Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2005 - 13:52

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Fastna gärna i filmer och inställningsträsket någon dag....avraportera när du har tid! :angry:

Ang. färgtempen så var jag själv tveksam först...men efter att ha testat en hel del så är jag väldigt överens med mig själv! :( 9300k är bättre i mitt fall, när det gäller komponent och interlaced signal.

Postad 09 januari 2005 - 15:25

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Fastna gärna i filmer och inställningsträsket någon dag....avraportera när du har tid! :(

Ang. färgtempen så var jag själv tveksam först...men efter att ha testat en hel del så är jag väldigt överens med mig själv! :unsure: 9300k är bättre i mitt fall, när det gäller komponent och interlaced signal.

Men det kan som i mitt fall skilja väldigt mycket när det gäller olika källor :angry:. Så det är bara att testa sig fram som du säger.

Postad 09 januari 2005 - 20:05

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

HJÄLP!!!! när jag slår igång projjen så låter den som ett sågverk!! samma ljud som ur en vinkelslip fast i mini form.
jag har provat att slå av den och testat igen men det låter lika , vad kan va fel ?
jag upplever inte bilden som nå sämre.
går det att använda den ändå ?

skulle behöva dig nu fredrik!!!! :angry:  :(

??är det bara jag som har en vinkelslip inbygd i min 4805'a ??
detta fenomen uppkommer oftast då jag slår av och på projen på strömbrytaren :unsure:

Postad 09 januari 2005 - 20:18

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

HJÄLP!!!! när jag slår igång projjen så låter den som ett sågverk!! samma ljud som ur en vinkelslip fast i mini form.
jag har provat att slå av den och testat igen men det låter lika , vad kan va fel ?
jag upplever inte bilden som nå sämre.
går det att använda den ändå ?

skulle behöva dig nu fredrik!!!! :angry:  :(

??är det bara jag som har en vinkelslip inbygd i min 4805'a ??
detta fenomen uppkommer oftast då jag slår av och på projen på strömbrytaren :unsure:

Jag fick låna en 4805 när min skulle in på dammfixning...Den jag fick låna lät precis som du säger, den tjöt/ven som. Det var troligen något fel på färghjulet.

Byt ut den!

Postad 09 januari 2005 - 21:11

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
ok , jag ska ringa imorgon , jag misstänkte ochså färghjulet. :angry:

Postad 10 januari 2005 - 14:50

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Vill köpa en 4805 :) ......men det får bli en begangnad. Försöker hitta någon som säljer en men hittar ingen. Kan någon ge förslag på någon köp och sälja sida???
Är det bara blocket och prisjakt där man kan hitta utanonserade projektorer eller finns det andra bra sidor???

Redigerat av Tonnet51, 10 januari 2005 - 15:53.

Postad 10 januari 2005 - 15:04

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Fredrik: En fråga som jag undrar om du kan svara på, eller vidarebefodra så man kan få fram ett svar...:

När jag kör progressiv komponent från min H/K DVD25:a via en Supra komponent uppstår följande fel i överdelen på bilden:

Postad bild

Alltså ligger de övre 5 cm av bilden inte i linje med resten. Går jag in och pillar på phase och sådant i projektorns inställningar så kan jag flytta runt de där området, men inte bli av med det....

Vad beror det på, och går det att lösa?

Och en sak till som uppstår enbart när jag kör progressiv signal är att hela bilden nästan flimmrar en aning. Kollar jag på en 2.35:1 film så är de två kanterna inte stilla, utan riktigt oroliga, och flimmrar tydligt. Med interlaced signal är det helt stilla och lugnt däremot. Problem och lösning?

Postad 10 januari 2005 - 15:16

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
FArför köra progressiv komponent när projjen har ett faroudjachip i sig???
Borde väl bli bättre att köra interlaced komponent och låta Faroudja DCDi göra jobbet......eller??

