Intressant att dom sa så ang svar.. verkade ju inte så på NF idag iaf. lovande?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 11 april 2007 - 20:32
Intressant att dom sa så ang svar.. verkade ju inte så på NF idag iaf. lovande?
Postad 11 april 2007 - 20:33
Man tar en relativt stor pc fläkt typ denna: http://www.thermalta...a2368/a2368.asp
Denna har en nosie level på 21db
Finns säkert andra man kan testa, Men man får nog ta en som ungefär lika stor som ps3an.
Spela sen in denna fläkt när den går helt för sig själv, finns säkert någon som har ett strömagg liggande. Visste sen kanske det inte är riktigt rättvist. Fläkten i sony är ju inbyggd i ett chassie och blåser ju bara ut på vissa ställen detta kan ju också göra att ljudet blir annorlunda.
Men man skulle få ett hum om hur mycket 22db är i pc världen..
Postad 11 april 2007 - 20:38

Postad 11 april 2007 - 20:41
Kom och tänka på en sak som skulle kunna förklara hur 22db låter.
Man tar en relativt stor pc fläkt typ denna: http://www.thermalta...a2368/a2368.asp
Finns säkert andra man kan testa, Men man får nog ta en som ungefär lika stor som ps3an.
Spela sen in denna fläkt när den går helt för sig själv, finns säkert någon som har ett strömagg liggande. Visste sen kanske det inte är riktigt rättvist. Fläkten i sony är ju inbyggd i ett chassie och blåser ju bara ut på vissa ställen detta kan ju också göra att ljudet blir annorlunda.
Thermaltake har lite halvoseriösa spec. på de flesta fläktarna. Kommer ihåg att jag köpte en som skulle vara så "whisper quiet" runt 20db men den lät som en helikopter.
Redigerat av Hämähäkki, 11 april 2007 - 20:43.
Postad 11 april 2007 - 20:44
Fick min 3:e maskin idag och den är ta mig fan lika äcklig den!! "#¤"#¤"#¤"
Spyr på allt detta.
Verkar va ett stort skämt det här.
Har någon verkligen hört en tyst maskin i ett trångt utrymme med spel igång?
Ni måste förstå att man börjar tveka när man avverkat 3st med samma problem.
Postad 11 april 2007 - 20:44
detta fick jag av NF i dag!!
Hej Jimmy
Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det
inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en
stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera).
Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m.
Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm
fritt utrymme runt omkring PS3'an i ett svalt utrymme. Har även hört att de
interna delarna eventuellt behöver anpassa sig efter hur maskinen arbetar och
att den gradvis låter mindre efter några veckor, svårt att säga.
Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in
den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte
något fel på maskinen sänds den tillbaka.
Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en
backup på sina data, i fall den blir utbytt.
MVH
Carl-Johan
Playstation - PSP - DVD-Kids - Sputnik
S U P P O R T
Nordisk Film
Är detta ett skämt eller??

Aldrig i **** tänker jag köpa ett PS3 när de håller på såhär!!!

Är det ingen som har en db mätare och även har ett PS3 som låter för mycket?
Mvh
Postad 11 april 2007 - 20:51
Mätte just temperaturen på frånluften på min PS3:a. 49,5 grader baktill, 44,5 grad till höger (uppe om den står upp), och det efter bara c:a 45 min i XMB. I dag var den uppe och varvade lite på läge 4 t.o.m, fast bara i några sekunder innan den varvar ner till 3:an igen. Min står helt fritt.
EDIT: När den varvade på läge 4 spelade jag spel, dvs den var belastad.
Funderar på det här med temperaturen på luften från utblåset. Jag mätte min temperatur (Vanliga PS3:an med läge 3 efter ca 12 min) på baksidan precis vid optiska utgången. Temperaturen ligger konstant på 49.9 grader, både i XMB och Blue-ray. (Jag provar vid spelande efter sambon kollat klart på Grey's).
Edit: En halvtimmes Motorstorm gav en temperatur på 50.6 grader.
Det som skulle vara intressant är om någon med en PS3 som stannar i läge 1 oavsett belastning kunde mäta temperaturen vid utblåset på baksidan.
Om temperaturen är densamma på en tyst maskin så borde det innebära att fläkten måste gå på högvarv för att hålla temperaturen nere, vilket i sin tur innebär att mer värme utveklas av komponenterna vilket måste inneära något fel där.
Om däremot temperaturen är HÖGRE på en tyst maskin så innebär det att våra maskiner går på högvarv av ingen anledning då det inte behövs så mycket kylning vilket tyder på fel i temperaturgivaren.
Om temperaturen är LÄGRE på en tyst maskin så är det så konstigt att jag får fundera på det om det visar sig vara så...
Redigerat av Unregisterede3db66c6, 11 april 2007 - 21:32.
Postad 11 april 2007 - 20:58
Thermaltake har lite halvoseriösa spec. på de flesta fläktarna. Kommer ihåg att jag köpte en som skulle vara så "whisper quiet" runt 20db men den lät som en helikopter.
Det är det jag menar skulle vara kul och se datorbranchens svar på 22db. Det brukar ju ofta vara så i datorbranchen lovar mer än dom kan leverera

