Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG:s PG6000 plasma

2138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 maj 2008 - 21:24

korpen1
  • korpen1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Såg att 50PG6010 finns att köpa för rabatterat pris på Webhallen, i mitt fall som silvermedlem vart det 13495:- (ord. pris: 17990). Enda skillnaden vad jag kan se som existerar mellan PG6000 och 6010 är att 6010 har lite rött inslag i ramen ungefär som Samsung A656.

Tack för tipset :)
Jag fick samma pris trots att jag bara är "bronsmedlem", så på fredag bör man vara innehavare av en 50PG6010.

//Korpen1

Postad 21 maj 2008 - 22:50

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Här är en bild i totalt mörkt rum på begäran :)

Bifogad fil  P1030085.JPG   1,6MB   1 Antal nerladdningar

Postad 21 maj 2008 - 23:13

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ojojoj! Det var ju finemang!

Vad har du för bildintställningar?

Postad 22 maj 2008 - 02:10

• Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Wow, morsan ska köpa en LG 50PG6000 imorgon på Technix, eller skulle rättare sagt.

Tack för tipset ang. Webhallens silver/brons medelems rabatt.

Kan inte få bättre pris på den tv'n om man inte är anställd någonstans som säljer dessa tv'n ;)

Tack :)

Postad 22 maj 2008 - 19:16

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ojojoj! Det var ju finemang!

Vad har du för bildintställningar?

Jag körde litehögre kontrast och skärpa vid fototillfället annars kör jag dem på 53 ett tag till ivarje fall
16:9
Exp 1
kontrast 78
ljus 43
skärpa 65
färg 45
brus reducering låg
gamma mellan
svart nivå hög
vitbalans kall
röd kontrast 33
grön kontrast 27
blå kontrast 25
röd ljus -21
grön ljus 24
blå ljus 28
grön färg 9
blå färg 3
gul färg 7
Cyan färg 11

övriga inställningar av el 0

Hoppas din bild blir lika frän som min..........om inte får du väl pilla vidare på dessa inställningar.....

Postad 22 maj 2008 - 20:27

Pudd_ols
  • Pudd_ols
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Skulle bara slänga upp bilden för att visa den "fina" svärtan! Bilden är lite avskuren uppe och nere med svart kant, och den flöt typ ihop med ramen när jag såg matchen igår=nice! synd att matchen gick som det gjorde bara... Ska tillägga att det är analog bild + att det ser förjäkligt ut med den kameran jag tog med!

Redigerat av Pudd_ols, 22 maj 2008 - 20:28.

Postad 22 maj 2008 - 20:32

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Är ju sanslöst stor skillnad motför bilderna från den norska tidningen man funderar ju ifall de blivit sponsrade av panasonic ;)

Postad 22 maj 2008 - 20:37

Pudd_ols
  • Pudd_ols
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Skulle bara slänga upp bilden för att visa den "fina" svärtan! Bilden är lite avskuren uppe och nere med svart kant, och den flöt typ ihop med ramen när jag såg matchen igår=nice! synd att matchen gick som det gjorde bara... ska tilläga att det är analog bild + att det ser förjäkligt ut med kameran ;)

Bifogad fil(er)

Postad 22 maj 2008 - 20:56

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Jag körde litehögre kontrast och skärpa vid fototillfället annars kör jag dem på 53 ett tag till ivarje fall
16:9
Exp 1
kontrast 78
ljus 43
skärpa 65
färg 45
brus reducering låg
gamma mellan
svart nivå hög
vitbalans kall
röd kontrast 33
grön kontrast 27
blå kontrast 25
röd ljus -21
grön ljus 24
blå ljus 28
grön färg 9
blå färg 3
gul färg 7
Cyan färg 11

övriga inställningar av el 0

Hoppas din bild blir lika frän som min..........om inte får du väl pilla vidare på dessa inställningar.....

Nu blev det lite jobbigt helt plötsligt.... inställningarna som du har där även om man bortser från kontrast som du hade högt stämmer inte riktigt med mina ;) vem som har mest korrekt har jag inte en aning om men det hade varit kul om du berättat hur du kom fram till dem?
Hur som så sätter du svartnivå på låg så blir det svartare, iaf hos mig :)
Mina inställningar är tagna från fredrik- HL egna kallibrering omgjorda lite lätt enligt eget tycke.
kontrast 65
ljus 52
skärpa 30
färg 40
gamma mellan
svartnivå låg
xd kontrast av
vitbalans kall
brus låg
röd grön blå kontrast 40
grön färg 3
någon annan med andra inställningar?

