Man hoppar väl in i spelet med än gång å joinar nån som spelar?
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 11 February 2010 - 10:36
Postad 11 February 2010 - 10:43
Det betyder att man först skall "ringa" alla så alla är med på chatten sen skall man gå in i spelet. Känns rätt osannolikt att folk sitter å väntar på att bli inbjudna till en chatt.
Jo, så gör nog dom flesta men ändå schysst att det finns en sån funktion.
Postad 11 February 2010 - 11:00
Har detta funnits innan på något PS3 spel?
Postad 11 February 2010 - 11:21
RE5 och MW2 som jag kommer på nu.Något jag var mer imponerad utav var att invites från Army of TWO verkligen fungerade som dom skulle (har inte sett det på PS3an innan), jag hade startat PS3an men inte spelet utan gick direkt in på mina meddelande och bara accepterade inviten och spelet startade automatiskt och tog mig till lobbyn med min kompis.
Postad 11 February 2010 - 12:22
Varken FW-nyhet eller rykte;
Sonys nya blu-ray-spelare, BDP-S370/570 etc kommer att ha MKV-stöd. Vilket i förlängningen torde innebära att ett stöd för PS3 också kommer.
Sonys BDP-S470 ( 2500:- ) som släpps i april kommer ha stöd för 3D! WIFI as well.
S570 ( 2800:- ) kommer dessutom vara DLNA-certifierad.
( FW-uppdatering med stöd för 3D till PS3:an i april? )
Redigerat av BrittBastard, 11 February 2010 - 12:22.
Postad 11 February 2010 - 15:10
S470 är "3d-förberedd" och kräver en mjukvaruuppgradering för att klara 3D. Skulle tror att PS3an får en FW-uppdatering runt juni/juli.Sonys BDP-S470 ( 2500:- ) som släpps i april kommer ha stöd för 3D! WIFI as well.
S570 ( 2800:- ) kommer dessutom vara DLNA-certifierad.
( FW-uppdatering med stöd för 3D till PS3:an i april? )
Postad 11 February 2010 - 15:16
Kan stämma och känns som det kvittar då dom flesta av oss inte lär ha varken en tv eller projje som klarar 3D inom det närmsta året.Skulle tror att PS3an får en FW-uppdatering runt juni/juli.
Men det är ju nåt Sony kan skryta med!
Postad 11 February 2010 - 15:22
Något jag var mer imponerad utav var att invites från Army of TWO verkligen fungerade som dom skulle (har inte sett det på PS3an innan), jag hade startat PS3an men inte spelet utan gick direkt in på mina meddelande och bara accepterade inviten och spelet startade automatiskt och tog mig till lobbyn med min kompis.
Battlefield Bad Company 2
Postad 11 February 2010 - 15:25
Du menar som (nästan) alla Pixel Junk spelen samt Pain, Burn Zombie Burn, Rag Doll Kung Fu och Noby Noby Boy?
Eller menar du att alla spel skulle spara på CPU och bandbredd så man kan spara full-HD film på hårddisken?
GT 5 kommer ju kunna spara replays som HD klipp tror jag.
Det skulle inte kräva särskilt mkt cpu att spara en spelsession i video om man gör det smart, dvs man gör som spel gör med replays, man loggar joypaden och sen renderar ut det genom motorn i ett videoformat.
Postad 19 February 2010 - 15:25
Rumor: New PS3 firmware update will not support OtherOS
An apparently reputable source has revealed that the new PS3 firmware update will not support OtherOS. Would be a big shame if they dropped support for sure.
The comments were made by a Linux product manager at Yellowdog-board.
Aj?! Hoppas det inte stämmer nu då.
Postad 29 March 2010 - 02:07
PS3 Firmware (v3.21) Update
Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media
The next system software update for the PlayStation 3 (PS3) system will be released on April 1, 2010 (JST), and will disable the “Install Other OS” feature that was available on the PS3 systems prior to the current slimmer models, launched in September 2009. This feature enabled users to install an operating system, but due to security concerns, Sony Computer Entertainment will remove the functionality through the 3.21 system software update.
In addition, disabling the “Other OS” feature will help ensure that PS3 owners will continue to have access to the broad range of gaming and entertainment content from SCE and its content partners on a more secure system.
Consumers and organizations that currently use the “Other OS” feature can choose not to upgrade their PS3 systems, although the following features will no longer be available;
-Ability to sign in to PlayStation Network and use network features that require signing in to PlayStation Network, such as online features of PS3 games and chat
-Playback of PS3 software titles or Blu-ray Disc videos that require PS3 system software version 3.21 or later
-Playback of copyright-protected videos that are stored on a media server (when DTCP-IP is enabled under Settings)
-Use of new features and improvements that are available on PS3 system software 3.21 or later
For those PS3 users who are currently using the “Other OS” feature but choose to install the system software update, to avoid data loss they first need to back-up any data stored within the hard drive partition used by the “Other OS,” as they will not be able to access that data following the update.
Additional information about PS3 firmware updates, including v3.21 (once it becomes available), can be found here:
http://us.playstatio...s/ps3/index.htm
PS3 owners who have further questions should contact Consumer Services:
http://us.playstation.com/support/ask/
800-345-7669 (800-345-SONY)
Ny FW, och det enda den gör är att ta bort möjigheten att installera linux på ALLA maskiner.
How effin' LAME!
Postad 29 March 2010 - 06:59
Postad 29 March 2010 - 08:18
Synd iaf då jag använder det flitigt bl a för emulatorer, sitter i soffan med dualshocken och lirar gamla rpgs.
Postad 29 March 2010 - 08:31
Ny FW, och det enda den gör är att ta bort möjigheten att installera linux på ALLA maskiner.
How effin' LAME!
BESVIKEN! Nu använder jag ju inte OtherOS men jag vill ha MÖJLIGHETEN att göra det. MÖJLIGHETEN att använda Linux var definitivt en av de STORA fördelarna mot krysslådan när jag köpte min PS3. Nu väntar jag bara på att de ska börja ta betalt för onlinespel också...
Postad 29 March 2010 - 09:06
Nyheten har dessutom publicerats av annan Sony-personal även på EU-bloggen.
Förmodligen har de rätt att göra vad de vill, enligt ToS. Alternativt kan det skilja juridiskt mellan olika marknader. Hursomhelst antar jag att det här har med hackerskydd att göra, och att de gjort bedömningen att det är värt att ta det här steget. Personligen tycker jag att de gör fel, men det struntar nog Sony i.
Minns ni siten där man kunde skriva in respektive rösta på förslag på funktioner vi vill se komma med firmware-uppdateringar? Jag tror inte att jag såg det här förslaget där någonstans.
Postad 29 March 2010 - 09:19
Postad 29 March 2010 - 09:23
Japp, bara att tacka våra kära pirater. De förgyller vår vardag!Det här är responsen på det "hack" som Geohotz lyckades med. Det gjordes genom Linux, och därmed "Other OS" funktionen. Dom täpper till det hålet nu genom att ta bort det.
EDIT: Sköna kommentarer här... http://geohotps3.blo...l#disqus_thread
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 March 2010 - 09:33.
Postad 29 March 2010 - 09:52
Japp, bara att tacka våra kära pirater. De förgyller vår vardag!
EDIT: Sköna kommentarer här... http://geohotps3.blo...l#disqus_thread
Inte så poppis den killen nu
Postad 29 March 2010 - 11:51
jag gillar den! måttligt upprörd killecongratulations you fucker, nobody gave a shit about you telling the world about your fucking useless exploits anyway..and now youve fucked everybody over you god damn piece of shit, fucking kill yourself and post a video
Postad 29 March 2010 - 12:10
jag gillar den! måttligt upprörd kille
Haha, ja men samtidigt hade samma kille säkert jublat om "GeoHotz" hade lyckats fullt ut med sitt hack.
Snacka om dubbelmoral...
Postad 30 March 2010 - 08:08
Sony låter en kille skriva i community.eu.playstation.com om beslutet. Han säger dock själv att han absolut inte får svara på mer än vad som står uttryckt i ett paper som han har fått. Och han får inte svara på frågor om vad han själv tycker och tänker.
MusterBuster är hans nick och han har titeln Community Team Leader.
Community EU Playstation
Redigerat av Kimpost, 30 March 2010 - 08:10.
Postad 30 March 2010 - 09:19
Nästa firmware i slutet av maj början på juni då skulle jag tro. 3D stöd, ytterligare en firmware som är onödig för 99% av spelarna.
Postad 30 March 2010 - 09:26
Ingen förlust för mig, synd bara att de inte kunde dränka detta med någon smarrig feature istället... typ cross game voice chat.
Nästa firmware i slutet av maj början på juni då skulle jag tro. 3D stöd, ytterligare en firmware som är onödig för 99% av spelarna.
Absolut inget förlust för mig heller, men håller med, dom hade väl kunna skickat med NÅT annat också iallafall.
Jopp, till en början iallafall. Men ändå nåt som alla vill ha trots att dom inte kommer ha nån nytta av den.
Själv vet jag inte om jag kommer använda cross game voice chat heller ärligt talat.
Nåt jag ville ha i början men saknar det faktiskt inte speciellt mycket.
Men den konsol med mest features vinner!
Postad 30 March 2010 - 09:29
antagligen. Internet, dubbelmoralens högbErgantagligen. Internet, dubbelmoralens högborg
Postad 30 March 2010 - 09:34
Vilket hack var det?Det här är responsen på det "hack" som Geohotz lyckades med. Det gjordes genom Linux, och därmed "Other OS" funktionen. Dom täpper till det hålet nu genom att ta bort det.
EDIT: Googlade och läste lite själv.
De han ju tagit över kontrollen över PS3an fullständigt...
Redigerat av Numero1, 30 March 2010 - 09:39.
Postad 30 March 2010 - 09:38
Vilket hack var det?
PS3:ans kopieringsskydd. Jag har inte följt det där jättenoga eftersom jag inte bryr mig.
Men tror inte han lyckades fullt ut med det heller.
Postad 30 March 2010 - 09:41
PS3an använder jag för spel och filmtittande, dvs det den är bra på. :-)
Postad 30 March 2010 - 09:59
Jag ser det mest som lite kuriosa. Och tar det som ett exempel på hur storföretag som Sony rätt ofta gör dumma saker. Jag anser det här vara ett dumt motdrag från deras sida, och hoppas att någon gör slag i saken och konstaterar att det finns något juridiskt fel i det här agerandet. Det är kul när jättar får lite jobbigt. Jag skulle själv kunna tänka mig att byta in min 60 GB mot full betalning, bara för att irritera dem lite.
Självklart skulle jag köpa en ny slim samma dag.
Redigerat av Kimpost, 30 March 2010 - 09:59.
Postad 30 March 2010 - 10:45
Vilket hack var det?
EDIT: Googlade och läste lite själv.
De han ju tagit över kontrollen över PS3an fullständigt...
Han kom förbi Hypervisorn från Linux, och kunde därmed komma åt lite funktionsanrop och dylikt som man inte annars skulle kunna komma åt ifrån Linux/OtherOS. Dock så hjälper det inte något om man vill köra piratkopior eftersom den biten sköts på ett helt annat sätt.
Postad 30 March 2010 - 14:33
Postad 30 March 2010 - 19:42
Dels blir det svettigt för disken, sen är okomprimerad video i 720p "lite" data/sek också.
Det sker ingen bildavkodning på servern, det är PS3:an som sköter det.
Jag streamar AVCHD filer till min PS3:a via en ReadyNAS med en bitrate på en 15-20 Mbit/s utan problem. Rent tekniskt så ska det inte vara någon skillnad på MKV. Dock kan jag rekommendera ett trådat gigabit nät för att klara bandbredden.
Postad 01 April 2010 - 05:56
Hans CFW kommer inte göra så att man kan spela piratade spel. Det är inte hans målsättning. Den enda målsättningen han har är att folk ska få behålla det de har betalat för. Det villl säga, se till så att det ser ut som att maskinen har FW 3.21, fast det är en custom, som alltså behåller Other OS.
Personligen tror jag att han mest vill ######s lite med Sony. Hursomhelst är det ju kul det här!
Don't Update
P.S. Jag väntar en liten stund, men inte för länge! D.S.
Redigerat av Kimpost, 01 April 2010 - 07:25.
Postad 01 April 2010 - 07:10
Här har man köpt sig en PS3 med OtherOS support, sedan bara tar man bort funktionen i efterhand!
Jag är en av de som faktiskt kör linux på den.
Grymt otrevligt av dem att ta bort funktionen! Det är som att man först säljer ett spel eller ett program i en bundle, sedan när man tycker att det passar så stänger man av möjligheten att spela det spelet/använda programmet. Det har aldrig varit tal om att detta var en tidsbegränsad funktion som skulle komma att tas bort! Jag blir så trött...
Man lär ju inte kunna klaga hos någon... har ju haft maskinen ganska länge nu.
Jag får nog börja överväga att byta leverantör av spelmaskin och BD-spelare.
Postad 01 April 2010 - 07:23
Så här skulle en klagan förmodligen se ut:
1. Du framför din klagan till den butik som sålt varan till dig (Butiken i sin tur får strida med Sony., om de vill. Det är inte slutkundens ansvar).
2. Butiken har rätt att väga in en massa saker in i ekvationen innan de ska fatta ett beslut om hur du ska ersättas. Bland annat tar de hänsyn til hur länge du trots allt har haft nytta av den funktion som Sony nu tar bort.
3. Butiken ger dig ett par hundralappar eller en tusenlapp i kompensation.
Det skulle också kunna gå annorlunda, om någon orkade ta upp saken i domstol. Det blir då en värdering av det subjektiva lidande som konsumenten har åsamkats. I bästa fall kanske man får tillbaka hela köpesumman. Vem vet?
Redigerat av Kimpost, 01 April 2010 - 07:24.
Postad 01 April 2010 - 07:35
Hans CFW kommer inte göra så att man kan spela piratade spel. Det är inte hans målsättning. Den enda målsättningen han har är att folk ska få behålla det de har betalat för. Det villl säga, se till så att det ser ut som att maskinen har FW 3.21, fast det är en custom, som alltså behåller Other OS.
Personligen tror jag att han mest vill ######s lite med Sony. Hursomhelst är det ju kul det här!
Även om han lyckas känns det hela relativt meningslöst, eftersom 3.21 knappt innehåller nåt nytt. Så det enda man skulle tjäna på att köra 3.21 CFW är för att få tillgång till PSN med OtherOS kvar. Dock känns det väldigt riskabelt att ansluta till PSN med ett CFW, för man riskerar ju att bli bannad, så då är man tillbaka på ruta 1 precis som om man struntade i att uppdatera från början.
Men det kanske är som du säger, han vill bara ######s och visa att det går.
Postad 01 April 2010 - 07:39
Fast som du säger så är ju nyttan marginell, iaf för oss som inte använder Linux på maskinen.
Postad 01 April 2010 - 07:50
Postad 01 April 2010 - 10:19
Har inte kollat tråden om det står tidigare, men här finns programmet och information om hur man gör:Ja det är verkligen synd, använder linux själv på ps3an. Det går ju att köra proxy (Logan5) så du kommer ut på psn utan 3.21 men är ju lite besvärligare.
http://www.haxnetwor...?do=file&id=269
Postad 01 April 2010 - 12:25
Han får i sådant fall komma med en CFW som inte kan upptäckas. Och så måste det komma nya kontinuerligt som följer det normala FW-släppen. Ungefär som det är på PSP idag, kanske.
Det är svårt dock att garantera att det verkligen inte kan upptäckas. Även om Geohot påstår det kan han ju ha missat något och Sony kommer ju hårdgranska varenda CFW för att hitta sätt att upptäcka det, så man tar alltid en viss risk med att köra ett CFW online.
Postad 01 April 2010 - 12:40
Redigerat av robotlord, 01 April 2010 - 12:42.
Postad 01 April 2010 - 12:47
Det är svårt dock att garantera att det verkligen inte kan upptäckas. Även om Geohot påstår det kan han ju ha missat något och Sony kommer ju hårdgranska varenda CFW för att hitta sätt att upptäcka det, så man tar alltid en viss risk med att köra ett CFW online.
Ja, det måste till något teoretisk mycket intressant resonemang för att jag (som inte ens behöver Other OS
Postad 01 April 2010 - 19:30
var är min "Cross Game Voice Chat"!!!
tydligen det ända den här patchen gör är att ta bort support för andra OS (Linux) lol, och det har vi Hackern att tacka för (Han som var på väg med hacken för att använda special gjorda Firmwares) - även han som var först med att knäcka iPhonen.
Redigerat av Unregistered38bbb728, 01 April 2010 - 19:35.
Postad 02 April 2010 - 09:33
Kan de inte ordna så enda sättet att göra en FW-uppgradering är genom PSN eller liknande? Mycket smakfullare än att ta bort en feature som vissa betalat för att använda och som de använt i sin marknadsföring. Det är som att plocka bort möjligheten att ringa med iPhone trots att man marknadsfört den som en telefon.tydligen det ända den här patchen gör är att ta bort support för andra OS (Linux) lol, och det har vi Hackern att tacka för (Han som var på väg med hacken för att använda special gjorda Firmwares) - även han som var först med att knäcka iPhonen.
Alltså, jag beskyller inte hackern för SONYs smaklösa beslut utan deras egen brist på påhittighet.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 April 2010 - 09:34.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
6 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?