* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 05 February 2009 - 15:11
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
jo, jag tänker lite såhär.
antingen så köper jag "bara" pi60 till att börja med och köper sedan ett försteg + slutsteg till dessa, sedan så köper jag ett till slutsteg och dessutom moduler och har då fått ett fint system, sedan så kan jag ju köpa lådor till i14 om jag vill och bara flytta över om jag skulel vilja ha små stativare i stälelt.
Eller så köper jag i14 nu på en gång (kostar bara 1000kr mindre..) och måste då även köpa basmoduler och slutsteg + försteg på en och samam gång för att kunna få ingeång ett fungerande system.
skulle jag vilja köra golvare sedan så kan jag fixa lådor till pi60 också...
Första alternativet har ju sina klara fördelar ur många perspektiv, men jag gillar ändå tanken på att köra stativare och dessutom så är det ganska trevligt att få allting komplett på en gång, även om det innebär att man får vänta längre tid innan beställning och kanske än längre för möjlighet till att hämta ut
Men men, det överlever jag !
jag ska dock fundera mer över hur jag ska göra...
Postad 05 February 2009 - 15:31
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
just försteg tycker jag är en svår komponent... man vill ju egentligen inte ha ett för den gör inget "vettigt" och man måste ha den. Den kostar pengar men är helt ointressant...
skulle vilja ha ett så simpelt som möjligt men med fjärr, fjärren behöver bara kunna byta volym så e jag nöjd faktiskt, välja ingång kan man gå fram och göra faktiskt.
jag skulle ju kunna slänga ihopp ett själv, men då blir det utan fjärr i alla fall...
Dem Denon jag kollat på ligger mellan 3-5k och 3 - max 4 är väll lagom känner jag, men hur bra blir det egentligen med recivern som försteg då ?
och är det nya Denon som gälelr eller "duger" även gammla jag har T.ex. hittet en avr-3801 för 3k, sedan kasnke man kan pruta lite. Men är den värd det och håller denna tillräkligt bra kvalitet, eller är det nyare som gäller tycket ni ?
bör jag sattsa på dem billigaste av dem nya i stället för någon av dem lite äldre men som varit dyra.. ?!
Redigerat av DVD-ai, 05 February 2009 - 15:32.
Postad 05 February 2009 - 15:52
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Ingvar demar sina pi60s med en gammal Denon reciever (det var 2105 förr vet inte om det är någon annan nu) och det låter kanon där, bästa jag hört förutom Tengils rum/anläggning.
Jag kan ju inte säga vad du ska göra men ett tips är iaf att inte köpa pi60 och sen ta ut elementen och sätta i i14. Då lär det vara bättre att sälja pi60 och köpa nytt.
Vad jag förstår så har du basförstärkare redan. Så mitt förslag är nog att ta några extra månader och satsa på i14 och X-2 direkt. Köper du en Denon reciever beg för 1500-2000 kr så har du delningen där som funkar tills du får råd med cr80s. Så behöver du ett slutsteg till i14 och det finns väl en del beg runt 4-6 000 kr som kan vara intressant.
Redigerat av sometimestheycomeback, 05 February 2009 - 15:53.
Postad 05 February 2009 - 18:48
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Försök hitta en beggad Denon 2106, tror att det är den Ingvar demar med nu. Borde gå att hitta för typ 2k eller lite mer än så. Har en polare som hittade en beggad 2807 för typ 3k. Men det är nog lite svårare att hitta.
Förstegsdelen är iaf riktigt bra på bägge.
Jag har själv kört med 2105 tidigare, har 2307 nu och polarn kör med 2807 till sina pi60 och det låter helt underbart.
Postad 05 February 2009 - 18:54
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Så har Ingvar varit här och vi har jobbat hårt med planeringen i flera timmar. Jag känner mig ganska matt av den intensiva koncentrationen, men det var riktigt trevligt.
Som tur var fick I.Ö. även snacka med byggkillen och de kom bra överens, så förhoppningsvis blir allt byggt enligt planen.
Högtalarmässigt blev det cc-pc2 x 3 bakom ljudgenomsläpplig duk från Screen Research (109" 2:35-1). På basfronten blir det Porfundus Y-4. Jag ville inte riskera att jag får för klena grejor och detta kommer att räcka mer än väl.
Som surr blir det mina 6 A2:or så klart.
Rummet blir ganska avancerat och framväggen blir en anpassad konstruktion för inbyggnadshögtalarna och duken. På sidorna längst fram blir det lite absorbenter (stenull plus skum) men sen lite längre bak blir det filmhyllor bakom draperi.
Taket sänks med en basabsorberande luftspalt mellan nya innertaket (som är räfflat) och gamla innertaket. Längst bak vid taket blir det en spalt mot en basabsorberande låda som ligger i utrymmet ovan innertaket. Längst bak på golvet blir det en basabsorberande upphöjd sockel med spalt längst in vid väggen. De två väggarna in mot resten av huset blir dubbla väggar med luftspalt emellan för god ljudisolering. Därför blir det också två dörrar (dubbeldörr) in i rummet.
Steg ett blir att sätta upp innerväggarna och att flytspackla golvet. Sen blir det golvvärmen och så vidare...
Mycket proffigt jobbat av I.Ö måste jag säga.
Redigerat av hassesolo, 05 February 2009 - 18:57.
Postad 05 February 2009 - 18:59
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Mycket jobb det där : )
Och billigt blir det inte, vad skulle högtalarna gå loss på?
Postad 05 February 2009 - 19:06
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Mycket jobb det där : )
Och billigt blir det inte, vad skulle högtalarna gå loss på?
Tre st cc-pc2 går på 33k. Det är lite oklart vad basarna kommer gå på för det skiljer i pris på inbyggnads och lösa Profundus Y så vi får se vad det blir.
Postad 05 February 2009 - 19:08
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Så CC -pc2 skall motsvara i14 ungefär då?
Var det ditt önskemål om diskret (inbyggd) bio eller var det vad Öhman rekomenderade?
Postad 05 February 2009 - 19:14
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Nej, de mostsvarar i28 men de är billigare att producera. Sen tillkommer förstås kostnaden för väggen, så det blir inte så mycket billigare i slutändan...
Det var ett gemensamt beslut att satsa på inbyggnads. Det kommer att bli grymt bra tror jag.
Postad 05 February 2009 - 19:21
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Då kanske du blir först med att lägga upp bilder på en IÖ CC på minhembio.
Kul att vara banbrytande : )
Postad 05 February 2009 - 20:33
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
CC
Jäklar vad kul hassesolo ... !!!!!!!
Önskar dig lycka till och följer med
spänning bygget . . .
Postad 05 February 2009 - 21:11
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ingvar demar sina pi60s med en gammal Denon reciever (det var 2105 förr vet inte om det är någon annan nu) och det låter kanon där, bästa jag hört förutom Tengils rum/anläggning.
Jag kan ju inte säga vad du ska göra men ett tips är iaf att inte köpa pi60 och sen ta ut elementen och sätta i i14. Då lär det vara bättre att sälja pi60 och köpa nytt. Vad jag förstår så har du basförstärkare redan. Så mitt förslag är nog att ta några extra månader och satsa på i14 och X-2 direkt. Köper du en Denon reciever beg för 1500-2000 kr så har du delningen där som funkar tills du får råd med cr80s. Så behöver du ett slutsteg till i14 och det finns väl en del beg runt 4-6 000 kr som kan vara intressant.
ok, jo men jag köper nog en cr80s här om en vecka eller så, får köpa en beggat för 3500kr det e väll rätt bra Sedan va det ju så att jag tänker ju så att om jag köper pi60 nu, så kan jag ju köra ändå, sedan köpa till X modulerna efter en månad. köper jag i14 så måste jag ju nästan beställa dem samtidigt för att det sva vara någon vits men hur som... så blir det antingen pi60 eller i14 och så blir det garanterat + X-2 och senare i sommar så blir det x-4 ! sedan får vi se vart vi landar.... känner jag mig själv rätt så.... grejen va ju den att jag upplevede det som att i14 förmodligen kommer att "duga" för mig ganska länge, om en uppdatering skulle ske ändå (om ett bra tag...) så får det väll lov att blir ett par i28 eller i den stilen. Men det får vi se, det lär dröja !! Försök hitta en beggad Denon 2106, tror att det är den Ingvar demar med nu. Borde gå att hitta för typ 2k eller lite mer än så. Har en polare som hittade en beggad 2807 för typ 3k. Men det är nog lite svårare att hitta. Förstegsdelen är iaf riktigt bra på bägge.
Jag har själv kört med 2105 tidigare, har 2307 nu och polarn kör med 2807 till sina pi60 och det låter helt underbart. 
ok, men då blir det nog så att jag tittat efter en Denon hembio reciver för simpelhetensull helt enkelt Edit: Hasse: Som sagt jätte spännande och ska följas med intresse !
Redigerat av DVD-ai, 05 February 2009 - 21:12.
Postad 05 February 2009 - 21:15
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Låter vettigt. Pi60 + X-4 (sen) är ju jäkligt bra och vill du uppgradera så är nog i28 vettigare i framtiden.
Postad 05 February 2009 - 21:47
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jätte glad, jag kom ju på att jag har ju ett försteg hemma ju !!!!
doch inte med fjärr... men den kan jag leva med ett tag och sedan köpa detta, så har jag 2-3k till att lägga på steg i stället nu när det gäller !
Haha, att jag helt hade glömt bort mitt försteg, hmm undra om man kan förse den med en motor styrd volympott + fjärr och motagare m.m. så kanske man slipper köpa...
haha, snålhunden tar över, haha ne men det e ju så att försteg känns så tråkigt att lägga pengar på faktiskt..
men blir man tvungen så!
Postad 05 February 2009 - 23:39
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
pi60 har ju bs60 möjligheten också, och de har ju fördelen att de använder samma förstärkare som pi60 också. Ökar ljudtrycket ordentligt också (tror från 114db till 121db) och skall förbättra basens kvalitet (och kvantitet) ordentligt. Pratade en hel del om bs60 med Ingvar när jag var där en sväng, och det lät bra det han sa. Rätt enkla att möblera (bakom, sida av pi60 funkar bra) och gav en helt ny dimension till högtalarna.
Sen går ju bs60 att använda som ren bashögtalare också (är samma som en X eller Y modell), när uppgraderingsdjävulen slår till och du ska ha 8st bashögtalare och i56.........
Postad 05 February 2009 - 23:57
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
"Äh, såklart grabben ska ha X-4"
Postad 06 February 2009 - 00:12
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
pi60 har ju bs60 möjligheten också, och de har ju fördelen att de använder samma förstärkare som pi60 också. Ökar ljudtrycket ordentligt också (tror från 114db till 121db) och skall förbättra basens kvalitet (och kvantitet) ordentligt. Pratade en hel del om bs60 med Ingvar när jag var där en sväng, och det lät bra det han sa. Rätt enkla att möblera (bakom, sida av pi60 funkar bra) och gav en helt ny dimension till högtalarna.
Sen går ju bs60 att använda som ren bashögtalare också (är samma som en X eller Y modell), när uppgraderingsdjävulen slår till och du ska ha 8st bashögtalare och i56......... 
haha, jo det skulle vara något det... Njoo, men jag vill ändå satsa på tvådelat känns det som, känns roligare... "Äh, såklart grabben ska ha X-4"

Jepp, till sommaren tängte jag i alla fall ha 2st till ProfX-2 beställda så då blir det X-4 Är man bas-narkoman så är man, vem vet, om man har 8k till att göra av med så är kanske inte x-6 helt omöjligt... dock så är det bra att ha steg till detta, har för hopningsvis ett Rotel rb-991 steg och då har jag ju pulver så det räcker ! Men det gäller att jag får köpa den, men jag ska fan ha den alltså !!!! sedan kanske ett 1075 till topparna sedan, kan man ju få för en 2500-3000kr beggat det me.
Postad 06 February 2009 - 00:14
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Jo, jag vet hur det är, man vill ha mer och mer. Vi får se när Ingvar varit här om det finns anledning för Y-6 (inte ljudtrycksmässiga skäl utan återgivningen i rummet).
Postad 06 February 2009 - 00:41
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, för min del är det nog så att jag vill ha mer av båda, bättre kvalitet på ljudet ligger alltid mycket högt i pryo, men jag älskar verkligen att kunna dra på järnet och det ska låta bra även på de mest löjliga nivåer. Med x-4 borde jag få ritkigt sjukt fina basresurser och därför jag tycker det skulle vara intressant att om inte annat kanske sedan testa X-6 för att se vad det ger. Förmodligen så kommer jag att fastna....
Edit: får se vad farsan säger bara... kommer ju ta upp hela vardagsrummet (lätt överdrift), men han har aldrig klagat förr och som det är nu har jag säkert 5par högtalare ståendes i vardagsrummet så, det borde inte vara några problem att få hans godkännande
Postad 06 February 2009 - 00:47
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Ni spelade väl rätt högt när ni testat i14 + X-2? Och dom hann inte börja låta illa va?
Postad 06 February 2009 - 00:54
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Nepp verkligen inte vi låg inte ens på gränsen skulle jag vilja påstå, Jo en gräns grannens gräns, och han va jävligt snabb att påpeka detta...
Men jag är gränslös så det passar mig !
Redigerat av DVD-ai, 06 February 2009 - 00:55.
Postad 06 February 2009 - 00:56
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
hehe, jo, jag vet, Y-4 skakar om en hel del när man verkligen drar på.
Postad 06 February 2009 - 00:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kan tänka mig det
Postad 06 February 2009 - 14:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Rotel steget blev tde inget med i alla fall..
Men köper filter på tisdag förmodligen, cr80s för 3500 kr
dock ingen nätadapter men det löser man ju i en handvändning och jag har en del olika hemma så någon borde ju fungera tycker man
Postad 06 February 2009 - 15:02
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Rotel steget blev tde inget med i alla fall..
Men köper filter på tisdag förmodligen, cr80s för 3500 kr dock ingen nätadapter men det löser man ju i en handvändning och jag har en del olika hemma så någon borde ju fungera tycker man 
Köpte mitt på clas ohlson  Kan kika artikelnummer om du behöver det.
Postad 06 February 2009 - 15:05
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Köpte mitt på clas ohlson Kan kika artikelnummer om du behöver det.
ok, jo det skulle du kunna göra, vore trevligt vad gick den på ? dem är ju inte så värst dyra ?
Postad 06 February 2009 - 15:08
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Postad 06 February 2009 - 15:24
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
fin fint
rätt anslutning och allt också, det e ju perfekt
Postad 06 February 2009 - 15:32
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Jag körde precis Planet dada rejält högt nu och ******** så bra det låter.
Postad 06 February 2009 - 15:49
Unregistered1ca7c3a4
-
Unregistered1ca7c3a4
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
På sidorna längst fram blir det lite absorbenter (stenull plus skum) men sen lite längre bak blir det filmhyllor bakom draperi. Längst bak på golvet blir det en basabsorberande upphöjd sockel med spalt längst in vid väggen. De två väggarna in mot resten av huset blir dubbla väggar med luftspalt emellan för god ljudisolering. Därför blir det också två dörrar (dubbeldörr) in i rummet. Steg ett blir att sätta upp innerväggarna och att flytspackla golvet. Sen blir det golvvärmen och så vidare... Ditt rum verkar få sig en ännu grundligare genomgång akustiskt. Det som står ovan kommer finnas i min källare också.
Postad 06 February 2009 - 15:50
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Haha, jo kan tänka mig det
Postad 06 February 2009 - 15:55
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
fin fint
rätt anslutning och allt också, det e ju perfekt 
Fick artikelnummret av företaget som tillverkar filtren, så det är "the real shit" plug and play. (Ingvar glömde såklart skicka med min nätbula  )
Redigerat av Martin, 06 February 2009 - 15:55.
Postad 06 February 2009 - 20:23
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Sådär, nu har jag tillverkat "pi60 fotplattor" också till pi60na. Blev typ kopior av de Öhman har (de är slut hos honom just nu..) Enkelt och rätt snyggt blev det. Får väl lägga upp bilder snart.
Folk valde dem väl mest för att dölja SD kuddarna, dvs rent estetiskt, men det är kanon mot sambos som dammsuger och barn som vill krocka bilar mot något
Postad 06 February 2009 - 20:34
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Sådär, nu har jag tillverkat "pi60 fotplattor" också till pi60na. Blev typ kopior av de Öhman har (de är slut hos honom just nu..) Enkelt och rätt snyggt blev det. Får väl lägga upp bilder snart.
Folk valde dem väl mest för att dölja SD kuddarna, dvs rent estetiskt, men det är kanon mot sambos som dammsuger och barn som vill krocka bilar mot något 
Tycker absolut du ska lägga upp lite bilder så man får se hur dina högtalare ser ut!
Postad 06 February 2009 - 20:40
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Tycker absolut du ska lägga upp lite bilder så man får se hur dina högtalare ser ut!
Postad 06 February 2009 - 20:52
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Ja, lägg upp. Är foten till pi60 samma som till i32s? Har du någon aning om det? Det är ju helt klart mycket snyggare att slippa se SD fötterna sen så blir det snyggt med en brytning i färgen (iaf för min del).
Postad 06 February 2009 - 23:21
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Jag trodde pi60 foten var för flera, som diskantskyddet, men det var det inte. Fr manifestet:
•Sockel pi60/pi60s m dold plats f SD-fötter, i mdf: 800:-/par
Samma sockel men i svart knotterlack: 1 200:-/par
Samma i granit. Ingår sedan 15/4 -08 i pi60es: 16 000:-/par
•Sockel i32s m dold plats för SD-fötter, i Labrador/granit-
laminat (4/1 cm). Ingår som standard för i34es: 18 000:-/par
•Sockel i64s (m dold plats för SD-fötter) i Labrador/granit-
Laminat (4/1 cm). Ingår som standard för i68es: 19 500:-/par
Misstänker du inte kommer köpa de för 18.000  Men det är superenkelt att göra ett par egna. Ta dimensionen på högtalaren (tex 30x32 cm på pi60), köp 2st 19mm MDF på Bauhaus som är 8-10 mm bredare (dvs 31x33 cm till pi60). Sedan köper du trälist på Bauhaus som är tex 8mmx15mm som jag köpte, och limma på plattan. Sedan tar du samma list och sätter under MDF plattan så döljer du SD kuddarna snyggt. 8mm bredden då, 15mm höjden. Jag satt också dubbelhäftande tejp så att SD kuddarna satt fast lite under foten, då de liksom täcks av dem och är svårare att få på plats.
Tar par timmar och göra, blir jättesnyggt, och du kan lacka dem valfritt (tex fanera blir nog pyssligt). Men mattsvart tror jag blir snyggt till dina jakaranda, då du inte kommer hitta samma fanér och det bryter av bra. Kostnad 150-200kr med lim, sen 100kr kanske för färg (jag lackade mina med samma färg som pi60, och jag hade kvar i burken).
Postad 06 February 2009 - 23:30
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Det ingår en sockel till i32s och i64s, men den är inte i Labrador/granit laminat
Postad 07 February 2009 - 21:34
david lindsten
-
david lindsten
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej, jag köpte ett par ino pip och har nu märkt att den högra sprakar ganska rejält tyngre ljud som elgitarrer går på, låter som om den sprakar från det övre elementet, (diskantelementet tror jag det är) vad kan man göra åt detta på bästa, enklaste och billigaste sätt?
Uppskattar alla svar! mvh david
Redigerat av david lindsten, 07 February 2009 - 21:37.
Postad 07 February 2009 - 21:58
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Köpte du den ny och färdig?
Postad 08 February 2009 - 00:48
Unregistered1ca7c3a4
-
Unregistered1ca7c3a4
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Men det är superenkelt att göra ett par egna.
Tar par timmar och göra, blir jättesnyggt, och du kan lacka dem valfritt (tex fanera blir nog pyssligt). Men mattsvart tror jag blir snyggt till dina jakaranda, då du inte kommer hitta samma fanér och det bryter av bra. Kostnad 150-200kr med lim, sen 100kr kanske för färg (jag lackade mina med samma färg som pi60, och jag hade kvar i burken).
En mindre estetisk, men i princip helt gratis, variant är att gjuta ett par plattor i cement... https://www.minhembi...ic_id=54295.jpg
Postad 08 February 2009 - 00:55
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Dem är ju så snygga !!!! pi60... jag blir galen
jag kan verkligen inte bestämma mig för om det blir i14 eller pi60
båda har ju sina fördelar, det käns som at tdet går jämt ur, får helt enkelt ta ett par av båda...  eller, njaa... När jag tänker på saken så va nog det inte en så värst bra ide i alla fall.. ATTANS !! det e kört, jag kommer alldrig kunna bestämma mig.
Postad 08 February 2009 - 01:15
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Om du har plats för pi60 samt eventuella basmoduler, köp pi60! Varför inte? Du gillar utseendet, de låter precis som i14, de kan köras fullregister och de bör vara lättare att sälja vid ev. uppgradering.
Enda anledningen till i14 är väl egentligen estetiska skäl (eller platsbrist) eller om man av någon anledning kan få ut en ljudlig fördel tack vare formatet och hur man kan placera dom. Eller så kanske jag yrar, men det är så jag ser på (har uppfattat) saken iaf
Postad 08 February 2009 - 01:33
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Om du har plats för pi60 samt eventuella basmoduler, köp pi60! Varför inte? Du gillar utseendet, de låter precis som i14, de kan köras fullregister och de bör vara lättare att sälja vid ev. uppgradering.
Enda anledningen till i14 är väl egentligen estetiska skäl (eller platsbrist) eller om man av någon anledning kan få ut en ljudlig fördel tack vare formatet och hur man kan placera dom. Eller så kanske jag yrar, men det är så jag ser på (har uppfattat) saken iaf 
Jo, exakt så jag också tänker ! Men för mig blir det 1:1 jag kommer dock inte att sälja pi60 eller i14 vid en uppdatering tror jag, säljer jag hellre andra saker för att finansiera nya inköp. pi60 kan man ju då sätta i en mindre anläggning, om man skulle få för sig att par i28 eller värre senare, man vet aldrig.. (Känner man sig själv bra eller...  ) just av dessa redan nämnda orsaken så känns det ändå lite som att pi60 kanske ändå är det jag kommer att köra på, men vi får se som sagt, jag gillar att i14 är smidiga och dessutom har fördelen att dem inte bidrar till att utseendemässigt bilda en sån högtalar vägg..
Postad 08 February 2009 - 01:56
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Det e int' lätt
Men vad du än kommer fram till lär du säkerligen bli mer än nöjd!
Postad 08 February 2009 - 02:04
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, det är väll så antar jag
Postad 08 February 2009 - 02:05
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Molle M
Snygga Pi60 på bilden .....
Nice work man ... om det är dina ...
Postad 08 February 2009 - 04:24
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
jag kan verkligen inte bestämma mig för om det blir i14 eller pi60 
Efter du hört pi60s på demon hos Ingvar så vet du nog bättre, då kan du även fråga han.
Postad 08 February 2009 - 12:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, så blir det ju
men jag har fundera och det lutar väldigt starkt åt pi60 faktiskt, jag har övervägt alla faktorer och kommit fram till det, men jag börjar med att köpa basmoduler och kombinerar dem med mina stativare jag har hemma tängte jag.
Tror ni det blir bra eller är modulerna och filter så specialiserat att det kommer låta helt galet.. ?!
Jag tängte göra så för att inte det ska bli en sådan stor "klump summa" och det går låte "ok" så länge i väntan på dem "ritkiga" doningarna !
sedan när jag har pengar så köper jag till pi60 då
Postad 08 February 2009 - 13:08
sometimestheycomeback
-
sometimestheycomeback
-
Forumräv
-
-
901 inlägg
Det kan nog bli bra, även om jag hade gjort tvärtom, köpt pi60 först
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|