Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 12 March 2008 - 00:18
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har testkört 3.17 sen igår och den verkar fungera mycket bra. PowerDown 0.74 fungerar dock inte vilket har gjort att jag haft boxen på i över ett dygn utan problem (ni som följt tråden kanske minns att det inte fungerade så bra med den "finska" firmwaren). Jag ska testa PowerDown 0.75 och se om den fungerar bättre.
Jag kör med en tap som heter Standby 1.8. Det stänger av boxen efter en tid utan knapptryckningar eller inspelningar. Kanske kan va' nå't! Laddade f.ö. in 3.17 idag och lyckades faktiskt få till "Sätt i kortet" ganska snart. Det inträffade när jag skulle titta på en några dagar gammal inspelning från Eurosport.
Postad 12 March 2008 - 06:50
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Laddade f.ö. in 3.17 idag och lyckades faktiskt få till "Sätt i kortet" ganska snart. Det inträffade när jag skulle titta på en några dagar gammal inspelning från Eurosport.
Samma här. Skulle titta på en kodad inspelning (Tv3) och hoppade fram till 75% genom att trycka knapparna 7 resp 5 . Då dök "Sätt i kortet" upp  Fick hoppa till en tidigare sektion (65%) och spola fram för att inte få det igen.
Postad 12 March 2008 - 07:59
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Någon som har vänligheten att skriva en kort instruktion hur man lägger på firmwaren?
Man kan använda HDFW som kan laddas ner här: HDFW firmware loader TAPMed den så för man över f/w-filen med Altair och sedan kör man HDFW på sin box. En bit ner på sidan finns en stegvis beskrivning av hur man gör. En annan beskrivning finns även här: HDFW User Guide/Bosse
Postad 13 March 2008 - 07:14
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Nu har Topfield lagt ut 3.17 på sin hemsida:
Update-log:
* The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed.
* It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button.
* When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.
Postad 13 March 2008 - 10:23
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag har testkört 3.17 sen igår och den verkar fungera mycket bra. PowerDown 0.74 fungerar dock inte vilket har gjort att jag haft boxen på i över ett dygn utan problem (ni som följt tråden kanske minns att det inte fungerade så bra med den "finska" firmwaren). Jag ska testa PowerDown 0.75 och se om den fungerar bättre. Jag kör med en tap som heter Standby 1.8. Det stänger av boxen efter en tid utan knapptryckningar eller inspelningar. Kanske kan va' nå't!
Laddade f.ö. in 3.17 idag och lyckades faktiskt få till "Sätt i kortet" ganska snart. Det inträffade när jag skulle titta på en några dagar gammal inspelning från Eurosport.
Vad jag gillar med PowerDown är Soft standby - dvs att man talar om för boxen att den ska stänga av sig efter det att inspelningen är klar. Jag har testat 0.75 och 0.75b som jag fick direkt fårn utvecklaren. Inga av dessa fungerar tyvärr. Jag får kontakta honom igen så får vi se. /Robban
Postad 13 March 2008 - 11:21
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Vad jag gillar med PowerDown är Soft standby - dvs att man talar om för boxen att den ska stänga av sig efter det att inspelningen är klar. Jag har testat 0.75 och 0.75b som jag fick direkt fårn utvecklaren. Inga av dessa fungerar tyvärr. Jag får kontakta honom igen så får vi se.
Du kan ju testa denna: ShutDownServer.
Postad 13 March 2008 - 16:28
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Update-log: * The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed. * It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button. * When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.
Vet du eller nån annan ifall det är nån skillnad mellan denna och den beta 3.17 som skickades runt förut? Jag laddade in 3.17 beta i förrgår kväll och fick göra om sökning av kanalerna samt omstart innan det var klart. Men nu verkar det fungera även med MyStuff (dock inte DescriptionExtender, men den behövs nog inte när man hämtar EPG från Internet). *SVT2 ABCMitt problem med denna kanal har ändrat sig nu, antingen pga 3.17 eller också pga Boxer/Teracom. Numera gör jag kanalscanning enbart på de frekvenser som är intressanta i Stockholm (Nackasändaren) och det går ju dessutom mycket snabbare... Hur som helst så dök *SVT2 ABC upp igen när jag gjorde det, men det visar sig att den nu får en LCN som är 10000! Förut fick den 2 så att det var två kanaler med LCN= 2 och det skapade alla problemen med MyStuff. Så länge som den finns däruppe i det blå kan jag leva med det, men det vore bra att kunna radera denna kanal helt. /Bosse
Postad 13 March 2008 - 17:07
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Update-log: * The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed. * It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button. * When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode. Vet du eller nån annan ifall det är nån skillnad mellan denna och den beta 3.17 som skickades runt förut? Jag laddade in 3.17 beta i förrgår kväll och fick göra om sökning av kanalerna samt omstart innan det var klart. Men nu verkar det fungera även med MyStuff (dock inte DescriptionExtender, men den behövs nog inte när man hämtar EPG från Internet).
