* Officiell tråd - InFocus SP4805 *
1993 svar till detta ämne
Postad 17 januari 2005 - 17:12
Friedensreich
-
Friedensreich
-
Användare
-
-
185 inlägg
Finns det någon som har köpt sin Projektor (Infocus 4805) från Komplett.se och är det någon som har haft problem med sin 4805:a från Komplett? Funderar att beställa en därifrån men blivit tillsagd att inte köpa från Dom. För Komplett är inte med i Infocus Sverige (eller nått sånt )
Så det är väll inte någon kopia från Asien Väll??? 
Som jag förstått det så får komplett inte köpa sina projektorer InFocus sverige. (varför vet jag inte) så dom köper dom från nån återförsäljare i USA vilket resulterar i att dom inte kan ge några garantier alls. Men jag tror ju inte projektorerna är sämre för det, en vild chansning är det ju att köpa dock. Surt om den skulle gå på trasig efter några timmar å man inte har en enda fabriksgaranti. Edit: OBS detta är vad jag har hört, alltså inget bekräftat!!
Redigerat av Friedensreich, 17 januari 2005 - 17:30.
Postad 17 januari 2005 - 17:19
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har just beställt en 4805:a efter att noga ha studerat bla denna tråd, hoppas bara att jag gjorde rätt som valde Infocusen framför Toshiba MT200.
11995:- ink moms med svensk garanti känns som en bra affär...
Tänkte först beställa en från Usa men insåg att det inte blev billigare efter skatt och moms.
Min egentliga fråga är ifall man kan stå ut med s-video från dvd samt boxern tills att man fått tag på en scart till componet adaptern alt ny dvd? Är skillnaden gigantisk eller fixar 4805:ans faroudjachipp det hyfsat? (tänkte använda Clas Ohlsons s-video "hi-grade" 10meter för 169:-)
Hur lång är förresten s-videokabeln som följer med å är den av någon kvalité?
/Johan
Postad 17 januari 2005 - 17:23
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Såg just inlägget ovan om att inte några garantier skulle gälla, enligt Komplett.se så gäller garantin som vanligt, Svensk konsumentköplag gäller alltid...
Såvida jag inte blev lurad förståss.
/Johan
Postad 17 januari 2005 - 17:27
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Såg just inlägget ovan om att inte några garantier skulle gälla, enligt Komplett.se så gäller garantin som vanligt, Svensk konsumentköplag gäller alltid...
Såvida jag inte blev lurad förståss.
/Johan
Självklart ska den gälla. Komplett är skyldiga att antingen reparera eller byta ut din produkt om något går fel med den. Skillnaden för _dig_ blir att du skickar den till komplett om den går sönder, inte till din återförsäljare i din stad.
Postad 17 januari 2005 - 17:33
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad gör komplett med den sen, skickar dom den i sin tur vidare till Infocus eller byter dom ut den till en fungerande?
En lokal handlare skickar ju också vidare i sin tur.
Finns det någon nackdel med att behöva skicka till Komplett, förutom portokostnader?
Känns iallafall bra att veta att Dlp inte har några ev. döda pixlar, samt att dom tydligen ska tåla lite ovarsam behandling än LCD-projar.
/Johan
Postad 17 januari 2005 - 20:38
Unregisteredb4a18dc1
-
Unregisteredb4a18dc1
-
Användare
-
-
219 inlägg
Angående den där ljusa fläcken som jag ser i mörka partier så har det inte löst sig
Jag öppnade den och tog ut lampkasetten, blåste en del (inte med tryckluft på burk) monterade ihop allt igen men utan resultat.
Jag såg idag att det tom var en ljus fläck utanför duken på väggen!
jag ställde mig på en stol och hade huvudet vid fläcken och då såg jag att även det fläcken verkar komma från projjan...
Vad kan detta vara? ska man lämna in den eller vad? kan det vara damm?
Linsen har jag gjort rent iafll det skulle vara nån fläck på den men det blev heller ingen skillnad...
Tacksam för svar om nån kan ha en aning..
/Stefan
Postad 17 januari 2005 - 21:16
Unregisteredeffc38ab
-
Unregisteredeffc38ab
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Min egentliga fråga är ifall man kan stå ut med s-video från dvd samt boxern tills att man fått tag på en scart till componet adaptern alt ny dvd? Är skillnaden gigantisk eller fixar 4805:ans faroudjachipp det hyfsat? (tänkte använda Clas Ohlsons s-video "hi-grade" 10meter för 169:-)
Hur lång är förresten s-videokabeln som följer med å är den av någon kvalité?
/Johan
Jag körde s-video från min gamla pioneer dv-535:a de första månaderna och tycker att 4805:an leverarade en riktigt bra bild. Nu kör jag kör jag boxer och scart-rgb till CYP CSY-2100 och komponent från den till 4805:an med ännu bättre bild.
Postad 17 januari 2005 - 22:18
owe-norrbagge
-
owe-norrbagge
-
Rookie
-
9 inlägg
Angående den där ljusa fläcken som jag ser i mörka partier så har det inte löst sig Jag öppnade den och tog ut lampkasetten, blåste en del (inte med tryckluft på burk) monterade ihop allt igen men utan resultat.
Jag såg idag att det tom var en ljus fläck utanför duken på väggen! jag ställde mig på en stol och hade huvudet vid fläcken och då såg jag att även det fläcken verkar komma från projjan...
Vad kan detta vara? ska man lämna in den eller vad? kan det vara damm? Linsen har jag gjort rent iafll det skulle vara nån fläck på den men det blev heller ingen skillnad...
/Stefan Hei Stefan!Som du ser av mitt innlegg lenger opp har jeg hatt lignende problem. Tenker da mest på den sågverk lignende ulyden. Som sagt fant jeg en mengde løse sølv strimmler på innside av filteret. Disse strimmler er biter av reflektorbelegget i lampen. Om disse blåses videre inn i proj, kan jo kanskje disse små sølv strimmler lage lys reflekser som dine problem med lyse flekker på lerret og veggen. Har du sett etter inne i lampen om det har løsnet noe reflektorbelegg hos deg??? Hvis det har det, kan det være årsaken??
Postad 18 januari 2005 - 01:16
Unregisteredb4a18dc1
-
Unregisteredb4a18dc1
-
Användare
-
-
219 inlägg
Angående den där ljusa fläcken som jag ser i mörka partier så har det inte löst sig Jag öppnade den och tog ut lampkasetten, blåste en del (inte med tryckluft på burk) monterade ihop allt igen men utan resultat.
Jag såg idag att det tom var en ljus fläck utanför duken på väggen! jag ställde mig på en stol och hade huvudet vid fläcken och då såg jag att även det fläcken verkar komma från projjan...
Vad kan detta vara? ska man lämna in den eller vad? kan det vara damm? Linsen har jag gjort rent iafll det skulle vara nån fläck på den men det blev heller ingen skillnad...
/Stefan Hei Stefan!
Som du ser av mitt innlegg lenger opp har jeg hatt lignende problem. Tenker da mest på den sågverk lignende ulyden. Som sagt fant jeg en mengde løse sølv strimmler på innside av filteret. Disse strimmler er biter av reflektorbelegget i lampen. Om disse blåses videre inn i proj, kan jo kanskje disse små sølv strimmler lage lys reflekser som dine problem med lyse flekker på lerret og veggen.
Har du sett etter inne i lampen om det har løsnet noe reflektorbelegg hos deg??? Hvis det har det, kan det være årsaken??
Ok! Tack för tipset Då ska jag ta ut lampan igen och kolla. Är det altså från lampan det släpper nånting? eller är det från färghjulet? Måste kolla upp det, och om det visar sig att det har lossnat belägg från lampan kanske man kan fixa en tryckluftsburk och blåsa rent? eller? vad tror ni.. Missljudet har iaf inte kommit tillbaka sen jag gjorde rent den så det är ju iaf positivt.... Mvh Stefan
Postad 18 januari 2005 - 08:28
owe-norrbagge
-
owe-norrbagge
-
Rookie
-
9 inlägg
Hei!
Ja det er fra lampan som det slipper silver fargede remsar, inte från farghjulet.
Hos meg ble også missljudet borte etter jeg hadde gjort rent.
Dette styrker min teori om att årsaken til missljudet er disse små remsar fra lampan, og ikke f.eks dårlig lager i farghjulet som har vært foreslått tidligere. Da ville det vel ikke hjulpet å gjøre rent eller hva???
Hvis du skal ta ut lampan igjen, så kikk ned i midten av lampan, og på innsiden av det filteret som vanligvis samlar minst støv ( dvs. sitter lengs vekk fra vifte ).
