Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *

1975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW700 (Projektorer) 2 9.62992 (126) 9 890:-
29 relaterade trådar
Rekommenderade inställningar på en Epson EMP-TW700 (63 inlägg) 13 år sedan
Takfäste för EPSON TW modellerna (19 inlägg) 14 år sedan
EMP-TW700 vs EH-TW2900 (6 inlägg) 15 år sedan
Epson EMP-TW980 eller EPM-TW1000 (16 inlägg) 15 år sedan
TW700 eller AX200 (5 inlägg) 16 år sedan
TW-700 lampa (8 inlägg) 16 år sedan
Mitsubishi HC1100 vs EMP-TW700 (6 inlägg) 16 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 17 år sedan
Kommentarer till Epson TW-700 av Steven W Capone (3 inlägg) 17 år sedan
Epson EMP-TW680 eller EMP-TW700 (13 inlägg) 17 år sedan
Uppgradering (10 inlägg) 17 år sedan
Projektor i 10k klassen eller begagnad. (30 inlägg) 17 år sedan
Vad gör 7000:- extra för skillnad? (38 inlägg) 17 år sedan
Överskattat med dyrare projektor? (32 inlägg) 18 år sedan
Projektor 15000 med duk? (6 inlägg) 18 år sedan
Projketorköp i 15.000kr klassen till vardagsrum, inte biorum (34 inlägg) 18 år sedan
Hjälp med dukval till Epson TW700. (9 inlägg) 18 år sedan
AX200 eller TW700 (16 inlägg) 18 år sedan
Projektor sugen! (18 inlägg) 18 år sedan
BenQ W500 vs. Epson TW700 (3 inlägg) 18 år sedan
Epson TW-700, PT-AX100, HD70 eller W500 (5 inlägg) 18 år sedan
Gigabyte GA-MA69GM-S2H component och HDMI samtidigt? (1 inlägg) 18 år sedan
Dator ==> Epson EMP TW700 VGA eller HDMI (1 inlägg) 18 år sedan
Köpråd.. (9 inlägg) 18 år sedan
Första projektorköpet, behöver lite tips. (30 inlägg) 18 år sedan
DLP kontra LCD.....? InFocus76 kontra Epson TW700? (4 inlägg) 18 år sedan
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg) 19 år sedan
PLV-Z4SV, PJ-TX300 el. PT-AX100? (13 inlägg) 19 år sedan
Proj med mycket zoom och lensshift? (9 inlägg) 19 år sedan

Postad 29 October 2008 - 10:27

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Pallar inte sitta o läsa igenom 54 sidor så tänkte bara kolla lite snabbt hur ni har hopplat ert Wii till tw700 ?

Kör med en omvandlar ifrån komposit till svideo men fan bilden blir juee helt "grötig" och när jag försöker dra in de via komposit så blir skitet bara svart o vit =(

Har för mig att jag kom fram till att tw700 kräver "äkta" s-video (kan man få från t.ex. svhs spelare) annars blir det svart-vit bild.

En komponent kabel bör ge dig bättre bild än komposit (komposit är oftast sista utvägen för signalöverföring)

Jag såg att t.ex. Teknikmagasinet har wii -> komponent kabel för 99kr (Nr 460905)

Då jag inte har en wii själv är texten ovan min teoretiska uppfattning om hur det bör vara.

Lycka till!

Redigerat av defiant, 29 October 2008 - 10:29.

Postad 29 October 2008 - 12:06

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Jag har testat med komposit, med förlängningssladd och det blir färg. Däremot så är min förlängningssladd kass och signalen kanske inte så stark så det blir ränder som kryper uppifrån och ned. Aningen bättre blev det när jag drog det genom förstärkaren, men det kryper i vissa färger.

Det ska bli bättre med komponentkabel, men det har vart problem med vissa Virtual Console-spel och komponent.

Postad 29 October 2008 - 22:04

Evets
  • Evets
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Efter lite meck så fick jag till de med component kablar och bilden blev perfect, nu är de bara ljud kablar som skall fixas med ;)

Tack för svaren

Postad 02 November 2008 - 14:09

artfair
  • artfair
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Finns det någon som har en ide om vad som har gått fel.
Jag skickade projektorn på lagning den var helt död ingen power förmodligen nätdelen som gett upp.

Jag packade upp den igår, matar med hdmi från ps3 och bilden var blåaktig gick ej att få vettig bild samt att ramen rubt bilden vid 16:9 var blå och inte svart.
Kan det vara så att en lampa gått sönder i frakten eller vad kan det vara?
Tacksam för synpunkter

Postad 03 November 2008 - 10:28

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag packade upp den igår, matar med hdmi från ps3 och bilden var blåaktig gick ej att få vettig bild samt att ramen rubt bilden vid 16:9 var blå och inte svart.
Kan det vara så att en lampa gått sönder i frakten eller vad kan det vara?
Tacksam för synpunkter

På din beskrivning så låter det som att bilden allmänt är blå-tonad och ytor som egentligen ska vara svarta istället är blå. Detta tyder på att något är fel med lcd-panelen som filtrerar blått ljus, som uppenbarligen släpper igenom för mycket ljus. Troligen är den väl helt ur funktion och släpper igenom allt ljus.

Det finns bara en lampa i projektorn och om den går sönder så blir det svart.

Det är bara att skicka tillbaka den igen. Otur.

Postad 09 November 2008 - 16:17

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej, snabb fråga till alla som har en TW700.

ni kanske har sett min andra tråd, men iaf.
har någon haft problem med att få den att passa på ett tag/väggfäste, för jag har precis köpt ett väggfäste till den (lite snyggare än min tidigare hylla) men jag får den inte att passa, hålen sitter lixom för långt ifrån varandra. när som märkt av liknande sak?

Postad 13 November 2008 - 19:44

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Hej, snabb fråga till alla som har en TW700.

ni kanske har sett min andra tråd, men iaf.
har någon haft problem med att få den att passa på ett tag/väggfäste, för jag har precis köpt ett väggfäste till den (lite snyggare än min tidigare hylla) men jag får den inte att passa, hålen sitter lixom för långt ifrån varandra. när som märkt av liknande sak?

Om hålen sitter för långt ifrån varandra så är det såklart omöjligt att få det att passa ihop....eller vad är du undrar över?

Postad 15 November 2008 - 13:52

numberoneguy
  • numberoneguy
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
En liten fråga, jag har kollat runt massor här och hittar inget. Jag har en tw700 köpte den för två veckor sedan och när jag kollar i "info" i menyn så händer det inget på lamptimmarna? Jag kanske har kollat 10 timmar eller nått sånt, uppdateras den inte för varje timme som har gått?

Sen kanske jag kan flika in med en fråga om min projektorduk från kjell och company, Det är en motordriven 90" 16:9 duk, men jag får inte RF fjärren att fungera, instruktionerna är helt värdelösa. Man skall hålla mot dom väggmonterade "upp" och "ner" knapparna och programmera fjärren på något sätt men jag får det inte att funka. Ringt kjell och company och dom vet inte hur man gör, hehe, kollat massor med sidor på nätet men inget funkar, jag kommer en bit med programmeringen, men jag får inte fjärren att fungera, något fel gör jag.

Postad 15 November 2008 - 13:59

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
räknaren visar inte tiden förren efter 10timmar. (står nog på minst 5 ställen i denna tråd :blush: )

Redigerat av defiant, 15 November 2008 - 17:16.

Postad 16 November 2008 - 22:36

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
jag har en fråga angående kalibrering, jag får en mycket skarpnare bild i nedre delen än längst upp.

vad gör man för att fixa det?
har pillat lite med fötterna, lens shift osv, men det blir inge bättre...

Postad 17 November 2008 - 11:00

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

jag har en fråga angående kalibrering, jag får en mycket skarpnare bild i nedre delen än längst upp.

vad gör man för att fixa det?
har pillat lite med fötterna, lens shift osv, men det blir inge bättre...

Det var inte mycket i problembeskrivningen att gå på, men om man kikar på bilden i ditt galleri så ser det ut som att projektorn inte står helt plant. Börja med att fixa det. Mellan projektorns vågplan och dukens lodplan så ska det vara en rät vinkel (90 grader). Sedan så ser du till att att eventuell keystone-justering tas bort.

Om bilden inte hamnar rätt på duken efter detta så använder du lensshift och zoom för att få den rätt. Sedan ställer du skärpan (och korrigerar eventuella ändringar av bildens storlek med zoomen).

Om detta inte lyckas så kan det ju vara något fel på optiken.

Postad 17 November 2008 - 23:11

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
ja, mitt galleri gäller ju inte alls längre då jag har flyttat.. :)
(btw, så stog den helt plant i förra lägenheten, inga problem där)

men som sagt, ändrar jag keystone osv så blir ju bilden sned (smalare där uppe än där nere osv.)

bilden är ju där den ska och passar in på duken bra, men som sagt, skärpan är lite... varierande över bilden..

Postad 18 November 2008 - 08:28

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Zargon: vet inte hur varierande du har det men generellt är ju optik alltid skarpast i mitten för att sedan falla mot kanterna. I ditt fall skulle du kunna ha ställt skärpan för "nedre delen" och på så sätt få sämre i mitten/övriga delar. Hos oss är kanterna lite oskarpa men så pass lite att det bara syns i Windows.

En annan, ursäkta den simpla idén men.., grej att kolla upp kan väl vara smuts på linsen? Det borde inte vara ett problem då fokus ligger 2-4m längre fram men ändå, putsa upp linsen med linspapper/mikrofiberduk..

Postad 18 November 2008 - 23:06

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

Jag vill bara ställa ett par frågor innan jag beställer. Tänkte köpa TW700 + 88´´ Kingpin duken från NetONNet.

1. Jag har 3.65 meter vägg till vägg, är 88´´ rätt storlek för mig? Det hamnar ju ungefär mitt mellan spannet som man kan zooma vad jag förstår.

2. Jag tänkte kolla på dels DVD där kör komposit vilket bör ge bra bild. Dock vill jag kunna köra vissa filmer via datorn, jag har en ny dator men endast med VGA. Hur står sig VGA till projjen, om jag kör en HD-film från datorn genom VGA. Kan jag förvänta mig en hyffsat bildkvalité?

3. Kingpinduken som Netonet säljer har Gain 1.1. Jag har ganska mörkt då jag bara har ett fönster men kan inte mörklägga helt, visst borde det vara en vettig kombination?

4. Vad finns det för billiga takfästen som passar TW700 utan större modifikationer?

MVH!

Postad 19 November 2008 - 07:22

wufei
  • wufei
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag har ganska mörkt då jag bara har ett fönster men kan inte mörklägga helt, visst borde det vara en vettig kombination?

Skaffa en mörkläggande rullgardin till fönstret.

Postad 19 November 2008 - 07:49

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

1. Jag har 3.65 meter vägg till vägg, är 88´´ rätt storlek för mig? Det hamnar ju ungefär mitt mellan spannet som man kan zooma vad jag förstår.

2. Jag tänkte kolla på dels DVD där kör komposit vilket bör ge bra bild. Dock vill jag kunna köra vissa filmer via datorn, jag har en ny dator men endast med VGA. Hur står sig VGA till projjen, om jag kör en HD-film från datorn genom VGA. Kan jag förvänta mig en hyffsat bildkvalité?

4. Vad finns det för billiga takfästen som passar TW700 utan större modifikationer?

MVH!

1. Avståndet du ska sitta och titta på är nog viktigare än avståndet mellan projektorn och duken.

2. Menar du komponent? Komposit är sista utvägen.
Jag kör vga från min bärbara med ett ATI Radeon Mobility X1600 har 10m+ vga kabel och tycker bilden är utmärkt.
Jag har kört lite 720p material med VLC och tycker det ser helt okej ut.

4. Vad är billigt? SMS ska passa utan strul. En del andra går att få att passa om man modifierar dem eller sätter en platta mellan projektorn och fästet=jobb. Du hittar avstånden mellan hålen på projektorn i manualen på www.epson.se

Lycka till!

Postad 19 November 2008 - 09:28

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tack båda för svaren.

Jag har soffan precis under där projektorn ska sitta, jag sitter alltså ungefär 3,5m från duken. Vad jag har läst på flera ställen är dock att man ska sträva efter att zoomen i mitten, men det kanske har mindre betydelse. jag funderar på en 88¨ eller en över 100 tum. Satte upp ett 100¨ lakan igår, och tyckte det kändes bra!

Billigt fäste = mindre än 1000kr.

Mörkläggningsgardin kan u vara en idé, jag har dock bra persienner och kollar uteslutande på kvällar. Blir väl något att skaffa till sommaren isf.

Postad 19 November 2008 - 09:30

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

1. Jag har 90 tum på 3.1 meter. Funkar bra.

2. Glöm komposit, det är det absolut sämsta sättet att ta in bilden i projektorn. Om avståndet till DVD'n inte är så långt (nån meter) så funkar väl komponent eller RGB, men det bästa är HDMI. Detsamma gäller datorn. Ett nytt grafikkort med HDMI eller DVI, och sedan är saken klar. En HDMI-kabel är inte alls så känslig för långa kabellängder heller, 10 meter är inget problem alls.

Sedan så skulle jag tro att din dator spelar upp dvd-filmerna bättre än din DVD-spelare, så den kan du nog helt hoppa över.

4. En TW-700 går utmärkt att ha på en vanlig hylla, bokhylla eller vad som nu kan vara lämpligt. Dessutom har den en rejäl zoom och bra lens shift vilket gör att man kan placera den väldigt fritt i förhållande till duken. Min personliga åsikt är att takfästen oftast är den svåraste, fulaste och minst praktiska lösningen.

(Infästningen i taket är komplicerad, kabeldragningen blir knepig och ful, och den är svår att komma åt, dessutom får man en stor vit klump som hänger ner mitt i taket).

[Edit: Läste frågan igen och noterade att det endast var VGA på datorn...]

Redigerat av woom, 19 November 2008 - 10:04.

Postad 19 November 2008 - 10:39

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

Okej.

Problemet är att jag har en laptop, med endast VGA. Den kommer väl iofs uppgraderas inom tid. Men förutom att VGA är känslig för hur lång kabeln är, så fungera väl VGA okej. Vad jag förstår kan man köra en VGA->HDMI som gör att jag kan ha längre kabel?

MVH

Postad 19 November 2008 - 12:33

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Hej,

Okej.

Problemet är att jag har en laptop, med endast VGA. Den kommer väl iofs uppgraderas inom tid. Men förutom att VGA är känslig för hur lång kabeln är, så fungera väl VGA okej. Vad jag förstår kan man köra en VGA->HDMI som gör att jag kan ha längre kabel?

MVH

Det går inte att göra om VGA till HDMI utan att du kopplar någon form av aktiv omvandlare mellan. VGA är analogt och HDMI är digitalt.

Min VGA kabel är ca 15m (fabrikstillverkad) och ger en utmärkt bild. Man bör dock unvika att skarva eller koppla ihop flera förklängningar då kan man få skuggor och dubbel bilder. Jag har även en 15m fullkopplad scart och 15m komponent kabel som fungerar utan problem (ingen av dessa heter supra eller monster utan kommer från netonnet).

Redigerat av defiant, 19 November 2008 - 12:37.

Postad 19 November 2008 - 12:40

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej,

Okej.

MVH

Om du ska köra med VGA, tänk på att ställa in rätt upplösning (1280 x 720)!

Postad 19 November 2008 - 13:24

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Okej, tack för svaren.

Har inte riktigt bestämt mig för 106tum eller 88 tum. Ska hem och mäta lite. Känns som att 106tum fungerar utmärkt på 3.5m betrakningsavstånd när jag sitter hemma och testar, men det kan ju vara att det blir lite "storbild-onani"....att 88 egentligen är mer passande.

Får tänka över det. Jag är iaf helt säker på att jag ska köpa en TW700!

Postad 25 November 2008 - 05:13

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
har inte hajjat det här med lensshift, hur man räknar ut det!

beställde en TW700 innan och funderar på om jag behöver ett långt takfäste för att få korrekt bild utan att behöva tilta projektorn...

har ca 260 till tak och tänkte ställa projektorn på en hylla i nivå med fönsterna (ca 220 från golv)... duken kommer att vara på 100" och sitta på ett avstånd om 4,5 meter (antar att det är rätt lagom med tanke på zoomen och mitt rum är ju nämligen 4,5 meter djupt)..

vilken höjd bör duken sitta på om man sitter i en normal soffa? vilka höjder kör ni?

har också tänkte koppla in den med en 10 meters HDMI-kabel från min marantz 4002-receiver... tror ni detta går med en vanlig "skitkabel", deltaco eller vad dom heter, om man hänger på en liten repeater också?

tack på förhand :(

Postad 25 November 2008 - 08:11

woom
  • woom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

har ca 260 till tak och tänkte ställa projektorn på en hylla i nivå med fönsterna (ca 220 från golv)... duken kommer att vara på 100" och sitta på ett avstånd om 4,5 meter (antar att det är rätt lagom med tanke på zoomen och mitt rum är ju nämligen 4,5 meter djupt)..

vilken höjd bör duken sitta på om man sitter i en normal soffa? vilka höjder kör ni?

har också tänkte koppla in den med en 10 meters HDMI-kabel från min marantz 4002-receiver... tror ni detta går med en vanlig "skitkabel", deltaco eller vad dom heter, om man hänger på en liten repeater också?

När det gäller TW700 så kan man väl generellt säga att om projektorns placering är innanför duken så räcker lens shift till för att placera bilden rätt (kanske inte för extremfallen ute i hörnen...).

Vad gäller dukhöjd så har jag läst att dukens nederkant ska vara i huvudhöjd nånstans. Men å andra sidan, sätter du projektorn någon decimeter längre ner så är det garanterat inga problem med att prova lite olika dukhöjder.

10 meter lågbudget HDMI-kabel (Kjell&Co) fungerar helt problemfritt utan repeater hemma hos mig.

Postad 25 November 2008 - 08:17

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Det borde inte behövas ett takfäste.

Hamnar projektorn i dukens horensontella mitt? I så fall börd det inte vara några problem att justera med hjälp av vertikal lensshift (upp/ner). Ska du även använda horiontell lensshift (höger/vänster) får du nog räkna på det.

Jag sitter så jag har ögonen i ca 1/3 av bildytans höjd från nederkanten.

Jag tror kablen fungerar utmärkt utan repeter.

Lycka till!

[edit bytte plats på vertikal och horisontell på ett ställe]

Redigerat av defiant, 25 November 2008 - 08:34.

Postad 25 November 2008 - 08:18

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
tveksamt om jag kan ha den på en hylla då.. Hänger duken med nederkant en meter över golvet så ligger linsen precis i överkant av duken... Känns lite högt =/ får väl försöka sätta den lite åt sidan =/.. Gäller samma regel för lensshift i horisontalplanet?

Annars är det väl ett långt takfaste som gäller...

Postad 25 November 2008 - 08:28

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Bifogad fil  ScreenShot.jpg   67.04K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  tw700_ps2.jpg   87.67K   0 Antal nerladdningar

Hmm jag skrev nog fel. Hoppas dessa bilder blir tydligare. Jag justerar tidigare inlägg.

Redigerat av defiant, 25 November 2008 - 08:32.

Postad 25 November 2008 - 10:49

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Ser ju ut att kunna gå.. Eller jag vet inte =P

Hur stora kvalitetsförluster ger den där shiften?

Postad 25 November 2008 - 10:53

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Optimalt är ju att inte lensshifta.
Men jag tror de flesta inte märker någon större skillnad.
Kanske man bör undvika att använda de absoluta ytterlägena?

Jag var tvungen att lensshifta så jag har aldrig brytt mig om att jämföra :(

Postad 25 November 2008 - 11:00

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hur sitter din maskin i förhållande till duken?

Postad 25 November 2008 - 21:12

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Den står på en hylla på bakreväggen ca 30cm under taket (240cm till tak) lite till höger om min duks horisontella centrum.
Duken är 90" och bildytan slutar ca 65cm över golvet. Jag har ca 4m mellan projektorn och duken. :huh:

Postad 29 November 2008 - 22:46

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Sjukt nöjd med projektorn, men har en fråga. När jag kopplar in min WD HD TV och typ "spolar" frammåt i en film så låter det jättekonstiga ljud från projektorn, vad kan det vara??? Ska det vara så?

vet inte hur jag ska förklara ljudet, men det är typ som en hårddisk som jobbar för fullt fast mycket högre...

nån som har en aning?
J

Postad 29 November 2008 - 22:57

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
prova att stänga av iris i projektorn.

Postad 30 November 2008 - 18:57

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Varför eller hur kommer jag in i Advance menyn i sharpness?
Den går inte komma in i.
Är det där inne som Tint inställningen finns?
Hittar inte den, var e den?

Postad 04 December 2008 - 23:37

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Varför eller hur kommer jag in i Advance menyn i sharpness?
Den går inte komma in i.
Är det där inne som Tint inställningen finns?
Hittar inte den, var e den?

Ja jag vet pinsamt värre! Nån som vet,,,,borde ju va det.

Postad 05 December 2008 - 07:22

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Bifogad fil  tw700_tint.jpg   90.89K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  tw700_tint2.jpg   7.35K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av defiant, 05 December 2008 - 07:24.

Postad 05 December 2008 - 21:27

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Någon som är intresserad av att köpa en epson tw 700 begagnad med kvitto i mycket bra skick inkl en 79" motordriven kingpinduk?

Endast 365 timmar på lampan så stort sätt bara inkörd!

Projektor + duk 7900 SEK

BVSA

Finns i Uddevalla, allt kan demas hos mig självklart.

Mvh W@it

Postad 06 December 2008 - 01:38

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Annonser skall vara i marknaden, och där har du redan en annons om denna.

Postad 06 December 2008 - 16:04

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Bifogad fil  tw700_tint.jpg   90.89K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  tw700_tint2.jpg   7.35K   1 Antal nerladdningar

ok tack, då va det som jag misstänkte att det ska va nåt annat än pc input.
Då blir det att labba lite mer. det va ju ett tag sen sist ca 400 tim.

Postad 13 December 2008 - 04:43

steffe82
  • steffe82
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej. jag har länge velat ha en projektor men inte kunnat bestämma mig vilken men till slut så har jag fastnat för Epson tw 700.

Har för tillfället en Bakprojektion TV Sony KDF-E50A11. Är inte riktigt nöjd med skärpan och svärtan i den. Vid film så blir bilden mjuk och behaglig att titta på men jag skulle villa ha den där extra skärpan vid xbox 360 men inte så att det blir gryningt.

Någon som har erfarenhet från att gå från en Bakprojektion TV till en projektor?

Postad 13 December 2008 - 08:12

gost
  • gost
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag beställde också denna projektor. Känns lite märkligt att köpa en 2 år gammal produkt, men den verkar fortfarande stå sig väldigt bra i förhållande till pris.

Postad 14 December 2008 - 11:01

charliea
  • charliea
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har en Emp-TW700 och jag ska skruva upp den i taket, Upp och ner. Jag har försökt hitta inställningar till att göra så den blir "upp och ner" men jag kan inte hitta det.

vet någon hur man gör? besvara gärna :blush:

MVH: Charlie

Postad 14 December 2008 - 11:06

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Menu -> Settings -> Projection -> Front/Ceiling

Postad 21 December 2008 - 12:48

schmidtson
  • schmidtson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en PS3 och TW-700 och ett ganska mörkt rum.
Men när jag ska spela vissa spel typ. GTA 4 så blir det så mörkt.
Är det någon som vet vad man ska för inställningar eller vad man ska göra för att få till det??

Postad 21 December 2008 - 21:45

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Just GTA är väldigt mörkt men det har inställningar i spelet där du kan ändra ljusheten så att det blir bra.

Postad 22 December 2008 - 23:43

schmidtson
  • schmidtson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svaret då ska jag kolla om jag hittar det.
Återkommer hur det gick.

Postad 23 December 2008 - 18:42

Kleppan
  • Kleppan
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Står sej TW700 fortfarande som ett bra köp?? Går i projjetankar men vet inte om den är värd att lägga pengar på nu.

Jag e ju inget HD freak så. Så jag har ju inget krav på att det skall vara Full HD i 1080. Ser jag på film så e det till 99% nertankat och DVD. Så blue ray e inget krav så.

MEn därimot spela spel både på ps3 och dator, gör det sej skillnad på en TW700 kontra full HD?

Postad 24 December 2008 - 00:17

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte precis en TW700 till min far. Lampan gick i hans gamla Toshiba LCD projektor (ej HD) och vi tyckte det
var dags att uppgradera till hd-ready när han ändå skulle byta. Efter att ha läst om mycket ros
i recensioner av denna projetor klippte vi till.

Men vi har lite problem, har fipplat med olika inställningar och läst manualer och på forum utan resultat.
Bilden upplevs som suddig. Inget har bytts ut annat än projektorn men vi upplever att bilden är
mer oskarp och sämre än med den gamla projektorns.

Lite information ang kopplingar.

Canal Digital combobox, kopplad via komponentkabel till Yamaha RX-V2500
och vidare genom en 10m komponentkabel till projektorn.
DVD, Video mm är även dessa kopplade via komponent till förstärkaren och vidare till
projektorn.

Bilden upplevs som sagt suddigt och man ser det framför allt i textade program då texten är väldigt oskarp.
Har känslan av att det ligger en skugga till höger om varje tecken också.

Har kopplat in min Canon HF100 via komponent i både förstärkare och direkt i projektorn. Bilden upplevs
mycket skarpare och utan störningar men det är kanske inte så konstigt när jag matar projektorn med 1080 signal.
Även projektorns egen inställningsmeny är knivskarp så det är inte skärpan som är felinställd.

Vi har grunnat på att testa andra komponentkablar (dyrare) annars vet vi inte var vi skall börja felsöka.
Just nu är far min väldigt besviken på projektorn som inte leverar som vi tycker den borde. Om inte bättre
så åtminstone lika bra bild som med den gamla projektorn är ju att önska.

Tips mottages tacksamt.

Postad 24 December 2008 - 10:04

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
För att få bort en ev. felkälla kan du ju prova att koppla digitalboxen direkt till projektorn utan att gå via förstärkaren.

Postad 24 December 2008 - 10:32

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0

För att få bort en ev. felkälla kan du ju prova att koppla digitalboxen direkt till projektorn utan att gå via förstärkaren.

Vad är det för CD box du har? Måste väl vara en HD då du har komponent ut?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.