* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *
1887 svar till detta ämne
Postad 24 augusti 2005 - 21:36
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Nej, konvergansfel är inte att "srålen går snett", utan just konvergansfel vilket är väldigt likt det aligmentfel man får på "fixed panel displays". Att du på en CRT-projektor kan justera konvergansen i flera zoner beror på att rören ligger såpass långt ifrån varandra och måste justeras ihop, vilket är jobbigt. Det är inte för att någon stråle skulle gå snett, vilket är ett geometrifel.
Tidiga HS50 hade pixelmappat 1:1 i 1280x720 och blankade en ram runt bilden för att simulera overscan. Sedan "fixen" i våras så skalas även 1280x720 upp så den blir större än panelerna för att fixa en overscan.
Såvida det inte har kommit någon ny uppdatering till HS50 igen så bör du inte kunna ha 1:1 pixelmappat utan blanking.Det var droppen som fick bägaren att rinna över och gjorde att jag avbeställde min HS50 efter att ha väntat i många månader i våras. Men du kanske har den äldre mjukvaran med blanking?
Om du vill veta exat hut mycket alignment-fel din projektor har så har du perfekta verktyg för det; projektorns menyer. Det påverkas inte av vilka ingångar du använder. Bara att studera konturerna på texten eller någon ikon nogrant så kan du se hur mycket dina paneler är förskjutna, om alls.
Postad 24 augusti 2005 - 22:12
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Tidiga HS50 hade pixelmappat 1:1 i 1280x720 och blankade en ram runt bilden för att simulera overscan. Sedan "fixen" i våras så skalas även 1280x720 upp så den blir större än panelerna för att fixa en overscan.
<{POST_SNAPBACK}>
Om du kör via VGA och native upplösning[1280x720] via datorn så får du exakt 1:1 pixelmappning. Blankningen via 720p är bara via HDMI och component.. Hursomhelst så har jag lämnat in min proje "igen" dock till Infocare denna gång som för övrigt verkar ha mera koll på detta än Inside Service. Mats på Infocare service skulle kolla på den imorgon och skulle återkomma senare under dagen. Sedan for jag iväg till REF i Sthml för att kolla in derars sony och mot alla mina odds så var den klockren och då över HDMI och Pioneer 868 så nu har jag med mina egna ögon sett att denna proje kan ha pixlarna så pass korrekt att man inte stör sig på det alls. Och det gjorde man på min.. Men jag återkommer imorgon med förhoppningsvis nya och goda nyheter..
Redigerat av Unregisteredce93e47d, 25 augusti 2005 - 00:59.
Postad 24 augusti 2005 - 22:36
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
Det ser vi fram emot andy.
Postad 24 augusti 2005 - 23:38
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Ah så kanske det var, tack för rättningen Andy. Men om jag inte missminner mig (ännu mer) så gäller det bara typ 60Hz eller så va? (Alltså inte 50 eller 48Hz?)
Postad 24 augusti 2005 - 23:43
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
50Hz och 60Hz funkar utmärkt över VGA.
Postad 25 augusti 2005 - 12:40
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Om du kör via VGA och native upplösning[1280x720] via datorn så får du exakt 1:1 pixelmappning. Blankningen via 720p är bara via HDMI och component..
Hursomhelst så har jag lämnat in min proje "igen" dock till Infocare denna gång som för övrigt verkar ha mera koll på detta än Inside Service. Mats på Infocare service skulle kolla på den imorgon och skulle återkomma senare under dagen. Sedan for jag iväg till REF i Sthml för att kolla in derars sony och mot alla mina odds så var den klockren och då över HDMI och Pioneer 868 så nu har jag med mina egna ögon sett att denna proje kan ha pixlarna så pass korrekt att man inte stör sig på det alls. Och det gjorde man på min..
Men jag återkommer imorgon med förhoppningsvis nya och goda nyheter..
<{POST_SNAPBACK}> Hoppla - det här lät intressant Vad var det som var klockrent? 1. Var panel alignment perfekt? Om Ok hur kollades detta - med VGA och testmönster? 2. Körde de HDMI 1280*720 med 1:1 pixelmapping? Om 1:1 hur kollade du att det var 1:1 mapping - hade de en DVHS eller körde de 720p från PC via DVI (konverterat till HDMI) med testmönster. Om de har fått till båda ovan eller bara en av punkterna skulle jag mer än gärna vilja veta vart man skall skicka sin proj för att få det så perfekt (inget alignmentfel alls eller mindre än 0,3 pixlar är väl acceptabelt nog att kalla "inget alignmentfel". Har de dessutom fixat pixelmapping problemet så har jag ALLA ÖRON PÅ VID GAVEL för info om VART man skall skicka sin baby  Keep us updated Andy76 - GREAT WORK! (Y) Regards Boogieman73 ps Vem är "REF i Sth" - butik eller referensprojektor? ds
Redigerat av bigbadboogie, 25 augusti 2005 - 12:44.
Postad 25 augusti 2005 - 14:55
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
hallå..
Har pratat med Mats på infocare idag och det verkar enligt dem att panelerna faller inom ramarna för vad som är acceptabelt
Dock så skulle han byta lins på den då den hade lite suddig focus och hans skulle se om det kunde åtgärda problemet.
Men det märkliga är tycker jag att min proje blev klockren via VGA och dålig på alla dem andra ingångarna.
REF är ReferenceAudio, HiFi butik i Sthml och den projen körden via vanlig dvd (576p) och HDMI.
Jag har bara sett min sony in action så jag har inte vetat hur andra sony projar står sig emot min, men det lilla jag kollade så tittade jag på den vita texten och där jag har en ganska kraftig grön färg längs ner utav texten så var det nästintill minimalt på Referenceaudios sony och den var frön den förtsa batchen och hade v1.01.
Får se vad som händer med min proje, men blir det inte till det bättre får jag anse mig inte nöjd med det och får köra med någon bra övertalnings teknik att kunden har alltid rätt och att kunden ska bli och vara nöjd.
Postad 25 augusti 2005 - 15:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
"CUSTOM3 korrigerade"
<{POST_SNAPBACK}>
Hjälp! Kanes gamla hagga ser ju helt blå ut.
