Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *

1975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW700 (Projektorer) 2 9.62992 (126) 9 890:-
29 relaterade trådar
Rekommenderade inställningar på en Epson EMP-TW700 (63 inlägg) 13 år sedan
Takfäste för EPSON TW modellerna (19 inlägg) 14 år sedan
EMP-TW700 vs EH-TW2900 (6 inlägg) 15 år sedan
Epson EMP-TW980 eller EPM-TW1000 (16 inlägg) 15 år sedan
TW700 eller AX200 (5 inlägg) 16 år sedan
TW-700 lampa (8 inlägg) 16 år sedan
Mitsubishi HC1100 vs EMP-TW700 (6 inlägg) 16 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 17 år sedan
Kommentarer till Epson TW-700 av Steven W Capone (3 inlägg) 17 år sedan
Epson EMP-TW680 eller EMP-TW700 (13 inlägg) 17 år sedan
Uppgradering (10 inlägg) 17 år sedan
Projektor i 10k klassen eller begagnad. (30 inlägg) 17 år sedan
Vad gör 7000:- extra för skillnad? (38 inlägg) 17 år sedan
Överskattat med dyrare projektor? (32 inlägg) 18 år sedan
Projektor 15000 med duk? (6 inlägg) 18 år sedan
Projketorköp i 15.000kr klassen till vardagsrum, inte biorum (34 inlägg) 18 år sedan
Hjälp med dukval till Epson TW700. (9 inlägg) 18 år sedan
AX200 eller TW700 (16 inlägg) 18 år sedan
Projektor sugen! (18 inlägg) 18 år sedan
BenQ W500 vs. Epson TW700 (3 inlägg) 18 år sedan
Epson TW-700, PT-AX100, HD70 eller W500 (5 inlägg) 18 år sedan
Gigabyte GA-MA69GM-S2H component och HDMI samtidigt? (1 inlägg) 18 år sedan
Dator ==> Epson EMP TW700 VGA eller HDMI (1 inlägg) 18 år sedan
Köpråd.. (9 inlägg) 18 år sedan
Första projektorköpet, behöver lite tips. (30 inlägg) 18 år sedan
DLP kontra LCD.....? InFocus76 kontra Epson TW700? (4 inlägg) 18 år sedan
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg) 19 år sedan
PLV-Z4SV, PJ-TX300 el. PT-AX100? (13 inlägg) 19 år sedan
Proj med mycket zoom och lensshift? (9 inlägg) 19 år sedan

Postad 23 August 2009 - 15:34

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Jag skulle ha väntat och läst recensioner och omdömen om höstens modeller. Just för spel från PC och HD-film så skulle jag anse det värt det med högre upplösning. Jag sitter ju närmare min duk än de flesta men jag irriterar mig ibland på att jag kan se pixelstrukturen och där är det också en fördel med full-HD som har fler, tätare pixlar. Anledningen att jag själv inte väntade var för att jag förväntade mig att främst använda den till TV-spel och majoriteten av spelen ligger på 720p, men det har blivit väldigt mycket mer film för min del.

Postad 23 August 2009 - 15:47

Unregistereda15dddea
  • Unregistereda15dddea
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag sitter 2,5 m från 88" duk, det är gränsfall. Pixligheten syns om man är närmare än så.

Du lär kunna få en så kallad "full HD" för samma pris till julen. Själv lär jag knappast byta projje fören 2k finns för konsumenter, jag ser trots allt pixlighet på min "full HD" datorskärm. Då är det snarare andra bildaspekter som gör bilden estetiskt tilltalande (också därför jag valde denna framför 14k Sanyo modellen).

Men visst, ska du fräsa upp bilden på +100" och sitta nära, kör 1080p.

edit: vad jag menade med jämförelsen där var att full HD knappast betyder kvalitét motsvarande en riktig filmprojektor som visar en analog scan på vanligtvis 4k

Redigerat av Unregistereda15dddea, 23 August 2009 - 15:50.

Postad 24 August 2009 - 03:12

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jag sitter 2,5 m från 88" duk, det är gränsfall. Pixligheten syns om man är närmare än så.

