Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG:s PG6000 plasma

2138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 maj 2008 - 13:46

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Om man inte jämfär märker man inte av att den inte är becksvart.

Nä, inte om man ska tro de expertrecensioner som är länkade via prisjakt. Dom berömmer ju generellt svärtan. Jag blir mer och mer sugen på denna skärmen ju mer jag läser om den. Och ful är den ju inte. Till och med foten på TV'n ser ju bra ut.

Om man nu bara kunde hitta en vettig expertrecension på Panasonic TH-50PX8...

Postad 10 maj 2008 - 13:56

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
54 sidor men ändå så få bilder på LG:s PG6000...

Mvh

Postad 10 maj 2008 - 14:00

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Tycker bilderna i det norska testet ser lite väl dassiga ut ifall man jämför med bilderna från prylportalen.

pioneer 8G till vänster, panasonic i mitten o LG till vänster.
http://media.aftenpo...ort_759247a.jpg

Alla har samma "goda" eller "dåliga" exponering och skall man ranka dessa så vinner Pioneer, Panasonic och sist LG.

Mvh

Postad 10 maj 2008 - 19:30

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Alla har samma "goda" eller "dåliga" exponering och skall man ranka dessa så vinner Pioneer, Panasonic och sist LG.

Mvh

Näe, menar du, tack för förklaringen Einstein :)

Postad 10 maj 2008 - 19:50

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Näe, menar du, tack för förklaringen Einstein :)

Var mest till Petter Lindgren som inte tycker att det skiljer så mycket "rent praktiskt"...

Mvh

Postad 10 maj 2008 - 20:01

nallepuff
  • nallepuff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nu har jag sett panan och LGn bredvid varandra,och tog en lapp med inställningsvärden och fixade till båda 2.
Jag gick hem med LGn,mycket bättre svärta än pannan,,sorry panasonic.... dock är ingen en pio,men ville inte slänga ut dom stålarna riktigt än.

Postad 10 maj 2008 - 20:02

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Nån som vet något om detta test: http://www.aftonblad...ticle2326715.ab

Postad 11 maj 2008 - 13:29

Unregisterede17a1a50
  • Unregisterede17a1a50
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Om någon undrar om inställningar så kan jag rekomendera Fredrik HL´s inställningar, jag har kört med dem och tycker det blir väldigt bra bild med dessa:
(Kalibrerat med DVE)

Kalibreringen gjordes i 16:9 i Expert läget och energisparläge 0.
Kontrast 62
Ljusttyrka 52
Skärpa 20
Färg 44
Färgton 0
Ex kontrast Låg
Brus AV
Gamma Mellan
Svartnivå Låg
Vitbalands Kall
Röd kontrast 42
Grön kontrast 44
Blå kontrast 46
Röd,Grön,Blå ljustryrka 0
Röd + Blå Färg 0
Grön färg 5
Alla färg toner 0
Cyan,Magneta färg 0

Vilken tv gäller detta?

Inställningarna gäller TVn som nämns i trådens rubrik... :unsure:
(Jag själv kör dessa inställningar på min 42-tummare).

Postad 12 maj 2008 - 09:18

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Inställningarna gäller TVn som nämns i trådens rubrik... :blink:
(Jag själv kör dessa inställningar på min 42-tummare).

Ja självklart :unsure:

Men eftersom 42" och 50" är så pass olika så kan man ju inte bara köra in en inställning hur som.

Postad 12 maj 2008 - 10:19

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ja självklart :unsure:

Men eftersom 42" och 50" är så pass olika så kan man ju inte bara köra in en inställning hur som.

På tal om... någon som har, eller sett inställningar för 50" som fungerar bra? Här på forumet eller någon annanstans?

Postad 12 maj 2008 - 11:33

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Ang. PG7000
http://www.prylporta..._MKF588.dbp.asp

Postad 12 maj 2008 - 11:42

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Ang. PG7000
http://www.prylporta..._MKF588.dbp.asp

Det ska bli intressant att följa när den släpps, känner att det börja bli dax för en "full hd" 50 tummare nu.