Postad 26 augusti 2005 - 07:36
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
"CUSTOM3 korrigerade"
<{POST_SNAPBACK}>
Hjälp! Kanes gamla hagga ser ju helt blå ut. 
<{POST_SNAPBACK}>
Bättre en kylig hagga än en bränd sådan  Jämnförde BigBad's med cinema. Klar förbättring i mitt tycke. Dock sticker hudtoner lite till det röda/rosa. Satt med DVE igår och försökte mig på en egen kalibration, tröttnade efter 2:a kapitlet "trouble shooting" och slutade med en klart mossig (grön) bild  ... Känns som min lins inte får något bra fokus då bilden alltid känns "suddig" oavsett inställning. Sedan jobbiga pixelaligmentfel  Blir nog in till service i höst. Vilken av firmorna är att föredra eg, inside-service eller infocare?
Postad 26 augusti 2005 - 11:32
Indiana
-
Indiana
-
Användare
-
-
186 inlägg
Hej,
jag är ny här på forumet, men har följt och läst denna tråd (och många andra) kontinuerligt. Eftersom jag nu själv (för några dagar sendan) skaffat en Sony HS50 så har det dykt upp några frågor som jag skulle behöva hjälp med.
Jag kör progressiv komponent från DVD-spelaren. Och då undrar jag: kopplas Sonyns bildhanterare automatiskt bort, eller måste man göra det manuellt? Om man måste koppla bort manuellt, hur gör man?
Jag har även problem med konturskuggor – något som aldrig synts på min gamla Hitachi PX 10! Jag tror att dessa konturskuggor till viss del förstör skärpan på exempelvis föremål som är små på duken – t.ex. i ”Patrioten” när det visas en stor panoramavy över hela slagfältet, så ”grötar” de små gubbarna (soldaterna) ihop sig, och det blir svårt att se varje individ. Även här tycker jag att min Hitachi kunde visa mer detaljer – trots lägre upplösning! Men, nu till min fråga: löses detta problem genom att mata Sonyn via HDMI?
Jag får även en känsla av att det är svårt att urskilja detaljer i svarta scener – allt blir mer eller mindre svart och väldigt lite gråskalor. Löses även detta med HDMI?
Alltså, kort och gott: ska jag skaffa en ny DVD-spelare med HDMI? Är det frälsningen till den perfekta bilden?
I övrigt är jag supernöjd med bild, färger, inga synbara pixlar. Bilder är verkligen lugn och filmlik. Lyckas man bara fixa ovanstående problem så får man en bild som slår det mesta!
Tacksam för svar!
Hälsningar
Indiana
Postad 26 augusti 2005 - 12:11
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Konturskuggor brukar bero på två saker, antingen får du ingen bra signal via din komponentkabel. (ganska vanligt, då får man mycket ringningar i bilden). Alternativ har du för hög skärpa på sonyn, det ger också konturskuggor.
Något jag märkt på sonyn är att den ger en mörkare bild om du kör interlaced komponent mot den än om du kör progressiv, kan vara värt och nämna om det blir för mörkt.
Sen så borde du köra en kalibrering med DVE eller liknande kalibreringsskiva för att ställa kontrast och ljusstyrka bra, är de överstyrda åt ena eller andra hållet tappar man mycket detaljer.
Kolla även att du inte har slagit på "black level adjustment", den ska vara på off. Slår man på den så kommer den att på bekostnad av detaljer försöka göra bilden svartare.
Postad 26 augusti 2005 - 16:42
Tvål
-
Tvål
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej.Då denna tråd har gett mig mycket info om Sonyn så tänkte jag försöka ge lite tillbaka. Min Sony är av den batch som Inwarehouse sålde för 19 995:-. Ja, den har den senaste mjukvaran: 1.02… Lite bakgrund först.Tidigare erfarenheter av projektorer inskränker sig till 4 st. Panasonic PT-AE100 E som inköptes år 2002 på Elgiganten i Kristianstad. Varför 4:a? Jo, den första small efter 6 timmar, det var nätaggregatet som lämnade in. Ok, fick en ny, den var helt grön (precis som jag)! Bytte till en som visade sig vara gröntintad på vänstra delen av bilden och rödtintad på den högra. Vid detta laget så började jag känna mig tämligen luttrad på detta med projektorer. Nytt besök i butiken som denna gång lämnade in projjen på service. Denna numero 4 har gått utan problem över 2500 timmar med samma lampa! Passar på att rikta ett varmt tack till Elgiganten som ställde upp till 100% denna jobbiga tid. Så, tyckte det var dags med ny då det har hänt en hel del med upplösning, bildhantering mm. Valet föll efter mycket läsning av tester och moget övervägande på Sonyn. Utrustning och inkoppling:Pioneer DV-939A , Nokia 9802S digitalbox och iScan pro linjedubblare. DVD:n är kopplad via komponent (575i) till Ultran, satellitmottagaren via komposit. Ultran skickar signalen (575p) via VGA-kabel på 10 meter till Sonyn. Duken består av en matt vit mörkläggningsrullgardin limmad på en MDF-platta, garanterat slätt! Måtten är 180 x 102 cm. Dukavstånd från främsta soffan är ca 3 meter. Rummet har ljusa väggar men går att mörklägga. Bild:Skönt att slippa rutnätet, nästan inget panel aligment problem, ”bara” en gul (?!) pixelförskjutning uppåt, inget som syns förrän man står med näsan 20 cm från duken. Inte bra men acceptabelt. Direkt ur lådan var Sonyn på tok för röd i alla ”mode”. Första gången jag sett röd svärta Provade med att dra ned det röda men då blev det lila och grönt istället. Labbade fram och tillbaka med inställningarna men det blev inte ”perfekt”. Man ser lila och gröna horisontella fält i mörka partier. Dags att ge sig på servicemenyn! Provade Boogies inställningar men det funkar inte på min proj. Har suttit några kvällar med DVE. Det röda och blåa är inga problem att få bra, men det gröna! Går inte att få till hur jag än ”skruvar”, får köra på känn! Inställningar, i skrivande stund:Ultran är nollad i alla inställningar, alla inställningar således gjorda i projektorn. Lampläge - Låg SERVICE MENY W/B, Custom 3 (org. inom parentes)Red Gain - 88 (128) Green Gain - 57 (43) Blue Gain - 83 (44) Red Bias - 110 (118) Green Bias - 140 (128) Blue Bias - 144 (123) Iris Open - 0 (42) Iris Closed - 212 (220) BILDBildläge-Standard Gamma - Av Kontrast - 91 Ljusstyrka - 36 Färg - 66 Nyans - 50 Skärpa - 25 Svartnivåjustering - Av Gammakorrigering - Av Färgtemp - Speciell 3 Biosvart plus - Auto Speciell 3Red Gain - 0 Green Gain - 0 Blue Gain - 0 Red Bias - 0 Green Bias - 0 Blue Bias – 0 Kommentar:De lila och gröna fälten är betydligt mindre iögonfallande, lite pastellaktiga färger emellanåt, mer justering behövs men det börjar närma sig! Riktar som slutord på detta långa inlägg ett STORT TACK till Boogieman, Andy, PeterM, Håkan och övriga för ert engagemang och stöd! Det är ingen nybörjarprojektor precis… Fortsättning följer…
Postad 26 augusti 2005 - 17:00
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Hej Tvål och välkommen tilll Prisjakt! Tack för dina fina ord på slutet av ditt uttömmande inlägg. Numera är det de andra medlemmarna du ska tacka och inte mig.  Jag har ju sålt min HS50a pga en del grejer vi inte tar upp här. andy76q: "Inom ramarna för vad som är acceptabelt" har jag hört tidigare från Sony. Den första gången var det på min 32" WS (KV32FX66) som dock fortfarande hänger med här hemma. Då handlade det om "ledsen mun" på bilden. Nu alignmentfel för de flesta som har en HS50.
Postad 27 augusti 2005 - 08:57
Unregisteredf0c463fe
-
Unregisteredf0c463fe
-
Användare
-
-
151 inlägg
Eftersom jag äger en Sanyo Z2 idag och är sugen på att skaffa en HS 50 skulle det vara intressant att höra om det inte går att justera panelerna på Sonyn som man kan med Sanyon (se tråden om vertikal pixel alignment Z2 i Sanyo forumet)
Det borde gå eftersom man har samma typ av teknik i båda.
Postad 27 augusti 2005 - 10:20
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
Eftersom jag äger en Sanyo Z2 idag och är sugen på att skaffa en HS 50 skulle det vara intressant att höra om det inte går att justera panelerna på Sonyn som man kan med Sanyon (se tråden om vertikal pixel alignment Z2 i Sanyo forumet) Det borde gå eftersom man har samma typ av teknik i båda.
Det hade helt klart varit en bra funktion, tyvärr verkar den inte finnas iom att den aldrig har blivit nämnd i den här tråden? Cedia 2005 är ju snart här och det ska bli roligt att se vad HS60:n kan prestera. Dom borde ju ha haft tid att bota de flesta sjukdomarna tycker man.
Redigerat av bjornsva, 29 augusti 2005 - 17:02.
Postad 28 augusti 2005 - 22:54
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
Användare
-
-
177 inlägg
Japps så verkar det vara dags för min HS-50 att börja fula sig också.
Jag tycker att bilden dom senaste dagarna har blivit mer mer dov, det är precis som om den inte kan frambringa färgerna och svärta alls mer, precis som att ljusstyrkan ska ha blivit mindre.
I eftermiddags skulle jag kolla lite på tv (ja jag använder den som tv också  ) och tyckte då att jag hade svårt att se detaljerna i bilden, men jag ignorerade problemet och började pilla med min nya dreambox istället, så nu ikväll var det dags för film och jag tyckte fortfarande inte att det var någon kräm i bilden alls, inte ens om jag sätter den i dynamic läget. Färgerna blir vattniga och svärtan är i stort sett icke existerande, jag har en vanlig 1.0 gains duk och jag anser att bilden nu är sämre än när jag först fick hem projektorn och sköt bilden rakt mot min grårandiga tapet.
Nu över till frågan, kan det vara så att lampan håller på att ge sig ?, jag har aldrig sett det innan så jag vet inte hur det ter sig riktigt, har läst här på forumet om folk vars lampor bokstavligen smällt. Kan det vara så att lampan också bara blir sämre och sämre hela tiden ?, borde vara så och då verkar jag ha hittat lösningen på mitt problem.
Antar att Sony kan sälja en lampa till en för en smärre förmögenhet men finns det andra som säljer också ?. Ni andra som har HS-50, hur många timmar har ni på era lampor och har ni uppfattat ändringar i bilden ?, jag har tryckt upp min i 526 timmar nu men det är ju en ganska bra bit kvar till 3000.
mvh
/a
Postad 28 augusti 2005 - 23:51
Tvål
-
Tvål
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Uppdatering av tidigare inlägg: Har ändrat lite i bild- och speciell 3. Nya värden först i fet stil, tidigare inom parentes. BILDBildläge-Standard Gamma: Av (Prova gärna de olika gammalägena, tycker det kan ge lite mer "stuns" i bilden. En smaksak, kan man tänka  ) Kontrast: 92 (91) Ljusstyrka: 36-38 (36) Färg: 58 (66) Nyans: 50 Skärpa: 25 Svartnivåjustering: Av Gammakorrigering: Av Färgtemp: Speciell 3 Biosvart plus: Auto Speciell 3Red Gain: 0 Green Gain: 0 Blue Gain: 0 Red Bias: 0 Green Bias: -10 (0) Blue Bias: 0 Kommentar:Nu är svart just svart utan röda, lila och/eller grönfärgade fält. Färgerna, speciellt hudtoner, ser naturliga ut…ja, det ser helt enkelt BRA ut (i mina och familjens ögon)! Nästa uppdatering får bli en bättre anpassad duk och en DVD som klara 720p eller 1080i. Hmmm, Pioneer 989Avi verkar intressant eller ska man vänta på HD-DVD… Om några andra provar dessa inställningar skulle det vara kul med lite feedback! Fortsättning följer…
Postad 29 augusti 2005 - 09:09
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Uppdatering av tidigare inlägg: Har ändrat lite i bild- och speciell 3. Nya värden först i fet stil, tidigare inom parentes.
BILD Bildläge-Standard Gamma: Av (Prova gärna de olika gammalägena, tycker det kan ge lite mer "stuns" i bilden. En smaksak, kan man tänka ) Kontrast: 92 (91) Ljusstyrka: 36-38 (36) Färg: 58 (66) Nyans: 50 Skärpa: 25 Svartnivåjustering: Av Gammakorrigering: Av Färgtemp: Speciell 3 Biosvart plus: Auto
Speciell 3 Red Gain: 0 Green Gain: 0 Blue Gain: 0
Red Bias: 0 Green Bias: -10 (0) Blue Bias: 0
Kommentar: Nu är svart just svart utan röda, lila och/eller grönfärgade fält. Färgerna, speciellt hudtoner, ser naturliga ut…ja, det ser helt enkelt BRA ut (i mina och familjens ögon)!
Nästa uppdatering får bli en bättre anpassad duk och en DVD som klara 720p eller 1080i. Hmmm, Pioneer 989Avi verkar intressant eller ska man vänta på HD-DVD…
Om några andra provar dessa inställningar skulle det vara kul med lite feedback!
Fortsättning följer…
<{POST_SNAPBACK}>
Skall prova dessa justeringar så fort jag kommer hem. Testade BigBadBoogies, men tyckte bilden blev aningens kall och att röda toner drog för mkt åt rosa, speciellt hudtonerna. Tvål du krånglar till det med att skriva svenska översättningar på alla inställningar  . Sedan vill jag varmt rekomendera Philips DVP-9000S, ger en klockren bild och mkt find CD-ljud. Den ligger på mellan 3-4kkr. Ett bra alternativ tills HD-DVD kommer. denna spelare klarar 720p/1080i via HDMI. Inte via komponent som jag efter någon stunds vansinnesutbrott kom på
Postad 29 augusti 2005 - 09:21
Tvål
-
Tvål
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
"Tvål du krånglar till det med att skriva svenska översättningar på alla inställningar."
Beror på att jag har svenska menyer inställt
"Sedan vill jag varmt rekomendera Philips DVP-9000S"
Ska kollas upp, tack för tipset!
En fråga till de som vet, ge mig ett tips på en prisvärd HDMI-kabel på 10meter.
Redigerat av Tvål, 29 augusti 2005 - 09:22.
Postad 29 augusti 2005 - 10:57
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
"Tvål du krånglar till det med att skriva svenska översättningar på alla inställningar." Beror på att jag har svenska menyer inställt
"Sedan vill jag varmt rekomendera Philips DVP-9000S" Ska kollas upp, tack för tipset!
En fråga till de som vet, ge mig ett tips på en prisvärd HDMI-kabel på 10meter.
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt vad jag har förstått så har Supra en kabel som är genomgången och certad från "bolaget" som ligger bakom HDMIstandarden. Det kostar x-antal tusen för supra att göra detta men i gengäld har man en godkänd kabel som "garanterat" skall fungera mellan maskiner oavsett märke eller konfiguration. Om man nu skall tro på detta återstår ju att se. Av det jag hörde skulle inte ens monstercable genomgå denna certen med sina kablar. Vilket är dåligt pga dess mkt högre pris det 3dubbla ungefär. Jag inhandlade mig en Profigold-kabel på 10m vilken naturligtvis inte fungerade, fick dock lämna tillbaka den och väntar nu på en supra. Får se vad som händer, kanske fungerar den. Ett tips är att prata med marcus på marcuscabels.net han har en del kunskap inom området och hänger här på forumet.
Redigerat av lunkens, 09 oktober 2005 - 01:11.
Postad 29 augusti 2005 - 11:23
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Tror jag har glömt nämna en sak ang kalibreringen jag gjorde.
- Jag matar projen med interlaced signal via komponent - inte progressive (enda sättet för mig att se blacker than black bara från min 963SA)
- Kör mot en firehawk (som blåtintar lite i sig själv så kan vara att de som kör mot en vit duk får dra blått ytterligare)
- Min DVD spelare gröntintar en del (känd "bugg" på 963an) så det är mkt möjligt att en del får dra upp grön bias för att få någorlunda lik bild som det var tänkt.
- Bilden drar åt det kalla efter kalibrering vilket innebär att hudtoner inte "lyser rött" utan går mer i ljusa nyanser av hud...inte blåa men mindre röd-intensiva (och jo iofs så blir det mer blåaktiga men inte så det stör....mig i alla fall).
Vid direkt jämförelse mot cinema känns de nästan urtvättade då de är så mkt mindre rödsaturerade (men o andra sidan är cinema extremt rött). Men det vita är så vitt det kan bli utan att göra allt för stort avkall på övrigt...i alla fall på min kombo.
Kul att höra kommentarer på inställningarna - bra som dåliga. Inte utan att man börjar misstänka att det skiljer sig en del beroende på firmware.
Jag har den gamla fortfarande och till höst skall jag försöka locka hit någon med en "ny" HS50 så vi kan köra en liten side-by-side och se vad som går att "kräma ur" mest bild från - ny eller gammal firmware
Är lite sugen på en extern scaler/deinterlacer också som skalar till 720p och skickar via VGA så man kan få 1:1 mapping och en ordentligt deinterlacad bild.
Så det blir till att börja gräva i scalerträsket. Någon som har tips på en som klarar inversed telecline för en "billig" peng
Boogie - doesnt like bob - man
Redigerat av bigbadboogie, 29 augusti 2005 - 11:26.
Postad 29 augusti 2005 - 11:52
Indiana
-
Indiana
-
Användare
-
-
186 inlägg
Lunkens: Intressant att du rekommenderar Philips DVP-9000S. Var/är lite inne på att skaffa den jag också! Men jag läste dock på DVD-forumet (på Philipsens tråd) att den sänder utökad svärtanivå, medans Sonyn, enligt tidningen Hemmabio (nr. 3/05), ska ha normal videosvärta! Hur upplever du svärtan? Har du justerat upp ljusstyrkan ett antal steg för att kompensera eller? Man vill ju gärna att Sonyn ska få rätt digital signal för att visa bästa möjliga bild.
Postad 29 augusti 2005 - 12:11
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tjenare gubbar.
Kanske en korkad fråga kanske men jag tänkte på det där med vilken version av hs-50 man har, vilken ROM version är det som talar om det ?, det finns ju två stycken.
Min är enligt följande:
ROM Version: 01.01 / 01.01
SC Rom Version: 01.02
och vad är igentligen vad ?
mvh
/a
Postad 29 augusti 2005 - 12:30
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Lunkens: Intressant att du rekommenderar Philips DVP-9000S. Var/är lite inne på att skaffa den jag också! Men jag läste dock på DVD-forumet (på Philipsens tråd) att den sänder utökad svärtanivå, medans Sonyn, enligt tidningen Hemmabio (nr. 3/05), ska ha normal videosvärta! Hur upplever du svärtan? Har du justerat upp ljusstyrkan ett antal steg för att kompensera eller? Man vill ju gärna att Sonyn ska få rätt digital signal för att visa bästa möjliga bild.
<{POST_SNAPBACK}>
Oj oj, detta var ingen lätt fråga för mig. Enligt mina referenser kunde den vara bättre? Har demat den mot en firehawk och matad med hdmi 720p från en pioneer 868. Då tyckte jag nog allt att detaljrikedommen var bättre i svärtan. Men å andra sidan kör jag just nu på komponent 576p mot en projecta grey 1.0gain. Skall prova att köra samma film som jag fick demad, svårt att komma ihåg dock. Det var i våras jag kikade på detta. Sedan har jag problem med fokus / alignment ev. lampan. Bilden är för suddig för min smak. Gämnfört med referensen jag hade innan då jag körde min xbox är bilden kollosalt mkt bättre, men mer detaljer i svärtan hade jag önskat. Det där med utökad svärtenivå har jag inte den blekaste om faktiskt. Men intressant aspekt. Hittar du mer information om detta skriv gärna här. Skall se vad manskinen kan prestera med HDMI när jag får tag på en sådan.
Redigerat av lunkens, 09 oktober 2005 - 01:18.
Postad 29 augusti 2005 - 13:26
Indiana
-
Indiana
-
Användare
-
-
186 inlägg
Det tycks råda en del förvirring ang. det här med datasvärta och videosvärta. Jag citerar från tidningen Hemmabios recension av Sonyn: ”Likt andra HDMI-utrustade apparater är det normala videonivåer som väntas.” Av detta drog jag slutsatsen att HDMI=videosvärta, och DVI=datasvärta. Men då stämmer ju inte det med vad jag läste på DVD-forumet om att Philips DVP-9000S sänder utökad svärta (=datasvärta). Det tycks vara väldigt svårt att få tydlig information om vilka DVD-spelare som sänder vad. Lunkens, vi får hoppas att vi kan få svar från någon som är haj på det här och kan bena upp begreppen! Det ska bli intressant att höra om dina intryck när du testat Sonyn - Philipsen med HDMI.
Dessutom skulle det vara kul att höra om någon har fått till det riktigt bra med HDMI och i så fall vilken DVD-spelare som används!
(Vissa kanske tycker att detta inlägg snarare borde ligga under DVD-tråden, men jag är övertygad om att det finns många Sony HS50-ägare som vill att våra projjar ska visa sig från sin bästa sida, och därför tyckte jag att det passade bäst här).
Postad 29 augusti 2005 - 17:59
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Köp en Panna S97, där kan du välja svärta normal/utökad
Postad 29 augusti 2005 - 18:36
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
Användare
-
-
177 inlägg
Japps så verkar det vara dags för min HS-50 att börja fula sig också.
Jag tycker att bilden dom senaste dagarna har blivit mer mer dov, det är precis som om den inte kan frambringa färgerna och svärta alls mer, precis som att ljusstyrkan ska ha blivit mindre.
Nu över till frågan, kan det vara så att lampan håller på att ge sig ?, jag har aldrig sett det innan så jag vet inte hur det ter sig riktigt, har läst här på forumet om folk vars lampor bokstavligen smällt. Kan det vara så att lampan också bara blir sämre och sämre hela tiden ?, borde vara så och då verkar jag ha hittat lösningen på mitt problem.
mvh
/a
<{POST_SNAPBACK}>
Nu har jag svaret på min egen fråga. Lampan gick nyss med en ganska kraftig smäll. Jag måste faktiskt säga att jag blev hyffsat irriterad på detta, lampan hade gått nästan 527 timmar. Det är en bra bit kvar till dom ca 3000 som Sony själva anger Frågan är vad som gäller nu, kan man begära en ny lampa eller är det bara att hala fram lädret och köpa en ny ?, Jag har inte köpt via butik som har sk lampgaranti men projektorn är köpt i en svensk butik. Blir till att släpa fram stora 32" TV'n nu tills det löst sig Fortfarande ingen som vill ange hur många timmar dom har på sina lampor ?, se min post längre upp. Mvh /a
Postad 29 augusti 2005 - 19:48
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
låter inte kul att lampan gick så fort för dig, men det är väl ett vilt lotteri det där oxå antar jag?
Själv så har jag 400t på min lampa.
Kolla med butiken där du köpte projen om vad dem har att säga om att fixa ny lampa..
Annars så finns det länk i tråden om lampa till hs50 för 350$ vilket är det billigaste pris jag har hittat.
Redigerat av Unregisteredce93e47d, 29 augusti 2005 - 19:57.
Postad 29 augusti 2005 - 20:00
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Jag har bara runt 270h på min lampa, men så ser jag mest "vanlig" film på den också. Dock tror jag nog att ju längre man kör desto sämre bild kommer man att få, men det kommer att vara så gradvis försämring att man inte märker det förrän man får se ett nytt exemplar att jämföra med. Hittills har jag i alla fall inte märkt några försämringar.
Sen måste jag be bigbadboogie om ursäkt för att jag spridit dåliga rykten om hans inställningar.  I ett tidigare inlägg (#1642) skrev jag att jag provat hans inställningar och att de var alldeles för rödbruna för min smak. Nu när jag gick igenom inställningarna i går så insåg jag att den User-inställning som jag testat inte alls var boogies, utan det var istället Kris Deerings (från AVSForum). När jag testade växla mellan den och boogies (som jag ju hade lagt in, men under User3 istället för User2 som jag trodde) så var boogies inställningar mycket bättre, om än lite för blå och kall för att jag ska köra med den rakt av. Ska även testa Tvåls inställningar och se om de är bra för min del. Sorry för mina ord boogie, jag lägger till en edit-tag i mitt tidigare inlägg för att klargöra mitt misstag.
Redigerat av Horrabin, 29 augusti 2005 - 20:06.
Postad 29 augusti 2005 - 21:59
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
andste, De skall inte vara någon fara ang din lampa, är din projje sve såld så har du 1års/1000 timmars garanti...
Antingen snackar du med säljaren där du har köpt den eller nån auktoriserad verkstad...
I övrigt så hade min lampa gått 268 timmar innan den börja strula.
De skall bli intressant o se när jag får den tillbaka o hur länge lampan kommer att hålla...
Postad 30 augusti 2005 - 07:48
Unregistered65a0fb25
-
Unregistered65a0fb25
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Vi ska kanske inte ge oss in i ännu en diskussion om lampgaranti, det finns redan ett par tycken på forumet, men i korthet kan man sammanfatta det så här. En produkt som täcks i Sverige täcks av konsumentköplagen. Den ger dig som konsument rätt att reklamera ursprungliga fel på en produkt upp till tre år efter inköp. Det intressanta är ursprungligt fel. En lampa som enligt Sony ska hålla ett par tusen timmar (är det två eller tre?) som bara håller 500 timmar är jag ganska övertygad om kommer att kategoriseras som ursprungligt fel. Du har i så fall rätt till en ny lampa. Vi väntar fortfarande på att någon ska driva ett fall till rättslig instans, men de jurister som jag pratat med är helt på det klara med att en lampa som går efter 1/4 av tiden är ett ursprungligt fel och därmed ska bytas ut. Sök gärna efter fler synpunkter i de befintliga trådarna!
Postad 30 augusti 2005 - 08:05
TommyHugo
-
TommyHugo
-
Användare
-
-
131 inlägg
Nybörjare hoppas det inte hamnade fel.
"Inställningar men mjukvara 1.02"
Jag har importerat direkt ( 2350:- totalt) och kört en NeoNeu 2085 under en vecka. Det har fungerar bra med vissa småjusteringar, nu funderar jag över hur man optimerar inställningarna ytterliggare. Kan någon ge förslag på kritiska scener som kan hjälpa? Ser ingen större skillnad på 720p eller 1080i varken i PAL eller NTSC.
För att slippa problem med längd på HDMI har jag monterat DVDn på väggen bredvid projektorn och använder en 1 meter Supra kabel. Ljudet går via optisk kabel ca 7 meter.
Fungerar praktiskt och bra.
Här lite komunikation med NeoDigits.com.
Hi Tommy,
HVD108 is our very early model which is out for quite some time. Even though it is the first generation of our HD DVD player, it still got a lot good reviews from lots of real customers. Since then we have improved player in a lot of different parts and right now the HVD2085 is our latest product which has significant improvements. It will be a perfect match for your Sony VPL-HS50 with HDMI connection. Blacker than black means the video signal shows darker shade of black. Our 2085 player has no problem with this type signal now.
Feel free to let me know if you have any further questions.
Roy
NeoDigits.com
> -----Original Message-----
> From: "Tommy Regnström" < [email protected]>
> Received: 8/29/2005 7:04 PM
> To: [email protected]
> Subject: RE: What is better with Model 2085?
>
> My system are Sony VPL-HS50 and 1 m High quality HDMI cabel and Model
> 2085, What is Blacker-Than-Black optimum?
>
>
> HVD108 - Default
>
> Passed Borderline Failed Not Tested
> Chroma, 3-2 Film Flags
> Chroma, 2-2 Film Flags
> Sync Subtitle to Frames
> 3-2 Cadence, Film Flags
> 3-2 Cadence, Video Flags
> 2-2 Cadence, Film Flags
> Film Mode High Detail
> Video to Film Transition
> Motion Adaptive
> Image Cropping
> Layer Change
> Responsiveness
> Chroma, 3-2 Alt. Flags
> Chroma, 4:2:0 ICP
> Video Levels
> Blacker-than-Black
> YC Delay
> 3-2 Cadence, Alt. Flags
> 3-2 Cadence, Mixed Flags
> Bad Edit
> Recovery Time
> Incorrect Progressive Flags
>
>
>
>
>
> The Neu Neo HVD-108 is one of those rare scaling players that works
> over its analog component outputs. This may be a limited time offer
> since the MPAA is cracking down on this practice which goes against
> the DVD spec. The HDV-108 offers not only the standard 480p but also
> 720p, 1080i, 576p, VGA, SVGA, XGA, and finally SXGA. This applies to
> all discs too, including those with Macrovision encryption.
>
> The player features an elegant design that struck me as very similar
> to the recent Zenith DVB-318 in style and profile. On top of the
> scaling outputs, the HVD-108 also features HDCD decoding, which is a
> rarity at this price point.
>
> The HVD-108 is based on the AMLogic 3400 chipset. This chip handles
> not only the MPEG-2 decoding, but also de-interlacing, scaling, and
> audio. As a de-interlacer, the AMLogic chip is average. The AM chip is
> motion adaptive, which is nice to see at this lower price point.
> Unfortunately, this is a flag-based solution though, and it doesn't
> like to see any break in the flags. The 108 didn't do very well at all
> with improper flag tests, including the most basic alternating flag
> test.
>
> The internal scaling was quite good for a budget player and about on
> par with offerings from V inc. and Momitsu. I did notice some
> occasional shimmering in finer details, but nothing consistent enough
> to be overly distracting. Video frequency response stayed about the
> same for all of the output resolutions, with only a slight edge going
> to the 480p output.
>
> For our core tests, the HVD-108 had some issues. This player does not
> pass a below-black pluge signal, and its white level is too hot at 103
> IRE. This will exaggerate contrast levels and make whites seem over
> driven. The player also has about 1 pixel of Y/C delay on both chroma
> channels.
>
> In terms of usability, the Neu Neo player is a bit sluggish in both
> operation and layer changes. We clocked the full bit rate layer change
> at 2.5 seconds, which is way too long for a DVD player. The average is
> usually around 1 to 1.5 seconds. Menu navigation was decent, but
> chapter skips were very sluggish. This became increasingly annoying
> when navigating my test discs.
>
> Pixel cropping was a bit excessive. The player is clipping 6 pixels
> combined from the left and right area and 5 pixels on the bottom of
> the screen.
>
> While the scaling feature of this player and its attractive price
> point are nice, the unit doesn't meet the standard set by the recent
> offerings from Bravo and Momitsu for this price point. I also think
> that at this price a digital connection (DVI or HDMI) is justified
> similar to the D2 and V880
>
>
Postad 30 augusti 2005 - 09:08
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vi ska kanske inte ge oss in i ännu en diskussion om lampgaranti, det finns redan ett par tycken på forumet, men i korthet kan man sammanfatta det så här. En produkt som täcks i Sverige täcks av konsumentköplagen. Den ger dig som konsument rätt att reklamera ursprungliga fel på en produkt upp till tre år efter inköp. Det intressanta är ursprungligt fel. En lampa som enligt Sony ska hålla ett par tusen timmar (är det två eller tre?) som bara håller 500 timmar är jag ganska övertygad om kommer att kategoriseras som ursprungligt fel. Du har i så fall rätt till en ny lampa. Vi väntar fortfarande på att någon ska driva ett fall till rättslig instans, men de jurister som jag pratat med är helt på det klara med att en lampa som går efter 1/4 av tiden är ett ursprungligt fel och därmed ska bytas ut. Sök gärna efter fler synpunkter i de befintliga trådarna!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för informationen. Min mening var dock inte att starta en ny diskussion angående lampor och garantier, jag vet att det finns sådana på andra ställen här på forumet, vad jag var mer intresserad av var hur andra i samma position som mig hade gått tillväga, själv har jag för lite tid att engagera mig något vidare i frågan hurvida jag ska få en ny lampa eller ej, jag kommer självklart göra ett försök med butiken där jag köpte min projektor och höra vad dom har att säga om det, är dom inte sammarbets villiga så kommer jag bara att köpa en ny, svårare än så är det inte  . andy76q: Jag hittade länken här till butiken som sålde lampor, dock så står det på deras sida att dom bara säljer till 'continental US' via deras website, hur som så mailade jag dom igårkväll för att höra vad dom ska ha i frakt osv för att skeppa en till mig, men jag tyckte att ursprungspriset på 350$ var helt ok annars. Hmm, har aldrig varit så sugen på att se på film som jag var igår direkt efter att lampan gick  mvh /a
Postad 30 augusti 2005 - 09:53
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
andste, De skall inte vara någon fara ang din lampa, är din projje sve såld så har du 1års/1000 timmars garanti... 
Detta är ju ingen garanti som alla erbjuder. Det är ingen garanti från Sony utan det är själva butiken i fråga som erbjuder denna garanti.
Postad 30 augusti 2005 - 13:17
Unregisteredd07f8978
-
Unregisteredd07f8978
-
Användare
-
-
177 inlägg
Detta är ju ingen garanti som alla erbjuder. Det är ingen garanti från Sony utan det är själva butiken i fråga som erbjuder denna garanti.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag snackade med butiken idag, och på dom så verkade det som om garantin sony gav är 1 år eller 500 timmar, vilket av det som inträffar först är det som gäller, och min hade gått i 527 timmar. Den kunde ju ha smällt i förra veckan istället så hade allt varit guld och gröna skogar mvh /a
Postad 30 augusti 2005 - 22:07
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ok... Då kanske du skall höra med Sony själv... Jag ringde dom innan jag köpte projjen, och även nu när den inte ville som jag vill, samma svar båda gångerna... 1 års garanti eller 1000 timmar... Men skit samman... Alla har sina egna meningar o uppfattningar...
Postad 31 augusti 2005 - 08:59
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Är den svensksåld och köpt av Svensk distributör så gäller lampgarantin från distributören och inte från handlaren.
Postad 01 september 2005 - 07:17
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Hur är det med utökad svärtanivå (datasvärta) gämnfört med vanlig videosvärta? Spelar det någon roll vilket DVDn sänder för att ge bäst svärta på HS50?
Har en Philips DVP9000S som jag funderar på att lämna tillbaka för byte till en Panasonic S97 som kan skicka bådadera. Men jag gillar Philiosen skarpt, så är det inte skillnad spelar det ingen roll.
Postad 01 september 2005 - 11:27
Indiana
-
Indiana
-
Användare
-
-
186 inlägg
Lunkens:Ja, det spelar roll. Jag citerar återigen från tidningen Hemmabio: ”Har man en DVD-spelare som endast skickar datasvärta, till exempel Samsung 745, blir bilden rätt mörk vilket kan lättas upp med att öka brightness sisådär 20-25 steg. Men det rubbar bilden som helhet ganska mycket. Vill man i det läget få fram detaljer i skuggorna blir bilden överlag för ljus och kontrastlös.” Men, jag undrar ändå om Philips DVD-spelaren verkligen skickar datasvärta? Jag ifrågasätter detta starkt eftersom det är HDMI, vilket ju ska vara synonymt med videosvärta. Kanske skulle du fråga personen som skrev inlägget i DVD-forumet varifrån han fått uppgifterna ifrån.
Postad 01 september 2005 - 23:11
Unregistered491ee9b8
-
Unregistered491ee9b8
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej alla,
En god vän till mig har köpt sig en Sony VPL-HS50, och den uppför sig lite konstigt. Det verkar finnas många väldigt kunniga HS50-ägare här på forumet, så kanske har någon någon insikt om vad som är knas. OK, här är läget:
(Spelaren är en Pioneer DV-757Ai)
PAL Komposit/s-video: för att vara denna typ av signal, helt suverän bild.