Postad 10 januari 2005 - 15:20

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Visserligen, men just nu kan jag inte ens få till ett rättvist test då progressiva signalen träffar på massa problem.

Sen har jag hört nått om att det ska finnas filmer som är lagrade progressivt...och då är ju fördelen att skicka progressivt rätt klar.....progressivt hela vägen från skiva till projje. Om detta är något extremt ovanligt eller hur det ligger till vet jag dock inte.

Postad 10 januari 2005 - 15:55

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Vill köpa en 4805 ......men det får bli en begangnad. Försöker hitta någon som säljer en men hittar ingen. Kan någon ge förslag på någon köp och sälja sida???
Är det bara blocket och prisjakt där man kan hitta utanonserade projektorer eller finns det andra bra sidor???

Postad 10 januari 2005 - 23:09

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Puh...

8h har jag kollat idag, känner mig lite trött nu men inget eyestrain, väldigt lite RBE och fläktljudet känns ännu så länge "helt ok"

Gryma färger, jag är mycket imponerad.

Postad 11 januari 2005 - 08:10

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Puh...

8h har jag kollat idag, känner mig lite trött nu men inget eyestrain, väldigt lite RBE och fläktljudet känns ännu så länge "helt ok"

Gryma färger, jag är mycket imponerad.

Skoj att höra! Har du kommit så långt så du börjat pilla på inställningar också? För det finns oftast en hel del att hämta på så vis också, även om just de inställningarna jag skrev tidigare kanske inte är det optimala för just dig.

Testa gärna, och säg vad du kommer fram till! :)

Postad 11 januari 2005 - 09:44

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Pillat lite, men inte så mycket. Gillar verkligen att det finns mycket inställningar att göra, man kan inte få för mycket av den varan helt enkelt.

Glömde säga att jag hade en polare hemma (som jag köpte X1 ihop med tidigare) Han är känslig mot RBE, samt klagar på att han får huvudvärk. Vet inte hur länge han var med men minst tre timmar, och det enda han sa var WOW!

Han var mycket imponerad av bilden, och framför allt färgerna. Vi spelade en hel del Xbox, samt kollade på T3, HERO, renderade filmer, samt lite tecknade och allt såg ruskigt bra ut.

RBE fanns där, men det känns som ett litet pris att betala om man slipper VB.

Kommer nog leka mer med mina inställningar längre fram, men idag blir det förhoppningsvis film, kanske sagan om ringen så man kan se förlängda Härskarringen snart! :) ;) :P

Postad 11 januari 2005 - 10:25

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har kört ett par timmar med inställningar enligt Nerevarines recept och får nog säga att jag blev ganska förtjust i denna inställning. Min första tanke var att det blev för tok för kall blå bild. Efter en stunds tittande så började jag dock uppskatta den klarare, krispigare och luftigare bilden. När man nu går tillbaka till min tidigare BigScreen inställning så känns den grummligare och mer brun/gul i färgerna.

Den enda punkten jag inte köper till 100% i Nerevarines recept är att Color skall stå på 100. Tycker det blir lite väl mycket av det goda, har dock inte experimenterat klart med detta så jag får återkomma.

Kan varmt rekommendera er andra 4805 ägare att testa Nerevarines inställning under en period, den är riktigt trevlig tycker jag.

Tack för tipset Nerevarine! :)

EDIT: Jag kör med Pioneer DVD-575A-S och matar med Interlaced komponentsignal.

Redigerat av Gandhi, 11 januari 2005 - 13:07.

Postad 11 januari 2005 - 11:38

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Se där, jättekul att du uppskattar dem. :) Ang. color är det ju mycket möjligt, eller nästan troligt, att det kan variera kraftigt beroende på vilken spelare och vilken kabel man har...H/Kn jag har kanske är lite dålig i färgerna från början, så jag uppskattar det extra trycket jag får av ha color på 100.

Och jag instämmer i att man få ge dom en liten stund, och testa ett par olika klipp/filmer så man hinner vänja sig. Från början känns det för kallt, det tyckte jag också.

Postad 11 januari 2005 - 16:12

Firrepinnen
  • Firrepinnen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Zippiz.. Du frågade om filter. Jag kör ett hoya MD2 filter som jag tycker funkar bra. Har själv lite problems med regnbågar, men dessa minskade med filtret.

Efter att ha kört med projjen ett tag nu tycker jag att regnbågarna blir mindre och mindre störande.. en vanesak misstänker jag.

Postad 11 januari 2005 - 16:53

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Även jag har testat dina inställningar Nerevarine och tycker också dessa känns bättre än Bigscreens, som jag nu oxå upplever för gulaktiga/tråkiga. Är oxå lite osäker betr. färginställningen. Har den just nu på 100% och upplever aldrig färgerna som överstyrda. Dock undrar jag om det jag ser är korrekt eller om t.ex. hudtoner är lite blekare IRL. Hursomhelst är det väldigt bra tryck i färgerna just nu och jag gillar det. :)

Gammaläget har jag lämnat kvar i film-läget då jag tycker jag tappar detaljer i mörka scener i CRT-läget. Film tycker jag är en bra kompromiss mellan svärta och detaljer.

Precis som Nerevarine kör jag med h/k dvd 25. Har även ändrat lite i inställningarna för denna. Kör med ljus -4 och kontrast -3 då jag tycker dvd 25 lämnar för ljus bild annars vilket ger en tråkigare bild med sämre svärta.

Kontrast på 4805:an har jag på 64 och ljusstyrka mellan 48 och 54 beroende på film. För det mesta funkar 50 bra, men i mörka filmer kan jag få höja några snäpp för att se mer detaljer. Dessa inställningar kanske är beroende på rummets utseende. Själv har jag ett väldigt ljust rum med vita väggar och tak. Dock kan jag mörklägga helt. Tänker att om man har många sekundära reflektioner från väggar och tak, kanske man måste dra ner ljusstyrkan lite för att få optimal svärta?

Kan även nämna att jag har provat med ett Hoya ND2 filter. Tycker dock att jag tappar för mycket tryck i bilden med filtret. Har inga problem med RBE utan köpte filtret för att se om jag kunde få ytterligare lite bättre svärta. Så om någon är sugen på filtret för en billig penning, PM:a mig.

Tack för tipset om inställningarna. Känns lite som man har en ny projj nu och jag är väldigt sugen att se nästa film på den. ;)

Mvh Robban

Postad 11 januari 2005 - 17:00

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Trevligt. :)

Ang. gamman så kompenserar väl du litegrann då istället då du sänkt ljustyrka och kontrast i H/Kn...testat att förbikoppla filtret helt (ska ge bättre utsignal) och istället enbart justera i projektorn? Eller att helt enkelt förbikoppla det i DVD-spelaren och därefter testa CRT gamman?

För jag kan förstå att det blir för mörkt med CRT gamma om man har en mörkare bild till att börja med.

Postad 11 januari 2005 - 19:20

balikungen
  • balikungen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag vill köpa en 4805 från USA. Behöver jag en transformator eller går det bra med 230V 50Hz direkt?

Om svaret på min fråga finns tidigare i tråden ber jag om ursäkt.

Om någon som vet säkert orkar bemöda sig med att svara till min e-post så vore jag jättetacksam.

Postad 12 januari 2005 - 00:48

westcoast
  • westcoast
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej !

Finns det nån snäll person här på forumet som kan maila mig den gamla
Firmwaren (V1.02)Har nämligen haft en del problem med den nya firmwaren...

Tack på förhand ! :(

Postad 12 januari 2005 - 04:37

Unregistered7bfad6df
  • Unregistered7bfad6df
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
westcoast jag kan inte maila dig, men gör så,

1. gå in på www.streamload.com
2. logga in som user: madmaxwell pass: anders
3. du bör se filen redan på första sidan, annars klicka på inbox ikonen till vänster.

Jag har lag upp det på en www.streamload.com så att alla som behöver den ska
kunna ladda ner det utan att fråga alla utan nån hjälp. Så njut.

Postad 12 januari 2005 - 11:00

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Jag vill köpa en 4805 från USA. Behöver jag en transformator eller går det bra med 230V 50Hz direkt?

Om svaret på min fråga finns tidigare i tråden ber jag om ursäkt.

Om någon som vet säkert orkar bemöda sig med att svara till min e-post så vore jag jättetacksam.

Någon som skickat ett mail till honom? För det är väl så att den är helt universal? Står väl 110-230V 50-60Hz på den, och det följde ju med alla sortsers kablar också?

Eller är det nått annat man behöver tänka på?

Postad 12 januari 2005 - 11:28

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Såg på Ebay att det fanns att köpa 4805;an för cirka 1000 dollar.....6800 bagis!!!
:(

Iofs skiter det sig väl helt med garantier osv, men halva priset mot Svedala!!!

Törs man??

Redigerat av Unregistered569494e8, 12 januari 2005 - 11:36.

Postad 12 januari 2005 - 11:42

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Frakt, moms och tull tillför en hel del, men billigt bör det bli ändå.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 12 januari 2005 - 11:42.

Postad 12 januari 2005 - 12:01

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Moms & tull kan man undvika genom att inte märka paketet. Skicka det som gåva t.ex.

Frakt behöver inte heller kosta så mycket från USA, beror på vilka man skickar med. Men desto billigare = mindre säkerhet, tillgång till spårning av paket osv.

Postad 12 januari 2005 - 17:14

westcoast
  • westcoast
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack smoky !

Tycker att jag fick sämre tryck i bilden,plus en del "blinkningar"
ibland i grå tonerna med den nya firmwaren...skall nu prova
med den gamla..... :)

Postad 12 januari 2005 - 20:01

Unregistered23ce3575
  • Unregistered23ce3575
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Några som testat lite mer "udda" inställningar med DVI-signal?
Kör nu med Bigscreens, och det funkar som sagt inte med Nerevarine´s med DVI.
Några tips?
/Jonas

Postad 13 januari 2005 - 14:47

owe-norrbagge
  • owe-norrbagge
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

ok , jag ska ringa imorgon , jag misstänkte ochså färghjulet. :)

Hei!
Har du fått noe svar vedrørende ulyden i proj?????
Jeg har fått samme problem, synes også att lyden kommer fra fargehjulet. Min 4805 ble kjøpt i august 2004 har kjørt 482 timer.
Har muligens funnet en årsak til problemet.
Jeg åpnet lampemodulen for å rense for støv, her oppdaget jeg att det satt fast en del sølvfargede strimler på "innsiden" av filterene. :lol:
Fant ut att dette var innvendig reflektorbelegg i pæren som hadde løsnet.
Antar att hvis noen av disse strimler setter seg i fargehjulet/vifte kan det muligens lage denne ulyden. Jeg renset opp så godt lot seg gjøre, og prøvde å blåse rent. Etter dette var ulyden borte.
Synes det virker dårlig att reflektoren i pæren skal løsne på denne måten på så kort tid. :D
Skal kontakte support å høre om problemet er kjent. Er det noen andre her på forumet som har noen tips eller har opplevd det samme???

owe

Postad 13 januari 2005 - 18:37

beke
  • beke
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Moms & tull kan man undvika genom att inte märka paketet. Skicka det som gåva t.ex.

Frakt behöver inte heller kosta så mycket från USA, beror på vilka man skickar med. Men desto billigare = mindre säkerhet, tillgång till spårning av paket osv.

Projektorer är tullbefriade!, det tillkommer dock 25% moms tyvärr..
Projektordukar är det 2,7% tull på, först läggs tullen på sedan momsen på hela beloppet. Frakten är ~100$ med UPS

Postad 13 januari 2005 - 18:41

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Har Fredrik från Infocus flytt fältet eller? Många problem här och inga lösningar.

Blixtrar med nya firmwaren, inget support för nativeupplösning via VGA, trasiga färghjul på flera, dammproblem m.m. m.m.

Har inte fått nått bra intryck än så länge av varken Infocus eller deras produkter. Dom ser bra ut _när_ dom funkar som dom ska, men det är då det...

Postad 14 januari 2005 - 05:12

Unregisteredaa0af437
  • Unregisteredaa0af437
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hmm...

Har set på film rätt mycke på sistone och upptäckte att jag börjat få eye strain. ;)

Har haft contrast på 64-66 sedan jag kalibrerade efter konstens alla regler och
har ett helt mörklagt rum.

När jag sänkte contras till 50 minskade tendensen avsevärt.

Så om det är någon som får besvär, prova sänk contrasen. om man inte går under
50 får man inte sämre högdalar bara lägre ljusintensitet, mao. bilden blir mörkare.

Postad 14 januari 2005 - 08:42

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Ang Fredrik från Infocus så hoppas verkligen att det inte har hänt honom något, tänker främst på Thailand. ;)

Första helgen med projektorn nu, ska verkligen bli kul att ha tid att sitta ordentligt o leka.

Postad 14 januari 2005 - 08:44

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Ang Fredrik från Infocus så hoppas verkligen att det inte har hänt honom något, tänker främst på Thailand. ;)

Nejdå, såna tankar behöver du inte ha. Jag såg honom vara inne och läsa i tråden för några dagar sedan.

Postad 14 januari 2005 - 09:25

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Ang Fredrik från Infocus så hoppas verkligen att det inte har hänt honom något, tänker främst på Thailand. :)

Nejdå, såna tankar behöver du inte ha. Jag såg honom vara inne och läsa i tråden för några dagar sedan.

Jag lever, har mycket annat att stå i bara.
Skall försöka komma ikapp all information efterhand. ;)

Fredrik
InFocus

Postad 14 januari 2005 - 10:21

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Ang Fredrik från Infocus så hoppas verkligen att det inte har hänt honom något, tänker främst på Thailand. :)

Jag lever, har mycket annat att stå i bara.
Skall försöka komma ikapp all information efterhand. ;)

Fredrik
InFocus

När du kommit hit :D, så kan du kanske informera oss om hur det blir med två av de stora firmware problemen? Native-support via VGA & blixtrar med 1.13 firmwaren.

Mvh Jonas

Postad 14 januari 2005 - 12:25

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Tjena..
Har haft min 4805:a nu i några månader och igår när jag startade den så lät även min som ett sågverk !

Ingen som vet vad det kan vara?

Lät precis som om nåt hade fastnat i fläkten eller nåt...men efter ett tag så slutade det låta och började inte låta igen på hela filmen (2.5h)

Vad kan det vara... orolig nu ju

Btw...vart sitter dammfiltret? hitade fan inget om det i manualen..om man ska göra rent och så tänkte jag...

Mvh /Stefan

Postad 14 januari 2005 - 12:33

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Tjena..
Har haft min 4805:a nu i några månader och igår när jag startade den så lät även min som ett sågverk  !

Lät precis som om nåt hade fastnat i fläkten eller nåt...men efter ett tag så slutade det låta och började inte låta igen på hela filmen (2.5h)

Btw...vart sitter dammfiltret? hitade fan inget om det i manualen..om man ska göra rent och så tänkte jag...

Mvh /Stefan

Står i manualen :).

Men gör så här:

1. Ta en platt skruvmejsel och stoppa in i ett av de två hålen på sidan (man ser att en lucka är utskuren på samma sida som strömkabeln ska in på). Vrid om mejseln så kommer luckan att öppnas, du kan få dra lite också.

2. Nu ser du två skruvar och en kabel, ta loss kabeln & skruva loss skruvarna.

3. Dra ut hela "lådan" försiktigt.

4. På lådan så sitter det ett filter på varje sida, dammsug dessa försiktigt tills dammet är borta. Kan vara svårt att få bort det allra minsta dammet.

5. Skruva tillbaka allt ;).

Postad 14 januari 2005 - 15:05

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Tjena..
Har haft min 4805:a nu i några månader och igår när jag startade den så lät även min som ett sågverk  !

Mvh /Stefan

Står i manualen :P.

Men gör så här:

1. Ta en platt skruvmejsel och stoppa in i ett av de två hålen på sidan (man ser att en lucka är utskuren på samma sida som strömkabeln ska in på). Vrid om mejseln så kommer luckan att öppnas, du kan få dra lite också.

4. På lådan så sitter det ett filter på varje sida, dammsug dessa försiktigt tills dammet är borta. Kan vara svårt att få bort det allra minsta dammet.

5. Skruva tillbaka allt :).

hehe..ok
Det var ett tag sedan jag läste det, fattade nog inte att det var dammfiltret som satt där B)
Tack för instruktionen..
Den har lagt av att låta som ett sågverk nu iaf, iallafall när jag såg en rulle idag, men det skulle vara bra att veta vad det kan vara ifall det kommer tillbaka.
Någon som har en aning?

Postad 14 januari 2005 - 16:35

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Tjena..

Mvh /Stefan

Står i manualen B).

Men gör så här:

5. Skruva tillbaka allt :).

Lite bilder till beskrivningen finns här (detta är en X1, men tror den är exakt likadan?)

Ang ljudet så tycker jag det verkar som det är dåliga lager i fläkten/färghjulet på dessa projektorer :P

Fredrik, skön att allt var bra med dig. B)

Postad 14 januari 2005 - 17:03

owe-norrbagge
  • owe-norrbagge
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tjena..

Mvh /Stefan

Sjekk! øverst på denne siden. :P B)

Det dukker stadig opp flere med samme problem.

NB!NB! Sjekk om det har løsnet reflektorbelegg i lampen.

Det hadde som sagt skjedd hos meg. Og hvis disse strimmler blåses in i øvrige deler i proj, kan vi nok få mange merkelige feil etter hvert.

Er redd for att dette kan være en alvorlig svakhet ved 4805. Jeg hadde i dag en lang samtale med Infocus i Sverige. De kunne ennå ikke gi meg noe godt svar på hva dette kunne skyldes. Men skulle gi meg en tilbakemelding.

Fredrik!!!!!!!!!! Det ville vært fint om du kunne sjekke litt rundt dette. Kan jo være i egen interesse for dette kan fort utvikle seg til ett stort problem for Infocus.

Kan det være snakk om for dårlig kjøling??? :) Synes selv proj er veldig varm, selv om den er montert etter Infocus anvisninger.

Håper vi kan få noen flere på banen for å prøve å finne en løsning på problemet
Et poeng er det også att det ser ut som problemet oppstår omtrent etter samme drifttid ( ca.500timer ) . Synes detter er svært kort levetid for lampe/proj, og da hjelper det jo lite att prisen er gunstig. B) :D

Postad 16 januari 2005 - 15:50

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
OK har läst lite i dinna tråd nu .........Det är så att för mig står det mellan en 4805 och en z3. Men jag har bara haft möjlighet att titta på 4805 på grund av utbudet i denna stad , så jag skulle gärna vilja ha lite tips av de som sett båda. 4805 tycker jag har lite lågupplösning.
Men om jag nu skulle välja projektor för just Sagan om ringen filmerna som visar många "utsomade cener" (alltså tex slag, mycket miljö mmm)....så kankse inte bilden blir så bra på grund av låga upplösning.....Men jag har inte sett z3 så jag skulle vilja veta vilket projektor av de båda jag ska välja för just ringen filmerna ??? :rolleyes:

MVH

Postad 16 januari 2005 - 16:31

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Lätt 4805:an. Den ser lika högupplöst ut på samma avstånd som Z3:an...om inte mer, då den inte har nära lika synlig screendoor. 4805:an ser till och med högupplöst ut som tusan när man kör HDTV material på den...kolla tex de bilderna jag länkade till för en eller två sidor sedan i tråden.