Ställde faktiskt denna frågan till TF och bad dem höra av sig om jag skulle byta min fw, men jag har inte hört av dem så jag gissar att det är samma. Borde ju vara så med tanke på numret. /SwedXit
Redigerat av Unregistereda681f977, 13 March 2008 - 17:20.
Postad 13 March 2008 - 18:09
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Vet du eller nån annan ifall det är nån skillnad mellan denna och den beta 3.17 som skickades runt förut? Jag laddade in 3.17 beta i förrgår kväll och fick göra om sökning av kanalerna samt omstart innan det var klart. Men nu verkar det fungera även med MyStuff (dock inte DescriptionExtender, men den behövs nog inte när man hämtar EPG från Internet).
Utan att ha fått det bekräftat från Topfield så kan jag säga att det är exakt samma filer som ligger ute på deras sida som de även kallade för BETA och skickade ut. Jämför du filerna binärt med t.ex WinMerge får du en exakt matchning utav dem. Alltså: 3.17Beta = den officiella 3.17 som ligger ute på Topfields sida.
Postad 13 March 2008 - 21:07
higge64
-
higge64
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag får det inte att fungera med att lägga in fw3.17. Troligvis gör jag något galet men jag vet inte vad? Jag har försökt göra som det står i manualen med att använda TFDN_USB. Jag började med Windows Vista 64 bitars men det var helt omöjligt, fick ingen kontakt överhuvudtaget med topyn. Jag fortsatte med windows XP och efter lite om och men så fick jag kontakt och kunde föra över filer men att updatera fw verkar helt omöjligt. Är det meningen att man ska lägga in TFDN i topyn och köra den därifrån eller ska man köra från windows? Jag kommer så långt i alla fall att jag väljer filen 3.17 i TFDN och trycker på knappen download men sen händer inget mer? Är det någon som har någon ide om vad jag gör för fel?
Thomas
Postad 13 March 2008 - 21:51
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag får det inte att fungera med att lägga in fw3.17. Troligvis gör jag något galet men jag vet inte vad? Jag har försökt göra som det står i manualen med att använda TFDN_USB. Jag började med Windows Vista 64 bitars men det var helt omöjligt, fick ingen kontakt överhuvudtaget med topyn. Jag fortsatte med windows XP och efter lite om och men så fick jag kontakt och kunde föra över filer men att updatera fw verkar helt omöjligt. Är det meningen att man ska lägga in TFDN i topyn och köra den därifrån eller ska man köra från windows? Jag kommer så långt i alla fall att jag väljer filen 3.17 i TFDN och trycker på knappen download men sen händer inget mer? Är det någon som har någon ide om vad jag gör för fel?
Thomas
Använd HDFW TAP i stället! Då gör du bara så här: För över HDFW.tap och de andra filerna (tex spräkfil) till toppyn med Altair. Lägg dem tex i ProgramFiles/HDFW För sen över den nya tfd filen med ny firmware till ProgramFiles/HDFW_Firmware. Nu skall du sätta Toppyn i standby och sen starta den igen och hålla inne 0-knappen när det står run i displayen. Då startar den utan att ladda TAP. Sen startar du HDFW via filarkivet i Toppyn. Då kommer det upp ett fönster med programmet där du ser din f/w fil i fönstret. Instruktion om hur du skall flasha filen finsn i fönstret. Detta går alldeles utmärkt enkelt. Och är inte beroende av vilken sorts dator du har. Jag postade länkar till HDFW här igår så det är bara att titta lite högre upp så hittar du dem. Bosse
Postad 13 March 2008 - 22:04
Unregistered9c12a290
-
Unregistered9c12a290
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Thomas
Du måste stänga av och sätta igång boxen medan den står i downloadingvänteläge, sen rullar det på! När det är klart är det av och på igen som gäller. Sen är det klart! Står ingenstans. Fick prova mig fram...
Postad 13 March 2008 - 23:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Thomas
Du måste stänga av och sätta igång boxen medan den står i downloadingvänteläge, sen rullar det på! När det är klart är det av och på igen som gäller. Sen är det klart!
Står ingenstans. Fick prova mig fram...
Och med HDFW tap så går det utan vidare och med full kontroll på skärmen... /Bosse
Postad 14 March 2008 - 12:50
higge64
-
higge64
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag tackar för all hjälp. Jag har nu gjort ett nytt försök och använde TFDN_USB och givetvis fungerade det klockrent när jag satte på och av topyn.
Thomas
Postad 14 March 2008 - 13:59
tiso001
-
tiso001
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Update-log: * The receiver was occasionally malfunctioned at the stream which has lots of EIT data. This is fixed. * It is possible to select sub-pages at the Teletext screen using the Rewind/Forward button. * When turning off the power in Standby mode and turning on, the time information is set and bact to Standby mode.
Betyder det att denna nu funkar tillammans med MyStuff 5.6 och senaste versionerna av eit2mei och DescriptionExtender?
Postad 14 March 2008 - 15:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Betyder det att denna nu funkar tillammans med MyStuff 5.6 och senaste versionerna av eit2mei och DescriptionExtender?
Jag provade att växla undersidor i text-TV med FF och REW men det fungerade inte. Däremot finns denna funktion på de stora pil höger och vänster-knapparna. Jag är allmänt intresserad av om någon har provat MS 5.6 och kan berätta om där finns några gömda buggar som t.ex. bara visar sig med TF57xx firmware och den svenska fjärren. Så var fallet med 5.5 så de fick bl.a. därför göra 5.51 (som fungerar bra med fw 3.17 bortsett från DescriptionExtender) /Bosse
Postad 14 March 2008 - 15:39
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Jag är allmänt intresserad av om någon har provat MS 5.6 och kan berätta om där finns några gömda buggar som t.ex. bara visar sig med TF57xx firmware och den svenska fjärren. Så var fallet med 5.5 så de fick bl.a. därför göra 5.51 (som fungerar bra med fw 3.17 bortsett från DescriptionExtender)
Jag kör MyStuff 5.6 sedan några dagar och märker inga problem förutom att MyStuff nu inte tillåter användaren att kopiera en inspelning för att avkryptera den varken manuellt eller automatiskt (det är en förändring som kommer i nästa version av firmware till TF5800 också så MyStuff bara spelar på detta för att vänja de engelska användarna men dom glömde tydligen lägga in ett undantag för maskiner med ett annat system-ID...). Så en schemalagd avkodning med RecCopy t.ex funkar inte tillsammans med MyStuff 5.6. EDIT: Testat DescExt-patchen istället för DescriptionExtender.tap? Kommer att testa det själv föressten...
Redigerat av DVBgeek, 14 March 2008 - 15:40.
Postad 14 March 2008 - 18:21
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Testat DescExt-patchen istället för DescriptionExtender.tap? Kommer att testa det själv föressten... 
Behöver man DescriptionExtender alls ifall man tankar EPG från Internet? Verkar vara onödigt eftersom FreeView.mei inte kommer i användning då i alla fall. Att skörda EPG på boxen lär inte ge mer än max en vecka i alla fall och jag har två veckor nu sen jag programmerade XMLTV2MEI. Bosse
Postad 14 March 2008 - 19:13
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
kör nya fm, nya mystuff, nya descriptionextender samt nya eit2mei.
kan inte stänga av boxen. den säger end och stänger av mystuff but thats it...
det blir till att dra pluggen. (ibland får jag 4.... om jag "tjatar" lite)
nån ide?
Postad 14 March 2008 - 20:27
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
kör nya fm, nya mystuff, nya descriptionextender samt nya eit2mei.
nån ide?
Hmm..har för mig att jag hade samma problem när jag testa Mystuff med någon annan beta fw. Jag kom på att om man i My stuff´s inställningar valde att låta boxen fw sköta nedstängningen fungerade allt som det skulle men inte om My stuff skulle göra det, som då var standard. Kan ju vara värt att testa.... /SwedXit
Postad 14 March 2008 - 21:51
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Låst fjärrkontroll??Jag har upplevt flera gånger de senaste veckorna att min fjärrkontroll till TF5700PVRt helt plötsligt inte svarar när man trycker på knapparna. Detta hände senast för en stund sedan. Förut hade jag ingen annan lösning än att dra ur sladden till boxen, men nu har jag kommit på att jag kan starta Altair och sen slå på Turbo mode och sen slå av den och stänga Altair. Sen funkar fjärren igen. Jag kör f/w 3.17 (opatchad) numera men jag hade samma problem innan jag uppdaterade och då körde jag 2.241. I båda fallen har jag MyStuff 5.51, eit2mei, TF5000Display och USBAccelerator igång (från Auto Start). Ganska irriterande bugg tycker jag. Är det nån mer som sett detta? /Bosse
Postad 15 March 2008 - 00:12
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Lite mer om 3.17. Initialt trodde jag att Descriptoin Extender inte skulle behövas, men nu verkar den göra det i alla fall. DVBgeek, har du testat patchen?
Sen så undrar jag om inte Shortdescription-patchen också behövs. Tycker det blir lite konstiga övergångar på viss info.
Såg också på toppy.org.uk att du testat SDS, synd att den inte heller fungerade. Hoppas vi får en lösning på detta - jag rapporterade in detta tidigare (med 3.19) i PowerDown-tråden, bra att du också postat.
/Robban
Postad 15 March 2008 - 09:23
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Angående fw v3.17...
Jag har 5710 (HDMI), den har som de andra i 57xx-serien fått nytt firmware. Då det är mycket små skillnader mellan de olika modellerna tycks firmware 3.17 i grunden vara detsamma.
Jag upplevde omgående en "seghet" i knapparna när jag uppgraderat till 3.17 - det krävdes lite längre knapptryckningar för att få respons från boxen. Fortfarande visas "Sätt i kortet". Det är ingen Dolby Digital-ström via HDMI-gränssnittet.
Då jag använder mig av BO_B's Xmltv2Mei och i övrigt är nöjd med föregående firmware så nedgraderade jag igen.
Postad 15 March 2008 - 16:58
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Lite mer om 3.17. Initialt trodde jag att Descriptoin Extender inte skulle behövas, men nu verkar den göra det i alla fall. DVBgeek, har du testat patchen?
Sen så undrar jag om inte Shortdescription-patchen också behövs. Tycker det blir lite konstiga övergångar på viss info.
Såg också på toppy.org.uk att du testat SDS, synd att den inte heller fungerade. Hoppas vi får en lösning på detta - jag rapporterade in detta tidigare (med 3.19) i PowerDown-tråden, bra att du också postat.
Jag kommunicerar med Firebird och R2-D2 om Powerdown/SDS/DescExt nu. Description Extender TAP funkar ju inte, och inte heller patchen verkar det som (den applicerar, men ger ingen effekt). R2 ska kolla på det. Firebird säger att nyare firmware kan innehålla en egen soft standby-funktion som då förmodligen kolliderar med SDS/PowerDown. Ska undersöka närmare och återkommer när jag vet mer och har diskuterat resultaten med berörda utvecklare... kör nya fm, nya mystuff, nya descriptionextender samt nya eit2mei.
nån ide?
Stäng av MyStuffs hantering av avstängningen så funkar det, om du inte kör Power Down eller SDS, då får du bara "OFF" i displayen men boxen stängs ändå inte av (med SDS stängs boxen dock av om du trycker på avstängningsknappen en andra gång).
Postad 17 March 2008 - 16:23
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har anslutit min NSLU2 till en trådlös router (WRT54GL) som står bakom TV'n också. Denna router fungerar enbart som en repeater och är trådlöst uppkopplad till min basstation i huset. Fungerar fint.
TF5700PVRt <-- USB --> NSLU2 <-- RJ45 --> WRT54GL <----- luft -----> <Bredbands router>
Nu har jag också skaffat ovanstående saker (för ca 1300:-). Efter "några timmars" pyssel har jag nu fått fart på det tror jag ("ta i trä"  ). Några fördelar har jag redan upptäckt. EPG hämtas av sig självt (max upp till ca 14 dagar). FTP direkt till boxen. (Kan alltså fixa med taps från vilken dator som helst.) Med ToppyPC kan du lägga in en timer från vilken dator som helst. Är det fler som kör så här förutom d1mag och som kanske har några tips hur man kan få det ännu bättre? Har ni t.ex. boxen på hela tiden? /Fredde
Redigerat av Unregistered345c2d61, 17 March 2008 - 23:25.
