Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *

2934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 augusti 2006 - 09:26

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Falukorv

Då får du ringa rätta ..  http://www.sovida.com  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Dra ner manualen via länken du la in.
Sidan 88 i pdf-filen (svenska sid. 41), så ser du att den ska heta XL-2400.

Postad 04 augusti 2006 - 14:24

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Gabbe

Ser att den heter XLXL 240 Lamda där :blink:

Postad 04 augusti 2006 - 16:10

BastuLasse
  • BastuLasse
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Gabbe

Ser att den heter XLXL 240 Lamda där  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att du ska putsa glasögonen. XL-2400 heter lampan och inget annat, om man nu ska tro manualen.

Jag har haft denna TV i snart 4 månader och är helnöjd. :lol:

Saknar bara bättre tv-signal (har canaldigitals analoga crapkabeltv och får inte in boxer), sen så har jag bara progressiv komponent från dvd:n (Marantz DV6500) men det är ändå riktigt bra. Det jag undrar över är om bildkvalitén blir så pass mycket bättre med hdmi att det är värt besväret att sälja marantzen och köpa en SONY NS76?

Har aldrig sett denna TV matas med hdmi från dvd. Men jag har sett den med CMORE HD på Expert i Umeå och det var riktigt tjusigt, längtar till CD får tummen ur och HDTVfierar sitt kabeltvnät :lol:

Postad 04 augusti 2006 - 18:04

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

• 1 209 inlägg
  • 0

Jag hittade aldrig något svar på min fråga angående hur man ser den sammansatta lamptiden i servicemenyn!?

Någon som har lust att upplysa mig?

Skulle uppskatta det.

<{POST_SNAPBACK}>

Igen? :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 00:46

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Gå in i service menyn där står det direkt hur länge lampan har lyst,
sök på service meny

Postad 05 augusti 2006 - 01:51

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

• 1 209 inlägg
  • 0

sök på service meny

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, nu är jag inne, och längst ner står det: Working Time: 210:33.

Hur skall man tolka det? 2100 timmar eller nåt sånt?

Det finns förövrigt lite nya bilder på min tv/screenshots i mitt galleri.

Postad 05 augusti 2006 - 05:32

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

sök på service meny

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

210 Timmar och 33 minuter. :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 11:35

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
På Boxers hemsida undrar dom vilken digitalmottagare jag har - jag har inget surroundsystem, så jag tänke använda den inbyggda tunern. Nu verkar inte apparaten finnas med bland alternativen? Jag har laddat ner den "tekniska manualen" från Sonys hemsida, men där förklarar dom bara ingående hur man byter batteri i fjärrkontrollen.

Tack på förhand.

Postad 05 augusti 2006 - 12:25

Unregisteredfc39fa73
  • Unregisteredfc39fa73
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tjena...

Köpte denna TV för rätt länge sen nu men har inte testat med XBOX 360 förns idag. Nu är det så att när jag kopplat allt från XBOX till TV med komponent och ställt in 1080i inne i konsolen. Inga problem så långt. Men så fort jag sätter i en film och börjar spela den slås bilden automatikst om till 576p av någon anledning?

Någon som kan hjälpa mig?

Tack
Tommy

Postad 05 augusti 2006 - 12:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Tjena...

Köpte denna TV för rätt länge sen nu men har inte testat med XBOX 360 förns idag. Nu är det så att när jag kopplat allt från XBOX till TV med komponent och ställt in 1080i inne i konsolen. Inga problem så långt. Men så fort jag sätter i en film och börjar spela den slås bilden automatikst om till 576p av någon anledning?
Tack
Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Xbox360 kan inte skala upp DVD-filmer. Inget fel.

Postad 05 augusti 2006 - 12:53

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

På Boxers hemsida undrar dom vilken digitalmottagare jag har - jag har inget surroundsystem, så jag tänke använda den inbyggda tunern. Nu verkar inte apparaten finnas med bland alternativen? Jag har laddat ner den "tekniska manualen" från Sonys hemsida, men där förklarar dom bara ingående hur man byter batteri i fjärrkontrollen.

Tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, den är helt enkelt inte godkänd av dom, men det spelar ingen roll. Du behöver en CA-modul som hanterar Viaccess. http://www.boxer.se/?page=220

Postad 05 augusti 2006 - 13:32

Unregisteredfc39fa73
  • Unregisteredfc39fa73
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Tjena...

Tack
Tommy

<{POST_SNAPBACK}>

Xbox360 kan inte skala upp DVD-filmer. Inget fel.

<{POST_SNAPBACK}>

ok, kan vara en bra förklaring :blink:
tackar

Postad 05 augusti 2006 - 13:37

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
360 skalar upp filmerna om du använder VGA kabeln. Inte Komponent!

Postad 05 augusti 2006 - 14:00

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Hej.

Nu har jag varit på SIBA i Halmstad och tittat igen på denna TV. Jag fick en mycket bättre upplevelse än när jag var i Jönköping och såg den. På SIBA i Halmstad var den mycket bättre uppställd och jag är imponerad :blink:

Fick se någon demo-dvd som satt i någon allt-i-ett pryl från Sony kopplad med HDMI. Den visade upp en fantastisk bild och betraktningsvinkeln var imponerande. Nu hade jag mina 2 barn med mig så jag han aldrig kolla på någon vanlig film men jag blev inte mindre sugen på denna modell i alla fall. Carin som är 2,5 år sa "Vilken stoooooor TV pappa" :lol:

Synd att frugan jobbade så hon inte fick uppleva det. Hade varit lite lättare att övertyga henne om vikten av att ha en 50 tummare hemma :lol:

MVH Kribban

Postad 05 augusti 2006 - 15:39

Unregisteredacacb5f3
  • Unregisteredacacb5f3
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har nu haft denna tv i drygt en månad och ja, vad säger man?? ett av mina bästa köp någonsin nöjd med allt! En sak bara, nån annan som märkt av att man fort vänjer sig vid stor bild?? tyckte väl den var stor dom första dagarna typ, nu känns det helt normalt, och den enda gången man reflekterar över storleken är när man tittar på sin 32 tummare i sängkammaren och tycker att det känns som jättelitet.... :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 19:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
*nickar* eller om man hälsar på morsan och ser på deras 28 tummare,tror ju att man har nå fel på synen..

Ser ju ut som en husvagns tv :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 21:17

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Synd att frugan jobbade så hon inte fick uppleva det. Hade varit lite lättare att övertyga henne om vikten av att ha en 50 tummare hemma ;)

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Hälsa henne att storleken HAR betydelse! :)

Både jag & min fru är kanonnöjda med TV:n...
(Förutom att jag ibland stör mig på "antireflex-hinnan")

Postad 05 augusti 2006 - 23:18

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Har nu haft denna tv i drygt en månad och ja, vad säger man?? ett av mina bästa köp någonsin nöjd med allt! En sak bara, nån annan som märkt av att man fort vänjer sig vid stor bild?? tyckte väl den var stor dom första dagarna typ, nu känns det helt normalt, och den enda gången man reflekterar över storleken är när man tittar på sin 32 tummare i sängkammaren och tycker att det känns som jättelitet....  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Déjà vu! :)
Twin souls??

Postad 06 augusti 2006 - 00:11

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

• 1 209 inlägg
  • 0

sök på service meny

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

210 Timmar och 33 minuter. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det verkligen stämma? Jag har haft den sedan november-05.

Det låter fruktansvärt lite måste jag säga. ;)

Postad 06 augusti 2006 - 09:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 757 inlägg
  • 0

sök på service meny

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det där kan fan inte stämma.
På min får jag Working time: 162:26
Jag har hårdkört TV cirka 6-8 timmar om dan sen februari.
Jag har räknat ut att jag borde ligga på runt 1400 timmar vid det här laget.
Det är inte antalet dagar den visar? skulle stämma bra isåfall om jag räknar på det sättet.
I menyn finns även Lampmeny men när jag markerar den och trycker enter så händer inget.
Kanske är där inne som man kan läsa antal lamptimmar.

Postad 06 augusti 2006 - 10:16

Borken89
  • Borken89
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hej igen!
Jag har i princip bestämt mig för ett köp nu men kom på en sista fråga. Jag har ju då en boxer och är lite orolig för hur bilden kommer att bli då folk har sagt att den är dålig. Men då undrar jag: kan man jämföra bilden man får på denna tv (med boxer alltså) med bilden man får på en 32" LCD (med boxer)? Alltså vilken är bäst och varför? För anledningen till att bilden blir dålig beror väl på att tvn är högupplöst och signalen komprimerad och lågupplöst. Därför borde bilden bli lika dålig på en LCD tv, eller har jag fel? Skulle vara bra om jag kunde jämföra med mina föräldrars tv (en Andersson Y70).

Tacksam för svar!

Postad 06 augusti 2006 - 11:12

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

sök på service meny

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det där kan fan inte stämma.
På min får jag Working time: 162:26
Jag har hårdkört TV cirka 6-8 timmar om dan sen februari.
Jag har räknat ut att jag borde ligga på runt 1400 timmar vid det här laget.
Det är inte antalet dagar den visar? skulle stämma bra isåfall om jag räknar på det sättet.
I menyn finns även Lampmeny men när jag markerar den och trycker enter så händer inget.
Kanske är där inne som man kan läsa antal lamptimmar.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm skumt. Kanske är något annat den räknaren är till för då :) ( ? )

Postad 06 augusti 2006 - 12:12

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
kan ju inte gärna vara antalet dagar och antalet timmar: 162:23 vore då logiskt men knappast 162:26 ;)

Postad 06 augusti 2006 - 12:20

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Borken89: Den är bra mycket bättre än en 32" LCD enligt mig i alla fall som är en av de mer skeptiska till den här tv:n i forumet (har altlså inte en själv..)... För ett par dagar sedan så var jag på onoff som visade hemsk dålig signal på alla tv-apparaterna, men bäst bild leverade plasmorna och denna , lcd:erna lågt långt efter

Den här ger långt mycket mer naturtrogen bild en en LCD-tv i mitt tycke. Dock är den ju stor :)
Inget ont om Andersson y70 men jag har sett deras LCD:er in action och om det är det du jämför blir du INTE besviken. Besviken kanske man blir om man jämför med en Pioneer Plasma eller någon annan plasma med mycket bra deinterlacer (Marantnz, vissa LG-modeller) eller om man jämför med en bra CRT.

Kan säga att samma dag jag satt och skruvade på denna så satt jag också och skruvade på Sonys senaste 40:are (V-serien) och även om ingen levererade en bild jag var nöjd med så var denna tv:n tvivelsutan snäppet bättre, sedan har de ju dock andra problem som betrakninsgvinklar osv men det är ju en helt annan femma.

Sedan med tiden kan du säkert skaffa dig en lyxigare digtaltv box som kan skala upp bilden till 720p och då blir det nog fin-fint ;)

Nä var inte orolig att den ska vara sämre än en Andersson LCD :)

Postad 06 augusti 2006 - 13:19

Borken89
  • Borken89
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tack Grimmy!
Nu känns det verkligen som att ett köp är nära. Bilden från boxer kanske inte är så bra på mina föräldrars Andersson men den är iaf acceptabel. Så om bilden blir bättre med sonyn så kommer jag nog inte ha några problem med bilden. Kan det dock vara så att storleken på sonyn gör att bilden ser mer pixlig ut och kanske därför lite sämre?

Redigerat av Borken89, 06 augusti 2006 - 13:20.

Postad 06 augusti 2006 - 14:00

Borken89
  • Borken89
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ingen med denna tv som skulle kunna tänka sig att ta lite screenshots på Scandinavian masters som går på 4:an 13.00 - 17.05 idag? ;) Vore intressant att se hur golf gör sig på denna tv.

MVH

Simon

Postad 06 augusti 2006 - 16:00

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Ingen med denna tv som skulle kunna tänka sig att ta lite screenshots på Scandinavian masters som går på 4:an 13.00 - 17.05 idag?  ;) Vore intressant att se hur golf gör sig på denna tv.

MVH

Simon

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla de två sista bilderna i mitt galleri. :)
Ignorera reflexerna från fönstren...

Postad 06 augusti 2006 - 16:04

Borken89
  • Borken89
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tack!
Vad tycker du om bilden? kan ju vara lite svårt att se på ett screenshot.

Postad 06 augusti 2006 - 16:53

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Tack!
Vad tycker du om bilden? kan ju vara lite svårt att se på ett screenshot.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade tidigare en Sony 32" Widescreen bildrörsTV och det är svårt att göra en jämförelse, man måste titta och bedöma själv. Jag är iaf helnöjd! ;)
Se mina tidigare inlägg:
https://www.minhembi...dpost&p=1080490
..och..
https://www.minhembi...dpost&p=1085567

Postad 06 augusti 2006 - 19:06

Borken89
  • Borken89
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ok, tack!
Jag tror att man vänjer sig vid bilden rätt snabbt och dessutom så är jag inte så jättekräsen. Så jag tror att det blir ett köp snart. Tänkte köpa till en Sony DVP-NS76H och förhoppningsvis den här eftersom den passar perfekt till tvn.

Redigerat av Borken89, 06 augusti 2006 - 19:06.

Postad 06 augusti 2006 - 19:54

YaKoSTaR
  • YaKoSTaR
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Lite OT men:

http://www.computerc...?sectionId=2431

Värt ? Hur mycket tror ni den TVn kommer kosta under mellandagsrean om några månader ?

Postad 06 augusti 2006 - 20:59

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Här har ni ytterligare en nöjd 50" Sony-ägare! Köpte min på OnOff i onsdags och måste säga att den är fenomenalt bra! En fråga bara: hur mycket bättre blir bilden med en vettig DVD-spelare som skalar upp till 720p? Min nuvarande leverar nämligen bara 576p via HDMI.

Postad 06 augusti 2006 - 21:12

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Lite OT men:

http://www.computerc...?sectionId=2431

Värt ? Hur mycket tror ni den TVn kommer kosta under mellandagsrean om några månader ?

<{POST_SNAPBACK}>

Lite OT ;)???

Varken den länkade TV:n eller frågan hör väl hemma i den här tråden!!?

mvh Manor

Postad 07 augusti 2006 - 10:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 757 inlägg
  • 0

Här har ni ytterligare en nöjd 50" Sony-ägare! Köpte min på OnOff i onsdags och måste säga att den är fenomenalt bra! En fråga bara: hur mycket bättre blir bilden med en vettig DVD-spelare som skalar upp till 720p? Min nuvarande leverar nämligen bara 576p via HDMI.

<{POST_SNAPBACK}>

Beror på spelaren. Vad har du för spelare nu?
Oftast blir bilden bättre och skarpare om man skalar upp bilden till 720p.
Men detta är ingen garanti. Finns många spelare i den lägre prisklassen som Pioneer dv-696 och Samsung dvd hd-860 som gör ett kasst jobb med uppskalningen.
Själv har jag en Sony ns76 som gör ett mycket bra jobb. Men går du upp i prisklassen så finns det även bättre som Denon DVD-2910 och Pioneer Dv-989. Men då pratar vi om prisklasser mellan 6000-9000 kr. Tycker inte det är värt att lägga så mycket på en DVD spelare med uppskalning när HD-DVD och Blu-Ray kommer i höst-vinter.

Kolla om du kan låna hem en Sony Ns76 och jämför med den du har.
Den ligger på runt 1500 spänn idag.
Är kanonnöjd med bilden på den :)

Postad 07 augusti 2006 - 14:37

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Beror på spelaren. Vad har du för spelare nu?
Oftast blir bilden bättre och skarpare om man skalar upp bilden till 720p.
Men detta är ingen garanti. Finns många spelare i den lägre prisklassen som Pioneer dv-696 och Samsung dvd hd-860 som gör ett kasst jobb med uppskalningen.
Själv har jag en Sony ns76 som gör ett mycket bra jobb. Men går du upp i prisklassen så finns det även bättre som Denon DVD-2910 och Pioneer Dv-989. Men då pratar vi om prisklasser mellan 6000-9000 kr. Tycker inte det är värt att lägga så mycket på en DVD spelare med uppskalning när HD-DVD och Blu-Ray kommer i höst-vinter.

Kolla om du kan låna hem en Sony Ns76 och jämför med den du har.
Den ligger på runt 1500 spänn idag.
Är kanonnöjd med bilden på den :)

<{POST_SNAPBACK}>

För tillfället har jag en Samsung DVD-HR725. Tycker inte riktigt att bilden är så bra som den borde kunna vara. Får ta en titt på Sonyn du nämner.

Redigerat av Unregistered34914, 07 augusti 2006 - 14:38.

Postad 07 augusti 2006 - 14:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 757 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

För tillfället har jag en Samsung DVD-HR725. Tycker inte riktigt att bilden är så bra som den borde kunna vara. Får ta en titt på Sonyn du nämner.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Den har jag faktiskt själv haft hemma på prov när jag va ute efter en spelare med uppskalad HDMI, för att sen märka att den inte skalade upp alls :)
Nja, den spelaren är inget mästerverk i bild och du kommer att uppleva stor skillnad med Sony eller även Philips som har bra billiga spelare som skalar upp bilden.

Postad 07 augusti 2006 - 18:08

Strahd
  • Strahd
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej alla.
Har nu gått och funderat länge på denna TV och har mer eller mindre bestämt mig för att slå till om drygt 1 vecka då vi flyttar från en 1:a till en 2:a och därmed får större plats. Har dock några frågor som jag undrar om ni kan besvara. Jag kommer främst att använda TV'n för att se på DVD och då till stor del japansk animation. För tillfället har jag Sony's hemmabiosystem DAV-DZ700FW och den har dessvärre ingen HDMI utgång och den skalar dessutom inte upp bilden. Har jag förstått det hela rätt i att jag borde investera i en ny DVD-spelare för att få en bra bild på mina filmer eller skulle det räcka med en bra scart/komponentkabel? Lär ju ändå köpa en PS3 vad det lider och vet därför inte om det är värt att lägga ut ytterligare ca 1500 i dagsläget.

Postad 07 augusti 2006 - 19:56

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

Lär ju ändå köpa en PS3 vad det lider och vet därför inte om det är värt att lägga ut ytterligare ca 1500 i dagsläget.

Då skulle jag nog spara dem där 1500kr en ny DVD skulle kunna kosta och lägga dem på BD film och spel istället. Trotsallt inte så länge till 17 november :)

Postad 07 augusti 2006 - 23:20

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Beställde pjäsen igår. Nu såg jag i godssökningen detta:

Status
2006-08-07 18:45 Stockholm Tomteboda Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

2006-08-07 18:45 Stockholm Tomteboda Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.

:) ;) :D ;)

Trist om dom tappat den i golvet eller liknande...

Dessutom står det att fanskapet väger 48.5 kg! Hur kan det vara möjligt? Får jag betala för träpallen också eller?

Redigerat av superapan, 07 augusti 2006 - 23:21.

Postad 08 augusti 2006 - 12:17

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Här hittar ni en recension av en ny 60" 1080p BP-TV från Sony som släppts i USA (hittade den inte i tråden).
Den europeiska versionen lär inte diffa alltför mycket, förhoppningsvis lite mindre buggig. :)

http://reviews.cnet....-2.html?tag=nav

Jag undrar om det är värt att vänta på 1080p, för filmvisning betyder det kanske inte så mycket men för surfning och bildvisning så borde 1080p ge ett ordentligt lyft.

Postad 08 augusti 2006 - 12:47

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Här hittar ni en recension av en ny 60" 1080p BP-TV från Sony som släppts i USA (hittade den inte i tråden).
Den europeiska versionen lär inte diffa alltför mycket, förhoppningsvis lite mindre buggig. :)

http://reviews.cnet....-2.html?tag=nav

Jag undrar om det är värt att vänta på 1080p, för filmvisning betyder det kanske inte så mycket men för surfning och bildvisning så borde 1080p ge ett ordentligt lyft.

<{POST_SNAPBACK}>

Har lite mer information om den ovan nämnda uppföljaren som kommer i höst. Det finns nämligen mycket intressant att läsa i den här tråden på AVSForum, även om den är lite i längsta laget. Ägarna verkar iallafall väldigt positiva, bildkvalitén verkar strålande och allt är sång och dans! Frågan är om det inte får bli en sådan godbit i vinter!

Redigerat av suckerpunch, 08 augusti 2006 - 12:52.

Postad 09 augusti 2006 - 18:16

suckerpunch
  • suckerpunch
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Såg den här på SIBA idag, där de spelade nån reklam-DVD från Spny uppskalad till 1080i, men bilden var pixlig och blek från 2,5 meter. Är det verkligen såhär illa eller va inställningarna dåliga? Kändes inte som om man såg på något som var HD-Ready precis, blev väldigt besviken ... Ge mig lite glada nyheter så jag kan köpa den!

Postad 09 augusti 2006 - 20:28

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Tjena Suckerpunch!

Förstår helt vad du menar! Jag har sett den på en 5-10 olika butiker (Siba, onoff, Expert mm) på olika ställen och den kan verkligen se bedrövlig ut den här SOnyn. Till viss del är det helt klart inställningarna men det är nog inte den största boven. Det de matar TV:n med brukar vara av riktig taskig kvalite´ och då blir det ju illa! Men jag är övertygad att med en riktigt bra DVD (Denon 1920 eller Marantz DV6600) som skalar upp till 720p så blir det nog väldigt bra! Det beror förstås på vad man jämför med och vad man har för referenser.

Sist jag såg denna TV var på Siba här i Uppsala och då visades Monsters Inc uppskalat till 720p via HDMI. Det var nån pioneer DVD-inspelare de hade. Alla apparater i butiken visade samma film och det var svårt att bli riktigt nöjd med bilden så det var hemskt ljust i butiken samt att det satt en 37" philips för typ 20000:- precis bredvid. Den hade mycket klarare färger och högre upplösning vilket gjorde att man inte blev helt nöjd med Sonyn då den upplevdes som mer pixlig.

Så det är verkligen svårt att få se den i sig bästa dager i en butik. Man måste nog åka till nån polare som har den och kolla på en i lite mer mörker kanske. Det är ju så många här som är lyriska över hur bra denna TV är så det MÅSTE vara ett kap som jag ser det! Synd att man inte får uppleva denna grymma bild bara.

Men köpmässigt så skulle jag inte tveka om jag hade pengarna just nu, jag tror att man blir nöjd!

Hade´

Postad 09 augusti 2006 - 21:43

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
Hur pass mycket väsen för Tvn´s fläkt?, avståndet är ganska nära, runt 2,5m.

Någon som har koll på om denna aparat kommer doppa mer i pris den närmaste tiden?

Postad 09 augusti 2006 - 21:45

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
ligger ju redan på ett grymt bra pris så tror inte den lär sjunka särskillt mycket

Postad 09 augusti 2006 - 22:33

makrolon
  • makrolon
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som har koll på om denna aparat kommer doppa mer i pris den närmaste tiden?

<{POST_SNAPBACK}>

Det tog mig någon dag innan jag ens lade märke till fläkten.
Du kommer inte att störas utav fläkten eller ens höra den om du har ljud på.

EDIT:NM :)

Redigerat av makrolon, 09 augusti 2006 - 22:36.

Postad 09 augusti 2006 - 23:22

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det tog mig någon dag innan jag ens lade märke till fläkten.
Du kommer inte att störas utav fläkten eller ens höra den om du har ljud på.

EDIT:NM :)

<{POST_SNAPBACK}>

Visst hörs fläkten vid lågt ljud...
Men det är en vanesak...

Postad 10 augusti 2006 - 00:45

makrolon
  • makrolon
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ok då skiljer det sig nog från tv till tv för min veckogamla tv är fläkten helt ohörbar på lägre volymer.
Betydligt(!) mycket tystare än min xbox som jag kör på 10% fläkthastighet.
Mitt ljuddämpade Antec sonata II datorchassi med voltmoddade fläktar låter till och med något mer.

Postad 10 augusti 2006 - 14:08

Unregistered34914
  • Unregistered34914
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har inte ens märkt att det finns en fläkt. Så tyst är den i min!

Postad 10 augusti 2006 - 14:45

Unregisteredf2a4792e
  • Unregisteredf2a4792e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Idag har äntligen www.schnaepp.de skickat tv till mig. De var lite sega med betalningen. Från min sida var det inget problem att föra över pengar till deras konto (förra torsdagen) men de fick pengarna först idag!? Enligt banken ska det ta 2 dagar..

Fick bekräftelse via email att de har skickat Tv:n. Får se hur lång tid det tar för den att komma fram.

Priset enligt banken inklusive frakt blev 12200 kr. (1324 Euro)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.