Du lär kunna få en så kallad "full HD" för samma pris till julen. Själv lär jag knappast byta projje fören 2k finns för konsumenter, jag ser trots allt pixlighet på min "full HD" datorskärm. Då är det snarare andra bildaspekter som gör bilden estetiskt tilltalande (också därför jag valde denna framför 14k Sanyo modellen).

Men visst, ska du fräsa upp bilden på +100" och sitta nära, kör 1080p.

edit: vad jag menade med jämförelsen där var att full HD knappast betyder kvalitét motsvarande en riktig filmprojektor som visar en analog scan på vanligtvis 4k

Hej!

Tanken var 90" och fullHD, tittavstånd bör bli ca 3.5 meter! Tror det blir riktigt bra. Har till 100% bestämt mig nu "fullHD eller inget" - skall dock försöka vara kall och vänta till vi får se höstens modeller m,m.

Tack för tipsen för övrigt, själv ser jag pixligheten på min 24" om jag sitter riktigt nära, men det är heller inte så att jag stör mig nämnvärt.

Postad 26 August 2009 - 16:08

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hej jag har fått en offert på en projektor och duk från en butik och tänkte höra om det är ett vettigt pris?!
Projektor: Epson Tw-700 som gått 104 timmar
Duk: CONNECT MANUAL 95"
Pris: 9850

Postad 26 August 2009 - 16:11

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Vad får du för garantier på lampa och projektor?
Epson har normalt 3år eller 1500timmar på lampan och 3år på projektorn.

Postad 26 August 2009 - 18:00

Magneten
  • Magneten
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Efter en tids funderande och flertal lästa test/recensioner samt ett antal timmars surfande här på minhembio är det äntligen dags att ta steget in i projektorvärlden. Då jag är förstagångsköpare kommer jag att införskaffa mig en Epson TW 700. Visserligen har jag förstått att till hösten kan det hända mycket vad gäller prisnivån på fullHD projjar, men det är ändock någonting jag väljer bort, delvis pga den alltjämt stora prisskillnaden.

Gällande duken blir det en budget duk antingen kingpin MS 200 88"

https://www.prisjakt...kt.php?p=131034

Eller Grandview fantasy 92"

https://www.prisjakt...kt.php?p=275095

Kastavstånd ca 3,20m
Tittaravstånd ca 3,10m

Så vad vill jag med detta inlägget?

Flagga för att nu är jag också snart med på tåget och dessutom gärna höra utlåtande från er andra gällande vilken av dukarna som är att föredra enligt ovan.

Postad 26 August 2009 - 18:10

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Vad får du för garantier på lampa och projektor?
Epson har normalt 3år eller 1500timmar på lampan och 3år på projektorn.

Jag har 3 år och 1800 timmar på lampan! ^_^ Sen så har jag rabatt på nästa lampa!
Det kändes som ett bra pris så jag tog det :rolleyes:

Postad 12 September 2009 - 13:29

Unregistered1367
  • Unregistered1367
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
hur ställer man in rgb minus eller på plus, har helt mörklagt rum och multibrackets 108 tums duk tror det är 1,0 i gain . tycker det är bättre bild på hdtv än blurayspelaren.

Postad 16 September 2009 - 10:33

kasjon
  • kasjon
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hur får man på eco-mode på projektorn? har lästa manulen och googlat det men kan inte hitta någon information. läste på prisjakt att lampan kan klara upp till 3000h i ecomode.

Postad 16 September 2009 - 11:32

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Har du sökt i denna tråden? :rolleyes:

https://www.minhembi...mp;highlite=eco

Redigerat av defiant, 16 September 2009 - 11:34.

Postad 20 September 2009 - 16:21

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har en tw700 sedan ganska exakt 1 år tillbaka och måste säga att jag är jätte nöjd. Har haft min htpc som huvudsaklig källa och kört med 1280x720 via HDMI vilket har funkat bra med 1:1 pixelförhållande med Output Scaling satt till Larger.

Nu har jag investerat i en ny förstärkare, Onkyo SR-607, och kopplat in HDMI-kabeln från HTPCn i den och hux flux så blir bilden alldeles för liten och får svarta kanter på alla håll. Om jag ändrar Output scailing till Normal så blir det rätt, men bilden blir mycket sämre (oskarp). Min fundering är hur detta kan komma sig och vad det är som gör att man ska välja Larger eller Normal under Output scaling? Känns inte så kul att inte kunna koppla in projektorn direkt i försärkaren då det skulle bli mycket smidigare...

Postad 20 September 2009 - 17:38

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
har du ställt in onkyon på passthrough?

Postad 23 September 2009 - 11:51

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Snart dags att beställa ny lampa. Några funderingar:

Behöver jag köpa lamphållare också? Byter man den också?

Ganska hårt med lampkostnad på nästan 1/3 av projektorns nyvärde. Tips på riktigt billigt ställe att fynda på?

Postad 23 September 2009 - 12:24

DarthSlarti
  • DarthSlarti
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

har du ställt in onkyon på passthrough?

Har försökt mig på detta, men när jag försöker göra det på den kanal som jag kör HDMI på så kan jag inte ändra det. Kan inte heller se vad som körs men jag har för mig att jag läste att det skulle vara default med passthrough. Otroligt irriterande problem!

Postad 23 September 2009 - 13:16

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0

hur ställer man in rgb minus eller på plus, har helt mörklagt rum och multibrackets 108 tums duk tror det är 1,0 i gain . tycker det är bättre bild på hdtv än blurayspelaren.

Vet inte om du hittat svar än, men du kan ställa in RGB-värdena för sig, eller ta det enklaste och ställa in antingen brightness eller black och white levels. Om du vill veta exakt vart i menyerna får du vänta tills jag kommer hem ikväll, men det finns inte så mycket i menyerna så det är bara att leta runt. Vissa inställningar negerar vissa andra inställningar och det nämns inte i menyn, och jag kommer inte ihåg hur bra eller dålig manualen var. det mesta har jag läst mig till här i tråden eller på AVS.

Jag antar att du testat de olika lägena, från Dynamic och Living Room till Standard och theatre-lägena?

Sen beror det på vilket material du kollat på, det finns ju dåliga Blu-Ray också och beroende på spelare vilken inställning den har.

EDIT:
För att ändra Brightness eller levels är det Menu-Picture-Input Adjustment.

För att ändra på RGB-värden Så är det Menu-Picture-Color Adjustment där du kan ändra värme, RGB och Gamma.

Under Image har du också justeringar där du får kolla mot din spelare för vitnivåer mm.

Redigerat av DanielSchenström, 23 September 2009 - 16:20.

Postad 30 September 2009 - 14:08

fakerlin
  • fakerlin
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis beställt en tw700 och har en potentiellt korkad fråga då detta är min första projektor.
Innebär lens-shift att jag i praktiken kan fästa projektorn i hörnet av ett fyrkantigt rum, i ett takfäste som "går att vrida" och på så sätt kunna välja mellan 2 olika väggar att projicera på? Visas bilden korrekt likväl?

Tack för svar!

Mvh Fredrik

Postad 30 September 2009 - 21:51

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Ja. För att lensshift ska fungera är det enda som krävs att projektorn står riktad rakt mot projektionsytan. Kolla i manualen bara för hur mycket åt sidan man kan skifta bilden så det blir helt rätt. Eller håll den helt enkelt där du tänkt ha den och vrid på lensshiftreglaget för att se exakt hur långt den rör sig.

Postad 02 October 2009 - 18:26

cocktail
  • cocktail
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
NU har jag tryckt på "beställa" knappen :lol:

en dröm jag haft sedan 2004 att ha en egen projektor verkar nu gå i uppfyllelse!
hoppas bara det motsvarar förväntningarna... (galleriet ska jag ta och uppdatera, rummet är nu klart!!!

Postad 11 October 2009 - 00:38

eJHermansson
  • eJHermansson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kört min projektor i drygt 70 timmar nu och för några dagar sedan så har jag märkt att jag fått en röd prick nere till höger i mitt fall, syns bara när det är mörka färger. Vad kan vara felet?

Alltså den ligger på samma ställe hela tiden och kommer fram när det blir mörkt just där.

Postad 11 October 2009 - 08:37

Unregistered41238
  • Unregistered41238
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Kört min projektor i drygt 70 timmar nu och för några dagar sedan så har jag märkt att jag fått en röd prick nere till höger i mitt fall, syns bara när det är mörka färger. Vad kan vara felet?

Alltså den ligger på samma ställe hela tiden och kommer fram när det blir mörkt just där.

Låter som damm. Prova att blåsa rent (i dammfri miljö!).

Postad 14 October 2009 - 23:01

KinG-NothinG
  • KinG-NothinG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjo!

Har följt med på detta forum i jakten på en egen projektor och att efter att ha impulsköpt en TW700 i måndags så var jag nu tvungen att göra entré med en fråga. Som sagt var det i måndags jag införskaffade maskinen och har spenderat de två senaste dagarna med att få möbler, sladdar och annan utrustning på plats för alltihop.

Sagt och gjort för ungefär tre timmar sedan skulle jag dra igång alltihop och spela ett par rundor på mitt Xbox360 var tanken. Så blev det inte riktigt, bilden funkar utan problem och jag tycker om den. MEN ljudet från hemmabion existerar inte med andra ord inget ljud från Xbox:et heller!

Som det ser ut just nu har jag kopplat mitt Xbox till projektorn med hjälp av HDMI och sedan kopplat in mitt hemmabiosystem genom SCART/adapter i projektorn. Helt enkelt är det såhär jag gjort på mina tidigare tre TV apparater jag användt systemet på och jag fick för mig att det var det enklaste/enda sättet att göra nu också. Det hemmabiosystem jag har är ett Sony DAV-DZ830W runt ett och ett halvt år gammalt, jag provade det med en skiva i efter det att jag flyttat det och ställt allt på plats och det fungerade alldeles utmärkt att spela musik från CD samt att se på DVD genom projektorn.

Så Xbox är kopplat till projekotrn med HDMI sedan är hemmabion kopplad till projektorn genom SCART (eller om den nu kallas RGB) och jag har provat alla de inställningar som finns på hemmabiosystemet. Är det någon som har en aning om vad jag kan göra för att få detta att fungera? Är det möjligt att få det att fungera? Börjar bli galen på allt googlande.

Tack på förhand och ha det bra!
//KinG-NothinG

Postad 15 October 2009 - 06:44

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Hur har du kopplat ljudet från xbox till din DAV-DZ830W?

Redigerat av defiant, 15 October 2009 - 06:49.

Postad 15 October 2009 - 10:19

KinG-NothinG
  • KinG-NothinG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
EDIT: Ja det var inte särskilt svårt att få det hela att fungera när jag faktiskt slutade att stirra mig blind på projektorn och gick på problemet som var i hur jag kopplat ljudet. Nu kan jag börja njuta av projektorn på riktigt :)

Hur har du kopplat ljudet från xbox till din DAV-DZ830W?

Jag har faktiskt inte kopplat ljudet emellan dessa två alls utan hoppades på att ljudet precis som på en TV skulle gå igenom projektorn och ut till hemmabion. Men nu när jag tänker på det så förstår jag inte hur jag kan ha trott det, projektorn tar väl inte emot/skickar ut några ljudsignaler allts utan håller sig endast till bilden?

Måste kanske se över hur jag ska koppla ljudet däremellan...

Redigerat av KinG-NothinG, 15 October 2009 - 20:47.

Postad 23 October 2009 - 00:00

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Hur får man på eco-mode på projektorn? har lästa manulen och googlat det men kan inte hitta någon information. läste på prisjakt att lampan kan klara upp till 3000h i ecomode.

Eco mode i TW700 är = THEATRE BLACK lägena. Det finns tre lägen på Theatre black. Välj valfritt så får du sk Eco Mode.

G

Postad 16 November 2009 - 22:33

frejo
  • frejo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Så då har man äntligen blivit med projektor!
Efter att ha velat länge och suktat på fullhd blev det ändå en tw700 tillslut.