Postad 12 maj 2008 - 12:09

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nu har jag hämtat min 50" och den ser vass ut out of the box men skall pilla lite ,kanske börja med Fredrik HLs inställningar...köra lite breakin .........har kollat lite fotboll på c+ och en sak är klar, man KAN INTE ha för stor tv när man kollar på sport :) jag satt på 2 m och bara flinade :P

Postad 12 maj 2008 - 15:01

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Håller Hemmabio på att testa 50PG6000?
I nuvarande nummer av tidningen Hemmabio (nr 5 2008) finns på sista uppslaget en blänkare för nästa nummer. I nästa nummer ska de testa 50-tummare inför fotbolls-EM. Det finns en bild där på två personer som bär en stor kartong som tydligt innehåller en 50-tums plasma från LG. Men är det en 50PG6000 eller någon annan modell?

Är det någon som har köpt 50PG6000 och har tidningen hemma? Är det samma kartong?

Skulle sitta fint med ett seriöst test från Hemmabio av denna tv innan skatteåterbäringen trillar in.

Postad 12 maj 2008 - 15:06

misc100
  • misc100
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Blir lite knasig på 50" plasma marknaden just nu. Först skulle jag köpa 50PG6000 sedan ändra jag mig till Panasonic 50PX8 och nu vill jag vänta till 50PG7000 :) Allt för att undvika lägga ut 30tkr på nya Pioneer :P

Postad 12 maj 2008 - 15:27

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Blir lite knasig på 50" plasma marknaden just nu. Först skulle jag köpa 50PG6000 sedan ändra jag mig till Panasonic 50PX8 och nu vill jag vänta till 50PG7000 :) Allt för att undvika lägga ut 30tkr på nya Pioneer :P

Vad fick dig att gå på Pana 50PX8 istället? Jag står och också och väger mellan dessa modeller, på pappret så vinner LG ser det ut som, men i verkligheten är det beprövad kvalitet mot "tidigare budgetmärke" så det är sååå svårt att bestämma sig. LG är ju snyggare i design, det kan man ju inte heller glömma.

Postad 12 maj 2008 - 15:49

Alrik
  • Alrik
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Håller Hemmabio på att testa 50PG6000?
I nuvarande nummer av tidningen Hemmabio (nr 5 2008) finns på sista uppslaget en blänkare för nästa nummer. I nästa nummer ska de testa 50-tummare inför fotbolls-EM. Det finns en bild där på två personer som bär en stor kartong som tydligt innehåller en 50-tums plasma från LG. Men är det en 50PG6000 eller någon annan modell?

Är det någon som har köpt 50PG6000 och har tidningen hemma? Är det samma kartong?

Skulle sitta fint med ett seriöst test från Hemmabio av denna tv innan skatteåterbäringen trillar in.

Det är tyvärr LG 50PF95 de testar.
Här hittar du testet: http://www.hemmabiot...?...2007&week=3

Postad 12 maj 2008 - 16:09

misc100
  • misc100
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag var ganska bestämd på PG6000 förut mest tack vare design + kopplingsmöjligheter + hyffsad bild. Dock när jag tänkte vidare på saken ändrade jag mig till PX8:

Kopplingsmöjligheter: Insåg jag att jag skulle köpa en dator/htpc som skulle spela blu-ray och annat material. Den nya datorn skulle ha HDMI ut och därför behövs inte vga in på tvn. Desstuom skall ljudet ut från datorn så inget behov av optisk ljud ut på tv:n. Dessutom så prisskillnaden mellan PX8 och PG6000 skulle finansiera en mycket stor del av htpc.

Design: LGn än snygg. Panasonic är inte lika snygg men dock inte ful och dessutom har mattsvart ram vilket är bra mot reflektioner. Fjärrkontroll och menyer är snyggare hos LG. Det jag kanske irriterar mig mest på vad gäller design är inte tvns design utan Panas fjärrkontroll design som ser ut som något från 80-talet. Om det blir en Pana kanske får köpa en snygg LCD fjärrkontroll som jag dessutom kan programmera att kontrollera htpc. LG vinner dock denna rond ändå.

Bild: Jag såg PG6000 på MM i Norrköping. Impad av bilden från blu-ray. Sedan har jag varit och kollat närmre på 42PX80 och svärtan är snäppet bättre vilket man ser utan att behöva "analysera" bilden. Dessutom bilderna som visats i forum senaste dagarna med Pio vs Pana vs LG i svarthet gör det klart att Pana är bättre. Jag har faktiskt inte sett PX8 i verklighet, endast PX80. Expert får in en PX8 denna eller nästa vecka så först då kan jag vara klar på vad jag personligen tycker. Dock lutar det till fördel för PX8 som det ser ut nu.

Pris: PX8 är några tusenlappar billigare. Vilket innebär ett par till tusenlappar billigare än nya Pio så när man sitter där utan Pio Kuro svart så är det enklare att intala sig själv att det inte var värt +17tkr på priset för en ny Kuro eller +10tkr för förra årets modell av Kuro.

Surr: PX8 skall vara fläktlös. PG6000 surrar lite från fläktarna men det är väldigt lågt ljud.

Vad fick dig att gå på Pana 50PX8 istället? Jag står och också och väger mellan dessa modeller, på pappret så vinner LG ser det ut som, men i verkligheten är det beprövad kvalitet mot "tidigare budgetmärke" så det är sååå svårt att bestämma sig. LG är ju snyggare i design, det kan man ju inte heller glömma.

Redigerat av misc100, 12 maj 2008 - 16:16.

Postad 12 maj 2008 - 16:12

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Bildkvaliten... ifall px8 har lite sämre svärta än px80 så ligger den väl i nivå med LG:n? Sen är pannan mycket billigare. Designmässigt har pannan ingen chans men hellre bra bild än..

http://www.aftenpost...icle2400078.ece

Tycker ingen av 50PG6000 och 50px8 känns klockrena, för mycket kompromisser. PG7000 eller någon av samsungs nya 50 tummare känns hetare. Hmm, blir galen på mitt kommande tvköp. Gräset verkar hela tiden vara grönare på andra sidan

Edit: Sorry, såg inte posten ovan

Redigerat av Unregistered951ada42, 12 maj 2008 - 16:14.

Postad 12 maj 2008 - 17:48

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Det är tyvärr LG 50PF95 de testar.
Här hittar du testet: http://www.hemmabiot...?...2007&week=3

Nej, det du länkar till är förra årets test. Med förra årest modeller.

De ska göra ett nytt test till nästa nr. Med nya 50 tummare.

Postad 12 maj 2008 - 18:01

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Hur många känner igen sig att det är blåaktigt när skärmen ska visa svart på sina PG6000 ? Jag gör det inte!
Ser lite ut som det blå kommer ifrån bilden(källan) och gör skärmen ljusare än svärtan kan vara, kan det stämma?

Pio svart har jag defenitivt inte men när det är nersläckt hemma och jag kollar på tv då liknar det pannan mest lite ljusare än ramen helt enkelt, Så att ha aftonposten bilden som referens på pg 6000 svärtan kan man glömma, alla som äger en kan ju kolla framåt kvällen när det byter bild och blir svart eller till en tom ingång och kolla sin svärta...

Postad 12 maj 2008 - 18:53

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Hur många känner igen sig att det är blåaktigt när skärmen ska visa svart på sina PG6000 ? Jag gör det inte!
Ser lite ut som det blå kommer ifrån bilden(källan) och gör skärmen ljusare än svärtan kan vara, kan det stämma?

Pio svart har jag defenitivt inte men när det är nersläckt hemma och jag kollar på tv då liknar det pannan mest lite ljusare än ramen helt enkelt, Så att ha aftonposten bilden som referens på pg 6000 svärtan kan man glömma, alla som äger en kan ju kolla framåt kvällen när det byter bild och blir svart eller till en tom ingång och kolla sin svärta...

Låter skönt

Om svärtan inte är representativ undrar ju vad de höll på med för enligt tidningen så var de ju "optimalt kalibrerade".

På den första bilden ser ju svärtan skandaldålig ut på LG:n

På bild nr. 2 i LG-reviewn verkar den fortsatt dålig men färgerna ser ju onekligen bättre ut än på Pannan
http://media.aftenpo...rt1_758133a.jpg
speciellt i Frodos ansikte där detaljerna försvinner på Pannan och det ser "mättat" ut relativt LGn.

Postad 12 maj 2008 - 19:23

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

If you look a little closer at the LG in the picture I believe that you can make out some image retention (ghosting) of the menu.
I am in the stage of deciding between a number of different 50" plasmas, and the PG6000 was beginning to win me over. But after hearing different opinions about black levels and the ghosting that can occur I feel that the Panasonic 50px8 is winning the race for me. Although the LG is definitely the looker!

Ho hum....What to do...

Postad 12 maj 2008 - 19:27

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Jag vill gärna höra om någon lyckats lösa problemet med input delay och spel. Uppstår det i alla upplösningar? Även med progressiv bild? I alla bildlägen osv?

Postad 12 maj 2008 - 19:46

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Låter skönt

Om svärtan inte är representativ undrar ju vad de höll på med för enligt tidningen så var de ju "optimalt kalibrerade".

På bild nr. 2 i LG-reviewn verkar den fortsatt dålig men färgerna ser ju onekligen bättre ut än på Pannan
speciellt i Frodos ansikte där detaljerna försvinner på Pannan och det ser "mättat" ut relativt LGn.

optimalt kalibrerat är det säkert, men svärtan är så pass enkel att se skillnad på att jag våga mig på att säga att något är fel någonstans jämfört med "verkligheten".
Kanske min datorskärm som visar bilden som att den är tagen från sidan på en halvkass LCD där det blir blåtoner istället för svart.
Svärtan på FRODO bilden känner jag igen från starkt dagsljus med sol in i vardgasrummet där det blir grådassigt.
Jag kör med svart nivå låg , mellan gamma , kontast på runt 60 och ljusstyrka på 50. Då är svärtan lik pannan på bilderna med markant svarta över och under rader på frodo bilden.

Du verkar aktiv i ditt letande efter rätt tv så nästa gång du kikar på Pg6000 så kommer du bli lite lungnare angående svärtan, testa mina inställningar för svart nivå och gamma då :)

Postad 13 maj 2008 - 00:30

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Varför säger folk att det är stor skillnad i pris på 50PX8 och LG50PG6000? Båda ligger ju mellan 14-15 000:- Idag fick jag en deal av ett svenskt internetföretag (dock eu TV) på 156000:- ink frakt. Hur är det mkt dyrare än pannan i 50 tum?

Sen var jag och kikade på "köpis" idag igen, och såg både 42PG6000 och 42px80, px70 och 42px8. Jag pillade inte på inställnigarna, för jag vet ändå inte vad jag håller på med =) Men jag tyckte spontant inte att bild och svärta var så grymt på pannan, det var många andra apparater av andra märken, ex Philips och Samsung som matchade eller "vann" mot pannan. Visst, man vet ju inte något om inställningarna som sagt, men samma signal hade dom iaf.

Såg dock LG 42pg6000 på blueray, och det var snyggt att se. Dock hade dom satt den bredvid tv riktiga baddare med fullHD och blueray för 10 000 till per burk, så då vart man ju inte lika impad av LG längre. Men att tro att LG skulle ha sämre bild eller sämre svärta att tillgå än den andra billigare modellerna kändes inte så aktuellt. Men återigen...inställningar, ljus och i det här fallet signal...bah. Omöjligt känns det som. Jag vart inte dunderimpad av px8 i den beskrivna situationen, även om det inte var 50 tummaren. Så jag lutar åt LG 50PG6000 igen i HD ready klassen. Och det tar mig till nästa stycke...

Många säger att det är svårt att se skillnad på fullHD och ready på några meters skillnad, men jag håller inte med. Vissa burkar var skillnaden väldigt synbar, speciellt på stor kursiv text, som var betydligt taggigare på HD ready. Alla HD ready var inte lika uppenbara, men av dom billigare så var det helt klart skillnad mot de mkt mer släta strecken på fullHD. Alltså är jag lite tillbaka på ruta ett med tankar på Panna 46PZ85 för 20 000:- och Samsung 50P96FD..

Det är en JUNGEL!

Redigerat av Unregistered58e1bdab, 13 maj 2008 - 00:38.

Postad 13 maj 2008 - 15:14

UrsaMajor
  • UrsaMajor
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har svårt att vara objektiv när det gäller den här TV:n? Det är som att jag låtsas att alla problem som tas upp inte är så farliga och att de fördelar den har är ytterst viktiga vid tv-tittande. Jag är även på gång att köpa bil och det känns som det finns väldigt stora likheter med den hetaste på den listan: KIA pro_cee'd. Båda är Koreanska skräpmärken som nu påstår sig ha gjort en bra produkt och jag köper det påståendet lite väl okritiskt. Båda är det snyggaste alternativet som att går att få tag på i en rimlig prisklass, och det är nog där problemet ligger. Eftersom dom är så ###### snygga så vill man liksom att resten ska vara bra också. Jag tror att båda är väldigt bra köp, men det finns en liten röst inom mig som säger att de inte är de ultimata inköpen.

Postad 13 maj 2008 - 16:34

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har svårt att vara objektiv när det gäller den här TV:n? Det är som att jag låtsas att alla problem som tas upp inte är så farliga och att de fördelar den har är ytterst viktiga vid tv-tittande. Jag är även på gång att köpa bil och det känns som det finns väldigt stora likheter med den hetaste på den listan: KIA pro_cee'd. Båda är Koreanska skräpmärken som nu påstår sig ha gjort en bra produkt och jag köper det påståendet lite väl okritiskt. Båda är det snyggaste alternativet som att går att få tag på i en rimlig prisklass, och det är nog där problemet ligger. Eftersom dom är så ###### snygga så vill man liksom att resten ska vara bra också. Jag tror att båda är väldigt bra köp, men det finns en liten röst inom mig som säger att de inte är de ultimata inköpen.

Hahaha. Nä du. Your not alone!

Kan en tillverkare som erbjuder 9 års garanti tillverka skräp? Det vore väl att skjuta sig i foten, och samtidigt, spelar det då roll om bakluckan lostnar då man får en ny :)

Detta är inte lätt. Jag är inne på att beställa en 50PG6000 från England, lite beroende på vad det kostar att frakta skiten. För det är ju europagaranti så det ska tydligen inte vara nån skillnad.

Men sen är det där med att man vill ha det bästa som finns, billigast!

Suck och stön. Skönt att veta att det finns fler som nu kan "doktorera" i ämnet plasma-tv!

Aja, Det jag undrar spontant är hur folk eg. kan göra svärta-gämförelsen i kolsvart rum. Hur ofta kollar man på tv så? Sticker ju i ögonen...

Nä men, med nån slags ljuskälla märker man skillnad då?

Postad 13 maj 2008 - 18:39

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Jadu man får vad man betalar för. Det är en bra tv för den pengen. Hade den kostat 25tkr så hade den inte varit lika bra. Förstår inte vad som är så svårt att fatta där.

Vidare är LG världens största elektronik tillverkare så lite resurser har de nog.....

Postad 13 maj 2008 - 18:47

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
imorgon anländer min pg6000 det ska bli intressant och se va man tycker om den.

Har svårt att se att ja inte skulle gilla den då jag t.om tyckte att pc55an från lg var helt okej, och denna lär ju vara bättre av vad jag läst.

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 13 maj 2008 - 18:51.

Postad 13 maj 2008 - 19:05

mr coffee
  • mr coffee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej
ja då har jag också lagt in en beställning på en PG6000. Får den på torsdag.
Två andledningar till detta framför PX80 är att den har digital ljud utgång och är snyggare utsende mässigt.
Däremot har jag inte sätt så mycket skillnad bildmässigt vad jag sätt hittils när jag tittat i butikerna.

Postad 13 maj 2008 - 19:34

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hur får jag 5V sat til på DVB-T tuneren?

Postad 13 maj 2008 - 19:37

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som har svårt att vara objektiv när det gäller den här TV:n?
....

Hahaha. Nä du. Your not alone!
....

Är i precis samma sits som ni. Hemmabiotidningen http://www.hemmabiotidningen.se/ kommer att ha en stor recension av 50 tummare inför fotbollsEM, och jag gissar att LGn kommer att vara med där. Numret kommer ut 3 juni, när jag läst den artikeln kommer jag att bestämma mig :)

Postad 13 maj 2008 - 19:53

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

...när jag läst den artikeln kommer jag att bestämma mig :)

Ska vi slå vad? ;)

Postad 13 maj 2008 - 20:01

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Kära ägare av mitt första intresseval av TV.

Hur pass försiktig måste man vara med denna? Kan inbränningar över huvudtaget ske eller är det bara ghostingar? Och hur mycket syns dem?

Låt oss säga att man spelar t ex GTA4 5 timmar i sträck. Har man då en liten ring kvar i hörnet som inte går bort? Eller sitter den bara kvar ett tag?
Eller får man spela Xbox i en timme åt gången för att sen köra myrornas krig för att vara säker?

Om man somnar framför TV4 en natt..har man då TV4 loggan kvar permanent?

Detta är absolut min favorit och har kollat runt mycket bland olika apparater. Men hur är det med dessa faror?
Lutar nu åt LCD istället för att slippa vara nervös för att få inbränningar men plasman har enligt mig dubbelt så fin bild.

Men som en periodvis hardcore Xbox360 spelare och filmfreak, borde jag skaffa LCD istället? :)

Postad 13 maj 2008 - 20:33

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Aja, Det jag undrar spontant är hur folk eg. kan göra svärta-gämförelsen i kolsvart rum. Hur ofta kollar man på tv så? Sticker ju i ögonen...

Nä men, med nån slags ljuskälla märker man skillnad då?

När jag kollar på film så brukar jag nästan alltid ha helt nedsläckt. Tycker att det blir bäst stämning då. Om jag skulle gå på bio i en tänd salong så skulle det inte kännas rätt. :)

Slökollar jag på TV så brukar jag inte bry mig så mycket.

Postad 13 maj 2008 - 20:55

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Haft min 50" i 2 dagar och blir nöjdare hela tiden.............ingen ghosting ingen inbränning..............har kört breakin nån timme då och då .................. kör parabol och dreambox med scart, VM hockeyn på 6 är dock inte av högsta kvalite´ men alla andra kanaler är det bra bild på......skall dock byta till nya HD boxen när det går att få tag i den

Postad 13 maj 2008 - 21:00

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Om jag skulle gå på bio i en tänd salong så skulle det inte kännas rätt. :)

True True...

Kom på det argumentet precis när jag skickade inlägget.

Men jag kollar faktiskt ändå ofta med en lampa tänd, som inte stör bilden då...

vad säger ni, en 50PG6000 för 11 900 kr...?

Postad 13 maj 2008 - 21:20

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Blev lite förvånad över bilderna från aftonpostens test av PG6000 och pillade lite med inställningarna ikväll det var enkelt att få den till att visa blå toner som en lcd från sidan med snäv titt vinkel ungefär, ändrade då GAMMAN från mellan till låg och det räckte för att få en kraftig blå hinna i när det var svart inblandat i bilden :)
Jag använder de inställningar som är postade i tråden + lite mindre ändringar. Ändrade snabbt tillbaka huuu :-)

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 13 maj 2008 - 21:22.

Postad 13 maj 2008 - 21:24

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

True True...

Kom på det argumentet precis när jag skickade inlägget.

Men jag kollar faktiskt ändå ofta med en lampa tänd, som inte stör bilden då...

vad säger ni, en 50PG6000 för 11 900 kr...?

11900 var då?

// Nyfiken

Postad 13 maj 2008 - 21:25

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

11900 var då?

// Nyfiken

Yeah! Just tell me where!!

Postad 13 maj 2008 - 21:39

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

11900 var då?

// Nyfiken

England... :)

Fan ###### skit att de flesta butikerna inte skickar till Sverige...

Det billigaste alternativet kostar som sagt 11900 (enl pricerunner.co.uk), den billigaste av butikerna jag vet leverarar hit tar 12576 kr. Vad frakten kostar sen vill jag inte veta... :)

Postad 13 maj 2008 - 22:05

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

England... :)

Fan ###### skit att de flesta butikerna inte skickar till Sverige...

Det billigaste alternativet kostar som sagt 11900 (enl pricerunner.co.uk), den billigaste av butikerna jag vet leverarar hit tar 12576 kr. Vad frakten kostar sen vill jag inte veta... :)

Hittade lägsta pris på den ,12 129 kr i tyskland...

Enl. prisjakt kostar den billigast 14999 kr här i sverige.

Såå sugen är jag!

Hehe, ber om ursäkt om jag "lurade" er med lockpriset! Hoppas ni inte gick igång för hårt och sen ner genom isen...

Redigerat av JohanOeberg, 13 maj 2008 - 22:08.

Postad 14 maj 2008 - 05:59

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
INgen som vett om LGén har 5V til aktiv dvb-t antenne?
Har köbt en UFO 95 antenne, men får ingen signal in.

Postad 14 maj 2008 - 06:32

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Låter skönt

Det där var intressant...not!

Så där ser det absolut inte ut i verkligheten. Jag skulle nog vilja påstå att det är lika svart som den till vänster efter lite kalibrering. Out of the box kanske de inte fick svartare än vad de visade på bilden.

Hur som helst så finns min poäng kvar. Man ser tydlig ghosting med PG6000 och väldigt många har detta felet och väldigt många har inte. Det känns nästan lite som 50/50. Ghosting på de nya Pana är tydligen något man inte behöver oroa sig över efter läsning. LG är så mycket mer risksam.

Redigerat av Unregistered98025e06, 14 maj 2008 - 06:32.

Postad 14 maj 2008 - 07:23

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

INgen som vett om LGén har 5V til aktiv dvb-t antenne?
Har köbt en UFO 95 antenne, men får ingen signal in.

Nope.

Postad 14 maj 2008 - 07:56

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
For those of you using PS3 with your 50PG6000, how do the menus in the XMB look.
When I saw this tv in Elgiganten Nyköping the text in the XMB looked terrrible. All pixely and jagged.
I couldn't live with this TV if text was not handled correctly, after all alot of Playstation hours are spent in the XMB.

Would be nice to see some more pictures! Anyone with PS3 and the 50"?

Postad 14 maj 2008 - 10:09

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
När jag kommer hem ikväll så kan jag offra mig och fota lite.

Vad vill ni se?

Har en 50PG6000

Postad 14 maj 2008 - 10:48

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Något jag däremot blir lite besviken på är att det ryktas om en ny tv till höst som skall ha infinite black liksom PG 7000.
Det känns i mina ögon väldigt tidigt att släppa en uppdaterad Pg 6000 redan i höst.

Detta gynnar ju knappast oss konsumenter och tyder väl också isåfall på att Lg släppte denna tv lite för tidigt.

Dock är jag nöjd med tv:n...

Postad 14 maj 2008 - 11:01

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Något jag däremot blir lite besviken på är att det ryktas om en ny tv till höst som skall ha infinite black liksom PG 7000.

Vart kan man läsa om det? Hmm, det var inte roligt, det ger ju känslan att 50PG6000 jag tänkt köpa är gammal innan jag köpt den :)

Sen jag mejlade med hemmabiotidningen, de kommer att recensera följande skärmar:
Andersson A470FD
JVC HD-58S80DDU
LG 50PG6000
Panasonic TH-46PZ85
Philips 52PFL9632D/10
Samsung 50P96FD
Sharp LC-52XL2

Så, ni som tvekar som jag, läs deras omdöme o bestäm er. Tidningen verkar seriös och bra. Gillar att de har med panasonicen, då får man en jämförelse mot den.

edit: numret släpps 3:e juni

Redigerat av Unregistered951ada42, 14 maj 2008 - 11:01.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.