Dom kunde ju ha kvar något i alla fall.
Postad 16 December 2025 - 18:22
Första var lite charmig men denna gav inget alls.
+ på bra ljud vid kulsprutorna.
2 av 10 Svärd
Postad 16 December 2025 - 18:32
Sorgligt men sant
Håller hårt i min basdödarkopia
Postad 16 December 2025 - 20:36
Sorgligt men sant
![]()
Kanske prova BEQ?
https://www.avsforum...movies.2995212/
Postad 16 December 2025 - 23:46
Introt till Edge of tomorrow är en subdödare om man inte passar sig.
om/när du adderar ett gäng subs ha den i minnet, sveper går ner till 10hz
Den där effekten är verkligen helt galen, jag blev riktigt skrämd första gången jag såg filmen. Jag gissar att introt till den filmen faktiskt haft död på några system.
Postad 17 December 2025 - 06:49
Den där effekten är verkligen helt galen, jag blev riktigt skrämd första gången jag såg filmen. Jag gissar att introt till den filmen faktiskt haft död på några system.
Med ditt system måste det ha skakat om hel huset
Ni som vet, det är mest 4K releaser som är kastrerade ?
Postad 17 December 2025 - 08:02
Med ditt system måste det ha skakat om hel huset
![]()
Ni som vet, det är mest 4K releaser som är kastrerade ?
Ja överlag mer åt det hållet. Vissa studior är värre än andra. Typ Disney
Soundbar for life🫣
Här kan du kolla
https://beqcatalogue...omorrow/?h=edge
Bara söka på filmens namn.
Streckad linje är innan deras infra boost.
Just introt på edge of tommorrow är ganska värdelöst då det är rena sinustoner. Vill man testa det kan man lika gärna använda tonegenerator och det är verkligen inte snällt på basarna vid höga nivåer.
Postad 17 December 2025 - 10:07
Är väll en del 5.1 till Atmos som tar bort infra till 30hz
Men idag är allt mixat eller bortmixat i stort sätt.
Lägger då till nya recensionen
Nobody 2
Samma som Family plan 2 men här fanns det roliga kvar från första och utvecklingen från 1an fanns där.
Denna var helt klart sevärd.
Bilden var riktigt bra!
Men nu kommer vi till ljudet, övre registren var godkänd med basen!
Det fanns 0 bas absolut 0.
Ökade EQ på paddan men knappt skillnad.
Sprang ut och kollade om glömt dra på ena slutsteget men nej dom var på.
Sämre bas går inte få i en film och tar bort en poäng minst för stör så pass
En stor smäll låter som en kastrull popcorn
Ger den 6 av 10 diskantelement
Postad 18 December 2025 - 15:43
Ytterligaren en film avverkad.
Lovat mig själv försöka ta 7filmer veckan nu framöver.
Master and Commander, Första titten.
Gjordes 2003 och fick känslan först att den var äldre.
Början kändes inte riktigt genomtänk och fick inte ihop storyn på ett bra sätt.
Men resten var fruktansvärt bra.
Bilden enormt bra för 2003.
Ljudet skapade en fantastisk atmosfär då man hörde knakande i träplankorna runtom.
Hörde människor springa över sig när dom filmade i båten.
Riktigt snyggt.
Kanonskotten var även dom riktigt bra.
Hade inte gjort något med lite på djup men inget att klaga på.
Ger denna 8,2 av 10 leguaner
Postad 18 December 2025 - 17:29
Ytterligaren en film avverkad.
Lovat mig själv försöka ta 7filmer veckan nu framöver.
Master and Commander, Första titten.
Gjordes 2003 och fick känslan först att den var äldre.
Början kändes inte riktigt genomtänk och fick inte ihop storyn på ett bra sätt.
Men resten var fruktansvärt bra.
Bilden enormt bra för 2003.
Ljudet skapade en fantastisk atmosfär då man hörde knakande i träplankorna runtom.
Hörde människor springa över sig när dom filmade i båten.
Riktigt snyggt.
Kanonskotten var även dom riktigt bra.
Hade inte gjort något med lite på djup men inget att klaga på.
Ger denna 8,2 av 10 leguaner
Jag såg om Baby Driver för ett tag sedan. Kändes som jag hade velat ha större bassystem. Ett tips kanske.
Postad 18 December 2025 - 21:00
Den ligger på min Zidoo för demospelande.
Har letat efter en bra utgåva på på 4k men kanske sätter tänderna i Zidoon istället kanske
Postad 18 December 2025 - 23:53
Sisu, Road to revenge.
Ungefär som första fast lite mer. Våld och blod i mängder.
Den kommer inte vinna några priser skulle jag tro, och inte mycket i filmen är trovärdigt. Men eftersom den inte heller siktar på något sådant så tycker jag det funkar bra.
Bra bild och riktigt bra ljud, så en och en halv timme kan det vara värt att lägga på den bara för det.
Postad 20 December 2025 - 23:43
Tiden flyger men de olika perspektiven ger inte något direkt och filmen har liksom bara en prolog ingen mellanakt eller epilog.
Oavsett underhållande. Uppskattad tidsåtgång 30 minuter
Postad 21 December 2025 - 11:36
Filmen består av 2 scener i princip. En på en uppenbart avstängd väg som pågår för evigt och en scen på ett tåg. Film slut.
Postad 21 December 2025 - 12:58
Då var det dags för ännu en skitfilm….denna gången blev Sisu 2. Att 83 min kan va så långa.
Filmen består av 2 scener i princip. En på en uppenbart avstängd väg som pågår för evigt och en scen på ett tåg. Film slut.
Är vägen längre än landningsbanan i Expendables 3?
Postad 21 December 2025 - 17:14
Då var det dags för ännu en skitfilm….denna gången blev Sisu 2. Att 83 min kan va så långa.
Jag gissar att du sett den första filmen, så skulden för ditt missnöje kan du nog bara lägga på dig själv om du trodde film nummer två skulle vara smart
Postad 21 December 2025 - 17:30
Ni skriver om dåliga filmer ....
min slår allt , som man behövde genomlida för att frun " jag vill se en mysig julfilm " my secret santa"
Herregud ... det var en plåga varje sekund , var kommer de skådespelare i från som gör dessa filmer och vad gör dom annars när man inte gör såna julfilmer ??
Postad 21 December 2025 - 20:51
Du kanske missförstår mig. Jag tyckte inte att Sisu 2 var dålig. Den levererade precis det den skulle på ett bra sätt. Jag förväntade mig att få hjärndöd action levererad med glimten i ögat, och det var precis vad jag fick.
"my secret santa" är nog inget jag kommer se, för den levererar nog också precis vad jag tror att den ska leverera, och det klarar jag mig utan
Postad 21 December 2025 - 21:28
Avatar fire and ash avklarad. Fick lite problem mina imax glasögon var tydligen inte kompatibla så fick springa ut och hämta nytt par men glad jag beslöt att göra mig besvär till alla i raden istället för att genomlida halva filmen i blurr lol
Synd de inte kör reklam i 3D så man kan se problemet i förväg.
Filmen i sig ytterst sevärd på bio. Filmvärlden känns igen känns som de än mer länkat in det med designen i frontiers of pandora vilket är smart
En del nya idéer men det är otroligt många scener och upplägg som är samma som i tidigare filmer. Det blir lite som att se ivanhoe årligen framöver men det här är ju bättre
De "nya" karaktärerna fungerar och får gärna återkomma i nästa även om vissa nya är gamla. Och alla går in i James Cameron mallen ![]()
Inte många originalitetspoäng men höga poäng för biounderhållning och action.
Postad 21 December 2025 - 21:37
Är vägen längre än landningsbanan i Expendables 3?
Haha typ samma
Jag gissar att du sett den första filmen, så skulden för ditt missnöje kan du nog bara lägga på dig själv om du trodde film nummer två skulle vara smart
Ettan va hemskt mkt bättre….de e ju en film. Detta va mer en trailer
Postad 29 December 2025 - 14:47
Kollade äntligen på Mission Impossible 8
Världsklass!
Hade höga förväntningar men ingen fara denna slog även dom.
Dom sammansvetsade så mycket genom serien på ett snyggt sätt.
Bild och ljud på absolut högsta nivå.
Ubåtscenen gör nog ingen missnöjd förutom dom med Soundbar för dom hör ju bara vattnet porla.
Ger denna en 9.5 av 10 bomber.
Stranger Things Säsong 5 Volume 2
SPOILERS SPOILERS SPOILERS:
Vilken jäkla soppa, detta är ett nytt Game of Thrones.
(markera det tomma utrymmet nedför för att läsa texten)
Eleven har tappat alla sina krafter, fått ett stenansikte och gått från huvudroll till nr 11 i listan.
En syster kom tillbaka som man bara blir irriterad på.
Nu ska Vecna besegras av en kille med sin homosexualitet.
Det är så sjukt forcerat att jag var på väg kasta paddan genom duken.
Skitbra att det finns en av varje, gör mig inget alls.
Men vad skulle Vecna gjort?
"Bara så ni vet gillar han parkera bilen i pastejköket?"
Då hade han tappat allt och förlorat?
En tar fram en ring och frågar om hon vill ogifta sig.
Den scenen var fruktansvärd.
Max som inte kom tillbaka står nu och har en låååång dialog när hon får en chans till.
Varför har vi en ny huvudroll med mest tid utan visa varför det är viktigt om ens att det är det?
S5 Volume 1 och bakåt var riktigt bra men Volume 2 är botten jag någonsin kollat på.
Redigerat av frollic, 02 January 2026 - 11:22.
ändrade textens färg till vit, för att spoila mindre.
Postad 29 December 2025 - 16:08
Kollade äntligen på Mission Impossible 8
Världsklass!
Hade höga förväntningar men ingen fara denna slog även dom.
Dom sammansvetsade så mycket genom serien på ett snyggt sätt.
Bild och ljud på absolut högsta nivå.Ubåtscenen gör nog ingen missnöjd förutom dom med Soundbar för dom hör ju bara vattnet porla.
Ger denna en 9.5 av 10 bomber.
Stranger Things Säsong 5 Volume 2
SPOILERS SPOILERS SPOILERS:
Vilken jäkla soppa, detta är ett nytt Game of Thrones.
S5 Volume 1 och bakåt var riktigt bra men Volume 2 är botten jag någonsin kollat på.
Smaken är som baken, mitt betyg på den filmen är helt annorlunda , den sämsta i serien , och då tänker jag inte på ljud o bild utan på manus, fruktansvärt dåligt med ett ständigt tjat om en nyckel och "Tjhe Entity" . Märklig intrig men enormt pratiga scener som fick mig att tappa tråden , den lilla där var.Utan att gå in på detaljer fanns det för mkt orealistiska scener, jo jag vet det är fiction om det är kanske så de skall vara , men denna film var det precis jag orkade se till slutet
Redigerat av frollic, 02 January 2026 - 11:22.
tog bort den spoilande texten.
Postad 29 December 2025 - 17:32
Ingen chock att vi tycker helt olika haha
Nej så är det nog , hade jag varit 15-20 år yngre hade jag nog gillat den
jag tyckte till o med om James Bond . otroligt
Postad 29 December 2025 - 18:16
Nej så är det nog , hade jag varit 15-20 år yngre hade jag nog gillat den
jag tyckte till o med om James Bond . otroligt
och jag gillar inte James Bond haha
Efter han inte kunde köra ifrån Polisens Opel astra (eller vad det var) med en Aston Martin så var frustrationen för stor för fortsätta kolla på dom filmerna
![]()
Mera orealistiskt än hela Mission Impossible ihop. ![]()
Postad 29 December 2025 - 18:52
och jag gillar inte James Bond haha
Efter han inte kunde köra ifrån Polisens Opel astra (eller vad det var) med en Aston Martin så var frustrationen för stor för fortsätta kolla på dom filmerna
Mera orealistiskt än hela Mission Impossible ihop.
Nja mänskliga gummimasker ? Ethan simmar 300 m genom iskallt vatten utan mask dessutom och simmar upp till ytan 150 m på ett enda andetag utan fenor o dräkt ? , slås mot Gabriel hängandes i vingarna på planet i 225 km/h , det har blivit för mycket superhjälte , men som sagt JB har även flippat ut
Postad 29 December 2025 - 19:48
Mi 8 blev bara för mycket idisslande av allt man redan sett men habilt absolut men mindre nytänk än avatar.
Postad 29 December 2025 - 20:37
Postad 29 December 2025 - 20:45
Du tycker deras masker känns realistiska i den mån att man så verkligt skulle övertygas bli en annan person??
Vi har ju haft diverse videos där kändisar framgångsrikt sminkats till oigenkännlighet.
Det är inte något jättebra ex på orealistiska superhjältekrafter
Postad 29 December 2025 - 20:59
Postad 30 December 2025 - 04:17
Den mer avancerade tekniken är apparaten för att förställa rösten.
Men jämför det med vad de sätter för grunk i bondbilar
Postad 30 December 2025 - 09:25
Sminket sitter ju på masken som de har förberett i detalj inför uppdraget.
Den mer avancerade tekniken är apparaten för att förställa rösten.
Men jämför det med vad de sätter för grunk i bondbilar
Ja det är inga filmer som man kan sitta o granska o tänka på vad som funkar i verkligheten , så är det , men återigen manus på senaste var riktigt dåligt , precis som det finns bra o sämre bond filmer
Postad 30 December 2025 - 10:28
Postad 04 January 2026 - 22:32
100 filmer - 100dagar
4e Januari till 14 April.
Sedan är sommaren här.
Får se vad första är.
1.
Postad 05 January 2026 - 20:09
Om ni som gillade de tidigare säsongerna inte ens tycker om den så blev jag inte direkt mer sugen 😥
Postad 05 January 2026 - 20:46
Funderar på att testa. Får en väldig iver efter x-files igen finns det någon bra version av den serien med vettig bildkvalitet?
Postad 05 January 2026 - 22:41
Funderar på att testa. Får en väldig iver efter x-files igen finns det någon bra version av den serien med vettig bildkvalitet?
https://www.amazon.d...n/dp/B08LJN18TF
Postad 06 January 2026 - 01:39
Jag har inte sett Stranger Things S5 ännu, inte varit så sugen efter det känns som det varit en stark nedåtgående trend efter S1.
Om ni som gillade de tidigare säsongerna inte ens tycker om den så blev jag inte direkt mer sugen
Jag såg klart den i helgen och tycker den var helt ok. Kollade klart den i två "sittningar" och hade inte tråkigt någon gång. Men så klart är den ju inte lika bra som säsong 1 eftersom den var nyskapande (på att vara retro), men det var långt ifrån den sämsta.
Har man sett resten av säsongerna bör man se denna också, för jag tycker det var en värdig avslutning (vilket man inte kan säga att alla serier har).
Postad 06 January 2026 - 18:19
100dagar - 100filmer
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
D&D var väll kanske inte något jag blev imponerad av filmmässigt.
Men s*tan vilken knivskarp bild det var stundtals.
6,2 av 10 magiker
Catch me if you can.
En klassiker nu i 4k
Imponerad hur bra bilden var!
Bra taltydlighet på ljudet.
8,8 av 10 checkar
Postad 12 January 2026 - 05:00
Nuremberg
2/10
Hade tjänat på mer hollywoodbehandling.
Själva rättegångsdelen är rätt pinsam och lövtunn men tacksamt de inte drar ut på den iaf.
Postad 13 January 2026 - 10:24
Jag har inte sett Stranger Things S5 ännu, inte varit så sugen efter det känns som det varit en stark nedåtgående trend efter S1.
Om ni som gillade de tidigare säsongerna inte ens tycker om den så blev jag inte direkt mer sugen
Jag gillade de första 4 säsongerna, men den 5:e, orkade jag bara se 3 avsnitt innan jag gav upp. Somnade flera ggr
Säsong 4 borde ha varit den sista.
Skådisarna är alldeles för gamla nu också, vilket gör att det blivit svårare att ta karaktärerna på allvar.
Serien utspelar sig under 4 år, medan ungarna har åldrats 9 år.
Det va vanligt att 25-30 åringar spelade tonåringar på 80 talet, men i dom filmerna hade man inte sett dom åldrats, sen dom var barn.

Postad 13 January 2026 - 18:38
10/10
Kluven till Paul dano på sätt och vis gillar jag den men samtidigt hade det vart intressant som Tarantino var inne på mer av en jämlike.
Men Paul fick typ någon vecka på sig att förbereda sig medan ddl var med från början
Postad 13 January 2026 - 23:44
Bleeding steel,action med Jackie Chan. Mycket stunts och explosioner mao. Klart sevärd om man gillar Jackie. Gratis med reklam på Rakuten,annars hyrfilm.
Postad 14 January 2026 - 08:26
Legaly blond. Fantastiskt roliga girly power. Jag och dottern hade jätte kul.
Postad 15 January 2026 - 16:22
Predator: Badlands
6/10
Hade kunnat va hemsk men kul med pandora vibbar i världsbyggandet och roliga actionscener. Vad Blir nästa Predator vs Na´vi?
Designen jag vet inte gillade maskerna på de äldre versionerna bättre. Men de ville väl få till någon slags underdog känsla för Predator vilket är lite baklänges ![]()
Postad 16 January 2026 - 07:16
Predator: Badlands
6/10
Hade kunnat va hemsk men kul med pandora vibbar i världsbyggandet och roliga actionscener. Vad Blir nästa Predator vs Na´vi?
Designen jag vet inte gillade maskerna på de äldre versionerna bättre. Men de ville väl få till någon slags underdog känsla för Predator vilket är lite baklänges
Jag skulle kolla Predator vs. Na'vi.
Postad 16 January 2026 - 23:23
Orkade inte ta den seriöst. Bra många taffliga actionscener. Gillade de två första men denna kändes off omgående.
Postad 17 January 2026 - 07:54
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
83 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?