Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 August 2016 - 19:11

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Samsungs fjärrkontroll till 2016 modellerna fungerar också till shielden,tänkte bara nämna det.. :)

Postad 09 August 2016 - 09:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Samsungs fjärrkontroll till 2016 modellerna fungerar också till shielden,tänkte bara nämna det.. :)

Det enda som är lite störnde är att Shielden verkar gå ned i något "sleepmode" även om man stänger av det genom inställningar. Min tv-fjärkontroll verkar inte kunna väcka Shielden tyvärr. Det är bara Shieldens egna kontroll som klarar det eller Yatse till Kodi/SPMC genom insticksprogram, som jag har provat i alla fall.

Det enda som är lite störnde är att Shielden verkar gå ned i något "sleepmode" även om man stänger av det genom inställningar. Min tv-fjärkontroll verkar inte kunna väcka Shielden tyvärr. Det är bara Shieldens egna kontroll som klarar det eller Yatse till Kodi/SPMC genom insticksprogram, som jag har provat i alla fall.

Så här långt efter cirka 1 vecka så är det egentligen bara två saker som stör lite med Shielden.

- Kontrollen verkar buggig och fungerar inte här hemma jämnt

- Det är krångligt att föra över filer genom nätverket till en ubs-disk som inte är formaterad i Shielden

Förutom detta är Shielden en fantastisk maskin :).

Redigerat av genstruktur, 09 August 2016 - 09:04.

Postad 09 August 2016 - 09:59

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 1

Jag ska göra er besvikna nu.

Det är inte Jesus som varit framme och omvandlat era fjärkontroller till att utföra mirakel.

Det är en fin liten funktion kallad CEC och följer HDMI-standarden

https://en.wikipedia...tronics_Control

Postad 09 August 2016 - 12:14

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Har en fundering, sugen på ny medialösning då min gammel-laptop inte fungerar så optimalt längre.

Om man har 500 gb versionen, samt väntar in stödet för tangentbord och mus, kommer man att kunna köra någon torrentklient direkt i shielden? Styra nedladdningarna till en usb-hd tänkte jag.

Samt, är det ok att surfa via den? Med andra ord, finns det en webläsare och går det att göra bankärenden, beställa saker på DHgate och Ebay osv osv? Jag tycker att det vore smutt att använda den som allt.

Postad 09 August 2016 - 13:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 1

Du får kolla upp vilka torrentappar som har stöd för android tv.

Rootar du den kan du säkert göra allt du vill, men ska du köra den som den är utan att sideloada och roota skulle jag titta på något annat.

Postad 09 August 2016 - 13:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag ska göra er besvikna nu.

Det är inte Jesus som varit framme och omvandlat era fjärkontroller till att utföra mirakel.

Det är en fin liten funktion kallad CEC och följer HDMI-standarden

https://en.wikipedia...tronics_Control

Jag överlever tror jag :)

Postad 09 August 2016 - 13:22

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Du får kolla upp vilka torrentappar som har stöd för android tv.

Rootar du den kan du säkert göra allt du vill, men ska du köra den som den är utan att sideloada och roota skulle jag titta på något annat.

Världsklass! Mycket tacksam! Jag får gå tillbaka till min plan på en NUC eller en billig laptop som multimediamaskin!

Postad 09 August 2016 - 23:53

Unregistered37d46d4b
  • Unregistered37d46d4b
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 1

Har en fundering, sugen på ny medialösning då min gammel-laptop inte fungerar så optimalt längre.

Om man har 500 gb versionen, samt väntar in stödet för tangentbord och mus, kommer man att kunna köra någon torrentklient direkt i shielden? Styra nedladdningarna till en usb-hd tänkte jag.

Samt, är det ok att surfa via den? Med andra ord, finns det en webläsare och går det att göra bankärenden, beställa saker på DHgate och Ebay osv osv? Jag tycker att det vore smutt att använda den som allt.

Hej!

Stöd för tangentbord och mus finns redan så det behöver du inte vänta på, bara koppla in usb-mottagaren å köra.
Torrentklient har jag inte testat men kan inte tänka mig att det inte skulle fungera.  

Fungerar fint att surfa i Chrome, inte lika smidigt som på en PC men det är dugligt.

