Meet the Feebles. Vansinnigt rolig.
Postad 17 January 2026 - 12:00
100dagar - 100filmer 4Jan till 14 April
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- Transformers Revenge of the Fallen
- Transformers Dark of the Moon
Tranformers Revenge of the fallen & Dark side of the Moon.
Kollat på dom 5ggr innan men ändå kommer man på sig själv sitta med hakan nere i backen.
För mig som lekte med Transformers tidigt 90tal så är det för mig PERFEKT underhållning.
Ger båda 8.8 pga av underhållsvärdet
Hade det varit bättre bas så klar 9a
Redigerat av Anton, 17 January 2026 - 16:06.
Postad 17 January 2026 - 14:12
På 4, menar du då "Transformers: Dark of the Moon"?
Misstänker det fast jag tänker på pink floyd eller associerar jag fel. Vägrar fuska med google sök ![]()
Postad 17 January 2026 - 16:03
Läser man texten under så borde det vara rätt självklart. HahaPå 4, menar du då "Transformers: Dark of the Moon"?
Men jag har totalt missat att den heter Dark of the Moon WTF haha
Helt otroligt
Redigerat av Anton, 17 January 2026 - 16:09.
Postad 18 January 2026 - 11:49
Säkert pga at det finns en film med Pink Floyd som sagt som heter Dark side of the moon, jag var lite osäker om det var den du menade nämligen, men då läste jag kanske inte inlägget ordentligt.
Postad 18 January 2026 - 13:39
Säkert pga at det finns en film med Pink Floyd som sagt som heter Dark side of the moon, jag var lite osäker om det var den du menade nämligen, men då läste jag kanske inte inlägget ordentligt.
Trodde bara deras Album hette Dark side of the moon.
Men finns en film också?
Postad 18 January 2026 - 16:54
Ja det finns en film, och här tror jag flera saker "hände" sammtidigt.
1. Jag har bara döpt "Making of" filmen som "Dark side of the moon" i mitt arkiv när den igentligen heter " Pink Floyd: The Making of the dark side of the moon (2003)".
2. Jag skrev in "Dark side of the moon" i IMDBs sökbar och fick inte upp någonting om transformers. Man får upp en del andra filmer, men faktiskt inte heller den filmen som jag tänkte på - nämlingen "Making of...", det var ju bara det att eftersom jag har den själv så visste jag att den fanns, (men jag hade felaktigt namn då).
Av alla dom andra som listas när man söker på IMDB så är det igentlig bara 1 som verkar minst dålig om man klarar se mystery/thrillers nämligen:
Die dunkle Seite des Mondes (The dark side of the moon) 2015, 1h38m.
"A psychedelic mushroom trip turns a succesful lawyer into a wanted man"
Postad 18 January 2026 - 22:55
Okej, mera en dokumentär alltså.
Drog vidare med Transformers idag.
Age of Extinction
Älskar Dinobots så en kärlek där.
Något jag reflekterat över efter projektorbytet är att kvalitén på bilden är så fruktansvärt olika mellan scenerna.
Några är mycket filmgrain (gillar grain) men sedan är det knivskarpt utan.
Ibland oskarpt.
Väldigt mycket blandat.
Ljudet var här riktigt bra, bäst hittills tycker jag.
Det jag funderade på att många scener när robotarna slå i så låter det nästan ihåligt som dom tagit bort allt under 30-40hz.
Men andra scener gräver det ändå djupt, riktigt bra bas som tillför något och man dras in mera.
Säger 9 av 10 T-rex för denna.
Nu skippar jag Transformers ett tag för sista är en sådan miss.
Hoppas dom gör en sista här nästa år.
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- Transformers Age of Extinction
Postad 19 January 2026 - 22:04
Asså den ser ju faktiskt ut att vara så dålig så den är bra
Stämmer. Hyrde den på VHS runt 1991. Finns säkert på youtube
Postad 19 January 2026 - 22:29
Sen finns ju denna B film åsså, med samma titel, från 1990
https://youtu.be/xTC...gm0xP-MOr14rPkQ
Den där är jag ganska säker på att jag såg någon gång runt när den släpptes. Kan tyvärr inte minnas om den var så dålig att den är bra.
Postad 20 January 2026 - 10:33
The Rip , förväntningen var låg pga av att jag har svårt för att Matt Damon och Ben Affleck alltid skall göra film "tillsammans" och att jag har svårt att ta deras roller som "verkliga" men trots detta nog ändå ganska ok film , bra tempo bra filmat trost att manus kanske hade en del brister
Postad 20 January 2026 - 14:18
Seth Rogan m kompisgäng slår ihop en film kring sensmoral och arbete.
Vilka val vi gör i relationer osv.
Det får ändå bli 4 av 5 gig-jobb.
Postad 20 January 2026 - 15:05
Good Fortune, 2025.
Seth Rogan m kompisgäng slår ihop en film kring sensmoral och arbete.
Vilka val vi gör i relationer osv.
Det får ändå bli 4 av 5 gig-jobb.
smaken är delad, den orka jag inte se klart
Reeves är en överreklamerad skådespelare enligt min smak, kan göra action med minimalt med repliker , när han har repliker är det alltid samma "trötta" uttryck
Postad 20 January 2026 - 18:47
smaken är delad, den orka jag inte se klart
Reeves är en överreklamerad skådespelare enligt min smak, kan göra action med minimalt med repliker , när han har repliker är det alltid samma "trötta" uttryck
Att Reeves är lika stel som alltid förr, det skriver jag under på. Intressant att Seth ROgen ändå tar tag i temat.
Postad 21 January 2026 - 22:13
Körde de två första "riktiga" Batman-filmerna i UHD för någon dag sedan. Kan inte låta bli att gilla både Batman (1989) och Batman returns (1992). Tim Burtons regi är makalös med sin mörka, smutsiga och råa industriella miljö. Skådisarna Jack Nicholson, Danny De Vito och Tim Burton är riktigt bra. Förmodligen tycker många unga att detta är gammalt "snömos" men jag gillar verkligen de två filmerna. Givetvis ser man att de är daterade när det gäller specialeffekter men det är känslan som räknas. Bra överföring till UHD/HDR och jag ger 4 av 5 på båda.
Redigerat av Sahlin, 21 January 2026 - 22:14.
Postad 22 January 2026 - 10:04
Körde de två första "riktiga" Batman-filmerna i UHD för någon dag sedan. Kan inte låta bli att gilla både Batman (1989) och Batman returns (1992). Tim Burtons regi är makalös med sin mörka, smutsiga och råa industriella miljö. Skådisarna Jack Nicholson, Danny De Vito och Tim Burton är riktigt bra. Förmodligen tycker många unga att detta är gammalt "snömos" men jag gillar verkligen de två filmerna. Givetvis ser man att de är daterade när det gäller specialeffekter men det är känslan som räknas. Bra överföring till UHD/HDR och jag ger 4 av 5 på båda.
Kan bara hålla med. Det finns ett härligt suggestivt schematisk foto i de första filmerna som följer drama, uttryck och färger i mänskliga detaljer där fartfyllda actionrökare ofta missar orsaken med all fart och fläkt.
Batman 1989, bästa i särklass som helhet. För att inte tala om detta fenomenala soundtrack av Prince som lyfter filmen ytterliggare en dimension.
Bäste replik? Garanterat denna.... - Have you ever danced with the devil in the pale of the moonlight?
Postad 22 January 2026 - 13:11
Jag såg en intervju med Reeves för inte så länge sedan. Han var som ett litet barn, otålig, kunde knappt hålla sig för skratt, nästan lite osammanhängande.....så när jag såg det så fattade jag hur mycket han faktiskt spelar i sina roller ![]()
Postad 22 January 2026 - 13:16
Kan bara hålla med. Det finns ett härligt suggestivt schematisk foto i de första filmerna som följer drama, uttryck och färger i mänskliga detaljer där fartfyllda actionrökare ofta missar orsaken med all fart och fläkt.
Batman 1989, bästa i särklass som helhet. För att inte tala om detta fenomenala soundtrack av Prince som lyfter filmen ytterliggare en dimension.
Bäste replik? Garanterat denna.... - Have you ever danced with the devil in the pale of the moonlight?
Jag kommer ihåg Batman 1989 som en riktigt "stor grej" när den kom. Både det att vi såg den många gånger men också att det var som en "Batman-fever" där man ritade batman-ikonen lite här och var, lärde sig temat på gitarr, hänvisade til saker som hände i filmen osv.. och att filmen allmänt var en stor del av den tiden.
Postad 24 January 2026 - 16:26
Postad 24 January 2026 - 22:10
Tror dom sålde dubbelt så mycket i merchandise som själva filmen drog in.
Postad 25 January 2026 - 08:17
En gränslös parodi på The Hunger Games och The Hungover. Men inspel från så vidda marker som Thor, Ted, Carrie och någonstans undrar jag om inte en galenpannan försökte vara Johnny Depp. Gränslöst banal och fullständigt oseriös. Jag fann några sköna skratt, mest för att grabben på 16 satt bredvid. Måste ha varit ruskigt pinsamt för honom med alla sex-pikar överallt. Haha.
Filmen är usel, så detta betyg har viktats för den som gillar galenpannefilmer.
Det blir 3,5 av 5 Two In The Pink, One In The Stink.
Postad 28 January 2026 - 18:14
Hell or High Water (2016) regisserad av David Mackenzie som var en ganska mysig film som visar den totala landsbygden i Texas 2016. Fast den är filmad i New Mexico, delvis i vart fall. Fick 7,6/10 på IMDB.
Postad 28 January 2026 - 23:59
The Rip Netflix
Kollar sällan på streaming då många filmer känns som dom måste fylla sin kvot av filmer som kommer ut och allt är lite mellanmjölk.
Men denna gillade jag ändå skarpt.
Kastades in lite för snabbt i början, hade gärna sett att dom lagt mera tid där att bygga upp filmen.
Det här är en av Netflix bättre.
Bra actionfilm rakt igen.
Fanns några bra ljudscener också.
8.5 av 10 mynt
Havoc
Tom Hardy fan och gillade verkligen hela konseptet av filmen MEN nådde inte ända fram, kändes som tidigare en utfyllnad som man la för lite tid på.
7.8 av 10 hylsor
Gran Turismo
Kollat på denna 3 ggr innan men nu JÄKLAR.
Bilden och ljudet är en stark 10 och man dras in mera i filmen nu än dom tidigare ggr.
När han blir omkörd i Le Mans så känns det precis som att bli omkörd i verkligheten.
Såhär bra har aldrig filmen varit.
Dock fattas 30min mellan olyckan och Le Mans.
Massor med tester och setup osv osv.
Det saknar jag och förstör lite för mig som är entusiast.
Hamnar dock i Top 10 of all time för mig.
9.5 av 10 turboaggregat
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- The Rip
- Havoc
- Gran Turismo
Redigerat av Anton, 28 January 2026 - 23:59.
Postad 29 January 2026 - 10:08
Jag är också lite intresserad av hur antalet filmer och dagar ska lösas, men den som lever får se.
Jag skulle också gärna se din karaktär bak alla filmer. Helst IMDBs karaktär och så din, men det blir kanske lite väl jobbigt.
Postad 30 January 2026 - 02:15
Jag är också lite intresserad av hur antalet filmer och dagar ska lösas, men den som lever får se.
Jag skulle också gärna se din karaktär bak alla filmer. Helst IMDBs karaktär och så din, men det blir kanske lite väl jobbigt.
Det är jag med om jag ska vara ärlig haha
Men ska lösa det!
Kollat 10st nu, (kommer upp straxt) men borde ligga på 25 haha
Hänger inte riktigt med det sista?
@Anton,
så skön inställning du har. Intressant att följa.
Haha
Tackar så mycket
Jag går mest på underhållning, hur man dras in i filmerna och bild/ljud
Så jag är inget man ska gå efter, men kul grej att göra för mig själv.
Postad 30 January 2026 - 18:34
Nej men att du skriver typ:
- Dungeons & Dragons 7/10
- Catch me if you Can 6/10
- Transformers Revenge of the Fallen 8.8/10
Så betygen följer listan så behöver man inte gå tillbaka senare och se vad du gav för betyg.
Redigerat av Demon Slayer, 30 January 2026 - 18:36.
Postad 07 February 2026 - 14:05
Den här filmen har blivit omskriven och fångade mitt intresse.
Såg den idag. Historien känner vi alla till. Denna film tar ett grepp kring H. Göring och processer fram till och delar av rättegången i Nurnberg.
Filmen är bra, dialogen är tajt och ljudet sitter fint.
Mycket sevärd.
Det blir 4 av 5 tribunaler.
Postad 08 February 2026 - 11:42
The long walk, 2025
Kändes seg och trist. Jag läste boken av Stephen King för många år sedan och den var bättre
Postad 08 February 2026 - 19:25
Om någon månad ska man ha en föreställning med Teg Gärdestad. Som vid en tidigare konsert var det nästan fullt trotts att Ted redan var död. Man hade ficat till ett magnetband med bara Teds röst och så fick Västerås Sinfonietta stå för musiken. Skulle vara sugen på att gå på en konsert men Jerry Wiliams kman han är också död. Någon som har koll på om man spelade in Jerry Wiliams röst på en separat kanal
https://www.youtube....4&start_radio=1
Redigerat av frollic, 07 March 2026 - 08:47.
Postad 09 February 2026 - 23:56
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- Seven
- The Rip (Netflix) /8.5
- Havoc (Netflix) /7.8
- Gran Turismo /9.5
- New Mutans
- Jumanji
- Jumanji 2
- The Anchorman
- The ministry of ungentlmanly Warfare /8.8
Har haft en del jobb sista tiden så nu ligger man i skiten som man bäddat ner sig i.
Ska vara uppe i 35filmer nu.
Snabbnotiser
Jumanji är fruktansvärt bra i både bild och ljud. Mästervärk.
Älskar filmerna med och ser fram emot 3e som kommer nu.
The ministry of.....
Bildmässigt fantastiskt, bra ljudbubbla i Atmos, lite roliga effekt och bra dialog.
Basen vet jag inte vart dom hade gjort av för den hade gått och lagt sig någonstans för i filmen fanns den inte i alla fall.
Fruktansvärt bra film
Ger den 8.8 av 10 nazister
Redigerat av Anton, 10 February 2026 - 00:01.
Postad 13 February 2026 - 22:38
Kvällens Jackie Chan-rulle. Klassiska kommentarer och förväntningar som höll. Fina fajtscener och en massa stunts. Klart sevärd.
Det blir 3.5 av 5 grottor.
Redigerat av PML73, 13 February 2026 - 23:39.
Postad 16 February 2026 - 16:39
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- Transformers Dark of the Moon /8.8
- Transformers Age of Extinction /9
- Seven
- The Rip (Netflix) /8.5
- Havoc (Netflix) /7.8
- Gran Turismo /9.5
- New Mutans
- Jumanji
- Jumanji 2
- The Anchorman
- Baby Driver /9.1
- The Predator /7
- Predators /8.2
Nu kör vi några till:
Baby Driver
Fantastisk film!
Charmig med humor, action och fantastisk musik.
Ger denna 9.1 av 10 kassetter
Predators
Jag gillar själv iden och hur det utspelar sig men bild och specialeffekter är på så låg bygget så känns som originalet nästan.
Ljudet är katastrof!
5.1 för det första
Det är så dåligt så man reagerar på det, känns så platt och tråkigt.
Vapen som pepprar salvor men låter bara määäää
7 av 10 skott
The Predators
Älskar Olivia munn och glömt att hon var med.
Väldigt lättsam film istället men på något sätt funkar det för mig och även om det är lite på gränsen.
Bra atmoseffekter
Ingen film man kanske kommer ihåg som PREY men vore kul med uppföljare med Predator killer
8.2 av 10 lasrar
Nu är det Prey sedan landar Badlands nästa vecka.
Postad 17 February 2026 - 13:13
Det märks återigen att bra film bli bättre med nivån på bion många ggr.
3e gången jag ser denna och tycker den blev bättre denna gång.
Bild och ljud i referensklass.
9.1 av 10
Nu laddar man för badlands nästa vecka!
Postad 17 February 2026 - 16:31
Prey är oväntat bra. Nu har jag bara bd med kanske 7.1 men den har ändå schyst ljud. Och många filmer ger en helt annan upplevelse med kapabel anläggning så fattar vad du menar Anton. Flera som varit hos mig och fått se klipp från ex ready player one eller senaste mission impossible vittnar om att filmerna får nytt liv med kapabelt ljud.
Postad 19 February 2026 - 00:59
Man tänker mera på Soundtrack, detaljer som kommer fram och jag som aldrig har text så är dialogen enorm förbättring.
Men dom som varit och demat lite nu och bara lyssnat på Soundbar har nästan fått overload för det är för mycket som är nytt så man missar så mycket.
Såg även Fall Guy idag och tyckte den var okej första gången men nu betydligt bättre och trevligare upplevelse.
Postad 19 February 2026 - 08:27
Natt på museet.
Trevligt att bernen är gammla nog att hänga med i vad som händer i filmer med lite mer story.
den är det inget fel på, Kommer ni kolla på uppföljarna också?
Postad 20 February 2026 - 13:06
Konstig upplevelse! Filmen i sig är väl bra, men man ska kunna köpa slutet. Tyvärr var det för oss ingen "chock", vi hade räknat ut vad den egentligen handlade om.
Men fan ... ljudet. Den är ju tysk,och vi hade såklart räknat med att dialog var på tyska. Men den är även dubbad på engelska och ljudet står på "engelska" som standard när man börjar filmen! När vi sen ändrade ljudet till tyska (Dolby Atmos) blev ljudmixen avsevärd sämre, lågt och mesigt liksom. På det engelska spåret (DD+) var ljudet vansinnigt bra og "Loud". Men eftersom vi insisterade på att se den på originalspråket blev upplevelsen tyvärr lite meeh.
Det påminner mig lite om DVD-utgaven av "Das Boot". Originalspåret var såklart på tyska, men bara stereo, medans den även hade 5.1-ljudspår med dialog - på engelska. Vansinnigt irriterande! Först med Blu-ray fik vi surround-sound på tyska
Redigerat av jacoby, 22 February 2026 - 09:03.
Postad 21 February 2026 - 13:39
Här en riktig smällkaramell av färger och härliga film och sagoreferenser.
För att kunna sätta sig i i denna rulle bör man fundera på om inte Lars Von Trier, Tim Burton och Luc Besson ändå är samma människa. Sådant manus kan troligen inte skapas utan fredagsörter i pipan.
Superkul att se Mikkelsen och Sigourney Weaver tillsammans.
Det blir 4 dammtussar av fem under sängen.
Rekommenderas starkt om du uppskattar filmer som sätter sig i minnet.
Postad 21 February 2026 - 19:33
Kastar in:
Morbius
Jag förstår inte hatet med denna film.
Bild och ljud är skitbra!
Filmen slår ju nya Superman med en bitchslap.
Är inget fan av Matt smith dock
Ger den 7.5 av 10 huggtänder
Fall Guy
Charmig film med en hel del action.
Underhållande som tusan.
Lite för goofy för mig så tar ner betyget lite.
8.1 av 10 stuntmänn
The Fast and Furious
Vad ska man säga?
VÄRLDSKLASS
Sett den 25-30ggr innan men bästa upplevelsen denna gång.
s*tan vad JVC ger en bra bild och har en EQ setting för gamla filmer och den gav helt nytt liv på ljudet
10 av 10 Supror
2fast 2Furious
Vad ska man säga?
VÄRLDSKLASS
Bilden är riktigt bra stundtals men inzomningar på helikoptern i en scen så märker man åldern på filmen.
9,7 av 10 Skylines
- Dungeons & Dragons
- Catch me if you Can
- Transformers Dark of the Moon /8.8
- Transformers Age of Extinction /9
- Seven
- The Rip (Netflix) /8.5
- Havoc (Netflix) /7.8
- Gran Turismo /9.5
- New Mutans
- Jumanji
- Jumanji 2
- The Anchorman
- Baby Driver /9.1
- The Predator /7
- Predators /8.2
- Morbius /7.5
- Fall Guy /8.1
- The Fast and the Furious /10
- 2fast 2Furious /9.7
Redigerat av Anton, 21 February 2026 - 19:36.
Postad 22 February 2026 - 10:49
Sean Penn, Leonardo DiCaprio, Benito Del Toro tillsammans skapar de en skildring av dagens USA. Bra och spännande film med många spår och vinklar.
Absolut sevärd, det får bli 4 av 5 biljakter.
7.7 på imdb.
Postad 23 February 2026 - 17:02
Rental Family på Bio
Bra och välspelad film med flera bottnar som lever kvar i tanken långt efter den är slut.
Betyg 7.5/10.
Game change på HBO Max
Bra berättad men det är svårt att se Ed Harris som John McCain. Man liksom förväntar sig att han skall dra en one liner från "The Rock". Resterande casten tycker jag ändå smälter in i sina roller rätt bra
Betyg 6/10
Postad 23 February 2026 - 19:16
Predator Badlands
Jag förstår att man utvecklar karaktären och Predator figurerna men ALL mystik är som bortblåst.
Första filmen från 87 om jag kommer ihåg korrekt är jag uppväxt med och kollat på 10tals ggr.
Samtidigt tycker jag ändå filmen är bra för vad det är, men gillar inte familjedelen av det och avslutet.
Mycket snygga effekter och vyer.
Ger den en 7.8 av 10 spjut
(50dagar gått och jag är på film 23 så ligger 27 efter.......)
Redigerat av Anton, 23 February 2026 - 19:17.
Postad 03 March 2026 - 16:57
F1: The movie.
Tekniskt sett mycket bra, något annat hade förvånat mig. Ljud och bild i toppklass m.a.o.
Men i övrigt bland det plattaste jag sett på länge. Det kändes som man sett precis allt hundratals, om inte tusentals, gånger tidigare. Inget sticker ut, inget kittlar, inget känns spännande.
Det känns som AI fått uppdraget att skriva "a blockbuster movie about a man who loves to race but had bad luck. Also, throw in some rivalry and love."
Postad 06 March 2026 - 10:06
Aqua-Man på 4k UHD BD.
Är inget stort fan av Marvel/DC filmer men den här hade ändå något i och med att den utspelar sig i ett element där man inte behöver fundera över vad som är rimligt och inte.Då kan man släppa all rim och reson och bara titta på filmen. Jätte bra var den inte ändå men sevärd
Betyg 6 / 10
Postad 13 March 2026 - 13:37
Hamnet på Bio
Hade förhoppningar om att få se en riktigt bra film. Efter första timman funderade jag allvarligt över att lämna salongen då det kändes som man bara staplade händelser på varandra. Satt dock kvar vilket var tur då sista halvtimman band ihop händelserna på ett effektivt sätt. Delar av filmen är väldigt mörkt ljussatt så den vinner nog på att ses hemma med bra utrustning.
Betyg 7/10
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
83 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?