Och just i Sagan om Ringen är svärta och dynamiska färger grymt fint att ha...tex det gröna gräset är mycket skönare på den än på Z3:an...där det känns matt och tråkigt, inte levande och färgrikt som på 4805:an.

Att hänga upp sig på upplösningen känns iaf onödigt, då den som sagt presterar grymt bra...beror mer på vad man matar den med för inspelning än projektorn i sig känns det som. Isf är RBE-känslighet och fläktljud mer avgörande. Och där är det ju extrem individuellt hur man trivs med den.

Postad 16 januari 2005 - 17:19

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har haft en x1 och ser inga RBE, iofs vet jag inte hur RBE ser ut som och vill aldrig veta det heller för då kankse man börja störa sig på det :rolleyes: , Men vilket är det bästa sättet ochh ansluta dvd till 4805 då??? tänkte köra progresivt via komponent.....eller måste jag köpa en dvd med DVI?

Postad 16 januari 2005 - 17:21

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Interlaced via komponent brukar vara det bästa, då InFocusen har en linjedubblare som slår de flesta DVD-spelarna...iaf vanliga för under 10k kronor.

Postad 17 januari 2005 - 01:26

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Bšrjade idag uppe i vŠnstra hšrnet och typ 30cm ner en mšrk gulbrun fŠrg(ser ut som brŠnd film).NŒgon som kŠnner igen detta eller kan tipsa vad detta kan vara......det ser inte kul ut :)

Fegge

Redigerat av Unregistered02c905d4, 17 januari 2005 - 01:27.

Postad 17 januari 2005 - 11:03

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Tjena
Jag är i behov av en ny DVD spelare till min Infocus 4805 då min gamla H/K DVD 1:a har dött.

Vilka funkar bäst till denna proj.

0-3000:-

3000-6000:-

6000-12000:-

Har funderat på H/K DVD 22:a men det verkar som om den har en del sjukdomar.

Mvh
Kim S

Redigerat av Unregistered33cc6995, 17 januari 2005 - 11:05.

Postad 17 januari 2005 - 11:11

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Köpte en Pioneer DV-370 för ~1000kr. Med tanke på att du bara behöver interlaced och inte progressiv med 4805:an så behöver man inte lägga ut en förmögenhet. Vill du lägga ut lite mer så kanske 4xx eller 5xx-serien av Pioneer skulle passa?

Riktigt nöjd med 370:n iallafall. Tar alla skivor, regionsfri m.m.

Postad 17 januari 2005 - 17:01

Unregistered4a05a49e
  • Unregistered4a05a49e
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Jag kan rekomendera Panasonic s97 den ger en grym bild via HDMI till min 4805a...kan bara säga att jag är ruggigt nöjd med denna kombo.

Kan tala om att den ger även en bättre bild över komponent än vad min gamla Pioneer 470 fixade.

Postad 17 januari 2005 - 17:02

DFS
  • DFS
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Funderar på en Cambridge 77 för 2000 kr. Cambridge gör ju potenta cd-spelare i de flesta prisklasser, så ljuddelen borde räcka en bit. Vill man sen ha DVI finns ju 97an för en femhundring till.

Postad 17 januari 2005 - 17:03

Unregistered55c657bd
  • Unregistered55c657bd
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Finns det någon som har köpt sin Projektor (Infocus 4805) från Komplett.se och är det någon som har haft problem med sin 4805:a från Komplett? Funderar att beställa en därifrån men blivit tillsagd att inte köpa från Dom. För Komplett är inte med i Infocus Sverige (eller nått sånt )

Så det är väll inte någon kopia från Asien Väll??? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.