LG:s PG6000 plasma
2138 svar till detta ämne
Postad 14 maj 2008 - 11:09
cymbios
-
cymbios
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
När jag kommer hem ikväll så kan jag offra mig och fota lite.
Vad vill ni se?
Har en 50PG6000
Well ideally I would like to see how the PS3 XMB looks, but any pictures are good to see. - SD quality - SVT, TV4 etc
- Upscaled dvd quality - e.g Lord of the rings
- Blu Ray quality
- Game quality - PS3,360,Wii
Thanks!
Postad 14 maj 2008 - 11:20
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
edit: numret släpps 3:e juni
Gött. Då hinner jag köpa den och sen dra den 4e till malta 1v. Då lär priserna rasat när jag kommer hem... hoppas hopppas! Lycka till iaf! Man tycker att alla andra tester som gett PG6000 borde reagerat på ghosting, om det nu inte finns i var annan panel :S
Postad 14 maj 2008 - 11:33
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Vart kan man läsa om det? Hmm, det var inte roligt, det ger ju känslan att 50PG6000 jag tänkt köpa är gammal innan jag köpt den 
Sen jag mejlade med hemmabiotidningen, de kommer att recensera följande skärmar: Andersson A470FD JVC HD-58S80DDU LG 50PG6000 Panasonic TH-46PZ85 Philips 52PFL9632D/10 Samsung 50P96FD Sharp LC-52XL2
Så, ni som tvekar som jag, läs deras omdöme o bestäm er. Tidningen verkar seriös och bra. Gillar att de har med panasonicen, då får man en jämförelse mot den.
edit: numret släpps 3:e juni
Joackim blir intervjuad i prylportalen om den nya Pg 7000. Där nämner han också att Pg 6000 får en ersättare i höst som skall ha absolut svärta.... Länk
Redigerat av Hinken74, 14 maj 2008 - 11:34.
Postad 14 maj 2008 - 11:58
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
(...) jag mejlade med hemmabiotidningen, de kommer att recensera följande skärmar: Andersson A470FD JVC HD-58S80DDU LG 50PG6000 Panasonic TH-46PZ85 Philips 52PFL9632D/10 Samsung 50P96FD Sharp LC-52XL2 (...) numret släpps 3:e juni
Finemang! Precis det jag hoppades på när jag såg blänkaren inför kommande nummer. Som mångårig prenumerant på Hemmabio har jag kommit att lita rätt mycket på deras tester, de brukar vara genomarbetade och seriösa. Nästa nummer kommer innan skatteåterbäringen så deras timing är oklanderlig!
Postad 14 maj 2008 - 17:19
jier
-
jier
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har haft min 50" PG6000 en månad. Har precis märkt att jag verkar ha fått en permanent inbränning...blev helt paff när jag såg det.
Det som bränt in är själva poängtavlan från Premier League fotbollen, den som visar målställningen. Det jag inte förstår är hur F** det gått till. Har sett på fotboll flera gånger men aldrig sett några spår av poängtavlan tidigare och med tanke på att poängtavlan bara visas under matcherna...alltså 2 x 45 min och inte i pausen imellan så tycker jag att det är förjävligt rent ut sagt.
Visst har jag sett ghosting när man t.ex visar text eller annat i vitt och sen ändrar till en svart bild...men denna syns endast när det visas en ljus bakgrund, inte mot svart bakgrund.
Nu återstår det bara och se om jag kan få den utbytt.
Postad 14 maj 2008 - 21:50
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Kära ägare av mitt första intresseval av TV.
Hur pass försiktig måste man vara med denna? Kan inbränningar över huvudtaget ske eller är det bara ghostingar? Och hur mycket syns dem?
Låt oss säga att man spelar t ex GTA4 5 timmar i sträck. Har man då en liten ring kvar i hörnet som inte går bort? Eller sitter den bara kvar ett tag? Eller får man spela Xbox i en timme åt gången för att sen köra myrornas krig för att vara säker?
Om man somnar framför TV4 en natt..har man då TV4 loggan kvar permanent?
Detta är absolut min favorit och har kollat runt mycket bland olika apparater. Men hur är det med dessa faror? Lutar nu åt LCD istället för att slippa vara nervös för att få inbränningar men plasman har enligt mig dubbelt så fin bild.
Men som en periodvis hardcore Xbox360 spelare och filmfreak, borde jag skaffa LCD istället? 
Hmm jag har inte kört någon inbränning på min PG506000 utan allt jag gjort var att sänka ljusstyrkan och kontrasten. Sen körde jag på TV'n nonstop med allt möjligt, jag har kört GTA4 5-6 timmar i sträck utan att ha några problem efteråt med inbränningar. Men man kan se att något fastnat efter man kört spel som t ex Army of two som har en permanent hälsopryl, eller film/tv där inte hela skärmen använts. MEN sånt försvinner snabbt efter man fortsätter spela/se ngt annant eller kör lite white cleaning. Jag tror att du Maagz kommer bli skitnöjd med den, du har samma frågor som jag hade innan jag köpte den. Jag är otroligt nöjd med min 50PG6000 och jag är medveten om riskerna med plasma tv men jag har använt den som vanligt utan att vara paranoid över inbränningar och ta pauser för att skona skärmen. Jag har kört hårt och jag kan slå på TVn idag och dra fram en svart bild och jag har ingenting där efter något. Antingen så har fått en perfekt TV eller så är jag halvt blind. Jag är ingen expert på allt det utan en vanlig dödlig som bara ville ha en schysst plasma till bästa pris. Ni som funderar på att köpa denna TV men har svårt och bestämma sig, gör det bara. Slå till! Det är en jättefin TV och jag var i samma sits där jag slets mellan olika märken och tog till mig den minsta lilla kritik jag kunde se om denna Tv, utan att tänka på allt det positiva den har. Ni kommer inte att ångra er. Jag känner idag att jag gjorde det rätta valet och är supernöjd... Men nu är jag i samma sits igen för att jag försöker gå igenom en jungel av bärbara datorer...  Jag slits mellan olika märken och modeller, svårt och bestämma sig och läser alldeles för mycket... Jaja...
Postad 15 maj 2008 - 12:44
lazio
-
lazio
-
Rookie
-
4 inlägg
I manualen ifrån LGs hemsida så står det : AVANCERAD TRUMOTION (ENDAST 42/47LG60** , 42LG61** ) innebär detta att 50PG6000 ej har trumotion (120hz(5 bilder*24Hz)/150Hz(3*50)/180Hz(3*60) tekniken)? Jag har 50PG6000 själv men jag har inte hitta någonstans där jag kan stänga av eller sätta på detta ev så är det endast ett läge (låg?) som är aktiverat för sport och film läget? 
Följande lägen skall finnas enligt LG :
• Hög
Ger jämnare bildförflyttning.
• Låg
Ger jämn bildförflyttning. Använd den här inställningen
som standard.
• Av
Använd den här inställningen när inställningarna "High"
(Hög) och "Low" (Låg) ger störningar.
Redigerat av lazio, 15 maj 2008 - 12:50.
Postad 15 maj 2008 - 12:56
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
MEN sånt försvinner snabbt efter man fortsätter spela/se ngt annant eller kör lite white cleaning.
Hur gör du för att köra "white cleaning", går det att välja nånstans i menyerna?
Postad 15 maj 2008 - 14:06
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
I manualen ifrån LGs hemsida så står det : AVANCERAD TRUMOTION (ENDAST 42/47LG60** , 42LG61** ) innebär detta att 50PG6000 ej har trumotion (120hz(5 bilder*24Hz)/150Hz(3*50)/180Hz(3*60) tekniken)? Jag har 50PG6000 själv men jag har inte hitta någonstans där jag kan stänga av eller sätta på detta ev så är det endast ett läge (låg?) som är aktiverat för sport och film läget? Följande lägen skall finnas enligt LG : • Hög Ger jämnare bildförflyttning. • Låg Ger jämn bildförflyttning. Använd den här inställningen som standard. • Av Använd den här inställningen när inställningarna "High" (Hög) och "Low" (Låg) ger störningar.
Det som står är om så kallad frame interpolation för LCD-modellerna (LG6000 etc.) och inte om uppdateringsfrekvensen på plasmamodellerna (PG6000), är väl samma manual för båda modellserierna har jag för mig.
Postad 15 maj 2008 - 16:57
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Vid en snabb titt imorse så verkade även jag ha fått inbränningar, vill inte säga förmycket innan jag undersökt det närmare men det hjälpte inte med tv4´s morgontv iaf. GTAIV är det som är boven (kartan) men jag verkar även ha ett fem centimeter högt och hela tv´s bredd stort fällt, det har jag inte en aning vart det kommer ifrån (sitter i botten av rutan)
Postad 15 maj 2008 - 21:08
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
nu står tvn i rummet för utvärdering
Postad 15 maj 2008 - 21:37
Maagz
-
Maagz
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hmm jag har inte kört någon inbränning på min PG506000 utan allt jag gjort var att sänka ljusstyrkan och kontrasten. Sen körde jag på TV'n nonstop med allt möjligt, jag har kört GTA4 5-6 timmar i sträck utan att ha några problem efteråt med inbränningar. Men man kan se att något fastnat efter man kört spel som t ex Army of two som har en permanent hälsopryl, eller film/tv där inte hela skärmen använts. MEN sånt försvinner snabbt efter man fortsätter spela/se ngt annant eller kör lite white cleaning. Jag tror att du Maagz kommer bli skitnöjd med den, du har samma frågor som jag hade innan jag köpte den.
Jag är otroligt nöjd med min 50PG6000 och jag är medveten om riskerna med plasma tv men jag har använt den som vanligt utan att vara paranoid över inbränningar och ta pauser för att skona skärmen. Jag har kört hårt och jag kan slå på TVn idag och dra fram en svart bild och jag har ingenting där efter något. Antingen så har fått en perfekt TV eller så är jag halvt blind. Jag är ingen expert på allt det utan en vanlig dödlig som bara ville ha en schysst plasma till bästa pris.
Ni som funderar på att köpa denna TV men har svårt och bestämma sig, gör det bara. Slå till! Det är en jättefin TV och jag var i samma sits där jag slets mellan olika märken och tog till mig den minsta lilla kritik jag kunde se om denna Tv, utan att tänka på allt det positiva den har. Ni kommer inte att ångra er.
Jag känner idag att jag gjorde det rätta valet och är supernöjd... Men nu är jag i samma sits igen för att jag försöker gå igenom en jungel av bärbara datorer... Jag slits mellan olika märken och modeller, svårt och bestämma sig och läser alldeles för mycket... Jaja...
Låter mycket bra det där. Men läste nyss två inlägg här i tråden om inbränningar. Ena boven var GTA IV och andra premier league. Men jag vill ha denna. Plasma ger ju så mycket bättre bild än LCD. Väljer nu mellan LG PG6000 och Samsungs M87. Ingen risk för inbränning med Samsungen men då får man drar med LCD's fina bild =( Som att jämföra tusch med kritor. Tack för ditt svar. Ha d gott
Postad 15 maj 2008 - 21:41
Maagz
-
Maagz
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vid en snabb titt imorse så verkade även jag ha fått inbränningar, vill inte säga förmycket innan jag undersökt det närmare men det hjälpte inte med tv4´s morgontv iaf. GTAIV är det som är boven (kartan) men jag verkar även ha ett fem centimeter högt och hela tv´s bredd stort fällt, det har jag inte en aning vart det kommer ifrån (sitter i botten av rutan)
Återkom gärna med om det gick att lösa. Jag är ju fett sugen på denna tv och lirar GTA IV mycket. Men en permanent inbränning är just det man är rädd för. Lutar åt LCD pga det, men då får man sämre tv-bild. Plasma vs LCD är som Tusch vs kritor ungefär hehe. Ha d gott
Postad 15 maj 2008 - 22:23
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Vid en snabb titt imorse så verkade även jag ha fått inbränningar, vill inte säga förmycket innan jag undersökt det närmare men det hjälpte inte med tv4´s morgontv iaf. GTAIV är det som är boven (kartan) men jag verkar även ha ett fem centimeter högt och hela tv´s bredd stort fällt, det har jag inte en aning vart det kommer ifrån (sitter i botten av rutan) Uppdatering!Fältet jag nämnde är tydligen från tv-tittande där bilden är smalare än skärmen, att jag upplevde inbränningen tonad kan bero på att den analoga signalen tv´n matas med just nu läcker ut lite över de svarta fälten, vilket skapar en tonad inbränning där det borde va helt svart. Såhär ser det ut efter att tv´n har varit avstängd 20h och sen en 1h South Park (south park på mtv rullade medans jag stod i duschen)  Som ni ser så är kartan från GTA IV kvar, även lite text. Fältet är även det kvar (givetvis så finns samma fällt även i toppen av tv´n, inte bara i botten som jag skrev tidigare) Kartan från GTA IV ser jag inte från soffan så det är inte hela världen, men fältet därimot, även om det inte syns på kortet så är det tillräckligt ljust för att en helt obrydd kompis ska påpeka "ska det va så" direkt när jag satt på tv´n. Syns direkt när det kommer svart bild. Blir det inte bättre inom en vecka så åker tv´n tillbaka.
Postad 15 maj 2008 - 22:41
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Uppdatering!
Fältet jag nämnde är tydligen från tv-tittande där bilden är smalare än skärmen, att jag upplevde inbränningen tonad kan bero på att den analoga signalen tv´n matas med just nu läcker ut lite över de svarta fälten, vilket skapar en tonad inbränning där det borde va helt svart.
Såhär ser det ut efter att tv´n har varit avstängd 20h och sen en 1h South Park (south park på mtv rullade medans jag stod i duschen)

Som ni ser så är kartan från GTA IV kvar, även lite text. Fältet är även det kvar (givetvis så finns samma fällt även i toppen av tv´n, inte bara i botten som jag skrev tidigare)
Kartan från GTA IV ser jag inte från soffan så det är inte hela världen, men fältet därimot, även om det inte syns på kortet så är det tillräckligt ljust för att en helt obrydd kompis ska påpeka "ska det va så" direkt när jag satt på tv´n. Syns direkt när det kommer svart bild.
Blir det inte bättre inom en vecka så åker tv´n tillbaka.
Myrornas krig i ett par timmar ,kanske hjälper. Jag brukar köra en 1 timme sen 5 min myror sen 1 timma till osv just för att jag är petig när det gostar då försvinner det alltid.
Postad 15 maj 2008 - 23:16
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Myrornas krig i ett par timmar ,kanske hjälper. Jag brukar köra en 1 timme sen 5 min myror sen 1 timma till osv just för att jag är petig när det gostar då försvinner det alltid.
Men, ska man behöva göra en sån där procedur varje gång man kollar på tv/spelar? Blir det bättre med tiden? Usch... fan.
Postad 16 maj 2008 - 05:41
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Nu har jag hållit på att försöka ställa in tv så gott det går utan att använda någon inställnings skiva och jag tycker inte riktigt jag får till svart nivåerna som jag vill att de ska vara, när det t.ex är mörka partier så blir mörkhyade personer så pass mörka så man knappt ser dem, ökar jag på t.ex gamma nivån eller ljuset blir de för grått.
Är detta något som blir bättre med tiden eller är det en inställnings grej som jag missat som gör det, eller är de så att de inte blir bättre än så här?
Jag kör via scart med en supra scart till en samsung digital box (boxer)
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 16 maj 2008 - 05:53.
Postad 16 maj 2008 - 06:48
cymbios
-
cymbios
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
...Som ni ser så är kartan från GTA IV kvar, även lite text. Fältet är även det kvar (givetvis så finns samma fällt även i toppen av tv´n, inte bara i botten som jag skrev tidigare)
Kartan från GTA IV ser jag inte från soffan så det är inte hela världen, men fältet därimot, även om det inte syns på kortet så är det tillräckligt ljust för att en helt obrydd kompis ska påpeka "ska det va så" direkt när jag satt på tv´n. Syns direkt när det kommer svart bild.
Blir det inte bättre inom en vecka så åker tv´n tillbaka.
Hmmm, Not very good at all. Even though this TV seems like winner, there are just too many people with image retention problems. And the problems don't seem to be just mild either. Looks like it'll be a Samsung or Panasonic for me...
Postad 16 maj 2008 - 08:40
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Inbränningar, ljudet laggar, kraftig ghosting, va FAN LG! Vad är det med företag som släpper produkter som har massa barnsjukdomar. Tråkigt för er som köpt PG6000 och får vara med om denna snurrkarusell, av erfarenhet vet jag att det inte är så superlätt att få en halvdan tv på halsen och försöka få bra hjälp av en support.
Näe, jag var på vippen att köpa denna tv, hmm, får se recensionen den 3:e, den ska vara ruskigt positiv annars blir det samsung alt. panasonic. Iofs man kan ju vänta o se om PG7000 verkar bättre. PG6000 är ju så jäkla snygg och ligger så rätt i pris
Redigerat av Unregistered951ada42, 16 maj 2008 - 08:40.
Postad 16 maj 2008 - 09:29
bodybag
-
bodybag
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Ska testa att köra myrornas krig när jag kommer hem (finns den på blue ray?  )
Har ju ett par veckor kvar på mitt öppna köp, bråkar dom så tar jag det bakvägen, har "turen" att ha Elgiganten som kund, den vägen löser det sig alltid.
Postad 16 maj 2008 - 11:15
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Men, ska man behöva göra en sån där procedur varje gång man kollar på tv/spelar?
Blir det bättre med tiden?
Usch... fan.
Som sagt , varvräknaren på gran turismo ger ljusa spår efter ett tag vilket jag brukar tvätta bort med myrornas krig. Medans vanlig tv tittning låter jag gå timme ut och timme in, nu verkar det som andra har lite mer problem än mig då jag kollar DTM och formel 1 så är det alltid en statisk räknare av antal varv som räknar ner under 1,5 timma det gostar inget då utan mot svart bakgrund ser man det lite lätt och det är där min petighet slår till och myrorna krig få gå ett par minuter. På DTM gostade det även genom sändningen första ggn, nu senast efter 1 månad ungefär såg jag ingen gost alls trots att jag har högre kontrast och ljusstyrka än innan nu. Men jag skulle inte rekomendera tvn till en som sitter och spelar 5-6 timmar om dan och det är det huvudsakliga anledningen till att TV n ska köpas ,då är det PIONEER som känns säkrast kanske px80 känns något säkrare också dock skrivs det om gosting på den med. Bra att veta är ju att till 99% så är det mot svart bakgrund man ser lite ljusa spår inte när du kollar på tv-nyheterna eller spelar tv spel.
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 16 maj 2008 - 11:23.
Postad 16 maj 2008 - 11:20
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Ska testa att köra myrornas krig när jag kommer hem (finns den på blue ray? )
Har ju ett par veckor kvar på mitt öppna köp, bråkar dom så tar jag det bakvägen, har "turen" att ha Elgiganten som kund, den vägen löser det sig alltid.
Om du har digital tv så stänger du av boxen och går till antenn ingången tll vänster om scart 1 (av1) då kommer det en svart vit prickig bakgrund som rullar runt på skärmen så blu ray kvalite behövs inte där Såg nu smileyn så jag svarar ändå....
Postad 16 maj 2008 - 12:15
Maagz
-
Maagz
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Inbränningar, ljudet laggar, kraftig ghosting, va FAN LG! Vad är det med företag som släpper produkter som har massa barnsjukdomar. Tråkigt för er som köpt PG6000 och får vara med om denna snurrkarusell, av erfarenhet vet jag att det inte är så superlätt att få en halvdan tv på halsen och försöka få bra hjälp av en support.
Näe, jag var på vippen att köpa denna tv, hmm, får se recensionen den 3:e, den ska vara ruskigt positiv annars blir det samsung alt. panasonic. Iofs man kan ju vänta o se om PG7000 verkar bättre. PG6000 är ju så jäkla snygg och ligger så rätt i pris 
Är i samma sits. PG6000 är sjukt snygg och inte svinigt dyr. Kan dock inte släppa den även om dessa problem tydligt visas och diskuteras. Men det får nog bli en LCD för min del tyvärr. Eller panasonic Plasma då det sägs att dessa problem är mindre hos Pannan? Kan det stämma. Eller ska man verkligen behöva välja en LCD för att slippa sådant här (och istället få dras med eftersläpningar och pixlar =/ ) Köpa ny TV är verkligen ingen dans på rosor.
Postad 16 maj 2008 - 12:22
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Nu har jag hållit på att försöka ställa in tv så gott det går utan att använda någon inställnings skiva och jag tycker inte riktigt jag får till svart nivåerna som jag vill att de ska vara, när det t.ex är mörka partier så blir mörkhyade personer så pass mörka så man knappt ser dem, ökar jag på t.ex gamma nivån eller ljuset blir de för grått.
Är detta något som blir bättre med tiden eller är det en inställnings grej som jag missat som gör det, eller är de så att de inte blir bättre än så här?
Jag kör via scart med en supra scart till en samsung digital box (boxer)
Om du inte redan testat dessa kan du göra det. expert 1 kontast 62 ljus 52 färg 45 svart nivå låg gamma mellan lågt eller av på xd kontrast brus låg eller av det passar för mig den enda nackdelen som jag ser är att tex på mörkt hår ser man inte detaljerna så väl som på ljust hår när det gäller sd sändning blu ray är en annan sak Att ändra gamma på min 42 tums tv gjorde en extremt stor skillnad från lcd blå i svärtan till Plasma svart i svärtan.... Sen finns fredrik hls kalibrerings inställningar i tråden testa dem och dra ner på färg en del har för mig dem går att hitta på sidan 15 och 35 bla, jag drog av xd kontast och ner på färg från hans inställningar. Om du testar skriv gärna vad du tycker om om du hittar någon bättre inställning!!! kör också scart och extern digital box.
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 16 maj 2008 - 12:22.
Postad 16 maj 2008 - 19:39
kristofer2
-
kristofer2
-
Rookie
-
9 inlägg
Tråkigt att vissa verkar ha fått ett dåligt exemplar. Verkar själv ha fått turen att få ett perfa ex. körde inkörning ca 100h sen efter det har jag använt den som dataskärm i säkert 3h per dag. Inte ett spår av ghosting efter 5min tvättning. Ser inte ens ghostingen utan tvättning när jag sätter på en film..
Enda negativa är att jag köpte den för 13000
Postad 16 maj 2008 - 20:07
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Tråkigt att vissa verkar ha fått ett dåligt exemplar. Verkar själv ha fått turen att få ett perfa ex. körde inkörning ca 100h sen efter det har jag använt den som dataskärm i säkert 3h per dag. Inte ett spår av ghosting efter 5min tvättning. Ser inte ens ghostingen utan tvättning när jag sätter på en film..
Enda negativa är att jag köpte den för 13000 
Samma här, har praktiskt taget misshandlat min plasma och jag märker inga permanenta eller långaktiga spår av ghosting.
Postad 17 maj 2008 - 01:35
simon1337
-
simon1337
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag köpte min för 10400kr  huehuehue
Och inga ghostingproblem än så länge
Postad 17 maj 2008 - 05:32
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag köpte min för 10400kr huehuehue Och inga ghostingproblem än så länge
Begagnad? Annars vet jag inte nån plats på jorden som säljer den så billigt. Beroende på valutakurs och frakt givetvis!
Postad 17 maj 2008 - 05:39
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Alltså. Lystring.
Om ni vet nån butik eller något sätt att komma åt en PG6000 billigt (13000 eller 10400 som tidigare inlägg) SÅ berätta GÄRNA för oss andra....
Givetvis om du myglat till dig ett ex eller har en polare på nån butik och fått värsta personal-rabatten så går det ju inte för oss...
Men annars; dela med er istället för att sitta och häcka på "hemligheten".
Postad 17 maj 2008 - 20:42
Unregistereda112c6ba
-
Unregistereda112c6ba
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Alltså. Lystring.
Om ni vet nån butik eller något sätt att komma åt en PG6000 billigt (13000 eller 10400 som tidigare inlägg) SÅ berätta GÄRNA för oss andra....
Givetvis om du myglat till dig ett ex eller har en polare på nån butik och fått värsta personal-rabatten så går det ju inte för oss...
Men annars; dela med er istället för att sitta och häcka på "hemligheten".
Tämligen övertygad om att de pratar om 42"-s varianten, inte 50" som jag tror du syftar på!
Postad 17 maj 2008 - 21:36
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Tämligen övertygad om att de pratar om 42"-s varianten, inte 50" som jag tror du syftar på!
Tjaaeee, tvn finns för 9895 hos billigaste seriös butik... Vilket är lite under 10400 och defentivt långt under 13000. Så jag ser inte varför man skulle "skryta" med att man köpt en tv för dyrare peng än vad man kan*...? *Om man inte kommer från Stockholm
Postad 18 maj 2008 - 09:30
mr coffee
-
mr coffee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Nu är jag ägare av en PG6000 42" , men jag har fått ett probelm ...
Skulle spela in ett program på min dvd-recorder SONY hx-710 från TV:n "inbyggda digitalboxen".
Men jag får inte ut någon signal från TV:n till Sony:n.
Någon som vet om det överhuvudtaget går eller hur man ställer in utsignalen eller vilken typ av siganl som går ut om det går ut någon?
Postad 18 maj 2008 - 15:40
kristofer2
-
kristofer2
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjaaeee, tvn finns för 9895 hos billigaste seriös butik... Vilket är lite under 10400 och defentivt långt under 13000. Så jag ser inte varför man skulle "skryta" med att man köpt en tv för dyrare peng än vad man kan*...?
Nu skrev jag ju ej att 13000 var något positivt utan det enda negativa med mitt köp. Jag hade inte tålamod att vänta 2månader  42" varianten
Postad 19 maj 2008 - 15:26
simon1337
-
simon1337
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag ska koppla Tv:n till datorn via en Hdmi-Dvi kabel.
Vad ska jag använda för kabel till ljudet? hur kopplas den osv?
Tacksam för tips!
Postad 20 maj 2008 - 13:19
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Såg att 50PG6010 finns att köpa för rabatterat pris på Webhallen, i mitt fall som silvermedlem vart det 13495:- (ord. pris: 17990). Enda skillnaden vad jag kan se som existerar mellan PG6000 och 6010 är att 6010 har lite rött inslag i ramen ungefär som Samsung A656.
Redigerat av Fredrik HL, 20 maj 2008 - 13:22.
Postad 20 maj 2008 - 13:27
mr coffee
-
mr coffee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Nu är jag ägare av en PG6000 42" , men jag har fått ett probelm ... Skulle spela in ett program på min dvd-recorder SONY hx-710 från TV:n "inbyggda digitalboxen". Men jag får inte ut någon signal från TV:n till Sony:n. Någon som vet om det överhuvudtaget går eller hur man ställer in utsignalen eller vilken typ av siganl som går ut om det går ut någon?
Efter mycket läsande i instruktionsbökerna så få fick jag till det. Får ut digitaltvn nu till dvd-rekordern. Efter att ha haft en i knappt en vecka så är jag jätte nöjd. Vilken bild det är även via mitt analoga kabel-tv nät är det en bra bild. Såg på Top Gun härom dagen. Det kändes ju nästan som man satt i flygplanet i vissa sener.
Postad 20 maj 2008 - 13:34
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Jag försöker mig på att ladda upp en bild där man kan se svärtan på bilden, jämfört med vad aftonpostens bild då visade...är inget fotoproffs på långavägar men här kommer förhoppningsvis en bild iaf  Någon skrev också att det var konstigt att det var så få bilder i tråden (ingen vågar visa upp ) på tv n så om någon vill kan jag ta ett par till som jag har på lager....
DSC00269.JPG 1,84MB
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 20 maj 2008 - 13:36.
Postad 20 maj 2008 - 13:44
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag försöker mig på att ladda upp en bild där man kan se svärtan på bilden, jämfört med vad aftonpostens bild då visade...är inget fotoproffs på långavägar men här kommer förhoppningsvis en bild iaf Någon skrev också att det var konstigt att det var så få bilder i tråden (ingen vågar visa upp ) på tv n så om någon vill kan jag ta ett par till som jag har på lager....
Fiiin svärta, men den vita 9an var väl inte så imponerande?
Postad 20 maj 2008 - 13:54
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Fiiin svärta, men den vita 9an var väl inte så imponerande?
Jag har för mig att 9 blinkar med ett ljus sken alltså inte vit utan vitt ljussken om du förstår?Det är ju en tv sändning som inte är pausad. Jag kan tänka mig att det är så svärtan ser ut i dem flesta hem där PG finns och inte som Aftonpostens bild.
Postad 20 maj 2008 - 15:19
Unregistered1460
-
Unregistered1460
-
Användare
-
-
235 inlägg
Hur gör du för att köra "white cleaning", går det att välja nånstans i menyerna?
gå in på "verktygslådan", å sen ner på ISM-metod... å vips så finns allt du behöver
Postad 20 maj 2008 - 20:24
LasseG
-
LasseG
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tycker det är bra trycka i svärtan på min tv, har kört den med en blandning av Breakin,serier nån film fotboll mm
i 100 timmar och jag tycker bilden blir bättre och bättre. Skall bli spännande med champions leauge finalen imorrn
P1030079.JPG 2,16MB
1 Antal nerladdningar
Postad 20 maj 2008 - 20:33
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Tycker det är bra trycka i svärtan på min tv, har kört den med en blandning av Breakin,serier nån film fotboll mm i 100 timmar och jag tycker bilden blir bättre och bättre. Skall bli spännande med champions leauge finalen imorrn
P1030079.JPG 2,16MB
1 Antal nerladdningar
ganska knepigt att aftonposten inte får till svärtan på sina bilder, medans vi glada amatörer får det
Postad 20 maj 2008 - 20:33
LasseG
-
LasseG
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Här kommer en bild till från Tv 1000 Hoppas ni tycker att det ser bra ut............ Jag är nöjd ivarje fall
P1030078.JPG 2,06MB
2 Antal nerladdningar
Postad 20 maj 2008 - 22:54
JohanOeberg
-
JohanOeberg
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Här kommer en bild till från Tv 1000 Hoppas ni tycker att det ser bra ut............ Jag är nöjd ivarje fall
P1030078.JPG 2,06MB
2 Antal nerladdningar
Mer fotton när det är kolsvart runt om kring. I dagsljus ser ju bra LCDer ut att ha fin svärta!
Postad 21 maj 2008 - 11:44
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Efter mycket läsande i instruktionsbökerna så få fick jag till det. Får ut digitaltvn nu till dvd-rekordern.
Efter att ha haft en i knappt en vecka så är jag jätte nöjd. Vilken bild det är även via mitt analoga kabel-tv nät är det en bra bild. Såg på Top Gun härom dagen. Det kändes ju nästan som man satt i flygplanet i vissa sener.
Att få ut digital-tv från tv:ns inbyggda digitalbox till dvd-recordern var tydligen inte helt trivialt. Du skrev först en fråga här och sedan krävdes en hel del läsande av manualen för att få till det. Beskriv gärna hur du har gjort. Det kan hjälpa andra i samma sits. Det är ju trots allt ett av syftena med ett sådant här forum: att sprida kunskap om produkten i fråga!
Postad 21 maj 2008 - 16:20
cymbios
-
cymbios
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tycker det är bra trycka i svärtan på min tv, har kört den med en blandning av Breakin,serier nån film fotboll mm i 100 timmar och jag tycker bilden blir bättre och bättre. Skall bli spännande med champions leauge finalen imorrn 
Well the black looks ok, but the white text looks like it is glowing. Is this just down to the quality of your photo?
Postad 21 maj 2008 - 16:33
Unregistered82de88f9
-
Unregistered82de88f9
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej!
När jag matar min tv med hdmi, t.ex. från sony dvd eller ps3, och skickar ljudet från tv'n till förstärkaren med opto kabel. Så får jag inget "Dolby digital" utan bara 2 kanaligt stereo ljud.
Har ställt ljudinställningen i tvn på "Dobly Digital". I ps3an har jag provat alla möjliga olika inställningar utan att få till det.
Vad är det jag har missat?
Postad 21 maj 2008 - 16:40
cymbios
-
cymbios
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej!
När jag matar min tv med hdmi, t.ex. från sony dvd eller ps3, och skickar ljudet från tv'n till förstärkaren med opto kabel. Så får jag inget "Dolby digital" utan bara 2 kanaligt stereo ljud. Har ställt ljudinställningen i tvn på "Dobly Digital". I ps3an har jag provat alla möjliga olika inställningar utan att få till det.
I have no idea if the sound will bypass from the PS3 > TV > amplifier, and retain the 5.1 signal. But in your case could you not just take the sound directly from the PS3 > amplifier?
Postad 21 maj 2008 - 18:05
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Tja!
har en liten fråga till er som haft tvn ett tag och använder boxer för att kolla på tv.
Jag har upptäckt att ibland så rycker bilden till, typ som att du tar hela bilden och flyttar den 2 steg åt t.ex höger sen går den tillbaka till sitt vanliga läge. detta händer väldigt sällan och bara under max 1 sek samt bara när jag ser på tv.
kör jag t.ex tvixen så uppstår inte problemet.
Jag kör med en samsung digital box just nu men har funderingar på att skaffa en ca modul och använda den interna boxen och se om de löser problemet.
Någon som har någon aning om va de kan vara för något, min tanke är att de har nått med signal syrkan eller signal kvaliteten på sändningen som gör att de rycker till ibland men jag kan givetvis ha fel.
Tacksam om någon har någon annan teori eller lösning på det hela.
Mvh David
Postad 21 maj 2008 - 18:37
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Hej!
När jag matar min tv med hdmi, t.ex. från sony dvd eller ps3, och skickar ljudet från tv'n till förstärkaren med opto kabel. Så får jag inget "Dolby digital" utan bara 2 kanaligt stereo ljud. Har ställt ljudinställningen i tvn på "Dobly Digital". I ps3an har jag provat alla möjliga olika inställningar utan att få till det.
Jag kör optisk till förstärkaren direkt från ps3 och hdmi till tv-n sen väljer jag under ljudalternativ i ps3 an att skicka ljudet optiskt då funkar det, det andra alternativet är hdmi men då går ljudet till tv-n som du har gjort. Kan du inte köra optiska direkt till stärkaren ? Har du två optiska ingångar på förstärkaren så kör en från ps3 och en från tv-n när du kollar på tv använder du den och ps3 den andra ingången. Se till att du har med dolby digital som alternativ i ps3 ans meny också under ljudalternativ borde det ligga.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|