Hade inte så höga förhoppningar på filmen i sig men blev positivt överaskad.
Tyckte den var enormt bra. 9/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 May 2010 - 19:05
Såg Avatar idag, bland dom sista i sverige antaglien.
Hade inte så höga förhoppningar på filmen i sig men blev positivt överaskad. Tyckte den var enormt bra. 9/10 Postad 13 May 2010 - 22:48
Kom precis hem från bion efter att ha sett Robin Hood. Väl spenderade pengar det där!
Filmen var inte vad jag förväntat mig och tur var nog det. Väldigt underhållande genom hela filmen. 9/10 Postad 14 May 2010 - 00:52
80274.jpg 93.92K
0 Antal nerladdningarJa, man får precis det man förväntar sig Män som slåss i koreograferade kampsportsklyschor, för taskiga repliker och förtryckta kvinnor. Det är ändå liiiiiite underhållande 2/5 Edit: Blev sugen på att se Bloodsport och Kickboxer nu Redigerat av genstruktur, 14 May 2010 - 00:54. Postad 14 May 2010 - 07:28
Looking for Eric, BD
Ännu en gång skall den brittiska underklassen skildras på ett "varmt och kärleksfullt sätt". Feta och korkade brevbärare med hjärtan av guld... Det finns trots allt ett par lite djupare lager som håller intresset vid liv. Cantona är rätt OK med tanke på att han inte är skådis.
Postad 14 May 2010 - 08:57 ![]() Pandorum BD Riktigt bra rymd skräckis och som tidigare nämnts så har den hämtat rätt mycket från Alienfilmerna och spelet Dead Space. Välgjord och med bra skådespelarinsatser. Bilden är tyvär inte riktigt på topp med bla riktigt taskig svärta bitvis, ljudet däremot är riktigt bra (vilket är ett måste för en skräckis) Filmen 5/5 Bild och ljud 3/5 Totalt 8/10 Postad 15 May 2010 - 09:10
Kopiera lite och gjorde om denna eftersom jag såg denna film själv igår Såg även Ninja Assassin igår på Bd http://www.blu-ray.c...n-Blu-ray/5171/ Filmen var rätt så "Brutal" med enormt mycket blod, fina effekter och en rätt så trevlig story. En film som jag väntat på i flera veckor på att se då jag inte trodde den skulle vara bra. Men nu gillar jag den skarpt och även dom 3 andra som såg den vi var "3,st killar och 1, tjej som såg filmen" Enda jag störde mig på var hur dom kunde A La försvinna då det gick i överstyr för mig. Filmen 5/5 - Vill inte sänka betyget även då jag störde mig på vissa saker, bästa såna film jag sett på väldigt länge. Bild och ljud 3,5/5 Redigerat av Camridge, 15 May 2010 - 09:28. Postad 15 May 2010 - 13:29
En blek framställning av Terry. Han kan bättre. Betygsättningen blir 4/10.
Köp Outlander. Där får du se brutal svärta. Brutalt dålig! Postad 15 May 2010 - 22:04
Planet of the Apes (1968), BD.
Oj, vilken tråkig film. Precis innan slutet tänkte jag: "en typisk femma." Men när slutet väl kom så fick man nästan rysningar! Vilket otroligt bra slut! Kanske den bästa plottwisten jag någonsin sett i en film! Se den! 7/10 Postad 15 May 2010 - 23:55
Apocalypto (Blu-ray)
En mycket bra film, fantastiskt vackert filmad och en mycket bra och spännande historia. Mel Gibson är verkligen en utmärkt regissör vilket han visar gång på gång. Helt fantastiskt bra bild, bland det bästa jag sett på Blu-ray faktiskt. Filmen 4/5 Bilden 5/5 Ljudet 5/5 Postad 16 May 2010 - 14:28
Ninja Assassin och Ninja i all ära. Nu är det dags att gå tillbaka till ninjafilmens guldålder, nämligen det ljuva åttiotalet och en av genrens klassiker. Revenge Of The Ninja. Ett raffel med Franco Nero I huvudrollen som ställs mot en svinigt sur Sho Kosugi. Jag såg den när den kom på VHS och nu är det dags igen. Gillade jag den när den kom? Ja, gillade jag den nu? Jovars, den är helt okej. Iden är inte lika snygg som årets ninjafilmer såklart. Men klart mer realistisk, och glädjande nog inte en tiondel så överdriven. Gött mos.
