Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 12 April 2008 - 09:33
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag är av med USB-sladden och har ftp till boxen, men det krävs ett eller par tillbehör. En router och en slug, men det har ju beskrivits här ett antal gånger tidigare. Funkar i alla fall kanon!  SLUG?Om det har beskrivits här så funkar inte sökfunktionen på MinHembio. Jag fick ingen trådträff på det ordet i vart fall. Och Google visar sniglar samt nån sorts minimal dator från 1960-talet.... Finns det nån intressant länk att prova på? /Bosse
Postad 12 April 2008 - 10:19
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
SLUG? Om det har beskrivits här så funkar inte sökfunktionen på MinHembio. Jag fick ingen trådträff på det ordet i vart fall. Och Google visar sniglar samt nån sorts minimal dator från 1960-talet.... Finns det nån intressant länk att prova på? /Bosse
Hehe...säkert något nytt som vi gamlingar missat. ..trycker man in en snigel i usb-porten och så vips....så har man fiberhastigheter direkt till internet. SwedXit...the good old days  Nu har hag kört 3.21 beta på min 5700 HDMI ett tag och hittils har allt fungerat 100%
(Kör inga TAP's)
Najs /SwedXit
Postad 12 April 2008 - 12:09
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har anslutit min NSLU2 till en trådlös router (WRT54GL) som står bakom TV'n också. Denna router fungerar enbart som en repeater och är trådlöst uppkopplad till min basstation i huset. Fungerar fint.
TF5700PVRt <-- USB --> NSLU2 <-- RJ45 --> WRT54GL <----- luft -----> <Bredbands router> Nu har jag också skaffat ovanstående saker (för ca 1300:-). Efter "några timmars" pyssel har jag nu fått fart på det tror jag ("ta i trä" ). Några fördelar har jag redan upptäckt.
EPG hämtas av sig självt (max upp till ca 14 dagar). FTP direkt till boxen. (Kan alltså fixa med taps från vilken dator som helst.) Med ToppyPC kan du lägga in en timer från vilken dator som helst. Är det fler som kör så här förutom d1mag och som kanske har några tips hur man kan få det ännu bättre? Har ni t.ex. boxen på hela tiden?
/Fredde
Hur 17 menar du att man kan bli av med USB-sladden då???? Det är ju enda användbara dataanslutningen till toppyn.
Jag är av med USB-sladden fram till PC:n som du skrev att man inte blir av med. Däremot har jag en USB-sladd till min SLUG (NSLU2 som tillverkas av Linksys)  . Och vad är egentligen en "slug", inte en snigel väl?
Nope! Det är ett annat namn för en NSLU2.
Redigerat av Unregistered345c2d61, 12 April 2008 - 15:31.
Postad 12 April 2008 - 17:14
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Då måste de väl först behöva införa en nätveksanslutning med Ethernet och TCP/IP... FTP är ju ett protokoll över TCP/IP (port 21) och kan nog svårligen köras utan nätverk.
Men såklart att en nätverkskoppling hade varit mumma på boxarna (och med full speed också) så kunde man ju föra över filena på ett enklare sätt.
Jag har sett en FTP-deamon som kan köras på en PC som har USB till Toppyn, men då forslar man ju bara data först till PC:n via USB (långsamt) och sen vidare ut i nätverket. Händigt om man vill komma åt boxen från flera håll förstås. Har provat och det funkar, men man blir i alla fall inte av med USB-sladden fram till PC:n.
/Bosse
Visst fan, den har ju ingen nätverksport... Sorry för slöseri med bandbredd! Satt å tänkte på min mediaspelares baksida (popcorn hour) när jag skrev min post.
Postad 16 April 2008 - 09:00
tiso001
-
tiso001
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har letat här på forumet, men har inte lyckats hitta.....finns någon bra (helst svensk) beskrivning över hur man kopplar en TF5700 PVRt trådlöst till PC:n via NSLU2?
Postad 16 April 2008 - 09:21
tiso001
-
tiso001
-
Amatör
-
-
53 inlägg
En fråga till när jag ändå är i farten...jag har problem att att Toppyn "tappar" ett gäng kanaler med jämna mellanrum (varannan månad eller så). Kanalerna finns i programlistan, men går inte att titta på. Vet inte om det beror på Toppy, Teracom eller Boxer.... Problemet skulle inte vara stort - det är ju bara att radera kanallistan och lägga in kanalerna på nytt - men det jobbiga är att alla inspelningstimers också måste raderas och läggas in på nytt, eftersom de efter en kanaluppdatering verkar "peka" på fel kanal och spela in helt fel program. Är det fler än jag som har detta problem med kanalerna? Går det på något sätt att förenkla jobbet med inspelningstimers via någon TAP tex?
Redigerat av tiso001, 16 April 2008 - 09:23.
Postad 16 April 2008 - 09:55
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
En fråga till när jag ändå är i farten...jag har problem att att Toppyn "tappar" ett gäng kanaler med jämna mellanrum (varannan månad eller så). Kanalerna finns i programlistan, men går inte att titta på. Vet inte om det beror på Toppy, Teracom eller Boxer.... Problemet skulle inte vara stort - det är ju bara att radera kanallistan och lägga in kanalerna på nytt - men det jobbiga är att alla inspelningstimers också måste raderas och läggas in på nytt, eftersom de efter en kanaluppdatering verkar "peka" på fel kanal och spela in helt fel program. Är det fler än jag som har detta problem med kanalerna? Går det på något sätt att förenkla jobbet med inspelningstimers via någon TAP tex?
Kör du MyStuff och har alla timers satta vi MyStuff kan du göra om alla timer sökningar via dom sista optionerna i MyStuff settings. Men det blir ju ett manuellt steg.
Postad 16 April 2008 - 10:15
tiso001
-
tiso001
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kör du MyStuff och har alla timers satta vi MyStuff kan du göra om alla timer sökningar via dom sista optionerna i MyStuff settings. Men det blir ju ett manuellt steg.
Korkat av mig  Jag kör ju MyStuff så det är klart att det blir lite enklare att göra som du säger än att radera alla timers och lägga in på nytt som jag gjort hittills....
Postad 16 April 2008 - 10:37
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Fick en förfrågan från TF angående en eventuellt ny Toppy box som de funderar på att sälja i Sverige, men ville ha lite information från oss användare om den skulle vara av intresse. Tänkte lägga ut den skrala basinformation jag fick och höra med er vad ni tror. Skulle detta vara en box som skulle kunna sälja i sverige? TF box-info.1) SD receiver (only 1) 2) but can upscale video for HDMI output 3) and can record programmes to external hard disk drive via USB connection (only via this hard disk, not any internal disk) 4) and can play back media files formatted in Divx. Tacksam för alla kommentarer eller förslag /SwedXit
Redigerat av Unregistereda681f977, 16 April 2008 - 14:29.
Postad 16 April 2008 - 12:08
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Skulle detta vara en box som skulle kunna sälja i sverige?
Saknar en del funktioner så som HD, men är det liten box med rätt pris hade den absolut varit intressant. Bara den externa HDD:n kan läsas/skrivas av en PC. Tror storleken kan vara en viktig faktor. /Daniel
Redigerat av Unregistered7f605233, 16 April 2008 - 12:12.
Postad 16 April 2008 - 15:29
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har letat här på forumet, men har inte lyckats hitta.....finns någon bra (helst svensk) beskrivning över hur man kopplar en TF5700 PVRt trådlöst till PC:n via NSLU2?
Jag har inte hittat någon beskrivning på svenska.
Postad 16 April 2008 - 20:42
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har inte hittat någon beskrivning på svenska.
Inte jag heller. Men så här, i grova drag, gjorde jag när jag nätkopplade min (och enbart med router, inte Slug) 1) Flasha asus-routern med Olegs firmware 2) Brygga ihop routern med eget wlan 3) Installera IPKG på asus, därefter puppy, php, tftp-topfield, lighttpd. 4) Dra ner toppyweb, confa samba, confa php.ini, öppna och forwarda 21 och 8081 (eller motsvarande) till asusburken. Vad ger då allt detta? 5) Nu kan du njuta av att nå alla filer på toppyn från vilken browser och ftp-klient som helst i värden. Du kan sätta timers, radera, flytta och döpa om inspelningar, firmwareflasha toppyn, ja, nästan vad som helst. Hastigheten är ju givetvis skandalöst låg, och nyttan kan ju vara begränsad, men bara att kunna komma åt toppy-disken från ditt wlan ger ju en hel del positiva saker. När det gäller detaljerade beskrivningar på engelska så kan jag starkt rekommendera denna: http://www.toppy.org...AsusWL-500g.pdfDu hittar den genom att googla på "asus toppy" utan citat. Om du mer är inne på att köra med slug (plus wlanrouter) så hittar du allt av intresse här: http://www.nslu2-lin.../Puppy/HomePageJa, det ser svårt ut. Men det går. Det kommer att ta minst ett par kvällar, i alla fall om du är okunnig i linux, som jag. Och jädrar vad kul du kommer att ha! Mer om mina ansträngningar: http://www.toppy.se/....php?topic=51.0--------------------------- Och varför får man inte med hela citatet nu längre? ---------------------------
Postad 17 April 2008 - 09:55
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Fick en förfrågan från TF angående en eventuellt ny Toppy box som de funderar på att sälja i Sverige, men ville ha lite information från oss användare om den skulle vara av intresse. Tänkte lägga ut den skrala basinformation jag fick och höra med er vad ni tror. Skulle detta vara en box som skulle kunna sälja i sverige?
TF box-info.
1) SD receiver (only 1) 2) but can upscale video for HDMI output 3) and can record programmes to external hard disk drive via USB connection (only via this hard disk, not any internal disk) 4) and can play back media files formatted in Divx.
Tacksam för alla kommentarer eller förslag /SwedXit
Det mest intressanta vore att dom såg till att dom svenska Toppysarna som redan finns innan dom gör nått nytt... Men får man önska så: Nätverksanslutning och dubbla tuners. Vad är vitsen med divx-playback när man ändå måste krånga med usb-kabel?
Postad 17 April 2008 - 10:42
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det mest intressanta vore att dom såg till att dom svenska Toppysarna som redan finns innan dom gör nått nytt... Men får man önska så: Nätverksanslutning och dubbla tuners. Vad är vitsen med divx-playback när man ändå måste krånga med usb-kabel?
Håller med angående de befintliga boxarna, dock kan man ju inte gärna beskylla TF för att många TAP´s inte längre fungerar på våra boxar. Verkar ju som de flesta TAP´s är byggda för UK TF5800. Det man skulle önska var ju att dessa 2 boxar var näst intill identiska i f/w, men så verkar ju inte fallet vara. Antagligen beroende på både olika förutsättningar och olika programmerare. Själv hade jag inte en enda hängning utan några TAP´s installerade....därmed inte sagt att det finns problem med deras egna mjukvara, dock med stor säkerhet lika stabil som andra PVR-boxar. Det finns väl hårddiskar med både nätverksanslutning och usb-anslutning? Poängen om jag förstod dem rätt var att detta egentligen inte är en pvr-box, men om man ansluter en usb-hårddisk går det att spela in ändå. Således kanske i mitt tycke en vettig box som "andra-box"....beroende på pris. /SwedXit
Postad 17 April 2008 - 18:48
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Fick en förfrågan från TF angående en eventuellt ny Toppy box som de funderar på att sälja i Sverige, men ville ha lite information från oss användare om den skulle vara av intresse. Tänkte lägga ut den skrala basinformation jag fick och höra med er vad ni tror. Skulle detta vara en box som skulle kunna sälja i sverige?
TF box-info.
1) SD receiver (only 1) 2) but can upscale video for HDMI output 3) and can record programmes to external hard disk drive via USB connection (only via this hard disk, not any internal disk) 4) and can play back media files formatted in Divx.
Tacksam för alla kommentarer eller förslag /SwedXit
Jag tycker definitivt att nätverk måste till, trådlöst (skulle ju funka om det bara är SD eller rj45). På så sätt kan dom få en billig box men med grym uppgraderingsbarhet (finns det ett sånt ord?). En extern disk är ju bra för dom som fyller sina, då går det lätt att uppgradera storlek eller tömma i en PC.
Postad 18 April 2008 - 13:19
tiso001
-
tiso001
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Inte jag heller. Men så här, i grova drag, gjorde jag när jag nätkopplade min (och enbart med router, inte Slug) *osv*
Tackar! Forumet på toppy.org.uk som det hänviss till i Asusinstruktionen verkar ju också vara en veritabel guldgruva om man som jag är helt borta på Linux....nu gäller det bara att samla mod och köra igång då
Postad 19 April 2008 - 01:06
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Min box har låst sig av någon anledning i språkinställningsmenyn och enligt manualen skall det bara vara att välja meny för att komma till föregående meny.
Sitter i USA ett par dagar till och frun lyckas inte få boxen att svara på tilltal (varken med min Harmony eller originalfjärren). Är det någon som råkat ut för liknande? Kör med MyStuff och originalfirmware 2.8... någonting på en 5700 med HDMI.
För ett par dagar sedan bad jag henne att rycka strömsladden, men boxen drog igång på samma sätt.
/Honda
Postad 19 April 2008 - 06:57
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Min box har låst sig av någon anledning i språkinställningsmenyn och enligt manualen skall det bara vara att välja meny för att komma till föregående meny.
Sitter i USA ett par dagar till och frun lyckas inte få boxen att svara på tilltal (varken med min Harmony eller originalfjärren). Är det någon som råkat ut för liknande? Kör med MyStuff och originalfirmware 2.8... någonting på en 5700 med HDMI.
För ett par dagar sedan bad jag henne att rycka strömsladden, men boxen drog igång på samma sätt. /Honda
Om man gör en fabriksåterställning startar boxen alltid med att först be dig välja språk och region. Detta följt av en ny kanalsökning. Kanske har din box råkat ut för en reset? (av någon eller något)
Postad 21 April 2008 - 12:41
larky
-
larky
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det någon som har en config-fil till toppyweb som är så bra att ni vill dela med er av den?
Jag har kopplat en NSLU2 till topfielden och tankar EPG-data med hjälp av xmltv2mei, och det fungerar ju bra.
Tanken är att köra toppyweb på en annan dator och få EPG från toppyn.
Jag har satt igång toppyweb så att jag kan lista filer, men det är allt som funkar.
Postad 21 April 2008 - 22:16
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är det någon som har en config-fil till toppyweb som är så bra att ni vill dela med er av den?
Jag har kopplat en NSLU2 till topfielden och tankar EPG-data med hjälp av xmltv2mei, och det fungerar ju bra. Tanken är att köra toppyweb på en annan dator och få EPG från toppyn.
Jag har satt igång toppyweb så att jag kan lista filer, men det är allt som funkar.
Min configfil är nog inte bättre än din, och sen kör jag inte xmltv-stödet, så jag saknar epg på toppyweb. Det är ju dessutom så att det finns flera config-filer till toppyweb, så rörigt blir det så det räcker. Jag kör ju visserligen toppyweb på min asus-router, och frågan är ju: Varför kör du inte toppyweb på din slug? En tanke: om du vill ha webaccess till din toppy, med epg, så kan du ju alltid köra twin, eller toppypc. Kolla här: http://users.bigpond...New/ToppyPC.htm Sen kan du ju alltid köra xmltv för windows på samma maskin, eller hämta den från slugen. Ja, det var ju inte svar på din fråga...
Postad 21 April 2008 - 22:27
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Om man gör en fabriksåterställning startar boxen alltid med att först be dig välja språk och region. Detta följt av en ny kanalsökning.
Kanske har din box råkat ut för en reset? (av någon eller något)
Har löst problemet, men boxen var tvärhängd vid den menyn och det gick inte att komma vidare med att köra inställningarna och trycka OK. Löste det genom att starta boxen utan taps och sedan gick det att köra igenom hela installationsmomentet. Inga som helst problem att sedan starta om med alla taps igen. Vet inte om det kan vara för att min EPG var helt tom som boxen spårade ut (kör xml2mei, men kör igång manuellt eftersom jag annars får time-out om jag samtidigt laddar ner andra saker). /Honda
Postad 22 April 2008 - 06:41
larky
-
larky
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Min configfil är nog inte bättre än din, och sen kör jag inte xmltv-stödet, så jag saknar epg på toppyweb. Det är ju dessutom så att det finns flera config-filer till toppyweb, så rörigt blir det så det räcker. Jag kör ju visserligen toppyweb på min asus-router, och frågan är ju: Varför kör du inte toppyweb på din slug?
En tanke: om du vill ha webaccess till din toppy, med epg, så kan du ju alltid köra twin, eller toppypc. Kolla här: http://users.bigpond...New/ToppyPC.htm Sen kan du ju alltid köra xmltv för windows på samma maskin, eller hämta den från slugen.
Ja, det var ju inte svar på din fråga...
Toppyweb körs på min vanliga server (Linux) där det redan ligger en websida. Anledningen att lägga den där är för att komma åt att programera inspelningar externt via mobiltelefon eller nåt, typ jätteviktigt! Det skulle ju gå att köra på slugen och en portforward, men jag vill helst använda port 80. Jag håller med om att konfigurationen av toppyweb är i bästa fall rörig, och dokumentationen är inte så mycket bättre. Det är inte ett prioriterat projekt, det var mest att jag hittade att det fanns och skulle fungera. Det viktiga med att koppla slugen till boxen var ju att få en bra EPG. Lista filer ser jag inget egentligt behov av, det är timerprogramering som är målet för mig med toppyweb. ToppyPC och TWIN verkar vara windowsprogram så det är inget jag har någon nytta av. Tanken var därför om någon hade en bra toppwerb config-fil till en extern linuxmaskin som jag skulle kunna få kopiera.
Postad 23 April 2008 - 13:19
miri
-
miri
-
Rookie
-
9 inlägg
Hvis I vil have en enkelt FTP-server fra Windows-PC (via USB) så prøv: http://www.topfield....arin/ftp4t.htmlDen er hurtig nok til at man kan streame programmer, men overførslen af filer er ikke anderledes end USB
Redigerat av miri, 23 April 2008 - 13:19.
Postad 24 April 2008 - 20:48
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har installerat en Wiki med möjlighet för vem som helst att lägga in toppy-relaterade artiklar, FAQ, how-tos, etc etc. Länk: http://www.toppy.se/wiki
Postad 07 May 2008 - 14:57
joama
-
joama
-
Användare
-
-
128 inlägg
Hej!
Har precis köpt denna box, har läst igenom denna tråd men får inte grepp om vilken firmware man ska köra tillsammans med vilken version av mystuff för att få en stabil box. Någon som kan rekommendera en kombo?
/joakim
Postad 07 May 2008 - 20:51
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Hej!
Har precis köpt denna box, har läst igenom denna tråd men får inte grepp om vilken firmware man ska köra tillsammans med vilken version av mystuff för att få en stabil box. Någon som kan rekommendera en kombo?
/joakim
Kör du med det kodade utbudet av kanaler? De senste versionerna av FW har inte problemet med "sätt i kortet", å andra sida har de problem med EPG. Själv kör jag bara det fria kanaler, så för mig funkar original versionen perfekt med några patchar, här är min setup: TF5700PVRt (System ID 2426): Loader version: L5.07 Device version: v5.3.2 Software version: TF-NPTs 2.241 Hardware version: v1.00 Last update: 2006-10-27 Patches: 0, F, R, S, T, X, aXeL Autostarted TAPs in order: Deselect 1.0 Tap Commander 1.31 Skip 1.34 Little Clock v2.2 TF5000Display v1.53 eit2mei BETA 7.8m3 DescriptionExtender 2.23 MyStuff 5.61 Other taps that I use: Recording Fixer 1.3 HDFW 2.2
Postad 08 May 2008 - 19:58
joama
-
joama
-
Användare
-
-
128 inlägg
Tack för svaret, kör dock med boxer kort, vill ju helst inte råka ut för "sätt i kortet" så frågan är vilken av dom nyare firmware som avhjälper detta problem funkar bästa (ihop med MyStuff). /joakim Kör du med det kodade utbudet av kanaler? De senste versionerna av FW har inte problemet med "sätt i kortet", å andra sida har de problem med EPG. Själv kör jag bara det fria kanaler, så för mig funkar original versionen perfekt med några patchar, här är min setup: TF5700PVRt (System ID 2426): Loader version: L5.07 Device version: v5.3.2 Software version: TF-NPTs 2.241 Hardware version: v1.00 Last update: 2006-10-27 Patches: 0, F, R, S, T, X, aXeL
Autostarted TAPs in order: Deselect 1.0 Tap Commander 1.31 Skip 1.34 Little Clock v2.2 TF5000Display v1.53 eit2mei BETA 7.8m3 DescriptionExtender 2.23 MyStuff 5.61
Other taps that I use: Recording Fixer 1.3 HDFW 2.2
Postad 09 May 2008 - 11:19
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hej!
/joakim
Hej, är det med eller utan HDMI du köpt? Är det utan kan jag nog rekommendera beta f/w 3.21 med MS 5.62. Har haft 1 hängning under tiden som jag testat detta. PM:a mig om du vill testa den. Är det med HDMI är jag tyvärr inte säker på vad du ska välja. Mvh /SwedXit
Postad 09 May 2008 - 11:55
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Nu är man inte så lite irriterad på skräpet, men finns det något sätt att slippa att alltid få "sått i kortet" och ända ha en epg som inte funkar sämre än den redan gör?
Var tar jag reda på vilken firmware version jag har?
Kör MyStuff och epg:n där fungerar oftast väldigt dåligt, men epg:n på originalprogramvaran visar oftast rätt. Vill inte ha dator och box koppalde ihop eftersom den oftast tappar kontakten. Hur ska man få epg:n i FunStuff att fungera lika bra som originalprogramvarans?
Det här med att sätta i kortet får jag till 90% på alla inspelningar, många gånger även när jag byter kanal, mycket irriterande
Postad 11 May 2008 - 18:22
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nu är man inte så lite irriterad på skräpet, men finns det något sätt att slippa att alltid få "sått i kortet" och ända ha en epg som inte funkar sämre än den redan gör? Var tar jag reda på vilken firmware version jag har? Kör MyStuff och epg:n där fungerar oftast väldigt dåligt, men epg:n på originalprogramvaran visar oftast rätt. Vill inte ha dator och box koppalde ihop eftersom den oftast tappar kontakten. Hur ska man få epg:n i FunStuff att fungera lika bra som originalprogramvarans?
Det här med att sätta i kortet får jag till 90% på alla inspelningar, många gånger även när jag byter kanal, mycket irriterande
Antar att du kör med firmware 2.87. Det är ändå den firmware som fungerar bäst, OM man inte som du och jag får sätt i kortet även vid "vanlig" zappning. För mig löste det sig temporärt genom att göra en ny kanalsökning titt som tätt. Det tröttnade jag på rätt fort och har, efter att ha testat div. betor, därför fastnat för 3.00. Problemet med denna firmware är att den segar ner boxen pga. Boxers hantering av EPG-datan, lösningen på detta är en liten TAP som heter Eittoggle, vilken inaktiverar hela EPG-hämtningen i firmwaren. Istället får man förlita sig på schemalagda hämtningar en gång om dygnet. Fördelen med denna firmware är att "Sätt i kortet" nästan är helt väck, en och annan gång får man det fortfarande men inte alls i samma utsträckning som med 2.87. Rätt konstigt att Topfiled inte kan basera en ny firmware på 3.00 - de betor vi testat verkar ju fundamentalt annorlunda iom att TAPs som PowerDown mfl. inte alls vill fungera + att boxen hänger sig titt som tätt. Läs mer om patchar och TAPs här: http://www.toppy.org.uk/index.php/Robban
Postad 12 May 2008 - 06:16
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Nu är man inte så lite irriterad på skräpet, men finns det något sätt att slippa att alltid få "sått i kortet" och ända ha en epg som inte funkar sämre än den redan gör? Var tar jag reda på vilken firmware version jag har? Kör MyStuff och epg:n där fungerar oftast väldigt dåligt, men epg:n på originalprogramvaran visar oftast rätt. Vill inte ha dator och box koppalde ihop eftersom den oftast tappar kontakten. Hur ska man få epg:n i FunStuff att fungera lika bra som originalprogramvarans?
Det här med att sätta i kortet får jag till 90% på alla inspelningar, många gånger även när jag byter kanal, mycket irriterande Antar att du kör med firmware 2.87. Det är ändå den firmware som fungerar bäst, OM man inte som du och jag får sätt i kortet även vid "vanlig" zappning. För mig löste det sig temporärt genom att göra en ny kanalsökning titt som tätt. Det tröttnade jag på rätt fort och har, efter att ha testat div. betor, därför fastnat för 3.00. Problemet med denna firmware är att den segar ner boxen pga. Boxers hantering av EPG-datan, lösningen på detta är en liten TAP som heter Eittoggle, vilken inaktiverar hela EPG-hämtningen i firmwaren. Istället får man förlita sig på schemalagda hämtningar en gång om dygnet. Fördelen med denna firmware är att "Sätt i kortet" nästan är helt väck, en och annan gång får man det fortfarande men inte alls i samma utsträckning som med 2.87.
Rätt konstigt att Topfiled inte kan basera en ny firmware på 3.00 - de betor vi testat verkar ju fundamentalt annorlunda iom att TAPs som PowerDown mfl. inte alls vill fungera + att boxen hänger sig titt som tätt.
Läs mer om patchar och TAPs här: http://www.toppy.org.uk/index.php
/Robban
Jag kör med firmware 3.21 beta i en TF5700PVRt (utan HDMI) och har bara "sätt i kortet" när jag manövrerar i inspelningar från kodade kanaler som gjorts när kanalen jag tittade på samtidigt också var kodad (så att kortet blev reserverat till realtidstittandet och inspelningen blev oavkodad). Då tar Toppyn lite tid på sig att synkronisera kortet speciellt om man hopar in på en plats mitt i inspelningen, varvid skylten visas. Men annars funkar den utmärkt i stort sett. Jag har fått ett par hängningar de senaste månaderna men inte alls många, c:a 2-3 veckor mellan dem. Och jag har boxen på 24/7 (lättja...), vilket nog förvärrar problemet. VARNING: den firmware 3.17 som finns på Topfields hemsida är kass! Med den hänger sig boxen varje dag! Jag kör MyStuff 5.62, USBAccelerator samt TF5000Display och hanterar EPG via XMLTV2MEI for Windows som ger mig 2 veckors full EPG i boxen genom att ladda in från Internet! /Bosse
Postad 18 May 2008 - 09:04
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Bo-B eller någon annan som kan/orkar förklara vad jag behöver lägga till i konfigurationsfilerna för XMLTV2EMI för att få EPG på TV4 sport eller någon annan ny kanal som läggs till efterhand? /Honda. Efter att sökt lite på http://tv.swedb.se, så förstod jag lite bättre och har löst mitt problem. /Honda.
Redigerat av Honda, 18 May 2008 - 09:47.
Postad 18 May 2008 - 18:07
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Bo-B eller någon annan som kan/orkar förklara vad jag behöver lägga till i konfigurationsfilerna för XMLTV2EMI för att få EPG på TV4 sport eller någon annan ny kanal som läggs till efterhand? /Honda.
Efter att sökt lite på http://tv.swedb.se, så förstod jag lite bättre och har löst mitt problem. /Honda.
Skriv gärna här var du ändrade.
Postad 18 May 2008 - 18:23
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Skriv gärna här var du ändrade.
I ini-filen Xmltv2Mei under: [LCN] sport.tv4.se = 18 under: [LCNtitles] 18 = TV4 Sport samt: [sport.tv4.se] Name=TV4 Sport LCN=18 EPG=1
Postad 18 May 2008 - 23:19
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Bo-B eller någon annan som kan/orkar förklara vad jag behöver lägga till i konfigurationsfilerna för XMLTV2EMI för att få EPG på TV4 sport eller någon annan ny kanal som läggs till efterhand? /Honda.
Efter att sökt lite på http://tv.swedb.se, så förstod jag lite bättre och har löst mitt problem. /Honda.
Jag såg att du lyckades fixa in TV4-sporten utan min hjälp! Men för att underlätta lite för andra så har jag uppdaterat min site nu med instruktioner om detta. Tyvärr verkar det finnas nån cache på nätet som servar ut den gamla sidan fast jag bytt, förhoppningsvis skall detta lösa sig efter ett tag... XMLTV2MEI för Windows/Bosse
Postad 19 May 2008 - 16:20
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Tacakr. Man behöver inte ändra något i Xmltv2Mei.chn och tv_grab_se_swedb.conf ? Jag har gjort nya lgofiler för Mystuff om någon vill ha. I ini-filen Xmltv2Mei under: [LCN] sport.tv4.se = 18
under: [LCNtitles] 18 = TV4 Sport
samt: [sport.tv4.se] Name=TV4 Sport LCN=18 EPG=1
Postad 26 May 2008 - 19:39
Unregisteredcc9b7b56
-
Unregisteredcc9b7b56
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej!
Funderar på att köpa en Topfield box nu... har tröttnat på alla problem med HTPC programvaror som inte fungerar och inspelningar som inte spelas in etc. Nu vill jag ha någonting som bara fungerar!
Min problematik är dock att jag samtidigt vill kunna titta på min stora samling serier... Går det att koppla in en 2TB usb hårddisk till Topfield boxen och titta på serier via den? Och isåfall, hur fungerar det, hur ser menyn ut etc?
Och även, skulle det gå (troligtvis inte) att koppla in en usb hubb och köra 2st usb hårddiskar till boxern samtidigt?
/Rikard
Postad 26 May 2008 - 21:08
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej!
Funderar på att köpa en Topfield box nu... har tröttnat på alla problem med HTPC programvaror som inte fungerar och inspelningar som inte spelas in etc. Nu vill jag ha någonting som bara fungerar!
Min problematik är dock att jag samtidigt vill kunna titta på min stora samling serier... Går det att koppla in en 2TB usb hårddisk till Topfield boxen och titta på serier via den? Och isåfall, hur fungerar det, hur ser menyn ut etc?
Och även, skulle det gå (troligtvis inte) att koppla in en usb hubb och köra 2st usb hårddiskar till boxern samtidigt?
/Rikard
Det får bli nej på båda frågorna. Vad jag vet finns det ingen möjlighet att (enkelt) koppla in ytterligare HD.
Postad 26 May 2008 - 22:09
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har gjort nya lgofiler för Mystuff om någon vill ha.
Jag tog mig friheten att lägga upp dina logos på min sida XMLTV2MEI for Windows, hoppas att det var OK. Jag har dessutom utvidgat informationen om konfigureringen där. /bosse
Postad 27 May 2008 - 15:44
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Inga problem. Lite payback för ditt utmärkta program. Jag tog mig friheten att lägga upp dina logos på min sida XMLTV2MEI for Windows, hoppas att det var OK. Jag har dessutom utvidgat informationen om konfigureringen där.
/bosse
Postad 29 May 2008 - 07:41
jerjoh
-
jerjoh
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Bosse eller annan kunnig!
Har haft epg under flera månader, hämtat via internet och bosses pgm, har funkat toppen utom några enstaka gånger då epg infon ej förs över till toppyn, varför är jag osäker på. Nu har det strulat ordentligt på slutet och senast igår kväll/natt sket det sig totalt. Jag kommer så långt att XMLTV2MEI startar och öppnar upp sitt särskilda fönster och stegar upp till 100, precis som det har gjort tidigare när det fungerat, så långt fine!
Efter detta stänger XMLTV2MEI ned sitt fönster har jag för mig, sitter på jobbet nu och har ej tillgång till datorn därav min lilla osäkerhet. Efter detta så körs ytterligare ett fönster, epg info kopieras till en den ena en till den andra filen osv. Även här har det räknats upp till 100% när allt är klart. OBS! DET ÄR HÄR SOM DET SKITER SIG; VÄRDET ÄNDRAS EJ UTAN STÅR KVAR PÅ 0% och sedan stänger fönstret ned sig själv efter en stund. Någon som är med på vad jag menar? Detta har alltså hänt vid enstaka tillfällen tidigare, men då ordnat till sig när jag provat igen vid ett senare tillfälle, så blev dock inte fallet denna gång, jag har provat flera dagar i sträck men bara fått samma fenomen. Igår kväll tröttnade jag, tog bort hela mappen XMLTV från programs och gjorde om allt från början, dessutom såg jag att Bosse fixat en nyare version (1.0.0.21 2008-03-23) som jag testade att lägga in. Det lyckades tyvärr inte det heller, samma fenomen som jag tidigare beskrivit.
VAd gör jag för fel? Måste jag ta bort någon mei fil eller annan i toppyns menyer, lägga in nyare mystuff eller vad?
Tacksam för svar då jag vill ha igång min epg som tidigare funkat så bra.
//Jerker
Postad 30 May 2008 - 07:48
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Hej!
Svaren är troligen nej och nej. Problemen är flera: - TF5x00-serien klarar inte DivX/XviD, bara MPEG-2.
- TF5x00-serien stöder inte USB Host, bara Device. Man kan alltså inte koppla enheter till Topfield:en, bara Topfield:en som en enhet till datorn eller annan burk med USB Host. TF7000-serien har USB Host men å andra sidan inte Device så den kan man inte koppla till datorn, utan USB-hårddiskar är enda sättet att ta backup.
För det du vill göra skulle jag nog titta närmare på en Dreambox DM800, men är inte säker på att den heller klarar DivX/XviD. En HTPC är det enda som kan göra allt du önskar och mer därtill, skulle jag tro.
Postad 30 May 2008 - 23:58
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Bosse eller annan kunnig!
Har haft epg under flera månader, hämtat via internet och bosses pgm, har funkat toppen utom några enstaka gånger då epg infon ej förs över till toppyn, varför är jag osäker på. Nu har det strulat ordentligt på slutet och senast igår kväll/natt sket det sig totalt. Jag kommer så långt att XMLTV2MEI startar och öppnar upp sitt särskilda fönster och stegar upp till 100, precis som det har gjort tidigare när det fungerat, så långt fine!
Efter detta stänger XMLTV2MEI ned sitt fönster har jag för mig, sitter på jobbet nu och har ej tillgång till datorn därav min lilla osäkerhet.
Nja, först startar huvudprogrammet och om det är konfigurerat för att blada in Freewiew.mei så kontaktar det boxen för att ladda över den filen. Det är en snabb historia med 0-100% Sen startar det XML-läsprogrammet som hämtar TV-data och det kommer nu att jobba igenom alla de kanaler som det konfigurerats för med en 1-100% visning också. Nu är alltså båda programmen igång. Sen när XML-programmet avslutats fortsätter huvudprogrammet med att baserat på FreewView.mei från boxen och xml-data från nätet sätta samman MyStuff.mei på din hårddisk. När detta är klart öppnas åter USB-förbindelsen med boxen för att ladda över mei-filen till boxen. Det som kan gå fel här är kopplingen till boxen, om du har Altair igång så kan inte boxen kommas åt och ingen överföring är möjlig. Likaså ifall boxen är avstängd förstås. Efter detta så körs ytterligare ett fönster, epg info kopieras till en den ena en till den andra filen osv. Även här har det räknats upp till 100% när allt är klart. OBS! DET ÄR HÄR SOM DET SKITER SIG; VÄRDET ÄNDRAS EJ UTAN STÅR KVAR PÅ 0% och sedan stänger fönstret ned sig själv efter en stund. Någon som är med på vad jag menar? Detta har alltså hänt vid enstaka tillfällen tidigare, men då ordnat till sig när jag provat igen vid ett senare tillfälle, så blev dock inte fallet denna gång, jag har provat flera dagar i sträck men bara fått samma fenomen. Igår kväll tröttnade jag, tog bort hela mappen XMLTV från programs och gjorde om allt från början, dessutom såg jag att Bosse fixat en nyare version (1.0.0.21 2008-03-23) som jag testade att lägga in. Det lyckades tyvärr inte det heller, samma fenomen som jag tidigare beskrivit. 
Den förra versionen hade en bugg som gjorde att programmet kraschade ifall det fick problem med USB-kommunikationen. Nu hanteras detta bättre (men utan USB blir det ingen överföring förstås...) VAd gör jag för fel? Måste jag ta bort någon mei fil eller annan i toppyns menyer, lägga in nyare mystuff eller vad? //Jerker
Ny MyStuff kommer inte att hjälpa här. Det måste vara nåt skumt med USB. Prova först att ändra i inifilen så här: CopyToToppy=0 MergeToppyFreeview=0 Radera sen Data/epg.xml och starta programmet manuellt. Nu skall det inte bli nån USB-kommunikation över huvud taget utan xml laddas hem och konverteras till MyStuff.mei i Data-foldern. Kolla att detta funkar och att MyStuff.mei blir ungefär rätt storlek. (Min är c:a 2.7 Mb) Om det gick bra så kan du använda Altair för att manuellt lägga över den till boxen (i ProgramFiles-foldern). Sen får du kolla upp USB-kopplingen... OBS! Om du får ofullständig EPG-data pga tillfälliga problem med Internet och vill köra om hämtningen så skall du först radera epg.xml eftersom programmet är gjort att inte ladda ny sådan samma dag. Dvs den kollar fildatum först och använder existerande fil för att bygga MyStuff.mei ifall den som finns är från samma dygn som nu. /Bosse
Postad 31 May 2008 - 07:30
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag har problem med att EPG-datan försvinner i Mystuff 5.6 ungefär var 4:e dag. Det verkar som att minnet i Toppyn blir fullt. Det enda sättet att få tillbaks EPG'n är att slå av toppyn ett tag eller att dra ur strömsladden, och att sedan söka manuellt. Har 5700 hdmi med FW 2.87 tror jag. Jag kör EPG-harvest på natten kl 04:00 och på kanal Svt1. enl inställningarna i Mystuffs meny.Finns det något sätt att radera EPG- filen på disken manuellt eller att toppyn kan rensa datan själv före varje EPG sökn? Eller finns det någon annan enkel lösning på detta?
Postad 31 May 2008 - 08:44
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har problem med att EPG-datan försvinner i Mystuff 5.6 ungefär var 4:e dag. Det verkar som att minnet i Toppyn blir fullt. Det enda sättet att få tillbaks EPG'n är att slå av toppyn ett tag eller att dra ur strömsladden, och att sedan söka manuellt. Har 5700 hdmi med FW 2.87 tror jag. Jag kör EPG-harvest på natten kl 04:00 och på kanal Svt1. enl inställningarna i Mystuffs meny.Finns det något sätt att radera EPG- filen på disken manuellt eller att toppyn kan rensa datan själv före varje EPG sökn? Eller finns det någon annan enkel lösning på detta?
Det är problem med EPG native i Toppyn. Och eftersom eit2mei som MyStuff plockar EPG med använder den native harvest som Toppy tillhandahåller så funkar det inget vidare. Problemet bättrar sig ifall man slår av boxen varje kväll, men det brukar jag oftast inte göra... Jag gav upp i början av året och skrev ett program för min PC som hämtar data från Internet och kan tillverka en EPG (för MyStuff) som sträcker sig över lång tid (min är på 12 dagar). Efter detta har jag inte några EPG-problem. Du kan läsa mera här: XMLTV2MEI för Windows/Bosse
Postad 31 May 2008 - 09:37
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Det är problem med EPG native i Toppyn. Och eftersom eit2mei som MyStuff plockar EPG med använder den native harvest som Toppy tillhandahåller så funkar det inget vidare. Problemet bättrar sig ifall man slår av boxen varje kväll, men det brukar jag oftast inte göra...
Jag gav upp i början av året och skrev ett program för min PC som hämtar data från Internet och kan tillverka en EPG (för MyStuff) som sträcker sig över lång tid (min är på 12 dagar). Efter detta har jag inte några EPG-problem. Du kan läsa mera här: XMLTV2MEI för Windows
/Bosse
Jo jag har sett det programmet. problemet är att jag har vista på min dator vilket inte funkar smärtfritt med toppyn, och jag vill slippa en 10 meter lång USB sladd genom tv-rummet. Kanske det finns någon restart TAP? Helst en som stänger ner flera minuter.
Postad 31 May 2008 - 16:57
MacCoyote
-
MacCoyote
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är det någon som noterat om dom i den senaste mjukvaran fixat till laggen som dvb-undertexterna har vid titt på inspelat material.
Postad 01 June 2008 - 00:06
jerjoh
-
jerjoh
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nja, först startar huvudprogrammet och om det är konfigurerat för att blada in Freewiew.mei så kontaktar det boxen för att ladda över den filen. Det är en snabb historia med 0-100% Sen startar det XML-läsprogrammet som hämtar TV-data och det kommer nu att jobba igenom alla de kanaler som det konfigurerats för med en 1-100% visning också. Nu är alltså båda programmen igång. Sen när XML-programmet avslutats fortsätter huvudprogrammet med att baserat på FreewView.mei från boxen och xml-data från nätet sätta samman MyStuff.mei på din hårddisk. När detta är klart öppnas åter USB-förbindelsen med boxen för att ladda över mei-filen till boxen. Det som kan gå fel här är kopplingen till boxen, om du har Altair igång så kan inte boxen kommas åt och ingen överföring är möjlig. Likaså ifall boxen är avstängd förstås.
Den förra versionen hade en bugg som gjorde att programmet kraschade ifall det fick problem med USB-kommunikationen. Nu hanteras detta bättre (men utan USB blir det ingen överföring förstås...)
Ny MyStuff kommer inte att hjälpa här. Det måste vara nåt skumt med USB. Prova först att ändra i inifilen så här: CopyToToppy=0 MergeToppyFreeview=0
Radera sen Data/epg.xml och starta programmet manuellt. Nu skall det inte bli nån USB-kommunikation över huvud taget utan xml laddas hem och konverteras till MyStuff.mei i Data-foldern. Kolla att detta funkar och att MyStuff.mei blir ungefär rätt storlek. (Min är c:a 2.7 Mb) Om det gick bra så kan du använda Altair för att manuellt lägga över den till boxen (i ProgramFiles-foldern). Sen får du kolla upp USB-kopplingen...
OBS! Om du får ofullständig EPG-data pga tillfälliga problem med Internet och vill köra om hämtningen så skall du först radera epg.xml eftersom programmet är gjort att inte ladda ny sådan samma dag. Dvs den kollar fildatum först och använder existerande fil för att bygga MyStuff.mei ifall den som finns är från samma dygn som nu.
/Bosse
Testade att lägga över mystuff.mei manuellt, tyvärr uppkommer någon form av error. Plötsligt verkar inte datorn och toppyn kunna tala med varandra. Har lyckats föra över nya mystuff men alltså ej detta  Kan usb-förbindelsen blockera vissa saker och släppa igenom andra? verkar konstigt. Bör jag kanske ta bort alla taps som har med detta att göra och installera om allt igen? Kan man köra någon diagnos via dos-promten? F-n att det ska krångla, gillade denna epg-funktion riktigt mkt. //Jerker
Postad 01 June 2008 - 09:05
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Testade att lägga över mystuff.mei manuellt, tyvärr uppkommer någon form av error. Plötsligt verkar inte datorn och toppyn kunna tala med varandra. Har lyckats föra över nya mystuff men alltså ej detta Kan usb-förbindelsen blockera vissa saker och släppa igenom andra? verkar konstigt. Bör jag kanske ta bort alla taps som har med detta att göra och installera om allt igen? Kan man köra någon diagnos via dos-promten? F-n att det ska krångla, gillade denna epg-funktion riktigt mkt.
//Jerker
Konstigt, jag har då aldrig sett att Altair skall ha problem med att överföra vissa filer... Det enda jag kan tänka mig är att det finns någon TAP som försöker komma åt MyStuff.mei medan den överförs eller att den är korrupt på något sätt. För att stänga av MyStuff så gör du så här: - Visa någon MyStuff-bild, tex EPG - Tryck Meny-knappen - Gå uppåt (kommer till Z-options) - Välj att avsluta MyStuff Om det är någon annan TAP som misstänks: Starta om boxen och när den visar run på displayen håller du in 0-knappen. Då startar boxen utan att ladda TAP. Kör sen Altair och överför filen. Om det inte går, prova med att överföra epg.xml i stället (den är ju inte en fil som används på toppyn, men bara för att kolla ifall Altair funkar...). Om det går med epg.xml men inte med MyStuff.mei så skulle jag kolla själva filen på PC-sidan. Kanske att du råkat ut för att den blivit korrupt? Öppna den i en editor och scrolla ner till slutet av filen för att se om den kan läsas helt. /Bosse Är det någon som noterat om dom i den senaste mjukvaran fixat till laggen som dvb-undertexterna har vid titt på inspelat material.
Vad är det för undertexter du menar? Är det textremsorna på utländska filmer? I så fall har jag inte sett någon fördröjning över huvud taget på de 1.5 år jag haft boxen... /Bosse PS: Otroligt irriterande att MinHembio-forumet klistrar ihop inlägg som man gör om helt olika trådar till ett enda svar! Det som står här ovanför handlar ju om helt olika saker men ändå fick den för sig att det skulle stå i samma inlägg! Varför det??? Det fungerade mycket bättre förut där man också fick med hela det inlägg man citerade och inte barta den senaste kommentaren! DS
Redigerat av Bo_B, 01 June 2008 - 09:08.
Postad 01 June 2008 - 10:37
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Tänkte bara säga tack och ge Bosse en stor eloge för XMLTV2MEI - underbart program.
Eftersom jag satt ihop en HTPC (ska inte användas som TV-mottagare ännu) så blev det ju aktuellt att ha USB-sladden från Toppyn ansluten jämt och därmed givetvis köra Bosses program. Jag kör firmware 3.00 (HDMI) och har fram till nu använt mig av en TAP som heter EITTOGGLE för att manuellt inaktivera boxens EPG-funktion - denna firmware lider ju av "seghetsproblemet" men är i övrigt den stabilaste jag kört . Så, nu med XMLTV2MEI så tänkte jag att EPG-funktionen som sådan är ju helt onödig, så jag kontaktade R2D2 och hörde om han kunde göra en patch utav EITTOGGLE som helt inaktiverar funktionen i firmware och det visade sig inte vara några problem. Så nu är jag supernöjd, 2 veckors EPG, boxens inbyggda EPG-hantering helt inaktiverad och jag kan köra den firmware som jag tycker fungerar allra bäst.
Är det någon som vill ha patchen så hojta till.
/Robban
Redigerat av Rob74, 01 June 2008 - 12:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|