Klipsch Reference RF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(31)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-35
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12
(Subwoofers)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-8
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS3 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-7
(Centerhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-25
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-25
(Centerhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch KS-525 THX
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10
(Subwoofers)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Cinema 10
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB75
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy B3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy C-2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-1 (st)
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-2
(Golvhögtalare)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-3
(Golvhögtalare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Klipsch KW-120 THX
(Subwoofers)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB15
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-10
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch KA1000 THX
(Slutsteg)
|
4
|
(2)
|
18 990:- | |
Klipsch Reference RF-83
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-51
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-64
(Centerhögtalare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-62
(Centerhögtalare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-52
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB81
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-42
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Pro-Ject Debut III SE
(Skivspelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-52
(Golvhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62
(Golvhögtalare)
|
2
|
(28)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82
(Golvhögtalare)
|
1
|
(51)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 SE
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-52
(Centerhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy Sub 12
(Subwoofers)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RSW-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-12D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10D
(Subwoofers)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RPW-10
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Palladium P-39F
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-300D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-500D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WB-14
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WC-24
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-34
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WS-24 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-5502-W (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(26)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-7 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-42 II
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62 II
(Golvhögtalare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62 II
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-310
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-115
(Subwoofers)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-62 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-15M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-160M
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-260F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch R-4B
(Soundbar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 19 March 2011 - 22:00
Postad 20 March 2011 - 22:56
Var in på MM i går o där var nya generationen RF62 II och RF82 II uppställda. Designen var väl lite ändrad men i stort sett var dom sig lika. Det jag reagerade på var vinkeln på lådorna, båda varianterna lutar uppåt med framsidan. D.v.s. sk. spiksen fram var högre. Vaför på detta viset... någon
Det beror på att fötterna bak på nya RF serien sticker ut åt sidorna och därför är de inte monterade från fabrik de ligger löst i kartongen och skruvas fast vid upp packning. Den butik du besökt har säkert inte gjort det och då lutar de.
Postad 20 March 2011 - 23:33
Finns ju folk som gjort det med andra märken. Men det lär sitta rätt bra men kom ihåg att andrahands värdet går ner. Var sugen på att göra det med mina Jamo jag hade tidigare.Någon som vågat sig på att ta bort plastfolien och lackat sina RF?
Postad 21 March 2011 - 18:54
Postad 21 March 2011 - 23:33
Ok då hänger jag med, slit av folien och alla element och filter och lämna in till en bil lackerare finns lite trådar om det i gör det själv delen på forumet. Kommer säkert bli helt kanon om du väljer en som är duktig på att lacka.Andrahandsvärdet är inget jag bryr mig om, kommer inte göra mig av med dem i första taget. Skulle vilja lacka mina då folien släppt på nåt ställe pga solen. Ingen här som provat att göra det?
Postad 22 March 2011 - 16:45
Postad 28 March 2011 - 16:20
Måste fråga er som vet, Jag har möjligheten att köpa följande högtalare av en polare.
Priset är 8000kr
RF-5 + RS-3 + RC-3.
Är det ett gyllenne tillfälle eller overprice?
Har inte hittat mycket inf om dessa men förstår att dem är väldigt bra.
Mvh Olliwer
Postad 28 March 2011 - 18:18
Tycker det låter lite dyrt med 8000 kr men pruta ner till en 5500 kr så gör du en bra affär.Tjena!
Måste fråga er som vet, Jag har möjligheten att köpa följande högtalare av en polare.
Priset är 8000kr
RF-5 + RS-3 + RC-3.
Är det ett gyllenne tillfälle eller overprice?
Har inte hittat mycket inf om dessa men förstår att dem är väldigt bra.
Mvh Olliwer
Postad 28 March 2011 - 18:52
Tycker det låter lite dyrt med 8000 kr men pruta ner till en 5500 kr så gör du en bra affär.
Hmm okej, pratade nyss med han och han kunde tänka sig 6000kr,ska jag kanske ska slå till ?
Sj*vla grejen är den att just nu har jag ett audio pro image paket ca 4-5år gammalt.
Tänkte uppgradera mig till MIRAGE MX 5.1 system + MIRAGE OS.3-FS. Kostar sammanlagt ca 13.000kr
Men då fick jag detta erbjudande.....
Vad säger ni nu?
Klipsch (begagnat) = 6000kr eller Mirage(nytt)= 13.000kr
Tacksam för all hjälp!
Postad 28 March 2011 - 19:09
Postad 27 April 2011 - 19:45
Är det någon som har erfarenhet av detta högtalarsystem? Funderar på att skaffa ett..
http://avshoppen.se/...mabiopaket.html
Postad 18 May 2011 - 21:41
Jag har den äldre modellen F3 modellen större än den som du länkar till. Kanon högtalare gillar mina skarpt.Hej!
Är det någon som har erfarenhet av detta högtalarsystem? Funderar på att skaffa ett..
http://avshoppen.se/...mabiopaket.html
Postad 27 May 2011 - 00:49
Funderar på någon av dessa subbar att komplettera mitt Proson Conquest/ Dynavoice system. Vill naturligtvis ha så mycket djup som möjligt för film, så 'musikalisk' som möjligt (lyssnar allt mellan metal och klassiskt) utan att den blir allt för analytiskt korrekt eller överkänslig/ -aggressiv.
Är kanske mest sugen på Synergy 12:an som finns på eBay för en ringa slant. Tittat på klipp på Youtube och även om det är svårt att höra hur subbar låter där + att jag nog inte kommer spela fullt så högt gillar jag köttigheten som den subben har. Läste någonstans att 12:an lät bättre på låg volym än 10:an också.
Vad tycker ni? Ska jag satsa på Synergy 12:an eller skulle ni rekommendera någon av de andra istället?
Postad 02 July 2011 - 22:59
Kanon när man blir nöjd skulle inte byta bort Klipsch mot annat *L* fast jag vill ha RF7.Äntligen har jag Klipsch igen!
Köpte RF62:orna och är skitnöjd.
Postad 05 July 2011 - 13:42
Har lite Klipsch som jag aldrig fick användning för om nån är intresserad!
http://www.blocket.s...H...m?ca=11&w=1
Postad 25 July 2011 - 21:37
Postad 19 September 2011 - 22:49
hur många timmar är rimligt för F3 tror ni ?
jag lyssnar inte direkt mkt typ då man lagar mat /diskar haha och sen då man ser film så uppskattningsvis har jag ej passerat 100 timmar sedan 2006.
om man ska lämna dom på över dagen ska man stänga av allt vad EQ heter osv?
har inspelningsvolym stor betydelse?
det jag stör mig på är för vasst "S-ljud" och svaga röster vid musik , basen är bra tycker jag men märks inte rejält förens efter -20 på min HK 970.
då kör jag +6 bas och -6 diskant på HK:n + dessutom sänkt diskat i EQ med datorn.
kan detta S-ljud mildras med tiden kanske ?
jag har ju aldrig lämnat på högtalarna tidigare för inspelning men börjar överväga att göra det.
Postad 24 September 2011 - 20:56
http://www.elgigante...h-hogtalarpaket
Ord.pris 26.000 kr nu 15.000 kr för ett Klipsch 5.1-paket med RF-82 II, RC-62 II, RB-61 samt SW-110 B!
För bra för att vara sant?!?
Postad 26 September 2011 - 15:34
Kolla in detta tillfälle!
http://www.elgigante...h-hogtalarpaket
Ord.pris 26.000 kr nu 15.000 kr för ett Klipsch 5.1-paket med RF-82 II, RC-62 II, RB-61 samt SW-110 B!
För bra för att vara sant?!?
Jag slog till direkt!
Postad 18 October 2011 - 10:43
Postad 23 October 2011 - 14:55
lycka till
Postad 25 October 2011 - 10:39
Postad 24 December 2011 - 02:33
Postad 24 December 2011 - 22:18
Tacksam för snabba svar.
God Jul!
Postad 25 December 2011 - 01:01
Räcker och blir över så det är bara att köra på.En fundering; Räcker en Onkyo tx-DR609 till för att driva Klipsch RF25? Har en Onkyo TS-DS595 i dagsläget men är sugen att uppgradera. Vad säger ni? Behålla den gamla eller uppgradera till en nyare reciever?
Tacksam för snabba svar.
God Jul!
Vet fler som börjar komma tillbaka till Klipsch efter att ha vart finlyssnare. Jag älskar Klipsch synd bara att jag inte har råd med RF7 då det är min dröm högtalare. För nöja mig med mina Synergy F3 så länge.Tja vad ska man säga. Fick hem ett par RF-82II lagom till Jul. Har insett att det är bra mycket roligare att stampa takten till musiken än att lyssna efter fel i inspelningar och liknande. Klipsch är helt enkelt sjukt roliga att lyssna på.
Postad 25 December 2011 - 02:28
Räcker och blir över så det är bara att köra på.
Vet fler som börjar komma tillbaka till Klipsch efter att ha vart finlyssnare. Jag älskar Klipsch synd bara att jag inte har råd med RF7 då det är min dröm högtalare. För nöja mig med mina Synergy F3 så länge.
Jag har alltid gillat klipsch, så varför jag lagt så mycket på annat är för mig en gåta. Men man är inte dummare än man kan ändra sig och musik är egentligen i grund och botten nåt jag älskar att lyssna på för musikens skull så det känns helt rätt just nu. För övrigt så skulle jag inte heller tacka nej till ett par RF-7... så vem vet, nån gång kanske... =)
Postad 27 December 2011 - 12:14
Hade tänkt mig en Onkyo 509 som klarar 100W 8 Ohm.
Eller behöver jag dra på med en Onkyo 609 @ 120W 8 Ohm?
Jag har riktigt ont om pengar men kan komma över högtalarna riktigt billigt.
Postad 27 December 2011 - 21:26
Ja, då har jag gått och blivit med klipsch
Har funderat länge på nya högtalare men då mest på Heco Celan serien, fast när Klipsch RF-62 såldes för 3990 kr nu i mellandagsrean kunde jag inte hålla mig.
Detta är mina första "seriösa" högtalare och jag är än så länge supernöjd. Härlig bas, bra mellanregister och en skön diskant.
Det enda jag har att jämföra med är mina gamla goa Proson Conquest 66 och skillnaden är ju ganska stor skulle man väl kunna säga, hör saker jag aldrig hört förut på vissa skivor
Och för det priset måste det väl vara ett fynd...
Postad 28 December 2011 - 13:24
Är det bara de ursprungliga RC-62 som är klangmatchade till RF-62 eller skulle det funka med RC-62 II också, någon som vet?
Postad 28 December 2011 - 15:14
Jag funderar också på att gå med i Klipsch-klubben, med tanke på elgigantens erbjudande (RF-62 för 1990 kr/st). Ska användas till film/tv samt musik. Kommer jag att sakna centerhögtalare och subwoofer eller klarar man sig med två RF-62:or? Går förstås alltid att komplettera med fler högtalare vid ett senare tillfälle. Vilken förstärkare kan vara lämplig att köpa till?
Postad 28 December 2011 - 19:06
Även jag fyndade RF-62 på mellandagsrean, de har inte anlänt än men jag har börjat fundera lite framåt i tiden vad gäller komplettering med en centerhögtalare.
Är det bara de ursprungliga RC-62 som är klangmatchade till RF-62 eller skulle det funka med RC-62 II också, någon som vet?
Ja det är aldrig fel att ha samma storlek på högtalarna, jag har RC-10 center med RF-63 frontar, jag är nu på väg efter c:a 4 år med denna lilla center att ha en RC-62 då den oxå har 6½ " konor ., jag vet att detta komemr att göra en väldans skillnad då centern är så otroligt viktig i filmljudet.
Något jag har upptäkt genom åren jag har pillat med recivers och högtalare är att man måste ge sig tid och lyssna i massor, "vad är rätt för mig?" vad, när tycker jag att det låter så bra att håren mer eller mindre reser sig, eller när jag märker att jag inte känner att jag BEHÖVER pilla mer för att det ska låta bra!!, det är då du har nått slutsteget för hur DU tycker det låter bra. jaha säger kanske du och andra, hur länge tar det då? ja i mitt fall mer än ett år och det gör det för högtalarna behöver jobba i månader för att släppa till... men samtidigt så behöver man fixa inställningar i reciver och annat, så ge det tid och tålamod...
för övrigt så vad gäller Onkyo recivers så är dom tillräckliga .
lycka till till er
Ja att sammla alla enheterna i en serie är en mycket bra ide och viktigt, center,frontar, är avgörande för samklangen att blanda olika gör sällan någon bra helhets lösning i ljudbilden..klipsch har trots allt ett eget ljud och då måste det vara en helhet, det är min åsikt iaf, det är mer logiskt att ha en serie i ett märke , i synerhet när man skaffar i Refrence serien, dom högtalarna har en egen akustik oxå..
Postad 28 December 2011 - 20:44
"I am not able to detect a difference between the RC-52 or RC-52 II. It does not mean there are not better but its just my inability."
http://www.amazon.co...25100336&sr=1-1#
Låter lite lovande iaf så borde funka.
Postad 28 December 2011 - 20:50
Tänkt köpa RF-62 pga billiga elgiganten priset, men, varken RC-52 och RC-62 går att få tag på så måste det bli rc-52 ll eller rc-62 ll som center. Kan det funka?
"I am not able to detect a difference between the RC-52 or RC-52 II. It does not mean there are not better but its just my inability."
http://www.amazon.co...25100336&sr=1-1#
Låter lite lovande iaf så borde funka.
som sagt som den personen säger , så måste man lyssna för att vara säker om det skulel vara någon skillnad, men jag tro inte det heller, då steget mellan dom inte är så stort..men....
välkommen till klipsch..hoppas att du får en bra upplevelse.Hej!
Ja, då har jag gått och blivit med klipsch.
Har funderat länge på nya högtalare men då mest på Heco Celan serien, fast när Klipsch RF-62 såldes för 3990 kr nu i mellandagsrean kunde jag inte hålla mig.
Detta är mina första "seriösa" högtalare och jag är än så länge supernöjd. Härlig bas, bra mellanregister och en skön diskant.
Det enda jag har att jämföra med är mina gamla goa Proson Conquest 66 och skillnaden är ju ganska stor skulle man väl kunna säga, hör saker jag aldrig hört förut på vissa skivor.
Och för det priset måste det väl vara ett fynd...
Postad 28 December 2011 - 21:35
Hittade en tysk butik som säljer RC-62.
På väg:
2 st RF-62 - 3 980 kr
1 st RC-62 - 3 530 kr
1 st Onkyo NR-609 - 2 890 kr
Svårt att tro det går att få ett bättre system för den summan. Det gick inte att stå emot.
Redigerat av Zerox_no1, 28 December 2011 - 23:25.
Postad 29 December 2011 - 22:38
Update:
På väg:
2 st RF-62 - 3 980 kr
1 st RC-62 - 3 530 kr
Svårt att tro det går att få ett bättre system för den summan. Det gick inte att stå emot.
ja detta ser ju bra ut, lycka till
Postad 29 December 2011 - 23:34
Det första som är klart avgörande är hur bra recivern hanterar alla ljud i en dvd eller blueray, något som har betydelse här är verkligen dom tekniska lösningarna, och tro inte att dessa lösningar tar bort eller skapar en virutel ljudbild för så är det inte, allt kan inte göras med avstånds mätning och hur högtalare står, i receivern finns massor av teknik för att ljudbilden ska bidra med den ultimata ljudupplevelsen till lden film du tittar på, och där finns deleys, avstånd i db, avstånd i meter, och dessa olika parametrar måste möta varann på rätt sätt, om inte så förlorar man film upplevelsen och hur filmen låter egentligen, och i en 5.1 film pågår det massor av saker hela tiden och om man inte läser på och verkligen pillar med din reciver så kan du missa en massa i en filem som kan t.o.m upplevas som dålig just pga att man inte har koll... visst säger ni det finns en mic att använda ? jo visst men räcker inte alltid till, den rent av bara gör grund inställningar..som jag har sagt så väljer du en reciver som har det senaste parametarar i ljud samt oxå är full med all den teknik som finns, då har du tur för just den maskinen kommer att ge dej den ljud bild du söker, som t.ex Pioneer, Yamaha, Denon, marantz som bara är några av alla dessa märken.
Ta nu min Yamha RX-V 757 som nu har nått 5 år funkar otroligt bra med mina klipsch, men gissa vad jag har hållit på och pillat på ALLT, detta har lärt mej mycket om det jag har men oxå vad den teknik i denna gamla mycket välbyggda reciver trotts sin ålder faktiskt ger, jag hade en annan medlem här på besök under sommaren och vi hade en mycket givande tid tillsammans som är otroligt duktig på vad han sysslar med, Medlem Asimov66 som han kallas vad mycket nöjd med vad jag har gjort och tyckte det otroligt bra , gav mej några tips som vi testade direkt och kan bara säga att det adderade till ljud glädjen på alla sätt..
något som har varit påtalande är hur lång tid dessa högtalare är inspelade, man ska absolut inte undeskatta tiden på något sätt...mer än 1000 timmar måste man räkna med.
ett mosstag jag har lärt mej är att matcha storlek på konor på allt för då kommer det att bli rätt, och då menar jag , center, frontar, surr, det gör att systemet blir balanseratannars måste man kompensera detta i recivern för stora frontar bli för stora om man inte ser till att DB level och delays inte står rätt, bara detta gör att center och surrar kan låta för " långt bort, eller lite" många ställer db leveln på 10db vilket är max i dom flesta recivers, gör ma det så drunknar center och surr i frontarnas ljud , te.x frontarna har 6½" konor(som mina te.x RF-63) och center endast har 2½" konor, i detta läge för att filmupplevelsen ska bli rät måste man kompensera centern med mer och sänka frontarna , för centern utgör den viktiga delen i filmljudet så frontarna bör då kanske stå på 6-6½db , medans centern behöver 9db , nartuligtvis kommer oxå placering av systemet i rummet och vad för typ av rum du har..vilket är en av orsakerna till det första misstaget jag gjorde när jag köpte grejerna, för liten center.
nästa problem jag har är eftersom jag tittar så otroligt mycket på film , så har jag en för liten SUB...10" är inte tillräkligt för vanlig film det är uppenbart då jag endast kommer ner till 24db en 12" kliver ner till 20db och det gör massor i ljudet..men till en musik dvd så är den helt rätt..den blir då rapp och tydlig som den ska , men det är ju inte heller så konstigt eftersom musik inte kliver ner så långt i db , ytterligare en orsak att verkligen göra det där köpet helt rätt...
nu har jag ju ett komplett klipsch och visst dom nya klipsch grejerna är verkligen intressanta saker och en palladium uppsättning hade inte suttit helt fel , man jag har inte 400.000kr liggande om kring mej så det får vänta till den där lotten någon gång ger något bidrag
några tankar och saker som jag hade att ge er denna gång , ha det bra och ett GOTT NYTT ÅR PÅ ER OCH ETT BRA 2012.
Postad 30 December 2011 - 01:04
Postad 01 January 2012 - 17:43
Postad 02 January 2012 - 08:53
Update:
På väg:
2 st RF-62 - 3 980 kr
1 st RC-62 - 3 530 kr
Jag har också två RF-62 på gång från Elgiganten...och är också ute efter en RC-62 att matcha dom med. Vilken butik i Tyskland var det du hittade den i för 3530?
Tack på förhand! /M
Postad 02 January 2012 - 15:28
Jag har också två RF-62 på gång från Elgiganten...och är också ute efter en RC-62 att matcha dom med. Vilken butik i Tyskland var det du hittade den i för 3530?
Tack på förhand! /M
Fick samtal idag från berörda butik. De informerade om att RC-62 inte fanns i lager och ville skicka RC-62 ll istället för samma pris och det gick jag med på. Är nog tyvärr helt kört att få tag på den äldre modellen så man är nog tvungen att köpa den nyare.
Edit:
http://www.schlauers...n.de/logoff.php
Redigerat av Zerox_no1, 02 January 2012 - 15:29.
Postad 02 January 2012 - 16:45
Postad 02 January 2012 - 17:21
Om det ligger något i detta eller ej vågar jag inte svara på då jag anser att Klipsch lät och fortfarande låter precis som dom ska göra=)
Postad 02 January 2012 - 19:29
Redigerat av Zerox_no1, 02 January 2012 - 19:54.
Postad 02 January 2012 - 20:30
Hifi-punkten har info om det nya i ll-serien.
Reference V
En av världens mest sålda serier är nu inne i sin 5:e generation. Modellbeteckningarna är desamma som föregångarna, men med "II" i slutet. Grundtekniken finns kvar med bl.a. Klipsch Tractrix� horn och Cerametallic koner till basarna.
Det Klipsch numer integrerat är genomgående förbättrade element, med teknik från High End-serien Palladium, där bl.a. titanium diskanten har en ny linjär upphängningsteknik, samt det av många tillverkare förbisedda delningsfiltet är mer påkostat och tunat till elementen. Detta märks som exempel på golvmodellen RF-82 II, där 1" diskanten tar över redan vid 1.400 Hz. Ett stort omfång men mer hornkaraktär över mellanregistret. Föregångaren delade vid 2.000 Hz.
http://www.hifi-punk...nfo.asp?ID=5285
Redigerat av Zerox_no1, 02 January 2012 - 20:31.
Postad 02 January 2012 - 22:17
Postad 02 January 2012 - 22:24
som sagt . en förbättring av II serien
....man blir glad av att läsa en tekniska specen,...jag blir extra glad att se hur hur väl denna RC -62 ska funka med mina stora RF-63 ,
Satsa på en 64 II istället, den skulle ju matcha dina 63or ännu bättre!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
21 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?