PAL komponent interlaced: i grunden bra bild m a p ljus/kontrast/skärpa MEN bilden är rödlila på den övre halvan och grön på den undre halvan. Man kan justera med Hue så att HELA bilden är grön eller HELA lila men det finns ingen "sweetspot" där man inte får varken eller.
NTSC s-video: i grunden bra men flimmer i överkant.
NTSC komponent interlaced: i grunden bra men flimrar något grymt
NTSC komponent progressiv: se ovan, dock är färgerna något utfrätta och det finns kantskuggor i bilden
VGA: vansinnigt mycket flimmer. Har försökt skapa en monitorprofil (1280x720) i Powerstrip men lyckas bara komma till 1280x768, och flimret kvarstår. Har någon en färdig profil som han/hon vill dela med sig av mottages sådan tacksamt.
Projen är köpt för ett par veckor sen och har bara gått ungefär 110 timmar. Vad kan det vara som är knas? Framförallt den röd/gröna komponentsignalen sätter rejäla myror i huvudet på undertecknad.
Postad 02 september 2005 - 13:33
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
en liten notis innan den stora dommen.
Ska fara till sthml nu och hämta min hs50 från infocare och dem har nu bytt focuslinsen samt hör å häpna prismblocket igen.
Det var väldigt på gränsen men Mats sa att han inte vart riktigt nöjd med bilden så han bytte prismblocket ändå och nu vart den klockren enligt honom..
Så jag återkommer med mera om detta om en stund, men nu är jag lite glad ivf.
Postad 02 september 2005 - 21:29
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
sådär ja.. Nu är projen åter i taket och jag är riktigt nöjd nu..
Tror inte det kan bli så mycket bättre än så här faktiskt.
Och jag undrar om sony har ändrat designen på linsen för att den jag har på nu ser inte likadan ut som den som satt där tidigare?
Ny mjukvara fick jag oxå men kan inte testa den då jag endast kan skicka 576p från min dvd via HDMI.
Summa av det hela är att nu är jag nöjd med mitt ex vad det gäller alignment ivf.
Postad 02 september 2005 - 22:05
bjornsva
-
bjornsva
-
Beroende
-
-
1 330 inlägg
Det måste vara skönt att äntligen få den fixad en gång för alla. Tror du att du kan fixa fram ytterligare en före/efter bild likt dom förra du postade?
Det hade varit roligt att se.
Postad 03 september 2005 - 00:06
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
ett försök till att ta lite nya bilder som inte blev så bra.
lägger upp två bilder på linsen oxå, notera att den inte är refflad på insidan utav den svarta ringen runt linsen. Är det flera som har denna modell?
Noterade oxå att med det nya prismblocket så sticker den blåa iväg lite men att tänka på är att det blåa syns inte från titta avstånd men det gjorde det gröna som har nu blivit bättre.
1.jpg 586,95K
53 Antal nerladdningarbild 1
2.jpg 639,5K
55 Antal nerladdningarbild 2
3.jpg 672,21K
83 Antal nerladdningarbild 3
Bifogad fil(er)
-
4.JPG 665,86K
71 Antal nerladdningar
-
5.JPG 645,23K
70 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregisteredce93e47d, 03 september 2005 - 00:28.
Postad 03 september 2005 - 09:33
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
andy76q: Vad är bilderna tagna på? Alltså från vilken film, eller är det på någon intern meny? Jag tänkte bara att om jag vet det kan jag jämföra själv hemma och se hur det ser ut för mig.
Postad 03 september 2005 - 11:04
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
det är från star wars 2 menyn, den svarta menyn ska det vara då.
den har 2 olika menyer. Sen har jag tagit kort på c:et från ordet "chapter"
Postad 03 september 2005 - 11:06
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Skönt att du fick det fixat andy! Tycker också det skulle vara trevligt om du kunde berätta från vilken film du tagit bilden så man kan jämföra.
Har en liten fråga till någon som vet... Vet någon hur man återställer bildinställningarna i projektorn? Har råkat ändra runt lite i Cinema, Dynamic och Standard läget och skulle vilja ha dem som de var från början... Det ska väl finnas någon funktion för detta? Återställer det i så fall factory meny inställningarna också? Där har jag bara ändrat OpenReg inställningen så den är ju lätt att ställa tillbaka dock... Soo nån som vet?
Postad 04 september 2005 - 14:04
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Andy, vilka av de två verkstäderna upplever du som mest kompetent
Inisde eller Infocare ???
Har haft min inne tidigare för Prism-block byte hos Inside, men nu
har jag upptäckte ett nytt problem med rödtint på vänstra sidan av bilden.
Så vilken av de två skulle du välja om du behövde skicka in din HS50
igen, man vill ju ha bästa vården som finns för sin baby
Postad 04 september 2005 - 15:39
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Inside service hade projen den första gången och enligt dem så var den bra och optimal, men jag var inte nöjd så jag tog infocare denna gång och det var inte helt fel gjort kan jag säga.
Det låg innanför ramarna men trots detta så bytta han prismblocket ändå och jag behövde inte tjata ett dugg heller + att jag fick nytt linspaket på projen oxå så nu är bilden superskarp över hela bilden.
Så skicka in den till infocare helt klart då jag anser dem hålla en högre service nivå och försöker att fixa till 100% så att kunden blir nöjd, vilket inte kändes direkt att inside service gjorde.
Postad 05 september 2005 - 08:14
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Inside service hade projen den första gången och enligt dem så var den bra och optimal, men jag var inte nöjd så jag tog infocare denna gång och det var inte helt fel gjort kan jag säga. Det låg innanför ramarna men trots detta så bytta han prismblocket ändå och jag behövde inte tjata ett dugg heller + att jag fick nytt linspaket på projen oxå så nu är bilden superskarp över hela bilden.
Så skicka in den till infocare helt klart då jag anser dem hålla en högre service nivå och försöker att fixa till 100% så att kunden blir nöjd, vilket inte kändes direkt att inside service gjorde.
<{POST_SNAPBACK}>
Har infocare någon hemsida och telefonnummer tro?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|