Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 19 October 2010 - 09:35
Postad 19 October 2010 - 09:47
YLOD är allmänt känt men att det beror på FW-uppdatering är inte bevisat nånstans...
Har själv en tjockis (första gen) har fått YLOD 2 gånger innan FW 3.50 och då INTE i samband med uppdateringar. Efter 3.50 går den som en klocka utan några som helst problem. Att du och några andra råkat få YLOD efter uppdatering är bara ren slump.
Postad 21 October 2010 - 10:01
Stämmer detta om regionsskydd?
http://www.gamereact... Playstation 3/
Det verkar ju onekligen vara så. Nu blir det upp till speltillverkarna om de vill införa regionkodning eller inte. Precis var Sony behöver!
Postad 21 October 2010 - 10:02
Postad 21 October 2010 - 10:05
Tror det där alltid funnits och frivilligt för tillverkare. I detta fall är det väl netflix-appen som är regionslåst, inget konstigt med det.
Jag tror inte att det har funnits när det gäller spel. En SONY selling point har ju varit att spel inte har regionkodning. Men du kanske har rätt i att det här bara gäller film. Film har ju alltid varit regionkodat - om film distributören har velat ha det så.
Postad 21 October 2010 - 10:58
Postad 21 October 2010 - 11:06
Tror det där alltid funnits och frivilligt för tillverkare. I detta fall är det väl netflix-appen som är regionslåst, inget konstigt med det.
Stämmer. Att det är Netflix-appen detta gäller alltså.
Dock så kan man ju undra varför den funkade för vissa i USA och inte för andra? Vill minnas att jag läste nåt om att dom trodde att konsollen i sig måste vara köpt i USA för att appen skulle funka men att Netflix jobbade på en lösning.
Men det rör ju inte oss ändå så...tyvärr!
Postad 21 October 2010 - 11:43
Som Morlock sa så har regionslås alltid funnits i PS3an om utvecklaren vill slå på det, om ett spel du köper från USA finte funkar i din europeiska PS3a så är det utvecklarens val att det ska vara så.
Känns otroligt att jag lyckats missa det, men om ni nu känner er säkra på den saken så tar jag era respektive ord för det.
EDIT:
Hittade det här, som bekräftar att ni har rätt. Men som också bekräftar att PS3 marknadsförts som en regionfri spelare för spel.
http://en.wikipedia....egional_lockout
Two of the seventh generation of video game consoles have regional lockout, so games imported from other countries cannot be played on foreign versions of those consoles without some form of alteration to bypass the lockout. However, a number of games for the Xbox 360 have been confirmed as region free and will play on a unit from any region, although it is up to the publisher if a game is region free or not. Like the CD-i and the Panasonic 3DO, the PlayStation 3 is one of the few home consoles to be advertised as region-free.[1][2] However, while region free for PS3 games, there is region locking for backwards compatible PS2 and PS1 games, as well as DVD and Blu-ray Disc movies. Additionally, some games separate online players per region, such as Metal Gear Solid 4 Online. A PSN store only contains content for its own country, for example the UK store will not supply you with usable map packs for your Imported US copy of Call of Duty 4. The PS3 actually supports hardware region locking for PS3 games as well, based on Blu-ray regions[3], but as of current it is unused and all current region lockouts and separations are about online services. The PS3 also restricts the access to PlayStation Network by region, such as the online store, news and upcoming releases.
Redigerat av Kimpost, 21 October 2010 - 11:52.
Postad 21 October 2010 - 13:20
Postad 21 October 2010 - 13:42
Känns otroligt att jag lyckats missa det, men om ni nu känner er säkra på den saken så tar jag era respektive ord för det.
EDIT:
Hittade det här, som bekräftar att ni har rätt. Men som också bekräftar att PS3 marknadsförts som en regionfri spelare för spel.
http://en.wikipedia....egional_lockout
På sätt och vis är den ju också regionsfri spelare ( vad gäller spel ).