Postad 16 May 2010 - 15:14
Kung Fu Panda
En väldigt underhållande och rolig film. Det här är en sån film som man kan rekommendera till hela familjen. 10/10 Postad 17 May 2010 - 23:14
Ett modernt mästerverk helt enkelt, visuellt var den helt enastående. Visst, historian är ganska förutsägbar osv men det behöver inte per automatik betyda att filmen är dålig. Jag tycker definitivt den förtjänar sin placering på imdb's top 250 utan tvekan, jag kommer med största sannolikhet se den många gånger till. Filmen 5/5 Bilden 5/5 Ljudet 5/5 Postad 18 May 2010 - 15:24 Fortfarande blir jag förbannad när jag tänker på denna dynga till film....då tyckte jag ändå Twilight var ok. Det finns ju inte en möjlighet att man ska kunna sympatisera/känna med någon av karaktärerna då skådespeleri och manus är så inihelfvets urbota jäfla stenkorkat dåligt. Så nu blir jag ilsk igen...bara jag funderar på filmen vill jag slå på något...Taylor Lautner. *edit För att följa tråden så såg jag Die Hard 4.0 igår igen.... Redigerat av Bizhop, 18 May 2010 - 15:25. Postad 18 May 2010 - 23:19
Haha, det blir ju knappt nån förbättring.. Die Hard 1 eller 3 hade varit nåt.. Postad 18 May 2010 - 23:47
Passion of The Christ (Blu-ray)
En mycket stark skildring av korsfästelsen, den är plågsam att se på många sett. Den är verkligen välgjord och jag måste återigen ösa beröm över Mel Gibson som regissör, han gör verkligen ett bra jobb och att han har "modet" att göra filmerna på "original" språk är bara ytterligare ett plus i min bok, denna filmen hade inte varit hälften så stark om alla hade pratat engelska, likadant med Apocalypto. Bild och ljud på denna utgåva är av absoluta toppkvalité. Filmen 4/5 Bilden 5/5 Ljudet 5/5 Postad 19 May 2010 - 07:47 såg 1:an förra veckan 2:an för några dagar sedan och 3:an för två veckor sedan, så nu var det fyrans tur Postad 19 May 2010 - 09:05
Såg 2 filmer i söndags.
The informant! http://www.imdb.com/title/tt1130080/ Filmen 3/5 Bilden 4/5 Ljudet 3/5 A serious man http://www.imdb.com/title/tt1019452/ Filmen 2/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 Båda sågs på Blu-ray Postad 19 May 2010 - 18:59
Såg precis The Book of Eli och måste säga att jag är positivt överraskad.
Jag är visserligen en sucker för allt som stavas postapokalyps, men är varken speciellt förtjust i Denzel eller religion i allmänhet och "bokreligionerna" i synnerhet. Hur som helst en bra film i genren och jag stör mig faktiskt inte det minsta på Denzel, tvärt om, vilket är ovanligt. Mycket snygga miljöer, snyggt filmad och ett riktigt bra soundtrack samt ljud överlag. Jag har inte sett Mad Max-filmerna sedan 90-talet nångång men får vissa flashbacks av denna och blir sugen på att se om dem igen. Summa summarum får det nog bli en något svag 4/5 i betyg för denna. Postad 19 May 2010 - 22:21
Shutter Island
Mycket bra och spännande thriller. DiCaprio är fan bra. Gillade även musiken som var riktigt mäktig emellanåt. 8/10 Postad 19 May 2010 - 23:00
The Day After Tomorrow (Blu-ray)
Var ett tag sen jag såg den senast och den är fortfarande lika imponerande, riktigt snygga effekter och väldigt bra musik, historien i sig är väl egentligen inte speciellt märkvärdig men bra skådespeleri väger upp en hel del. Bild och ljud på utgåvan var mycket bra. Filmen 4/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 Postad 20 May 2010 - 13:43
Såg på Valentine's Day med tjejen...
Jag ger den 2/5 på sin höjd. Tjejen tyckte däremot att den var rätt bra såklart. Redigerat av Warlokk, 20 May 2010 - 13:45. Postad 20 May 2010 - 14:59
Die Hard 4.0 (Blu-ray)
Jag gillar verkligen den hät typen av "over the top*" action. Att se den på Blu-ray förhöjde verkligen upplevelsen, referensklass på både bild och ljud. Filmen 4/5 Bilden 5/5 Ljudet 5/5 Postad 20 May 2010 - 16:15
Jag fortsätter på kampsportsfilmens tema. New Police Story stod på menyn. En asiatisk snutaction med hög actionprocent. Här finns massor av kantopopstjärnor, akrobatik, smaskig actionkoreografi samt en bildkvalitet i absolut toppklass. Jag gillade den skarpt och rekommenderar den till alla genrefans. Jackie rockar i den här rullen!