Postad 11 August 2016 - 09:11

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
En Plexfråga:
Jag kör Plex server på min shield och vill kunna dela ut en specifik mapp med filmer (med swesub) till mina föräldrar som har Plex i sin Sony smart-tv. Det är en enda mapp och inget annat jag vill att de ska ha åtkomst till.
Hur gör jag detta enklast?

Postad 11 August 2016 - 09:44

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

En Plexfråga:
Jag kör Plex server på min shield och vill kunna dela ut en specifik mapp med filmer (med swesub) till mina föräldrar som har Plex i sin Sony smart-tv. Det är en enda mapp och inget annat jag vill att de ska ha åtkomst till.
Hur gör jag detta enklast?

Du börjar med att skapa en egen"Library" av den specifika mappen. Sedan skapar du ett plex-konto åt dina föräldrar och bjuder in den användaren som "Friends" till din plex-server. I samband med detta har du möjligheten att välja vilka bibliotek (Library) du ska dela med den användaren, då bockar du bara i det bibliotek du precis skapat, och utesluter de andra.

Vilka bibliotek dina vänner har tillgång till kan du se under Settings>Users>Friends

Ganska enkelt. Lycka till! =)

Redigerat av Lucifr, 11 August 2016 - 09:48.

Postad 11 August 2016 - 17:07

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan få usb-diskar kopplade till Shielden att varva ner när de inte används? Mina kör på på högvarv hela tiden även när Shielden inte används.

Postad 13 August 2016 - 21:12

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Ok, jag löste det genom att en Rasberry Pi jag hade över fått agera NAS. Shielden mountar lätt USB-diskarna som nätverks-diskar och jag kan nu även tanka över filer från datorn till PLEX-biblioteket över FTP.

Postad 15 August 2016 - 13:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ok, jag löste det genom att en Rasberry Pi jag hade över fått agera NAS. Shielden mountar lätt USB-diskarna som nätverks-diskar och jag kan nu även tanka över filer från datorn till PLEX-biblioteket över FTP.

Funderar också på en sådan lösning.

En lite update om kontrollen.

Igår såg jag film och skulle pausa. Tänkte att jag kan väl pröva med kontrollen, tog upp den och satte på den. Ajjemän, det fungerar lysande och helt perfekt! Gött!

30 minuter senare skall jag pausa igen, tar upp kontrollen och sätter på den. Trycker på knappar och rör på spakar, men inget händer.

Ja, lite såhär det har varit. Sjukt opålitlig. Förstår inte varför, borde väl bara vara att göra en kontroll som fungerar?

Förutom detta är jag mycket nöjd :)

Redigerat av genstruktur, 15 August 2016 - 13:40.

Postad 15 August 2016 - 13:47

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Märkt att när man spolar på Netflix kan ljudet bli osynkat när man trycker play igen, då måste jag gå ur och in i netflix igen, lite irriterande...

Sen kommer det komma en fix så 23,976 OCH ycbr funkar..? förutom att man måste ändra det manuellt i HDMI settings... börjar bli lite trött på det nu... :P

Annars vilket är näst bäst, RGB Full hela vägen eller? 

Postad 15 August 2016 - 16:51

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Märkt att när man spolar på Netflix kan ljudet bli osynkat när man trycker play igen, då måste jag gå ur och in i netflix igen, lite irriterande...

Sen kommer det komma en fix så 23,976 OCH ycbr funkar..? förutom att man måste ändra det manuellt i HDMI settings... börjar bli lite trött på det nu... :P

Annars vilket är näst bäst, RGB Full hela vägen eller? 

Bytte från RGB auto till RGB full igår och upplevde det som bättre ja.

Redigerat av Kronärtskocka, 15 August 2016 - 16:52.

Postad 15 August 2016 - 19:09

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Bytte från RGB auto till RGB full igår och upplevde det som bättre ja.

Beror väl lite på vad man har för typ av display. Är det en TV ska man nog ha limited. Full är för data-skärmar.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 15 August 2016 - 19:10.

Postad 15 August 2016 - 19:46

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Beror väl lite på vad man har för typ av display. Är det en TV ska man nog ha limited. Full är för data-skärmar.

vet mycket litet om detta, gjorde bara ett snabbt komperativt test och tyckte att en del "grynighet" försvann när jag bytte till Full, men ska absolut testa igen.