Så länge inte speltillverkarna väljer att regionslåsa.
Redigerat av BrittBastard, 21 October 2010 - 13:45.
Postad 01 December 2010 - 21:00
Använde mig av backup funktionen när jag bytte hårdisk, och sedan med nya disken i, återställ från backup och fick då med även de kopierngsskyddade saves till den nya disken, kan dock inte svära på detta då det var ett tag sen.
Men jag vet att jag pröva att kopiera bla Killzone saven men då sa det stopp, men med backup->återställbackup så ligger den saven på nya disken.
Jag kan dock svära nu på att spel som var markerade som kopierings-skyddade inte går att återställa från backup till en ny maskin.
När återläste från backup till den nya maskinen(gjorde om detta efter att logg in, aktiverat kontot+enheten för se om det gjorde skillnad)
Assassin's Creed 2
Guitar Hero: Metallica
Guitar Hero: World Tour
Street Fighter IV
(listan är länge för spel vilka har kopieringsskyddad SaveGame-data som skrev förut men dessa är som jag med säkerhet vet att inte kopierades över till den nya enheten
Creed 2 är väl inte hela världen men det är otaliga timmar som har på Guitar Hero som nu gått till spill...jääävligt trist faktiskt. Fatta dock ite varför Creed: Brotherhood och första Creed inte hade detta, U-S kanske fick kopierings-hybris/panik?
Postad 07 December 2010 - 08:17
Men inget att hetsa upp er över, verkar endast spärra möjligheten att nedgradera FW för att kunna jailbreaka.
Playstation Blog US
Postad 07 December 2010 - 09:12
så att inte allt ligger i en stor lista.
Postad 27 January 2011 - 10:20
Posted by Eric Lempel // VP, Network Operations Americas
A new PS3 system software update, v3.56, will be released soon. This is a minor update that adds a security patch.
Postad 27 January 2011 - 10:37
PS3 System Software Update (v3.56)
Posted by Eric Lempel // VP, Network Operations Americas
A new PS3 system software update, v3.56, will be released soon. This is a minor update that adds a security patch.
wsz0tgm4st.jpg 23.94K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 January 2011 - 10:38.
Postad 27 January 2011 - 17:45
Postad 27 January 2011 - 19:41
Postad 28 January 2011 - 07:35
Det fanns ju Turbo Loader..Jo det tog ju inte evigheter å ladda på C64an heller
Postad 28 January 2011 - 08:40

By now everyone should know about the PS3 firmware update 3.56, some more than others. Explained by Sony as a “security update” its effects are being felt by accused modders/hackers. CoD: BlOps hackers are getting hit hardest with a permanent console ban – many of whom have expressed their “innocence” on the Official Ps3 Cod: Black Ops Forums.
Postad 28 January 2011 - 08:52
Säger som Fylking, ÄNTLIGEN!By now everyone should know about the PS3 firmware update 3.56, some more than others. Explained by Sony as a “security update” its effects are being felt by accused modders/hackers. CoD: BlOps hackers are getting hit hardest with a permanent console ban – many of whom have expressed their “innocence” on the Official Ps3 Cod: Black Ops Forums.
Postad 28 January 2011 - 08:57
Vi blev ju "drabbade" av fusket också!
Postad 28 January 2011 - 09:00
Postad 28 January 2011 - 09:32
By now everyone should know about the PS3 firmware update 3.56, some more than others. Explained by Sony as a “security update” its effects are being felt by accused modders/hackers. CoD: BlOps hackers are getting hit hardest with a permanent console ban – many of whom have expressed their “innocence” on the Official Ps3 Cod: Black Ops Forums.
Japp!
Sony has cleverly implemented new coding into firmware 3.56 that can allow them to remotely detect a system that is running homebrew or a custom firmware, which can lead to bans.
Firmware 3.56 is proving to be a valuable update for Sony. Scattered about message boards and forums, it is being said that Sony’s latest firmware has a new feature implemented within that will allow Sony to remotely run code on PS3 consoles as they connect to PSN. What this entails can be anything Sony want to be done, so it can check for custom firmware or homebrew. By doing so, Sony can verify systems and even edit code without the need for future firmware updates. This will make it easier for Sony to track homebrew and custom firmware users that go online and possibly lead to bans, which has been heavily implied.
Sony has yet to activate these features but the possibility to do so is there.
Postad 28 January 2011 - 10:44
Sony i luuuuuv you!!!!!!!!!
Edit: obs detta var ingen ironi. Bränn alla fuskare HÅRT!!! jag kommer iaf att stå och sjunga hobo sånger och värma mig vid bålet!!!
Redigerat av robotlord, 28 January 2011 - 10:46.
Postad 28 January 2011 - 10:51
hoppas det går bättre idag.
Fan va bra ifall fuskare blir banade nu
Postad 28 January 2011 - 11:03
http://www.community...ouncements_help
Lite mer info
http://www.examiner....tation-3-models
Redigerat av discomega, 28 January 2011 - 15:32.
Postad 28 January 2011 - 11:10
Min uppgradering gick smidigt igår morse. Den gick väldigt snabbt att installera. Kanske det inte var så hög belastning på SONYs server.
Postad 28 January 2011 - 11:11
Vänta med att uppgradera hdn om ni nu är på 3.56. Inte bara jag som har problem...
http://www.community...ouncements_help
Jag ser i min spåkula att det kommer 3.57 ganska snart
Postad 30 January 2011 - 18:27
Kotaku has learned that earlier today, Sony informed developers of a new feature for the PlayStation 3: the ability to save games in the "cloud".
Cloud storage means that, rather than just keeping your save game data on your PlayStation 3's hard drive, users will be given the option to upload their saves remotely to a server. The advantage of this is that not only does it save the user space on their hard drive, but since it's tied to a PlayStation Network account, it can be pulled down to different consoles whenever and wherever the user desires.
First rumoured all the way back in 2009, there is of course a catch: it'll only be made available to PlayStation Plus subscribers, not the great unwashed. Actually, there are two catches: Sony bundled the announcement with the clause that, because saving games to the cloud "will allow save data with the copy prohibited attribute to be copied into the online storage", developers are able to opt out and bar their games from using it should there be a concern.
Sony will call the process "Online Saving", and it'll be made available as part of the PS3's upcoming 3.60 firmware update. We've contacted the company for further information, and will update if we hear back.
Postad 01 February 2011 - 08:53
Intressant. Ska det komma en FW som faktiskt lägger till funktioner?!?
Jag undrar hur det fungerar med spel och savegames som inte går att kopiera? Brorsan med sitt Assassins creed 2 kunde inte kopiera över sina savegames efter att ha börjat spela hos mig. Och vad händer om man har sina saves utspridda över 2 konsoller, vilken konsoll kommer vinna och kommer mina gamla saves försvinna?
Lika bra att inte använda funktionen
Postad 01 February 2011 - 09:00
Jag undrar hur det fungerar med spel och savegames som inte går att kopiera? Brorsan med sitt Assassins creed 2 kunde inte kopiera över sina savegames efter att ha börjat spela hos mig. Och vad händer om man har sina saves utspridda över 2 konsoller, vilken konsoll kommer vinna och kommer mina gamla saves försvinna?
Det lär itne påverka hur gamla spel hanterar sina saves. Gissar på att det bara gäller nya spel som stödjer "spara i molnet". Dessutom är det en betaltjänst så det lär inte vara speciellt många som kommer använda det.
Postad 01 February 2011 - 09:01
Funktionen kommer knappast implementeras på nuvarande spel utan spel som kommer EFTER det att funktionen har släppts. På de spel som finns idag kommer det också fungera som idag. Det är min gissning.
Det är ju upp till varje speltillverkare att välja om dom vill använda sig av detta eller inte.
Nu förstår jag inte riktigt, eller så är det du som inte förstår.Och vad händer om man har sina saves utspridda över 2 konsoller, vilken konsoll kommer vinna och kommer mina gamla saves försvinna?
Tanken med det här är ju att savsen inte ligger på konsolen utan på en server någonstans, så oavsett på vilken konsol du spelar så har du tillgång till samma saves.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 09:01.
Postad 01 February 2011 - 09:08
Nu förstår jag inte riktigt, eller så är det du som inte förstår.
Tanken med det här är ju att savsen inte ligger på konsolen utan på en server någonstans, så oavsett på vilken konsol du spelar så har du tillgång till samma saves.
Du tänkte inte längre än näsan räckte nu va? =) Jag menade förståss i det fallet det gäller dagens spel och inte morgondagens. Om nu det kommer gälla framtida spel så kommer ju det säkerligen inte vara problem, eftersom funktionen redan kommer finnas där då jag kör igång ett nytt spel på min andra konsoll. Men om det skulle fungera idagsläget så skulle det vara problem.
Redigerat av novaland, 01 February 2011 - 09:08.
Postad 01 February 2011 - 09:12
Postad 01 February 2011 - 09:12
Men om det skulle fungera idagsläget så skulle det vara problem.
Varför då, du laddar ju hela tidne ner de senaste savsen från "molnet" till den konsollen du spelar på för tillfället.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 01 February 2011 - 09:13.
Postad 01 February 2011 - 09:13
[/quote]
Lite lilla uppfinnaren i Sundbyberg över den......
Postad 01 February 2011 - 09:13
Min gissning är att det kommer att fungera på alla gamla spel också. Det är nog "bara" en synkfunktion. De spelutvecklare som inte vill att deras savegames ska kunna synkas talar om det för Sony som då inaktiverar synkning av det spelet på nätsidan. Dvs det skulle inte att krävas någon ändring av själva spelet.Funktionen kommer knappast implementeras på nuvarande spel utan spel som kommer EFTER det att funktionen har släppts. På de spel som finns idag kommer det också fungera som idag. Det är min gissning.
Det är ju upp till varje speltillverkare att välja om dom vill använda sig av detta eller inte.
Nu förstår jag inte riktigt, eller så är det du som inte förstår.
Och är det en synkfunktion, kan det nog också bli synkkonflikter. T.ex. spela ett spel på konsol 1 utan att vara ansluten til internet, spela samma spel på konsol 2, synka konsol 2, synka konsol 1 (kommer att ge konfliktvarning...).
Postad 01 February 2011 - 09:39
Varför då, du laddar ju hela tidne ner de senaste savsen från "molnet" till den konsollen du spelar på för tillfället.
Om jag skulle ladda ner de savegames jag har IDAG i molnet (dvs inga alls) till min PS3:a, så skulle de skriva över (?) mina befintliga savegames jag har på min huvudkonsoll. Alternativet är att den skulle ta de savegames jag har på min huvudkonsoll och lägga upp dem i molnet. Jag tror givetvis på det sistnämnda.
Så altså, mina savegames från huvudkonsollen ligger nu i molnet.
Nu loggar jag på med min sovrumskonsoll... där finns det också savegames till samma spel, men med lite andra inriktningar. Jag använder dessutom samma konto på den konsollen. Så vad komemr den göra? Kommer den ta mina saves från molnet och spara över på konsollen, eller kommer den ta konsollens saves och spara över dem i molnet?
I bästa fall lagras saves med aktuell tidpunkt och datum för save och därmed kommer mina saved från BÅDA konsollerna finnas uppe och delas lika mellan konsollerna. Chansen att jag har saves med samma tidpunkt på båda konsollerna är ju ganska liten
Men i vissa spel finns det ju bara en save som innehåller din aktuella status.. vad händer där tro? Där måste det vara upp till speltillverkaren att bestämma hur de ska göra, kanske implementera en "merge saves"-funktion? Det lär ju inte fungera på mina gamla spel som inte har patchats sedan hedenhös.
Men tanken är ju god iallafall...
Postad 01 February 2011 - 09:46
Däremot så laddas det FRÅN molnet, men det betyder ju inte att save-data laddas ner till hårddisken på PS3:an.
Precis som med vissa spel så kan du säkerligen välja vilken save du vill ladda och vilka saves du vill skriva över vid ny save.
@random: Du tror inte det behövs nån liten update till varje spel så att den vet var den ska spara save-filerna då?
EDIT: Man kommer antagligen kunna välja var man vill spara sin saves, d v s på "molnet" eller på sin hårddisk.
Slutar man betala för + så lär man ju få ladda ner sina saves till PS3:an. Har svårt att tro att man blir av med dom.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 09:49.
Postad 01 February 2011 - 10:01
Min gissning är att det är en traditionell synking mellan den befintliga saves-foldern på PS3 och molnet, utan påverkan på spelen. Och samma sätt som vanligt kan användas för att lösa konflikter (dvs välj en av de två savefilerna, eller låt bli att synka savefilerna) .Har svårt att tänka mig att man inte skulle ha tillgång till sina saves om man av någon anledning skulle tappa internetanslutningen (eller om man slutar att betala).@random: Du tror inte det behövs nån liten update till varje spel så att den vet var den ska spara save-filerna då?
Postad 01 February 2011 - 10:06
Min gissning är att det är en traditionell synking mellan den befintliga saves-foldern på PS3 och molnet, utan påverkan på spelen. Och samma sätt som vanligt kan användas för att lösa konflikter (dvs välj en av de två savefilerna, eller låt bli att synka savefilerna) .Har svårt att tänka mig att man inte skulle ha tillgång till sina saves om man av någon anledning skulle tappa internetanslutningen (eller om man slutar att betala).
Det lilla jag läst så verkar det INTE som att det är en synkning, utan snarare att man får välja var man vill spara sin savefil, d v s på HDD eller "cloud". En del av detta är ju att man ska spara utrymme på hårddisken och det förlorar man ju om det ändå ska sparas på HDD för att kunna synkas.
Postad 01 February 2011 - 10:12
Det lilla jag läst så verkar det INTE som att det är en synkning, utan snarare att man får välja var man vill spara sin savefil, d v s på HDD eller "cloud". En del av detta är ju att man ska spara utrymme på hårddisken och det förlorar man ju om det ändå ska sparas på HDD för att kunna synkas.
Jag tror också på synkning. En ren molntjänst kräver ett perfekt fungerande Internet, och eftersom sådant inte existerar, behövs lokal cachning, vilket i sin tur innebär att man lika gärna kan köra med synkning.
Postad 01 February 2011 - 10:19
Jag tror också på synkning. En ren molntjänst kräver ett perfekt fungerande Internet, och eftersom sådant inte existerar, behövs lokal cachning, vilket i sin tur innebär att man lika gärna kan köra med synkning.
Kan säkert vara så men man förlorar då en stor del av poängen med det hela enligt mig.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 10:19.
Postad 01 February 2011 - 11:24
Synk lär det bli. Skulle även inte bli förvånad om det även blir enbart synkning med enbart en konsol i taget à la Apple.
Redigerat av discomega, 01 February 2011 - 11:26.
Postad 01 February 2011 - 11:52
"Cloud storage means that, rather than just keeping your save game data on your PlayStation 3's hard drive, users will be given the option to upload their saves remotely to a server. The advantage of this is that not only does it save the user space on their hard drive, but since it's tied to a PlayStation Network account, it can be pulled down to different consoles whenever and wherever the user desires."
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
15 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?