* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5758 svar till detta ämne
Postad 26 december 2008 - 18:07
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Tack Martin för du lade upp bilderna, uppskattas!
Sedan vill jag tacka Blixten också, för han fick jag lyssna hos tidigare i höst också. Och senare hos Erik också. Gemytliga lyssningar hos 2 trevliga killar.
Min gamla arbetskompis har i64s och Profundus Z (enl Ingvar det största Ino nsystemet han sålt). Han bor i en 35kvm lägenhet (1:a), och hade förstås synpunkter hur mycket han kunde spela, och när på dygnet.... Nu berättade Ingvar (som varit hos han och tweakat systemet) att han helt enkelt köpt ett hus, bara för att ha anläggningen i  Dvs han bor i 1:an och åker till huset för att lyssna på musik. Kompromisslöst typ...
Han har Bryston steg också, samt Rotel (för basarna). Jag måste verkligen försöka åka till honom och lyssna nån dag.
Postad 26 december 2008 - 18:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
No problemos, har du fått igång dom ännu?
Postad 26 december 2008 - 18:17
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
nyfiken på o höra om du e nöjd med ditt köp
Postad 26 december 2008 - 18:21
Erik_a80
-
Erik_a80
-
Forumräv
-
-
838 inlägg
Min gamla arbetskompis har i64s och Profundus Z (enl Ingvar det största Ino nsystemet han sålt). Han bor i en 35kvm lägenhet (1:a), och hade förstås synpunkter hur mycket han kunde spela, och när på dygnet.... Nu berättade Ingvar (som varit hos han och tweakat systemet) att han helt enkelt köpt ett hus, bara för att ha anläggningen i Dvs han bor i 1:an och åker till huset för att lyssna på musik. Kompromisslöst typ...
Jösses, en del har verkligen lite för mycket pengar
Postad 26 december 2008 - 18:24
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jösses, en del har verkligen lite för mycket pengar 
Det är egentligen bara en prioriteringsfråga. Hur många har inte en bil som kostar 300-500.000  Man kan ju alltid åka gammal sur Volvo istället  Det skulle man göra, köpa ett litet hus nån mil utanför stan och dunka upp lite z-moduler.
Redigerat av Martin, 26 december 2008 - 18:25.
Postad 26 december 2008 - 19:50
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Om man vill ha basmoduler så tycker jag det är bättre att spara och vänta tills man har råd med i28 (eller i32s). Saken är ju den att med basmoduler, säg Y-2 eller X-4, så kommer pi60 vara en flaskhals när det gäller väldigt högt ljudtryck. Sen vet jag inte hur optimeringen är mellan i28 och pi60, eftersom i28 är byggd för att använda basmoduler medans pi60 ska funka som fullregister. Kan kanske vara lite skillnad.
Som sagt, bästa är om du kan lyssna på delande system. Jag ska ha Ingvar över om ca 2 månder så om ca 3 månader så är det bara att komma över och lyssna, då borde rummet närma sig klart iaf.
ok, 3 månader alltså, jo men det kan jag nog stå ut får se, jag hör av mig närmare som sagt och så får vi se, tar med mig lite skivor då också, får väll bjuda på en middag eller något som tack sedan Det är egentligen bara en prioriteringsfråga. Hur många har inte en bil som kostar 300-500.000

Man kan ju alltid åka gammal sur Volvo istället 
Det skulle man göra, köpa ett litet hus nån mil utanför stan och dunka upp lite z-moduler.
haha, lätt !!! 12 st "bara för att"
Postad 26 december 2008 - 21:37
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Vad är bäst, Y-4 eller Z-2?
Spontant känns ju Z-2 bättre.
"ProfundusZ-2 använder ett okonventionellt arrangemang av drivelementen (2 st Ino-W121 per modul) tillsammans med en extremlinjär avstämningsteknik. Resultatet är fullständig vibrationsfrihet, och en distorsion som vid 16-25 Hz och ljudtryck på mer än 125 dB (motsvarar mer än 20 W akustisk effekt) är lägre än från de flesta konventionella högtalare (typ det tiotusenkronors tvåvägssystemet i kvarterets HiFi-butik) som försöker avge 75 dB, alltså 100 000 gånger lägre akustisk ljudeffekt (0,2 mW).
Här kommer en småskum liknelse som säkert många skulle vilja ifrågasätta: Om profundusZ-2 är en komplett topputrustad Ferrari så är de flesta andra högtalare en ölburk som rullar på trottoaren efter att någon sparkat på den! Så stor är skillnaden i prestanda. Alla behöver inte nödvändigtvis uppleva det så dock. Hörseln är ju logaritmisk och inte många inspelningar innehåller så värsta mycket ljud under 25 Hz.
Tekniken i profundusZ-2 är ganska kostsam, vilket givetvis avspeglar sig i priset. Men i gengäld erbjuder Z-2-modulen unika prestanda i termer av artikulation, renhet, registerbredd och inte minst ljudtrycksresurser som tillfredsställer även de mest rabiata lyssnarna.
ProfundusZ-2 erbjuder helt enkelt en högre ljudåtergivningskvalitet än vad som kan uppnås med konventionell teknik. Dessutom erbjuder de ljudåtergivningen i fullskala, alldeles oavsett vad man spelar på dem – allt får plats!
Specialversioner för inbyggnad eller anpassning till speciella rumsförutsättningar kan tas fram på kundens begäran."
Postad 26 december 2008 - 21:54
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Dom normala rekommendationerna är så här, iaf enligt Ingvar och han borde ju veta.
X-4 eller Y2 .... välj X-4, om du inte tänkt uppgradera dina y-2
y-4 eller z-2 ... välj y-4 om du inte tänkt att uppgradera.
Det är alltid bättre med flera.
Postad 26 december 2008 - 22:01
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1 684 inlägg
Vad är bäst, Y-4 eller Z-2? Spontant känns ju Z-2 bättre. 
Hej! Jag spekulerar nu, men är det inför en kommande uppgradering av ditt eget system? Till piP har Ingvar nog avrått från att skaffa något större än ProfundusX-4. Redan där råder det rätt dålig jämvikt gentemot piP som utgör en ordentlig flaskhals. Du som har de små Guruhögtalarna sitter ju med ungefär samma kapacitet som piP. Stort är dock väldigt kul
Postad 26 december 2008 - 22:25
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag har kört X-4 med piP ett antal månader och jag kan intyga att x-2 är more then plenty
Postad 26 december 2008 - 22:30
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1 684 inlägg
Jag har kört X-4 med piP ett antal månader och jag kan intyga att x-2 är more then plenty 
Hehe, helt klart (kör ju den kombon själv nu, X-2) men förutom utökad kapacitet finns det ju fler, kanske tyngre, fördelar med att gå från två till fyra  Jag vet dock minst en som kör ProfundusY-4 till piP. En annan som har åtta lådor bestyckade med NHT1259-elementen kombinerat med piP. Väldigt roliga system, även om det råder en helt sjuk obalans
Redigerat av shifts, 26 december 2008 - 22:31.
Postad 26 december 2008 - 22:32
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Ja visst är det ljudmässigt ett stort lyft att gå från 2 till 4, men man kan inte utnyttja det alls till piP då dom kommer att bottna långt innan basarna ens rör sig lite grann.
Så köp du dina surroundare så kommer det bli kanoners
Sen sparar du till i28 och ett till par profundus x
Redigerat av Martin, 26 december 2008 - 22:32.
Postad 26 december 2008 - 22:50
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Ja visst är det ljudmässigt ett stort lyft att gå från 2 till 4, men man kan inte utnyttja det alls till piP då dom kommer att bottna långt innan basarna ens rör sig lite grann.
och då är det meningen att man ska kunna spela ut rutorna eller ?
Postad 26 december 2008 - 22:52
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Hej! Jag spekulerar nu, men är det inför en kommande uppgradering av ditt eget system? Till piP har Ingvar nog avrått från att skaffa något större än ProfundusX-4. Redan där råder det rätt dålig jämvikt gentemot piP som utgör en ordentlig flaskhals. Du som har de små Guruhögtalarna sitter ju med ungefär samma kapacitet som piP.
Stort är dock väldigt kul 
Nej jag har ju inte tänkt att ha Z-2 eller Y-4 till mina Guru. Det var mest en allmän fundering. Om jag får till mitt hembiorum så småningom så kanske det blir i14 och X-2 eller i28 och Y2 (tillasmmans med mina 6 A2:or). Eller något annat. Guru-högtalarna kan ju då stå och se trevliga ut (och låta trevligt) i vardagsrummet.
Postad 26 december 2008 - 22:52
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag flyttade möblerna på övervåningen i alla fall då jag testade köra lite sinus på 5/10/20 hz.
Kärringen kom ner och skulle slå ihjäl mig om jag inte slutade sa hon.
Postad 26 december 2008 - 22:55
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1 684 inlägg
Japp, exakt så ser planen ut.
Postad 26 december 2008 - 23:03
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Jag flyttade möblerna på övervåningen i alla fall då jag testade köra lite sinus på 5/10/20 hz. Kärringen kom ner och skulle slå ihjäl mig om jag inte slutade sa hon.

ok, jo jag har ckså lyckats med det några gånger, när jag körde med mina EV högtalare jag hadde förut. 4x15" basar i bakladdade horn modell "hevy" 2x10" mid basar/mellanregister som spelade sjukt rent  2X2" feta drivers och horn Och detta hade ett sjukt tryck, spelade så att jag fick smärtor i bröstet bra länge efter, hade ont i öronen hela dagen (trots "pluppar" och hörsel kåpor...  ) och dessutom så att farsans glas skåp gick sönder... då va det drag hoss mig kan jag lova, inte mindre än 3st va våra grannar lade märke till att jag hade spelat då deras väggar hade, som dom utryckte det, "flexat" och ville inte att jag skulle gör detta igen.... Ahaha (Och tilläggas ska att detta va på vintern = vi har då bra lång till närmaste granne som kan vara hemma...) sådant sjukt drag har jag alldrig varit med om någonsin, och det lät alldeles för bra även på riktigt skadliga ljudnivåer... Men jag måste ju säga att dom riktiga hifi kvaliteterna va ju inte riktigt på "topp" så men fruktansvärt roligt att spela med (drivet av 4st Lab steg och aktiv delning mellan bas och topper), riktigt roligt va det när jag hade dessa jag skulle vilja ha något som kan ge mig en liknande känsla men med än bättre kvalitet, och då är det ju inte så mycket på marknaden som verkligen kan ge en match
Redigerat av DVD-ai, 27 december 2008 - 00:37.
Postad 27 december 2008 - 15:06
david lindsten
-
david lindsten
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hej, blev tipsad om denon 2309 till mina pip och eventuella basmoduler, men märkte nu att denon 2808 var på rea för 7000 på hifiklubben.. Vilken är bäst?
Postad 28 december 2008 - 02:56
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Postad 28 december 2008 - 03:24
polite
-
polite
-
Användare
-
-
126 inlägg
Orkar inte läsa igenom tråden (ops! kommer jag få pisk nu) men hur pass mycket bättre är dessa än motsvarande B&W 805 för 20' elller kanske till och med ett par XTZ 99:25/26?
Klår de till och med martinlogans dito?
Någon som provat?
Postad 28 december 2008 - 05:20
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Vilka funderar du på? piP, pi60 eller någon annan?
Postad 28 december 2008 - 05:26
Unregistered1483
-
Unregistered1483
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
hej,
Är det någon som har aktuella prisuppgifter på piP, monterade och klara?
MVH/Jorlsafar
Postad 28 december 2008 - 10:18
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
hej,
Är det någon som har aktuella prisuppgifter på piP, monterade och klara?
MVH/Jorlsafar
Om jag inte minns fel så är priset 9860 kr ihopmonterade om med billigaste ytfinishen "industrilack". Jag reserverar mig dock för felaktigheter. MVH /Chuck
Postad 28 december 2008 - 10:34
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Orkar inte läsa igenom tråden (ops! kommer jag få pisk nu) men hur pass mycket bättre är dessa än motsvarande B&W 805 för 20' elller kanske till och med ett par XTZ 99:25/26?
Klår de till och med martinlogans dito?
Någon som provat?
Jag tycker det är upp till var och en att bedömma (för att vara diplomatisk) Själv skulle jag inte vilja ha något annat, möjligtivs om jag fick sälja dom direkt. Så visst, jag skulle alla dagar i veckan vilja ha ett par Martin Logan Summit, men jag skulle sälja dom och köpa mig ett par i56 eller kanske till och med i64s  Rent estetiskt vore det ju dock skoj med ett par elektrostater i vardagsrummet. Det enda jag vågar sticka ut huvudet och säga är att XTZ får garanterat spö  Därmed inte sagt att det är dåliga högtalare, rekommenderade svärfar att köpa ett par XTZ precis, för jag vet att han har inte tålamod att sitta och vänta på någon. Och jag vill inte att han ska åka och strypa Ingvar för att han inte håller leveranstider. B&W 800D eller 802D tror jag dock att jag skulle ha svårt att motstå
Redigerat av Martin, 28 december 2008 - 10:48.
Postad 02 januari 2009 - 20:10
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Hej på Er,
Ni som har byggt pi60 själva, jag har en fråga: skall det vara en tätningslist runt högtalaranslutningspanelen också? Att det ska vara till diskant- och baselement vet jag, men just anslutningspanelen vet jag inte...
MVH//
Postad 02 januari 2009 - 21:17
Unregistered1532
-
Unregistered1532
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej på Er,
Ni som har byggt pi60 själva, jag har en fråga: skall det vara en tätningslist runt högtalaranslutningspanelen också? Att det ska vara till diskant- och baselement vet jag, men just anslutningspanelen vet jag inte...
MVH//
När jag byggde piPs har jag för mig att jag skulle täta anslutningspanelen också så gäller nog för pi60 med.
Postad 02 januari 2009 - 21:27
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1 684 inlägg
Det måste det vara alla gånger. Har det på piP och även på mina ProfundusX-moduler. Det blir ju inte tätt annars och tätt ska det vara
Postad 02 januari 2009 - 23:16
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Juppz, det ska vara där med
Postad 03 januari 2009 - 01:21
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Jag var för några dager sedan hemma hos en här på forumet och lyssnade på ett par piP's (va egentligen där för att köpa en liten Trends stärkare, men va ju såklart tvungen att ta mig en liten provlyssning  )
Det lät riktigt bra, mycket bättre än när jag hörde dom på en mässa för något år sedan....
Och dom va riktigt snygga i sin vita piano lack dessutom
Det gick att i detta lilla rum, spela riktigt högt, så högt att man inte hörde varandra när man försökte tala med varandra och detta utan att det för den sakens skull låta det minsta illa heller. Jag kan säga att jag blev lite imponerad där och det som jag tidigare skrivit om piP och piP's tar jag nu tillbaka för nu lät det riktigt mycket bättre. Dom tog det mesta man gav dom och levererade ett dynamiskt och levande ljud med bra dynamisk tyngd och en bas som va bra för högtalare av denna storlek.
Bra upplösning och samtidigt en trovärdig "storlek" på röster och alla nyanser fanns där och sättet som dom levererade musiken på tilltalade mig starkt, just detta att det känns som att dom levererar musiken och inte skapar den... (om ni förstår vad jag menar)
Det var ganska blandat vad som hamnade i spellistan, men allt lätt i alla fall bra och jag blir riktigt intresserad av dessa måste erkännas... haha, jag som aldrig trodde att jag skulle kunna bli ägare till ett par piP's men detta känns nu inte så omöjligt längre faktiskt
vore helt perfekta att ha till datorn, att ha till andra anläggningen alltså, och dom levererar ju riktigt bra så det skulle bli mumma
Mycket trevligt va det också, vi diskuterade lite kring kablar, att dämpa dator bordet för att få bort en jobbig resonans som dock störde en del... och en del om övriga INO system och så klart en del om piP's högtalarna som vi lyssnade på.
jag drog från jobbet när på lunchen och tängte att jag borde ju hinna tillbaka innan jag börjar igen, men haha så fel jag hade...  jag blev där i nästan 2h slutade det med, kom tillbaka till jobbet och började genast leta lite mer fakta gällande piP's på nätet. allt som allt alltså en bra dag och en trevlig provlysning och en trevlig pratstund
Ville bara dela med mig av min upplevelse av dessa små naggande goda högtalare
//David
Postad 03 januari 2009 - 01:36
Unregistered32263a93
-
Unregistered32263a93
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag har också lyssnat på ett par ino-högtalare. piP de står just nu i vardagsrummet hemma.
och så sitter man själv på jobbet
Redigerat av Unregistered32263a93, 03 januari 2009 - 01:38.
Postad 03 januari 2009 - 02:49
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
massor med text
Kul att du fick höra dom under lite bättre förhållande. Jag sågade ju piP rätt friskt själv, då hade jag bara hört dom på high-endmässan i sthlm och där lät det riktigt taskigt. Sen kom ju en polare med ett par piP för att jämföra med min Vienna Acoustics för han var sugen på att byta. Hur det slutade vet ju du redan, satte ut annons direkt på Vienna, lånade ett par piP och beställde ett par pi60  Och kompisen gick hem nöjd och glad för att han inte behövde byta något.
Postad 03 januari 2009 - 03:06
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
DVD-ai, då ska du höra hur pi60s låter hos Öhman, det är riktig mumma det. Bara boka tid.
Postad 03 januari 2009 - 09:04
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Börja själv bli småsugen på ett par Ino. Lyssnade på ett par piP och i28 för ett par år sedan och gillade dem inte då. Tror dock jag är mer mogen för dem nu och nyfikenheten har börjar komma ikapp.
Dock är jag inte så sugen på att byta elektronik, då det känns tidskrävande och ekonomiskt. Sitter idag på Primare elektronik vilket jag vet har en lite färgning åt det varmare hållet. Tror ni man blir totalsågad med Primare + piP eller pi60?
// Sat
Postad 03 januari 2009 - 13:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Kul att du fick höra dom under lite bättre förhållande. Jag sågade ju piP rätt friskt själv, då hade jag bara hört dom på high-endmässan i sthlm och där lät det riktigt taskigt. Sen kom ju en polare med ett par piP för att jämföra med min Vienna Acoustics för han var sugen på att byta. Hur det slutade vet ju du redan, satte ut annons direkt på Vienna, lånade ett par piP och beställde ett par pi60 
Och kompisen gick hem nöjd och glad för att han inte behövde byta något.
jo, precis så det va för mig, lät taskigt på mässan ( min va också i sthlm, vilken och när va detta du va på mässan ?  ) men att det nu visade sig att dom lät riktigt bra DVD-ai, då ska du höra hur pi60s låter hos Öhman, det är riktig mumma det. Bara boka tid. 
haha, jo jag har redan hört PI60 och dom låter fin fint minsann Men e dyra och jag har inte dom pengarna + att till stora anläggningen så har jag redan grejer som jag inte vill byta ut...  inte just nu i alla fall det e till "lilla" anläggningen som piP's skulle vara riktigt intressanta ! vi får se, jag e ganska sugen på att titta över hoss Öhman för att få föra hur en uppsättning låter med även surround som jag förstått det som att han har där också
Redigerat av DVD-ai, 03 januari 2009 - 13:59.
Postad 03 januari 2009 - 15:29
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Börja själv bli småsugen på ett par Ino. Lyssnade på ett par piP och i28 för ett par år sedan och gillade dem inte då. Tror dock jag är mer mogen för dem nu och nyfikenheten har börjar komma ikapp.
Dock är jag inte så sugen på att byta elektronik, då det känns tidskrävande och ekonomiskt. Sitter idag på Primare elektronik vilket jag vet har en lite färgning åt det varmare hållet. Tror ni man blir totalsågad med Primare + piP eller pi60?
// Sat
Du blir inte totalsågad  Dock vill jag säga att alla behöver inte gilla ljudet från Ino så det är möjligt att du inte gör det. Sen finns det en möjlighet till, som jag vet flera upplevt, och det är när man har förväntningar eller på något annat sätt är "mentalt blockad" att ge dom en ärlig chans.  Så lyssna mer så får du se om det är något för dig överhuvudtaget.
Postad 03 januari 2009 - 17:00
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Sen finns det en möjlighet till, som jag vet flera upplevt, och det är när man har förväntningar eller på något annat sätt är "mentalt blockad" att ge dom en ärlig chans.  Så lyssna mer så får du se om det är något för dig överhuvudtaget.
Precis varför jag vill lyssna på dem igen. Känner mig mer mogen att höra skillnad på högtalare till skillnad från förrut (då jag lyssnade på dem bl a). Dock brukar det inte vara så många här uppe i Norr som har dem. Får väl se om jag ramlar över någon som vill erbjuda en lyssning inom en snar framtid. // Sat
Postad 03 januari 2009 - 18:51
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Du är iaf välkommen ner till värmland för lyssning
Postad 03 januari 2009 - 19:42
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
sometimestheycomeback tack, man har väl semester eller liknande någon gång och det skulle vara rikigt trevligt att få surra med en lika sinnad för ett tag. Hör av mig om/när det skulle bli aktuellt.
// Sat
Postad 03 januari 2009 - 19:44
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Bjuder gärna hem andra nördar också i mån av tid.
Alltid skoj att snacka lite skit och lyssna på musik med likasinnade hifi-fantaster.
Finns i Örebro.
Postad 03 januari 2009 - 21:25
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Pust, då har äntligen ett till par pi60 till kommit till världen. Spelar lite på dem nu, med lagom mesig och mycket välproducerad musik (Dire Straits - On Every Street) för att inte ge dem en chockstart här i världen.
Öhman är en härlig figur, och väldigt hjälpsam. Jag vill helst inte köpa en byggsats för att sedan ringa sönder konstruktören, men ibland har man sina funderingar och Öhman är mkt behjälplig med de frågor man har.
Hur låter det då? Ja, jag verkar ha skruvat till dem rätt, för det låter som det skall göra. Och de låter väldigt bra pi60. Men de ska få några timmar först innan jag krämar på.
Postad 03 januari 2009 - 21:59
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Gott det gick bra för dig! Om du bor nära Stockholm så kan du alltid ta högtalaren till Ingvar sen så kan han kontrollmäta den, så kan du vara helt 100a sen
Postad 03 januari 2009 - 22:42
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Gott det gick bra för dig! Om du bor nära Stockholm så kan du alltid ta högtalaren till Ingvar sen så kan han kontrollmäta den, så kan du vara helt 100a sen 
Skulle inte du kunna lägga upp lite bilder på din anläggning ? Tycker jag skulle vara mycket intressant, att se vad du sitter på för grejer i helhet
Postad 03 januari 2009 - 23:34
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Kan försöka fixa det någon dag. Det är iaf Ino audio i32s, Ino ProfundusY-4, Ino cr80s, Rotel 1090, Nad 208, denon 2106, pioneer 668.
Postad 05 januari 2009 - 12:12
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Hur får man tag i "Manifestet" smidigast?!
vore jätte intressant att läsa/titta lite i och få en bättre uppfattning om vad som finna från INO och priser m.m.
Nårgon som kan tänka sig att mejla detta till mig eller något liknande, för den finns väll även i form av mjukvara eller ?!
Postad 05 januari 2009 - 12:55
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Hur får man tag i "Manifestet" smidigast?!
vore jätte intressant att läsa/titta lite i och få en bättre uppfattning om vad som finna från INO och priser m.m. Nårgon som kan tänka sig att mejla detta till mig eller något liknande, för den finns väll även i form av mjukvara eller ?! 
Jag kan maila det till dig. PM:a din e-postadress.
Postad 05 januari 2009 - 12:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
PM on the way !
Postad 05 januari 2009 - 13:26
Unregistered569494e8
-
Unregistered569494e8
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Passa dig!!! Snart är du fast i detta underbara ljudträsk......................haft piP, piP;s och kör nu pi60......och de jag tycker imponerat mest är piP (piP;s) som är sååååå bra för sin storlek......annars är jag så nöjd med pi60 trots priset, som jag tror är ett fynd i jämförelse med andra högtalare i samma kvalitetsgrupp.....
Ino is the shit, som min son skulle sagt
Anders
Postad 05 januari 2009 - 14:02
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
haha, ska ta varningen på alvar och förbereda mig på att möta ondskan !
Edit: varför skulle jag passa mig föresten...
<=== det e ju jag som e träsk monstret, ser du ju...
Redigerat av DVD-ai, 05 januari 2009 - 14:07.
Postad 05 januari 2009 - 14:36
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Passa dig!!! Snart är du fast i detta underbara ljudträsk......................haft piP, piP;s och kör nu pi60......och de jag tycker imponerat mest är piP (piP;s) som är sååååå bra för sin storlek......annars är jag så nöjd med pi60 trots priset, som jag tror är ett fynd i jämförelse med andra högtalare i samma kvalitetsgrupp.....
Ino is the shit, som min son skulle sagt
Anders
Kan bara hålla med, piP måste vara en av de mest prisvärda högtalarna som finns. Spec om man fixar med filter och element själv. Blir fortfarande imponerad av mina piP, och då har jag haft dem ett bra tag nu!  Visst skulle jag vilja ha pi60, men då blir det lite andra pengar, även om de också är mycket prisvärda för vad dem kan.
Postad 06 januari 2009 - 19:36
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Sådärja ...
Då har man bokat tid hos Öhman.. Mycket intresserad av att höra pi60 både 2 kanal
och tillsammans med surround högtalare. Tror jag är mogen för det nu :-)
Undrar om det är nån som har en 5.1 / 7.1 setup eller liknande i närheten av eller i
de södra delarna av Sthlm ? ...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|