Postad 15 August 2016 - 21:04

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Kolla inställnigarna igen, det har ändrat tillbaks till RGB, om inte du har 23,976 inställt på HDMI i inställningarna på shielden, som man måste ha, annars ändras det tillbaka till RGB, annars har du en egen mirakelmaskin... :)

https://forums.gefor...3-2-firmware/1/

Jag kanske missförstår dig men jag har kört nu ett tag för att dubbelkolla men min hoppar inte tillbaka till RBG. Kör nu med SPMC med adjust refresh rate och får 23.976 vid uppspelningn och den står kvar på YCbCr 4:4:4 i HDMI-settings.

Postad 15 August 2016 - 21:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag kanske missförstår dig men jag har kört nu ett tag för att dubbelkolla men min hoppar inte tillbaka till RBG. Kör nu med SPMC med adjust refresh rate och får 23.976 vid uppspelningn och den står kvar på YCbCr 4:4:4 i HDMI-settings.

Är du riktigt säker på det för det gör det ju på allas..? Den ändras inte tillbaks när du hoppar ur filmen igen då? 

Jag kan se på min tv när jag spelar upp nånting om det är rgb eller ycbr, och så fort en film i 23.976 dras igång, så ändras det från ycbr till rgb... är ju en känd bugg som kam läsas i länken jag länkade...
Vill ha ycbr, stämmer bättre med färger och klipper inte i svartnivå som med rgb ... :/

Redigerat av Garrett, 15 August 2016 - 21:28.

Postad 15 August 2016 - 22:05

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Testade att faktiskt kolla på något med RGB full och det var alldeles för mörkt, tack för upplysningen.

Testade för övrigt även ycbcr nu och den hoppar tillbaka till RGB efter att ha hoppat in och ut ur en film i SPMC med adjust även för mig, får hoppas på fix snart.

Redigerat av Kronärtskocka, 15 August 2016 - 22:13.

Postad 15 August 2016 - 22:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Testade att faktiskt kolla på något med RGB full och det var alldeles för mörkt, tack för upplysningen.
Testade för övrigt även ycbr nu och den hoppar tillbaka till RGB efter att ha hoppat in och ut ur en film i SPMC med adjust även för mig, får hoppas på fix snart.

Precis det jag menar. Lösningen är att låsa hz i 24.976 i hdmi settings på shielden och ycbr, då funkar det... men blir knas när det är 50 eller 60hz filmer/serier, blir en jäkla massa stutter då, så då får man ändra igen i hdmi settings.
Edit: förresten, kör du rgb full ska du ha det på bildvisaren med, extended eller full, eller om det är på samsung ska det vara normal istället för low.

Redigerat av Garrett, 15 August 2016 - 22:32.

Postad 16 August 2016 - 08:12

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Är du riktigt säker på det för det gör det ju på allas..? Den ändras inte tillbaks när du hoppar ur filmen igen då? 

Jag kan se på min tv när jag spelar upp nånting om det är rgb eller ycbr, och så fort en film i 23.976 dras igång, så ändras det från ycbr till rgb... är ju en känd bugg som kam läsas i länken jag länkade...
Vill ha ycbr, stämmer bättre med färger och klipper inte i svartnivå som med rgb ... :/

Den står kvar på ycbcr efter att jag spelat en film och jag hoppar ut för att titta i HDMI-inställningarna. Det skulle i så fall vara att den hoppar till RGB när jag startar en film men hoppar tillbaka till ycbcr när jag stoppar filmen, för HDMI-inställningen står i alla fall på YCBCR 4:4:4 även efter jag spelat en film. 

Kan inte se på TVn om den får rgb eller ycbr. Ska kolla om man kan se det på min projektor i kväll.

Postad 16 August 2016 - 10:32

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Precis det jag menar. Lösningen är att låsa hz i 24.976 i hdmi settings på shielden och ycbr, då funkar det... men blir knas när det är 50 eller 60hz filmer/serier, blir en jäkla massa stutter då, så då får man ändra igen i hdmi settings.
Edit: förresten, kör du rgb full ska du ha det på bildvisaren med, extended eller full, eller om det är på samsung ska det vara normal istället för low.

