* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *
2925 svar till detta ämne
Postad 19 september 2007 - 23:48
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Tack tack, EvenSteven
Edit:(för rar filen)
Redigerat av aikelo, 19 september 2007 - 23:50.
Postad 20 september 2007 - 07:13
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Har oxå beställt 50" Q97 som nog kommer i morgon från Dustin. Jippi!!!
Var in och tittade lite på omdömen om denna tv och såg att en Cissi har gett tvn en 1 i betyg. "Fin bild men fick lämna in min på service efter en vecka. =("
Klickade på Cissi och såg att hon även gett 42" Q96:an en 1:a
Har hon otur med plasmor?? eller gillar hon inte samsungs plasmor?
50" Q97 Omdöme
<{POST_SNAPBACK}>
Tittar man på hennes profil, inga inlägg i forumet men hon har lyckas gett två samsung plasmor dålig betyg medan LGn fick en 9! Känns lite skumt
Postad 20 september 2007 - 07:24
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
Tack tack, EvenSteven
Edit:(för rar filen)
<{POST_SNAPBACK}>
Se där, fick man ett tack
Postad 20 september 2007 - 07:38
Manke
-
Manke
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ja just det, tack så mkt
Postad 20 september 2007 - 08:29
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har sagt det förut men säger det igen, samsung har ett gäng koreaner i svärje som jobbar med att få fram ny mjukvara till den inbyggda ca-modulen. Så förhoppningsvis är det problemet snart borta. Så snart så är tv'n nästan perfekt 
<{POST_SNAPBACK}> Trevlig att höra, kompisar till dig?
Då tar samsung detta på allvar!
<{POST_SNAPBACK}>
Grejen är att det tydligen är så få köpare som annvänder den inbyggda ca-modulen så samsung har inte inte fått in så många felrapporter på det Men butiken där jag köpt min tv tog det hela på största allvar. De har varit på samsung som hökar Sist jag ringde för att få besked om hur det går så hade butiken precis fått in en ny kund med exakt samma fel
Postad 20 september 2007 - 08:36
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Vänta nu lite, ca-modul köper man väl löst och finns i många olika fabrikat.
Det är väl ci-sloten som krånglar för Samsung (den är ju fastmonterad i tv:n)?
Eller är jag helt ute o cyklar?
Edit: Gick inte att skriva j ä vl # s
Redigerat av aikelo, 20 september 2007 - 08:39.
Postad 20 september 2007 - 08:56
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Mailade nyss Samsung om att bilder hackar till när man kollar på den inbyggda mottagaren och om att ljudet försvinner när man kör optisk ut.
Hoppas fler gör detta så Samsung fixar detta snabbt.
Postad 20 september 2007 - 09:11
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vänta nu lite, ca-modul köper man väl löst och finns i många olika fabrikat. Det är väl ci-sloten som krånglar för Samsung (den är ju fastmonterad i tv:n)? Eller är jag helt ute o cyklar?
<{POST_SNAPBACK}>
Ca-modulen köper man löst ja. Kör man med boxer så finns det tre olika godkända moduler. Men av dessa tre är det bara en som är något att ha. (en rödaktig modell som jag inte kommer ihåg vad den hette) Vi har bytt modul tre gånger i hopp om att det var det som var problemet men icke
Postad 20 september 2007 - 10:38
Oakes
-
Oakes
-
Rookie
-
2 inlägg
Chrester
Kör du möjligtvis XBMC via din moddade Xbox (via Komponent kabel)?
Hur ser det ut på din 42:a?
/Oakes
Postad 20 september 2007 - 10:41
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Sådär nu har jag beställt en Samsung 42" Q96 från bra ljud och bild. Får dock vänta lite för den skulle vara i lager igen 25:e september.
Postad 20 september 2007 - 11:13
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Chrester
/Oakes
<{POST_SNAPBACK}>
Jepp, kör xbmc och det ser väldigt bra ut  Kör iofs. med def. skin (mayhemIII eller vad det heter) Sen satte jag upplösning på auto så då kör han 1080i. Det kan ge lite knas med streamde filmer och sånt. Tror man måste låsa upplösningen till 720P istället för det ska fonka'.
Postad 20 september 2007 - 13:09
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Chrester
/Oakes
<{POST_SNAPBACK}>
Jepp, kör xbmc och det ser väldigt bra ut  Kör iofs. med def. skin (mayhemIII eller vad det heter) Sen satte jag upplösning på auto så då kör han 1080i. Det kan ge lite knas med streamde filmer och sånt. Tror man måste låsa upplösningen till 720P istället för det ska fonka'.
<{POST_SNAPBACK}>
XBMC med komponent skall det bli här också sen när tvn kommer  och canal digital via scart är det väl från deras vanliga combobox. Fick multiboxen till barnens rum idag så nu är den inkopplad där så då blir det inte nå disneychannel på plasman hehe.
Postad 20 september 2007 - 13:56
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Vänta nu lite, ca-modul köper man väl löst och finns i många olika fabrikat. Det är väl ci-sloten som krånglar för Samsung (den är ju fastmonterad i tv:n)? Eller är jag helt ute o cyklar?
<{POST_SNAPBACK}>
Ca-modulen köper man löst ja. Kör man med boxer så finns det tre olika godkända moduler. Men av dessa tre är det bara en som är något att ha. (en rödaktig modell som jag inte kommer ihåg vad den hette) Vi har bytt modul tre gånger i hopp om att det var det som var problemet men icke 
<{POST_SNAPBACK}>
Den rödaktiga som är bäst tillverkas av SCM Microsystems & säljs av bl.a Netonnet. Problemet ska endast gälla moduler med P/N 904 673 & P/N: 904 240 detta nummer står på baksidan av modulen under EAN koden. Problemet med dessa moduler är enl Samsung att man har bytt ut en minneskrets som tidigare var på 5 volt till en på 3,6 volt. Från Samsungs sida vill man nu att jag ska reklamera min Ca-modul hos netonnet?? Tycker det är lite väl sent att rapa ur sig en sån kommentar när det öppna köpet gått ut & netonnet endast säljer "senaste modellen mao P/N 904 240"...... Hepp!! Nu e' man uppåt
Postad 20 september 2007 - 14:57
hansih12
-
hansih12
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej alla samsungare!
Första inlägget här så jag vill börja med att tacka alla som bidragit med bra inlägg till denna tråd. Tog mig 2 dagar att läsa igenom den, men det var intressant! :-)
/me ägare till en SAMSUNG 42" PLASMA-TV PS42Q97HDX/XEE
Nu har jag i alla fall mailat samsung och klagat på att fotbollen blir suddig vid utsparkar. Får se vad jag får för svar!
Fasar över vad som kommer hända när hockeysäsongen börjar, kanske blir en enda stor gröt! :-( Jag som ska beställa alla Brynäs matcher i år.. Gaaah!
Mvh
hansih12
Postad 20 september 2007 - 15:10
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hej alla samsungare!
Första inlägget här så jag vill börja med att tacka alla som bidragit med bra inlägg till denna tråd. Tog mig 2 dagar att läsa igenom den, men det var intressant! :-)
/me ägare till en SAMSUNG 42" PLASMA-TV PS42Q97HDX/XEE
Nu har jag i alla fall mailat samsung och klagat på att fotbollen blir suddig vid utsparkar. Får se vad jag får för svar!
Fasar över vad som kommer hända när hockeysäsongen börjar, kanske blir en enda stor gröt! :-( Jag som ska beställa alla Brynäs matcher i år.. Gaaah!
Mvh hansih12
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte hockey kommer vara några problem. Såg lite på leksandsmatchen som tv4+ sände för några dagar sedan och såg inget sudd, trots det var analog signal. Problemet med att fotbollen blir "suddig"/pixlig inträffar när den går över komplex bakgrund (t.ex. publiken). Och det är inte ofta som de filmar pucken flygande över publiken, iaf de matcher jag sett
Postad 20 september 2007 - 18:34
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Så länge brynäs spelar kommer det inte vara några problem alls Sjödda och Ove kommer dominera i år igen Hocket kommer inte vara några problem alls! Du kan vara lugn.
Postad 20 september 2007 - 18:49
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Fasar över vad som kommer hända när hockeysäsongen börjar, kanske blir en enda stor gröt! :-( Jag som ska beställa alla Brynäs matcher i år.. Gaaah!  Så länge brynäs spelar kommer det inte vara några problem alls Sjödda och Ove kommer dominera i år igen
Hocket kommer inte vara några problem alls! Du kan vara lugn.
<{POST_SNAPBACK}>
Ang. att få Samsung ta allvarligt på tearing-problemet så kanske man borde kontakta dom igen. Damp, du nämnde tidigare att du ringt dom. Vilket tfn-nr? Samt vilken mailadress skickade du till?
Postad 20 september 2007 - 20:38
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Vilken är den bästa signalen som jag ska mata ut från min satelitmottagare till min Q96, RGB eller YPbPr ?
Pal, Pal60,NTSC ?
Postad 20 september 2007 - 20:55
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Ang. att få Samsung ta allvarligt på tearing-problemet så kanske man borde kontakta dom igen. Damp, du nämnde tidigare att du ringt dom. Vilket tfn-nr? Samt vilken mailadress skickade du till?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ringde bara kundtjänst så kopplade dom mig till någon! Har pratat med någon slags Servicepartner också  Mailenadressen fick jag genom kundtjänst, har inte den nu Alla kan väl ringa och påpeka problemet så fort som möjligt, så samsung tar tag i det!
Postad 20 september 2007 - 21:56
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Varför blir aldrig denna tråd röd?
Postad 20 september 2007 - 22:04
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Hur är det med ljudutgångarna på tvn. Den optiska och rca ljudutgången, får man ut ljudet från den analoga tunern på de utgångarna eller bara från den digitala tunern?
Postad 21 september 2007 - 08:21
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Den rödaktiga som är bäst tillverkas av SCM Microsystems & säljs av bl.a Netonnet. Problemet ska endast gälla moduler med P/N 904 673 & P/N: 904 240 detta nummer står på baksidan av modulen under EAN koden.
Problemet med dessa moduler är enl Samsung att man har bytt ut en minneskrets som tidigare var på 5 volt till en på 3,6 volt.
Från Samsungs sida vill man nu att jag ska reklamera min Ca-modul hos netonnet?? Tycker det är lite väl sent att rapa ur sig en sån kommentar när det öppna köpet gått ut & netonnet endast säljer "senaste modellen mao P/N 904 240"......
Hepp!! Nu e' man uppåt 
<{POST_SNAPBACK}>
Tro fan att man har P/N 904 673 köpt på netonnet Ja den var ju billig iaf F*n, ska man behöva gå och köpa en till.
Postad 21 september 2007 - 10:12
hansih12
-
hansih12
-
Rookie
-
2 inlägg
Nu har jag fått svar från samsung angående problemet vid fotbollstittande: Prova att justera inställningarna förLNA (sid 18) samt brusreducering och DNIe (sid 22) och se om detta löser problemet. Kolla gärna om fenomenet uppstår även i andra "snabba" scener, gärna via någon annan källa, t ex DVD.Jag får gå hem och slå i manualen och prova det hela! :-) Btw, såg någon hockeykväll igår? Wikegård tippade Brynäs som SM-guldsvinnare! Iofs håller jag stenhårt på BIF, men SM-guld har jag svårt å tro på.
Postad 21 september 2007 - 10:19
Blomman76
-
Blomman76
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Vad är det för skillnad på Q96 & Q97 ??
Bara skoja
Lät orden från dustin gå tillbaka pga gråimport som jag hade missat och som jag fick reda på av legis. Vilket jag är tacksam för men nog inte dustin
Redigerat av Blomman76, 21 september 2007 - 10:22.
Postad 21 september 2007 - 11:42
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Nu har jag fått svar från samsung angående problemet vid fotbollstittande:
Prova att justera inställningarna förLNA (sid 18) samt brusreducering och DNIe (sid 22) och se om detta löser problemet. Kolla gärna om fenomenet uppstår även i andra "snabba" scener, gärna via någon annan källa, t ex DVD.
Detta fungerar sådär, vill inte påstå att det försvinner helt! Grejen att det nästan bara uppstår vid lågupplöst material, såsom tv sändningar.
Postad 21 september 2007 - 13:40
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
C96an ligger nu i hallen! Ska packa upp den och börja leka.
Bilder kommer upp under helgen ( Ska ta en 20 bilder så ni får se  )
Postad 21 september 2007 - 20:11
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hmm, jag kan inte få igång funktionen "bild i bild". Vad kan orsaken vara?
Postad 21 september 2007 - 20:30
gurenius
-
gurenius
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Du har ju helt rätt i vad du säger. Min första prio är att Vista Media Center och dess tillämpningar visas snyggt. Bryr mej inte så mycket om webbsidor och dylikt. Vill att bildvisningar, album art, floppydtv, dvd, blu-ray skall visas så bra det bara går (för en hd ready skärm). Fast är inte benägen att lägga 18-20 tusen på en 1080p lcd. Det är lite "best of both worlds".
Tyvärr var försäljaren lite stressad så vi hann inte mixtra så mycket med upplösningar och dylikt. Vi körde 1024x768 eftersom det är native, och sen skanna så att tvn inte ska skala om.
Och visst så blev Vista-gränssnittet inte så snyggt, det var svårt att läsa text när vi gick in i kontrollpanelen. Handen på hjärtat hade jag faktiskt förväntat mig bättre. Och sen blev ju skrivbordet utdraget då 1024 inte är en widescreenupplösning. Jag fattar inte varför det endast är 50 " som har den riktiga upplösningen på 1366. Varför kom man överhuvud taget på att köra 1024 på en widescreenskärm... det blir ju inte bra när man kör dator!
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat lite mer nu! Bl a körde jag DVI > HDMI i många olika upplösningar. Inte en enda fungerar bättre än VGA-kopplingen där jag kör 1024. Media Center är jämnt och fint, samma sak med resten av Vista. Har ställt in teckenstorleken på "stor" så det är bekvämt att läsa från soffan. Enda tråkiga är ju att pixlarna är avlånga så det blir lite utdraget. Ska kika vidare på det där vid tillfälle. Testade också lite nedladdat 720p-material. Här har jag inget att klaga på, oj vilken bild! Saknar dock riktiga referenser där, det kanske kan bli ännu bättre? // Mikael
Postad 21 september 2007 - 21:24
vacker
-
vacker
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej, Någon som skulle kunna göra ett inlägg där man har alla bästa inställningar på "inkörningen" av tv'n och b'sta inställningarna efteråt.. Skulle nog vsara uppskattat av många!
tack i förhand!
/ägare av 42"q97
Postad 21 september 2007 - 21:42
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla i manualen, det går bara genom säg komponent och hdmi! Alltså kolla om den ingång du använder verkligen stödjer "bild i bild".
Postad 21 september 2007 - 21:44
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Hej, Någon som skulle kunna göra ett inlägg där man har alla bästa inställningar på "inkörningen" av tv'n och b'sta inställningarna efteråt.. Skulle nog vsara uppskattat av många!
mitt tips kolla första inlägget i px70 tråden
Postad 21 september 2007 - 21:45
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
Jaha =/ Jag har vanlig antennkabel kopplad till TVn. Det är digitalt från KabelTV.
Men en fråga:
Så när jag köper en DVI kabel imorrn, drar igång en HD film från datorn, så kan jag ha bild i bild från något program på TVn?
Postad 21 september 2007 - 21:47
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Som Damp sa så funkar det inte överallt, och du kan bara få tv-tunern i den lilla rutan. Man kan alltså inte blanda som man vill. Hej, Någon som skulle kunna göra ett inlägg där man har alla bästa inställningar på "inkörningen" av tv'n och b'sta inställningarna efteråt.. Skulle nog vsara uppskattat av många!
tack i förhand!
/ägare av 42"q97
<{POST_SNAPBACK}>
Finns redan sådana inlägg. Nåt som borde göras är att lägga all den informationen i första inlägget sen göra denna tråden officiell.
Postad 22 september 2007 - 13:18
vacker
-
vacker
-
Användare
-
-
105 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Som Damp sa så funkar det inte överallt, och du kan bara få tv-tunern i den lilla rutan. Man kan alltså inte blanda som man vill.
tack i förhand!
/ägare av 42"q97
<{POST_SNAPBACK}> Finns redan sådana inlägg. Nåt som borde göras är att lägga all den informationen i första inlägget sen göra denna tråden officiell.
<{POST_SNAPBACK}>
På vilken sida isf? hittar inget :S Edit: läste i px70 så nu vet jag ungefär tack tack damp Finns det någon dvdfilm eller något man kan bränna ut och spela upp under inkörningstiden?
Redigerat av vacker, 22 september 2007 - 13:24.
Postad 22 september 2007 - 14:38
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Som Damp sa så funkar det inte överallt, och du kan bara få tv-tunern i den lilla rutan. Man kan alltså inte blanda som man vill.
tack i förhand!
/ägare av 42"q97
<{POST_SNAPBACK}> Finns redan sådana inlägg. Nåt som borde göras är att lägga all den informationen i första inlägget sen göra denna tråden officiell.
<{POST_SNAPBACK}>
På vilken sida isf? hittar inget :S
Edit: läste i px70 så nu vet jag ungefär tack tack damp
Finns det någon dvdfilm eller något man kan bränna ut och spela upp under inkörningstiden?
<{POST_SNAPBACK}> http://www.recordere...?TID=16250&PN=1 använde jag mig av. Inte Burn-in-ison för det är nog samma som samsungens inbränningsskydd utan ta "Break-in".
Postad 22 september 2007 - 14:49
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
http://www.samsungpl...x.php/Main_PageBorde ta hand om de flesta frågor folk har  .
Postad 22 september 2007 - 15:25
chili
-
chili
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
om man kör via scart..vilka inställningar ska man då följa på denna sida. kör sattelitmottagare via scart å Tvn?? http://www.samsungpl...x.php/Main_Pagemvh chili
Postad 22 september 2007 - 22:25
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Tänkte köpa q96 imorgon. Funderar på en CA-modul också såsmåningom. Idag har jag canal digital i väggen. Bor i lägenhet. Betyder det att ja ginte kan få in boxer för boxe rär det enda som funkar med digitaltv'n som finns i tv'n?
Postad 23 september 2007 - 00:28
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hur ska jag göra? Min TV (C96) stödjer endast VGA/HDMI och min dator stödjer endast DVI (och vga?). Jag har detta grafikkort. Så vad ska jag ha för slags sladd egentligen? Är helt förvirrad .. Jag vill gärna kunna få ut 720p/1080i , om det går genom vga/dvi? Kan någon förklara lite hur det står till samt vilken sorts sladd jag ska ha
Postad 23 september 2007 - 08:16
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Hur ska jag göra?
Min TV (C96) stödjer endast VGA/HDMI och min dator stödjer endast DVI (och vga?). Jag har detta grafikkort.
Så vad ska jag ha för slags sladd egentligen? Är helt förvirrad ..
Jag vill gärna kunna få ut 720p/1080i , om det går genom vga/dvi? Kan någon förklara lite hur det står till samt vilken sorts sladd jag ska ha 
<{POST_SNAPBACK}> http://www.kjell.com/kjellfakta/hdmi/Du ska alltså ha en DVI->HDMI kabel
Postad 23 september 2007 - 08:49
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
ingen som kan svara på min fråga lite snabbt?
Postad 23 september 2007 - 09:18
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
Hur ska jag göra?
Min TV (C96) stödjer endast VGA/HDMI och min dator stödjer endast DVI (och vga?). Jag har detta grafikkort.
Så vad ska jag ha för slags sladd egentligen? Är helt förvirrad ..
Jag vill gärna kunna få ut 720p/1080i , om det går genom vga/dvi? Kan någon förklara lite hur det står till samt vilken sorts sladd jag ska ha 
<{POST_SNAPBACK}>
http://www.kjell.com/kjellfakta/hdmi/
Du ska alltså ha en DVI->HDMI kabel
<{POST_SNAPBACK}>
Tack så mycket för svaret
Postad 23 september 2007 - 18:31
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
jag har en DVI-HDMI kabel mellan dator och tv. Har en hemmabio som är inkopplad både med scart och HDMI kabel till tv'n... borde ej behöva scarten också men vet att något strulade med ljud på förra tv'n när jag bara hade hdmi där emellan.
När jag inte har igång hemmabion så får jag bild från dator till tv...men så fort jag sätte rigång hemmabion så blir bilden svart men jag hör ljudet från filmen.
Någon som har något tips?
En annan fråga: hur komme rjag från t ex komponent till tv sändning enklast? Tv-knappen hjälper ju inte...står bara tv när jag trycker på den men den går ej över till tv....
Hmm ibland får jag bild från datorn och ibland svart...trycker jag på TV/DTV knappen först och sen på source tills HDMI2 igen då funkar det...hmmm
Redigerat av Mickys, 23 september 2007 - 18:36.
Postad 23 september 2007 - 18:41
Perb
-
Perb
-
Användare
-
-
163 inlägg
Mickys: Du får nog beskriva lite närmare hur allting är kopplat, annars blir det svårt att hjälpa till. Vad menar du t ex med "sätter igång hemmabion"?
Redigerat av Perb, 23 september 2007 - 18:41.
Postad 23 september 2007 - 18:45
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
trycker på on knappen. Startar den.
Dator DVI-HDMI till tv - ljudsladdar till hemmabion
Xbox360 komponent till TV - optisk till hemmabion
Hemmabio HDMI till tv och Scart till tv
Postad 23 september 2007 - 18:46
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Fler frågor...varför kan jag ej ändra skärpa, färg mm när jag har den på hdmi2, dvs den som kommer från datorn till tv'n.
Är det nån skillnad mellan HDMI,HDMI2?
Postad 23 september 2007 - 19:57
Anton_Olsson
-
Anton_Olsson
-
Amatör
-
-
55 inlägg
trycker på on knappen. Startar den.
Dator DVI-HDMI till tv - ljudsladdar till hemmabion Xbox360 komponent till TV - optisk till hemmabion Hemmabio HDMI till tv och Scart till tv
<{POST_SNAPBACK}>
Varför har du HDMI och Scart från hemmabion till tvn? Du har ju inga bild-källor inkopplade till den, då kommer den skicka ut en svart signal bara.
Postad 23 september 2007 - 20:00
EvenSteven
-
EvenSteven
-
Användare
-
-
161 inlägg
En annan fråga: hur komme rjag från t ex komponent till tv sändning enklast? Tv-knappen hjälper ju inte...står bara tv när jag trycker på den men den går ej över till tv....
<{POST_SNAPBACK}>
Det ställer du in, står i manualen.
Postad 23 september 2007 - 20:06
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
sorry glömde säga att jag har DVD och Hårddisk i hemmabion..men visst ska jag inte behöva både scart och hdmi mellan den och tv'n?
Varför kan jag inte ändra färg mm när jag har igång HDMI inställningarna?
Postad 23 september 2007 - 20:20
-Erik-
-
-Erik-
-
Användare
-
-
158 inlägg
Har tänkt att skaffa en Samsung Q97 nu i veckan. Det här att den saknar 1080p spelar det någon större roll? Sen några dumma frågor.
Nu har jag en vanlig TV (inte widescreen) blir det då skillnad på bild storleken? Om jag tittar på ett program med svarta kanter över och under bilden blir dom kvar på en plasma? Och i så fall när man säger att en tv skalar upp till 1080p fyller den då hela bilden?
16:9 blir svarta kanter över/under på nuvarande TV
4:3 hela bilden, gäller samma för WS? dum fråga ja vet.
Redigerat av -Erik-, 23 september 2007 - 20:21.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|