Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG:s PG6000 plasma

2138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 april 2008 - 19:54

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tråkigt att det kan bli en fördröjning av bilden. En sak som jag undrar över är hur pass mycket olika bildbehandlingsfinesser fördröjer bilden.
Har du provat att slå av alla avslåbara bildbehandlingar? Vilket bildläge använder du?
Har du Xbox360 ansluten via komponent? Hur är DVD-spelaren inkopplad? Inbillar mig att det finns förutsättningar för mindre fördröjning vid HDMI-anslutning än vid analog anslutning.

När jag kör med hdmi från dvd-spelaren är det fördröjning!
När jag kör x360 med komponent är det fördröjning
När jag kör kabeltv-nätet via vanlig antenn kabel så är det fördröjning. Det senare märks när jag kör sovrumstv:n samtidigt, det "ekar" från vardagsrummet.

Det senare bryr jag mig inte så mkt om.
Men att spela med xboxen är ju bedrövligt! Det blir ju lagg med några hundradelars sekund hela tiden. Riktigt störigt.

När jag kollar på film och kopplar ljudet direkt till förstärkaren så blir ju läppsynken fel, inte mycket fel. Men tillräckligt mycket för att irritera mig. Om jag skaffar en förstärkare som jag kan lägga in fördröjning på, så slipper jag ju detta. Men att spela xbox förblir ett problem!

Är det verkligen bara jag som märkt detta?!

Postad 28 april 2008 - 20:15

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det verkar som LG har forsata problem med sina plasmor och även Samsung.

Alla plasmor har väl sina fel och brister men efter ha skummat igenom både LG PG6000 och
Samsung Q97 forum så verkar det mer jobbiga och alvarliga fel på dom än Panasonic och Pioneer.

Jag själv äger en Panasonic PV60 42 som jag är jätte nöjd med. Men jag ska byta upp mig till en PX8 50 tum.

Postad 28 april 2008 - 20:37

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Det verkar som LG har forsata problem med sina plasmor och även Samsung.

Alla plasmor har väl sina fel och brister men efter ha skummat igenom både LG PG6000 och
Samsung Q97 forum så verkar det mer jobbiga och alvarliga fel på dom än Panasonic och Pioneer.

Jag själv äger en Panasonic PV60 42 som jag är jätte nöjd med. Men jag ska byta upp mig till en PX8 50 tum.

Hmm, även panasonic har problem med deinterlacing av SD sändningar (http://www.hdtvtest....sonic-TH42PZ85B), fosfor trails etc. Pioneer har problem med buzz, kolla in http://www.avsforum....ad.php?t=949003, har själv haft en SX-4280D och den lät om en rakapparat, fick sälja den i andrahand pga Pioneers sunkiga service. Så finns det en perfekt tv? Nope, skulle vara min gamla 32 tummare, tjock-tv då, men den blir inte så sexig med HD material :(

Så, jag tycker 50PG6000 verkar vara ett bra alternativ, försöker bara bestämma mig om ghostingen är ett för stort problem eller inte. Sedan släpper ju samsung sin 2008 serie nu i maj. He bli spännande, man får ju hoppas att de lärt sig någonting från 2007 års modeller. Men som sagt, skulle gärna se en vettig jämförelse av tv apparaterna i budgetsegmentet.... hoppas att http://www.hdtvtest.co.uk/ skall recensera PG6000 så man kan jämföra den med pannorna

Postad 28 april 2008 - 20:47

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr inte sett PX8 än men som sagt det finns mycket lull lull på PG6000 det ska jag inte sticka under stolen med.Jag är lite intresserad av Pg6000 men jag har en panna pv60 idag som jag är nöjd med.
Har varit och titta på pg6000 på onoff i Åkersberga och det var ingen rolig syn bildmässigt.Dom körde spiderman 3 på dvd.

Postad 28 april 2008 - 20:52

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Jag har tyvärr inte sett PX8 än men som sagt det finns mycket lull lull på PG6000 det ska jag inte sticka under stolen med.Jag är lite intresserad av Pg6000 men jag har en panna pv60 idag som jag är nöjd med.
Har varit och titta på pg6000 på onoff i Åkersberga och det var ingen rolig syn bildmässigt.Dom körde spiderman 3 på dvd.

Att gå ifrån en butik med ett vettigt intryck av en tv verkar inte vara helt enkelt. När jag var in på elgiganten promotade de PG6000 serien o sågade panasonic px80, på mediamark gjorde de helt tvärt om. Det beror på så många faktorer som påpekats tidigare. Jag menar, vad var det för DVD, var den inkopplad via scart/component/HDMI? Delades signalen till fler tv apparater? Hur var bildinställningarna? Hur såg det ut på andra burkar osv... näe, som sagt, hoppas de recenserar PG6000 på HDtvtest snart...

Postad 28 april 2008 - 20:57

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Den var inkopplade med hdmi !Visst kan man inte bedöma tvn i en butik men det är svårt det här närman går i köp tankar.Som sagt det är svårt när många har olika åsikter om olika tv apparater.

Postad 28 april 2008 - 21:06

PM_1975
  • PM_1975
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplevt att svärtan blir bättre ju längre tvn används?

För övrigt kan jag säga att digitaltvsändningar via comhembox spöar bilden på min fyra år gamla dvdspelare. Risig spelar iofs, men tvns skalning är riktigt riktigt bra.

Postad 28 april 2008 - 21:11

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Okej!
Jag måste säga att PG6000 Design är nog den snyggaste jag sett efter Q97 pio508xd!
Så jag har inte bestämt mig till 100% vilken tv jag ska köpa men det lutar åt px8 tros sin fula design.

Postad 28 april 2008 - 21:14

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Okej!
Jag måste säga att PG6000 Design är nog den snyggaste jag sett efter Q97 pio508xd!
Så jag har inte bestämt mig till 100% vilken tv jag ska köpa men det lutar åt px8 tros sin fula design.

skulle gärna se en recension av px8, läste nån som påstod att det var en px70 med upphottad hårdvara, dvs 24 fps kompatibilitet... hmm grisen i säcken, PG6000 anyday hellre än px8 tills nån som vet vad den pratar om säger någonting annat :(

Postad 28 april 2008 - 21:18

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ja man får väl åka till elgiganten och låna hem den i 30 dagar och sedan lämna tillbaka den om man inte är nöjd med bilden. PG6000 .Jag skulle också vilja se en recesio på px8 innan man bestämmer sig.Det är jätte konstigt att inte px80 50 tum kommer till sverige det hade ändrat på saken

Redigerat av Bikermice, 28 april 2008 - 21:20.

Postad 28 april 2008 - 21:32

PM_1975
  • PM_1975
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har det här blivit ett forum för personer med extrem beslutsångest? :(

Men seriöst så finns ju faktiskt pm-funktionen om man vill ventilera känslor etc...

Postad 28 april 2008 - 21:34

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Ja man får väl åka till elgiganten och låna hem den i 30 dagar och sedan lämna tillbaka den om man inte är nöjd med bilden. PG6000 .Jag skulle också vilja se en recesio på px8 innan man bestämmer sig.Det är jätte konstigt att inte px80 50 tum kommer till sverige det hade ändrat på saken

Precis det jag tänkt göra, elgigantenbutikerna kring Stockholm har dock inga 50PG6000 hemma och får inte hem dem förrän 12 maj :(
Skriv gärna och berätta om dina intryck!

Postad 28 april 2008 - 21:44

simon1337
  • simon1337
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

beställde en 42" pg 6000 idag från Charge IT för 10430 inkl frakt.

Fick du vet när de skulle få in den i lager? har väntat på min i två veckor nu så borde hända något snart..

Postad 28 april 2008 - 22:05

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

När jag kör med hdmi från dvd-spelaren är det fördröjning!
När jag kör x360 med komponent är det fördröjning
När jag kör kabeltv-nätet via vanlig antenn kabel så är det fördröjning. Det senare märks när jag kör sovrumstv:n samtidigt, det "ekar" från vardagsrummet.

Det senare bryr jag mig inte så mkt om.
Men att spela med xboxen är ju bedrövligt! Det blir ju lagg med några hundradelars sekund hela tiden. Riktigt störigt.

När jag kollar på film och kopplar ljudet direkt till förstärkaren så blir ju läppsynken fel, inte mycket fel. Men tillräckligt mycket för att irritera mig. Om jag skaffar en förstärkare som jag kan lägga in fördröjning på, så slipper jag ju detta. Men att spela xbox förblir ett problem!

Är det verkligen bara jag som märkt detta?!

Okej... det kan bli fördröjning från hdmi, komponent och antenn.
Så till den andra frågeställningen... vilka inställningar för bildbehandling har du? Har du provat att stänga av så mycket bildförbättrande finesser som möjligt?
Och en till fråga: Kan du lägga in fördröjning på ljudet i din receiver? På många receivrar kan man bara fördröja ljudet på surroundkanaler och sidohögtalare, inte på centern. Men det varierar. Så om bilder är fördröjd med... säg en tiondels sekund... prova att fördröja ljudet till alla högtalare med lika mycket. Återkom gärna med feedback om du lyckas få till läppsynken!

Postad 29 april 2008 - 00:50

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ajaj låter ju totalt fucked up med fördröjning!
Någon mer som har det problemet?

Jag har bestämt mig för att skaffa denna plasma men detta låter ju avskräckande. Tänkte köra Xbox rakt in i TV'n med HDMI och detsamma med ett senare DVD köp.
Ett surround system kommer också på plats senare...men fördröjning är ju inget man kan acceptera varken på spel, film eller TV...

Postad 29 april 2008 - 05:15

Unregistered7c4f906d
  • Unregistered7c4f906d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ajaj låter ju totalt fucked up med fördröjning!
Någon mer som har det problemet?

Jag har inte märkt av någon fördröjning.

Dock kör jag inte direkt in i TV utan min setup är PS3 och CanalDigital HD-box via en Onkyo TX-SR805 allt med HDMI. Har spelat GuitarHero, NHL 2K8, Call Of Duty, Fifa 08, Tiger Woods 2008, kollat på DVD/BluRay, SD-tv och HD-tv. Har inte märkt av några probem alls.

Redigerat av Unregistered7c4f906d, 29 april 2008 - 05:16.

Postad 29 april 2008 - 07:02

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Samma här, jag har ingen fördröjning.

Jag kör med kabeln direkt ifrån väggen in till Tvn, PS3 via HDMI och DVD med scart. Ljudet går till Logitec z-5500.

Ni som tvekar fortfarande över tvn, köööp! Ni kommer inte att ångra er, har själv en 50 pg6000 och är absolut det bästa jag köpt på länge.

Postad 29 april 2008 - 07:30

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av någon fördröjning.

Dock kör jag inte direkt in i TV utan min setup är PS3 och CanalDigital HD-box via en Onkyo TX-SR805 allt med HDMI. Har spelat GuitarHero, NHL 2K8, Call Of Duty, Fifa 08, Tiger Woods 2008, kollat på DVD/BluRay, SD-tv och HD-tv. Har inte märkt av några probem alls.

Samma här, jag har ingen fördröjning.

Jag kör med kabeln direkt ifrån väggen in till Tvn, PS3 via HDMI och DVD med scart. Ljudet går till Logitec z-5500.

Ni som tvekar fortfarande över tvn, köööp! Ni kommer inte att ångra er, har själv en 50 pg6000 och är absolut det bästa jag köpt på länge.

Jag antar att jag bara är jobbigt petig. Men fördröjningen finns och den märks!

Om ni t.ex. kopplar ljudet vidare till en förstärkare och höjer ljudet på tv'n. Är det exakt synkat för er då?

Okej... det kan bli fördröjning från hdmi, komponent och antenn.
Så till den andra frågeställningen... vilka inställningar för bildbehandling har du? Har du provat att stänga av så mycket bildförbättrande finesser som möjligt?
Och en till fråga: Kan du lägga in fördröjning på ljudet i din receiver? På många receivrar kan man bara fördröja ljudet på surroundkanaler och sidohögtalare, inte på centern. Men det varierar. Så om bilder är fördröjd med... säg en tiondels sekund... prova att fördröja ljudet till alla högtalare med lika mycket. Återkom gärna med feedback om du lyckas få till läppsynken!

jag kan inte lägga in nån fördröjning i min förstärkare, tyvärr.

Postad 29 april 2008 - 08:35

Unregistered7c4f906d
  • Unregistered7c4f906d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag antar att jag bara är jobbigt petig. Men fördröjningen finns och den märks!

Om ni t.ex. kopplar ljudet vidare till en förstärkare och höjer ljudet på tv'n. Är det exakt synkat för er då?

Hmmm, varför ska jag köra ljuden från TV'n och receivern samtidigt? Jag kör allt ljud via receivern vilket fungerar klockrent och det finns väl ingen som lyssnar samtidigt på hemmabiosystemet och TV'n?

Kanske jag som inte förstår vad du menar?

Postad 29 april 2008 - 08:45

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hmmm, varför ska jag köra ljuden från TV'n och receivern samtidigt? Jag kör allt ljud via receivern vilket fungerar klockrent och det finns väl ingen som lyssnar samtidigt på hemmabiosystemet och TV'n?

Kanske jag som inte förstår vad du menar?

Klart man inte ska köra ljudet från tv'n och receivern samtidigt! :(
Det jag menar är att man hör att det är en fördröjning om man gör det.

Och det fungerar inte klockrent som du säger. Du har inte perfekt läppsynk om du kör som du gör.

Postad 29 april 2008 - 14:07

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Det är därför det finns lipsync på förstärkare. Synd om du inte har det.

Postad 29 april 2008 - 14:14

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det är därför det finns lipsync på förstärkare. Synd om du inte har det.

ja, det är synd.
Men när du spelar på t.ex. xboxen så har du ju laggen kvar. Dvs alla dina knapptryckningar kommer några hundradelar senare än vad det skulle gjort med en tv utan fördröjning.

Postad 29 april 2008 - 20:07

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Det låter ju helskumt. Men jag tyckte att tv:n var lite osynkad när jag körde Singstar...

En annan grej. Antar att inte tv:n ger ut 5v via antenningången iom att jag inte fick in en enda jäkla kanal med min bordantenn jag var och köpte. Enbart för att se United idag.... Skit var ordet.... :)

Postad 30 april 2008 - 13:12

Unregistered7c4f906d
  • Unregistered7c4f906d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Och det fungerar inte klockrent som du säger. Du har inte perfekt läppsynk om du kör som du gör.

Varför skulle jag inte kunna ha perfekt läppsynk med min setup? Möjligt att du har rätt men det är inget jag har tänkt på. Ska testa under helgen.

Det låter ju helskumt. Men jag tyckte att tv:n var lite osynkad när jag körde Singstar...

Det trodde jag med men det visade sig att jag var tondöv...... B)

Postad 30 april 2008 - 16:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat mig en 5v förstärkning till min Jula indoor antenn. Jag får fortfarande ingen bild. Är man tvungen att ha en CA-Modul för att få igång boxer. Trodde att det räckte med att koppla in den på en antenn för att få in de markbundna?

Någon som kan hjälpa mig?

Postad 30 april 2008 - 18:58

hellacopters
  • hellacopters
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Testade att ta ut min CA-modul o jag fick in de fria kanalerna. Testa o kolla "diagnostik" så du har tillräckligt bra mottagning. eller den hittar inte ens kanalerna när du söker?

Postad 30 april 2008 - 19:19

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Nope får bara myrornas krig...
kanske är antennen som är trasig. Har installerat en likadan på en Philips tv med inbyggd boxer utan några som helst problem.

Måste man ha Ca-modulen, kan ju vara den som är kass också?

Postad 30 april 2008 - 19:22

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Nope får bara myrornas krig...
kanske är antennen som är trasig. Har installerat en likadan på en Philips tv med inbyggd boxer utan några som helst problem.

Måste man ha Ca-modulen, kan ju vara den som är kass också?

Har du kopplat in antennen till tvn utan ca-modul?
isåfall lär du inte få in nånting.
ca-modul måste du skaffa isåfall.
eller koppla till uttag direkt i väggen om du har kabeltv.

Postad 30 april 2008 - 20:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Möjligt att min gamla CA modul inte funkar längre. Men Lg:n hittar ju den...
Dock så har den nog fyra år på nacken och har varit till min comhem.

Kan vara som så att min cam är utgången,
Om man läser här http://www.boxer.se/?page=220

Så skall PCMCIA ha ett högre nummer än jag har 903457 Rev 1.0

Redigerat av Hinken74, 30 april 2008 - 20:20.

Postad 30 april 2008 - 21:48

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jag behövde då ingen CA modul för att få in de fria kanalerna på min gamla plasma innan jag sålde den. Jag tror inte att du ska behöva nån CA modul utan gissar snarare på dålig mottagning.

Postad 30 april 2008 - 22:02

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Jag trodde inte heller att jag skulle behöva en men....
Skall byta antennen imorgon så får vi se...

Postad 01 maj 2008 - 12:31

hellacopters
  • hellacopters
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt men du HAR testat utan CA-modulen i? för isåfall låter d ju väldigt konstigt om det har funkat på en annan tv med inbyggd box, förutsatt att du har antennen på samma ställe

Postad 01 maj 2008 - 14:03

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hämtade en ny antenn från Netonnet idag och har dessutom provat med extern box och det funkar inte nu heller....
Bor ju mitt inne i stan..

Vad kan det vara som stör ut så in utav att jag inte ens får någon signalstyrka?

Postad 01 maj 2008 - 14:26

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

ja, det är synd.
Men när du spelar på t.ex. xboxen så har du ju laggen kvar. Dvs alla dina knapptryckningar kommer några hundradelar senare än vad det skulle gjort med en tv utan fördröjning.

Hur blev det med det här? Är det fördröjning av bilden eller är det inte det? Det låter ju helsunkigt ifall man sumpa slutbossen bara för att bilden kom i efterhand....

Postad 01 maj 2008 - 14:33

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Du ska få in gratiskanalerna utan CA modul, det får jag.
Det är inte möjligtvis så att du har TVn installd på analog TV mottagning istället för digital.
Testa att trycka på "TV/RAD" knappen på fjärrkontrollen.
Jag mistänker detta för att du skriver att du bara får myrornaskrig och det har jag för mig att man inte får på digitalsändningar.

Postad 01 maj 2008 - 17:27

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Den hittar ingenting när jag söker digitalt. Men som sagt provat två antenner samt en extern box. Antar att det är något som stör ut totalt.

Postad 01 maj 2008 - 17:57

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hur blev det med det här? Är det fördröjning av bilden eller är det inte det? Det låter ju helsunkigt ifall man sumpa slutbossen bara för att bilden kom i efterhand....

ja, det är fördröjning!

Postad 01 maj 2008 - 18:03

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Den hittar ingenting när jag söker digitalt. Men som sagt provat två antenner samt en extern box. Antar att det är något som stör ut totalt.

Någon CA modul behöver du inte för att ta emot de fria kanaler.
Har du någon "trådlös" telefon i närheten eller laddningstation inkopplad vid tv ?

Postad 01 maj 2008 - 18:28

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

ja, det är fördröjning!

Är detta någonting man märker vi spelande eller är det så pass i marginalen att det inte spelar någon roll? Det kan ju hursomhelst vara så att man "hör" skillnad vilket man som sagts tidigare kan korrigera för i recievern om man nu inte kör ljudet genom tv:n.

Postad 01 maj 2008 - 19:06

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Någon CA modul behöver du inte för att ta emot de fria kanaler.
Har du någon "trådlös" telefon i närheten eller laddningstation inkopplad vid tv ?

Jag har faktiskt en trådlös router samt en telefon stående rätt nära. Men då borde jag få störningar inte noll i signalstyrka.

Jag vet att de har sagt där vi bor att det bara funkar att köra Telia eller bredbandsbolaget så det kan ju vara något som gör att det inte funkar. Tycker dock att jag borde snappa upp en liten signal mitt i stan.....

Men jag pallar inte mer nu. Får se C.Leauge finalen hos polaren så småningom.... :P

Postad 02 maj 2008 - 12:39

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag upplever ingen fördröjning på varken x360, ps3 eller htpc, men jag ska inte heller påstå att jag har suttit och kollat efter det.

Allt går direkt in i tv´n.

Postad 02 maj 2008 - 16:48

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
LGPG6000 eller Panasonic 50PX8?

Båda är väl mottagliga för 1080p/24 och har 100 hertz?

Bestämt mig för LG'n men inläggen om fördröjning är ju väldigt avskräckande.
Har inte kollat på PX80 i butik men enligt mig har LG'n asgrym bild även på TV sändning. Svärtan såg mer grå ut under eftertexterna än Samsungs M87 som stod bredvid men det är inget man ser om man inte jämför...

Men vilken passar sig bäst till Xbox360 spelande, DVD-film och vanligt TV-tittande?

De ligger ju på ungerfär samma pris.
Någon som vet eller har jämfört?

Ha d gott

Postad 02 maj 2008 - 17:51

PM_1975
  • PM_1975
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Det jag gillar mest med min PG6000 är att den med lite pillande på inställningarna kan trolla fram en anständig bild av det mesta man matar den med. Till och med min fem år gamla scart-dvd som kostade nån tusenlapp, och som antagligen togs fram till 28-tummare, ger en bra bild. Dom som jag har haft på besök som inte är tv-nördar ser inte ens någon anledning att byta upp till en ny dvdspelare med hdmi-anslutning.

Att jag nu kan titta på en 42-tumsbild som inte är sämre än den jag hade på min 28-tummare känns hur skönt som helst. Detta var också huvudskälet till att jag väntade med platt-tv inköpet, och att jag i 10-12000 kr-klassen valde PG6000.

Postad 02 maj 2008 - 19:25

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

LGPG6000 eller Panasonic 50PX8?

Båda är väl mottagliga för 1080p/24 och har 100 hertz?

Bestämt mig för LG'n men inläggen om fördröjning är ju väldigt avskräckande.
Har inte kollat på PX80 i butik men enligt mig har LG'n asgrym bild även på TV sändning. Svärtan såg mer grå ut under eftertexterna än Samsungs M87 som stod bredvid men det är inget man ser om man inte jämför...

Men vilken passar sig bäst till Xbox360 spelande, DVD-film och vanligt TV-tittande?

De ligger ju på ungerfär samma pris.
Någon som vet eller har jämfört?

Ha d gott

Hade den sämre svärta än Samsung M87? Är inte det en LCD-tv? Det låter ju inte riktigt riktigt eller?

Postad 02 maj 2008 - 19:45

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Sämre svärta har den inte men som vanligt i en ljus miljö blir plasmor lite grå dassiga svärta finns det gott om :unsure: därav ser lcd lite vassare ut i butiken men tvärtom i hemmet med dämpad belysning.

gamma inställningen och svart nivå vad har ni pg 6000 ägare ställt in dem på?
Jag har låg svart nivå och mellan gamma.
HAr nu efter en månad höjt kontrasten till runt 60 och resten runt 50, någon som kallibrerat mer än "fredrik hl" som redan postat i tråden?

Postad 02 maj 2008 - 20:07

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
Ja, ingen som har några hyffsat bra bildinställningar som ni kan dela med er av?

Postad 02 maj 2008 - 20:59

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Klart man inte ska köra ljudet från tv'n och receivern samtidigt! :blink:
Det jag menar är att man hör att det är en fördröjning om man gör det.

Äsch då! Jag som frågat i detta forum för länge sen, och ingen sade att det var några lipsynk-problem.
Även LG's försäljningsperson som demade TVn på Media Markt sade att lipsynk-problemen inte finns i moderna TV-apparater. Uppenbarligen är det inte så. *mycket besviken*

Det är riktigt fult gjort att fördröja ljudet i tv:ns inbyggda högtalare för att få det i synk med bilden. Det innebär att alla externa källor kommer få synkproblem mellan ljud och bild när man tar ljudet via en receiver.

Exakt detta problem har mina föräldrars Philips-plasma. Använder man de inbyggda TV-högtalarna kommer ljudet i synk med bilden, men lyssnar man i surround-högtalarna inkopplade till receivern kommer det för tidigt.
Testet med att lyssna både med TV-högtalarna och surround-högtalarna samtidigt ger, precis som nicce skriver, inte samma ljud, utan man hör hur TVns ljud kommer efter. Det blir en liten reverb-effekt.

Då är det bara att hoppas att en Onkyo TX-SR605 klarar av att fördröja ljudet till samtliga högtalare litet. Jag tänkte köpa en sådan samtidigt som jag köper en 50PG6000.

Postad 02 maj 2008 - 22:18

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för 50" skall inhandlas före 21 Maj :blink: Tack för alla åsikter om denna skärm jag har kollat runt mycket och kommit fram till att denna passar nog mig bäst............

Postad 02 maj 2008 - 22:48

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ska bli kul att höra vad du säger om den LasseG. Själv ska jag antagligen köpa denna fina apparat i slutet på juni.
Men nu har Panasonic TH-50PX8 kommit in och rört runt i tankarna lite.

Svärtan jag menade tidigare var under eftertexterna på en blu-ray film. Då var samungen kolsvart medans lg'n mer mörkgrå..men om man inte jämförde såg det ju svart ut.

Är dock intresserad av att se hur den vanliga TV sändningen ser ut på samsungs m87 eller m86. Såklart såg blu-ray filmen bra ut..vad anbars på en full-hd plasma. Men TV sändningen på LG'n var ju klart godkänd och väldigt imponerande.

Är dock väldigt skeptisk nu när det är flera som snackar att det itne synkar när man kör via reciever. Vad händer om man kopplar högtalarna rakt in i tv'n? M¨ste man använda sig av en reciever?

Tänkte köra på Anderson r1 5.1 från onoff senare. Jag är inte så petig vad det gäller ljud så det är inte omöjligt att jag klarar mig utan ett surround.

Fast det var ju en (no Nicce) som hade problem med synken även på knapptryckingar på Xbox... Äsch får väl ta hem tv'n och isåfall byta om det skiter sig.

Postad 02 maj 2008 - 22:50

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0

ja, det är synd.

Jaså??

Jag som trodde att det var ljudet som är fördröjt och inte bilden.
Eller?

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.