Absolut, men det pallar iaf inte jag då jag ofta växlar mellan vad jag konsumerar för Hz på TVn, får leva med RGB tills det är fixat.
Läste på lite om limited / full och vad jag läste mig till ska man tydligen alltid köra limited på TV, även om den har stöd för full. 

http://referencehome...ull-vs-limited/

Postad 16 August 2016 - 12:35

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Absolut, men det pallar iaf inte jag då jag ofta växlar mellan vad jag konsumerar för Hz på TVn, får leva med RGB tills det är fixat.
Läste på lite om limited / full och vad jag läste mig till ska man tydligen alltid köra limited på TV, även om den har stöd för full. 

http://referencehome...ull-vs-limited/

Ok... tänker nog mest när man har PC kopplat till Tvn, då har väldigt för mig att det är bäst att blåsa för fullt på RGB om man inte har YCBR... :) Testat full RGB hela vägen också?

Jag kör på ycbr och ändrar så länge i settings... hoppas på en fix snart...  :mellow:

Redigerat av Garrett, 16 August 2016 - 12:45.

Postad 17 August 2016 - 15:56

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Ok, har testat lite mer nu och det visar sig att min Shields HDMI-inställning också hoppar tillbaka efter man spelat upp en film MEN den hoppar tillbaka till ycbcr och inte rgb  :D

Postad 18 August 2016 - 18:33

Kronärtskocka
  • Kronärtskocka
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ok, har testat lite mer nu och det visar sig att min Shields HDMI-inställning också hoppar tillbaka efter man spelat upp en film MEN den hoppar tillbaka till ycbcr och inte rgb  :D

haha jag verkar ha fått detta med nu! aja den som lever får se.

Förresten, stänger era receivers av sig när ni sätter Shield'en i sleep? Med 3.2 kom funktionen att stänga av tv'n med shielden genom CEC, detta funkar men signalen verkar inte påverka receivern tyvärr. Jag har receivern CEC-kopplad till TVn sen innan, om jag stänger av TVn med dens egna kontroll släcks allt men vill ju använda enbart Shieldens (hand/fjärr)kontroll.
Att sätta på allt funkar galant.

Postad 20 August 2016 - 22:26

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Jag kör Kodi på min Shield och jag har problem med att filmerna blir för mörka. Inställningen för dynamic range i Shieldens meny påverkar systemet i sin helhet (Limited verkar visa rätt kontrast) men den verkar inte påverka Kodi överhuvudtaget. Filmerna i Kodi har samma mörka kontrast oavsett. Det ska vanligen finnas en inställning för dynamic range även i Kodi, men den inställningen finns inte tillgänglig.

Någon som vet hur jag rattar in rätt kontrast?

Tacksam för hjälp!

mvh

Postad 21 August 2016 - 06:15

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag kör Kodi på min Shield och jag har problem med att filmerna blir för mörka. Inställningen för dynamic range i Shieldens meny påverkar systemet i sin helhet (Limited verkar visa rätt kontrast) men den verkar inte påverka Kodi överhuvudtaget. Filmerna i Kodi har samma mörka kontrast oavsett. Det ska vanligen finnas en inställning för dynamic range även i Kodi, men den inställningen finns inte tillgänglig.

Någon som vet hur jag rattar in rätt kontrast?

Tacksam för hjälp!

mvh

Den funktionen finns inte på kodi till shielden... sen tycker jag spmc funkar bättre än kodi, är ju kodi det med egentligen men funkar bättre till shielden.
Testat köra ycbr på hdmi inställningar på shielden? Blir bättre då, men då får man ändra hz manuellt i hdmi inställningarna och autorefreshrate måste vara av i kodi/spmc för annars ändras det tillbaks till RGB. Är en bugg... som man hoppas på blir fixat i en update snart! 😞

Redigerat av Garrett, 21 August 2016 - 06:19.

Postad 24 August 2016 - 18:18

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

någon som lyckas med att få 3D filmer att spelas via shielden? Tänker på t.ex. side-by-side 3D filmer som jag vill spela på min philips passiva 3D TV

Postad 25 August 2016 - 01:18

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hur lång batteritid upplever ni att ni har på den officiella fjärrkontrollen?

Postad 25 August 2016 - 08:50

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Hur lång batteritid upplever ni att ni har på den officiella fjärrkontrollen?

Jag har ägt min Shield nu nästan exakt 1 månad och jag har laddat kontrollen 2 gånger. 

Postad 25 August 2016 - 16:13

Sunksten
  • Sunksten
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med Kodi genom shielden och undrar om nån vet hur jag får bukt med det.

Varje gång man stängt av en film mitt i så kan man ju se att man påbörjat filmen i kodi. men när jag då trycker på filmen igen så börjar den alltid om från början. Jag kör mitt filmbibliotek via smb till en dator.

Postad 25 August 2016 - 17:22

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag har ägt min Shield nu nästan exakt 1 månad och jag har laddat kontrollen 2 gånger.

Tack för informationen. Min räcker 2-4 dagar normalt så då känns den RMA jag fått godkänd av Nvidia vettig, därav frågan.

Postad 25 August 2016 - 17:28

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

beror lite på om man lyssnar på hörlurarna via BT fjärren 

Postad 25 August 2016 - 17:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tack för informationen. Min räcker 2-4 dagar normalt så då känns den RMA jag fått godkänd av Nvidia vettig, därav frågan.

Min räcker typ ett par veckor minst, har ingen järnkoll exakt men det är iaf inte ofta man behöver ladda den.

Postad 25 August 2016 - 23:41

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

beror lite på om man lyssnar på hörlurarna via BT fjärren

Den funktionen har jag ännu inte använt och jag har ändå den batteritid jag beskrev.

Postad 26 August 2016 - 12:10

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Angående den här 4:4:4 ycbr buggen. Gör det någon skillnad att köra plex? De flesta källorna jag kör är riktiga bluray filmer på 24hz (23.9xx) så att låsa hz på det i shielden funkar för mig. Däremot blir menyerna extremt tröga då..

Men då funkar det att låsa hdmi inställningarna på ycbr istället för RGB.

Det jag tänker på då är att plex har adaptive hz sync som alternativ. Behöver man stänga av det för att allt ska funka eller? Känns som att den inställningen tappar funktionen helt då. Hur blir det btw om man då kör en 60hz tv serie på plexen med adaptive hz sync i plex men låst hz på 23.9 i shield .. ?

Postad 26 August 2016 - 18:49

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Angående den här 4:4:4 ycbr buggen. Gör det någon skillnad att köra plex? De flesta källorna jag kör är riktiga bluray filmer på 24hz (23.9xx) så att låsa hz på det i shielden funkar för mig. Däremot blir menyerna extremt tröga då..

Men då funkar det att låsa hdmi inställningarna på ycbr istället för RGB.

Det jag tänker på då är att plex har adaptive hz sync som alternativ. Behöver man stänga av det för att allt ska funka eller? Känns som att den inställningen tappar funktionen helt då. Hur blir det btw om man då kör en 60hz tv serie på plexen med adaptive hz sync i plex men låst hz på 23.9 i shield

Om du låser Shielden på 24Hz gissar jag att Plex adaptiv hz tappar sin funktion. För att testa så kör igång en 60hz tv-serie i Plex och kolla info om uppspelningen på din display (tv/projektor) så ser du vad den får. Får den 24hz trots att du spelar en 60hz video så kan det eventuellt hacka i panoreringar.

Postad 28 August 2016 - 14:33

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Köpte nytt grafikkkort till spelPCn, blev ett nvidia MSI 1060GTX, så testade snabbt att streama till shielden, funkar riktigt jäkla bra! :D

Och testade 360 hk med, funkade kanon. Men gick inte köra med 2 hk samtidigt? Går det att lösa på nåt sätt? Tänkte spel med splitscreen.  :mellow:

Postad 28 August 2016 - 14:39

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Köpte nytt grafikkkort till spelPCn, blev ett nvidia MSI 1060GTX, så testade snabbt att streama till shielden, funkar riktigt jäkla bra! :D

Och testade 360 hk med, funkade kanon. Men gick inte köra med 2 hk samtidigt? Går det att lösa på nåt sätt? Tänkte spel med splitscreen.  :mellow:

Går det med 2 kontroller samtidigt med nvidias kontroller?

Vilka spel kan man ens köra splitscreen med från en PC? Finns väl bara via playstation och xbox?

Har själv inte testat att streama spel från datorn till shielden. Trodde bara det var det där gamehub som fanns? eller kan man köra fler spel än det som går att välja i hubben om man äger dom på datorn givetvis. t.ex. steam spel ?

Postad 28 August 2016 - 15:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Går det med 2 kontroller samtidigt med nvidias kontroller?

Vilka spel kan man ens köra splitscreen med från en PC? Finns väl bara via playstation och xbox?

Har själv inte testat att streama spel från datorn till shielden. Trodde bara det var det där gamehub som fanns? eller kan man köra fler spel än det som går att välja i hubben om man äger dom på datorn givetvis. t.ex. steam spel ?

Finns massor med spel, legospelen är bara ett exempel.

http://store.steampo...tab=NewReleases

Det är bara på steam där. 

Local mp med: http://store.steampo...tab=NewReleases

Redigerat av Garrett, 28 August 2016 - 15:09.

Postad 28 August 2016 - 15:05

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Finns massor med spel, legospelen är bara ett exempel.

http://store.steampo...tab=NewReleases

Det är bara på steam där. 

Coolt! så då går det att spela alla sina spel streamat till shielden. Men genom vad går man då? Jag kan iofs ta reda på allt detta själv men sitter just nu och forskar i att få till mitt hemmabio system.. Tar all min energi just nu..

Är det genom det där programmet man kan installera varje gång man installerar nya nvidia drivisar?

Postad 28 August 2016 - 15:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Coolt! så då går det att spela alla sina spel streamat till shielden. Men genom vad går man då? Jag kan iofs ta reda på allt detta själv men sitter just nu och forskar i att få till mitt hemmabio system.. Tar all min energi just nu..

Är det genom det där programmet man kan installera varje gång man installerar nya nvidia drivisar?

Har du Nvidia kort på datorn så loggar man in på shielden och datorn, nvidia experience eller vad det heter... inte alla spel är väl kompatibla tror jag, men testat 5,6 spel nu som alla funkat, the wither bla, och lego spel, men kunde inte få igång 2 HK samtidigt tyvärr... hoppas det går att lösa... kanske måste ha 2 Nvidia kontroller för att det ska funka..? 

Får man 2 HK att funka ser jag ingen mening med att ha ps4an som spelkonsoll längre... :P 

Redigerat av Garrett, 28 August 2016 - 15:10.

Postad 28 August 2016 - 15:15

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har du Nvidia kort på datorn så loggar man in på shielden och datorn, nvidia experience eller vad det heter... inte alla spel är väl kompatibla tror jag, men testat 5,6 spel nu som alla funkat, the wither bla, och lego spel, men kunde inte få igång 2 HK samtidigt tyvärr... hoppas det går att lösa... kanske måste ha 2 Nvidia kontroller för att det ska funka..? 

Får man 2 HK att funka ser jag ingen mening med att ha ps4an som spelkonsoll längre... :P

Håller med om att det kan bli väldigt intressant. Men vad är det som inte verkar fungera då? Var tar det stopp så att säga.

Ska själv testa här alldeles strax. Har en xbox one och en xbox one elite kontroller jag hade kunnat testa om jag hittar nåt spel man äger redan.

Postad 28 August 2016 - 15:16

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Håller med om att det kan bli väldigt intressant. Men vad är det som inte verkar fungera då? Var tar det stopp så att säga.

Ska själv testa här alldeles strax. Har en xbox one och en xbox one elite kontroller jag hade kunnat testa om jag hittar nåt spel man äger redan.

Går bara spela med en HK, startar jag med xboxkontrollen vill inte Nvidias starta i spelet, som man gör i legospelen för att spela 2...

Postad 28 August 2016 - 15:21

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Går bara spela med en HK, startar jag med xboxkontrollen vill inte Nvidias starta i spelet, som man gör i legospelen för att spela 2...

Alltså du menar att xbox one kontrollen inte fungerar alls även om du försöker använda den som den enda kontrollen?

Är rätt säker på att det ska gå med 2 st nvidia handkontroller varjefall.

Här hittar man varjefall gamesupport:

https://shield.nvidia.com/game-stream

Där finns ett par symboler med dubbla handkontroller varjefall. Men de är nvidias kontroller. Men antar att om ens en xbox one kontroller kommer att funka så kommer två att funka. Frågan är ju om xbox one kontrollerna funkar till detta alls..

Redigerat av Unregistered3707b322, 28 August 2016 - 15:23.

Postad 28 August 2016 - 15:29

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jo, funkar med xbox kontroll, men kan inte använda nvidias HK när jag startat spelet med xboxkontrollen...

Men ska testa starta spelet först med nvidias, sen med xbox HK.

Edit: Hehe, verkar vara som att Lego super heroes inte är kompatibel med Nvidias egna kontroll, men funkar med xbox kontrollen...  :ph34r:  :lol:

Tyvärr har jag inte en xbox kontroll till att testa om det hade gått med två såna...

Redigerat av Garrett, 28 August 2016 - 15:42.

Postad 28 August 2016 - 16:30

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jo, funkar med xbox kontroll, men kan inte använda nvidias HK när jag startat spelet med xboxkontrollen...

Men ska testa starta spelet först med nvidias, sen med xbox HK.

Edit: Hehe, verkar vara som att Lego super heroes inte är kompatibel med Nvidias egna kontroll, men funkar med xbox kontrollen...  :ph34r:  :lol:

Tyvärr har jag inte en xbox kontroll till att testa om det hade gått med två såna...

Jag testade precis för första gången. Har ett geeforce EVGA SC 980Ti

Först och främst funkade bara Steam. Testade ladda far cry 4 och crysis 3 som körs via origin och uplay, de öppnades inte ens. Bara laddade och laddade.

Testade öppna steam och det gick fint. Kom in på steam big screen läget. Drog där igång GTA V men herre gud vilket skämt. Det var ingen flytande upplevelse direkt. Bilden var snygg men flytet kändes som 30 fps.

Har bra hemmanätverk med allt kopplat via nätverkskabel. Har optimerat spelet via nvidia/geeforce applikationen med. Det enda jag vet att jag ställde in var inställningar i Nvidia appen att det ska streamas med högsta kvalite och inte anpassa sig efter dåliga nätverksförhållanden.

Ska testa något annat spel senare men om nån har GTA 5 får de gärna testa och berätta om upplevelsen.

Xbox one kontrollern funkade utan problem btw både i steam big screen och i spelet. Men undrar hur det blir när man optimerar spelen för via nvidia appen, ändras det alltid då eller är det bara när man kör via nvidia appen och vill streama det till shielden?

Postad 28 August 2016 - 16:53

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag testade precis för första gången. Har ett geeforce EVGA SC 980Ti

Först och främst funkade bara Steam. Testade ladda far cry 4 och crysis 3 som körs via origin och uplay, de öppnades inte ens. Bara laddade och laddade.

Testade öppna steam och det gick fint. Kom in på steam big screen läget. Drog där igång GTA V men herre gud vilket skämt. Det var ingen flytande upplevelse direkt. Bilden var snygg men flytet kändes som 30 fps.

Har bra hemmanätverk med allt kopplat via nätverkskabel. Har optimerat spelet via nvidia/geeforce applikationen med. Det enda jag vet att jag ställde in var inställningar i Nvidia appen att det ska streamas med högsta kvalite och inte anpassa sig efter dåliga nätverksförhållanden.

Ska testa något annat spel senare men om nån har GTA 5 får de gärna testa och berätta om upplevelsen.

Xbox one kontrollern funkade utan problem btw både i steam big screen och i spelet. Men undrar hur det blir när man optimerar spelen för via nvidia appen, ändras det alltid då eller är det bara när man kör via nvidia appen och vill streama det till shielden?

Verkar variera från spel till spel märker jag nu, fick inte ens igång GTA5... men witcher flöt på som f*n, körde i ultra, och det såg skitbra ut på TVn...  :ph34r:

Postad 28 August 2016 - 17:45

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Verkar variera från spel till spel märker jag nu, fick inte ens igång GTA5... men witcher flöt på som f*n, körde i ultra, och det såg skitbra ut på TVn...  :ph34r:

Ska testa witcher lite senare men tyvärr tror jag inte det är steam. Hoppas det funkar för mig ändå för de spelen ja testa som inte var steam vägrade ju starta.. Tror tillochmed witcher är hämtat via nvidia promotion med grafikkortsköp så borde funka kan man tycka :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.