* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *
1975 svar till detta ämne
Postad 01 oktober 2008 - 12:21
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
En fråga bara, e de nån som kör ikeas tupplur med epson tw700?? isf funkar det bra som första duk då man får en gratis??
mvh jens
Redigerat av blessander, 01 oktober 2008 - 12:54.
Postad 01 oktober 2008 - 15:38
woom
-
woom
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
En fråga bara, e de nån som kör ikeas tupplur med epson tw700?? isf funkar det bra som första duk då man får en gratis??
mvh jens
Den här, eller? Annons på blocket
Postad 02 oktober 2008 - 09:07
SPA
-
SPA
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Japp,
Jag är helnöjd med min tupplur, möjligtvis att skärpan inte infinner sig helt perfekt.
Men vid filmvisning är det inget som märks.
Sedan kör jag med 1280x960 vilket kanske påverkar. Blir dock ny dator som kommer att skickas 1280x720 nästa vecka
Postad 02 oktober 2008 - 17:33
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hejsan.
jag har precis monterat duk + projektor, projektorn står på en hylla över soffan o duken monterad i taket.
men jag har en fråga, när jag kör igång projektorn så blir själva bilden, ja titta bilden jag bifogat!
vad är det för fel ? lr är det så ? det är min första projektor och är inte så insatt, har ingen instruktionsbok till epsonen tw700 heller.
mvh jens
projektoribld.JPG 4,55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av blessander, 02 oktober 2008 - 17:37.
Postad 02 oktober 2008 - 18:10
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Jens, jag skulle tippa att det beror på att din projektor står på underredet (enligt bild i ditt galleri). För att bilden ska "rak" bör projektorn stå på sina fötter (ställskruvarna), du kan ju prova peta in någonting under så fötterna kommer i nivå med hyllans plan.
/Niklas
Postad 02 oktober 2008 - 18:13
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jens, jag skulle tippa att det beror på att din projektor står på underredet (enligt bild i ditt galleri). För att bilden ska "rak" bör projektorn stå på sina fötter (ställskruvarna), du kan ju prova peta in någonting under så fötterna kommer i nivå med hyllans plan.
/Niklas
Hej. okay tack ska testa det! kan det även bli av för mycket lensshifting ?? mvh jens
Postad 02 oktober 2008 - 18:23
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Nej inte av lensshift, men däremot av keystone om det råkar vara en begagnad projektor och någon har ändrat de inställningarna.
Postad 02 oktober 2008 - 18:48
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nej inte av lensshift, men däremot av keystone om det råkar vara en begagnad projektor och någon har ändrat de inställningarna.
hej. ja det är en beg. projektor! vart ändrar man keystone inställningarna då? e som sagt nybörjare o de e min första projektor och har ingen instruktionsbok *
Postad 02 oktober 2008 - 20:44
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Ingen aning på rak arm tyvärr. Kan kolla på min 600 nästa gång den åker igång om ingen annan hinner före. Kollat på Epsons sida om det finns ngn manual där annars?
Dock, som tidigare sagts, se tilla att projektorn står helt rak först bara.
Postad 02 oktober 2008 - 21:29
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Menu - Settings - Keystone. Ska vara på noll.
Postad 02 oktober 2008 - 21:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Epson TW700 9.380:-
Kingpin CES 16:9OS 104 tum 4.980:-
Hade tänkt att kolla med er vad ni tycker om kombinationen. är lite "rädd" för att det blir vågor i duken.
mitt rum är ca: 5m * 3.70m
ganska ljust, men mörklägger såfort det skall bli filmdags(tupplur i fönstren), så gott det går med ljusa tapeter villsäga.
tanken är att projektorn skall matas med en ps3 för dvd/bluray, detta kommer köras via en supra hdmi 15meters variant.
ser gärna att ni kommer med synpunkter på setupen, hade själklart kört med en ramspänd duk om nu inte tvn skulle varit på samma vägg.
skickade en nästintill kopia på detta till www.hembiobutiken.se kan ju vara bra att höra både deras och era åsikter om detta tänkte jag.
Postad 03 oktober 2008 - 00:08
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Menu - Settings - Keystone. Ska vara på noll.
tack så mycket, jag hitta de  .. fick ändra de till -20 för att få rak bild haha
Postad 03 oktober 2008 - 06:36
woom
-
woom
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
tack så mycket, jag hitta de .. fick ändra de till -20 för att få rak bild haha 
Hej Om du har -20 på keystone correction så kan väl inte din projektor stå vågrät? TW700 har ju riktigt bra lens shift vilket gör att man i de allra flesta fall kan få bilden dit man vill även om projektorn inte är precis rätt placerad i förhållande till duken. Använder man keystone för att korrigera bilden så försämrar man den samtidigt. Jag skulle föreslå att du provar att ställa projektorn helt vågrät (och i ditt fall så innebär det väl att bilden kommer att hamna ovanför duken), sätter keystone correction till 0 och sedan använder rattarna för lens shift (sitter på ovansidan, precis bakom linsen) för att flytta bilden till duken. Om du inte har projektorn helt vansinnigt placerad så ska detta funka.
Postad 03 oktober 2008 - 10:40
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej
Om du har -20 på keystone correction så kan väl inte din projektor stå vågrät? TW700 har ju riktigt bra lens shift vilket gör att man i de allra flesta fall kan få bilden dit man vill även om projektorn inte är precis rätt placerad i förhållande till duken.
Använder man keystone för att korrigera bilden så försämrar man den samtidigt. Jag skulle föreslå att du provar att ställa projektorn helt vågrät (och i ditt fall så innebär det väl att bilden kommer att hamna ovanför duken), sätter keystone correction till 0 och sedan använder rattarna för lens shift (sitter på ovansidan, precis bakom linsen) för att flytta bilden till duken. Om du inte har projektorn helt vansinnigt placerad så ska detta funka.
tjenare. jag har en bild i mitt galleri, va ända sättet o ställa projektorn på eftersom hyllan va lite för kort
Postad 03 oktober 2008 - 11:41
woom
-
woom
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
tjenare.
jag har en bild i mitt galleri, va ända sättet o ställa projektorn på eftersom hyllan va lite för kort 
Borde väl gå att lösa? Lägg en skiva under projektorn. Skruva fast skivan i bakkant inne vid väggen om du är orolig för att den ska ramla ner. Ta en glasskiva så syns den mindre. Det måste vara bättre än att använda keystone correction... Ge inte upp :-)
Postad 03 oktober 2008 - 20:12
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Borde väl gå att lösa?
Lägg en skiva under projektorn. Skruva fast skivan i bakkant inne vid väggen om du är orolig för att den ska ramla ner. Ta en glasskiva så syns den mindre. Det måste vara bättre än att använda keystone correction...
Ge inte upp :-)
tjenare. jo jag ska fixa nånting som höjer upp fram delen på projektorn. mvh jens
Postad 04 oktober 2008 - 09:22
Bratwurst
-
Bratwurst
-
Amatör
-
-
95 inlägg
**Flyttar texten till annan tråd**
Redigerat av Bratwurst, 05 oktober 2008 - 20:52.
Postad 04 oktober 2008 - 19:17
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Ringde Epson. Var inge problem alls, ska maila serienummer och kvitto, sen kommer de å hämtar den. Dock blir man utan projjen upp till 2 veckor. Men men, det får man väl leva med 
Meddelar om de lyckas åtgärda problemet, men på killen jag pratade med verkade det inte som någon omöjlighet.
Har du fått tillbaka den ännu? Hur gick det?
Postad 08 oktober 2008 - 09:31
gost
-
gost
-
Användare
-
-
129 inlägg
Vet någon om det är någon uppföljare till TW700 på gång? Den är ju trots allt 2 år gammal.
Postad 08 oktober 2008 - 09:38
ZooZ
-
ZooZ
-
Användare
-
-
179 inlägg
Om du läser det här testet under TW-700, så får man bilden av "Epson satsar 100%" på full hd och kommer inte utveckla nån ny hd ready projektor. Men det är mest min spekulation utifrån detta. http://www.idg.se/2.1085/1.155463Samtidigt så presenterade de ganska många nya projektorer på IFA-mässan i september och då var ingen ny HD-ready projektor med. Den stora frågan är kanske hur länge de kommer att fortsätta sälja TW-700? Mvh ZooZ
Postad 08 oktober 2008 - 22:24
Triathlonman2000
-
Triathlonman2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Vart kan man se hur stor bild man kan få? Jag tror jag har cirka 3.5 meter projektor > duk. Hittade på optomas hemsida men inget på epsons sida..???
Postad 08 oktober 2008 - 23:24
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Enligt kalkylatorn på projectorcentral.com kan du få mellan 52 och 111 tum. De brukar stämma, någon 700-ägare kanske kan bekräfta.  Direktlänk: http://www.projector...culator-pro.htm
Postad 09 oktober 2008 - 06:37
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Vart kan man se hur stor bild man kan få? Jag tror jag har cirka 3.5 meter projektor > duk. Hittade på optomas hemsida men inget på epsons sida..???
tw700_ps3.jpg 57,15K
0 Antal nerladdningar
tw700_ps.jpg 103,3K
1 Antal nerladdningarKlippt från manualen till tw700 som finns på Epsons hemsida.
Redigerat av defiant, 09 oktober 2008 - 06:44.
Postad 09 oktober 2008 - 22:40
Triathlonman2000
-
Triathlonman2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tack för det defiant!
Var och köpte projjen idag och är helt nöjd änn så länge! Testade med xboxen och det är riktigt shysst.
Men när jag kör PCn via en VGA sladd så fylls inte hela projektorbilden ut? Nån som vet vad det beror på?
Jag får en grymt stor halvupplyst ram runtom bilden liksom. På Xboxen fylldes allting ut.
Postad 09 oktober 2008 - 23:11
Triathlonman2000
-
Triathlonman2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Eh sorry..märkte att den för förinställd på 4:3. Nu va det fixat...jääävlar vad fin bild det är asså...blir nog uppe hela natten..=)
Postad 10 oktober 2008 - 08:58
Unregisteredf9d507d8
-
Unregisteredf9d507d8
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tack för det defiant! Var och köpte projjen idag och är helt nöjd änn så länge! Testade med xboxen och det är riktigt shysst. Men när jag kör PCn via en VGA sladd så fylls inte hela projektorbilden ut? Nån som vet vad det beror på? Jag får en grymt stor halvupplyst ram runtom bilden liksom. På Xboxen fylldes allting ut.
Kanske kör du med fel upplösning? Prova ändra till 1280x720. -H-
Postad 10 oktober 2008 - 09:06
Unregistered345e27d7
-
Unregistered345e27d7
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Vill kasta ut en snabb fråga till kunniga medlemmar på detta forum. Jag har en TW700 som sitter 4.2 m från duken. Jag har precis kastat upp en ny 131" Kingpin Velvet Framed Screen (boombastic!!)
Min fråga är då: På min gamla duk (90" Kingpin Velvet Frame) har jag med gott resultat kunnat köra med Theatre black 2 inställningen med en del små parameterändringar.
Kommer det ökade projiceringsområdet att kräva att jag går upp till ex. Dynamisk inställningen, vilket ju då påverkar lampans livslängd?
Mitt biorum är totalt mörklagt, så det bär inte påverka.
Tacksam för råd och svar.
Ett tillägg: Jag upptäckte en "blå punkt" i de mörka scenerna, vilket enl. Epson torde vara damm mellan diplayerna. Eftersom projektorn endast gått 40 timmar fick jag skicka in den för garantireparation till Infocare, som har serviceavtal med Epson. De kom och hämtade den vid dörren (vilket ju är bra) för 2 1/2 vecka sedan. Den utlovade reparationstiden skulle vara 10 arbetsdagar. När det nu gått 13 arbetsdagar ringer jag och frågar infocare hur det går och när jag kan räkna med att få tillbaka den, och får då meddelandet att de efter att ha sökt den konstaterar att de aldrig tagit emot den ( I Järfälla). De fick in den till Växjökontoret och skickade den vidare till Järfälla, men under denna transport har posten slarvat bort den. Jag får också veta att posten förbehåller sig 6 veckors handläggningstid för försvunnet gods, och efter det kan Infocare få ersättning från posten, och då ge mig en ersättningsprojektor. KUL!! de 10 dagarna blev visst 10 veckor!!. Jag tar då kontakt med Epson och undrar om jag som kund inte har några rättigheter när deras underleverantörer slarvar bort mina grejer. Har dock inte fått svar ännu, men det kan ju bli väldigt intressant det här. Eftersom den nästan är ny tycker jag att jag borde få en ersättningsprodukt och sedan får de väl göra vad fan de vill med den gamla, om de någonsin hittar den. DET vore god kundservice! (Fan EPSON, ge mig en HD projje som plåster på såren, så skall jag lovorda er direkt!!)
Eftersom jag lovat att komma tillbaka och berätta hur det gick så gör jag det här. Jag har efter fruktansvärt mycket jobb och kontakter med Epson & Infocare fått Epson att skicka mig en TW-980 för den mellanskillnad som det enl. dem kostar dem. 2590:- fick jag lägga mellan. Det var först när jag kom fram till "rätt" person på Epson (efter ca 20 samtal) som det började lösa upp sig. Ett tips till de som hamnar i samma situation, ge inte upp!! Har dock lite andra frågor som jag vill ha hjälp med, kolla här! Sony DVP-NS708H vs. Pioneer 696AV
Postad 10 oktober 2008 - 13:25
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
tjenare.
har en fråga ang. inställningar på min epson tw700, fast det är kväll, fördraget i fönstret och alla lampor är släckta tycekr jag inte att jag får det riktigt svart i svarta scener? jag kör med theatre black 1, epson super white on och auto iris on!
vad är det som kan vara fel ?
någon som har några ideer ??
jag har inte ställt in enligt dve då jag inte köpt skivan än, tänkte bara om nån hade nån bra ide såhär lite snabbt
mvh jens
Redigerat av blessander, 10 oktober 2008 - 13:28.
Postad 11 oktober 2008 - 09:09
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
har ännu en fråga  ..
jag har epson tw700 projje och kör den med popcorn hour a100.
är det nån mer som kör den kombon och isf vilken signal kör ni ? 1080p 50-60hz(o sen skalas de ju självklart ner till 720) 720p ? vad tycker ni blir bäst ?
mvh jens
Postad 11 oktober 2008 - 09:41
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
tjenare.
har en fråga ang. inställningar på min epson tw700, fast det är kväll, fördraget i fönstret och alla lampor är släckta tycekr jag inte att jag får det riktigt svart i svarta scener? jag kör med theatre black 1, epson super white on och auto iris on!
vad är det som kan vara fel ? någon som har några ideer ??
jag har inte ställt in enligt dve då jag inte köpt skivan än, tänkte bara om nån hade nån bra ide såhär lite snabbt 
mvh jens
Riktigt svart blir det ju inte, men för den sakens skull ska det inte behöva se allt för blaskigt ut. Vad som kan vara fel är däremot näsan omöjligt att svara på. DVI-level limited eller expanded? DVI-level på din spelare? DVI bör vara på limited för att kunna få blacker than black, men det beror ju också på om din spelare klarar det eller ej. Annars kan kontrast i förhållande till brightness vara helt fel ställda (ganska troligt  ). Sen beror det på källmaterialet också. En del filmer har helt enkelt mycket sämre svärta än andra. Du får prova dig fram lite. Har du vita väggar och vitt tak nära den projicerade ytan? Det blaskar ur rätt bra också isf.
Postad 11 oktober 2008 - 10:55
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
En av lcd:ns klassiska svagheter både på projektor och tv-sidan är just att det inte blir helt svart. Om du vill ha svärta på bekostnad av att mycket mörkgrått försvinner in i det svarta annat kan du gå in och ändra blacklevel.
Postad 11 oktober 2008 - 12:06
blessander
-
blessander
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Riktigt svart blir det ju inte, men för den sakens skull ska det inte behöva se allt för blaskigt ut. Vad som kan vara fel är däremot näsan omöjligt att svara på. DVI-level limited eller expanded? DVI-level på din spelare? DVI bör vara på limited för att kunna få blacker than black, men det beror ju också på om din spelare klarar det eller ej.
Annars kan kontrast i förhållande till brightness vara helt fel ställda (ganska troligt ). Sen beror det på källmaterialet också. En del filmer har helt enkelt mycket sämre svärta än andra.
Du får prova dig fram lite. Har du vita väggar och vitt tak nära den projicerade ytan? Det blaskar ur rätt bra också isf.
Jag kör från popcorn hour, tror inte dvi level går att ändra till limited. jag har brightness och kontrast på noll båda två på theathre black 1. jag har ju ganska ljusa väggar, vitt tak o så så det kan ju bero på de också. ingen som har nå bra inställningar att rekomendera som dom har inställt på deras projektor i ett rum som inte blir tok svart men ändå mörklagt. mvh jens
Postad 11 oktober 2008 - 12:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
har lite samma problem som dig, har ett ljust rum. testade att köra en digital video essentials, men men gissar att jag har något felinställt i min ps3a, såg inte alla testmönster som man skall se. vore ju kanon om man kan hitta sig en guide tw700 i kombination med inställnigar ut från ps3. Finns säkert här men jag har inte sett någon.
Frreeeedriik eller vad han nu mera precist heter verkar vara en hejjare på detta, så vore ju kanon om han kunde hänvisa till rätt inställningar
Postad 11 oktober 2008 - 16:35
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
Antar att det var blacker than black du tänker på att du inte ser, de får inte jag heller ut från min ps3:a, och jag är relativt säker på att jag prövat alla kombinationer av inställningar med ps3:an och tw700:n.
Jag kör med mörklagt rum, med vitt tak och ljusblå väggar, jag återkommer med mina inställningar inatt.
Postad 11 oktober 2008 - 16:56
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Antar att det var blacker than black du tänker på att du inte ser, de får inte jag heller ut från min ps3:a, och jag är relativt säker på att jag prövat alla kombinationer av inställningar med ps3:an och tw700:n.
Jag kör med mörklagt rum, med vitt tak och ljusblå väggar, jag återkommer med mina inställningar inatt.
A. För att ställa in ljusstyrka, använder jag mig utav bild 2 under: • Program Guide -> • Referens Materials -> 12. Display Setup Patterns. På båda sidor av gråskalestapeln på bild 2 ser vi tre streck, varav dem yttersta är "svartare än svart" (blacker than black = BTB), dem mittersta är 4% ljusare än svart och dem innersta är 2% ljusare än svart. det är den punkten ifrån components forum. alltså är det inget fel på mina inställningar tror du?
Postad 11 oktober 2008 - 23:09
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
Jag tror inte det är fel på dina inställningar. Det är just den bild du tänker på jag själv suttit och blivit gråhårig över.
Ifall det är nån smartare människa än mig här så är det jag testat att med YcPbPr och RGB på PS3:an testat med RGB limited och full (också på PS3:an) mot DVI expanded eller normal samt med Epson superwhite on på projektorn och sen testat att ändra med black/white levels samt contrast brightness och i ingen av dem kan jag få fram blacker than black. (Alltså, den yttersta av de tre staplarna får jag inte fram från PS3:an, de andra två kan jag se.)
Mina värden är i övrigt:
PS3: RGB, RGB full range: Limited.
Projektor: Theatre Black 1, Color Temperature: 6500K, Skin Tone: 3, Gamma: 2.2, Contrast -1, Epson Superwhite: Off, Output scaling: Larger, DVI-Video Level: Normal.
Redigerat av DanielSchenström, 11 oktober 2008 - 23:16.
Postad 12 oktober 2008 - 09:17
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Jag tror inte det är fel på dina inställningar. Det är just den bild du tänker på jag själv suttit och blivit gråhårig över.
Ifall det är nån smartare människa än mig här så är det jag testat att med YcPbPr och RGB på PS3:an testat med RGB limited och full (också på PS3:an) mot DVI expanded eller normal samt med Epson superwhite on på projektorn och sen testat att ändra med black/white levels samt contrast brightness och i ingen av dem kan jag få fram blacker than black. (Alltså, den yttersta av de tre staplarna får jag inte fram från PS3:an, de andra två kan jag se.)
Mina värden är i övrigt: PS3: RGB, RGB full range: Limited.
Projektor: Theatre Black 1, Color Temperature: 6500K, Skin Tone: 3, Gamma: 2.2, Contrast -1, Epson Superwhite: Off, Output scaling: Larger, DVI-Video Level: Normal.
jag ser ju ingen av dom staplarna, tur det finns forum att fråga saker i, skall testa dina inställningar på sakerna senare så får vi se om det går lite bättre
Postad 13 oktober 2008 - 09:05
Unregisteredf9d507d8
-
Unregisteredf9d507d8
-
Amatör
-
-
58 inlägg
har ännu en fråga ..
jag har epson tw700 projje och kör den med popcorn hour a100. är det nån mer som kör den kombon och isf vilken signal kör ni ? 1080p 50-60hz(o sen skalas de ju självklart ner till 720) 720p ? vad tycker ni blir bäst ?
mvh jens
Har ingen PH, men om du kan ställa output själv så borde 720p vara det du ska ha. Att skicka 1080 för att skala ner är ju att lägga till ännu en felfaktor (dessutom onödigt).
Postad 13 oktober 2008 - 09:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Har ingen PH, men om du kan ställa output själv så borde 720p vara det du ska ha. Att skicka 1080 för att skala ner är ju att lägga till ännu en felfaktor (dessutom onödigt).
720p material ska rimligen skickas som 720p från PH ja. Övrigt material skickar man i den upplösning som ger bäst bild, dvs beror på vilken av TW700 och PH som gör bäst jobb med ev deinterlace + skalning.
Postad 22 oktober 2008 - 09:18
Peak76
-
Peak76
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tjenare sitter och funderar om jag ska beställa denna projektor. Har en epson tw10h som jag haft i 3år och vart nöjd med (samma lampa sen ny och 2600 timmar 90% black mode and still going strong =P) men e ju så att man har köpt ps3 och vill då kasta mig på hdmi, eller ja var väl dags o byta ändå. Så jag tror detta är ett bra köp men finns de folk som kan tipsa om någon annan i samma prisklass som bör kikas på fast jag gärna kör epson ett varv till?
Får la smälla in min gamla projje i sovalkoven 2*1,5 m få se om bilden får plats =)
Andreas
Postad 22 oktober 2008 - 15:00
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
Ett riktigt (!) bra begköp, särskilt om man bor i Stockholm: TW700 för 6000 med 236h på lampan >>Jag tror du skulle bli riktigt nöjd, särskilt om du inte kan placera en DLP eller har stora krav på 1080p.. Tjenare sitter och funderar om jag ska beställa denna projektor. Har en epson tw10h som jag haft i 3år och vart nöjd med (samma lampa sen ny och 2600 timmar 90% black mode and still going strong =P) men e ju så att man har köpt ps3 och vill då kasta mig på hdmi, eller ja var väl dags o byta ändå. Så jag tror detta är ett bra köp men finns de folk som kan tipsa om någon annan i samma prisklass som bör kikas på fast jag gärna kör epson ett varv till?
Får la smälla in min gamla projje i sovalkoven 2*1,5 m få se om bilden får plats =)
Andreas
Postad 23 oktober 2008 - 20:36
Triathlonman2000
-
Triathlonman2000
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Någon som har en aning om varför jag enbart kan välja mellan Normal och Through när jag ska välja Aspect? Kör PC med VGA kabel.
Fråga 2, jag kommer köpa en dator med HDMI utgång snart. Skickar den både ljud och bild genom hdmi-utgången? Eftersom jag inte har en HDMI förstärkare så kanske det går att köra HDMI-bild men analogt ljud till stärkaren?
Postad 23 oktober 2008 - 20:45
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
Triathlonman2000: Tror manualen anger att just de lägena är aktuella för VGA..
Beroende på vilket moderkort/grafikkort som sitter i datorn så får du både ljud o bild, om du inte har en HDMI ingång på stärkaren så spelar det ju ingen roll huruvida det kommer ljud+bild i kabeln eller ej...?? Men vanligvis kan man styra hur ljudet ska skickas ut, dock brukar det begränsas av både datorns mjukvara och hårdvara om man kan få de senaste HD ljudformaten. Läs på om just din dator/grafikkort/ljudkort. Det har inget med Epsonprojektorn att göra iaf.
Postad 25 oktober 2008 - 00:52
chrille164
-
chrille164
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tjena! jag e sugen på epson tw300 paketet på netonnet med 90" duk. avstånd mellan projektor o duk kommer vara 3,5m o tittavstånd lika långt.
Men när ja kollar på projektorcentral på avståndet så går ena mätaren in på rött" throw distans" , recommended image brightness for rooms with ambient light, o under står det greater room light requiers a brighter image. va betyder det, måste jag ha kolsvart för att få bra bild lr ha ljust i rummet?
"Image diagonal" går oxå in lite på rött och sen de här med nits där hamnar jag på 90 men för att få bäst bild i ett mörkt rum så ska det ligga mellan 40-75.
Nån som har samma avstånd som jag i ett mörklagt rum o kan säga om bilden e oki o inte för ljus så man blir trött i ögonen lr nåt?
Redigerat av chrille164, 26 oktober 2008 - 11:55.
Postad 26 oktober 2008 - 12:07
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 551 inlägg
halloj chrille164.
Jag kör denna projje på en 90" duk på ca 3.2m avstånd och det funkar kanon. Dock så har jag inte svarta väggar o tak men det är ju bra mörkt på kvällen när man tittar och det funkar kanon.
Brukar köra Theater black 1 läget på kvällen och normal på dagen.
Postad 26 oktober 2008 - 13:02
chrille164
-
chrille164
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ok, de låter ju bra!
Då blire nog en beställning ikväll.
Postad 27 oktober 2008 - 18:37
Perrablerra
-
Perrablerra
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Funderar på denna projj. Finns ett erbjudande på Audioart.se där man kan köpa den tillsammans med en manuell 90" duk för 9995,00. Detta låter mycket trevligt. Så frågan till er som har denna: Ska man slå till eller är det någon annan i samma prisklass (projj för ca 8-9k) som ni anser är bättre. Bilden på denna är ju kalas men kan ju finnas fler man ska titta på. Edit. Missade länken http://www.audioart....Id=EP-EMP-TW700
Redigerat av Perrablerra, 27 oktober 2008 - 19:24.
Postad 28 oktober 2008 - 09:01
woom
-
woom
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Funderar på denna projj. Finns ett erbjudande på Audioart.se där man kan köpa den tillsammans med en manuell 90" duk för 9995,00. Detta låter mycket trevligt. Så frågan till er som har denna: Ska man slå till eller är det någon annan i samma prisklass (projj för ca 8-9k) som ni anser är bättre. Bilden på denna är ju kalas men kan ju finnas fler man ska titta på.
Jag fick hem min från PiPro för två veckor sedan och är extremt nöjd. Använder den med en maskad tupplur för ögonblicket och det fungerar utmärkt, men en grå projektionsyta skulle nog fungera ännu bättre. Det man kan säga är väl att fläkten lever om en del, särskilt om man inte har den i eco-mode. Om man sitter nära så antar jag att det kan vara irriterande (jag hatar fläktljud), men jag har å andra sidan inte mycket att jämföra med. Min projektor sitter monterad i ett angränsande rum vilket gör det helt fläktljudsfritt i biorummet.
Postad 28 oktober 2008 - 19:42
Perrablerra
-
Perrablerra
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag fick hem min från PiPro för två veckor sedan och är extremt nöjd. Använder den med en maskad tupplur för ögonblicket och det fungerar utmärkt, men en grå projektionsyta skulle nog fungera ännu bättre. Det man kan säga är väl att fläkten lever om en del, särskilt om man inte har den i eco-mode. Om man sitter nära så antar jag att det kan vara irriterande (jag hatar fläktljud), men jag har å andra sidan inte mycket att jämföra med. Min projektor sitter monterad i ett angränsande rum vilket gör det helt fläktljudsfritt i biorummet.
Kollade den sidan men då jag även vill ha en duk (min första projj) så blev det totalt dyrare  Men denna projj blir det iaf
Postad 29 oktober 2008 - 10:08
Evets
-
Evets
-
Rookie
-
6 inlägg
Pallar inte sitta o läsa igenom 54 sidor så tänkte bara kolla lite snabbt hur ni har hopplat ert Wii till tw700 ?
Kör med en omvandlar ifrån komposit till svideo men fan bilden blir juee helt "grötig" och när jag försöker dra in de via komposit så blir skitet bara svart o vit =(
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|