Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1751

Postad 25 september 2005 - 10:48

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Jag har sett Batman Begins klippet på LCD skärm, och ja, det är braaa kvalité :) Däremot kan man ju inte riktigt jämföra biobilden (som inte var HD) när du kör HD material hemma :)

#1752

Postad 25 september 2005 - 19:14

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
yupp grym bild i det klippet skall bli skoj att köra på den projj jag köper i höst.

ganska kul också att min bärbara IBM t43 1,6 pentium M 768 ram klarar av att visa 1080p :)

Redigerat av ZoomAir, 25 september 2005 - 19:14.


#1753

Postad 26 september 2005 - 17:50

pellevin
  • pellevin
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Teorin bakom en kabel är den enklast möjliga.
Det är bara att ordna kortslutning (kontakt) mellan stiften på ena kontakten med motsvarande stift på den andra kontakten. Det enda man behöver är en skaltång, brytkniv, lödpenna och ohm-meter.

Problematiken ligger i att det är pilligt och smått. Det som kan gå fel är att man råkar kortsluta ledare mot varandra eller med utstickande kardeler och tennklumpar. Botemedlet heter tålamod och ohm-meter. Det är bara att mäta upp allt så att det endast är kortslutning mellan rätt kontakter. El-tape är också en bra uppfinning. Det underlättar väldigt mycket att köpa en färdig VGA-kabel så man slipper lödningen i den ena änden. Väljer du sedan en Scartkontakt av hög kvalitet så blir det ännu lättare.

Vill du ha en färdigproducerad "måttbeställd" kabel av hög kvalitet så finns det nog ingen bättre än "Marcus-Cables". Dyrt men bra ...

<{POST_SNAPBACK}>


Hej igen Haha!
Hur troligt tror du (och andra) det är på en skala att att jag genom att bygga en dylik kabel får det att funka (om vi förutsätter att jag gör det rätt alltså)? Kostar ju en del både i tid och pengar. Hade du något problem med komponentingången också? Som sagt får jag ingen bild där heller, jäkligt trist är det

#1754

Postad 27 september 2005 - 18:49

HAHA
  • HAHA
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Får vi be om lite självförtroende tack :)
Du tillhör arten homo-sapiens (gissar jag), känd för sin utomordentliga intelligens, fingerfärdighet och uppfinningsrikedom (bland annat).
Sannolikheten för succé är 100% om du bara försöker och har tålamod !

Min DVD-spelare hade ingen komponentutgång så det var nog huvudskälet till att jag byggde en Scart->VGA-kabel.

#1755

Postad 27 september 2005 - 19:18

pellevin
  • pellevin
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Hej
Självförtroendet är helt OK tack.
Det jag menar är: tror du att jag har samma fel som dig dvs är det någon ide att jag öht gör det här?
Sedan tror jag säkert att jag kan få ihop kabeln enligt en beskrivning på ett OK sätt, mina farhågor är mer att själva beskrivningen inte är helt pålitlig och att jag genom att följa den kanske ställer till med något (dyrt). Men sådan oro kanske är obefogad?

#1756

Postad 29 september 2005 - 14:22

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Vad väljer man i menyn när bilden är upp och ner när man hänger upp projektorn
vill ha bra info

#1757

Postad 29 september 2005 - 14:28

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Gå in i menyn på Installation och gå sen in på image flip så ska det ordna sig.

#1758

Postad 30 september 2005 - 23:22

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Det var lågt... Riktigt lågt  :D

<{POST_SNAPBACK}>



Lägre än glocalnet? :)

#1759

Postad 01 oktober 2005 - 00:07

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Det var lågt... Riktigt lågt  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>



Lägre än glocalnet? :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ungefär så lågt jag tänkte :D

Det är bra mkt offtopic i denna "utdöende" tråd. ala glocalnestyle :)

#1760

Postad 03 oktober 2005 - 10:33

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Ifall HS60 kommer i slutet på Nov-05 vad kan man räkna på för prisfall på HS50 då?

För jag antar att HS50 redan är bortplockad från produktionen och HS60 ska ersätta HS50 helt?

#1761

Postad 04 oktober 2005 - 09:04

Stan64
  • Stan64
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Om Posten. De är bra skumma.

Man ska tydligen packa allt man skickar så de ska klara fall från 2 meter. Hur många G är inte det?

Skulle skicka iväg en låda komponenter till Frankrike för nån dag sen och köpte tilläggsförsäkring och sa att de skulle försäkra det 100k. Så förklarade de att om nåt gick sönder så stod de inte för ersättningen. Det gällde bara vid borttappning. Nu var det som tur var stöttåliga grejjer. =)

#1762

Postad 04 oktober 2005 - 18:25

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
De garderar sig då de anlitar inkompetent personal och opålitliga företag som i sin tur också har inkompetent personal. Om inte människor bara hade brytt sig om sitt eget så kanske vi kunde se fram emot försändelser som inte behöver skadas eller på något annat sätt bli defekta för att de hanteras oaktsamt.

Det är helt enkelt den mänskliga faktorn. Vem har inte någon gång tänkt
"Äsch, inte så noga. Den är ändå inte min"

/K

#1763

Postad 04 oktober 2005 - 20:44

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0
En test av HS60 kan ni läsa här, om det är av intresse.

#1764

Postad 05 oktober 2005 - 11:00

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Jag har lite funderingar som någon kanske kan svara på.

HS50 har ju som bekant ingen overscan på VGA-Ingången. Det är fint att köra Pixelmappat från datorn just för detta.

Det jag funderar över är om det går att mata någon signal ur en Philips DVP-9000s som kan skickas in via VGA i projjen.

Har hört talas om någon SCART-RGB - > VGA. Eller så har jag helt enkelt bara drömt det. Någon som kan dementera ifall HS50 kan ta emot RGB via VGA och isåfall blir det pixelmappat utan over/under-scan eller någon annan irriterande bieffekt?

/K

#1765

Postad 05 oktober 2005 - 22:35

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Det som gäller över VGA på sonys är att det går att köra native upplösning utan under eller overscan, men om du hade tänkt att köra scart RGB till VGA på projen så får du bara 576i eller p om din DVD stöder komponent via scart. Men uppskalningen funkar ju bara via HDMI från DVD så att få in 720p via vga funkar nog bara med en scaler skulle jag tro..

#1766

Postad 07 oktober 2005 - 09:44

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Det som gäller över VGA på sonys är att det går att köra native upplösning utan under eller overscan, men om du hade tänkt att köra scart RGB till VGA på projen så får du bara 576i eller p om din DVD stöder komponent via scart. Men uppskalningen funkar ju bara via HDMI från DVD så att få in 720p via vga funkar nog bara med en scaler skulle jag tro..

<{POST_SNAPBACK}>


Helt klart.

Det var mer en. Låt oss benämna det. "Komma undan lätt och smärtfritt-dröm"

En fin scaler hade suttit på sin plats. Men då dessa är väldigt dyra får det ligga på is ett tag. Så länge får jag nöja mig med pixelmappat från HTPC.

Kan försöka mig på ett projekt. Mata in signalen från min DVD till datorn. Justera den med diverse filter i ffdshow, samt mata ut den via VGA i 720p :lol:.
Detta låter mer jobb än vad det är värt.
Men ett kul "få det att funka projekt"

/K :)

#1767

Postad 07 oktober 2005 - 10:05

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Hur är det med "alla" barnsjukdomar som man läste att Sony hade?
Är det mer problem med en HS50 än tex AE700/900 Z3/Z4 eller är det ungefär samma småsaker med dem allihop?

Sony är ju i mina ögon ett varumärke som står för kvalitet och jag har aldrig någonsin varit besviken på en Sony produkt, nu verkar det ju också att just HS50 är den bästa LCD projen på marknaden men även om bilden är den bästa så vill man ju inte ha en som har massa småproblem och som man måste lämna in stup i kvarten för FW uppgraderingar.

En annan fråga är om någon här på forumet köpt sin Sony ifrån tyskland man får ju ett bra pris där idag. Någon som kan rekommendera en tysk butik, hur är det med garantier måste den skickas till tyskland ifall nåt går sönder?

/L

#1768

Postad 07 oktober 2005 - 11:30

Indiana
  • Indiana
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
HS50 har ju funnits ett tag nu, och man kan nog påstå att barnsjukdomarna försvunnit.

Jag köpte min Sony för ett par månader sedan på Hemmabio.se, och alignmentfelet som många klagat på är borta. Damm på panelerna tycks inte alls vara ett problem på Sonyn, det är ju annars många andra projjetillverkare som drabbats av detta. Dessutom fick man en mycket generös pixel och lampgaranti som gör att man känner sig mycket trygg som konsument. Den generösa garantin måste betyda att Sony är ganska säkra på att deras produkt är bra. Jag betalade nog några tusen mer är om man köpt från utlandet, men det jag tycker är skönt är att OM det nu blir problem eller fel så går jag bara tillbaka till Hemmabio.se så får de fixa problemet. Man blir ju mörkrädd när man hör om hur många skickat sin projje själva och som har drabbats av Postens oaktsamhet på ett eller annat sätt!

#1769

Postad 07 oktober 2005 - 12:47

Imprez
  • Imprez
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Lägsta pris är nu 20256:- inklusive frakt:

http://www.itbutikken.se/i/75780/1.htm

Mmm, börjar bli sugen.

#1770

Postad 07 oktober 2005 - 13:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Att den är 7000kr billigare än då den lancerades är nog inte värt väntan för min del, föredrar snabbt och koncis handlande :) Men för dem som inte har råd är det nog värt varenda sparade krona antar jag.
Av bildstorleken döma missar man via hdmi på min äldre modell 5% med 720p jämfört med 1080i, än värre med 576p då det fattas dryga 10% av bilden.
Kvalitet mässigt sett ser man knappt skillnad på direkten, men om man jämför fotografier tagna på bilden är skillnaden uppenbar.
Att detta fenomen finns är inget större problem tycker jag, medan andra troligen finner detta irriterande att det förekommer :lol:

#1771

Postad 07 oktober 2005 - 14:31

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

En fin scaler hade suttit på sin plats. Men då dessa är väldigt dyra får det ligga på is ett tag. Så länge får jag nöja mig med pixelmappat från HTPC.

Kan försöka mig på ett projekt. Mata in signalen från min DVD till datorn. Justera den med diverse filter i ffdshow, samt mata ut den via VGA i 720p :lol:.
Detta låter mer jobb än vad det är värt.
Men ett kul "få det att funka projekt"

/K  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Varför skulle du vilja köra signalen från din DVD till HTPC? Du kan ju lika gärna använda dvd i HTPC och sen kör bilden via FFDSHOW och skala upp nilden där till 1280x720 eller 1920x1080 för att sedan köra den vidare via VGA till projen..

#1772

Postad 07 oktober 2005 - 15:08

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0


En fin scaler hade suttit på sin plats. Men då dessa är väldigt dyra får det ligga på is ett tag. Så länge får jag nöja mig med pixelmappat från HTPC.

Kan försöka mig på ett projekt. Mata in signalen från min DVD till datorn. Justera den med diverse filter i ffdshow, samt mata ut den via VGA i 720p :lol:.
Detta låter mer jobb än vad det är värt.
Men ett kul "få det att funka projekt"

/K  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Varför skulle du vilja köra signalen från din DVD till HTPC? Du kan ju lika gärna använda dvd i HTPC och sen kör bilden via FFDSHOW och skala upp nilden där till 1280x720 eller 1920x1080 för att sedan köra den vidare via VGA till projen..

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, precis. Hade mest för avsikt att skoja till det. Finns ingen vinst (bara förluster) på att göra så som jag skrev. Men det hade varit roligt att få det till att fungera.

Iofs, ett användningsområde kom jag på. Älskar man sin OSD på sin standaloneDVD är det ju faktiskt iome detta möjligt att använda denna ;)

/K -_-

#1773

Postad 07 oktober 2005 - 19:41

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
har inte hittat något fel när jag ser på min från som jag köpte från pipro.
har köpt marcus PWR2 nätkabel för att skydda från störningar

#1774

Postad 08 oktober 2005 - 10:04

Vichy
  • Vichy
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag försöker koppla min digitaldekoder till projektorn. Jag försökte via en scart till vga från kjelloco.se men frå bara svartvit bild. Det blir färg från scart till s-video men inte speciellt bra bild. Hur har ni andra löst problemet med att få en bra tv-bild från projektorn? Jag har en DILOG DT355 dekoder.
:)

#1775

Postad 11 oktober 2005 - 09:21

pellevin
  • pellevin
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Jag försöker koppla min digitaldekoder till projektorn. Jag försökte via en scart till vga från kjelloco.se men frå bara svartvit bild. Det blir färg från scart till s-video men inte speciellt bra bild. Hur har ni andra löst problemet med att få en bra tv-bild från projektorn? Jag har en DILOG DT355 dekoder.
:blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har haft stora problem med detta men lyckades till slut, helt plötsligt började det fungera finfint, mycket bra bild med en Dreambox (? ej säker om den hette så men man köper den på Clas oHlson för tusen spänn och man kan ställa in så att den skickar komponentsignal genom scartutgången, en scart-komponentomvandlare och en billig komponentkabel (också från CO). Viktigt att ändra inställning dock i boxen, vet ej om man kan göra det med din. Jag fick ingen bild alls när jag körde scart-vga eller s-video. På komposit fick jag en taskig men dock en bild. Lycka till!

#1776

Postad 11 oktober 2005 - 14:32

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
jag kör scart ut från decodern och in i en CYP csu-2100 som omvandlar scart till 'Y-U-V sen komponent till projektorn. bilden är väldigt bra.

#1777

Postad 12 oktober 2005 - 18:04

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Har HS-50 något bildläge som anpassar 4:3 format till 16:9 utan att gubbarna blir jättebreda? Ex. jag har på min JVC plasma ett läge som heter panoramic mode. Hoppas att ni förstår min fråga ;)

#1778

Postad 14 oktober 2005 - 16:47

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Det finns olika zoomlägen som fixar detta :P. Sedan kan du väl skicka letterbox till den direkt? Är inte säker på hur det funkar mer ingående.

#1779

Postad 19 oktober 2005 - 09:41

dance23
  • dance23
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej på er, har inte orkat läsa igenom hela tråden så denna info kanske inte är aktuell ?

Hursomhelst - är just nu i Hong Kong och här har de precis släppt HS 60, bifogar länk till sony/hongkong för all info, http://www.sony.com.hk/Electronics/

Det rekomenderade ca priset här i HK är 24990.-, det är exakt samma pris som de rekommenderar för HS50.

Priset på gatan brukar iofs. vara mycket lägre men har bara "gatpriser" på 50:an, Ca 16.000:-

De vill inte ge sig på att ge nått pris på 60:an än eftersom lev startar först nästa vecka.

tjing tjong

#1780

Postad 19 oktober 2005 - 12:11

Unregisteredd283b48d
  • Unregisteredd283b48d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
dance23, om jag vore du skulle jag köpa en HS60 direkt om du kan få tag på en!

Gissar att det kommer bli lång väntetid när den väl kommer till Sverige...

#1781

Postad 24 oktober 2005 - 11:09

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Är det inte 110 V i HongKong precis som i Japan?
Minns att I Tokyo (Akihabara) hade de "Europa" avdelning för produkter som funkade i Europa men de har kanske löst det numera med valbar spänning för de switchade aggregaten?

Annars borde du nästan ta upp beställningar frå prisjägare, särskilt om HS60ans gatpris blir likt HS50ans ;)
Köp ett tiopack och sälj när du kommer hem, all service skickas till hong kong :)

#1782

Postad 26 oktober 2005 - 06:29

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Jag orkade inte vänta på HS60 så jag beställde en HS50 istället, det verkar inte skilja så mycket i specsen så att jag är beredd att lägga på ytterligare 10 000 kr på projektorn.

#1783

Postad 26 oktober 2005 - 09:42

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Har du läst avbuzz test av förexet av HS60? Den verkar vara betydligt bättre än HS50 måste jag säga. Bättre kontrast och svärta och trycket i bilden är bättre. Sen ska den klara 1:1 pixelmapping över HDMI samt vara utan overscan i princip :huh:

Hade jag inte köpt en Epson TW600 till intropriset 14990:- hade jag väntat in HS60:n helt klart, särskilt när den bara kommer vara några 1000-lappar dyrare än HS50:n om man ska tro på brasken som i dagarna lagt upp HS60 på deras hemsida.

Redigerat av bjornsva, 26 oktober 2005 - 09:46.


#1784

Postad 26 oktober 2005 - 13:01

Rasmuzz
  • Rasmuzz
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Fick precis hem en spritt ny HS50. Denna lider inte av ett minsta alignproblem, men när jag kör 1280x720 via HDMI från datorn så får jag en stor svart ram runt hela bilden.

Jag trodde det blankningsproblemet var på de tidigare exemplaren av HS50? Eller "är det så" med dessa projektorer helt enkelt? Kan man göra någonting åt det? Någon inställning?(Jag tänker inte skicka in den till någon verkstad)


Tack på förhand

/Rasmus

#1785

Postad 26 oktober 2005 - 16:02

Rasmuzz
  • Rasmuzz
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Ingen som vet något?

#1786

Postad 26 oktober 2005 - 19:05

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
720p på HS50 är knasigt oavsett vilken version man har. Den första versionen hade blankning så man får en fin svart ram runt bilden. En firmware uppgradering släpptes men den hjälpte tydligen inte saken mycket, för då fick man overscan (tror jag det var). Så om du vill ha perfekt bild med 720p så får du nog skippa HDMI och komponentingångarna och köra över VGA som jag tror inte ska ha det problemet.

#1787

Postad 28 oktober 2005 - 06:03

NightRabbit
  • NightRabbit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Någon som har hört efter om det kanske går o uppgradera sin HS50 till en HS60???
Kan ju inte vara så mycket som skiljer dom åt mer än programvaran och ev. några komponenter...

#1788

Postad 28 oktober 2005 - 17:31

pelar
  • pelar
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Rasmuzz: det kanske stod något om ditt problem i följande tråd, minns ej säketr:
http://www.faktiskt....iewtopic&t=5349

#1789

Postad 31 oktober 2005 - 11:50

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Någon som har hört efter om det kanske går o uppgradera sin HS50 till en HS60???
Kan ju inte vara så mycket som skiljer dom åt mer än programvaran och ev. några komponenter...

<{POST_SNAPBACK}>

Hade ju varit riktigt intressant men en teknikbjässe som Sony misstänker jag inte vill lägga tid på dyra ombyggnaer när de kan spotta ut HS60or i linjen bra mkt snabbare än manuell ombyggnad.
Projection Design är mig veterligen de enda som erbjuder "uppgraderingar" på sina projar men de kostar oas en slant :D

Men jag håller med om att det varit MKT intressant om detta alternativ fanns.

#1790

Postad 03 november 2005 - 16:57

Leito
  • Leito
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Fråga:
Stödjer HS50 HDCP?

Bakgrund:
Jag har köpt en Denon-1920 DVD-spelare och funderar på att köpa mig en HS50. Tanken har hela tiden varit att koppla ihop DVD-spelaren och projektorn med HDMI. Kommer detta att fungera då dvd-spelaren har HDCP?

#1791

Postad 03 november 2005 - 22:41

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Fråga:
Stödjer HS50 HDCP?

Bakgrund:
Jag har köpt en Denon-1920 DVD-spelare och funderar på att köpa mig en HS50. Tanken har hela tiden varit att koppla ihop DVD-spelaren och projektorn med HDMI. Kommer detta att fungera då dvd-spelaren har HDCP?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag kör med Samsung HD950 via HDMI till HS50 och det funkar bra. Båda är "HDTV-ready".

#1792

Postad 07 november 2005 - 11:43

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Fråga:
Stödjer HS50 HDCP?

Bakgrund:
Jag har köpt en Denon-1920 DVD-spelare och funderar på att köpa mig en HS50. Tanken har hela tiden varit att koppla ihop DVD-spelaren och projektorn med HDMI. Kommer detta att fungera då dvd-spelaren har HDCP?

<{POST_SNAPBACK}>


Absolut stödjer HS50 HDCP. Det är detta protokoll som förhindrar vissa äldre maskier att skicka data mellan varandra. Om källan skickar HDCP så måste bildvisaren ha det också.

Med HDMI är HDCP standard. Vissa fall av äldre maskiner vanligt förekommande på gamla plasmor finns det inte stöd för HDCP via DVI-ingången. Har du då oturen att ha en nyare spelare och kör digitalt kommer du inte få någon bild.

/K

#1793

Postad 15 november 2005 - 11:55

baddi
  • baddi
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
har faktikst iinte sätt hs60 i någon butik i sverige än. Någon annan som vet eller annars kankse ett test ?

#1794

Postad 15 november 2005 - 13:12

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

har faktikst iinte sätt hs60 i någon butik i sverige än. Någon annan som vet eller annars kankse ett test ?

<{POST_SNAPBACK}>



Prova i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=103087

#1795

Postad 17 november 2005 - 08:30

clafa
  • clafa
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
hur lång tid tar det att starta upp en hs50? är det ngn skillnad mot 10,20:an? var nämneligen inne i en affär å kollade på hs50:an och tyckte den startade extremt snabbt.... finns det några tider på detta?
Är trött på min slöa j*vla hs10 som brummar som en tvättmaskin... dax för en hs60!

#1796

Postad 17 november 2005 - 09:21

Unregisteredc7eed152
  • Unregisteredc7eed152
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

hur lång tid tar det att starta upp en hs50? är det ngn skillnad mot 10,20:an? var nämneligen inne i en affär å kollade på hs50:an och tyckte den startade extremt snabbt.... finns det några tider på detta?
Är trött på min slöa j*vla hs10 som brummar som en tvättmaskin... dax för en hs60!

<{POST_SNAPBACK}>



Jag vet inte exakt hur lång tid det tar att starta upp HS50, men när jag har rullat ner duken och tryckt på förstärkaren, dvd osv. så är den fit for fight.

#1797

Postad 18 november 2005 - 17:20

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Är det någon HS50 ägare som upplevt att skärpan (fokus) inte går att få tillfredställande?

Jag har under ett längre tag försökt på olika vis att få skärpa på min HS50. Jag uppmärksammade det första gången jag kopplade in projektorn.
Denna gången var det med en XboX som källa. Körde över komponent men fick inte en tillfredställande bild. Naturligtvis misstänkte jag genast att själva XboXen inte var någon väl lämpad maskin för att köra via projektor. Med tanke på dess kvalitet osv.

Efter ett tag inköptes därför en dedikerad DVD. En Philips DVP-9000S. Vid detta laget hade jag ingen HDMIkabel utan körde på komponent (8m supra).
Detta gav en klar förbättring gentemot xbox. Men jag kunde fortfarande inte få till någon bra skärpa (fokus). Jag börja misstänka att det var något fel på kabeln, provade att flytta dragningen fram till projektorn och vips blev det lite bättre. Det hade uppstått signalstörningar i kabeln pga diverse magnetfält.

Nu kom jag till stadiet att införskaffa en HDMI. Det blev ett verkligt lyft! Efter jag uppmärksammat att lensshift var maximalt i ändläge och nollställt detta blev bilden knivskarp igen =D. Fick ju aligna prijektorn i takfästet också. Hade bara skruvat dit den provisoriskt

Redigerat av lunkens, 18 november 2006 - 12:44.


#1798

Postad 18 november 2005 - 17:43

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Jag tycker det låter konstigt då, precis som du säger, HS50 har en riktigt bra optik som levererar kanonskarpa bilder.

#1799

Postad 18 november 2005 - 18:33

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Då borde det vara ett solklart fall.

Redigerat av lunkens, 18 november 2006 - 12:41.


#1800

Postad 18 november 2005 - 21:11

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Hjälp!

Efter 4 månader och enbart 300 timmar på min Sony HS50 så har den plötsligt häromdagen tappat ungefär halva ljusstyrkan!!!

Jag har kollat alla inställningar mycket nogrannt och den matas med digitalbox och DVD, men samma problem på båda ingångarna. Inte ens på HÖG lampläge och IRIS-funktionen avslagen är det något tryck i bilden längre. Bilden ser nu ut som en dassig 100 ANSI projektor från början av 90-talet :-(

Suck! Har någon annan haft liknande problem? Eller är det bara att köpa en ny lampa...

/Jonas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.