Postad 22 maj 2008 - 21:11

Unregistered63826edc
  • Unregistered63826edc
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hallå!

Är nu sedan två veckor tillbaka ägare till en 42-tummare. Till mitt förtret tycks även jag ha råkat ut för något som liknar inbränning. Har ENDAST kollat på TV med den och oftast på Zoom-läge för att få bort de svarta kanterna uppe och nere. Har dessutom kollat igenom snart hela Twin Peaks på DVD senaste veckan och när det är mörka scener alt. om jag byter ingång och får svart bild syns tidligt 2 vita dimmiga fält där textremsan var. Kört white wash ett antal gånger utan att något riktigt hänt. Forsätter förstås med detta ett par dagar till (plus vanligt tittande utan text förstås) innan jag helt ger upp. Det känns förjävligt med tanke på att jag pungat ut 13000:- och då bara sett vanliga sändningar och DVD, alltså inga statiska bilder alls. Skulle i dagsläget knappast våga köra TV-spel på den.

Kan man returnera en TV pga detta? Det är ju en risk med all plasma så det kanske inte klassas som giltigt skäl? (TVn köpt på lokala ONOFF).

Mvh

Redigerat av Unregistered63826edc, 22 maj 2008 - 21:20.

Postad 22 maj 2008 - 21:26

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
så där svart får inte jag iaf på min, så det flyter ihop med ramen. ;)

Postad 22 maj 2008 - 21:36

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

så där svart får inte jag iaf på min, så det flyter ihop med ramen. ;)

Om du inte redan har satt gamma på mellan och svartnivå -låg testa! det gjorde stor skillnad på min tv.

Postad 22 maj 2008 - 21:38

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hallå!

Är nu sedan två veckor tillbaka ägare till en 42-tummare. Till mitt förtret tycks även jag ha råkat ut för något som liknar inbränning. Har ENDAST kollat på TV med den och oftast på Zoom-läge för att få bort de svarta kanterna uppe och nere. Har dessutom kollat igenom snart hela Twin Peaks på DVD senaste veckan och när det är mörka scener alt. om jag byter ingång och får svart bild syns tidligt 2 vita dimmiga fält där textremsan var. Kört white wash ett antal gånger utan att något riktigt hänt. Forsätter förstås med detta ett par dagar till (plus vanligt tittande utan text förstås) innan jag helt ger upp. Det känns förjävligt med tanke på att jag pungat ut 13000:- och då bara sett vanliga sändningar och DVD, alltså inga statiska bilder alls. Skulle i dagsläget knappast våga köra TV-spel på den.

Kan man returnera en TV pga detta? Det är ju en risk med all plasma så det kanske inte klassas som giltigt skäl? (TVn köpt på lokala ONOFF).

Mvh

Usch. Sånna upptäckter är ju inte speciellt roliga...

Jag hoppas det försvinner alt. att du kan returnera vara, den ska ju klara VANLIG tv....

Annars nån här kan nått bra avancerat namn som inte säljaren kan och därför säger: "ahh, ett sånt fel. Jo det är klart vi byter/tar tillbaka" ;)

Postad 22 maj 2008 - 21:43

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Hallå!

Mvh

testat myrornars krig ? Gör det annars, jag märker också av lite lätt gosting om jag kör program med text under ett par timmar,det går bort med myrornas krig.Så det är ju inte en inbränning du har utan gosting.
Hur är inställningarna annars med kontrast och ljusstyrka ?
En ide är ju att ligga runt 50 dem första veckorna.
DU har ju 30 dagars öppet köp på onoff då kan du lämna tillbaka den utan anledning.

Postad 22 maj 2008 - 21:49

Pudd_ols
  • Pudd_ols
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

så där svart får inte jag iaf på min, så det flyter ihop med ramen. :)

ok, på bilden ser man ju nästan inte var kanten går, fast det är inte så stor skillnad mot verkliga bilden ;)

Postad 22 maj 2008 - 22:52

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Uhhh verkar vara för mycket problem med inbränningar och ghostingar på denna annars underbart snygga maskin.
Är det som det sägs att Panasonic har mindre problem med dessa faror?

Lutar åt en PX8 eller PX70 Plasma istället. Eller Samsung M87 LCD...om inte bilden suger helt blir det nog en sådan för att slippa nojja om inbränningar =(...suck att plasman ska ha risk för sådant. Ganska uselt egentligen om man tänker på vad de kostar.

Men PG6000 är lätt snyggast på marknaden

Postad 23 maj 2008 - 08:25

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Uhhh verkar vara för mycket problem med inbränningar och ghostingar på denna annars underbart snygga maskin.
Är det som det sägs att Panasonic har mindre problem med dessa faror?

Lutar åt en PX8 eller PX70 Plasma istället. Eller Samsung M87 LCD...om inte bilden suger helt blir det nog en sådan för att slippa nojja om inbränningar =(...suck att plasman ska ha risk för sådant. Ganska uselt egentligen om man tänker på vad de kostar.

Men PG6000 är lätt snyggast på marknaden

Läser du i trådar så ser du att det gäller gosting och INTE inbränning på de PG det skrivits om, när det gäller gosting så har både px80 och pg6000 det milt i de flesta fallen så att köpa en bugg tv(M87) från förra året bara för något som inte är skadligt med lite lätt synligt i ibland (gosting) förekommer är inte att rekomendera ;)

Postad 23 maj 2008 - 08:49

Unregistered63826edc
  • Unregistered63826edc
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

testat myrornars krig ? Gör det annars, jag märker också av lite lätt gosting om jag kör program med text under ett par timmar,det går bort med myrornas krig.Så det är ju inte en inbränning du har utan gosting.
Hur är inställningarna annars med kontrast och ljusstyrka ?
En ide är ju att ligga runt 50 dem första veckorna.
DU har ju 30 dagars öppet köp på onoff då kan du lämna tillbaka den utan anledning.

Hallå där.

Jo jag har kört en del myrornas krig också, det bleknar men faktum kvarstår att jag fortfarande har lite ljus dimma nere vid texten. Jag trodde det rörde sig om ghosting men jag är osäker då det inte riktigt går bort. Man ser det inte på håll när man tittar rakt på där textraden varit men när jag tittar mitt på bilden så ser jag som 2 ljusa slöjor nere vid textraderna (mina stavar (i ögat) registrerar ljusskillnaden perifert, inte i fokus vilket är minst lika störande). Jag ska som sagt inte ge upp än, jag kör fortfarande tvätt-tv och hoppas på det bästa men jag är inte full av tilltro än.

Om det nu visar sig vara ghosting ändock, brukar detta med tiden bli bättre eller är det bara risken för permanenta inbränningar som minskar?

Mvh

Postad 23 maj 2008 - 10:59

Unregistered1498
  • Unregistered1498
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte tidigare en Sharp LCD men var så missnöjd med dålig bild så jag återställde den och kom hem med en LG 42PG6010 istället. Har läst lite här på forumet och undrar så vad som menas med inkörning? Är det något särskilt jag bör tänka på i så fall? I övrigt tycker jag bilden är mörk, men det kanske är någon slags inställning man kan göra? Jag vet alltså inget om plasma-TV och skulle bli glad för tips. I stort är jag väl nöjd med TV:n, men upplever den här "mörka hinnan" lite jobbig, det liksom dämpar färgerna på nåt sätt.

Postad 23 maj 2008 - 20:44

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Bifogad fil  P1030085.JPG   1,6MB   1 Antal nerladdningar

Detta är en väldigt missvisande bild. Så svart är inte TV'n och dessutom är det bildfel med vita små moln ovanför som inte visar sig IRL. Inte ens den dyraste Pioneer får det så svart. Allt har med kameran att göra.

Postad 23 maj 2008 - 20:55

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Detta är en väldigt missvisande bild. Så svart är inte TV'n och dessutom är det bildfel med vita små moln ovanför som inte visar sig IRL. Inte ens den dyraste Pioneer får det så svart. Allt har med kameran att göra.

ta en själv då vet'ja och lägg upp :)

Postad 24 maj 2008 - 09:12

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Jag skulle nog ändå vilja påstå att du kan få fram så pass svart bild bara du leker ett tag med inställningarna.

Jag är förresten grymt nöjd med tvn :)

Postad 24 maj 2008 - 09:42

jvip
  • jvip
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som köpt 50PG6010 vet ni om det är någon skillnad på den tv'n jämfört med 50PG6000, utseende, grafikprossesor, garantier osv??

Mvh

Postad 24 maj 2008 - 10:10

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Hej!

Ni som köpt 50PG6010 vet ni om det är någon skillnad på den tv'n jämfört med 50PG6000, utseende, grafikprossesor, garantier osv??

Mvh

Det ska visst vara en vinröd/alt röd list längst ner istället för hel svart ram, lite som samsungs nya färg design för i år, inget annat vad jag vet.

Postad 24 maj 2008 - 10:14

jvip
  • jvip
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det ska visst vara en vinröd/alt röd list längst ner istället för hel svart ram, lite som samsungs nya färg design för i år, inget annat vad jag vet.

Då är det ju ett sjukt bra pris som Webhallen har om man är medlem (13495.- exkl frakt.) :(
Mailade till Webhallen ang. skillnader för några dagar sedan men har inte fått något svar.

Postad 24 maj 2008 - 10:21

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Jag skulle nog ändå vilja påstå att du kan få fram så pass svart bild bara du leker ett tag med inställningarna.

Jag är förresten grymt nöjd med tvn :(

Det hade varit kul om du skrev några rader med inställningar så man kan testa lite och kanske få till några bättringar?
Samma här är hur nöjd som helst, hittils 2 månader utan några buggar eller annat hyss som stör :)
Tillfälliga gostar får jag ju, men det stör inte nämnvärt.

Postad 24 maj 2008 - 10:30

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
ger nog inte så mycket att jag lägger ut mina inställningar då alla apparater har olika värden på komponenterna som sitter i tvn så för de flesta lär mina inställningar bli som skit.

i början va ja halv nöjd med tvn men nu då ja har lekat lite så har ja fått till de riktigt bra tycker jag.

mycket tv för pengarna helt klart.

Postad 24 maj 2008 - 10:50

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Då är det ju ett sjukt bra pris som Webhallen har om man är medlem (13495.- exkl frakt.) :(
Mailade till Webhallen ang. skillnader för några dagar sedan men har inte fått något svar.

Defenitivt , man ska ju inte betala mer pga den nya designen och det gör du ju inte i så fall vem vet de kanske uppdaterat något sen de första pg6000 kom ut också :)

Dragon lord : Ok ,mest intressant att man inte själv gjort någon konstig inställning som ingen annan gjort därav kul att se andras inställningar också.

Postad 24 maj 2008 - 11:44

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag har aldrig sagt att jag är ett proffs på foto, jag har bara knäppt och lagt upp bilder ......... och för den delen så är min bild just så svart ...........inget jag kan göra något åt bara att vara helnöjd :(

Postad 24 maj 2008 - 14:52

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Fint. Ganska hygglo att registrera sig på Webhallen (50PG6010) och gå från 17990 till 13495 på ett par minuter =D

Så det ska vara...

Men då ska det på frakt för 750 spänn för frakt, så då blir det ju 14245 kr...

Saken är den att nu ligger 42PX80 via elgiganten på en väääldigt rimlig nivå (9 690 kr), Då kan jag betala i butik, hämta där och det är väl 1 mil hemmifrån, öppet köp 30 dagar. Sen kan jag delbetala skräpet helt ränte och avgiftsfritt i 12 månader...

Även om jag älskar PG6000s design, menysystem, att den har optisk ut och USB och att den är 50" så är ändå 4 555 kr tämligen mycket pengar...

What would you do?

Postad 24 maj 2008 - 18:13

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Fint. Ganska hygglo att registrera sig på Webhallen (50PG6010) och gå från 17990 till 13495 på ett par minuter =D

Så det ska vara...

Men då ska det på frakt för 750 spänn för frakt, så då blir det ju 14245 kr...

Saken är den att nu ligger 42PX80 via elgiganten på en väääldigt rimlig nivå (9 690 kr), Då kan jag betala i butik, hämta där och det är väl 1 mil hemmifrån, öppet köp 30 dagar. Sen kan jag delbetala skräpet helt ränte och avgiftsfritt i 12 månader...

Även om jag älskar PG6000s design, menysystem, att den har optisk ut och USB och att den är 50" så är ändå 4 555 kr tämligen mycket pengar...

What would you do?

Stora frågan för dig är väl om du behöver en 50 tummare eller en 42a? Är ju inte rättvist att jämföra priset på 42px80 med 50PG6000. Utan titta hellre i 50px8 tråden, de verkar då nöjda. Sitter själv precis 3m från huvud till tv och 50 tum är det självklara valet.

Postad 24 maj 2008 - 19:30

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Tv:n är riktigt bra. Har dock tendens att tycka att jag får lite för mycket förlust i lågdagar framförallt när jag kikar på bluray eller dvd via min ps3:a. Dock så kan det ju ha med inställningarna på PS3:an att göra.

Såg Resident Evil Ext igår och vissa scener hoppade man till för att de var så jäkla närvaro i bilden.

Postad 25 maj 2008 - 07:43

etperss
  • etperss
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Ser att många säljer 42 tums PG6000 för kring 9800-9900 kr, och det är ett helt ok pris

Men min fråga, är dessa ifrån Svenska LG, eller är det "import"
Någon som ringt runt och kollat och kan dela med sig av svaren ?

Fråga 2 är,
spelar det någon roll för eventuell service av LG, om det är import ?
Tar de service oavsett här hemma i sverige ?

Postad 25 maj 2008 - 09:02

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Tv:n är riktigt bra. Har dock tendens att tycka att jag får lite för mycket förlust i lågdagar framförallt när jag kikar på bluray eller dvd via min ps3:a. Dock så kan det ju ha med inställningarna på PS3:an att göra.

Såg Resident Evil Ext igår och vissa scener hoppade man till för att de var så jäkla närvaro i bilden.

Idiotfråga, vad menar du eg. "med förlust i lågdagar"?

Postad 25 maj 2008 - 09:27

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Att detaljer "försvinner" i mörka partier. Beror vanligen på för låg brightness men kan även bero på svårigheter med BTB. Vet inte hur det är med PG6000 angående det sista.

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 25 maj 2008 - 09:29.

Postad 25 maj 2008 - 11:23

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Det är just med ps3:an jag upplever detta. Kör supervit och sen full range rgb. Vidare mellan gamma och lågsvärta.

Om jag Ändrar svärteinställningen blir det bättre i lågdagar men på bekostnad av svärtan.

Postad 25 maj 2008 - 11:26

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
OT:

Prova att ändra till limited range i PS3. Jag har den inställd så till min Pio 5080 med fullgott resultat. Har bestämt för mig om att det är något "meck" med PS3 och full range som bidrar till de problem du beskriver. Och som du ser på bilderna i mitt galleri är dålig svärta med black crush inget issue med limited. Om man nu ska gå efter screenshots vill säga (vilket man ju absolut inte ska göra....)

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 25 maj 2008 - 11:28.

Postad 25 maj 2008 - 11:53

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Det blev väldigt mycket bättre. Tack för hjälpen.

Postad 25 maj 2008 - 17:38

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej! Jag är ute efter en 50" plasmaskärm och kan nog klara mig med en HD Ready. LG 6010 finns nu att köpa hos Webhallen i Stockholm till ett bra medlemspris. Med hemfrakt skulle det bli 14 244 kronor. Är detta ett vettigt köp? Jag har läst en del om Ghosting-problem men det verkar vara mera problem med 42-tummaren (42PG6000).

Jag har även kollat in Panasonic 50PX8 men den är pretty fucking far from lika snygg. :-) Jag har heller inte hittat några expertrecensioner om Samsungs nya 50" plasmaskärmar. Pioneer är bäst men ligger för högt prismässigt. LG:n kunde kanske vara ett bra köp tills man byter till en superbra full-HD om 2-3 år.

Trevlig söndagskväll!

Mvh. Stefan

Redigerat av Kung67, 25 maj 2008 - 17:52.

Postad 26 maj 2008 - 09:45

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Benky: Kör du 1080i eller p eller 720p som upplösning med Ps3:an?