Ser du her noen krøllede biter ( er litt vanskelige å oppdage siden de nesten har samme farg som filteret) er det disse jeg snakker om.
Nå har du jo allerede gjort rent ett parr ganger så du har nog fått vekk det mesta.
Tror du skal være forsiktig med å blåsa for mycket da dette kan resultere i att fler løse deler kommer lenger inn og på innsiden av farghjulet. Noe som igjen kan lage disse lyse flekker du prater om ( reflekser fra små sølvfargede biter ).
Ville heller ha brukt en damsugare på låg effekt, og førsøkt å suga vekk støv/skit o.l. På denne måten vet du hvor støv/skit hamnar, nått som du inte gjør om du blåser. Eller hur??
Det skal bli interesant og høre om du hittar nått??
Om det er det samma hos deg, vil det jo etter vært løsne fler bitar från lampan som igjen kan laga missljud eller andra fenomen som merkelige lyse flekkar o.l.
MVH
Otto
Postad 18 januari 2005 - 08:28
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Jag kör SVHS från min H/K DVD 1 in i mitt signature försteg och sedan SVHS ut till min proj (jag gillar att ha allt kopplat genom stereon).
Bilden är kanon så jag undrar verkligen hur den blir nu när jag byter dvd och inte längre kommer att köra SVHS.
Till er som har problem med er Infocus, varför inte bara ta med den till affären så fixar de den direkt på plats så har ni även då en garanti istället för att pilla själv och riskera att förstöra något, visst det kan vara jobbigt att plocka ner den men det kan det vara värt.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 18 januari 2005 - 08:31.
Postad 18 januari 2005 - 09:09
owe-norrbagge
-
owe-norrbagge
-
Rookie
-
9 inlägg
Hei Kim. Til din info!! Det sitter 2stk filter i projektor som skal renses (støvsuges) ca. hver 250 drift time. Det er dette vi her snakker om og ikke noe annet. Att vi her finner partikkler som ikke skulle være der er ikke bra, men det er ikke så lett å levere inn en proj. som tillsynelatande fungerar. Eller hur??? Dette kan senere skade proj. og vil da være en garantisak. Men det skader vel ikke være litt føre var?? MVH Otto
Postad 18 januari 2005 - 09:17
owe-norrbagge
-
owe-norrbagge
-
Rookie
-
9 inlägg
Hei Fredrik!!
Ser du sjekker forum litt i dag. Hva tror du om problemet som jeg, Stefan + fler har fått ( missljuder osv.)???
Du virker å være en som tar ting litt seriøst. Hva tror du er årsaken til att reflektorbelegget i lampan faller av etter kun 500timer??? Kan det være att man har redusert vifte kapasitet for mye, slik att proj. blir for varm???
mvh
Otto
Postad 18 januari 2005 - 09:18
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Hei Kim.
Til din info!! Det sitter 2stk filter i projektor som skal renses (støvsuges) ca. hver 250 drift time. Det er dette vi her snakker om og ikke noe annet.
Att vi her finner partikkler som ikke skulle være der er ikke bra, men det er ikke så lett å levere inn en proj. som tillsynelatande fungerar. Eller hur???
Dette kan senere skade proj. og vil da være en garantisak. Men det skader vel ikke være litt føre var??
MVH Otto
Du har så rätt så...
Postad 18 januari 2005 - 14:40
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
 Är detta Prisjakts längsta tråd genomtiderna ?????
Postad 18 januari 2005 - 15:54
PeugeotNisse
-
PeugeotNisse
-
Användare
-
-
117 inlägg
/Stefan
Hej Hej! Köpte min 4805:a i aug. förra året. Hade problem med en lite grupp av fläckar i vänstra hörnets nedre del (takmonterad). Gick till butiken som jag köpte den. Dom skickade in den till leverantör. Fick en helt ny projektor tillbaka. Säljaren förklarade att en serie av dom första projektorerna som kom till sverige hade detta bekymret. M.V.H PeugeotNisse
Postad 18 januari 2005 - 16:02
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Jag har märkt en sak med min projektor.
Det är när man t.ex ser på fotboll via parabolen, det funkar ju bra men så fort de ska visa tabellen eller så fort något är datagjort i allmänhet och det visas som stillbild så ser man att bilden rycker till lite.
Det är inte mycket och det händer endast när det är stillbild men det är ganska irriterande
Ngn mer än jag som "lider" av detta?
Alltså den fladdrar, ungefär som om ni försöker filma när ni är bakis
Edit: vidare förklaring.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 18 januari 2005 - 16:06.
Postad 19 januari 2005 - 11:53
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hejsan!
Har nu äntligen köpt en 4805 ! Ska nu köpa en duk men vet inte vilken som passar en 4805....några tips det jag vill veta är om jag ska köpa en högkontras duk eller inte ? Funderar på en som har gain 0.85 eller n som har 1.1 ?vilken vad dessa eller ska jag köpa en helt annan gråskala?
MVH
Redigerat av GoodSpeed, 20 januari 2005 - 07:12.
Postad 19 januari 2005 - 16:59
Dan.k
-
Dan.k
-
Lärjunge
-
-
397 inlägg
Komplett 11995.-! lika och sälja sin omg.  medans den är värd nånting
Postad 19 januari 2005 - 17:46
Unregistereddd9ce42b
-
Unregistereddd9ce42b
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hej !!!!!!!!
Har nu äntligen köpt en 4805 ! Ska nu köpa en duk men vet inte vilken som passar en 4805....några tips det jag vill veta är om jag ska köpa en högkontras duk eller inte ? Funderar på en som har gain 0.85 eller n som har 1.1 ?vilken vad etssa eller ska jag köpa en helt annan gråskala?
MVH
Vad kommer du att ha för dukstorlek?
Postad 19 januari 2005 - 20:53
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Beställde en 4805 från komplett.se i måndags morse för 11995:-, nu ikväll -onsdag så sitter jag å tittar på den faaantastiska bilden!
Inga problem att handla från komplett, snabb leverans utan att betala något extra!
ps.
Är det någon som vet vilken gänga å storlek det ska vara på skruvarna till stativfästena?
/Johan
Postad 19 januari 2005 - 21:52
Unregistereddd9ce42b
-
Unregistereddd9ce42b
-
Användare
-
-
101 inlägg
Att det skulle vara problem att handla från komplett.se tror jag är rent struntprat. Komplett är en norsk firma därav anledningen till att dom inte jobbar med Septon som är importör i Sverige. Garantierna är samma som hos vilken annan handlare som helst på webben. Däremot så får projektorn en bit att åka när den eventuellt skall in på reparation vilket kan ses som en nackdel. Å andra sidan så är det ett ruggit bra pris.
Postad 20 januari 2005 - 07:13
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hejsan!
Har nu äntligen köpt en 4805 ! Ska nu köpa en duk men vet inte vilken som passar en 4805....några tips det jag vill veta är om jag ska köpa en högkontras duk eller inte ? Funderar på en som har gain 0.85 eller n som har 1.1 ?vilken vad dessa eller ska jag köpa en helt annan gråskala?
MVH
Postad 20 januari 2005 - 07:31
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Satsa på en vit duk är mitt tips.
Postad 20 januari 2005 - 10:41
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Jag ringde just Infocus support eftersom jag har haft såna problem med att sända Nativeupplösningen via VGA till 4805:an. Fick prata med en nån engelskpratande snubbe som först inte förstod vad jag pratade om  .
Men tillslut så var vi på samma spår... Det är INTE hårdvaran, utan mjukvaran (firmwaren) som gör att den inte låser. Detta skulle däremot fixas till nästa firmware sa han. Han kunde inte lova nått, men trodde på ~6 veckor. Låter ju bra iallafall.
Sen så passade jag på att nämna blixtrandet i filmer som jag fått med 1.13 firmwaren. Dom hade inte hört nått om detta (???) men skulle genast testa i sitt demorum. Vore ju trist om det fixas en massa saker i nya firmwaren men blixtrandet blir kvar...
Om nån orkar, så skulle det nog inte skada om fler ringer in & påpekar problem dom har med 4805 med tanke på hur förvånad han lät när jag pratade om problemen. Numret om nån vill ringa är: 08 - 452 90 00. Tryck sedan 2 för teknisk support.
edit: Om nån ringer för något fel, så försök nämna blixtrandet om ni har det. Dom kanske tittar 5 min med nya 1.13 och missar blixtrandet. Man vet ju aldrig, kan vara bra att visa att fler har problemet.
Redigerat av Jonas__W, 20 januari 2005 - 10:43.
Postad 20 januari 2005 - 11:05
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
...........Och en vit duk har gain ?
Postad 20 januari 2005 - 11:14
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Det varierar men en gain runt 1,0 kommer fungera utmärkt. Hellre något högre än lägre om du inte hittar 1,0 eftersom projjen inte är någon ljuskanon.
Postad 21 januari 2005 - 10:23
Unregistered129c88cc
-
Unregistered129c88cc
-
Amatör
-
-
81 inlägg
svensk instruktionsbok finns det?? tycker nästan att man borde fått med det men jag beställde från komplett .se
sen hur ska jag koppla?? vilken kabel?? har en denon 3910 dvd och en denon 3805 förstärkare...... kör denon link mellan dessa... kabeln kommer bli ca:10 meter till projektorn..
Postad 21 januari 2005 - 20:40
Tonnet51
-
Tonnet51
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
ok
Redigerat av Tonnet51, 22 januari 2005 - 00:06.
Postad 21 januari 2005 - 23:57
Unregisteredb4a18dc1
-
Unregisteredb4a18dc1
-
Användare
-
-
219 inlägg
/Stefan Hej Hej!
Köpte min 4805:a i aug. förra året. Hade problem med en lite grupp av fläckar i vänstra hörnets nedre del (takmonterad). Gick till butiken som jag köpte den. Dom skickade in den till leverantör. Fick en helt ny projektor tillbaka. Säljaren förklarade att en serie av dom första projektorerna som kom till sverige hade detta bekymret.
M.V.H
PeugeotNisse
OK! F*n då kanske man kan få en splitterny projja igen då Ska ringa och höra med butiken jag köpte min i och se vad dom säger....
Postad 22 januari 2005 - 00:14
Tonnet51
-
Tonnet51
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu fattar jag inte.....  De som har en ramspändduk med vanligtvis ca 5cm tjock ram runt om projektions ytan, Får de svarta fält ovanför och under ramen, när de ser på film ......Om inte varför har då nästan alla takmonterade dukar alltid ett större svart fällt på ovansidan (ca 40cm)???
MVH
Redigerat av Tonnet51, 22 januari 2005 - 10:44.
Postad 22 januari 2005 - 22:30
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej! Skall nu köpa en duk till min nya ögon sten 4805  ........Skulle behöva veta om den duk jag funderar på blir bra ....Tycker att den är väldigt oroväckande billigt så ,om någon orkar kolla in den lite snabbt och skriva om den duger så vore jag väldigt tacksam ....är inte så erfaren bland dukar direkt, och känner ingen heller. Jag funderar på denna: http://www.inwarehou...5&category=DAST(den på bilden har formatet 1:1 men jag skall ju ha en 16:9 som har 5cm svart ram runt projektions ytan) \MVH
Postad 23 januari 2005 - 00:13
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Det står ju inget alls om gain eller liknande på den där duken..?
Jag har som sagt en målad MDF (se tråden under dukar) och är j-vligt nöjd med hur bilden ser ut. Har en S1500 färg (vill jag minnas iaf, står också i tråden)
Bilden är suverän enligt mig.
Postad 23 januari 2005 - 00:27
Tonnet51
-
Tonnet51
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är det någon som inte har en 4805 som inte flimmrar vid väldigt ljusa cener???
Har läst på en trånd nu om 4805 och alla verkade ha problem med att projektorn ibland flimmrar ljusstyrka på ljusa cener .....börjar bli väldigt orolig nu när jag beställde en 4805 tidigare i dag!
Bör jag vara orolig???
Postad 23 januari 2005 - 00:34
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Vet inte exakt vad du menar, men antar att du menar det som folk pratar i ett lite tidigare i tråden, nämligen det med nya firmware.
Är det bara det så skull jag inte oroa mig, det är ju bara att lägga in ett äldre firmware om du (mot alla odds) får det senaste.
Postad 23 januari 2005 - 11:41
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
I tråden "Ojämt fladdrande ljus ifrån min SP4805?!" Kan man läsa att det uppstår ljusblixtar i firmwaren 1.13, Men man kan oxå läsa att det kan uppstår ojämnt ljusfladder på ljusa cener och det är verkar vara oberoende av vilken firmwaren man har , därför vissa som skriver där har 1.02 och vissa 1.13 ......Och då undrar jag om dessa som skriver på det forumet är ett fåtal olyckligt låttade eller om alla har det ....Jag var själv inne istan och tänkte kolla om jag såg detta problemet i en butik som för tillfället har en 4805 uppe ....och jag såg felet, ibland någon gång kunde ljusstyrkan flimra till till lite starkare ungefär 2 gånger på 1-2 minuter....väldigt irriterande!!! Har ju beställt en i förregår och måste få veta om alla har så eller om det har nått med inställningarna eller nått annat!!!
Väldigt tråkigt eftersom 4805:an annars har en sån strålande bild  !!!
MVH
Postad 23 januari 2005 - 12:40
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Som jag skrivit i den andra tråden så uppgraderade jag till 1.13 och fick det här problemet. Jag la in 1.02 nu istället = inget flimmer.
Postad 23 januari 2005 - 14:36
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Men Nerevarine säger ju så här i den där tråden:
"Men jag har ju 1.02, alltså första firmwaren...ändå ljusfladder."
Postad 23 januari 2005 - 19:16
GoodSpeed
-
GoodSpeed
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Tjena !
Måste snacka med någon 4805 ägare:
Det är så att jag funderar på att köpa en infocus 4805 men har nu läst i en tråd att ljusstykan kan flimra på den ....är det något någon känner tilll....är det någon som vet om man kan göra något åt det???....När jag hade läst tråden "Ojämt fladdrande ljus ifrån min SP4805?" så åkte jag till stan till en butik som hade den uppsatt...och såg felet direkt, bilden flimrade i ljusstyrka....och nu är jag väldigt orolig för jag har beställt en för två dagar sedan  .....så skulle vara intressant och höra om någon vet vad det är ??? Fick svar förut av en som sa att det har med firmwaren att göra, att det är för att man har 1.13 men sedan läste jag att en som kallar sig Nerevarine skrev att han bytte till 1.02 och hade ändå samma problem ....
Så har alla detta problem eller? vad kan man göra åt saken?
\MVH
Postad 23 januari 2005 - 19:19
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
I tråden "Ojämt fladdrande ljus ifrån min SP4805?!" Kan man läsa att det uppstår ljusblixtar i firmwaren 1.13, Men man kan oxå läsa att det kan uppstår ojämnt ljusfladder på ljusa cener och det är verkar vara oberoende av vilken firmwaren man har , därför vissa som skriver där har 1.02 och vissa 1.13 ......Och då undrar jag om dessa som skriver på det forumet är ett fåtal olyckligt låttade eller om alla har det ....Jag var själv inne istan och tänkte kolla om jag såg detta problemet i en butik som för tillfället har en 4805 uppe ....och jag såg felet, ibland någon gång kunde ljusstyrkan flimra till till lite starkare ungefär 2 gånger på 1-2 minuter....väldigt irriterande!!! Har ju beställt en i förregår och måste få veta om alla har så eller om det har nått med inställningarna eller nått annat!!!
Väldigt tråkigt eftersom 4805:an annars har en sån strålande bild !!!
MVH
Jag kan inte säga att jag har sett det på mina 40-50h med min 4805 iaf. Isf var det betydligt mycket mer "fladder" i bilden på min AE500. Helnöjd!  Nu ska jag se färdigt Sagan om de två tornen, mumma!
Postad 23 januari 2005 - 19:28
Unregistereddd9ce42b
-
Unregistereddd9ce42b
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag har +200h på min 4805 och har aldrig sett det fladdrande ljusfenomenet som ni nämner, jag matar min projektor med interlaced komponentsignal. Firmware 1.02.
Inte mycket till inlägg men detta är min erfarenhet.
Redigerat av Gandhi, 23 januari 2005 - 19:29.
Postad 24 januari 2005 - 12:48
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
En liten fråga
Lyckas ni fylla hela bilden, eller får ni också svarta kanter runt bilden?
Har provat med allt möjligt, men det verkar som om inte hela panelen används då några pixlelrader inte verkar användas..?
Postad 24 januari 2005 - 13:53
Unregisteredeffc38ab
-
Unregisteredeffc38ab
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Lyckas ni fylla hela bilden, eller får ni också svarta kanter runt bilden?
Jag har också en ram med svarta kanter. Om man vill går det att zooma och lägga den på dukens ram.
Postad 24 januari 2005 - 16:02
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Lyckas ni fylla hela bilden, eller får ni också svarta kanter runt bilden? Jag har också en ram med svarta kanter.
Om man vill går det att zooma och lägga den på dukens ram.
Ändå lite störigt att inte hela panelen verkar användas? När man kör projektorns egen färg, tex en blå bakrund så tror jag den används, men inte annars då alltså? Nåja, jag bryr mig inte så fruktansvärt mycket, och kommer inte ens ihåg om det varit samma sak på mina tidigare projektorer  Önskar någon kunde hacka i frimware så man kunde ha en annan bakrundsbild på sin projektor, vore lite kul att ha något kaxigt där istället
Redigerat av zippiz, 24 januari 2005 - 16:10.
Postad 24 januari 2005 - 16:27
Biomax
-
Biomax
-
Veteran
-
-
1 870 inlägg
Lyckas ni fylla hela bilden, eller får ni också svarta kanter runt bilden? Jag har också en ram med svarta kanter.
Om man vill går det att zooma och lägga den på dukens ram. Ändå lite störigt att inte hela panelen verkar användas?
När man kör projektorns egen färg, tex en blå bakrund så tror jag den används, men inte annars då alltså?
Nåja, jag bryr mig inte så fruktansvärt mycket, och kommer inte ens ihåg om det varit samma sak på mina tidigare projektorer 
Önskar någon kunde hacka i frimware så man kunde ha en annan bakrundsbild på sin projektor, vore lite kul att ha något kaxigt där istället
Detta har jag frågat i en annan tråd, jag fick svaret att det är få filmer som är gjorda i exakt 16:9 formatet som panelen i projen ger, men dom finns dock och då får du ingen ram.
Postad 24 januari 2005 - 16:42
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Hmm... stämmer verkligen det?
Får samma ram om jag kör Xbox, tycker det låter konstigt.
Postad 24 januari 2005 - 16:56
Firrepinnen
-
Firrepinnen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det här med flimmer. Har sett det en gång, under ett par minuter. Men det har varit försvunnet sedan dess. Har nu kört ca. 200 timmar.
Dom enda nackdelar som jag ser med 4805an är att kvaliten på objektivet är så dåligt, vilket påverkar skärpan. Vet inte om ni andra har märkt det men när man justerar skärpan så flyttar sig hela bilden (dålig passning på objektivet).
Kan skärpeproblemet bero på att man använder plastlins vilken utvidgar sig när det blir varmt..? (Troligen)
Det andra problemet är ljudnivån, vilket kan var lite besvärande..
Synd på en annars så söt karamell...
Postad 24 januari 2005 - 17:48
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fjärrkontrollen fungerar inte längre!!!!!!!!!!!!!!Hjälp! jag fick min 4805:a förra veckan och nu fungerar inte fjärren längre. Går man riktigt nära "ögat" så kan den fungera sporadiskt, det kan gå att komma in i menyn men sen är den död igen. Någon mer med samma problem? Vet att jag har garanti men det är ju djävligt surt att tvingas packa ihop allting och förmodligen vara utan projektor i flera veckor... Har bytt batterier och provat det mesta, märker en konstig grej: när man slår på fjärrens belysning så släcks den varje gång jag trycker ned en knapp, för att sedan börja lysa igen. Ska det vara så? I övrigt så fungerar projektorn som den ska, kan det vara så att det bara är fjärren som är trasig? /Sara
Postad 24 januari 2005 - 18:24
bychen
-
bychen
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har bytt batterier och provat det mesta, märker en konstig grej: när man slår på fjärrens belysning så släcks den varje gång jag trycker ned en knapp, för att sedan börja lysa igen. Ska det vara så? /Sara
Japp, fjärrens belysning slocknar då du trycker på nån av knapparna(och tänds sedan igen) och den gröna lampan längst fram på fjärren ska lysa under tiden du håller ned nån av knapparna.
Postad 24 januari 2005 - 20:45
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Jaha, skulle visa min polare (prosen här på forumet) 4805 idag o vad händer.
Jo, när jag startar upp den så har projektorn frusit totalt, och visar en underligt bild. Fick känslan av att speglarna hade låst sig då det var totalt vitt o svart, inget som helst brus.
Stängde av igen, (på knappen) höll andan och när vi satte igång den igen så verkade den fungera.
Tog en screenshot på fenomenet, ligger i mitt galleri.
Ena halvan var svart, den andra var vit, och därimellan var det massa sporadiskt utspridda vita o svarta pixlar.
Någon som varit med om något liknande?
Redigerat av zippiz, 24 januari 2005 - 20:49.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|