![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 11 april 2007 - 09:54
Postad 11 april 2007 - 10:26
Jag mätte tempen i mitt rum det var bara 18 grader så det kan ju omöjligtvis varit för varmt i rummet!
Ska ringa supporten idag tänkte jag.
Köpte min på nätet från elgiganten och funderar på att lämna tillbaka den, det borde väl inte vara några problem eller?
Postad 11 april 2007 - 10:48
Hur många gånger ska man behöva säga det, PS3an ska inte bli mycket varmare under hårt spelande som under idle. Det är fullt normalt. Så det i sig är inget problem. Fläkten ska låta lika mycket i idle som under spelande, det är normalt beteende.Konstigt det kan skilja så..
Min första hade 02-27430423-652xxxx och min andra 02-27430423-641xxxx
Den senare höll sig tyst de första timmarna faktiskt men sedan började det. Den blir alldeles för varm för snabbt.. utan man använder den alltså.
Postad 11 april 2007 - 11:05
Hur många gånger ska man behöva säga det, PS3an ska inte bli mycket varmare under hårt spelande som under idle. Det är fullt normalt. Så det i sig är inget problem. Fläkten ska låta lika mycket i idle som under spelande, det är normalt beteende.Konstigt det kan skilja så..
Min första hade 02-27430423-652xxxx och min andra 02-27430423-641xxxx
Den senare höll sig tyst de första timmarna faktiskt men sedan började det. Den blir alldeles för varm för snabbt.. utan man använder den alltså.
Det håller inte riktigt, förklara då varför maskinen har 5 fläktlägen? Bara i onödan?
Postad 11 april 2007 - 11:09
Men självklart är maskinen konstruerad så att fläktvarvet ökar när det verkligen behövs.. dvs vid blockering av luftflödet eller om man spelar PS3 i h-lvetet där det är väldig varmt.. etc...
Saken är den att några PS3 e det fel på då de ökar i fläktvarv oavsett vad man gör o inte gör..
Postad 11 april 2007 - 11:21
"Efter att ha suttit med en bullrig spelmaskin vid tv:n är det rena fröjden att knäppa på PS3:an och njuta av tystnaden. Den här konsolen har rejäla kylflänsar samt en bluray-spelare som är betydligt tystare än PS2:ans dvd-spelare."
yeah right!

Postad 11 april 2007 - 11:40
Hittade den här recentionen på http://www.ekuriren....avdelning_2=152
"Efter att ha suttit med en bullrig spelmaskin vid tv:n är det rena fröjden att knäppa på PS3:an och njuta av tystnaden. Den här konsolen har rejäla kylflänsar samt en bluray-spelare som är betydligt tystare än PS2:ans dvd-spelare."
yeah right!
Hahahahaha.............. Va gott det vore om det gällde oss alla...
Postad 11 april 2007 - 12:45
Postad 11 april 2007 - 13:05
Hittade den här recentionen på http://www.ekuriren....avdelning_2=152
yeah right!
Han har rätt om Bluray-spelaren iaf...den är tystare än spelaren i PS2...obs ej fläkten dvs..uttrycker sig lite luddigt där...

Postad 11 april 2007 - 13:46
Nu står min iof i en tvbänk men insuget på PS3:an får alltid rumstempererad luft dvs runt 22-23 grader. Skall testa idag att ställa den på bänken för att se om den igen går upp till läge 4 på fläkten.
Läge 4 måste ju vara runt 40db @ 1 meter eller liknande, ett ###### vrålande va det iaf som hördes i köket, ca 8 meter bort runt 2st hörn i min lägenhet... börjar bli irriterad nu asså...
/ Anders
Postad 11 april 2007 - 14:05
Eftersom temperaturen i omgivningen och placeringen påverkar drifttemperaturen. Hade PS3an bara haft fläktläge 1 hade den oundvikligen blivit överhettad ifall man tryckt in den i en liten hylla mitt bland DVD-spelare, förstärkare, digitaltv-box osv.Det håller inte riktigt, förklara då varför maskinen har 5 fläktlägen? Bara i onödan?
Jag hör inte att de tysta PS3orna går upp i varv när man spelar, så varför skulle våra gå ner i varv när man inte spelar.
Därav teorin att fläkten fungerar felfritt, precis som NF säger. Problemet ligger troligen i att PS3an blir för varm, därav får fläkten arbeta mer. Då PS3an funkar så att den i princip håller en konstant belastning på delarna (därav konstant drifttemperatur) så är det logiskt att fläkten låter mer. Tar ni fläkten från en tyst PS3a och stoppar in en högljudd PS3a kan jag slå vad om att den låter exakt lika mycket efteråt.Tål att sägas att 2 av mina kompisar har ansträngt sina tysta maskiner (allt utom lagt för något för luftflödet) för att de ska öka i fläktvarv.. Det gör de inte oavsett spel eller om den är på dygnet runt eller Folding..
Men självklart är maskinen konstruerad så att fläktvarvet ökar när det verkligen behövs.. dvs vid blockering av luftflödet eller om man spelar PS3 i h-lvetet där det är väldig varmt.. etc...
Saken är den att några PS3 e det fel på då de ökar i fläktvarv oavsett vad man gör o inte gör..
Så egentligen ska vi skicka mail till NF där vi skriver att våra PS3or blir för varma. För tar dem in en PS3a med klagomålet på att fläkten är trasig kommer dem inte hitta något fel och kan med gott samvete skicka tillbaka den.
När PS3an ökar i varv efter många timmars användande beror det troligen på att saker runt omkring blivit uppvärmda, som i sin tur värmer upp luften som går in i PS3an. För elektroniksaker funkar inte så att dem blir varmare och varmare för varje minut tills dem kokar sönder.
Redigerat av David_86, 11 april 2007 - 14:08.
Postad 11 april 2007 - 14:11
Efter att ha kört F@H hela dagen igår så var min uppe på läge 4 på fläkten. Gick då ur till dashboarden och lät den stå...tog ca 30min innan den gick ner till läge 3.
Nu står min iof i en tvbänk men insuget på PS3:an får alltid rumstempererad luft dvs runt 22-23 grader. Skall testa idag att ställa den på bänken för att se om den igen går upp till läge 4 på fläkten.
Läge 4 måste ju vara runt 40db @ 1 meter eller liknande, ett ###### vrålande va det iaf som hördes i köket, ca 8 meter bort runt 2st hörn i min lägenhet... börjar bli irriterad nu asså...
/ Anders
Nog vettigt att prova utanför tv-bänken ja....även om den suger in rumstempererad framtill så hjälper det nada om det inte finns tillräcklig cirkulation baktill...men allvarligt talat...hela folding hysterin har spårat ur helt och hållet...sluta kör folding om det nu är så jobbigt. F-n första folk gör nu när dom får sin PS3 är att sitta och lyssna på vilket läge den når vid folding etc. Konstigt att folk blir nojjiga över ljudet.. hur vore det om ni provade att ha lite kul med maskinen med...Köpte inte min för att köra folding på.. Sen visst.. finns felaktiga maskiner därute men allvarligt talat.. Flame on..

Postad 11 april 2007 - 14:17
Edit:
såhär skrev jag bla sist
"Måste uppdatera lite, maskinen blir värre och värre. Fullt blås nästan direkt i xmb utan att göra något. Så fläktarna lär det inte var något problem med. Den blir så varm så man nästan bränner sig på plasten under den utskjutande delen till höger. Går inte ner i varv trots flera timmar i idle efter man spelat tex. Låter jag kall luft blåsa in utifrån på den så går den ner. Nånting blir jäkligt för varmt alltså.
Har hört vänners maskiner och de låter ingenting nästan trots timmar av spelande."
och deras svar:
"Vi har fått beskjed på at en PS3 kan ha litt forskelligt støjnivå, når den er helt ny. Dette vil bli utlignet etter et par uker, når maskinens interne dele er blitt tilpasset hverandre."

Redigerat av Vroksjab, 11 april 2007 - 14:19.
Postad 11 april 2007 - 14:31
Hursom helst är det vell upp till NF/Sony om man ska ha en PS3 eller ej, är ju sugen på en men orka ha något som låter och som innehåller fel, lika bra att vänta nu när man fått tillbaka sina pengar endån för där lär ju släppas en "frisk" batch någon gång. Funderar hursomhelst på att köpa den ifrån Siba på grund av bättre service och trevligare personal, var lite problem med El-Giganten, tur att jag fick tillbaka mina pengar!
För er som inte vet om det så verkar det som om inte bara Kina och Japan kommer tillverka PS3or, Taiwan ska också börja tillverka, får hoppas på "bättre" tystare maskiner från deras sida, nåja... väldigt intressant!
link: http://www.hype.se/nyhet/63662
Vi väntar fortfarande på "normala" PS3:or, fan saknar att få spela PS3 nu

Postad 11 april 2007 - 14:43
Postad 11 april 2007 - 14:50
Postad 11 april 2007 - 14:57
Postad 11 april 2007 - 15:13
Efter att ha kört F@H hela dagen igår så var min uppe på läge 4 på fläkten. Gick då ur till dashboarden och lät den stå...tog ca 30min innan den gick ner till läge 3.
/ Anders
Nog vettigt att prova utanför tv-bänken ja....även om den suger in rumstempererad framtill så hjälper det nada om det inte finns tillräcklig cirkulation baktill...men allvarligt talat...hela folding hysterin har spårat ur helt och hållet...sluta kör folding om det nu är så jobbigt. F-n första folk gör nu när dom får sin PS3 är att sitta och lyssna på vilket läge den når vid folding etc. Konstigt att folk blir nojjiga över ljudet.. hur vore det om ni provade att ha lite kul med maskinen med...Köpte inte min för att köra folding på.. Sen visst.. finns felaktiga maskiner därute men allvarligt talat.. Flame on..
Tanken från Sony är väl att man skall kunna köra F@H den tid man inte använder den för att hjälpa till med forskningen utan att bli döv på köpet ??? Eller har jag fattat det fel ? Sedan måste man väl kunna titta på en blu-ray film utan att fläkten låter mer än filmen ?`
Jag är inte nojig på något sett men efter att jag har lagt ner en och annan krona för att få HTPC:n tyst hemma med hjälp av vatten så köpte jag ju PS3:an i tron och enligt Sony själva om att den skulle vara relativt tyst och iaf inte låta mer än min gamla Xbox som gör.
Tycker att det är konstigt att den låter lika mycket oberoende om man spelar eller om den står i dashboarden utan att göra någonting med den. Jag accepterar fullt ut att den låter mer ju mer jag belastar den, hade den INTE gjort det hade jag blivit rädd, men så är ju inte fallet utan den låter ju lika mycket oanvsett vad jag gör med den. Och att den igår gick till läge 4:a kan och är troligtvis relaterat till den något försämrade ventillationer runt PS3:an i dess nuvarnade placering.
/ Anders
Redigerat av ers, 11 april 2007 - 15:17.
Postad 11 april 2007 - 15:19
Jag har påpekat i alla mina mail till NF att det verkar som maskinen blir för varm, därav de höga fläkthastigheterna. Men dom svarar ju aldrig på det.. Bara massa annan bullshit.
Edit:
såhär skrev jag bla sist
"Måste uppdatera lite, maskinen blir värre och värre. Fullt blås nästan direkt i xmb utan att göra något. Så fläktarna lär det inte var något problem med. Den blir så varm så man nästan bränner sig på plasten under den utskjutande delen till höger. Går inte ner i varv trots flera timmar i idle efter man spelat tex. Låter jag kall luft blåsa in utifrån på den så går den ner. Nånting blir jäkligt för varmt alltså.
Har hört vänners maskiner och de låter ingenting nästan trots timmar av spelande."
och deras svar:
"Vi har fått beskjed på at en PS3 kan ha litt forskelligt støjnivå, når den er helt ny. Dette vil bli utlignet etter et par uker, når maskinens interne dele er blitt tilpasset hverandre."
![]()
Ha, inkörning ett par veckor, varför inte några år, hörselskador och tinitus! Vad är det med dom, tror dom att det är en bil vi ska köra in - ska vi byta olja också? Det måste vara felaktiga komponenter som genererar för mycket värme. CELL och GPU har ju energisparfunktioner (om dom nu används) så då återstår X?kretsen, minne, PSU och kraftregleringen till till CELL och RSX. Tror inte så mycket på kylpastan om dom nu inte har missat helt och då skulle maskinen fryst eller stäng ner pga. övhettning i processorn.
Min blev också mycket het på nedre höger sida. Där finns enbart den nya skumma kretsen (X?kretsen) som ersatt PS2 (EE) kretsen och över den blur-ray spelaren. Ingen verkar veta vad denna krets egentligen gör! Det slutar väl med att vi får öppna burkarna, felsöka, ta tempen, knäppa ett kort och rita dit en stor röd pil som pekar på eventuellt fel och skicka över!
Varför kan dom inte bara säga att deras tekniker tittar på problemet men att det är så komplicerat att det kommer att ta x många veckor att lösa och att om det inte löser sig därefter med ljudnivån så kan dom som vill lämna tillbaka eller byta maskinen om dessa tycker att låg ljudnivå är viktigt? Dom kan dessutom lägga ut denna information på internet så alla kan ta del av den. Eftersom dom nu inte gör detta så måste det ju bero på att det är fel på en del maskiner och att dom ska vara tysta men att dom egentligen inte vill åtgärda det utan enbart drar ut på tiden så att alla tröttnar på att klaga - mycket fult av dom i så fall.
Jag tror att deras tekniker redan vet vad det är för problem och att det är bara ledningen som funderar hur dom ska hantera problemet. Erkänner dom fel på en del maskiner som är heta och fläktar för mycket så riskerar dom att få in alldeles för många och dom har väl inte resurser att hantera det idag. Vad ska dom göra med ett berg av felaktiga maskiner - sälja vidare till människor som inte bryr sig ljud, laga eller kassera?
Postad 11 april 2007 - 15:22
"Tyvärr så är vårat utgångsläge detsamma, vi har inte fått något generellt defekt fel rapporterat och det återstår att se om det sker, jag är skeptisk"
Så bara hålla på och byta maskin sålänge inköpsstället går med på det, tills man får en tyst då. Suck.
Hinner inte idag men ska förbi Game i morgon och höra om dom fått in nya och fjäska mig till ett byte till en sådan. Annars vete 17 hur man ska göra. Sälja skiten på Blocket kanske.. Men älskar maskinen ju...
Damn u Sony!

Postad 11 april 2007 - 15:37
Postad 11 april 2007 - 16:03
Och kan väl säga så här att det kommer många olika extra cooling fläktar till ps3an. Och det är väl ett tecken på att ps3 behöver kylas ner.
Postad 11 april 2007 - 16:15
Hej Jimmy
Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det
inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en
stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera).
Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m.
Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm
fritt utrymme runt omkring PS3'an i ett svalt utrymme. Har även hört att de
interna delarna eventuellt behöver anpassa sig efter hur maskinen arbetar och
att den gradvis låter mindre efter några veckor, svårt att säga.
Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in
den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte
något fel på maskinen sänds den tillbaka.
Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en
backup på sina data, i fall den blir utbytt.
MVH
Carl-Johan
Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik
S U P P O R T
Nordisk Film
Postad 11 april 2007 - 16:20
Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3. När det gäller butikernas tillgång på konsoller så bör du höra med dem när de får in flera, det har vi tyvärr inte översikt över.
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.
Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.
Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.
MVH
Carl-Johan
Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik
S U P P O R T
Nordisk Film
Postad 11 april 2007 - 16:28
(Om det inte är så att de som bytt och fått en tyst slutar posta här och spelar i stället...)
//Ponta
Postad 11 april 2007 - 16:41
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en
stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera).
Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m.
Tack, men vi är inga idioter. Vi fattar faktiskt att det finns kretsar i PS3 som blir varma och behöver kylning. Men varför behöver maskinen lika mycket fläktning vid BD-film som vid spelande? Varför fortsätter fläkten varva på för fullt i systemmenyn även när systemet är nedkylt efter spelande och luften som som strömmar ut är sval igen? Varför lägger sig fläkten på lägre varvtal igen så fort man startar om PS3 direkt efter en spelsession trots att systemet fortfarande är varmt efter spelandet och luften som strömmar ut fortfarande är ordentligt varm?
Kan det vara så kanske att vissa PS3-enheter har defekt fungerande kylningsystem, dvs den värmesensor eller liknande som känner av värmen inuti PS3 och den elektronik som styr systemfläktens varvtal efter det inte fungerar som det är tänkt?
Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm
fritt utrymme runt omkring PS3'an i ett svalt utrymme.
Hur man ska placera enheten kan vi läsa om i manualen, tack.
Har även hört att de interna delarna eventuellt behöver anpassa sig efter hur maskinen arbetar och att den gradvis låter mindre efter några veckor, svårt att säga.
Vi behöver fakta från officiellt håll - inte spekulation.
Postad 11 april 2007 - 17:12
Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjdÄr det någon som bytt sin PS3: och fått en tyst? tycker mest att det verkar vara folk som bytt och enbart fått lika dana eller värre. Dvs. oddsen att man får en tyst när man byter verkar små.
(Om det inte är så att de som bytt och fått en tyst slutar posta här och spelar i stället...)
//Ponta

Made in China & är från första batchen.
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början med denna 3:e PS3 , dom 2 andra anv jag dhdmi direkt & nu vågar man ju inte anv min hdmi

Redigerat av Fester, 11 april 2007 - 17:16.
Postad 11 april 2007 - 17:14
De säger 22dB men det jag läst mig til som de sagt/skrivit officiellt är PS3 = MaxPSTwo ljudnivå
Postad 11 april 2007 - 17:16
Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjdÄr det någon som bytt sin PS3: och fått en tyst? tycker mest att det verkar vara folk som bytt och enbart fått lika dana eller värre. Dvs. oddsen att man får en tyst när man byter verkar små.
//Ponta![]()
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början & nu vågar man ju inte anv min hdmiTänkte mer om det e nått som blir varmt när man kör med hdmi??Ni som har tysta med vad anv ni för kabel?
Hör du den om du står nära el är nära med huvudet ? Gott för dig i vilket fall.. Kör Folding så får vi se om den är lika tyst.. Är den det då har du en frisk maskin... dvs läge 1 vid alla normalt belastning.
Postad 11 april 2007 - 17:17
Hur ser man på kartongen om den är made in japan eller made in china?
Står tydligt på överkant på kartongen ..
Postad 11 april 2007 - 17:26
Tänk er, xbox 360 den har tre kärnor var de va och ps3 har alltså 7 men ändå så är den extremt mycket tystare och svalare!
Jag har båda dessa och jag blir så arg när min lillebror ska igång och köra 360 eftersom det låter som en damsugare och blir mycket lättare för varmt och risk för överhettning, har redan bränt 2 st!!! Tillbaka till ps3 nu då jag har ställt det på precis samma plats och flyttat bort 360 och ps3 blir inte lika varmt och är också tystare så jag kan inte säga mer än att ni gnäller för mycket, tänk vilken kraft som den stackars fläkten måste kyla jag tycker att sony har lyckats bra=)
Postad 11 april 2007 - 17:30
Nja det står ju bara CECHC04 SS259 220v osv ??
Postad 11 april 2007 - 18:03
Tycker att ni gnäller för mycket!!!!!
Tänk er, xbox 360 den har tre kärnor var de va och ps3 har alltså 7 men ändå så är den extremt mycket tystare och svalare!
Jag har båda dessa och jag blir så arg när min lillebror ska igång och köra 360 eftersom det låter som en damsugare och blir mycket lättare för varmt och risk för överhettning, har redan bränt 2 st!!! Tillbaka till ps3 nu då jag har ställt det på precis samma plats och flyttat bort 360 och ps3 blir inte lika varmt och är också tystare så jag kan inte säga mer än att ni gnäller för mycket, tänk vilken kraft som den stackars fläkten måste kyla jag tycker att sony har lyckats bra=)
Men kan du fatta att ps3 är bättre på kylfronten än 360? Har du ens sett bilden på den stora fläkten inuti den är större än en vanlig CD Skiva. Men att vissa låter som en dammsugare och att vissa som jag har låter nästan ingenting när den foldar dygnet runt säger ju allt. Sony har ju själva sagt att den inte ska låta mer än 22db i XMB men enligt många här så är det ju dammsugar nivåer vi pratar om.
FInns ju även ett officiellt pressmeddelande om hur tyst den är men de har ju fortfarande inte kunnat ge ett ordentligt svar varför vissas ps3 är tyst oavsett vad man gör med den.
Postad 11 april 2007 - 18:18
Till vänster om bärhandtaget längst ner på kanten med liten text.Hur ser man på kartongen om den är made in japan eller made in china?
Postad 11 april 2007 - 18:18
digg the story
http://digg.com/hard...e_Console_Batch
Det er ikke dét, vi klager over. Historien du linker til handler om en højfrekvent hvinelyd, og det er overhovedet ikke hvad denne tråd handler om.
Postad 11 april 2007 - 18:23
Men va hände med Zav:s kontakt med Sony?
Postad 11 april 2007 - 18:28
Hmm, har missat ett par inlägg i tråden nu när den blivigt så stor....
Men va hände med Zav:s kontakt med Sony?
Känns som om att Zav försvann när någon frågade hur han hade löst problemt på och fått den tyst. Tror personligen att han snackade i nattmössan hela tiden...
Postad 11 april 2007 - 18:30
Lite off topic men ändå inte hittade en hemsida där tillverkare i asien lägger uppsina produkter för inköpare http://www.globalsources.com/ Gör en sökning på ps3 så kan ni se vad som är på gång i tredjeparts produkter från Asien. En sak man upptäckte var att det kommer mycket extrafläktar till ps3an
![]()
Sen hittade man lite annat smått o gott " se Bild " snyggt vet jag ej men ändå![]()
Rolig sida i alla fall.
Nu får vi se om sony börjar arbeta efter helgen????
När jag såg den bilden så trodde jag att det var en överhettad PS3a som visades

men va fan, trodde bilden skulle följa med...
Bifogad fil(er)
Redigerat av Anti Turmoil, 11 april 2007 - 18:32.
Postad 11 april 2007 - 18:44
Tycker att ni gnäller för mycket!!!!!
Du kanske har glömt av att vi har anledning att gnälla pga att Sony gått ut med löfte om hur tyst den ska vara ? Det gjorde aldrig MS med sin 360 vad jag kan minnas....
Postad 11 april 2007 - 18:45
Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjd
![]()
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början med denna 3:e PS3 , dom 2 andra anv jag dhdmi direkt & nu vågar man ju inte anv min hdmiTänkte mer om det e nått som blir varmt när man kör med hdmi??Ni som har tysta med vad anv ni för kabel?
Var det i batchen "02-27430423-xxx"?
Jag har varken kört hdmi eller komponent, har bara sdtv så kör rgb..
Postad 11 april 2007 - 18:45
Nej det står Made in China el Japan på kanten på "locket"
Postad 11 april 2007 - 19:04
Yes exakt.Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjd
![]()
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början med denna 3:e PS3 , dom 2 andra anv jag dhdmi direkt & nu vågar man ju inte anv min hdmiTänkte mer om det e nått som blir varmt när man kör med hdmi??Ni som har tysta med vad anv ni för kabel?
Var det i batchen "02-27430423-xxx"?
Jag har varken kört hdmi eller komponent, har bara sdtv så kör rgb..
Postad 11 april 2007 - 19:12

Postad 11 april 2007 - 20:17
//Ponta![]()
kan de ha med kabeln att göra? =/ har nån mer provat, känna lite strange om de skulle lösa problemet =)
btw så pratade jag med console idag där jag köpte min, och på fredag skulle dom få svar från sony angånde detta problem, så då skulle dom kontakta mig, ska bli roligt höra vad sony säger till dom =)
Redigerat av SH[]RTY, 11 april 2007 - 20:22.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar