* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 maj 2006 - 18:24
Postad 04 maj 2006 - 18:29

Ingame, ser ut ungefär som under E3 (bättre på vissa delar), men det var iofs rätt mycket ingame då också

Edit: Det är alltså SCANS från en tidning på Heavenly Sword.
Redigerat av Zoiler, 04 maj 2006 - 18:29.
Postad 04 maj 2006 - 18:35
Postad 04 maj 2006 - 20:46
Jaha? Det hindrade inte Sony att köra över Sega (och Nintendo) en gång i tiden även om de var veteraner då och Sony nykomligen...självklart kommer inte SONY kunna rubba XBOX LIVE. Jag menar MICROSOFT......DATORER.....INTERNET/BREDBAND.SONY är inte kännt för online spel heller. MICROSOFT har erfarenheten det har inte SONY inom datorer/internet etc. Men visst kan PS3 online bli helt ok, det tvivlar jag inte ett dugg på men jag tror det kan bli lite ryckigt när man spelar online med PS3an.Dessutom skulle väl Microsoft öka bandbredden i XBOX LIVE ytterligare för snabbare och bättre online-spel.

Sony kommer att basera sitt system på Linux så de har ett litet annorlunda utgångsläge än MS. bra eller dåligt låter jag vara osagt men de har säkerligen knytit till sig duktiga utvecklare för att ta fram ett bra online-system. Att Sony har möjlighet att ta fram en online-tjänst som är lika bra eller bättre än Microsoft dito tvivlar jag inte en sekund på.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 maj 2006 - 21:56.
Postad 05 maj 2006 - 07:09
Detta borgar för en bra start då kunskapen finns, å andra sidan finns det alltid risker med att anlita "konkurrentens personal" (delar av det som skapas kan teoretiskt baseras på MS företagshemligheter och leda till stämningar etc.)
Kom också ihåg att dagens Live är slutprodukten av åratal av arbete, precis som i början av Live lär Sonys tjänst ha en del barnsjukdomar.
Microsofts Live-team har erfarenhet att luta sig tillbaka på, något Sony inte har i samma utsträckning, men alla är rookies i början.
Personligen tror jag att båda systemen kommer ha sina styrkor respektive svagheter, om någon är bättre än den andra vågar jag inte spekulera i.
Vi får vänta och se, förhoppningsvis får vi åtminstone en liten teaser på E3.
Postad 05 maj 2006 - 07:29
självklart kommer inte SONY kunna rubba XBOX LIVE. Jag menar MICROSOFT......DATORER.....INTERNET/BREDBAND.SONY är inte kännt för online spel heller. MICROSOFT har erfarenheten det har inte SONY inom datorer/internet etc. Men visst kan PS3 online bli helt ok, det tvivlar jag inte ett dugg på men jag tror det kan bli lite ryckigt när man spelar online med PS3an.Dessutom skulle väl Microsoft öka bandbredden i XBOX LIVE ytterligare för snabbare och bättre online-spel.
Skrev ett svar på dina direkt felaktiga påstående om Sonys kunskap om onlinespel och PS3:ans eventuella tillkortakommanden på den arenan men jag orkar inte bemöta ditt dravel mer. Vill du tro att allt Sony gör är fel så tro det.
Game over.
Postad 05 maj 2006 - 10:45
Bättre att säga att alla vinner. Konkurrens gynnar bara konsumenterna. Hade inte MS släppt 360 så hade vi inte fått blu-ray så billigt. Nu måste Sony sätta ett pris som direkt konkurrerar med 360.
Som sagt, bara att tacka och ta emot. Jag hoppas att 360-anhängarna inte bara sitter och letar fel under Sonys presskonferens, utan istället kan glädjas med oss som redan vet att den kommer leverera massor med spelglädje. Kanske blir ni sugna på att skaffa en själv?
Själv tänker jag hålla koll på TDU och FS:X från MS sida, och det ska bli spännande att se lite ingame till Wii.
E3 är snart här. En höjdpunkt för alla gamers. Låt oss hålla vapenvila och bara njuta av festen!

Med det några länkar till nextgenspel till både 360 och PS3(troligtvis):
Colin McRae to return in 2007 on Next-Gen Consoles
Wee!

The Outsider: New Screenshots
Kan bli bra...

Interstellar Marines Screens & Trailer
Missa inte trailern. Ganska oslipad just nu, men vissa bitar visar ordentligt med potensial. Den där stora roboten påminner om den i RoboCop. Lite kult...