Postad 21 May 2010 - 08:35
Prince of Persia 4/5
De har fått till riktigt bra känsla tycker jag, miljöerna är precis så som jag föreställer mig att världen ser ut i spelen, och även prinsen passar min bild bra. Lite spelkänsla blir det ibland, speciellt en sekvens i början involverande två torn, där de panorerar över landskapet precis som i spelen när man kommer in i ett nytt rum. Lite hoppande, skuttande och springande på hustak är det så klart, men jag hade gärna sett mer av den varan. För mig är det den häftiga akrobatiken som är hjärtat i PoP. Sekvenserna med the dagger of time har de löst riktigt snyggt tycker jag. I slutändan en riktigt underhållande matineéfilm, som levererar vad man förväntar sig. Men det var värst så kornigt det är på bio Postad 21 May 2010 - 23:15
Pandorum (Blu-ray)
En av de sämsta filmer jag sett på mycket länge, en B-film som hade några bra skådisar och väldigt snygga miljöer. Historian var rätt ok egentligen och den var spännande till en början men sen blev den bara tröttsam, vet inte riktigt hur den lyckats få betyget 6,9 på imdb för det är den verkligen inte värd... Filmen 1/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 Postad 21 May 2010 - 23:42
Black Dynamite.
Klockren film. Alla medvetna misstag och tabbar som finns med, fighting scenerna och de klassiska replikerna. Allt är bra med denna filmen. 10/10 Postad 22 May 2010 - 16:02
So I Married an Axe Murderer Blu-ray, en av de bättre filmerna med Mike Myers. Rätt så rolig film, skrattade nästan ihjäl mig av Michael Richards biroll i filmen, så jädra härlig den karln är.
En 7:a rakt igenom Postad 23 May 2010 - 09:08
The Road
Riktigt skön stämning, för att vara efter atomkrig alltså. Ruskigt grådaskig och otrevlig miljö att vistas i. Viggo var rätt bra han också för den delen. Postad 25 May 2010 - 19:16
Barnhemmet (blu-ray)
En riktigt härlig rysare, skön stämning genom hela filmen och en ganska ruggig historia, detaljrikedomen i bilden är fantastisk men färgsättning gav lite onaturliga hudtoner.
Spoiler
Filmen 4/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 Postad 25 May 2010 - 20:09
35394.jpg 31.58K
0 Antal nerladdningarFick min gamla VHS kopia kopierad till DVD idag Hoppas den kan komma på riktigt DVD snart. 5/5 Redigerat av _FredriK_, 25 May 2010 - 20:13. Postad 25 May 2010 - 20:12
Ha ha, tom omslaget är suddigt
Jag såg Ghosts of Mars på blu-ray och den var inte suddig. Natascha Henstrigde har aldrig sett bättre ut. Filmen var också bra med alla nästanzombies Redigerat av Benkke, 25 May 2010 - 20:35. Postad 25 May 2010 - 20:58
Usch vad lite man har att göra ibland.....Sett 3st filmer på en dag idag.
You Kill Me: En avdankad hitman som finner kärleken. Rätt skön film faktiskt. svag 7/10 The Road : var nog kanske lite för trött för denna film idag men tvingade mig genom den ändå. Jag tycker att den var ruskigt seg, hände nånting då och då men inte mkt mer. 5/10 What Doesn´t Kill You : Storyn kändes som att man sett samma film 10ggr tidigare. Inte helt av ondo då jag brukar gilla dessa filmer. den håller sig i mitten segmentet i denna "bovar som bara kan brott"-kategori. 6/10 Postad 26 May 2010 - 23:02
Såg göta kanal 3 ikväll, vilket ###### bottennapp till film.
Var ingenting som funkade, skämten var så dåliga, och hela storyn helt värdelös. Nu hade jag ju inga förväntningar alls på denna då jag tyckte del 2 var dålig också, men denna var bra mycket sämre än vad jag hade förväntat mig till och med. ger denna filmen 0/5. Postad 27 May 2010 - 08:14
The men who stare at goats
Haha vilken jäkla grej alltså Ewan Mcgrecor Obi-Wan själv vet inte vad en Jedi är. Jeff Bridges är lysande som vanligt Clooney lika så. Rolig och ganska underhållande, svartkomedi är den ända typ av komedi för mig. Postad 27 May 2010 - 10:17
Ägande, älskar med denna film och svenska filmer in general, kopierade en inspelning från SVT till DVD skiva men den bör komma på DVD iaf inom ett par år. Postad 27 May 2010 - 21:16
Kollade precis på Regnar Köttbullar ---> http://www.imdb.com/title/tt0844471/
Var väl helt okej film....Tycker dom flesta animerade filmerna saknat nåt Postad 28 May 2010 - 22:19
Såg precis den sämsta dynga jag sett på väldigt länge.
Black Dynamite: 1/10. hur i hel**** den fått 7.5 i betyg på IMDB kan jag inte förstå. Knappt att man log en enda gång under hela filmen. 1h 15min ren dynga i min mening. Näe vill man se "svart humor" så föredrar jag Undercover Brother, där kan man iaf få sig ett litet skratt om än den inte är någon direkt höjdare heller... Postad 28 May 2010 - 23:07
Blivit ett par filmer under fredagen:
Funny Farm, BD. Chevy Chase i sin paradroll. Riktigt rolig film och väldigt underhållande. Film: 9/10 Bild: 7/10 Ljud: 7/10 Spies Like Us, BD. Helt okej komedi med Chevy Chase och Dan Aykroyd. Rolig i vissa scener men ibland är det väldigt långt mellan skratten. Film: 5/10 Bild: 6/10 Ljud: 7/10 Titanic, C+. Gillar inte i normala fall dramafilmer men den här är ett undantag. Har sett den ett antal gånger men det rör mig till tårar varenda gång jag ser den. Gjord av mästaren han själv, James Cameron. Film: 10/10 Postad 29 May 2010 - 08:53
Det Regnar Köttbullar, BD
Riktigt rolig och fyndig emellanåt, men det blir lite för mycket av det goda (i dubbel bemärkelse). Barnen gillade den skarpt. 7/10
Postad 29 May 2010 - 20:37
Jag tycker också den var okej. Lite stressande innehåll där allt helst ska ske på en gång. Ljudet var bra. Dock lite klen bas. Bland det roligaste var när pappan skulle dra ett email..hehe. Innan jag såg "köttbullsfilmen", såg jag The Road. Tuuung film. Och bra! Men bildkvaliteten var sisådär med lite banding här och där. Postad 30 May 2010 - 08:14
Changeling, BD
Bra film, men lite för deprimerande och jobbig att titta på för en farsa. Jolie är helt OK förutom att hon ser så konstig ut i ansiktet. Gediget hantverk av Eastwood, men denna och Million Dollar Baby är lite för deppiga för mig. 7/10
Postad 30 May 2010 - 15:26
Såg The magnificent seven på blu-ray.
En hederlig western med mycket fin bild,dom har gjort ett bra jobb. Bifogad fil(er)Postad 30 May 2010 - 15:31
Såg två filmer igår:
Robin Hood på bio och Göta kanal 3 hemma. Den sistnämnda var bland det sämsta jag sett, men Robin Hood var riktigt bra tycker jag. Postad 30 May 2010 - 16:31
Såg Shutter Island igår, den var riktigt, riktigt bra! 8/10.
Så grundlurad jag blev Såg Sherlock Holmes i fredags, den tyckte jag också om, Robert Downey gör rollen bra som SHerlocck 6.5/10 Sedan pinade jag mig igenom nya Twilight filmen, tjejen ville se den... Det var rejäl dynga de, det erkände till och med hon Postad 01 June 2010 - 23:44
Red Heat, BD
Walter Hill, Arnold Schwarzenegger, James Belushi, Lawrence Fishburne, tunga synthslingor och flöjt, nakna brudar, ändlösa oneliners, massor av action... Vad kan man mer begära? 80-talsaction av hög klass. 8/10
Redigerat av hassesolo, 01 June 2010 - 23:45. Postad 02 June 2010 - 00:15
The Road (Blu-ray)
Nae detta var inget för mig, inget gott betyg till en film när man spolar de sista 40 min bara för att se hur det slutar... Filmen 1/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |