Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

1. 1 (4 röster [2.67%])

Procent av omröstning: 2.67%

2. 2 (5 röster [3.33%])

Procent av omröstning: 3.33%

3. 3 (11 röster [7.33%])

Procent av omröstning: 7.33%

4. 4 (33 röster [22.00%])

Procent av omröstning: 22.00%

5. 5 (97 röster [64.67%])

Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 03 December 2009 - 13:08

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Och vad gäller kniv+commando+maraton+lightweight så märker jag att du inte mött nån med dubbla hagelbrakare än? Lycka till att få in en kniv i de j-arna... Dog rapists hela bunten.

hehe, körde den mest hela kvällen igår. Fan vad man ägde på search&destroy ;)
Ska gå prestige snart, så den kombon är ett minne blott på ett tag.

Postad 03 December 2009 - 13:48

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

hehe, körde den mest hela kvällen igår. Fan vad man ägde på search&destroy ;)
Ska gå prestige snart, så den kombon är ett minne blott på ett tag.

Gick prestige igår, räcker ju med de tre perksen och ett subvapen, så kan man kuta runt som en dåre och kniva folk, de har man ju från början!! Levlade direkt till level 10 utan o skjuta ett enda skott!! Är nog därför jag tycker det är lite överdrivet.
Och dom dubbla hagelbrakarna har jag mött ett antal gånger, men som sagt, lite avstånd så dödar man dom lätt!!

Vad gäller cod 4 , så tröttnade jag på det spelet för länge sen. Måste helt enkelt ha lite nya utmaningar i form av nya banor och sånt för att spela ett spel!

Redigerat av Z-man75, 03 December 2009 - 13:51.

Postad 03 December 2009 - 14:57

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som är statistik/leaderboard-slampa? ;) ;)

Redigerat av Unregistered78af1102, 03 December 2009 - 14:58.

Postad 03 December 2009 - 15:05

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som är statistik/leaderboard-slampa? ;) ;)

Skulle nog kunnat räkna mig som det om leaderboardsen hade stämt med verkligheten. Som det är nu kan dom lika gärna ta bort dom. Fast man kollar ju gärna friends-leaderboarden!!

Postad 03 December 2009 - 15:26

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som är statistik/leaderboard-slampa? ;) :lol:

Jag tycker det är kul att kolla hur man ligger till mot sina vänner och de man spelar mot. Men visst skulle det vara kul att vara högst upp på listan på något, men inget jag strävar mot.
Jag har gjort det en gång i mitt liv då jag låg högst upp på listan med bäst tid på Rallysport Challenge 2 (har för mig att det hette så) på den första Xboxen. Tror banan var Sidewinder Descent och den nötte jag dag in och dag ut till jag fick bästa tiden. När jag väl fått det spelade jag typ aldrig spelet igen för jag var så trött på det. ;)

Postad 03 December 2009 - 15:34

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Haha ja, tider på bilspel är en lite annan sak tycker jag dock, där handlar det om att få ETT perfekt varv eller lopp, medans det här handlar om att ha en bra genomsnittlig statistik.

Jobbar just nu för att hålla en bra accuracy uppe, samt K/D men den går upp och ner hela tiden, ligger på 1,6 typ men vill högre :-/

Postad 03 December 2009 - 15:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Jo....bilspel är visserligen lite annorlunda.
Den banan jag hänvisar till är typ 6 minuter lång så minsta misstag man gjorde var man tvungen att starta om då man inte hade en suck annars. ;)

Jag strävar själv efter en bra K/D ratio, men sättet jag spelar på uppmuntrar inte riktigt till det. Ligger en del plus, ca 1.15 har jag för mig men Genstruktur är sjuk med sina 1.95!
Jag kör uteslutande Hardcore så det kanske är enklare att få en bra K/D ratio på Softcore?

Postad 03 December 2009 - 16:00

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Okej, nä jag tror nog tvärtom, lättare på Hardcore om man campar mycket, helt klart!

Beror mycket på spelstilen, jag brukar ju, som de flesta vet, springa runt som en idiot haha, och det leder ofta till att man börjar en match med kanske 0-5 i k-d. Egentligen ganska onödigt men jag tycker inte det är kul om det inte är fart i en match.

T ex i Hardcore TDM på banan Derail, jag har ALDRIG varit med om att det tagit slut på poäng på den banan, inte på Estate heller. Folk campar för mycket helt enkelt. Matcherna slutar efter 10 minuter med kanske 4000 poäng för det ena laget...

Min accuracy på 22,50% är jag dock rädd om ;)

Postad 03 December 2009 - 17:34

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Tycker allt på leaderboards är ganska ointressant om man inte vet hur mycket tid dom spelat, det kan man väl bara se på sina friends eller? Jag har en granne (14 åring) som brukar hoppa in matcherna jag spelar och som ligger högt upp i rankingen, men när jag såg hur mycket tid han lagt ner så höll jag på att tappa hakan, imponator-effekten sjönk som en sten.

Sen tycker jag man har stött på med ganska taskig k/d ratio som är snorbra, vet inte hur det går till.

Postad 03 December 2009 - 18:00

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Jag har avvaktat på mitt betyg lite tills alla dessa glitches å skräp kommit fram.

Jag är inte lika nöjd som jag var från början med spelet. Kanske inte spelet i sig men all jäkla fusk (leaderboard, glitches och allt annat fusk).

Då man inte åtgärdat detta och spelet varit ute ett tag kommer mitt betyg endast bli en 3:a.

Redigerat av Ebola, 03 December 2009 - 18:04.

Postad 03 December 2009 - 18:12

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Tycker allt på leaderboards är ganska ointressant om man inte vet hur mycket tid dom spelat, det kan man väl bara se på sina friends eller? Jag har en granne (14 åring) som brukar hoppa in matcherna jag spelar och som ligger högt upp i rankingen, men när jag såg hur mycket tid han lagt ner så höll jag på att tappa hakan, imponator-effekten sjönk som en sten.

Sen tycker jag man har stött på med ganska taskig k/d ratio som är snorbra, vet inte hur det går till.

Tja, det gäller ju att komma in i spelet.. Första veckorna det kanske går katastrof, sen lär man sig och det går oerhört mycket bättre. Men visst är det ju inte så för alla. Så länge man har roligt och inte är för ###### k/d-kåt så får man vara glad. :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 18:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Javelin glitchen kan få dig bannad?
Video på eländet
Aldrig råkat ut för det men det verkar ju effektivt :rolleyes:

Oh, you think it's funny, making your virtual soldier explode with the force of a small supernova every time he gets killed? Yeah, we suppose it is. Know what else is funny? Getting banned from Xbox Live. Oh, wait, did we say funny? We meant really unpleasant. However, according to Xbox Live's Director of Policy and Enforcement, Stephen Toulouse, using Modern Warfare 2's Javelin glitch (an unsavory practice demoed in this video) is cheating, as defined by the service's Terms of Use. According to Toulouse, anyone caught self-detonating will be banned for 24 hours, or if caught repeatedly, two weeks.

Postad 03 December 2009 - 18:27

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Hur ska dom kunna banna folk för javelin-glitchen?

Postad 03 December 2009 - 18:30

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Spontant tycker jag att det är fel att banna. Se faen till att komma åt grundproblemet istället som är möjligheten att kunna fuska.

Se till att fixa spelet via patches eller varför inte även i xbox-live. Bort med fuskleaderboard, glitchar, möjlighet att använda XFPS, hyperkontroller och annat jxvla fusk som förstör hela konceptet.

Att alla lirar på lika villkor!!!!

Det här pratade jag redan om på COD 2 tiden!!!

Redigerat av Ebola, 03 December 2009 - 18:32.

Postad 03 December 2009 - 19:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Fusk har funnits så länge människan levt, och fusk har bestraffats lika länge :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 19:39

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Då man inte åtgärdat detta och spelet varit ute ett tag kommer mitt betyg endast bli en 3:a.

Av 5 eller 10?

Förresten vad är "leaderboard-fusk" för nåt? Är det nytt för MW2?

Redigerat av ljud, 03 December 2009 - 19:48.

Postad 03 December 2009 - 20:44

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Av 5 eller 10?

Förresten vad är "leaderboard-fusk" för nåt? Är det nytt för MW2?

Röstningen i tråden är av 5, så 3 av 5.

läs lite högre upp, polare som står ensamma lång bort på en bana och boostar upp varandra. Vissa tror inte på den stat och många har helt omöjliga killstreak.

Ja fusk har alltid funnits men det är ändå inte ok, speciellt när jag tror att man kan göra nåt åt det.

Postad 03 December 2009 - 21:07

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag spelar inte för att bli världs bäst på rankning eller hamna överst på leaderboard bland mina vänner :rolleyes:
Enligt leaderboard har jag spelat i 2 dagar och 7-8tim men ligger fortfarande på lvl 62.

Igår natt första gången märkte jag att två tyskar fuskade på hc tdm, båda var omänskligt snabba och det gick knappt att sikta på de eller döda de. hehe
Båda sprang runt med en j*vla pistol och kniv och bara slaktade, jag gick ut efter första matchen och anmälde båda.

Postad 03 December 2009 - 21:15

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Dom kanske var riktigt duktiga och hade en fördel i form av serverlagg som dom inte kontrollerade själva?

Det är en sak när det är så som du beskriver, då är det bättre att tänka "Det där funkade inte, jag skiter i den lobbyn.."
Men när det börjar fuskas som med javelin-glitchar eller krypa in i stenar osv så är det en annan sak, då kan man börja anmäla dom.

Jag springer ofta runt med bara pistolen på HC TDM, eftersom det faktiskt går att skjuta ihjäl folk med pistolen i HC... det krävs typ3--5 skott i softcore, men i HC brukar det räcka med ett eller två skott, och dom är ju pricksäkra också.

Postad 03 December 2009 - 21:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Dom kanske var riktigt duktiga och hade en fördel i form av serverlagg som dom inte kontrollerade själva?

Det är en sak när det är så som du beskriver, då är det bättre att tänka "Det där funkade inte, jag skiter i den lobbyn.."
Men när det börjar fuskas som med javelin-glitchar eller krypa in i stenar osv så är det en annan sak, då kan man börja anmäla dom.

Jag springer ofta runt med bara pistolen på HC TDM, eftersom det faktiskt går att skjuta ihjäl folk med pistolen i HC... det krävs typ3--5 skott i softcore, men i HC brukar det räcka med ett eller två skott, och dom är ju pricksäkra också.

De fuskade eftersom alla från mitt lag skrek på de men båda saknade mic och mina lagkamrater försvann en efter en och jag går sällan ut under pågående match därför stannade jag tills matchen tog slut.
Anmäla kan man alltid göra då MS kommer att ha ett öga på spelaren i fortsättningen, ena var på lvl 21 och den andra lvl 17.

Postad 03 December 2009 - 21:53

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Så alla i ditt lag försökte skrika på nån i motståndarlaget?

Aja nu ska jag inte vara den... men visst, det kan vara skillnad mellan riktigt duktig och att rejält äga alla i en match. Men hur skulle de fuska egentligen? Med nån sorts lag eller nåt sånt?

Postad 04 December 2009 - 02:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag strävar själv efter en bra K/D ratio, men sättet jag spelar på uppmuntrar inte riktigt till det. Ligger en del plus, ca 1.15 har jag för mig men Genstruktur är sjuk med sina 1.95!

Själv tycker jag det är lite kul med K/Dration och wins/lossesration, visar väl ändå lite hur det går för laget som man spelar med också. Men som sagt, bryr mig bara om min egen och så länge folk har roligt får de ha vilken ratio de vill :rolleyes: .

Hade som mål att försöka ta mig över K/D ratio på 2.0 men det verkar tufft, tror att i början när spelet kom var det många inne och testade spelet medans nu är det mer erfarna spelare kvar, därför svårare :) . Jag ser det lite som en tävling mot mig själv det här mer ration.

Nu har jag iofs. hittat UMP45/claymore/scavangerklassen, kanske ration kan hoppa upp lite :rolleyes: .

Redigerat av genstruktur, 04 December 2009 - 03:05.

Postad 04 December 2009 - 03:29

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det är lite kul med K/Dration och wins/lossesration, visar väl ändå lite hur det går för laget som man spelar med också. Men som sagt, bryr mig bara om min egen och så länge folk har roligt får de ha vilken ratio de vill :rolleyes: .

Hade som mål att försöka ta mig över K/D ratio på 2.0 men det verkar tufft, tror att i början när spelet kom var det många inne och testade spelet medans nu är det mer erfarna spelare kvar, därför svårare :) . Jag ser det lite som en tävling mot mig själv det här mer ration.

Nu har jag iofs. hittat UMP45/claymore/scavangerklassen, kanske ration kan hoppa upp lite :rolleyes: .

Ja, UMP45 är underbar!!! :blush:

Tycker det går skapligt snabbt o levla i början på andra varvet med, level 20 på tre timmar tycker jag är ok. Springer mest runt o knivar folk så här i början på prestige. 200 knivkills blev det inatt!! :)

Fick ju höra inatt att jag var en fuskare när jag sprang runt och kniva folk. Jag tycker inte det är speciellt kul och spela på det sättet, men ville levla upp fort i början så då fick det bli så!!

Postad 04 December 2009 - 04:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Så alla i ditt lag försökte skrika på nån i motståndarlaget?

Aja nu ska jag inte vara den... men visst, det kan vara skillnad mellan riktigt duktig och att rejält äga alla i en match. Men hur skulle de fuska egentligen? Med nån sorts lag eller nåt sånt?

Man kan prata med motståndar laget i lobby men det vet du säkert :-)

Att kunna springa som en kanin och sen kniva folk eller kunna sikta och skjuta på mindre än en sekund uppfattar jag som fusk. De spelar säkert med tangentbord eller speciella kontroller som många skrev om förut.

Aja, vi glömmer det. Jag är inga hardcore spelare som ska bry mig om sånt. :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 06:29

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Man kan prata med motståndar laget i lobby men det vet du säkert :-)

Att kunna springa som en kanin och sen kniva folk eller kunna sikta och skjuta på mindre än en sekund uppfattar jag som fusk. De spelar säkert med tangentbord eller speciella kontroller som många skrev om förut.

Aja, vi glömmer det. Jag är inga hardcore spelare som ska bry mig om sånt. :rolleyes:

Vad skulle det krävas för speciell handkontroll för att kunna springa fort och knivas?
Jag tror jag lyckas ganska ofta att sikta och skjuta någon på mindre än en sekund med en helt vanlig handkontroll.

Postad 04 December 2009 - 06:53

Ottenbaum
  • Ottenbaum
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Grejen är ju att ungefär 95% av alla som spelar MW2 campar just nu, så börjar man själva pinna runt med marathon, light weight och magnum är man ganska överlägsen. Ingen räknar med att någon ska dyka upp så fort, sen är det bara sticka tactical knife i dom :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 06:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Vad skulle det krävas för speciell handkontroll för att kunna springa fort och knivas?
Jag tror jag lyckas ganska ofta att sikta och skjuta någon på mindre än en sekund med en helt vanlig handkontroll.

+1

Ju mer man spelar destå högre sensitivity kör man ju ofta med på handkontrollen = snabbare. Fråga Ollieee - han kör väl på snabbaste inställningen skulle jag tro?

Men att det skulle vara fusk att nån är snabbare än du - nä... :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 07:03

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Igår råkade jag och några polare ut för javelin-glitchen varje match, väldigt roligt det var att spela....

Postad 04 December 2009 - 07:56

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Igår råkade jag och några polare ut för javelin-glitchen varje match, väldigt roligt det var att spela....

Jag hoppade in random i två HQ matcher igår och båda gångerna var det en eller två som bara sprang runt med javelin. Så jag lämnade helt enkelt. Sen lite senare så var vi 6st i vårat lag och provade på nytt lite HQ och då stötte vi inte på en enda med javelin på det sättet.

Postad 04 December 2009 - 08:08

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Vi provade att hoppa runt lite här o var, på hq matcherna hade vi bäst tur.

Postad 04 December 2009 - 08:17

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag hoppade in random i två HQ matcher igår och båda gångerna var det en eller två som bara sprang runt med javelin. Så jag lämnade helt enkelt. Sen lite senare så var vi 6st i vårat lag och provade på nytt lite HQ och då stötte vi inte på en enda med javelin på det sättet.

Vi spelade ju ändå en hel del matcher med olika motståndare och inte en enda körde med denna glitch vilket var riktigt skoj.

Postad 04 December 2009 - 10:22

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag tänkte på en grej igår, tre-fyra gånger mötte jag på en motståndare. Han skjuter och missar, jag skjuter tillbaka sen skjuter han igen, träffar och jag dör. När jag tittar i killcam sedan så ser jag han skjuta och missa sen skjuter han igen och jag dör. Men jag ser inte min egen eld som jag ger tillbaka. Wtf?

Jag har 100Mbit så jag tror ju inte att linan ger ett sånt lagg.

Postad 04 December 2009 - 10:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag tänkte på en grej igår, tre-fyra gånger mötte jag på en motståndare. Han skjuter och missar, jag skjuter tillbaka sen skjuter han igen, träffar och jag dör. När jag tittar i killcam sedan så ser jag han skjuta och missa sen skjuter han igen och jag dör. Men jag ser inte min egen eld som jag ger tillbaka. Wtf?

Jag har 100Mbit så jag tror ju inte att linan ger ett sånt lagg.

Jo då, lagg kan nog förekomma även om du har 100Mb.
Låter precis så i alla fall.

Postad 04 December 2009 - 10:37

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jo då, lagg kan nog förekomma även om du har 100Mb.
Låter precis så i alla fall.

Exakt!

Många tror bara för att man har en snabb lina så innebär det bra ping vilket inte riktigt är helt sant.
Snabbheten på linan och kvaliteten på förbindelsen är två helt skilda saker.

Postad 04 December 2009 - 10:39

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Även om du har 100Mbit så kanske inte hosten har det.

Postad 04 December 2009 - 10:53

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Även om du har 100Mbit så kanske inte hosten har det.

Har inget med det att göra heller.
Bandbredden har som sagt inget med kvaliteten att göra.
Dessutom krävs det enorm lite bandbredd för att spela via LIVE.

Sker det mycket routerhopp mellan olika nät (operatörer) så blir det ofta en sämre ping. Det man eftersträvar är så få routerhopp som möjligt och att man håller sig inom sin egen operatörs nät.
Det är därför man oftast har en bra ping till svenska spelare medans en sämre när man lirar mot amerikanare.

Postad 04 December 2009 - 10:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Har inget med det att göra heller.
Bandbredden har som sagt inget med kvaliteten att göra.
Dessutom krävs det enorm lite bandbredd för att spela via LIVE.

Sker det mycket routerhopp mellan olika nät (operatörer) så blir det ofta en sämre ping. Det man eftersträvar är så få routerhopp som möjligt och att man håller sig inom sin egen operatörs nät.
Det är därför man oftast har en bra ping till svenska spelare medans en sämre när man lirar mot amerikanare.

Ahh, man tackar för förklaringen :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 11:29

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jobbigt som fasen iaf. Dom som har bra ping får ju två chanser att döda mig.

Postad 04 December 2009 - 11:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hur ska dom kunna banna folk för javelin-glitchen?

Andra spelare som anmäler dem. XBLs folk kollar på loggar, ser att de fuskar och de får banhammern. 24h om det är första gången. Har de fuskat innan så får de inte spela på 2 veckor.

Spontant tycker jag att det är fel att banna.

Varför? Igår kunde jag spela Softcore igen då det var bara två stycken som vågade utnyttja Javelin skiten. Antingen har de som gjort det redan blivit bannade så jag slipper ha med dem att göra, eller så har det fungerat som avskräckande... Hursomhelst fungerar det.

Att göra 'glitch' fria spel är omöjligt. Även om Duke Nukem hade släppts så lovar jag att även efter 12 års utveckling så hade det funnits 'glitchar' i det spelet. Ett så pass avancerat spel som MW2 kommer att ha fel. Det viktiga är att folk inte vågar utnyttja dessa glitchar då det kommer att finnas konsekvenser och att dessa glitchar fixas så fort som möjligt.

Fick ju höra inatt att jag var en fuskare när jag sprang runt och kniva folk. Jag tycker inte det är speciellt kul och spela på det sättet, men ville levla upp fort i början så då fick det bli så!!

Bara skit i dem. Precis som jag inte tycker om folk som sniprar mig tvärs över banan så är det en del av spelet. Att bli knivad i ryggen av nån springade galning är också en del av spelet. Det är tänkt att det ska fungera så. Att välja kniv + maraton + lightweight + commando är ju nått som de har tänkt att man ska använda. Det är helt OK... Samma med dubbla hagelbrakare. Man kan tycka hur illa om det som helst, men det är en del av spelet.

Javelin-glitchen är ju uppenbarligen inte så och de ska rapporteras.

Att kunna springa som en kanin och sen kniva folk eller kunna sikta och skjuta på mindre än en sekund uppfattar jag som fusk.

Kolla på Ollie, han är överjävlig på sånt. Antingen i spectator mode eller, oftast, i KillCam. :)

Postad 04 December 2009 - 11:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Igår så upplevde båda jag och fredrikandersson hur en kille var vänd åt ett håll med sköt åt ett annat. Han kom in genom en dörr och var vänd ifrån oss med sköt mot oss. NU var det HTDM så ingen killcam. Mycket mödjligt att det var lagg bara men det kändes lite mysko....

Angående olika spelstilar, knivar och dyl. Tycker det inte är något problem så länge inte något blir för överlägset så att alla skall köra det, det går inte döda motståndare osv. ÄR lixom inget kul om det finns 40vapen att välja på men alla kör bara med 1 te.x för annars har man ingen chans.....

Redigerat av genstruktur, 04 December 2009 - 11:51.

Postad 04 December 2009 - 12:59

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Träffytorna i spelet är skjut skumma.
Stod bakom en killen och siktade in och tryckte av mot huvudet = inget headshot
Skjöt en annan i knät = headshot

Postad 04 December 2009 - 13:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Träffytorna i spelet är skjut skumma.
Stod bakom en killen och siktade in och tryckte av mot huvudet = inget headshot
Skjöt en annan i knät = headshot

Låter skumt, men kan nog bero på lagg också tror jag.

Fan, detta har blivit värsta laggtråden nu :)

Postad 04 December 2009 - 13:47

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Få jag bara fråga en sak till. Jag var inte med från början på CoD4 tiden, var det samma tankar och synpunkter på det spelet? Har viktiga saker blivit sämre i MW2 i jämförelse med MW1?

Postad 04 December 2009 - 14:16

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
På COD4 tiden var det mycket strul med LIVE. Den låg nere rätt ofta och då menar jag neeeere.

Däremot fanns det inte sååååå mycke konstigheter i själva spelet som det finns nu. Tror att MW2 är lite mer komplex vilket ger utrymme för en del konstigheter.

På COD 2 fanns det också små konstigheter och glitchar men inte lika mycket som nu, tror jag. Å andra sidan så var den inte alls lika komplex som MW1 och MW2.

COD2 var jäkligt charmig när jag tänker efter. Nostalgi :)

Redigerat av Ebola, 04 December 2009 - 14:18.

Postad 04 December 2009 - 14:25

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

På COD4 tiden var det mycket strul med LIVE. Den låg nere rätt ofta och då menar jag neeeere.:

Ja det är ju ännu värre..

Tack för förklaringen!

Postad 04 December 2009 - 15:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Angående olika spelstilar, knivar och dyl. Tycker det inte är något problem så länge inte något blir för överlägset så att alla skall köra det, det går inte döda motståndare osv. ÄR lixom inget kul om det finns 40vapen att välja på men alla kör bara med 1 te.x för annars har man ingen chans.....

Dubbla cowboybössor känns väldigt overpowered....

Postad 04 December 2009 - 15:18

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

+1

Ju mer man spelar destå högre sensitivity kör man ju ofta med på handkontrollen = snabbare. Fråga Ollieee - han kör väl på snabbaste inställningen skulle jag tro?

Men att det skulle vara fusk att nån är snabbare än du - nä... :)

Skulle gärna prova ännu högre sensitivity :lol:

Nä men man känner verkligen att det går fort ibland, man hänger knappt med själv i sina rörelser utan dom kommer automatiskt, typ som när man möter någon runt ett hörn men knappt märker det utan vänder sig blixtsnabbt om och sticker kniven i dom... nästan så man blir yr i soffan haha.

Btw varför ser man inte att man har tactical knife när man kollar i tredjeperson? Inte heller när jag kollar på kompisar som använder det så ser man att dom håller den "stancen" med kniven framme.. :P

Postad 04 December 2009 - 16:27

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Skulle gärna prova ännu högre sensitivity :)

Nä men man känner verkligen att det går fort ibland, man hänger knappt med själv i sina rörelser utan dom kommer automatiskt, typ som när man möter någon runt ett hörn men knappt märker det utan vänder sig blixtsnabbt om och sticker kniven i dom... nästan så man blir yr i soffan haha.

Btw varför ser man inte att man har tactical knife när man kollar i tredjeperson? Inte heller när jag kollar på kompisar som använder det så ser man att dom håller den "stancen" med kniven framme.. :lol:

Fattar inte hur ni kan köra på så hög sensitivity, jag har på 4a tror jag, snäppet över medium som väl är 3. Sen är high på 5 och tokig på 8 eller nåt.
Ni som använder så hög känslighet, har ni lärt er att göra små fast snabba rörelser med styrspaken, eller maxar ni åt sidan fast är jäkligt bra på att inte hålla spaket åt sidan nån millisekund för lång tid typ?
Tycker man bara flänger från sida till sida med siktet när man kör så hög känslighet men det är väl för man funkar mer digitalt än analog med styrspaken, max åt ett håll och inte små rörelser.

Och vad är bäst tror ni, att köra på vad som är bekvämast för att öka känsligheten när man tycker det börjar gå långsamt, eller ligga lite över vad man tycker känns bra för att träna sig på att ha högre känslighet? Blir ju lätt att man vänjer sig vid en viss känslighet men att man efter ett tag bara känner att man tex vill kunna vända sig 180 grader snabbare, men alla andra rörelser ska vara samma som tidigare :P

Postad 04 December 2009 - 16:34

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Dubbla cowboybössor känns väldigt overpowered....

Jo jag har märkt det ibland, har dock inte kört med dem själv än. Märkte iofs. igår att man bara behövde få 10kills för att få akimbo med dem, så jag tänkte prova ikväll :) . Däremot testade jag och fredrikandersson hur långt bort bössan kunde träffa igår, det var fan helt sjukt. Dog på ett ganska långt avstånd med 1skott på HTDM.
Vad heter du på live förresten?

Skulle gärna prova ännu högre sensitivity :D

Btw varför ser man inte att man har tactical knife när man kollar i tredjeperson? Inte heller när jag kollar på kompisar som använder det så ser man att dom håller den "stancen" med kniven framme.. ;)

I COD4 körde jag på ett steg över medium efter ett tag men där började jag tappa kontroll, nu i MWF2 kör jag på default sense, visst märker av att jag har ett handikapp när man möter folk i dörrar osv. men sen är inte min spelstil fullonknifeomania heller så jag tror den låga sensen passar mig :lol: . Maxsense förstår jag faktiskt inte hur man kan köra på/träffa någon med, kudos till er som kör det :P !

Redigerat av genstruktur, 04 December 2009 - 16:36.

Postad 04 December 2009 - 17:35

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att tex sens 5 i MW2 motsvarar typ 3 i CoD4? Jag kör mellan 6-7 i MW2 i CoD4 max 5.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.