Postad 05 maj 2006 - 12:12
CLICK PICTURE -1- (The Club Artwork)
CLICK PICTURE -2- (The Club Artwork)
CLICK PICTURE -3- (The Club Artwork)
“The Club is the most exciting game I have seen in ages. It's one of those titles, even at this stage in development, which I cannot put down - it will be huge.” said Matt Woodley, Creative Director of SEGA."
Postad 05 maj 2006 - 12:28
Den trailern gillade jag, grafiskt sett. Ser bättre ut nu än förutInterstellar Marines Screens & Trailer
Missa inte trailern. Ganska oslipad just nu, men vissa bitar visar ordentligt med potensial. Den där stora roboten påminner om den i RoboCop. Lite kult...

Postad 05 maj 2006 - 14:03
inte imponerats av någon bidl jag sett me spel till ps3 än tyvärr
har förbokat och hoppas att det kommer något så jag inte tvingas välja xbox360 framför ps3
Håll ut, E3 är snart här, Tekken, Gran Turismo osv.
Ha inte för höga förväntningar bara, skillnaden grafiskt sätt (om det är det du tänker på) kommer att vara minimal.
jo men hittils har de inte ens hållt xbox-klass =/
Ursäkta att jag säger detta men har du missat spel som UT2007, Metal Gear Solid 4, Motorstorm mm då? Jag är själv en PS, PS2 och Xbox ägare så jag kan åtminstonde jämföra... Om du satte dig in i det skulle du inse att alla PS3spelen som finns just nu skulle haverera på en Xbox, men 1 FPS kanske inte är något problem för dig

Postad 05 maj 2006 - 17:09
Ursäkta att jag säger detta men har du missat spel som UT2007, Metal Gear Solid 4, Motorstorm mm då? Jag är själv en PS, PS2 och Xbox ägare så jag kan åtminstonde jämföra... Om du satte dig in i det skulle du inse att alla PS3spelen som finns just nu skulle haverera på en Xbox, men 1 FPS kanske inte är något problem för dig
De spel du sett hittils har inte rullat på en PS3 utan på en PC...
Citera inte mer än nödvändigt /Zoiler
Redigerat av Zoiler, 05 maj 2006 - 19:58.
Postad 05 maj 2006 - 19:18
THE BIG GAMES OF E3
Mycket trevlig info där!

3 dagar kvar till Sonys presskonferens!
Sparar denna i min sig, listar de andra konferenserna med, med den rätta tiden för oss...
Redigerat av Fredag, 05 maj 2006 - 19:30.
Postad 05 maj 2006 - 19:54
För få exemplar är felfria i nuläget.
Man får hoppas att de får ordning på det tills dess att det börjar serietillverkas på allvar.
Om inte kan det bli dyrare än väntat för Sony och färre tillverkade än vad som behövs.
Källa?
http://www.theinquir.../?article=31443
Postad 05 maj 2006 - 19:54
Nej, många har rullat på ofärdig PS3-hårdvara men eftersom UT2007 med mera kommer se i stort sett likadana ut på PC som på PS3 så känns det som det kvittar, eller hurDe spel du sett hittils har inte rullat på en PS3 utan på en PC...

Och hela diskussionen kvittar eftersom om bara 3 dagar kommer Sony visa upp spel som leker med currentgen...så lönlöst att diskutera om detta nu.
Mycket felaktig också, känns ju som de sitter och gissar (gör de iofs kanske ocksåMycket trevlig info där!

Registrerade mig förresten på både IGN och Gamespot (~100 kr) igår så nu är festen täckt

Fast det går ju att se gratis nästan överallt ändå

Postad 05 maj 2006 - 21:53
Håller med fullständigt, vad gör det om sony tappat lite uppmärksamhet nu? Efter E3 om sony levererar, kommer uppmärksamheten runt Wii kännas som en fis i rymden.Heh, efter E3 kommer allt det här vara glömt och man kommer fokusera på vilka titlar som verkar intressanta, som sig börDen här misstron skadar tyvärr PS3:an och tillsammans med uppmärksamheten Wii har fått, så känns det faktiskt som om Sony kommer tappa en hel del av marknaden i år. :\
.
Postad 06 maj 2006 - 00:41
Mycket felaktig också, känns ju som de sitter och gissar (gör de iofs kanske ocksåMycket trevlig info där!
). Den läcker som ett såll med fel
.
Hittar inga fel, vad jag hört så stämmer deras "fasta" uppgifter. Men du får gärna utveckla vad du tänker på...
Tack för länken till HS, BTW!

Postad 06 maj 2006 - 15:06
Jag skulle kunna visa källa för varje men...orkaHittar inga fel, vad jag hört så stämmer deras "fasta" uppgifter. Men du får gärna utveckla vad du tänker på...

Chrome Hounds (samma sak har sagts om nästan vartenda spel jag räknar upp):
Chromehounds (Xbox 360) - Release: Summer 2006
Chromehounds brings squad-based multiplayer mech combat exclusively to the Xbox 360 for the first time ever. The war of the future has begun with three superpower nations fighting for world domination. Commanding fully customizable giant metal war machines called "Hounds", players must manage their tower of heavy artillery through giant war zones while engaging in cooperative squad-based tactics, and fighting intense battles against other real-time players via Xbox Live.
Typ varenda 3rd party xbox 360 spel finns ju med på den listan som "probable". Du har Bioshock (inte nämnts någonting om en PS3 version), Dead Rising och Lost Planet från Capcom (som ska vara exklusiva), Ping Pong (ska vara exklusivt), Test Drive Unlimited?
Och varför är Untold Legends bara i probable? Det är rätt självklart att det kommer vara på mässan =P. Och de har missat flertalet spel (de kanske inte räknar upp alla?)
För att inte tala om deras framsida där de har Half Life 2 (Valve uttryckte för nån vecka sedan Microsoftsupport

Så jag tycker det är för många konstigheter = jag litar inte ett dugg på "definite" heller.
Ville bara förklara, det är ju inte värt att argumentera över eftersom det bara är 2 dagar kvar

Postad 06 maj 2006 - 15:56
http://www.gamespot....ws/6149065.html
Inte helt uteslutet med andra ord...
Half Life räknar jag kallt med att få se under Sonys presskonferens. Det skulle vara rätt knäckande för PSM om det inte stämmde...
Börjar bli rätt fett nervig nu...

Postad 06 maj 2006 - 15:59
Postad 06 maj 2006 - 17:10
Nej, det är nog inte uteslutet.Test Drive Unlimited är bekräftat till PS2 och PSP:
http://www.gamespot....ws/6149065.html
Inte helt uteslutet med andra ord...
Inte egentligen eftersom de mer spekulerar än hänvisar till fakta. Men det har hänt flera gånger förut, med andra tidningar.Half Life räknar jag kallt med att få se under Sonys presskonferens. Det skulle vara rätt knäckande för PSM om det inte stämmde...
What? Lionhead har de köpt upp, inte Valve.Microsoft har redan köpt upp hela företaget.
Postad 07 maj 2006 - 09:41

Någon mer än jag som börjar bli grymt otålig efter att få höra lite "riktiga" rykten direkt från E3?

Postad 07 maj 2006 - 14:56
Vilket datu...., skoja bara Zoiler.Någon mer än jag som börjar bli grymt otålig efter att få höra lite "riktiga" rykten direkt från E3?

Jag har redan lagt undan pengar till en ps3, så E3 bör avgöra om det blir semester pengar i stället.
Postad 07 maj 2006 - 15:03
GRRR *hutar med näven*Vilket datu...., skoja bara Zoiler.
![]()
Jag har redan lagt undan pengar till en ps3, så E3 bör avgöra om det blir semester pengar i stället.

Kolla in Sonys reklamskyltar, gillar konceptet

http://www.jeux-fran...res-photos.html
Postad 07 maj 2006 - 15:55

Det sägs att Sony i slutet på konferensen har en överaskning som kommer ändra våran syn på PS3, vilket lett till rätt vilda spekulationer forum runtom klotet, hehe. Marknadsföringen är på topp, som vanligt. Hypen är enorm...
Vad gäller min favoritgenre, bilspel, så ska Gran Turismo 5 tydligen visa att dom är herre på täppan. Förbered er på att tappa hakan.

Trailern till MGS4 blir mellan 10-15 minuter och spelet kommer innehålla moment som tidigare inte funnits i spel förut. Dessa personer ska tydligen medverka:
Bara 32 timmar kvar då...

Postad 07 maj 2006 - 17:00
PLAY BEYOND ...Halo 3? (rätt uppenbart om man tittar på bilden med halo-gungan...)
![]()
Njaa, det där är ju ett monument som står i London tror jag det var... har för mig jag såg den byggas på en discovery-dokumentär. Hursomhelst är jag ganska övertygat att det inte är halo3 till ps3 iallafall

Postad 07 maj 2006 - 18:26
Heh ne, Halo 3 till PS3 är absurt.PLAY BEYOND ...Halo 3? (rätt uppenbart om man tittar på bilden med halo-gungan...)
![]()
Njaa, det där är ju ett monument som står i London tror jag det var... har för mig jag såg den byggas på en discovery-dokumentär. Hursomhelst är jag ganska övertygat att det inte är halo3 till ps3 iallafall
Jag antar att Fredag menar att Sony menar "Play Beyond Halo 3". Dvs som en pik mot Microsoft. Eller?
Tror inte heller det är Halo-relaterat, är nog bara där för att det ska se ut som en jättelik gunga. Avancerade versioner av enkla lekar, precis som de andra.
Postad 07 maj 2006 - 18:39
Fräck reklam som vanligt från Sony.Kolla in Sonys reklamskyltar, gillar konceptet
.
http://www.jeux-fran...res-photos.html
Lite OT; Hade inte Nokia lagt ner n-gage helt och hållet?
http://www.jeux-fran...1616_16_big.jpg
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 maj 2006 - 18:40.
Postad 08 maj 2006 - 13:52
Virtua Fighter 5 PS3 exklusivt.
http://www.gamespot....tml?sid=6149349
The game was being developed for Sega's new Lindbergh arcade board, which is based on a 3GHz Intel Pentium 4 CPU. The fact the board was based on PC architecture led some to speculate the game would be coming to the Xbox 360, as the porting process would be less complex than that to other consoles.
Ja för den Nvidia-baserade GPU:n i Lindbergh gav ju annars ingen hint om vem som skulle få hemversionen...

Postad 08 maj 2006 - 15:29
Nej, eftersom Virtua Tennis 3 som också är Lindberghbaserat kommer till 360 så var inte exklusivitet så självklartVirtua Fighter 5 PS3 exklusivt.
http://www.gamespot....tml?sid=6149349The game was being developed for Sega's new Lindbergh arcade board, which is based on a 3GHz Intel Pentium 4 CPU. The fact the board was based on PC architecture led some to speculate the game would be coming to the Xbox 360, as the porting process would be less complex than that to other consoles.
Ja för den Nvidia-baserade GPU:n i Lindbergh gav ju annars ingen hint om vem som skulle få hemversionen...

http://www.xboxyde.c...10446_2_en.html
Postad 08 maj 2006 - 17:37
Postad 08 maj 2006 - 18:08
men poängen var att det var lustigt hur gamespot (eller "some") lyckats göra kopplingen pc-baserad hårdvara och 360, ser inte hur 360 skulle vara enklare att porta till än PS3
Möjligen en kvarleva från xbox tiden !? Att de tror xbox360 är lika lik en pc som xbox var. Xbox360 har ju t.o.m. ett helt eget OS byggt från grunden så troligvis är den inte alls lättare att porta till än det är att porta till PS3, jag håller alltså med

Postad 08 maj 2006 - 18:36
har inte Sony fixat det bra för ps2-ägare eftersom alla spel som ps2-ägarna införskaffat sig, är fullt spelbara på ps3. Det enda de behöver byta ut är konsollen, vilket måste vara relativt billigt om man jämför mot Xbox 360.
Där skulle det rent teoretiskt och fullt praktiskt möjligt, kunna gå att spela alla xbox spel man har införskaffat sig om det inte vore för att de inte "öppnat" spelen för 360'n (inte därmed sagt att det bara beror på microsoft, det kan handla om licensfrågor från speltillverkarna m.m.).
Det tycker jag verkar snålt att suga ur köparna deras surt förvärvade slantar. Vad jag menar är att om du t.ex köpt NHL 2k6 till xbox och du sedan köpt dig en 360 måste införskaffa spelet igen fastän det rent tekniskt skulle fungera.
Fördel Sony!
Redigerat av stellanb, 08 maj 2006 - 18:38.
Postad 08 maj 2006 - 18:39
Postad 08 maj 2006 - 18:42
För att jämföra med Sony så är det ju några PS2 spel bl.a tekken5 som ens INTE fungerar med den senaste revisionen utav PS2. Så att säga att ALLA PS2 spel kommer fungera med PS3 är inget man ska ta med 100%
Sedan är det inte att suga ut pengar, det är ju upp till var och en om man vill köpa vissa spel eller inte och dom flesta vet ju vilka som fungerar till 360.
Postad 08 maj 2006 - 19:02

Postad 08 maj 2006 - 19:03
Viktiga hålltider för årets E3:när börjar E3 imorgon?? kommer vi få några godheter imorgon?? och vilken tid? på morgonen svensk tid?
2006-05-08 kl 4:00PM PDT (kl 01.00 svensk tid) - Sony presskonferans
2006-05-09 kl 9:30AM PDT (kl 18.30 svensk tid) - Nintendo presskonferans
2006-05-09 kl 12:00PM PDT (kl 21.00 svensk tid) - Microsoft presskonferans
2006-05-10 - 2006-05-12 E3 Expo i Los Angeles Convention Center
Postad 08 maj 2006 - 19:08
Jo, men min ståndpunkt var bara, fördel Sony om man tittar på nuläget. Sen att microsoft kommer att öppna de flesta spelen till 360 är väl bara ett bevis på att Sony har gjort nåt bra och de vill inte vara sämre.
Att MS ska öppna alla sina spel var något dom visste tidigare och även en självklarhet så det har nog inte med Sony att göra =)
Fördel och fördel vet jag inte med tanke på att vissa PS2 spel inte fungerar på nyaste PS2:an

Men det blir säkert bra för både MS och Sony till slut

Postad 08 maj 2006 - 19:17

Bifogad fil(er)
Postad 08 maj 2006 - 19:18
ojojoj, snart är det nära. Alla godbitar kommer plockas ut. PS3 visar ingame grafiken, Wii visar nya mario, Xbox 360 med HALO3 o andra coola spel som släpps i år aaaaaaahh fan va nice!!Viktiga hålltider för årets E3:när börjar E3 imorgon?? kommer vi få några godheter imorgon?? och vilken tid? på morgonen svensk tid?
2006-05-09 kl 9:30AM PDT (kl 18.30 svensk tid) - Nintendo presskonferans
2006-05-09 kl 12:00PM PDT (kl 21.00 svensk tid) - Microsoft presskonferans
2006-05-10 - 2006-05-12 E3 Expo i Los Angeles Convention Center
Postad 08 maj 2006 - 19:23
Fast det var förra Virtua Tennis till PS2 också, och det kom även en PSP version så det var rätt otippat med multiformat för 3an.Att det skulle vara exklusivt var väl svårt att gissa ja (förutom att VF4 var PS2 exculsive)...
Jag antog på ditt "vem" och "hemversionen" att du fokuserade poängen på exklusivitet men nu fattar jag vad du menar. "Some" är indeed ute och fiskar lite

Edit: Ray, med tanke på att det bara är 5 timmar kvar skulle jag nog säga att NU är det nära

Redigerat av Zoiler, 08 maj 2006 - 19:24.
Postad 08 maj 2006 - 19:29
Viktiga hålltider för årets E3:
eeeh denna tid har väl redan varit 8/5 01:00

Skoja bara, förstår att det blir den 9: för oss

Förväntar mig mycket skrivet här imorgon när jag vaknar

Postad 08 maj 2006 - 19:49
Jag är övertygad om att MS kommer att ha mer inbyggt stöd för portning av pc-spel till 360. Det är ingen slump att unified-shaders som finns i Xenos kommer att vara en del av DirectX i Vista. Hur mycket enklare det är nu idag (med ganska omogna dev-kits), vill jag låta vara osagt, men är övertygade pm att delar av DirectX går igen i dagens 360 grafik-api. Hur trogen Lindbergh är Windows grafik api är en annan okänd parameter.Att det skulle vara exklusivt var väl svårt att gissa ja (förutom att VF4 var PS2 exculsive) men poängen var att det var lustigt hur gamespot (eller "some") lyckats göra kopplingen pc-baserad hårdvara och 360, ser inte hur 360 skulle vara enklare att porta till än PS3. 360 ligger längre ifrån hårdvarumässigt och såväl PS3 som 360 använder egna grafik-API (även om båda har sina släktingar inom pc) så i det avseendet är de helt lika.
Postad 08 maj 2006 - 20:00
Betyder det att de öppnar gamla spel även för 360 Core paket? Det vore riktigt schysst!!!!Att MS ska öppna alla sina spel var något dom visste tidigare och även en självklarhet så det har nog inte med Sony att göra =)
Postad 08 maj 2006 - 20:36
Ok ok, men håll med om att du är lite nyfiken vad dessa lådor innehåller. (E3 expo 2k6)
Det är helt solklart! BOOTH BABES !!!

Postad 08 maj 2006 - 20:59
Ok ok, men håll med om att du är lite nyfiken vad dessa lådor innehåller. (E3 expo 2k6)
Det är helt solklart! BOOTH BABES !!!
Boothbabes är portade på E3 frånochmed i år dessvärre...
Såg att aftonbladet har länkat till näringsliv24 som i SIN tur har tagit upp den gamla merril-lynch rapporten som debaterats ganska flitigt de senaste veckorna...
Inte direkt purfärska nyheter...

Postad 08 maj 2006 - 21:17
De reglerna gäller bara inne på området det är därför Sony har sina i lådor utanför, jag tror tyskarna skulle köra med ett liknande koncept under fotbolls-VM, .... men jag kan ha missförstått det där.Boothbabes är portade på E3 frånochmed i år dessvärre...Det är helt solklart! BOOTH BABES !!!

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar