* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 18 March 2008 - 09:10
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Nu blir jag förbannad!
Den som har köpt en spelare som uppvisar dessa brister ska vända sig direkt till Canman Distribution AB för att få felet åtgärdat så snart som möjligt. Vi har upprättat en särskild e-postadress för detta ändamål [email protected]. I ditt meddelande skall finnas följande uppgifter: Bla bla bla Utförlig felbeskrivning Varför i helsike skall det behövas? DviCo och Canman VET ju vilka fel enhetena har, så varför skall vi då behöva uppge det för, ja och inte nog med det, utan en utförlig felbeskrivning? Vissa funktioner har man inte testat, men bara för att man inte använder sig av de i dagsläget så kan man omöjligen veta om alla brister som enheten har! Har jag betalt för att eneheten skall fungera till 100% så vill jag ha en enhet som fungerar till 100% också, oavsett om jag använder mig att alla funktioner!
Betyder det att det kommer att göras halvlagningar på vissa enheter som inte har en tillräckligt utförlig felbeskrivning? Idioti, säger jag! Då lutar det mer åt att reklamera enheten och invänta en fungerande istället.
Canman - jag (och säkerligen andra här) kräver en korrigering i era krav för inlämning av enhet till lagning. Ni bör försvara er åsikt och krav på felberskrivning här i tråden.
Skämtar du? Hur jobbigt kan det vara att skriva några rader om att spelare är paj? Det finns väl inte några serviceverkstäder som inte behöver felbeskrivning. De har ju sagt att alla spelare ska bytas så vad är problemet? //BC
Postad 18 March 2008 - 09:23
Unregistered94c655a8
-
Unregistered94c655a8
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Låt oss försöka räta ut eventuella frågetecken kring utbyte av TViX HD M-6500
- 5-6 april kommer helt nya spelare till Sverige.
- Alla som anmält byte av sin gamla spelare via [email protected] får en adresslapp på posten, och kan kostnadsfritt skicka in sin spelare för utbyte. Den kommer alltså inte att lagas, utan byts ut till en helt ny från den nya sändningen.
- Alla spelare som finns hos skandinaviska återfösäljare kommer att återkallas och ersättas med helt nya spelare från den nya sändningen så snart denna har kommit.
Bästa hälsningar, Canman Distribution AB
Nu äntligen är det utrett. Detta är enkelt och tydligt för alla, Alla enheter ska bytas både de som finns hemmavid och ute i butik. Tidigare kändes det bara som att vissa enheter skulle bytas ut och det är då det blev luddigt.
Redigerat av Unregistered94c655a8, 18 March 2008 - 09:25.
Postad 18 March 2008 - 09:23
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Nu blir jag förbannad!
Den som har köpt en spelare som uppvisar dessa brister ska vända sig direkt till Canman Distribution AB för att få felet åtgärdat så snart som möjligt. Vi har upprättat en särskild e-postadress för detta ändamål [email protected]. I ditt meddelande skall finnas följande uppgifter: Bla bla bla Utförlig felbeskrivning Varför i helsike skall det behövas? DviCo och Canman VET ju vilka fel enhetena har, så varför skall vi då behöva uppge det för, ja och inte nog med det, utan en utförlig felbeskrivning? Vissa funktioner har man inte testat, men bara för att man inte använder sig av de i dagsläget så kan man omöjligen veta om alla brister som enheten har! Har jag betalt för att eneheten skall fungera till 100% så vill jag ha en enhet som fungerar till 100% också, oavsett om jag använder mig att alla funktioner!
Betyder det att det kommer att göras halvlagningar på vissa enheter som inte har en tillräckligt utförlig felbeskrivning? Idioti, säger jag! Då lutar det mer åt att reklamera enheten och invänta en fungerande istället.
Canman - jag (och säkerligen andra här) kräver en korrigering i era krav för inlämning av enhet till lagning. Ni bör försvara er åsikt och krav på felberskrivning här i tråden.
Alternativet du har är att lämna tillbaka på öppet köp och förklara att du är missnöjd med produkten för att sedan vänta 1 månad innan du köper en ny. / Anders
Postad 18 March 2008 - 09:37
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Nu blir jag förbannad!
Skämtar du? Hur jobbigt kan det vara att skriva några rader om att spelare är paj? Det finns väl inte några serviceverkstäder som inte behöver felbeskrivning. De har ju sagt att alla spelare ska bytas så vad är problemet?
//BC
Låter det som att jag skämtar? Skämtar du med mig? Varför ska vi ens behöva skriva en felbeskrivning när felen är kända och erkända? När jag skrev hade varken Canman eller DviCo (vad jag vet) sagt att de ska byta ut enheterna, så problemet är nog ditt. Inte ens i på Canmans sida stod det att de ska byta ut någon enhet alls, bara "att få felet åtgärdat" - inte utbytt, vilket Canman nu skrev efter mitt inlägg och precis ändrat på sin hemsida.
Postad 18 March 2008 - 09:38
Schaudin
-
Schaudin
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Rallymatte! Smart navigation innebär att om du vill spela upp material från en VIDEO_TS-folder behöver du endast välja den foldern så söker Tvixen upp .ifo filen automatiskt. Du behöver alltså inte leta i foldern och sparar således ett knapptryck. Mvh, Schaudin
Postad 18 March 2008 - 09:42
ferran
-
ferran
-
Användare
-
-
137 inlägg
Tycker detta var klockrent, dom byter ut våra spelare, mycket snyggt.
Hade kunnat vara värre.
Bara till att plocka ut HDD med allt lulllull på och skicka iväg med orginalkartong, så kommer en ny enhet med fixade HW buggar.
Fattar inte varför en del är så hetsiga.
Postad 18 March 2008 - 09:59
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Tycker detta var klockrent, dom byter ut våra spelare, mycket snyggt. Hade kunnat vara värre. Bara till att plocka ut HDD med allt lulllull på och skicka iväg med orginalkartong, så kommer en ny enhet med fixade HW buggar.
Befriande att höra att inte alla vässar högafflarna.  Jag håller med. Det verkar ju vara en riktigt smidig lösning detta. //BC Nu blir jag förbannad!
Skämtar du? Hur jobbigt kan det vara att skriva några rader om att spelare är paj? Det finns väl inte några serviceverkstäder som inte behöver felbeskrivning. De har ju sagt att alla spelare ska bytas så vad är problemet?
//BC
Låter det som att jag skämtar? Skämtar du med mig? Varför ska vi ens behöva skriva en felbeskrivning när felen är kända och erkända? När jag skrev hade varken Canman eller DviCo (vad jag vet) sagt att de ska byta ut enheterna, så problemet är nog ditt. Inte ens i på Canmans sida stod det att de ska byta ut någon enhet alls, bara "att få felet åtgärdat" - inte utbytt, vilket Canman nu skrev efter mitt inlägg och precis ändrat på sin hemsida.
... //BC
Redigerat av Unregistered2431065f, 18 March 2008 - 09:58.
Postad 18 March 2008 - 11:32
Jetwash
-
Jetwash
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om jag spelar en film i .ts format så när den hoppar till nästa fil så går allt superfort innan bilden stabiliseras. Blir samma sak om man börjar med t.ex. 3:dje eller 4:de .ts filen.
Vad kan man göra åt det?
Postad 18 March 2008 - 11:41
TemplarFury
-
TemplarFury
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tycker detta var klockrent, dom byter ut våra spelare, mycket snyggt. Hade kunnat vara värre. Bara till att plocka ut HDD med allt lulllull på och skicka iväg med orginalkartong, så kommer en ny enhet med fixade HW buggar.
De hetsigas reaktion kan kanske bero på att den första infon från Dvico/Canman inte riktigt klargjorde att de verkligen skulle bli utbytta utan istället åtgärdade. Om jag minns rätt. Det är en rätt stor skillnad och mycket större utrymme för fritolkning i den första infon. Sen att man måste ha en felbeskrivning i detta sammanhang känns bara löjligt. Felet/felen är som sagt kända och eftersom ALLA enheter ska bytas ut så tycker jag att en felbeskrivning är rent slöseri med tid. Min tid, om jag varit ägare till en 6500. Nu är allt klargjort. Om ni läser hela inläggen ordentligt så förstår ni kanske dem bättre också.
Postad 18 March 2008 - 12:01
TheHulk
-
TheHulk
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Heja Dvico o Canman,detta gillar vi att höra,får skicka in min info till dem så man får en ny
men väntar till början av april så man kan få kolla på lite film i påsk när man skall vara långledig,fredag till onsdag,mycket film kommer det att bli
Postad 18 March 2008 - 15:08
Klasseman
-
Klasseman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kanon Canman... underbart beslut... bara att gratulera detta seriösa företag för beslutet att byta ut dom felaktiga enheterna
Postad 18 March 2008 - 15:18
JuniorSthlm
-
JuniorSthlm
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Kanon Canman... underbart beslut... bara att gratulera detta seriösa företag för beslutet att byta ut dom felaktiga enheterna 
Inlägg nr 1. Anställd hos Canman?
Postad 18 March 2008 - 15:46
Klasseman
-
Klasseman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kanon Canman... underbart beslut... bara att gratulera detta seriösa företag för beslutet att byta ut dom felaktiga enheterna  Inlägg nr 1. Anställd hos Canman?
Inte alls... bara en helnöjd kund vad gäller beslutet - enligt konsumetköplagen har dom skyldighet att avhjälpa felen på produkten, med tex reparation (tror inte att det är lönsamt i detta fall) och inte nödvändigtvis med utbyte till ny enhet - man har heller ingen rätt till ersättning för fraktkostnader - vilket Canman kommer att stå för. BRA JOBBAT.
Postad 18 March 2008 - 16:26
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Som vi tidigare informerat om så kommer vi att göra vårt yttersta för att hjälpa våra kunder i det här ärendet. Tack till er som gett oss några vänliga ord, det betyder mycket och sporrar oss att göra ett bättre jobb
Postad 18 March 2008 - 16:56
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
...tycker oxå att detta är ett väldigt just sätt att hantera problemet på!, sen kan jag ju tycka lite si o så om att man skeppar ut en produkt som inte är färdig ill ett pris som....nå nå nog om de;)
Min frågan riktar sig till CANMAN, antar att du har nån position inom företaget *jag=smart*
Vad ska vi kunder bifoga när vi retunerar tvixen, är det bara tvixen eller gäller det även sladdar o fjärr??
tacksam för svar/ M
Postad 18 March 2008 - 17:06
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
...tycker oxå att detta är ett väldigt just sätt att hantera problemet på!, sen kan jag ju tycka lite si o så om att man skeppar ut en produkt som inte är färdig ill ett pris som....nå nå nog om de;)
Min frågan riktar sig till CANMAN, antar att du har nån position inom företaget *jag=smart*
Vad ska vi kunder bifoga när vi retunerar tvixen, är det bara tvixen eller gäller det även sladdar o fjärr??
tacksam för svar/ M
Korrekt. Det här medlemskontot är ett gemensamt för oss här på Canman Distribution AB. Just nu är det jag, Christopher, som sitter här och skriver det här meddelandet till dig  Vi ser helst att produkten returneras komplett i kartong, då vi senare ska returnera de defekta spelarna till DViCO. Har man inte kvar kartong etc så är detta självklart ingen katastrof, jag ber er att skicka samtliga frågor kring detta direkt till vår supportavdelning på [email protected] De svarar gladeligen på allt som rör detta.
Postad 18 March 2008 - 18:18
rustylefty
-
rustylefty
-
Användare
-
-
200 inlägg
Postad 18 March 2008 - 18:41
Multipower
-
Multipower
-
Rookie
-
4 inlägg
Tjena har me en tvix 6500 me dom kända felen
ska alla som vill reklamera sin tvix göra de via canman eller sin återförsäljare fyndbörsen i mitt fall då
har kollat på canmans hemsida fyndbörsen finns inte me där
Postad 18 March 2008 - 20:49
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
tacksam för svar/ M
Korrekt. Det här medlemskontot är ett gemensamt för oss här på Canman Distribution AB. Just nu är det jag, Christopher, som sitter här och skriver det här meddelandet till dig 
Vi ser helst att produkten returneras komplett i kartong, då vi senare ska returnera de defekta spelarna till DViCO. Har man inte kvar kartong etc så är detta självklart ingen katastrof, jag ber er att skicka samtliga frågor kring detta direkt till vår supportavdelning på [email protected] De svarar gladeligen på allt som rör detta.
Om man har mailat till [email protected] för sin felaktiga produkt, när kan man förvänta sig svar?
Postad 18 March 2008 - 21:49
modE3
-
modE3
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Om man har mailat till [email protected] för sin felaktiga produkt, när kan man förvänta sig svar?
Jag fick svar dagen därpå.
Postad 18 March 2008 - 21:56
jsturess
-
jsturess
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Skickade mejlet i går och fick svaret idag.
Redigerat av jsturess, 18 March 2008 - 21:57.
Postad 19 March 2008 - 08:45
jimmy_saliba
-
jimmy_saliba
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har inhandlat en tvix-6500 med samsung 500gb intern hårddisk, dessutom har jag en extern 320gb från western.
Mitt problem är att jag inte kan flytta hela foldrar från min externa till interna, det som funkar är att jag måste in i foldern och markera filmer jag vill kopiera och lägga över dem till den interna, men på så sätt så kommer allt jag har i video finnas under samma mapp och det vill jag inte, har även testat att skapa mappar i efterhan för att sedan fördela dem men inte lyckats.
Kan man även koppla datorn trådbundet till tvixen för att flytta filer, i sådant fall hur?
Snälla hjälp mig, håller på att bli galen
Postad 19 March 2008 - 09:01
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Jag har inhandlat en tvix-6500 med samsung 500gb intern hårddisk, dessutom har jag en extern 320gb från western. Mitt problem är att jag inte kan flytta hela foldrar från min externa till interna, det som funkar är att jag måste in i foldern och markera filmer jag vill kopiera och lägga över dem till den interna, men på så sätt så kommer allt jag har i video finnas under samma mapp och det vill jag inte, har även testat att skapa mappar i efterhan för att sedan fördela dem men inte lyckats.
Kan man även koppla datorn trådbundet till tvixen för att flytta filer, i sådant fall hur?
Snälla hjälp mig, håller på att bli galen
Det går t.ex att koppla in TVIX som en USB-disk till datorn (det enda jag kan är PC - jag vet inte hur man gör om datorn är en Mac). Tänk dock på att du inte kan ha den kopplad så när du vill använda TVIX för att titta på film. Om du har mycket filer (och kanske stora filer) som ska föras över från 320 GB till 500 GB så tror jag att det mest effektiva sättet är att koppla 320 GB till datorn samtidigt som du har TVIX kopplad till datorn och sedan kopiera med hjälp av datorn. Tänk också på att du kan spela filmer direkt från den externa 320 GB utan att först kopiera filerna till TVIX. /Göran
Postad 19 March 2008 - 09:25
Klasseman
-
Klasseman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Om man har mailat till [email protected] för sin felaktiga produkt, när kan man förvänta sig svar? Skickade mejlet i går och fick svaret idag.
Skickade in min uppgifter i går em. och fick svar idag fm. Snabbt jobbat.
Postad 19 March 2008 - 09:47
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Ok jag skickade i måndagskväll och jag har inte fått svar.
Postad 19 March 2008 - 10:51
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Ok jag skickade i måndagskväll och jag har inte fått svar.
Märkligt. Vi svarar inom 24 timmar. Skickade du till [email protected] Prova att skicka ett mail till, eller också skickar du ett mail till mig på [email protected] så ska jag se till att det kommer rätt.
Postad 19 March 2008 - 11:04
yngwie_mp3
-
yngwie_mp3
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det här låter toppen!
Jag har länge "velat" mellan PCH och Tvix 6500, men nu har jag bestämt mig för att köpa Tvix'en när de nya kommer i april.
Redigerat av yngwie_mp3, 19 March 2008 - 11:29.
Postad 19 March 2008 - 11:08
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
ska alla som vill reklamera sin tvix göra de via canman eller sin återförsäljare fyndbörsen i mitt fall då
Canman: Se ovan. Hur ser ni på det? Är det enda kravet att den har ett visst serienummer (*140XXX) som ni skriver på er hemsida??
Postad 19 March 2008 - 11:24
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Canman: Se ovan. Hur ser ni på det? Är det enda kravet att den har ett visst serienummer (*140XXX) som ni skriver på er hemsida??
Fyndbörsen är en kund till oss (nu upplagda som kund på vår hemsida). Antingen pratar du med dom eller direkt med oss på mail [email protected] Tror jag nämt den adressen tidigare  Det spelar ingen roll direkt, men för att underlätta för vår kund, Fyndbörsen, och dig så är nog det bästa att du kontaktar oss direkt. Vi kommer att skicka ut en adresslapp till dig för retur av spelaren till oss.
Postad 19 March 2008 - 14:51
Jetwash
-
Jetwash
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om jag spelar en film i .ts format så när den hoppar till nästa fil så går allt superfort innan bilden stabiliseras. Blir samma sak om man börjar med t.ex. 3:dje eller 4:de .ts filen.
Vad kan man göra åt det?
Är det ingen här som kör .ts filer på sin Tvix-6500? Nu har jag hittat ett program på PC som heter TSSplitter som kan joina .ts filer. Men det hade ju varit trevligt om den kunde spela splittade .ts filer utan problem.
Redigerat av Jetwash, 19 March 2008 - 14:52.
Postad 19 March 2008 - 15:16
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Vad kan man göra åt det?
Är det ingen här som kör .ts filer på sin Tvix-6500? Nu har jag hittat ett program på PC som heter TSSplitter som kan joina .ts filer.
Men det hade ju varit trevligt om den kunde spela splittade .ts filer utan problem.
Rent generellt är det alltid bättre att merga .ts filer till en stor .ts fil. Då riskerar inte ljudet att hoppa ur synk t ex Själv kör jag med HDTV2MPEG för att joina/merga .ts filer, fungerar galant http://www.videohelp...ols/HDTVtoMPEG2
Postad 19 March 2008 - 17:26
Jetwash
-
Jetwash
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Vad kan man göra åt det?
Är det ingen här som kör .ts filer på sin Tvix-6500? Nu har jag hittat ett program på PC som heter TSSplitter som kan joina .ts filer.
Men det hade ju varit trevligt om den kunde spela splittade .ts filer utan problem.
Rent generellt är det alltid bättre att merga .ts filer till en stor .ts fil. Då riskerar inte ljudet att hoppa ur synk t ex Själv kör jag med HDTV2MPEG för att joina/merga .ts filer, fungerar galant 
http://www.videohelp...ols/HDTVtoMPEG2
Är det samma sak med .m2ts filer? De funkar också rätt dåligt att köra en och en.
Postad 19 March 2008 - 18:50
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
Börjar bli lite irriterad på tvixen nu.. nätverket vill inte funka som det ska. Han hittar datorn och så. Ja kan browsa runt bland filerna men så fort jag väljer en mp3 eller avi tex så står det loading... och sen händer inget. Och det är inte värmeproblem då den drar igång filmer mm via usb stick. Vad har jag missat?
Edit: ja har fw *.44
Redigerat av jummen, 19 March 2008 - 18:51.
Postad 19 March 2008 - 20:01
modE3
-
modE3
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Börjar bli lite irriterad på tvixen nu.. nätverket vill inte funka som det ska. Han hittar datorn och så. Ja kan browsa runt bland filerna men så fort jag väljer en mp3 eller avi tex så står det loading... och sen händer inget. Och det är inte värmeproblem då den drar igång filmer mm via usb stick. Vad har jag missat?
Edit: ja har fw *.44
Testa stäng av samtliga brandväggar i nätverket och börja felsökningen därifrån. /Christian
Postad 19 March 2008 - 20:23
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
det är inget brandväggs fel iaf.. har testat med den helt avstängd nu..
har den kopplad till ett eget nätverkskort i datorn. Kör statisk ip. ingen DNS server i skriven.
getwayen är inställd samma som nätverkskortet.
Har programet som följde med installerat på datorn såklart..
Har ingen hd i boxen om det spelar roll.. ska det väll inte göra..
Postad 19 March 2008 - 21:18
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
Är det samma sak med .m2ts filer? De funkar också rätt dåligt att köra en och en.
kolla in tsmuxer, den ska afaik klara det mesta.
Postad 19 March 2008 - 22:15
Unregistered343e878d
-
Unregistered343e878d
-
Amatör
-
-
57 inlägg
det är inget brandväggs fel iaf.. har testat med den helt avstängd nu.. har den kopplad till ett eget nätverkskort i datorn. Kör statisk ip. ingen DNS server i skriven. getwayen är inställd samma som nätverkskortet. Har programet som följde med installerat på datorn såklart.. Har ingen hd i boxen om det spelar roll.. ska det väll inte göra..
Använder du NetShare som följde med när du köpte tvixen? Jag hade samma problem i början, sen uppgraderade jag till en ny version, (tror det var v2.01). Då funkade allt klockrent. Kommer dock inte ihåg varifrån jag hämtade programmet, tror det var från en länk tidigare i den här tråden...
Postad 19 March 2008 - 22:39
jummen
-
jummen
-
Lärjunge
-
-
361 inlägg
det är inget brandväggs fel iaf.. har testat med den helt avstängd nu.. har den kopplad till ett eget nätverkskort i datorn. Kör statisk ip. ingen DNS server i skriven. getwayen är inställd samma som nätverkskortet. Har programet som följde med installerat på datorn såklart.. Har ingen hd i boxen om det spelar roll.. ska det väll inte göra..
Använder du NetShare som följde med när du köpte tvixen? Jag hade samma problem i början, sen uppgraderade jag till en ny version, (tror det var v2.01). Då funkade allt klockrent.
Kommer dock inte ihåg varifrån jag hämtade programmet, tror det var från en länk tidigare i den här tråden...
Kanon, nu funkar det hur bra som helt.. Tackar! Hittade det här: http://canman.se/pro...00/support.aspxUnder download.
Redigerat av jummen, 19 March 2008 - 22:40.
Postad 20 March 2008 - 00:32
Zugar
-
Zugar
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Skulle varit kanon om vi kunde få en uppdatering här när de nya enheterna finns i butik samt vilka butiker som endast säljer de nya "fullt fungerande" enheterna?
Postad 20 March 2008 - 03:05
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Men VARFÖR funkar inte .IMG filer att spela upp? Ska detta komma i nån kommande FW?
Det ska ju va lätt att spela upp filmer i denna, inte krångla med å konvertera om .IMG till .Iso
Ja jag har provat med att döpa om,men det funkar inte på alla.
Postad 20 March 2008 - 09:20
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Men VARFÖR funkar inte .IMG filer att spela upp? Ska detta komma i nån kommande FW? Det ska ju va lätt att spela upp filmer i denna, inte krångla med å konvertera om .IMG till .Iso Ja jag har provat med att döpa om,men det funkar inte på alla.
Håller verkligen med, har stört mig på detta i flera generationer av denna spelaren. Det är ju inte så att någon ny kod måste läggas till endast att .img filer ska behandlas på samma sätt som .iso ... hur svårt kan det vara. Hade det varit en open source programvara känns det som att detta skulle varit fixat redan på tvix 3100 ... skärpning nu dvico!!
Postad 20 March 2008 - 09:24
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Skulle varit kanon om vi kunde få en uppdatering här när de nya enheterna finns i butik samt vilka butiker som endast säljer de nya "fullt fungerande" enheterna? 
Vi kommer att informera er om detta, dels på vår hemsida men även här. Vi på Canman hänger ju här jämt  Men VARFÖR funkar inte .IMG filer att spela upp? Ska detta komma i nån kommande FW? Det ska ju va lätt att spela upp filmer i denna, inte krångla med å konvertera om .IMG till .Iso Ja jag har provat med att döpa om,men det funkar inte på alla.
Anledningen är helt enkelt att en .img fil kan vara av vilken typ som helst, inte enbart film utan en exakt kopia av en Windows XP CD t ex Är det inte en film/video .img blir det problem när TViX försöker att spela upp .img filen. Vi har frågat DViCO om det inte finns möjlighet att maskinen känner av om det är en video .img eller data och helt sonika enbart laddar och spelar upp filen när den innehåller videomaterial. Om detta kommer att ske vet vi inte...
Postad 20 March 2008 - 09:33
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Anledningen är helt enkelt att en .img fil kan vara av vilken typ som helst, inte enbart film utan en exakt kopia av en Windows XP CD t ex Är det inte en film/video .img blir det problem när TViX försöker att spela upp .img filen. Vi har frågat DViCO om det inte finns möjlighet att maskinen känner av om det är en video .img eller data och helt sonika enbart laddar och spelar upp filen när den innehåller videomaterial. Om detta kommer att ske vet vi inte...
Nja, det var en väldigt dålig förklaring tycker jag. .iso är väldigt vanligt även för program, betydligt vanligare än .img. Skulle nästan vilja säga att .img är vanligare i filmvärlden eller i alla fall 50/50 tillsammans med .iso.
Postad 20 March 2008 - 09:35
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Vi kommer att informera er om detta, dels på vår hemsida men även här. Vi på Canman hänger ju här jämt 
Men VARFÖR funkar inte .IMG filer att spela upp? Ska detta komma i nån kommande FW? Det ska ju va lätt att spela upp filmer i denna, inte krångla med å konvertera om .IMG till .Iso Ja jag har provat med att döpa om,men det funkar inte på alla.
En ISO-fil kan väl också innehålla vilket typ av data som helst, inte bara film?
Postad 20 March 2008 - 09:54
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Sant. Men detta är förklaringen från DViCO, vi får se om dom lyckas ordna uppspelning av .img filer. Undertiden får ni snällt fortsätta att döpa om de .img filer ni har  Jag vet inte vilken filmvärld du syftar på Martin, men jag misstänker att du syftar på densamma som jag inbland kommer i kontakt med och då är det inte ofta en .img fil dyker upp. 1 på 10 .iso filer kanske. Och dom gångerna har det gått utmärkt att döpa om .img till .iso. Får som sagt se om DViCO fixar detta... Kopierar in vår FAQ förklaring kring detta: Min TViX kan ej spela upp .img filer men klarar .iso bra. Varför är det så och hur kan jag på enklast sätt spela upp dessa?
Tyvärr så klarar TViXen för närvarande ej IMG filer direkt. En implementering i framtiden kan komma.
En IMG fil är ej samma sak som en ISO fil även om det ser väldigt likadant ut. En IMG fil är en direkt spegling av ett medium, en exakt sektorkopia och inehåller även sektorinformation och dold data (behöver ej vara en DVD skiva). En ISO fil inehåller däremot endast rå data, inga dolda filer eller annan information som kan störa.
Enklaste sättet att spela upp en IMG fil utan konvertering är att använda ett diskemuleringsprogram (ex Alcohol eller Deamon Tools). Du "mountar" då din IMG fil med programmet och kopierar över alla filer till en valfri mapp, t ex direkt i TViXen. Om du sedan spelar upp den första filen (VIDEO_TS) så läses allt precis som en vanlig DVD, med menyer och andra alternativ.
Redigerat av Canman Distribution AB, 20 March 2008 - 10:01.
Postad 20 March 2008 - 10:58
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Ja dom filmerna jag har är i alla fall oftast .img filer, och som jag tidigare sa så går
det oftast inte BARA döpa om utan att mounta eller köra i DVDShrink eller så. Och
det är krångligt. Det ska ju INTE vara krångligt.
Postad 20 March 2008 - 11:03
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Ja dom filmerna jag har är i alla fall oftast .img filer, och som jag tidigare sa så går det oftast inte BARA döpa om utan att mounta eller köra i DVDShrink eller så. Och det är krångligt. Det ska ju INTE vara krångligt.
Varför inte rippa dina DVD-kopior som .iso direkt? Då slipper du ju alla problem med .img. //BC
Postad 20 March 2008 - 11:06
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Ja dom filmerna jag har är i alla fall oftast .img filer, och som jag tidigare sa så går det oftast inte BARA döpa om utan att mounta eller köra i DVDShrink eller så. Och det är krångligt. Det ska ju INTE vara krångligt.
Har du testat MagicISO ? 1. Run MagicISO 2. Click menu "Tools" | "Convert ..." to open converting window. 3. Enter IMG filename to source file editbox. 4. Choose "Standard ISO Image file(.ISO)" as output format.. 5. Enter outputing ISO file name into output file editbox. 6. Click button "convert" to process Kanske detta kapar av några moment och gör arbetet lite smidigare och snabbare.
Redigerat av Canman Distribution AB, 20 March 2008 - 11:09.
Postad 20 March 2008 - 11:11
Jetwash
-
Jetwash
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag skulle vilja ha en funktion där den autospelar den iso som ligger i film-mappen. Nu när jag kopierar ner en DVD till Tvixen så låter jag bara VIDEO_TS mappen ligga rakt under mappen för filmen, då startar den direkt och snyggt.
Postad 20 March 2008 - 11:29
Givemeabreak
-
Givemeabreak
-
Användare
-
-
111 inlägg
Varför inte rippa dina DVD-kopior som .iso direkt? Då slipper du ju alla problem med .img.
//BC
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|