När jag öppnade kartongen blev jag positivt överaskad av hur stor, gedigen och snygg den var!
Blev ännu mer överraskad efter första 720p filmen på projektorn, svärtan är min värld riktigt bra, upplösningen räcker dessutom gott och väl till på mina 90", är grymt nöjd med den bra bildkvalitéten och den låga ljudnivån, knappt hörbar i theatre läge.

Helt klart köpvärd trots några år på nacken. De 7000 jag nu "sparade" på att inte köpa den fullhd:n jag först suktade efter kan jag nu spendera på inreda biorummet =)

Postad 20 November 2009 - 19:28

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
vänta tills du uppgraderar senare Frejo, till en riktigt bra fullHDproj i 30k klassen :D Då ser man skillnad som tusan. Jag hade en tw700 nåt år och uppgraderade till en tw5000, enormt lyft. tw700 är dock en fin instegsproj som man kan leva gott med en lång tid.

Postad 20 November 2009 - 19:46

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Kör med en tw700 sen ~ 2 år tillbaka, men är nu på jakt efter en fullhd...men som sagt 700:an är ingen kass proj

Postad 21 November 2009 - 00:13

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Har haft en tw700 sen i somras och jag måste bara säga att jag är super nöjd!!!
Jag och alla som kommit och tittat hos mig är väldigt förvånade över hur pass bra bild det blir, den är faktiskt hur skarp som helst!
Jag tittar oftast på blu-ray eller HD-tv, ju bättre källa......... När jag tittar på "vanlig" digitaltv så blir bilden sisådär.

Det enda jag undrar över är hur det går till och hur mycket det kan tänkas kosta den dagen jag måste byta lampa???
Nån som känner till nåt ställe där man kan köpa lampor till just den här projektorn?

Tack på förhand
Daniel

Postad 29 November 2009 - 01:18

JoyTripp
  • JoyTripp
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hittade den här.
http://www.projector...productid=15453

Postad 30 November 2009 - 22:16

Unregistered30984
  • Unregistered30984
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har äntligen beställt min första projektor, tyvärr verkar Epson haft svårt att få ut tillräckligt med Tw700or i höst...
Den är ju tydligen på väg att fasas ut, så vill man ha en ny är det hög tid att beställa.
Ni som köpt nyligen, var har ni beställt?

Beställde från hbb för ca 2 veckor sedan. Så hoppas verkligen på leverans denna vecka, kollar ni på lagerstatus hos övriga butiker inser ni att det knappt finns några på lager på dyrare ställen heller.

Källarrenoveringen är i princip klar, specialbyggd hylla med infällda spots 34cm djup, eluttag placerat på rätt höjd, vit vägg med plats för ca 77tums duk, blir att köra på vitvägg i början...

Högtalarkablar till de små högtalarna i takhöjd dragna i väggen ;)

Funderar på vinklad apparatkontakt för att spara plats, är elkontakten vinklad i stickproppsdelen?

Något man ska tänka på i början som ny användare?

Postad 30 November 2009 - 22:42

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Tycker nästan man borde bojkotta Epson p.g.a deras garanti-hyckleri.

https://www.minhembi...howtopic=247413

Redigerat av Falcy, 30 November 2009 - 22:42.

Postad 01 December 2009 - 21:26

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Jag har en som gått sparsamt och som är helt felfri
Tror lampan har snurrat ca 1000 timmar
( nollställde den av misstag häromdagen, när jag skulle resetta inställningarna )

Så om ni inte får tag i denna dyrgrip, så skicka ett pm

Postad 15 December 2009 - 23:41

masong
  • masong
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
haft min proj i ca 2 år nu och har väll uppnått ca 1500 timmar på lampan i ecomode.
För ca 100 timmar sedan så började jag märka att projjen började låta mer och mer och nu spelar det i stort sett inte ngn roll om jag kör full effekt på lampan eller ecomode, det låter lika mkt, ngn som haft detta problem och täcker garantin detta eller är det bara lampan som gäller i 3 år?

Postad 16 December 2009 - 09:17

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Har du rengjort dammfiltret?

Normalt ska vara tre års garanti på projektorn.

Redigerat av defiant, 16 December 2009 - 09:18.

Postad 16 December 2009 - 14:37

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
ursäkta för att jag ställer en lite dum fråga men jag ser på mångas bilder att ni har er tw700 stående rättvänd på en hylla nära taket, var kan jag läsa hur långt ner jag kan få bilden vid en sådan placering?

projektorn visar väl som default bilden lite snett uppåt, justerar ni sedan ner den bara med lens shiften eller? för om man vinklar själva projektorn neråt så blir väl bilden förvrängd?

Postad 16 December 2009 - 14:41

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
100% lensshift vertikalt om du inte skiftar något i horisontellt

Bifogad fil  ScreenShot.jpg   67.04K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  tw700_ps2.jpg   87.67K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av defiant, 16 December 2009 - 14:45.

Postad 16 December 2009 - 14:56

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
ah ok tackar!
bara så att jag förstår det rätt då så om jag har projektor på en hylla 3.30 meter över golvet och visar 100", det är väl ca 130cm i höjdled på bilden då?, så kan jag få ner nedre kanten av bilden 130cm längre ner med hjälp av lens shift?

Det ser också ut som att den inte "skjuter" bilden snett uppåt utan helt horisontellt från linsen stämmer det? Och i så fall "tjänar" jag inget på att hänga den upp och ner från taket utan det blir precis samma placeringsmöjlighet ändå?

Redigerat av Paatrik, 16 December 2009 - 14:59.

Postad 16 December 2009 - 15:15

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Vad jag kan se har du räknat rätt. Du kan ju skifta fulla höjden av storleken du projecerar.

Så vitt jag vet stämmer bilderna som är från manualen. Den finns som pdf på Hos Epson

Om du hänger projektorn upp-och-ner kommer fläkten att snurra lite fortare (lite högre ljudnivå) i låg läget än om du ställer den på en hylla.

Postad 17 December 2009 - 10:27

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
köpte en begagnad tw700 igår och har lite funderingar som ni kanske kan svara på

När man spelar "snabba" spel som t.ex. FIFA så märkte jag att när man slår långbollar(bollen rör sig snabbt över hela planen) så var det som att den inte riktigt hann rita upp bilderna utan det "snabbspolas" nästan fram till att bollen har landat. Finns det några inställningar man kan pilla på för att anpassa till gaming eller har projjen helt enkelt inte möjlighet att uppdatera snabbare?

Jag spelar filmer från PS3. Vilka inställningar bör man ha på PS3 respektive tw700 när man spelar upp DVD, jag tänker då inte på färginställningar och sånt utan mer om man ska ändra på vilken typ av signal man jobbar med. Eller hittar båda enheterna själva optimala inställningar?

Jag var inne i någon meny på antingen ps3:an eller projjen och hittade nån inställning som skulle göra bilden mindre grynig om man aktiverade den men sen hittar jag inte tillbaka till den inställningen, nån som vet vad jag snackar om? det kanske kan vara vettigt när man har riktigt usel källa tänker jag.

Postad 20 December 2009 - 10:48

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Jag är på väg att montera upp min projektor i taket och har några frågor:

1. En fråga som jag ska testa senare, men jag ställer den i varje fall.
Som det ser ut nu kommer projektorn inte att vara helt framför duken, utan lite åt sidan. När jag har projektorn på ett bord som jag har det nu, så är det väldigt känsligt var projektorn står, annars blir bilden sne (högre på ena sidan än andra). I höjdskillnader finns ju Keystone för detta, men vad jag vet finns inte något motsvarande för att placera den på sidan.
Räcker det med bildförflyttningen eller går det helt enkelt inte att ha den lite på sidan?

2. Jag har tänkt att även dra en sladd från digitalboxen, när jag ändå håller på att dra sladdar. I boxen finns dock bara scart och sladdarnas längd måste vara 15 meter. Först tänkte jag dra en lång S-video sladd, men jag funderar på om det finns bättre alternativ? Hur har ni dragit?
Nu vet jag inte alls vad jag pratar om, men skulle man kunna köpa två adaptrar, typ denna och köra 3rca (RGB komponent) istället och på så vis få lite bättre bild?

Tacksam för svar! ;)

Redigerat av Alban, 20 December 2009 - 10:56.

Postad 20 December 2009 - 12:52

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Postad bild

1.
Du kan skifta i sidled. Men om du samtidigt skiftar upp och ner så minskar mängden du kan skifta i sidled drastiskt.
Projekton bör stå vinkelrätt mot duken att använda keystone är en nödlösning som bör undvikas.

2.
Jag hade en 15m fullkopplad scart till min digitalbox innan jag fick en box med HDMI.
(RGB i scart utgången är inte samma RGB som i komponent ingången på projektorn.)
S-video kan ge en bild som blir svart/vit prova först.
Jag provade med två HAMA Hama Scart Adapter YUV+V med fyra rca-kablar. Jag tycker att bilden blir som med scartkablen.
Komposit ger en betydligt sämre bild.

Redigerat av defiant, 20 December 2009 - 12:54.

Postad 20 December 2009 - 13:15

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Min lampa dog här om dagen, hade gått ca 2700 tim. Blir och beställa en från projektorlamp.com för ca 3000kr.
Håller den sig lika länge då är jag nöjd. har varit grymt nöjd med projjen, bästa hemelektronik köpet på flera år.
Blir en lampa, sen borde det finnas riktigt mycket bättre projjar till ett bra pris ute.

Postad 20 December 2009 - 13:27

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Tack för ett bra svar defiant! ;)

1. Jo, det är nog som du skriver att den får bli vinkelrät. Kanske gör jag felet när jag får en sne bild att jag vrider projektorn istället för att skruva rätt bilden. Jag ska testa det sen.
Men för att vara lite tydlig. Såhär blir det för mig (bild 1) och keystone går liksom åt fel håll (bild 2). Men jag tror du förstod hur jag menade.

Postad bild

2. Ah, kanon! Ja, egentligen är det kanske lika bra att köpa en lång scart. Själv tänkte jag att jag kanske skulle komma lite billigare undan, men det gör jag nog inte i så fall. Men det klart billigast är väl ändå S-video, men är det egentligen stor skillnad mellan S-video och scart?

Postad 23 December 2009 - 19:35

DannePe
  • DannePe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej
Är super-newbie på projektorer men har fastnat för emp-tw700 efter att ha kollat tester. En fråga - den är ju "HD Ready" - kan man visa Blu-ray filmer på den (ska koppla en Playstation 3 till projektorn)?

Postad 28 December 2009 - 15:11

harmank734
  • harmank734
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
måste bara säga att jag tror att man slagit världsrekord i lamptimmar på en tw700;)..5700 timmar på en lampa innan den pajade.ljusstyrkan var väl inget att skryta med men helt ok fram till för runt 100h sen..måste haft en jäkla tur med den.

Redigerat av harmank734, 28 December 2009 - 15:12.

Postad 29 December 2009 - 14:49

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0

Hej
Är super-newbie på projektorer men har fastnat för emp-tw700 efter att ha kollat tester. En fråga - den är ju "HD Ready" - kan man visa Blu-ray filmer på den (ska koppla en Playstation 3 till projektorn)?

Japp det går bra.
Jag är inget proffs på detta, men om jag fattat allt rätt så går det fint men du utnyttjar inte formatets kapacitet till fullo. Blu-ray har en kapacitet att visa Full-HD, vilket motsvarar 1920x1080 pixlar (därav skrivs ibland 1080). HD-ready ligger antalet pixar på 1280x720 pixlar. Om jag förstått det hela rätt så är en "vanlig" icke HD bild och vanlig DVD 720x576 pixlar (lite osäker).
Många här verkar ju tycka att man absolut ska ha en Full-HD, men jag satsade på en TW700 och är jättenöjd. Men det är klart - man får väl vad man betalar för och har man råd med det kanske man kan lägga på några tusingar och få en FullHd, men för mig räcker denna bra.
Sen innan jag köpte denna så kollade jag på lamppriser. Jag var säkert rätt slarvig och det kanske inte alls stämmer, men jag tyckte det verkade som att lamppriserna var betydligt dyrare på FullHd projektorer.
Kanske också är en aspekt värd att ha i åtanke.

Postad 31 December 2009 - 15:29

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har haft problem med att skruvhålen för takfästet ligger så långt ut?

Jag har nu försökt att montera projektorn med ett takfäste från SMS, men hålens placering gör att gafflarna (eller vad man nu säger) inte når. Det medföljde bara två långa.
Det måste ju vara ovanligt långt mellan fästena på denna...

Någon mer som har erfarenhet av detta och hur löste ni det?
Det går ju att montera, men då blir den ju väldigt sidotung, vilket inte känns helt hundra.

Postad 01 January 2010 - 06:35

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har haft problem med att skruvhålen för takfästet ligger så långt ut?

Jag har nu försökt att montera projektorn med ett takfäste från SMS, men hålens placering gör att gafflarna (eller vad man nu säger) inte når. Det medföljde bara två långa.
Det måste ju vara ovanligt långt mellan fästena på denna...

Någon mer som har erfarenhet av detta och hur löste ni det?
Det går ju att montera, men då blir den ju väldigt sidotung, vilket inte känns helt hundra.

Jag har fäste från SMS och det fungerar klockers...
Alla 4 armar är fastsatta i projjen, utan problem.
Försök ett par ggr till.

Hm, blir lite konfundersam när du skriver att du bara fick 2 gafflar. Mitt fäste fr SMS har fyra gafflar???
Kontrollera i din bruksanvisning. I Unislide modellerna ska du ALLTID ha 4 fästen i lådan.

Kolla på länken:

http://www.dustin.se...5010094568.aspx

Av de tre fästena på bilden har jag det längst till vänster. Dvs det kortaste. Det som skiljer de tre åt är att huvudet, anordningen som är monterat i taket är olika långa. Anordningen där du fäster själva projjen ska vara densamma, oavsett vilken längd på armen du väljer. Se nedan:

http://www.smartmedi...-CL-F/Post.aspx

Exakt bild på enbart den modell jag har från SMS se nedan:

http://www.dustin.se...5010082487.aspx

Jag skulle gått tillbaks till affären där du köpt fästet och berätta att du saknar två gafflar.
I min box fick jag faktiskt med fler tillbehör än vad jag har nytta av :(

Lycka till

G

Postad 01 January 2010 - 11:48

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Tack för svaret GAES! :(

Nej då, jag har fått med fem gafflar, men endast två av dom är långa. Sätter man de korta intill varandra når dom inte ens över hela projektorn om man lägger dom rakt över. Som jag ser det är den enda möjligheten att själva fästet inte hamnar i mitten utan på enda sidan, vilket gör att den blir väldigt baktung (eller sidotung om man så vill) och liksom knäcker fästet. Och det blir rätt mycket kraft i vridningen och jag tror inte riktigt att det är meningen.

Mitt fäste är ett sånt här. Ironiskt nog så verkar dom ha en tw700 på deras egen demobild och fästet verkar just vara i mitten ;)

Nu har jag i varje fall mailat dom på SMS och frågat hur jag ska göra och om dom kan skicka en några nya långa gafflar, men tyvärr verkar de ha helgledigt tills på måndag. Jag som vill ha upp den nu...

Redigerat av Alban, 01 January 2010 - 11:48.

Postad 01 January 2010 - 16:29

YaKoSTaR
  • YaKoSTaR
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s..._...m?ca=11&w=1

Värt det?

EDIT:

Epson EMP TW-700

Pris: 7 000:- Typ: TV & Projektor Järfälla: Visa var

Testvinnande ljusstark HD projektor inköpt 08.09.13 säljes. Kanonskick. Ny lampa som lyst ca 40 timmar. 3 års garanti från inköpsdatum. OBS! Skickas ej! Prutat å klart.
Lägsta pris enl. Prisjakt 9275kr i skrivande stund. Belyst fjärr. Googla för recensioner.

Redigerat av YaKoSTaR, 01 January 2010 - 16:30.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.