Postad 17 March 2008 - 21:28
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har anslutit min NSLU2 till en trådlös router (WRT54GL) som står bakom TV'n också. Denna router fungerar enbart som en repeater och är trådlöst uppkopplad till min basstation i huset. Fungerar fint.
TF5700PVRt <-- USB --> NSLU2 <-- RJ45 --> WRT54GL <----- luft -----> <Bredbands router> Nu har jag också skaffat ovanstående saker (för ca 1100:-). Efter "några timmars" pyssel har jag nu fått fart på det tror jag ("ta i trä" ). Några fördelar har jag redan upptäckt.
EPG hämtas av sig självt (max upp till ca 14 dagar). FTP direkt till boxen. (Kan alltså fixa med taps från vilken dator som helst.) Med ToppyPC kan du lägga in en timer från vilken dator som helst. Är det fler som kör så här förutom d1mag och som kanske har några tips hur man kan få det ännu bättre? Har ni t.ex. boxen på hela tiden?
/Fredde
Jag kör Toppy - USB - asus OLEG - RJ45 - luft - Router+bredband. Lite undrande över vad ni behöver slugen till? I vilket fall, jag kör Toppyweb på asus/oleg, vilket fungerar bra, och ToppyPC på en server i mitt lan. Toppypc fungerar kanon, den accepterar nu åäö (John har en 3.4 på gång med detta, om den inte redan är släppt). Hur kallt som helst att sitta i Turkiet och byta kanal med virtuella fjärren, och få en screenshot på bilden, eller att bläddra i EPG'n och klicka in en timer från den. Jag har xmltv på servern, men har ännu inte brytt mig om att försöka köra upp den med epgupload, eftersom jag kör 3PG på toppyn, och den har en annan EPG än mystuff, och att konvertera från xmltv till detta formatet bjuder på svårigheter. Alra helst vill jag ju göra detta på asus, och en ipkg finns dock bara till slugen (se där en vits med att köra Nslug2) En annan grej med FTP till toppyn är ju att det är så lätt att flasha. Bara lägg in filen i mappen, så sätter toppyn igång med flashningen. Jag har inte på burken hela tiden, men det kanske man skulle. Någon som mätt strömförbrukningen i standby? Förresten, har numera en 750 Gb HDD i toppyn. Ca 60% fullt just nu, har tex lagt in alla mina hemvideo, foton och mp3. Lätt som tusan att ftp-a ner allt. I toppypc kan man dessutom schemalägga allt, så att man låter servern få tex 10 dagar på sig att dra ner filerna vid lämpligt tillfälle, så slipper man sitta och vakta.
Postad 18 March 2008 - 22:22
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Laddade f.ö. in 3.17 idag och lyckades faktiskt få till "Sätt i kortet" ganska snart. Det inträffade när jag skulle titta på en några dagar gammal inspelning från Eurosport. Samma här. Skulle titta på en kodad inspelning (Tv3) och hoppade fram till 75% genom att trycka knapparna 7 resp 5 . Då dök "Sätt i kortet" upp Fick hoppa till en tidigare sektion (65%) och spola fram för att inte få det igen.
En intressant observation: Jag hade tidigare version 2 av Boxers programkort och hade aldrig problem. Nu har jag bytt till version tre, och nu har jag ständiga problem med "kodad sändning", framförallt på trean/femman, samt när jag hoppar i inspelningarna. I med gamla kortet, och det är inga problem. Detta uppstår oavsett om jag spelar in på nya eller gamla kortet.
Postad 18 March 2008 - 22:33
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag tror att min ca-modul pajade nyss... Boxen (5700 UTAN hdmi) vägrar säga nå't annat än "sätt i kortet".
När jag går in och kollar på menyn "CA-modulplats" och på "Slot 2" så står det bara "Initializing..."
Jag har naturligtvis provat att dra ur boxen, starta om den, flytta till slot 1, provat med ett annat kort m.m., men det verkar hopplöst.
Är det så den beter sig när modulen är trasig? ...har för mig att någon råkat ut för det tidigare.
Postad 18 March 2008 - 23:00
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Laddade f.ö. in 3.17 idag och lyckades faktiskt få till "Sätt i kortet" ganska snart. Det inträffade när jag skulle titta på en några dagar gammal inspelning från Eurosport. Samma här. Skulle titta på en kodad inspelning (Tv3) och hoppade fram till 75% genom att trycka knapparna 7 resp 5 . Då dök "Sätt i kortet" upp Fick hoppa till en tidigare sektion (65%) och spola fram för att inte få det igen.
En intressant observation: Jag hade tidigare version 2 av Boxers programkort och hade aldrig problem. Nu har jag bytt till version tre, och nu har jag ständiga problem med "kodad sändning", framförallt på trean/femman, samt när jag hoppar i inspelningarna. I med gamla kortet, och det är inga problem. Detta uppstår oavsett om jag spelar in på nya eller gamla kortet.
Själv kör jag med en card-splitter (SmartWi ver. 6 )
Postad 19 March 2008 - 00:14
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
När vi ändå är inne på cardsplitter, skulle en "cardlink ethernet smartcard" fungera på TF. http://www.satpro.se...lt.asp?id=11401http://www.satpro.se...asp?art_nr=8456Vi har en card server på internet (som test och endast för eget bruk)  och undrar om man skulle kunna trycka in detta kort och koppla till routern.
Postad 19 March 2008 - 10:57
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Kör denna cardsplitter på mitt "TV-kluster" (Toppy/TV & pioneer-DVR) Funkar asbra. Enda nackdelen är att man inte kan stänga luckan... http://www.voxon.se/...?itemId=4896663
Postad 19 March 2008 - 16:09
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag tror att min ca-modul pajade nyss... Boxen (5700 UTAN hdmi) vägrar säga nå't annat än "sätt i kortet".
När jag går in och kollar på menyn "CA-modulplats" och på "Slot 2" så står det bara "Initializing..."
Helt klart var det ca-modulen som pajat. Fick en "låne-modul" på Expert. Vilka gökar. Ska de verkligen försöka laga modulen? Nåja, det fungerar i alla fall nu!
Postad 19 March 2008 - 22:33
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Kör denna cardsplitter på mitt "TV-kluster" (Toppy/TV & pioneer-DVR)
Funkar asbra. Enda nackdelen är att man inte kan stänga luckan...
http://www.voxon.se/...?itemId=4896663
Men denna lösning kör du väl bara internt inom huset?
Postad 20 March 2008 - 09:18
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Kör denna cardsplitter på mitt "TV-kluster" (Toppy/TV & pioneer-DVR)
Funkar asbra. Enda nackdelen är att man inte kan stänga luckan...
http://www.voxon.se/...?itemId=4896663
Men denna lösning kör du väl bara internt inom huset?
Japp! Ganska kort räckvidd. Skall ses som ett alternativ till Boxers svindyra koncept med tvillingkort och kortavgifter som tillkommer...
Postad 20 March 2008 - 18:07
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Någon som lagt på MyStuff 5.6 eller 5.61?
Postad 21 March 2008 - 12:36
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Någon som lagt på MyStuff 5.6 eller 5.61?
Japp! MyStuff 5.6 har jag kört några veckor nu... Några förbättrade grejer har jag märkt direkt. Buggen med mute-knappen är fixad. Menyerna är snabbare. Bättre hantering vid clashande timers. Går att spåra dem lättare. ...men jag måste väl slänga in 5.61...
Postad 21 March 2008 - 14:46
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Någon som lagt på MyStuff 5.6 eller 5.61? Japp! MyStuff 5.6 har jag kört några veckor nu...
Några förbättrade grejer har jag märkt direkt. Buggen med mute-knappen är fixad. Menyerna är snabbare. Bättre hantering vid clashande timers. Går att spåra dem lättare.
...men jag måste väl slänga in 5.61... 
Fint, då har man lite påskpyssel då....
Postad 22 March 2008 - 17:03
sirsubliminal
-
sirsubliminal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag tackar för all hjälp. Jag har nu gjort ett nytt försök och använde TFDN_USB och givetvis fungerade det klockrent när jag satte på och av topyn.
Thomas
Även det som fungerade för mig. HDFW ville sig inte. Har en annan fråga, varje gång jag startar boxen är allt rött och jag måste trycka på fjärrens satelitknapp för att få normal bild. Tips på hur jag slipper detta vid varje start?
Postad 22 March 2008 - 19:08
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Har en annan fråga, varje gång jag startar boxen är allt rött och jag måste trycka på fjärrens satelitknapp för att få normal bild.
Verkar som om VCR ingången är vald. Har du någon sladd ansluten till VCR-SCART-ingången?
Postad 22 March 2008 - 19:21
sirsubliminal
-
sirsubliminal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har en annan fråga, varje gång jag startar boxen är allt rött och jag måste trycka på fjärrens satelitknapp för att få normal bild. Verkar som om VCR ingången är vald. Har du någon sladd ansluten till VCR-SCART-ingången?
Nej, inget anslutet till den. Kanske ska fötydliga. Allt är inte rött utan det är som ett rött transparent lager över kanalerna man ska titta på. Blir som sagt normalt när jag trycker på "satellitknappen", den snett under on/start.
Redigerat av sirsubliminal, 22 March 2008 - 19:29.
Postad 22 March 2008 - 21:36
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Dålig kontakt i Scartkabeln kanske?
Postad 23 March 2008 - 13:03
sirsubliminal
-
sirsubliminal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Dålig kontakt i Scartkabeln kanske?
Möjligtvis trasig? Har alltid varit så sedan jag köpte den. Ingen som varit med om något liknande allts? Har vanlig antenn på taket. Edit: Min Topfield måste ha läst mina inlägg här. Helt plötsligt har jag röd transparent eller hel blått att välja på. Mycket märkligt. Ändrade till cvbs för videoutgång och nu är det röda borta vid start. Har märkt att vissa inställningar hoppar lite hit o dit ibland utan att jag gör något. Men nu funkar allt.
Redigerat av sirsubliminal, 23 March 2008 - 15:35.
Postad 26 March 2008 - 17:24
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Har någon annan råkat ut för detta?
Samtidigt som man tittar på en pågående inspelning (chase play), börjar boxen att spela in uppspelningen istället för livesändningen.
Inspelningen blir korrupt, och hur man än gör tycks man inte komma någon vart...
Detta har hänt mig två gånger på kort tid. Både för okodat och kodat program.
Jag har 5710 med fw. 2.89 (patchat) och kör MyStuff 5.61.
Någon???
Postad 26 March 2008 - 20:11
PatrikBlix
-
PatrikBlix
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Känner någon till programmen: 1) SmartSkipper Pro 2) AutoExtender från http://www.flechumer.de/http://www.tapworld....nt/view/535/47/http://www.tapworld....nt/view/322/47//Patrik TF5700 PVRt, FW 3.17, MyStuff 5.61
Postad 26 March 2008 - 20:15
PatrikBlix
-
PatrikBlix
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Känner någon till programmet: *) AccurateBM 0.3 från http://www.toppy.org.....ml#AccurateBMhttp://www.tapworld....nt/view/528/29/Jag får det inte att fungera med FW 3.17 eller 3.00 /Patrik TF5700 PVRt, FW 3.17, MyStuff 5.61
Postad 29 March 2008 - 22:15
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Min TF5700PVRt låser sig...Jag kör MyStuff 5.51 sedan länge och jag uppdaterade min f/w till 3.17 för ett par veckor sedan. Nu har jag ett helt nytt problem: Om jag lämnar toppyn påslagen en längre tid, tex flera dagar som jag bukar, så låser den sig helt plötsligt. Minst 4-5 gånger den senaste tiden har jag slagit på TV:n för att finna en helt frusen bild och en fjärr som inte verkar kunna göra något. Om jag försöker starta Altair för att kommunicera med boxen så dyker inte Altair's fönster upp, fast det syns i Task Manager att den är startad och kör. Om jag i detta läge drar ut USB-sladden till toppyn så visar Altair upp sitt fönster med en blank panel där Toppy-filerna brukar visas. Själva toppyn reagerar inte på några knapptryckningar alls. Fast bara nästan, den tar faktiskt Power-knappen och stänger av sig till standby, fast bara sedan den visat de fyra prickarna en stund. När jag sedan startar den igen så kommer det upp en skylt "Verifierar filer och foldrar" eller nåt sånt, vilket tar en stund, och sen är den klar och fungerar igen. Vad 17 kan detta bero på? Det uppkom inte direkt som jag lade på 3.17, efter det funkade boxen oklanderligt i minst en vecka, men nu låser den sig varje dag om jag lämnar den på över natten. /Bosse
Postad 30 March 2008 - 00:14
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Min TF5700PVRt låser sig... Jag kör MyStuff 5.51 sedan länge och jag uppdaterade min f/w till 3.17 för ett par veckor sedan. Nu har jag ett helt nytt problem: Om jag lämnar toppyn påslagen en längre tid, tex flera dagar som jag bukar, så låser den sig helt plötsligt. 
Min box låste sig i morse såpass att frun ledsnade på att MyStuff hakade upp sig vid laddningen trots flera omstarter, att hon tröck på nollan för att köra utan taps. Jag startade om den tre gånger innan den fungerade igen...
Postad 30 March 2008 - 07:57
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Min TF5700PVRt låser sig... Jag kör MyStuff 5.51 sedan länge och jag uppdaterade min f/w till 3.17 för ett par veckor sedan. Nu har jag ett helt nytt problem: Om jag lämnar toppyn påslagen en längre tid, tex flera dagar som jag bukar, så låser den sig helt plötsligt.
Minst 4-5 gånger den senaste tiden har jag slagit på TV:n för att finna en helt frusen bild och en fjärr som inte verkar kunna göra något. Om jag försöker starta Altair för att kommunicera med boxen så dyker inte Altair's fönster upp, fast det syns i Task Manager att den är startad och kör. Om jag i detta läge drar ut USB-sladden till toppyn så visar Altair upp sitt fönster med en blank panel där Toppy-filerna brukar visas.
Själva toppyn reagerar inte på några knapptryckningar alls. Fast bara nästan, den tar faktiskt Power-knappen och stänger av sig till standby, fast bara sedan den visat de fyra prickarna en stund. När jag sedan startar den igen så kommer det upp en skylt "Verifierar filer och foldrar" eller nåt sånt, vilket tar en stund, och sen är den klar och fungerar igen.
Vad 17 kan detta bero på? Det uppkom inte direkt som jag lade på 3.17, efter det funkade boxen oklanderligt i minst en vecka, men nu låser den sig varje dag om jag lämnar den på över natten.
/Bosse
Jag tror det beror på kombinationen My Stuff & f/w 3.17. Jag hade exakt samma problem med f/w 3.16 men aldrig med tidigare versioner. /SwedXit
Postad 30 March 2008 - 08:25
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Minst 4-5 gånger den senaste tiden har jag slagit på TV:n för att finna en helt frusen bild och en fjärr som inte verkar kunna göra något. Om jag försöker starta Altair för att kommunicera med boxen så dyker inte Altair's fönster upp, fast det syns i Task Manager att den är startad och kör. Om jag i detta läge drar ut USB-sladden till toppyn så visar Altair upp sitt fönster med en blank panel där Toppy-filerna brukar visas.
Själva toppyn reagerar inte på några knapptryckningar alls. Fast bara nästan, den tar faktiskt Power-knappen och stänger av sig till standby, fast bara sedan den visat de fyra prickarna en stund. När jag sedan startar den igen så kommer det upp en skylt "Verifierar filer och foldrar" eller nåt sånt, vilket tar en stund, och sen är den klar och fungerar igen.
Vad 17 kan detta bero på? Det uppkom inte direkt som jag lade på 3.17, efter det funkade boxen oklanderligt i minst en vecka, men nu låser den sig varje dag om jag lämnar den på över natten.
/Bosse
Har precis samma problem, jag kör MS 5.6 och firmware 3.17. Hur mycket jag än tycker om den här boxen och alla dess funktioner så kan jag inte låta bli och bli rejält trött på den i emellanåt. Troligen kommmer jag sälja den och bygga mig en HTPC istället - även där får man troligen räkna med lite buggar, men kan åtminstone felsöka dem själv. /Robbban
Postad 30 March 2008 - 09:06
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
TOPFIELD Firmware Download-sida trasig????Jag skulle försöka att fixa min toppy med att lägga tillbaka en äldre f/w som jag också tänkte patcha. Så jag skulle hämta hem f/w-filer från Toppy. Men nu visas inga filer för mig längre! Topfields hemsidaTidigare var det så att när jag valt min box TF5700PVRt så dök det upp 4 rader med möjliga f/w att ladda ner, numera händer ingenting alls! Och när jag kopplar upp mot sidan så larmar min pop-up blocker, det gjorde den inte förut. Har provar med FireFox och IE7 både med och utan pop-up blocker, samma dåliga resultat! Nån annan som ser detta också, eller beror det på att jag haft igång min dator för länge (över sommartidsomställningen tex)? /Bosse
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|