Postad 26 maj 2008 - 09:55

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
Jag matar ut 1080p när så är möjligt (de flesta spel verkar dock vara 720p). DVD-uppskalning är till "Full". Har för mig om att det motsvarar 720p.

Postad 27 maj 2008 - 08:57

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag har aldrig sagt att jag är ett proffs på foto, jag har bara knäppt och lagt upp bilder ......... och för den delen så är min bild just så svart ...........inget jag kan göra något åt bara att vara helnöjd :)

Jag vet att den inte är så svart för det är totalt omöjligt grabben. Då skulle din TV vara likasvart om inte mer svart jämfört med en OLED TV och jag hoppas du förstår hur dumt det låter eller hur?

Fixa inställningarna på kameran istället. :P

Postad 27 maj 2008 - 10:28

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Fotot är ju underexponerat.

Postad 27 maj 2008 - 11:39

LasseG
  • LasseG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag vet att den inte är så svart för det är totalt omöjligt grabben. Då skulle din TV vara likasvart om inte mer svart jämfört med en OLED TV och jag hoppas du förstår hur dumt det låter eller hur?

Fixa inställningarna på kameran istället. :P

Kan vara så att mina glasögon inte funkar som dom ska............ skall genast ställa om kameran tack för tipset :)

Postad 27 maj 2008 - 14:05

Serenity in Fire
  • Serenity in Fire
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har läst dem senaste sidorna på denna tråden nu och är sugen på denna tv som en uppgradering ifrån 32"lcd.

Men har alltid varit lite förvirrad ang spelning på plasma.
Ska använda tv till Xbox 360 och spela upp filmer ifrån dator.. Blir la datorskärm av den ganska mycket med.

Tål denna plasman hård/lång användning av 360 och dator?

Postad 27 maj 2008 - 14:57

jvip
  • jvip
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Så har man beställt en 50PG6010 :P
Hoppas bara att man slipper dessa ghostningar och andra problem som det diskuteras om... :)

Postad 27 maj 2008 - 15:29

Unregistered63826edc
  • Unregistered63826edc
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har läst dem senaste sidorna på denna tråden nu och är sugen på denna tv som en uppgradering ifrån 32"lcd.

Men har alltid varit lite förvirrad ang spelning på plasma.
Ska använda tv till Xbox 360 och spela upp filmer ifrån dator.. Blir la datorskärm av den ganska mycket med.

Tål denna plasman hård/lång användning av 360 och dator?

EFter mina erfarenheter skulle jag vara försiktig. Min ghostar ganska rejält, så pass att jag kommer att byta den. Synd för annars gillar jag ALLT med den. En del får det att låta som att ghosting inte är så stort problem eftersom det går bort snabbt (vilket det i allmänhet gör) men min ghosting syns tydligt efter undertexter vilket gör den oerhört tråkig att kolla på film med. Oas så verkar min TV vara exeptionell, en del har inga problem alls om man läser lite kommentarer.
Se till att du har möjlighet att lämna tillbaka den när du köper!

Postad 27 maj 2008 - 18:32

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Hur många här har sett tvn i hem miljö mot t.ex px70 och px80 och kan svara på vilken som ger bäst bild då det är väldigt mörka partier?

Jag har ett väldigt ljust rum och jag har märkt att när de blir riktigt mörka partier så blir de så pass mörkt så man tappar massa detaljer och de blir svårt att se va som händer.

Jag ska införskaffa mig en ikea tupplur och hänga upp för att se om de löser problemet sen även använda mig av DVE skivan och ställa in så bra som möjligt.

Klarar inte tvn av att ta fram tillräckligt med detaljer då de blir bäcksvart eller är de en inställningsgrej?

Mvh David

Postad 27 maj 2008 - 19:33

Sir_T
  • Sir_T
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Så har man beställt en 50PG6010 :P
Hoppas bara att man slipper dessa ghostningar och andra problem som det diskuteras om... :)

Med risk för tt göra dig besviken....

LG har beslutat att vässa upp PG7000 till oändlig svarta!!!!!
Släpps i juli. Pris ca 25000:-

Postad 28 maj 2008 - 05:57

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Äntligen, en bra review, hinner inte läsa igenom den så noga just nu men hdtvtest brukar varar väldigt bra, läs och kommentera:

http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.