Redigerat av connyg, 11 april 2007 - 21:01.
Postad 11 april 2007 - 21:02

Jeg har lige testet min PS3 placeret tæt på et åbent vindue, samtidig med at jeg sørgede for en generel god omgang gennemtræk i lejligheden. Det hjalp ikke meget. Konsollen går stadig til niveau 3 i idle tilstand, men hvor den før gik til niveau 4 ved kørsel af Folding@home programmet, forbliver den nu på niveau 3.
Min PS3 har åbenbart bestemt sig for blindt at køre niveau 3 i blæserstøj som standard på trods af tilgangen af kold luft udefra.

Jeg tror, jeg med rette kan forvente, at den begynder på niveau 4 og 5 som standard blæser niveau i løbet af sommeren.

Postad 11 april 2007 - 21:05
Det är det jag menar skulle vara kul och se datorbranchens svar på 22db. Det brukar ju ofta vara så i datorbranchen lovar mer än dom kan leverera
Japp, håller med dig om det.
Postad 11 april 2007 - 21:07

Postad 11 april 2007 - 21:08
Jag menar - PS3 enheter som låter ger ändå ifrån sig otroligt mycket MINDRE ljud än Xbox 360 tex..
Postad 11 april 2007 - 21:18
Har lirat online i 2 timmar & 40 min & den har varit på läge 2 hela tiden.Haft igång den nu i 9 timmar & den är MKT tyst.Kan jag ha haft tur denna gång?
Hur varm blir den? Jämfört med den högljudda..
Postad 11 april 2007 - 21:23

Postad 11 april 2007 - 21:25
Postad 11 april 2007 - 21:33

Skämt och sidå
Jag vill bara ha ett bra svar från Sony Typ
Hej alla ps3 ägare!
Tyvärr så i vår strävan att kunna leverara ett stort antal maskiner till europa lanseringen. Så har ett parti av tillverkarde ps3or fått dåliga ????? . Detta beror på ett tillverknings fel hos en av våra underlevrantörer. I och med att vi har varit tvugna att lokalisera felet och se hur många maskiner som e drabbade av ????. Så har vi tyvärr inte kunnat ge besked till våra kunder så snabbt som vi hade velat. Men nu vet vi omfattningen av felet och kommer kontakt de som har lämmnat sina serienummer hos våra suportlinjer. Tror du att du är drabbad av en felaktig maskin så kontakt ditt inköpsställe, dom är nu infomerade om vilka maskinserier som det rör sej om och kommer byta din maskin om så är fallet.
Och som ett tack för er uthållighet så bjuder vi alla drabbde på ett valfrit spel från Playstation store
M.V.H
PHIL HARRISON "
God natt!!!
Postad 11 april 2007 - 21:42
Har ni aldrig tänkt på att den kanske ska låta sådär?
Jag menar - PS3 enheter som låter ger ändå ifrån sig otroligt mycket MINDRE ljud än Xbox 360 tex..
Om du har en PS3 som är otroligt mycket tystare än XBox 360, grattis - vill du byta?
Och ska den låta så (och varierat mellan olika maskiner) så är den ju meningslös för att spela blue-ray filmer om man nu inte helt skiter i störande ljud. Det är väl därför SONY är så tyst - dom vill tydligen inte gå ut med någon information om ljudnivå längre för att inte ta död på PS3 som blue-ray spelare. Det hade ju varit lätt för dom: "PS3 har ett varierande och ibland högt fläktljud och detta är inget onormalt även om det varierar mellan maskiner. PS3 är främst avsett för spel och inte för hemmabiobruk" - dom hade då besparat mig och andra detta öde och jag hade kunna köpt en riktig blue-ray spelare senare (och kanske också en PS3 billigare för det är i fin maskin).
Jag har en XBox 360 och då den står i "dashboard" låter den mindre än den PS3 jag hade efter 8 minuter i XMB. Under spel så varvar XBox 360 igång fläkten och DVD och låter men inte speciellt mycket mer än PS3 med fläkt/temp problem (ett annat typ av ljud dock). Efter spelande så klarar i alla fall XBox 360 att återgå till tyst läge vilket den PS3 jag hade inte lyckades med om man inte startade om den.
Kanske alla nu förstår problemet en del av oss hade och har!
Jag har skickat in min och får väl se i då den kommer tillbaka om det blir bättre. Jag hoppas verkligen det så jag kan få vara nöjd som så många andra PS3 ägare är med sina tysta varianter.
Postad 11 april 2007 - 21:56
Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjdÄr det någon som bytt sin PS3: och fått en tyst? tycker mest att det verkar vara folk som bytt och enbart fått lika dana eller värre. Dvs. oddsen att man får en tyst när man byter verkar små.
(Om det inte är så att de som bytt och fått en tyst slutar posta här och spelar i stället...)
//Ponta![]()
Made in China & är från första batchen.
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början med denna 3:e PS3 , dom 2 andra anv jag dhdmi direkt & nu vågar man ju inte anv min hdmiTänkte mer om det e nått som blir varmt när man kör med hdmi??Ni som har tysta med vad anv ni för kabel?
Hej
Jag bytte min igår, jag fick en tyst. Se tidigare post om detta.
Jag kör med HDMI-kabel på båda maskinerna. Inget problem kan härledas till det.
BTW så är det en hög med BS det som NF säger om att maskinerna skall köras in. Det är nåt fel på de maskinerna som låter mycket. Basta!
Byt dem där ni köpt tills ni får en tyst! Eller ta pengarna tillbaka. Det är det enda som Sony/NF förstår. Funkar inte det så måste detta gå vidare till Sverker. (Synd vi inte bor i USA i detta fall då hade vi kunnat göra en gruppstämning.)
Postad 11 april 2007 - 22:03
Fläktarna verka definitivt kunna ha olika utseende, jfr t.ex.:
http://www.therealps...CF0456thumb.jpg
http://content.techr...965.html?seq=69
Kan dessa ha lite olika egenskaper månne? Den ena ser lite "trång" ut faktiskt?!
Hur bedömer man om antingen insuget eller utblåset i lådan är tillräckligt, om något hamnar lite snett vid monteringen kan ju luftflödet hindras något...
Redigerat av tolou, 11 april 2007 - 22:06.
Postad 11 april 2007 - 22:03
Okej satte du igång din nya med hdmi direkt eller anv du kabeln som följde med direkt vid nystart?Ja det låter ju konstigt om det skulle göra att dom skulle få fnatt men inget e ju omöjligt!Jag var & böt min idag igen!Ärligt så trodde jag inte att det skulle vara nån skillnad men nu har jag haft igång den i 5 timmar & den går fortfarande i läge 2 & är väldigt tyst.Drog hem FW 1.60 efter 1 timma.Jag har spelat,sett på blueray film,tankat ned GT HD,pulat med diverse grejor.Som sagt nu har det gått 5 timmar & den är tyst,måste ställa mig väldigt nära för att ens höra den.Vilken skillnad mot mina 2 andra.Fortsätter den så här är jag mkt nöjdÄr det någon som bytt sin PS3: och fått en tyst? tycker mest att det verkar vara folk som bytt och enbart fått lika dana eller värre. Dvs. oddsen att man får en tyst när man byter verkar små.
(Om det inte är så att de som bytt och fått en tyst slutar posta här och spelar i stället...)
//Ponta![]()
Made in China & är från första batchen.
Vet inte om detta har med saken att göra men det tror jag inte, jag anv komponent kabel från första början med denna 3:e PS3 , dom 2 andra anv jag dhdmi direkt & nu vågar man ju inte anv min hdmiTänkte mer om det e nått som blir varmt när man kör med hdmi??Ni som har tysta med vad anv ni för kabel?
Hej
Jag bytte min igår, jag fick en tyst. Se tidigare post om detta.
Jag kör med HDMI-kabel på båda maskinerna. Inget problem kan härledas till det.
BTW så är det en hög med BS det som NF säger om att maskinerna skall köras in. Det är nåt fel på de maskinerna som låter mycket. Basta!
Byt dem där ni köpt tills ni får en tyst! Eller ta pengarna tillbaka. Det är det enda som Sony/NF förstår. Funkar inte det så måste detta gå vidare till Sverker. (Synd vi inte bor i USA i detta fall då hade vi kunnat göra en gruppstämning.)
Kanske ska våga sätta i den då

Ang detta att man ska köra in maskinerna & få dem tysta via folding tror jag också är bullshit!
Postad 11 april 2007 - 22:13
Okej satte du igång din nya med hdmi direkt eller anv du kabeln som följde med direkt vid nystart?Ja det låter ju konstigt om det skulle göra att dom skulle få fnatt men inget e ju omöjligt!
Kanske ska våga sätta i den då![]()
Ang detta att man ska köra in maskinerna & få dem tysta via folding tror jag också är bullshit!
Jag har inte ens öppnat påsen med de där leksakskablarna de skickat med,

Har kört folding i 30 min nu och den verkligen tyst fortfarande. Den som väsnades lät lika mycket som sekunden i startögonblicket hela tiden efter att man kört folding i 1,5 - 2 min!
Jag VET att det var fel på den första jag fick.
Ni som tycker att detta är gnäll kan gå någon annanstans å klaga, de har nog inte hört en tyst OCH en högljudd PS3.
Det ÄR skillnad på dem. Konstigt va?
Och dessutom har XBOX 360 inte med saken att göra. Punkt.
Postad 11 april 2007 - 22:14
Luftflödet vekar vara en nyckelspelare här. Jag är personligen inte så imponerad av den mängd luft som lyckas lämna PS3:an trots att fläkter arbetar för fullt. Ordenligt med flås allra längst ner vid strömkontaken(Vertikalt uppställd) men i övrigt lite "ångande" känsla bara...
Kan dessa ha lite olika egenskaper månne? Den ena ser lite "trång" ut faktiskt?!
Hur bedömer man om antingen insuget eller utblåset i lådan är tillräckligt, om något hamnar lite snett vid monteringen kan ju luftflödet hindras något...
Det här kan ju MYCKET VÄL vara orsaken. De här två fläktarna är ju ganska olika. Den ena har 15 vingar och har litet nav medan den andra har 19 vingar och stort nav.
Borde göra en del skillnad...
Postad 11 april 2007 - 22:20
Är det någon som har en bild på dessa 2 fläktar innuti maskinen?
Ett vanligt fel hos maskiner med fläktar är att dom snurrar åt olika håll.
Tex en snurrar åt vänster medans den andre snurrar åt höger.
Det enda som händer då är att varmluften cirkulerar innuti maskinen och bara en viss del av luften kommer ut.
Det var därför jag undrade om någon hade nån bild på dessa fläktar så man kan kolla detta. Har själv inte haft tid att öppna min ännu för att kika!
Postad 11 april 2007 - 22:22
Okej,coolt.Går din i läge 2 green?Jag menar startar i läge 1 & sedan 2 men stannar där helt no matter what?Okej satte du igång din nya med hdmi direkt eller anv du kabeln som följde med direkt vid nystart?Ja det låter ju konstigt om det skulle göra att dom skulle få fnatt men inget e ju omöjligt!
Kanske ska våga sätta i den då![]()
Jag har inte ens öppnat påsen med de där leksakskablarna de skickat med,kört med HDMI sedan start på både den som väsnades och den här som är tyst.
Har kört folding i 30 min nu och den verkligen tyst fortfarande. Den som väsnades lät lika mycket som sekunden i startögonblicket hela tiden efter att man kört folding i 1,5 - 2 min!
Jag VET att det var fel på den första jag fick.
Ni som tycker att detta är gnäll kan gå någon annanstans å klaga, de har nog inte hört en tyst OCH en högljudd PS3.
Postad 11 april 2007 - 22:23
Sitter en stor fläkt,inte två.Hur många fläktar sitter det i maskinen? Är det 2 eller?
Det enda som händer då är att varmluften cirkulerar innuti maskinen och bara en viss del av luften kommer ut.
Det var därför jag undrade om någon hade nån bild på dessa fläktar så man kan kolla detta. Har själv inte haft tid att öppna min ännu för att kika!
Postad 11 april 2007 - 22:31
Postad 11 april 2007 - 22:31
Luftflödet vekar vara en nyckelspelare här. Jag är personligen inte så imponerad av den mängd luft som lyckas lämna PS3:an trots att fläkter arbetar för fullt. Ordenligt med flås allra längst ner vid strömkontaken(Vertikalt uppställd) men i övrigt lite "ångande" känsla bara...
Det här kan ju MYCKET VÄL vara orsaken. De här två fläktarna är ju ganska olika. Den ena har 15 vingar och har litet nav medan den andra har 19 vingar och stort nav.
Borde göra en del skillnad...
Det gör ingen skillnad på en stor eller liten fläkt (i värme alltså)
Den lilla fläkten kompenserar genom att snurra snabbare och ska även vara tystare.
Hur dessa 2 är vet jag dock inte..
Postad 11 april 2007 - 22:38
New batch of PS3 consoles are noisy and defective
A recently discovered batch of defective PS3's has been discovered by the members of the official Playstation.com forums. The defects consist of noisier than normal systems, and may be linked to the Folding@Home application in some cases.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Participants of the forum thread eventually narrowed the “whining” PlayStation 3 consoles down to a specific batch by serial number, mostly sold by EB Games in Canada. Those who have had noisy machines report serial numbers in the CE133190xxx and CE133212xxx series manufactured in January 2007.
PS3 owners who have been able to exchange consoles report that the high-pitched noise does not exist outside the identified serial ranges. “After a day of use, it appears to be running fine,” said OptimusRhyme, after purchasing a new PS3 from Future Shop. “I'm going to say that yes, I have a fully working system finally.”
Calls to Sony PlayStation tech support found no one aware of the problem, though through the collaboration of PlayStation forum users, the issue appears to be isolated only to a small batch from a recent production run.
http://www.maxconsol...ws&newsid=15711
Postad 11 april 2007 - 22:40
Okej,coolt.Går din i läge 2 green?Jag menar startar i läge 1 & sedan 2 men stannar där helt no matter what?
Jo, jag tror det är så. Men jag har inte full koll eftersom den är MYCKET tystare nu, så det är svårt att avgöra lägena på det där sättet. Jag vet att det inte är läge 1 för det hörs bara om jag håller huvudet 10-20 cm ifrån den. (Har kört F@Home i över 1 timme nu, den är tyst fortfarande. Inget värmeproblem där inte.)
Hur gör din nya?
Min känns mycket mindre varm än den första jag köpte. Tyvärr hann jag inte mäta upp den varken dB eller temp. Jag hade den bara hemma ca ett dygn.
OBS! Placeringen av min PS3 är att den står fritt högst upp på ett stereorack långt från väggen. Minst 40 cm ifrån vägg, inget ovanför bara fri luft. Denna placering hade även den högljudda. Det är dessutom varmare i min lägenhet nu än det var med den första PS3an.
Så jag är helt säker på att det var en defekt i den första.
Postad 11 april 2007 - 22:41

Postad 11 april 2007 - 22:46
Hur många fläktar sitter det i maskinen? Är det 2 eller?
Lite bilder på kylsystemet (ej pal)
Mer: http://content.techrepublic.com.com/2346-1...11-41891-1.html

Postad 11 april 2007 - 22:50
Uppstart <45 grader läge 1
Efter bara ett par minuter 49.9 grader läge 2
Ytterligare ca 4 min 54.9 grader då drar fläktläge 3 igång.
Nu kyler den ner sig till min "idle-temperatur" runt 50 grader (50.3 just nu)
Är jag helt fel ute när jag tror att vi skulle kunna se ett samband mellan tysta och icke-tysta maskiner genom at mäta temperaturen på utblåsluften?
Postad 11 april 2007 - 23:00
Min har ju stått på nu i 10 timmar & 50 minuter & den gick upp till läge 2 efter 16 min & varit där sedan dess.Jag har gejmat & kollat på blueray film & pulat hela dagen hehe.Men den e kvar i läge 2.Jag har ganska varmt i min lgh, ca 23 grader.Btw så satte jag i hdmi kabeln för en halvtimma sen heheOkej,coolt.Går din i läge 2 green?Jag menar startar i läge 1 & sedan 2 men stannar där helt no matter what?
Jo, jag tror det är så. Men jag har inte full koll eftersom den är MYCKET tystare nu, så det är svårt att avgöra lägena på det där sättet. Jag vet att det inte är läge 1 för det hörs bara om jag håller huvudet 10-20 cm ifrån den. (Har kört F@Home i över 1 timme nu, den är tyst fortfarande. Inget värmeproblem där inte.)
Hur gör din nya?
Min känns mycket mindre varm än den första jag köpte. Tyvärr hann jag inte mäta upp den varken dB eller temp. Jag hade den bara hemma ca ett dygn.
OBS! Placeringen av min PS3 är att den står fritt högst upp på ett stereorack långt från väggen. Minst 40 cm ifrån vägg, inget ovanför bara fri luft. Denna placering hade även den högljudda. Det är dessutom varmare i min lägenhet nu än det var med den första PS3an.
Så jag är helt säker på att det var en defekt i den första.

Postad 12 april 2007 - 00:38
Många inlägg att läsa :)Ffick bara intrycket av att du antydde att den borde vara tyst pga att man inte gör något i menyn ( "Saken är den att några PS3 e det fel på då de ökar i fläktvarv oavsett vad man gör o inte gör..").David_86: Läser du tidigare inlägg i tråden så tror inte jag heller att felet ligger just i fläkten utan i styrningen av den eller nån annan orsak..
En tanke, har något undersökt ifall problemet börjar när man matar ut 1080p via HDMI utgången?
Redigerat av David_86, 12 april 2007 - 00:38.
Postad 12 april 2007 - 01:44

Postad 12 april 2007 - 05:43
Verkar va ett stort skämt det här.
Har någon verkligen hört en tyst maskin i ett trångt utrymme med spel igång?
Ni måste förstå att man börjar tveka när man avverkat 3st med samma problem.
Nej inte i ett trångt utrymme men väl öppet utrymme .. 3st maskiner .. låter nästan inget.. Som jag tidigare skrivit ca 10000ggr

Postad 12 april 2007 - 06:05
Har lirat online i 2 timmar & 40 min & den har varit på läge 2 hela tiden.Haft igång den nu i 9 timmar & den är MKT tyst.Kan jag ha haft tur denna gång?
Tur kan man nog säga ja... om du nu inte vant dig vid ljudet !?!?!??!
Postad 12 april 2007 - 06:09
Har ni aldrig tänkt på att den kanske ska låta sådär?
Har du läst tidigare inlägg i tråden ?
Om ett företag har lovat samt lagt ut en officiell pressrelease att den ska vara lika tyst som en av
deras bäst säljande produkter.. Och sen visar det sig att alla kunder inte får det när de köper den... Men att vissa får det.... (och det vet jag eftersom jag själv bevittnat och jämfört)
Då är det klart det inte ska vara så
Visst PS3 låter mindre i vissa lägen än 360 MEN det rättfärdigar ändå inte detta felet... MS gick aldrig ut o sa att vår 360 ska vara lika tyst som vanliga XBOX t.ex...)
Postad 12 april 2007 - 06:11
Typ samma värme tycker jag.Att anv hdmi är ju helt klart bäst på min 42" plasma med PS3,våran xbox360 har grym bild via komponent & det har inte PS3,bra bild i xmb men i spel så vart det suddigt faktiskt.Hmm jag vågar inte sätta i hdmi kabeln för då börjar väl den låta
hdmi/whatever det spelar ingen roll med vilka kablar som ej sitter eller sitter.. Har man en sjuk PS3 så beteer den sig sjukt oavsett.
Postad 12 april 2007 - 06:12
Hur kollar man dom där lägena ni pratar om hela tiden? Iofs så låter min inte det minsta. Jag har i alla fall inte hört nåt ännu men det kan ju vara kul att kolla i alla fall...
Då har du fått den produkt som Sony lovat.. skatta dig lycklig !
Postad 12 april 2007 - 06:30
jag VET att det var fel på den första jag fick.
Så där ja ! Bra att fler får uppleva en TYST och en HÖGLJUDD så de VET vad jag snackar om.. Ingen tvekan om saken när ni väl lyssnat på båda sorterna..
Postad 12 april 2007 - 06:32
Har ju även "heatpipen" integrerat i kylflänsen, skall ju iaf räcka enligt Sony och max ge 22db....yeah right...
Det är sanning tro det eller ej, men inte på alla maskiner då det finns många som är felaktiga
Postad 12 april 2007 - 06:34
Många inlägg att läsa :)Ffick bara intrycket av att du antydde att den borde vara tyst pga att man inte gör något i menyn ( "Saken är den att några PS3 e det fel på då de ökar i fläktvarv oavsett vad man gör o inte gör..").David_86: Läser du tidigare inlägg i tråden så tror inte jag heller att felet ligger just i fläkten utan i styrningen av den eller nån annan orsak..
En tanke, har något undersökt ifall problemet börjar när man matar ut 1080p via HDMI utgången?
Ja o du hade rätt att jag antydde det.. Den ska knappt höras om man har normal temp samt fritt runt den.. Oavsett normal belastning
Postad 12 april 2007 - 06:38
Dock tycker jag inte den låter jättemycket men låter lite mer än min projektor (pt-900).
Ibland kan jag reagera på den när jag ser på film och kan man få en helt tyst maskin så ska man ha det. Undrar om jag ens hade funderat på det om man inte läst en massa här? För den är ändå mycket tystare än 360:n som man vant sig lite vid tidigare.
Vet inte om jag ska vänta och se vad som händer? Men förmodligen kommer inte sony erkänna något?
Kanske skulle se om man kan byta.
Postad 12 april 2007 - 06:52
Har följt den här tråden ett tag och man börjar inse att man kanske inte har en frisk maskin.
Dock tycker jag inte den låter jättemycket men låter lite mer än min projektor (pt-900).
Ibland kan jag reagera på den när jag ser på film och kan man få en helt tyst maskin så ska man ha det. Undrar om jag ens hade funderat på det om man inte läst en massa här? För den är ändå mycket tystare än 360:n som man vant sig lite vid tidigare.
Vet inte om jag ska vänta och se vad som händer? Men förmodligen kommer inte sony erkänna något?
Kanske skulle se om man kan byta.
Min högljudda PS3 lät lika mycket eller lite mer än som min Toshiba MT-200, så under filmtittning störde det inte med ljudet från PS3:an eftersom jag sitter lite närmare projektorn än PS3:an. Den lät som när man startar PS3:an, det där första fläktljudet, så lät den hela tiden. Dessutom så var det startljudet högre på den gamla maskinen än det är på min nya.
Min nya PS3 som jag tycker är tyst är ju inte komplett tyst om ni har fått det intrycket, men jag skulle nog uppskatta att ljudet från den inte överstiger de där 22dB man talar om. Det ny fläktljudet är liksom inte lika vasst och skärande som den gamla hade. Den nya känns svalare också. (Jag skall försöka mäta upp utblåstempen i kväll.)
Postad 12 april 2007 - 07:06
Do you have a noisy, defective PS3?
This is a pretty important issue to get out in the open, because if you've got a defective PS3 but it hasn't exploded yet, this'll be a good way to test it out. A recent batch of 60GB PS3's have been reportedly letting out a high-pitched whine noise, coming straight from the hardware.
Someone at the PlayStation forums returned one console and got another with the same probelm, then returned that and got the same problem again. After doing some talking back and forth on the forums, the problem lies within January 2007 manufactured units with "CE133190xxx and CE133212xxx" serial number series.
So guys, check your systems if you've gotten your recently, listen for whatever noise they're talking about (seems like a faulty fan/cooling system as many complaints are also of heat) and do what's gotta be done. We've got to admit though, we're proud of Sony for not having any gigantic hardware problems up to this point. This isn't a big one, but it's definitely worth warning you about. I'd warn my friends, but, I'm the only person I know who has one. Le sigh.
Källa: ps3*!!!!!*.com/2007/04/11/do-you-have-a-noisy-defective-ps3 <-- Det ska stå ps3 fan boy utan mellanslag.
Redigerat av Addex, 12 april 2007 - 07:13.
Postad 12 april 2007 - 07:09
Vi får se va de svarar...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar