Kan meddela att efter vi flyttat så har min kontroll till Shielden börjat fungera. I och för sig så fungerar hela nätverksmiljön mycket bättre i denna lägenheten verkar det som. Hur som hels så är det skönt! ![]()
nVidia Shield Pro Android TV 500GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 500GB (2017)
(Mediaspelare)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017)
(Mediaspelare)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017) (Remote Only)
(Mediaspelare)
Rapporterad
|
5
|
(15)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
(Mediaspelare)
|
3
|
(94)
|
2 390:- |
Postad 12 October 2016 - 11:59
Postad 15 October 2016 - 09:28
Postad 16 October 2016 - 14:31
Har en helt ny nvidia shield spel kontroll i plomberad kartong. Hämtas i Sthlm skickas inte pris idé 300! Trodde det gick att spela 3 samtidigt
Det skall gå att ansluta upp till fyra kontroller samtidigt..
Postad 16 October 2016 - 20:10
Svårt att hitta spel som stödjer 2, spelutbudet är inge vidare.
Det var väl mest att du formulerade dig som att den inte hade stöd för mer än två kontroller..
Postad 20 October 2016 - 15:39
Postad 21 October 2016 - 11:02
Någon annan som har problem med chromecast och HBO nordic? Det bara står o snurrar men strömmen startar aldrig
Har själv allmänt problem med castningen, så den använder jag inte genom NS ![]()
Postad 28 October 2016 - 19:37
Verkar vara en hel del bra förbättringar:
http://www.androidpo...ted-vulkan-api/
Postad 28 October 2016 - 20:13
Har kopplat in boxeen igen tack vare det inte funkat... sen tycker jag bilden inte är riktigt lika bra i shielden som i boxeen när jag streamar från nas med mkv, bd...
Sen tex när jag justerar svartnivån med avs 709 kan jag inte gå så högt i brighness så jag ser nivå 16... nu ska man ju inte se den efter man justerat... men med boxeen kan jag se den när jag går ett snäpp för högt med brightness... varför är det så?
Redigerat av Garrett, 28 October 2016 - 20:25.
Postad 29 October 2016 - 16:26
Drog ner och installerade precisVersion 3.3 släptes nu idag.
Verkar vara en hel del bra förbättringar:
http://www.androidpo...ted-vulkan-api/
Redigerat av genstruktur, 29 October 2016 - 16:27.
Postad 29 October 2016 - 21:27
Postad 30 October 2016 - 20:19
Ny användare av Shield, och håller på att utforska den närmare. En sak som jag stör mig på är att svart blir mörkgrått när jag kör 4K 60Hz. Har ställt ner den till 1080 nu och det blev mycket bättre. Ansluten till en ONKYO NR656 vidare till en LG OLED TV, båda med stöd för 2.2. Jag har beställt nya HDMI 2.0 kablar, installerat 3.3 versionen
Vad kan jag göra för att kunna köra 4K utan grå svärta?
Postad 30 October 2016 - 20:46
Vad kan jag göra för att kunna köra 4K utan grå svärta?
Prova och koppla in den direkt i tv:n för att se om shielden reagerar likadant! Har själv inga bekymmer med 4k/HDR, utan den är klockren där. Dock ej gjort uppdateringen ännu ![]()
Redigerat av mcmike, 30 October 2016 - 20:46.
Postad 30 October 2016 - 20:49
Postad 03 November 2016 - 12:24
Finns ingen HBO app i shield..
Eller menar du casta till den? Fungerar dåligt att casta HBO nordic... bara står och laddar... nån gång har jag fått igång det... men kör från Ps3 eller HTPC istället när det gäller HBO.
Postad 03 November 2016 - 12:47
När ni har problem att Casta HBO Nordic, är det själva "startsidan", den med HBO-loggan, som inte laddas eller streamen?
Jag har ibland haft trubbel med min helt vanliga Chromecast, där "startsidan" tar väldigt lång tid att ladda - de gångerna har jag dock kunnat starta upp ett avsnitt medans det fortfarande står och snurrar på skärmen och då har det börjat spelas nästan omedelbart. Kanske något att testa?
Postad 04 November 2016 - 17:10
Finns ingen HBO app i shield..
Eller menar du casta till den? Fungerar dåligt att casta HBO nordic... bara står och laddar... nån gång har jag fått igång det... men kör från Ps3 eller HTPC istället när det gäller HBO.
Om man sideloadar den så finns det nog.
Postad 04 November 2016 - 21:13
Om man sideloadar den så finns det nog.
Det fungerar inte. Iaf inte när jag provade. Hänger sig och går inte att navigera i. Långt ifrån alla appar i android är kompatibla med android tv. Blev tvungen att köpa en atv4 för att då appar till HBO och Viaplay som funkade. Synd som attan då jag gillar "skölden" för övrigt.
Postad 05 November 2016 - 09:30
Funderar på att sälja den... och köpa en popcorn hour vten istället.. då jag 99% av fallen streamar från nas ändå...
Vad kan man få för en begagnad shield 16gig tro?
Postad 05 November 2016 - 09:59
Får paira fjärrkontrollen ofta... varför är det så?
Funderar på att sälja den... och köpa en popcorn hour vten istället.. då jag 99% av fallen streamar från nas ändå...
Kör in Kodi om du inte redan gjort det. Lägg på Tv addons och via Exodus så har du de flesta serier du behöver.
Postad 05 November 2016 - 10:04
Får paira fjärrkontrollen ofta... varför är det så?
Skumt, har aldrig behövt paira om min sen jag satte uppden.
Du verkar ha mer fel än någon annan
Postad 05 November 2016 - 10:10
Haha, ja... brukar ha oturSkumt, har aldrig behövt paira om min sen jag satte uppden.
Du verkar ha mer fel än någon annan
Fått paira 3ggr denna vecka... en gång hände det när sambon skulle kolla serie med den... och hon vet inte hur man gör för att koppla ihop/paira... hon vart inte nöjd :/
Hoggeman: kör hellre spmc.. den verkar bättre, stabilare.
Finns exodius till spmc med?
Redigerat av Garrett, 05 November 2016 - 10:11.
Postad 05 November 2016 - 11:50
Jag ska köpa 4k tv och vill streama film från nas. Gör nvidia shield att jag slipper ha datorn på? Vill kunna köra 4k material som är lagrat på nas via nätverket.
Postad 05 November 2016 - 12:13
Hej.
Jag ska köpa 4k tv och vill streama film från nas. Gör nvidia shield att jag slipper ha datorn på? Vill kunna köra 4k material som är lagrat på nas via nätverket.
Japp, kör själv min Shield just för att streama direkt från NAS.
Funkar tom trådlöst för mig.
Postad 05 November 2016 - 17:43
shielden är super bra bara å streama i nätverket , som sagt finns problem med casting av hbo men annars helt grymm
Postad 06 November 2016 - 10:55
Någon som använder sig av Magine appen och får ett bra flyt i bilden. Har själv provat med alla hz inställningar, men utan bra resultat ![]()
Redigerat av mcmike, 06 November 2016 - 10:56.
Postad 06 November 2016 - 19:36
Jag har en Logitech Harmony fjärr, men den vägrar styra Shield, nån som lyckats?
Postad 06 November 2016 - 19:37
Jag har en Logitech Harmony fjärr, men den vägrar styra Shield, nån som lyckats?
https://forums.gefor...eld-android-tv/
Postad 07 November 2016 - 10:37
Någon som vet hur man löser problemet med att appar som inte är gjorda för Android TV inte fungerar utan att ansluta en mus? Bara pilar, samt ok är lite svårt på vissa appar där remoten inte funkar. Handkontrollen vill jag inte använda för vanlig media.
Postad 07 November 2016 - 11:31
Det var någon som skrev för ett tag sedan att ljudet halverades.
Fick själv problemet och det hände efter att jag råkade nudda volymkontrollen på värdelösa nvidiafjärren.
Gick att återställa efter att ha ändrat ljudinställningarna några gånger fram och tillbaka.
Postad 14 November 2016 - 00:50
Är det skillnad i snabbhet på 16Gb vs 500Gb versionen?
Nej samma hårdvara förutom lagringsmediumet.
Postad 14 November 2016 - 08:09
Nej samma hårdvara förutom lagringsmediumet.
Och jag skulle inte rekommendera att köpa 500Gb versionen. Det verkar ha varit ganska mycket problem med den. Du kan enkelt utöka lagringskapaciteten i 16Gb modellen med ett SD-kort.
Postad 17 November 2016 - 09:09
Det sista har bara använt shielden till att streama spel till, från spelPCn... men nu strular det... står att datorn är offline, och bara står vaknar på shielden, har stängt av brandväggen på datorn, har inga virusskydd, och testat rensa cacheminne, och data i gamestreamappen... vad mer kan man göra för att få det att funka? ![]()
Postad 17 November 2016 - 12:31
Installera om drivrutinerna på datorn kanske?
Nyss lagt in nya grafik drivisar (Nvidia)för va tvungen för att kunna spela bf1.
Om det nu ena ska utesluta det andra, kan det ju kvitta... ska ju bara funka... har ju shielden bara till spel för tillfället, och nu funkar inte det... ![]()
Redigerat av Garrett, 17 November 2016 - 12:31.
Postad 17 November 2016 - 12:47
Nyss lagt in nya grafik drivisar (Nvidia)för va tvungen för att kunna spela bf1.
Om det nu ena ska utesluta det andra, kan det ju kvitta... ska ju bara funka... har ju shielden bara till spel för tillfället, och nu funkar inte det...
Kan ju vara så att de ändrat något i drivrutinerna som gör att det inte fungerar tillfälligt.
Postad 17 November 2016 - 13:06
Funkade efter helt stängt av shielden, alltså power off, och på igen nu.
Postad 19 November 2016 - 13:04
Hur fungerar denna för uppspelning? Har ni problem att spela upp okomprimerade bdfilmer? Stödjer denna atmos? Hittar ingen info om de.
Står mellan denna och en Apple tv4 som inköp.
Tack
Postad 19 November 2016 - 21:28
Atmos ska funka. Kör dock inte det själv. Jag kör alla mina filmer som okomprimerade bd-rippar över trådat LAN. Flyter finfint utan någon som helst buffring.
Saxat från nätet:
Dolby Atmos
Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD’s preinstalled Photos & Videos app.
Postad 20 November 2016 - 08:15
Okej, låter bra. Får nog bli en sånhär, hoppas den kan dyka upp nu på Black Friday.Atmos ska funka. Kör dock inte det själv. Jag kör alla mina filmer som okomprimerade bd-rippar över trådat LAN. Flyter finfint utan någon som helst buffring.
Saxat från nätet:
Tack
Redigerat av Lillvilsmyr, 20 November 2016 - 08:15.
Postad 20 November 2016 - 10:56
Okej, låter bra. Får nog bli en sånhär, hoppas den kan dyka upp nu på Black Friday.
Tack
Tveksamt då den ej finns i lager någonstans i Sverige.
Postad 20 November 2016 - 15:21
Tveksamt då den ej finns i lager någonstans i Sverige.
Ja ja såg de, komplett ska få in om 1v står de.
Postad 21 November 2016 - 17:34
Postad 21 November 2016 - 18:53
Postad 21 November 2016 - 19:27
Inga appar till Dplay och visat ![]()
Redigerat av mcmike, 21 November 2016 - 19:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm.
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?