jpeg, och den där "smart navigation"?
Postad 17 March 2008 - 23:31
Stod det inte i början eller mitten av april på deras hemsida..Men jag tror den primära frågan som vi alla ställer är:Med tanke på vad som skrivs ("Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller") så spelar det väl mindre roll om de har 38st eller 380st. de kommer ju att bytas ut i vilket fall som helst.
//BC
NÄR kan vi gå in till en av Canmans återförsäljare och köpa en 6500 som garanterat inte har något av de kända felen?
/Göran
Postad 18 March 2008 - 03:31
Postad 18 March 2008 - 06:49
Nej - det står inte på Canmans hemsida.Stod det inte i början eller mitten av april på deras hemsida..Men jag tror den primära frågan som vi alla ställer är:Med tanke på vad som skrivs ("Vi kommer även självfallet att samarbeta med våra återförsäljare och byta ut dessa modeller") så spelar det väl mindre roll om de har 38st eller 380st. de kommer ju att bytas ut i vilket fall som helst.
//BC
/Göran
Däremot skriver Canman i det här forumet: "Från April måndad kommer enbart felfria maskiner att distribueras." Jag tolkar det som distribution från Canman till återförsäljaren.
Dessutom tolkar jag texten på Canmans hemsida som att felaktiga enheter som skickas in kommer att bytas men det står inte att de kommer att bytas mot nya maskiner. Om man lägger ihop informationen från DVICO och Canman är min gissning att felaktiga maskiner kommer att bytas mot en reparerad maskin.
Jag tycker att informationen om vad som gäller fortfarande är mycket oklar.
/Göran
Postad 18 March 2008 - 07:42
Nej - det står inte på Canmans hemsida.
Däremot skriver Canman i det här forumet: "Från April måndad kommer enbart felfria maskiner att distribueras." Jag tolkar det som distribution från Canman till återförsäljaren.
Dessutom tolkar jag texten på Canmans hemsida som att felaktiga enheter som skickas in kommer att bytas men det står inte att de kommer att bytas mot nya maskiner. Om man lägger ihop informationen från DVICO och Canman är min gissning att felaktiga maskiner kommer att bytas mot en reparerad maskin.
/Göran
Titta igen, näst sista stycket.
Postad 18 March 2008 - 08:27
"Beräknad inleverans av nya enheter är 5-10 april"Nej - det står inte på Canmans hemsida.
/Göran
Titta igen, näst sista stycket.
Inleverans - vart? Jag blir tyvärr inte mycket klokare av detta.
/Göran
Postad 18 March 2008 - 08:48
Postad 18 March 2008 - 08:52
Varför i helsike skall det behövas? DviCo och Canman VET ju vilka fel enhetena har, så varför skall vi då behöva uppge det för, ja och inte nog med det, utan en utförlig felbeskrivning? Vissa funktioner har man inte testat, men bara för att man inte använder sig av de i dagsläget så kan man omöjligen veta om alla brister som enheten har! Har jag betalt för att eneheten skall fungera till 100% så vill jag ha en enhet som fungerar till 100% också, oavsett om jag använder mig att alla funktioner!Den som har köpt en spelare som uppvisar dessa brister ska vända sig direkt till Canman Distribution AB för att få felet åtgärdat så snart som möjligt.
Vi har upprättat en särskild e-postadress för detta ändamål [email protected].
I ditt meddelande skall finnas följande uppgifter:
Bla bla bla
Utförlig felbeskrivning
Betyder det att det kommer att göras halvlagningar på vissa enheter som inte har en tillräckligt utförlig felbeskrivning? Idioti, säger jag! Då lutar det mer åt att reklamera enheten och invänta en fungerande istället.
Canman - jag (och säkerligen andra här) kräver en korrigering i era krav för inlämning av enhet till lagning. Ni bör försvara er åsikt och krav på felberskrivning här i tråden.
Postad 18 March 2008 - 09:05
- 5-6 april kommer helt nya spelare till Sverige.
- Alla som anmält byte av sin gamla spelare via [email protected] får en adresslapp på posten, och kan kostnadsfritt skicka in sin spelare för utbyte. Den kommer alltså inte att lagas, utan byts ut till en helt ny från den nya sändningen.
- Alla spelare som finns hos skandinaviska återfösäljare kommer att återkallas och ersättas med helt nya spelare från den nya sändningen så snart denna har kommit.
Bästa hälsningar,
Canman Distribution AB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
3 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler