Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 30 March 2008 - 10:19
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hur mycket jag än tycker om den här boxen och alla dess funktioner så kan jag inte låta bli och bli rejält trött på den i emellanåt. Troligen kommmer jag sälja den och bygga mig en HTPC istället - även där får man troligen räkna med lite buggar, men kan åtminstone felsöka dem själv.
/Robbban HTPC?Hur hade du tänkt dig då? Bygga en PC och stoppa in en (eller flera) TV-mottagarkort? Hur många mottagarkort kan man ha? Vad skulle hårdvaran kosta på ett ungefär? Vilket operativsystem på PC:n? Vilken mukvara för att hantera mottagare, visning och inspelningar? Kan man få det att fungera som med MyStuff vad gäller EPG och Control Timers då? Har du några länkar att dela med dig till ställen där man kan läsa mera? /Bosse
Postad 30 March 2008 - 14:21
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
TOPFIELD Firmware Download-sida trasig???? Jag skulle försöka att fixa min toppy med att lägga tillbaka en äldre f/w som jag också tänkte patcha. Så jag skulle hämta hem f/w-filer från Toppy. Men nu visas inga filer för mig längre! Topfields hemsida Tidigare var det så att när jag valt min box TF5700PVRt så dök det upp 4 rader med möjliga f/w att ladda ner, numera händer ingenting alls! Och när jag kopplar upp mot sidan så larmar min pop-up blocker, det gjorde den inte förut. Har provar med FireFox och IE7 både med och utan pop-up blocker, samma dåliga resultat!
Nån annan som ser detta också, eller beror det på att jag haft igång min dator för länge (över sommartidsomställningen tex)?
/Bosse
Samma problem här...ser inga filer. Kolla på ett par andra "boxar" också och de har ej heller några filer. Borde således vara fel på deras sida och inte våra datorer ;-). Tror jag har ett par f/w från..hmm...typ februari och juni så hojta bara till om jag ska maila dem till dig. /SwedXit
Postad 30 March 2008 - 16:12
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hur mycket jag än tycker om den här boxen och alla dess funktioner så kan jag inte låta bli och bli rejält trött på den i emellanåt. Troligen kommmer jag sälja den och bygga mig en HTPC istället - även där får man troligen räkna med lite buggar, men kan åtminstone felsöka dem själv.
/Robbban HTPC? Hur hade du tänkt dig då? Bygga en PC och stoppa in en (eller flera) TV-mottagarkort? Hur många mottagarkort kan man ha? Vad skulle hårdvaran kosta på ett ungefär? Vilket operativsystem på PC:n? Vilken mukvara för att hantera mottagare, visning och inspelningar? Kan man få det att fungera som med MyStuff vad gäller EPG och Control Timers då? Har du några länkar att dela med dig till ställen där man kan läsa mera?
/Bosse
Man blir då tvungen att stoppa i minst två TV-mottagarkort ja. Hur många man kan ha tror jag bara begränsas av moderkortets platser. Hårdvaran skulle gå på ungefär som vad en Topfield kostar - kanske lite mer, men då får man en maskin som kan uträtta mycket mer än vad Toppyn kan också. OS skulle jag köra Vista. Angående CTs så har jag inte koll på detta, men är övertygad om att det går att få till. Angående EPG så verkar många använda XMLTV eller vad det heter. Mjukvaran för att spela upp TV/Radio/MP3/MKV/DIVX mfl. blir antingen Mediaportal eller den inbyggda Media Center i Vista. Om du vill läsa mer om detta så börja förslagsvis med forumdelen HTPC här på Minhembio. Jag ska i vilket fall som helst bygga en HTPC, kommer inte att börja med TV-kort direkt, utan kompletterar med det senare om jag blir ännu tröttare på Toppyn än vad jag är idag. /Robban
Redigerat av Rob74, 30 March 2008 - 16:14.
Postad 30 March 2008 - 22:24
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Min TF5700PVRt låser sig... Jag kör MyStuff 5.51 sedan länge och jag uppdaterade min f/w till 3.17 för ett par veckor sedan. Nu har jag ett helt nytt problem: Om jag lämnar toppyn påslagen en längre tid, tex flera dagar som jag bukar, så låser den sig helt plötsligt.
Minst 4-5 gånger den senaste tiden har jag slagit på TV:n för att finna en helt frusen bild och en fjärr som inte verkar kunna göra något. Om jag försöker starta Altair för att kommunicera med boxen så dyker inte Altair's fönster upp, fast det syns i Task Manager att den är startad och kör. Om jag i detta läge drar ut USB-sladden till toppyn så visar Altair upp sitt fönster med en blank panel där Toppy-filerna brukar visas.
Själva toppyn reagerar inte på några knapptryckningar alls. Fast bara nästan, den tar faktiskt Power-knappen och stänger av sig till standby, fast bara sedan den visat de fyra prickarna en stund. När jag sedan startar den igen så kommer det upp en skylt "Verifierar filer och foldrar" eller nåt sånt, vilket tar en stund, och sen är den klar och fungerar igen.
Vad 17 kan detta bero på? Det uppkom inte direkt som jag lade på 3.17, efter det funkade boxen oklanderligt i minst en vecka, men nu låser den sig varje dag om jag lämnar den på över natten.
/Bosse
Har precis samma problem, jag kör MS 5.6 och firmware 3.17.
/Robbban
Jag körde MS 5.51, men nu har jag uppdaterat till MS 5.61, hoppas att det blir bättre, annars lär jag få göra en major reinstall och byta firmware mm. /Bosse
Postad 31 March 2008 - 15:26
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har fått problem med min EPG. Jag hämtar den från swedb med xmltv och efter sommartiden så förskjuts epgn 1 timme vilket gör att inspelningarna inte stämmer.
Det står "Timezone is +0200" när jag kör igång en uppdatering.
Ändrar jag tidszon från GMT+02 till GMT+01 så fungerar det, men då stämmer det ju inte med inställningarna för sommartiden i datorn.
Bosse, du har ju gjort ett suveränt program för att hämta EPG-data... Var du tvungen att justera något vid sommartiden?
Redigerat av Unregistered345c2d61, 31 March 2008 - 16:39.
Postad 01 April 2008 - 00:43
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har fått problem med min EPG. Jag hämtar den från swedb med xmltv och efter sommartiden så förskjuts epgn 1 timme vilket gör att inspelningarna inte stämmer.
Det står "Timezone is +0200" när jag kör igång en uppdatering.
Ändrar jag tidszon från GMT+02 till GMT+01 så fungerar det, men då stämmer det ju inte med inställningarna för sommartiden i datorn.
Bosse, du har ju gjort ett suveränt program för att hämta EPG-data... Var du tvungen att justera något vid sommartiden?
Jag fick ändra på boxen. Nu har jag: Arbetsläge: Auto Lokaltid: 1:30 GMT-tid: 23:30 Tidsskillnadskomp: 2:00 Sommartid: På Däremot har jag inte ändrat på något i XMLTV2MEI-inställningarna, den bara tuffar på och jag får min EPG att stämma. Min PC ställde om sig själv till sommartid men det gjorde inte boxen, fast den stod på Auto... Även hos mig visas "Timezone is +0200" när jag kör igång en uppdatering, men jag kollade just att MyStuff.mei har korrekta tider is ig i alla fall. Jag har lagt upp alla mina inställningar i MyStuff nu som en länk på min sida: XMLTV2MEI for Windows/Bosse
Postad 01 April 2008 - 08:17
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vad har hänt med tapworld.net??? "This domain is for sale"? /Daniel
Postad 01 April 2008 - 22:31
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Vad har hänt med tapworld.net???
"This domain is for sale"?
/Daniel
Kan dom glömt betala någon form av avgift och därför blivit utelåsta från domänen?
Postad 02 April 2008 - 09:12
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
/Daniel Kan dom glömt betala någon form av avgift och därför blivit utelåsta från domänen?
Funkar bra hos mig.
Postad 02 April 2008 - 09:13
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
/Daniel Kan dom glömt betala någon form av avgift och därför blivit utelåsta från domänen?
Funkar bra hos mig.
Funkar nu men verkade nere igår!
Postad 02 April 2008 - 11:35
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hittar man firmware till TF5700PVR enbart på den officiella sidan eller finns det någon annan sida som ni kunniga hämtar från? Letat lite men förmodligen inte tillräckligt noga =)
Postad 02 April 2008 - 12:00
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hittar man firmware till TF5700PVR enbart på den officiella sidan eller finns det någon annan sida som ni kunniga hämtar från? Letat lite men förmodligen inte tillräckligt noga =)
Mig veteligen finns det inga "vidareutvecklade" firmwares att ladda hem så det är Topfields hemsida som gäller.
Postad 02 April 2008 - 15:19
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Finns det andra nyare topfieldboxar som fungerar bekymmersfritt map firmware, boxer programinfo och MyStuff?
Postad 02 April 2008 - 17:49
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Finns det andra nyare topfieldboxar som fungerar bekymmersfritt map firmware, boxer programinfo och MyStuff?
Nja...den boxen släpps nog ungefär samtidigt som det blir fred på jorden och svälten försvinner i Afrika /SwedXit
Postad 02 April 2008 - 21:28
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Vad har ni för erfarenhet av 3.17 till tf5700pvrt? Jag kör fortfarande original versioen (2.241) med diverse patchar.
Postad 02 April 2008 - 21:53
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Får man bryta in med tre frågor?
Vilken knapp trycker man på fjärren för att komma in i MyStuffs inställningsmeny?
Altair vill inte fungera, när jag sätter i usbsladden i datorn lägger den till "okänd enhet". Går jag in i maskinvarulistan ligger en topfield i listan. Men Altair har bara grått på vänstra sidan i programmet. Hur får man detta att fungera varje gång?
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket?
Postad 02 April 2008 - 22:08
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hittar man firmware till TF5700PVR enbart på den officiella sidan eller finns det någon annan sida som ni kunniga hämtar från? Letat lite men förmodligen inte tillräckligt noga =) Vad har ni för erfarenhet av 3.17 till tf5700pvrt? Jag kör fortfarande original versioen (2.241) med diverse patchar.
Jag har just tagit bort 3.17 från min 5700 och ersatt med 2.87. Skulle egentligen patchat den men jag vet inte var man får tag i lämpliga sådana, så nu sitter original där. Hade några patchar förut men har förlagt dem nånstans... Anledningen var att jag tröttnade på att boxen låser sig hela tiden (en gång per dygn ungefär). Det gjorde den inte förut när jag körde 2.241 patchad med H-P-T. Att EPG skulle fungera bättre med 3.17 spelar ingen roll för mig för jag har gett upp på det i original också och kör med EPG-hämtning från Internet i stället. Ger 2 veckors EPG i MyStuff, mycket bättre än original även om det skulle funka som annonserat. /Bosse
Postad 02 April 2008 - 22:14
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Vilken knapp trycker man på fjärren för att komma in i MyStuffs inställningsmeny?
Altair vill inte fungera, när jag sätter i usbsladden i datorn lägger den till "okänd enhet". Går jag in i maskinvarulistan ligger en topfield i listan. Men Altair har bara grått på vänstra sidan i programmet. Hur får man detta att fungera varje gång?
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket? InställningsmenyTryck någon knapp som visar något från MyStuff (EPG, filarkivet, en av info-knapparna tex). När det är på skärmen trycker du Meny-knappen så kommer MyStuff config upp. AltairDu har väl installerat USB-drivern för Altair/Topfield? "Mitt programpaket"Det är mitt program för att ladda ner EPG från Internet och föra över till Toppyn. Kan hittas här: XMLTV2MEI för Windows/Bosse
Postad 02 April 2008 - 22:29
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket? Inställningsmeny Tryck någon knapp som visar något från MyStuff (EPG, filarkivet, en av info-knapparna tex). När det är på skärmen trycker du Meny-knappen så kommer MyStuff config upp.
Altair Du har väl installerat USB-drivern för Altair/Topfield?
"Mitt programpaket" Det är mitt program för att ladda ner EPG från Internet och föra över till Toppyn. Kan hittas här: XMLTV2MEI för Windows
/Bosse
Mången tack
Postad 03 April 2008 - 05:56
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Hittar man firmware till TF5700PVR enbart på den officiella sidan eller finns det någon annan sida som ni kunniga hämtar från? Letat lite men förmodligen inte tillräckligt noga =) Vad har ni för erfarenhet av 3.17 till tf5700pvrt? Jag kör fortfarande original versioen (2.241) med diverse patchar.
Jag är en av de som använder 3.17 och tycker det funkar bra. Nu är det HDMI versionen jag har förvisso om det nu gör någon skillnda. Jag använder inga TAP's alls. De fel jag upplevt är "Sätt i kortet" som dök upp en gång sen jag installerade det, vilket är ett bra tag sen nu.
Postad 03 April 2008 - 06:36
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag är en av de som använder 3.17 och tycker det funkar bra. Nu är det HDMI versionen jag har förvisso om det nu gör någon skillnda. Jag använder inga TAP's alls. De fel jag upplevt är "Sätt i kortet" som dök upp en gång sen jag installerade det, vilket är ett bra tag sen nu.
Jag använder också 3.17 fast på boxen utan HDMI och även här fungerar det mycket bra över lag....så länge jag inte använder My Stuff vill säga. /SwedXit
Postad 03 April 2008 - 16:04
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag använder också 3.17 fast på boxen utan HDMI och även här fungerar det mycket bra över lag....så länge jag inte använder My Stuff vill säga. /SwedXit
Jag har varken problem med "sätt ikortet" eller "EPG för flera dagar" så jag anatr att det bara är att utmana ödet att byta. Att köra boxen utan MyStuff är inget alternativ, det är MyStuff som just nu gör boxen oslagbar i min mening.
Postad 03 April 2008 - 16:08
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket?
Altair (eller snarare datorn, en Dell laptop) var kinking då jag inte avände samma USB-kontakt. När jag i början använde olika kontakter fick jag installer om drivrutinerna varje gång. När jag väl kom på att det var det som var problemet så funkar det fint (dvs när jag använder samma urtag varje gång).
Postad 03 April 2008 - 16:49
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket? Altair (eller snarare datorn, en Dell laptop) var kinking då jag inte avände samma USB-kontakt. När jag i början använde olika kontakter fick jag installer om drivrutinerna varje gång. När jag väl kom på att det var det som var problemet så funkar det fint (dvs när jag använder samma urtag varje gång).
Tack för svaret, men när vista sökte ny usbenhet bestämde den sig för "okänd enhet" även om vistadrivisarna var inlagda. Går jag in i maskinvarulistan så är där en enhet som heter "Topfield", men i Altair är vänsterhalvan grå och oåtkommlig. Har raderat Topfield från maskinvarulistan men det blir "okänd enhet" varenda gång. Får även "sätt i kortet" var gång jag ska spela upp något inspelat eller när inspelning håller på och jag byter kanal som jag tittar på. Har signalstyrka som räckte bra för min sagembox, hade aldrig detta på den tiden...
Postad 05 April 2008 - 19:15
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Fick tips i en annan tråd om ett ""Bo_B programpaket", troligtvis något ihopsatt av en användare i forumet, var hittar jag detta programpaket? Altair (eller snarare datorn, en Dell laptop) var kinking då jag inte avände samma USB-kontakt. När jag i början använde olika kontakter fick jag installer om drivrutinerna varje gång. När jag väl kom på att det var det som var problemet så funkar det fint (dvs när jag använder samma urtag varje gång).
Tack för svaret, men när vista sökte ny usbenhet bestämde den sig för "okänd enhet" även om vistadrivisarna var inlagda. Går jag in i maskinvarulistan så är där en enhet som heter "Topfield", men i Altair är vänsterhalvan grå och oåtkommlig. Har raderat Topfield från maskinvarulistan men det blir "okänd enhet" varenda gång.
Får även "sätt i kortet" var gång jag ska spela upp något inspelat eller när inspelning håller på och jag byter kanal som jag tittar på. Har signalstyrka som räckte bra för min sagembox, hade aldrig detta på den tiden...
Jag kör med XP. Angående "sätt i kortet" problemet så är det det probelmet som drivit mest diskussioner om firmware här i tråden. Jag har bara fria kanaler se jag har ingen erfarenhetn av dom. Om jag minns rätt så löser dom senare versionerna av firmware problemet med "sätt i kortet", men på köpet får du promblem med EPG datat. Men sök i tråden för att följa diskussionen.
Postad 06 April 2008 - 07:30
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Tack för svaret, men när vista sökte ny usbenhet bestämde den sig för "okänd enhet" även om vistadrivisarna var inlagda. Går jag in i maskinvarulistan så är där en enhet som heter "Topfield", men i Altair är vänsterhalvan grå och oåtkommlig. Har raderat Topfield från maskinvarulistan men det blir "okänd enhet" varenda gång.
Jag har noterat med de senaste f/w (som jag patchat) att ibland när jag startar Altair så verkar den inte få tag på toppyn utan visar grått vänster-fält. Om jag då stänger och startar Altair blir allt bra igen. Det verkar vara så här när jag inte använt Altair på ett tag (testade alldeles nyss då det blev grått igen). Hör till saken att jag patchat min f/w med USB-patchen för att slippa ladda USBAccelerator TAP vid varje start, det kanske är orsaken (vet ej). Min PC är XP-Pro SP2 så jag vet inte om dina problem är orsakade av att du använder Vista. Har alltid haft USB-sladden i samma uttag i PC sen dag 1. Den sitter permanent monterad mellan toppyn och PC så att min EPG-laddning varje dygn funkar automatiskt.
Postad 06 April 2008 - 15:11
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Tack för svaret, men när vista sökte ny usbenhet bestämde den sig för "okänd enhet" även om vistadrivisarna var inlagda. Går jag in i maskinvarulistan så är där en enhet som heter "Topfield", men i Altair är vänsterhalvan grå och oåtkommlig. Har raderat Topfield från maskinvarulistan men det blir "okänd enhet" varenda gång. Jag har noterat med de senaste f/w (som jag patchat) att ibland när jag startar Altair så verkar den inte få tag på toppyn utan visar grått vänster-fält. Om jag då stänger och startar Altair blir allt bra igen.
Nu har det gått c:a 8 timmar sen jag sist startade Altair och jag fick nu grått vänsterfält två gånger! Först tredje gången funkade Altair OK. Nu skall jag patcha om och ta bort USB-patchen och i stället köra med USBAccelerator TAP som jag gjorde förut, få se om det går bättre då... /Bosse
Postad 06 April 2008 - 18:23
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tack för svaret, men när vista sökte ny usbenhet bestämde den sig för "okänd enhet" även om vistadrivisarna var inlagda. Går jag in i maskinvarulistan så är där en enhet som heter "Topfield", men i Altair är vänsterhalvan grå och oåtkommlig. Har raderat Topfield från maskinvarulistan men det blir "okänd enhet" varenda gång. Jag har noterat med de senaste f/w (som jag patchat) att ibland när jag startar Altair så verkar den inte få tag på toppyn utan visar grått vänster-fält. Om jag då stänger och startar Altair blir allt bra igen.
Nu har det gått c:a 8 timmar sen jag sist startade Altair och jag fick nu grått vänsterfält två gånger! Först tredje gången funkade Altair OK. Nu skall jag patcha om och ta bort USB-patchen och i stället köra med USBAccelerator TAP som jag gjorde förut, få se om det går bättre då... /Bosse
Finns det någon anledning att använda USB-accelerator TAP:en om man inte överför stora filer så som filmer och dylikt? Jag använder bara boxen ibland för lite mp3-musik (förutom TV då  ) så då duger ju orginalhastigheterna rätt bra....väl? /SwedXit
Postad 06 April 2008 - 18:35
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Finns det någon anledning att använda USB-accelerator TAP:en om man inte överför stora filer så som filmer och dylikt? Jag använder bara boxen ibland för lite mp3-musik (förutom TV då ) så då duger ju orginalhastigheterna rätt bra....väl? /SwedXit
Håller med. Har bara kört igång USB-accelerator TAP:en en gång då jag provade att kopiera en inspelning till datorn. /Honda
Postad 06 April 2008 - 19:14
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Installerade den patchade f/w 3.21 utan USB-patcharna för 4 timmar sen och nu har jag fått upp den gråa vänsterpanelen i Altair igen. Så det var inte USB-patchen som orsakade problemet. Måste vara f/w 3.21 själv då... Men som tidigare löser det sig med att starta om Altair en gång till. /Bosse
Postad 06 April 2008 - 19:19
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Finns det någon anledning att använda USB-accelerator TAP:en om man inte överför stora filer så som filmer och dylikt? Jag använder bara boxen ibland för lite mp3-musik (förutom TV då ) så då duger ju orginalhastigheterna rätt bra....väl? /SwedXit
Om man bara överför TAP och liknande kan man vara utan, men om man vill spara undan inspelningar från Toppyn till sin PC-disk så hjälper USBAccelerator till att snabba på kopieringarna. Toppyn har ju ingen riktig USB2-funktionalitet så filöverföringar sker med kanske 10 Mbit/sek, vilket gör att en film kan ta en timme att överföra. Med Accelerator så går det i alla fall sådär 40% snabbare. Min Toppy-disk är ständigt nästan full så jag måste spara undan sånt som vi skall se på under regniga dagar till sommaren... /Bosse
Postad 07 April 2008 - 08:17
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Min Toppy-disk är ständigt nästan full så jag måste spara undan sånt som vi skall se på under regniga dagar till sommaren...
/Bosse
Glöm det. Ni kommer aldrig ikapp! :-D Tro mig! Gjorde samma sak, tyckte inte det räckte så jag mosade i en fetare disk och nu är man där igen... och vi tittar ändå mycket på TV... Mer fritid till folket!!
Postad 08 April 2008 - 18:46
mbaath
-
mbaath
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Använder sedan ett par veckor firmware 3.17 (endast patchad med "[Z] Disable 0 Aspect Switching" i min TF5700PVRt (utan HDMI) och tycker att den fungerar alldeles utmärkt. Förutom en sak. Fjärrkontrollen har blivit märkligt trög. Först trodde jag att batterierna var på väg att ge upp, men efter byte till nya kvarstod problemet. Måste ofta trycka på knapparna TVÅ ggr innan det händer något. Mycket irriterande!
Någon som känner igen problemet och har några idéer om vad jag kan göra?
Kan det finnas någon patch som löser detta, eller är det bara jag som har drabbats?
Återstår bara att nedgradera firmware igen?
/Magnus
Postad 08 April 2008 - 19:13
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Använder sedan ett par veckor firmware 3.17 (endast patchad med "[Z] Disable 0 Aspect Switching" i min TF5700PVRt (utan HDMI) och tycker att den fungerar alldeles utmärkt. Förutom en sak. Fjärrkontrollen har blivit märkligt trög. Först trodde jag att batterierna var på väg att ge upp, men efter byte till nya kvarstod problemet. Måste ofta trycka på knapparna TVÅ ggr innan det händer något. Mycket irriterande!
Någon som känner igen problemet och har några idéer om vad jag kan göra? Kan det finnas någon patch som löser detta, eller är det bara jag som har drabbats? Återstår bara att nedgradera firmware igen?
/Magnus
Det verkar som att du inte är ensam om att uppleva detta. Personligen vet jag inte om jag upplever den som trögare men flera andra gör det. Alltså låter det rimligt att något måste ha hänt. Det finns i allafall ingen lösning på problemet. Dock finns en 3.21 beta som några "testar", kanske är detta fixat i den?
Postad 08 April 2008 - 19:45
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Det verkar som att du inte är ensam om att uppleva detta. Personligen vet jag inte om jag upplever den som trögare men flera andra gör det. Alltså låter det rimligt att något måste ha hänt. Det finns i allafall ingen lösning på problemet. Dock finns en 3.21 beta som några "testar", kanske är detta fixat i den?
Jag har testat både 3.17 och 3.21 på en TF5700PVRt (utan HDMI) och ett stort problem som fanns i 3.17 i vart fall med MyStuff 5.61 var att boxen dagligen låste sig totalt (bara röda power-knappen på fjärren funkade). Detta verkar vara borta i 3.21. Sen har jag nog sett lite av segheten i fjärren, ibland så kunde den bli helt oförmögen att ta emot knapptryckningar verkar det som. Men här kan jag inte säkert skylla på någon f/w-version. Jag har haft 3.17, 2.87 och 3.21 igång den senaste veckan och dessutom i olika patchade versioner så nu har jag surrat till det i huvudet vad gäller när vissa problem noterades... Tror dock att knapplåsningen inte finns nu med 3.21, men väl en viss seghet ibland. Boxlåsningen är i vart fall borta. Om du vill prova själv så har jag lagt en länk till betan (3.21) på min webbsida (finns där tills SwedXit säger ifrån, eftersom det är han som har kontakten med Topfield-utvecklaren): XMLTV2MEI för Windows/Bosse Glöm det. Ni kommer aldrig ikapp! :-D
Tro mig! Gjorde samma sak, tyckte inte det räckte så jag mosade i en fetare disk och nu är man där igen... och vi tittar ändå mycket på TV... Mer fritid till folket!!
Hmmm, undrar det jag... Med tillräckligt "Svenskt" sommarväder så borde man väl kunna hinna med någon Terabyte TV-program under semestern... /Bosse
Postad 08 April 2008 - 19:48
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det finns som sagt en beta för 5700PVRt utan HDMI som du kan ladda ner från Bosse´s hemsida. Testa gärna men skicka inga felrapporter till TF utan lägg bara upp dina problem här på forumet. Vi ska försöka styra felrapporteringen så att bara de som officiellt fått betan lämnar rapporter visare till TF. På så vis hoppas jag (vi) att även eventuella nya f/w beta släpps för tester hit till forumet. TF vill inte att deras beta f/w blir officiella förrän de är QC kontrollerade hos dem själva och kanske lite av oss också?! Testa på......och rapportera in fel/problem. /SwedXit
Postad 08 April 2008 - 20:48
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Det finns som sagt en beta för 5700PVRt utan HDMI som du kan ladda ner från Bosse´s hemsida. Testa gärna men skicka inga felrapporter till TF utan lägg bara upp dina problem här på forumet. Vi ska försöka styra felrapporteringen så att bara de som officiellt fått betan lämnar rapporter visare till TF. På så vis hoppas jag (vi) att även eventuella nya f/w beta släpps för tester hit till forumet. TF vill inte att deras beta f/w blir officiella förrän de är QC kontrollerade hos dem själva och kanske lite av oss också?! Testa på......och rapportera in fel/problem. /SwedXit
Petade in denne på min 5700 MED HDMI och det som hände var att, förutom möjligheten att välja RF, så funkade det inte att avkoda kodade kanaler eller låsa upp kodade inspelningar... "Sätt i Kortet".... :-( Så det blev att stoppa i 3.17 igen...
Postad 08 April 2008 - 21:52
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Petade in denne på min 5700 MED HDMI och det som hände var att, förutom möjligheten att välja RF, så funkade det inte att avkoda kodade kanaler eller låsa upp kodade inspelningar... "Sätt i Kortet".... :-(
Så det blev att stoppa i 3.17 igen... mihes har tydligen fått 3.21 för HDMI-versionen nu. Se Rapportera-fel-tråden/Bosse
Postad 09 April 2008 - 14:37
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Min stationära dators moderkort har pajat så nu är datorn på lagning i Danmark!!! O jag får använda morsans bärbara och det värsta av allt är att man numera är tillbaka till den tiden före man fick ordning på bosses utmärkta program. NO EPG Data är numera den vanligaste synen i EPG:n igen som förr *suck* Få se om jag orkar försöka få till det med den bärbara eller om jag ska ha tålamod och hoppas att min dator snart kommer hem och att hårddisken inte var paj
Postad 10 April 2008 - 06:48
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Min stationära dators moderkort har pajat så nu är datorn på lagning i Danmark!!! O jag får använda morsans bärbara och det värsta av allt är att man numera är tillbaka till den tiden före man fick ordning på bosses utmärkta program. NO EPG Data är numera den vanligaste synen i EPG:n igen som förr *suck* Få se om jag orkar försöka få till det med den bärbara eller om jag ska ha tålamod och hoppas att min dator snart kommer hem och att hårddisken inte var paj 
Du kan alltid köra XMLTV2MEI utan att vara uppkopplad till toppyn och sedan manuellt föra över MyStuff.mei-filen med Altair. Då kan du ju få till en EPG för säj 2 veckor och du kan uppdatera den en gång per vecka manuellt. Det som missas då är programändringar som kan inträffa i mellantiden. /Bosse
Postad 10 April 2008 - 13:31
Unregisteredc778a4b4
-
Unregisteredc778a4b4
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej, söker release notes till Toppy firmware's men hittar dem inte på http://www.i-topfield.com/Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig. //Mats - Nöjd ägare av en 5720 HDMI sen 7 dagar
Redigerat av Unregisteredc778a4b4, 11 April 2008 - 08:05.
Postad 10 April 2008 - 15:19
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Du kan alltid köra XMLTV2MEI utan att vara uppkopplad till toppyn och sedan manuellt föra över MyStuff.mei-filen med Altair. Då kan du ju få till en EPG för säj 2 veckor och du kan uppdatera den en gång per vecka manuellt. Det som missas då är programändringar som kan inträffa i mellantiden.
/Bosse
Jag jag vet Bosse men det var mer lite slöhet eftersom jag fick strul när jag laddade ner Altair till morsans dator *d###### vista* men får väl prova igen med Vista-drivrutiner och sen lär jag göra om allt det där med att fixa kodningen så det passar till min. Jag får gå tillbaka till sidorna 51-53 i denna tråd om jag blir vilsen..... Ingen mer än jag som pausar i Sportsändningar och sen när andra inspelningar slår till så hamnar man ju i direktsändning igen. Inte så konstigt ifall man spelar in på två andra kanaler samtidigt kanske men nåt att tänka på att passa sig för om man är sportnörd som mig
Postad 11 April 2008 - 09:50
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag fattar inte varför dom inte kan bygga in en ftp-deamon i toppyn... Skulle ju underlätta nåt kopiöst.
Postad 11 April 2008 - 10:09
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag fattar inte varför dom inte kan bygga in en ftp-deamon i toppyn... Skulle ju underlätta nåt kopiöst.
Ursäkta en olärd, men vad är en ftp-daemon?  (just ftp...känner jag till, men inte resten) /SwedXit
Postad 11 April 2008 - 11:54
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ursäkta en olärd, men vad är en ftp-daemon? (just ftp...känner jag till, men inte resten)
/SwedXit 
ftp-server... Som gör att du kan med din ftp-klient kan snacka med Toppyn... Hade de inte vart gôtt?
Postad 11 April 2008 - 12:00
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
ftp-server... Som gör att du kan med din ftp-klient kan snacka med Toppyn... Hade de inte vart gôtt?
Hehe..jo..kunde kanske vara kul.... /SwedXit
Postad 11 April 2008 - 16:23
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Då måste de väl först behöva införa en nätveksanslutning med Ethernet och TCP/IP... FTP är ju ett protokoll över TCP/IP (port 21) och kan nog svårligen köras utan nätverk. Men såklart att en nätverkskoppling hade varit mumma på boxarna (och med full speed också) så kunde man ju föra över filena på ett enklare sätt. Jag har sett en FTP-deamon som kan köras på en PC som har USB till Toppyn, men då forslar man ju bara data först till PC:n via USB (långsamt) och sen vidare ut i nätverket. Händigt om man vill komma åt boxen från flera håll förstås. Har provat och det funkar, men man blir i alla fall inte av med USB-sladden fram till PC:n. /Bosse
Postad 11 April 2008 - 20:17
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Nu har hag kört 3.21 beta på min 5700 HDMI ett tag och hittils har allt fungerat 100%
(Kör inga TAP's)
Postad 12 April 2008 - 04:58
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har sett en FTP-deamon som kan köras på en PC som har USB till Toppyn, men då forslar man ju bara data först till PC:n via USB (långsamt) och sen vidare ut i nätverket. Händigt om man vill komma åt boxen från flera håll förstås. Har provat och det funkar, men man blir i alla fall inte av med USB-sladden fram till PC:n.
Jag är av med USB-sladden och har ftp till boxen, men det krävs ett eller par tillbehör. En router och en slug, men det har ju beskrivits här ett antal gånger tidigare. Funkar i alla fall kanon!
Redigerat av Unregistered345c2d61, 12 April 2008 - 04:58.
Postad 12 April 2008 - 09:26
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag är av med USB-sladden och har ftp till boxen, men det krävs ett eller par tillbehör. En router och en slug, men det har ju beskrivits här ett antal gånger tidigare. Funkar i alla fall kanon! 
Hmmm, det måste vara något som jag har missat här... På min box finns det bara två anslutningar som man kan koppla upp sig mot boxen med för att läsa data: Seriell RS232 samt USB RS232 kan man ju utesluta direkt för överföring av programfiler så då finns bara USB. Hur 17 menar du att man kan bli av med USB-sladden då???? Det är ju enda användbara dataanslutningen till toppyn. Och vad är egentligen en "slug", inte en snigel väl? FORUM-beteende ändrat (igen)?Nu verkar det som om någon varit framme och ändrat i sättet som detta forun funkar igen! Om jag trycker "Citera" så fick jag förut med hela det citerade inlägget i min editor och kunde sen redigera bort de delar som inte skall vara med i mitt svar. Men nu (sen i förrgår ungefär) så kommer bara den del av föregående inlägg med som INTE i sig är citat, dvs i detta fall endast ditt uttalande om USB-sladden. Den av dig citerade texten har försvunnit och därigenom är det svårt att få till fungerande kontext i sitt svar. Är det nån som vet varför detta gjorts eller om det är nån ny inställning som jag missat? Tidigare ändringar:1) Borttagande av signaturer gjordes för ett bra tag sedan vilket innebär att den plats där man enkelt kunde beskriva sin installation försvann. 2) Hopklistring av separata inlägg. Detta verkar ha införts för någon vecka sedan och innebär att om man postar i en tråd flera gånger inom en viss tid (vet inte hur lång) så klistras inläggen ihop till ett enda inlägg. Det är ju ganska förvirrande eftersom man antagligen svarar på olika saker och i kombination med citeringsfunktionens ändring så blir det verkligt svårläst i vissa fall. Varför kan inte inläggen få vara separata längre? /Bosse
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|