Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
4226 svar till detta ämne
Postad 15 December 2009 - 11:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Detta händer även idag. Måste vara nått jätte fel borta på servrarna. Kvittar nästan vad jag skall spela så kommer jag in på afghan demolition eller på Rust FFA. Detta är riktigt irriterande.
Vet att jag och Ollie råkade ut för ungefär samma sak. Det stod att det skulle bli nån annan matchtyp än vad vi hade valt men sen när väl spelet startade så fick vi rätt matchtyp ändå... Super skumt.
Postad 15 December 2009 - 12:05
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Vet att jag och Ollie råkade ut för ungefär samma sak. Det stod att det skulle bli nån annan matchtyp än vad vi hade valt men sen när väl spelet startade så fick vi rätt matchtyp ändå... Super skumt.
Och det hände även oss igår. Vi skulle spela HTM och när vi kommer in i lobbyn så säger en "######r vad folk det är" så tittar vi och det är Free-for-all. Bara att backa och söka om så blev det rätt. Hände även ibland i WAW också vad jag mins.
Postad 15 December 2009 - 12:08
Unregistered37658
-
Unregistered37658
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Tyvärr var detta ända filmen jag kunde hitta om skiten. Råkar vara en tutorial över hur man får viruset. Hoppas ingen tolkar detta som att jag vill sprida skiten då jag verkligen hatar spelförstörande saker. Men jag måste bara vissa hur det ser ut, så folk fattar hur störande det är. Det roliga är att alla är helt inne på att skjuta med tuben hela tiden så ibland kan det vara ganska lätt att flanka dom. Fick mig en AC 130 förut på riktigt sätt genom att gå runt dom och skjuta dom med min dämpade scar. Folk fattade verkligen ingenting för dom trodde det var en tube som plockade dom. Hoppas skiten fixas snart iallafall. Orka med såna här saker.
Postad 15 December 2009 - 12:14
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Vad är det för fel på folk!
Spelade HC TDM igår och fick en kill streak på 4, fick då care pack och sentery gun. Började med att kasta ut en markering för sentery och när jag skulle spriga fram och hämta så blev jag skjuten av en lagkamrat som sedan snodde min sentery gun. Blev förbannad men tänkte att han kanske sköt mig av misstag. Skall sedan ta min care pack och då kommer samma idiot och skjuter ner mig och snor min care pack (AC 130 givetvis). Spenderade resten av matchen att leta upp fanskapet och skjuta ner han.
Gick sedan ur för att hitta några andra att lira med och tror ni inte samma sak händer igen!!!!!
Vad är det för fel på folk nu för tiden!?! Jä#%a snyltare.
Postad 15 December 2009 - 12:16
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Tyvärr var detta ända filmen jag kunde hitta om skiten.
Hur i **** kan man tycka att det där är roligt? Sånt där ska de fan banna för.
Redigerat av bananplanta, 15 December 2009 - 12:16.
Postad 15 December 2009 - 12:17
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Tyvärr var detta ända filmen jag kunde hitta om skiten. Råkar vara en tutorial över hur man får viruset.
Fifan det där såg verkligen inte kul ut
Redigerat av genstruktur, 15 December 2009 - 12:17.
Postad 15 December 2009 - 12:32
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Jesus, det verkar som MW2 håller på att spåra ur rejält.. Dom skulle ha släppt en beta, helst två månader innan release.
Postad 15 December 2009 - 12:53
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Fifan
Haha, tror alla är lika Sean Banan skadade här. Ingen skriv Fy längre
Postad 15 December 2009 - 12:56
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Utveckla gärna vad ni menar med "virus"?
Postad 15 December 2009 - 13:04
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
En beta hade knappast hjälpt när folk alltid hittar luckor. Har inte spelat än idag så har inte råkat ut för tube-regnet!! Undrar också vad det skulle vara för virus? Vad är det för fel på folk! Spelade HC TDM igår och fick en kill streak på 4, fick då care pack och sentery gun. Började med att kasta ut en markering för sentery och när jag skulle spriga fram och hämta så blev jag skjuten av en lagkamrat som sedan snodde min sentery gun. Blev förbannad men tänkte att han kanske sköt mig av misstag. Skall sedan ta min care pack och då kommer samma idiot och skjuter ner mig och snor min care pack (AC 130 givetvis). Spenderade resten av matchen att leta upp fanskapet och skjuta ner han. Gick sedan ur för att hitta några andra att lira med och tror ni inte samma sak händer igen!!!!! Vad är det för fel på folk nu för tiden!?! Jä#%a snyltare.
Bara o file complaint på idioterna!
Postad 15 December 2009 - 13:04
Unregistered37658
-
Unregistered37658
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Utveckla gärna vad ni menar med "virus"?
För att få tillgång till oändligt med ammo och sånt så måste hosten ha "viruset". Om du kommer in i en sån match så får du "viruset" själv om jag har förståt det rätt. Så med andra ord om du blir host sen så kommer du sen spridda skiten vidare . Virus är kanske fel att säga att det är då jag inte vet vad den fullkomliga definitionen av virus är. Kalla det vad du vill, men skit är det i alla fall. Edit. Verkar som att om du har en normal xbox och inte en moddad så skall skiten försvinna när du stänger av din xbox. "Yeah it is... I had it earlier but if you play a normal game where you arent host or sign out it goes away. So its not a big deal." "its a mod done by someone using a jtaged console, but normal consoles store the modified data in its cache & spreads it when your host, but like stated before if your not host straight after they go and when you turn off your console they go" Svår tolkat kanske...
Redigerat av Unregistered37658, 15 December 2009 - 13:10.
Postad 15 December 2009 - 13:16
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Då var det mer lättförstått! Tackar!
Postad 15 December 2009 - 16:40
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Råkade precis utför de på wasteland, blev jävligt förvånad när de började hagla granater!!
Redigerat av jake84, 15 December 2009 - 16:58.
Postad 15 December 2009 - 16:59
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Råkade precis utför de på wasteland, blev jävligt förvånad när de började hagla granater!!
Som det står i ett inlägg ovan, så lägger sig den modifierade filen sig på din Xbox, medans den är igång. Så om du stänger av och sen sätter igång, så ska allt vara återställt.
Postad 15 December 2009 - 17:18
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Går tydligen att fuska sig upp till prestige 10 även på Modern Warfare 2 nu. Nu får dom fan ta o lägga ner. Inte konstigt att man möter folk med prestige 5-6 som spelar som skit när dom fuskat sig till allt!!!
Postad 15 December 2009 - 17:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Haha, tror alla är lika Sean Banan skadade här. Ingen skriv Fy längre 
Vem är det? Går tydligen att fuska sig upp till prestige 10 även på Modern Warfare 2 nu. Nu får dom fan ta o lägga ner. Inte konstigt att man möter folk med prestige 5-6 som spelar som skit när dom fuskat sig till allt!!!
Usch, verkar vara mycket skit i MWF2 nu.
Postad 15 December 2009 - 17:45
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Postad 15 December 2009 - 17:50
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vad var det där för miffo
Postad 15 December 2009 - 17:52
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Går tydligen att fuska sig upp till prestige 10 även på Modern Warfare 2 nu. Nu får dom fan ta o lägga ner. Inte konstigt att man möter folk med prestige 5-6 som spelar som skit när dom fuskat sig till allt!!!
Man har dåliga dagar även när man är en duktig spelare! Tror du man har 30 kills i varje match (TDM) bara för man har gått prestige några gånger?
Postad 15 December 2009 - 17:55
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Jag antar att man säkert väljer 10 Prestige om man fuskar. Sen, är det inte bara på PS3 som det går att fuska på det sättet?
Postad 15 December 2009 - 18:16
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Jag är inte ett dugg förvånad...Tråkigt är det mildaste man kan säga, det är katastrof!
Postad 15 December 2009 - 19:21
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Ser ni hög rank som tecken på att det är en bra spelare? Jag ser det mest som ett tecken på att personen i fråga ägnat mycket tid av sitt liv åt MW2. Sedan finns möligheten att det är duktiga, men det är en helt annan sak. Hög rank är inte lika med skill i MW2.
Skulle vara lite mer Kill/Death betonad rank så den innebar något. Degraderas på Lördagskvällen när man går ut och skjuter hejvilt omkring sig efter ett par öl
Redigerat av RealDaBratt, 15 December 2009 - 19:22.
Postad 15 December 2009 - 20:46
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
RealDaBratt och Dodds:
Vad menar ni med det ni säger om dedikerade servrar? Det är ju knappast något som är vanligt till 360.
Postad 15 December 2009 - 20:49
selin
-
selin
-
Amatör
-
-
83 inlägg
MW2 börjar mer och mer likna en flopp. Är det inte bedrövlig ping så är det javelinglitchar och nu noobtube-vm. Så ###### tråkigt.
Postad 15 December 2009 - 21:11
TerMinAteD
-
TerMinAteD
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
MW2 börjar mer och mer likna en flopp. Är det inte bedrövlig ping så är det javelinglitchar och nu noobtube-vm. Så ###### tråkigt.
Jag kan hålla med dig om att det varit en hel del skit. och de senaste problem som kommit upp på forumet verkar ju allt annat en roliga. Men man får heller inte glömma att det är ett ganska nytt spel. Problem dyker ju upp men dessa kommer säkert ganska snart att fixas med  Se bara på javelinglitchen och den där man sitter i vägger. De är ju redan fixade, så ja tror att de senaste också kommer försvinna med.
Postad 15 December 2009 - 21:57
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Första gången jag skulle lira idag kom jag in i ett spel där man körde oändligt med noob-tubes.
Försökte hoppa in i ett annat lir men kom i samma igen.
Gångerna efter detta så hittar inte jag några spel alls. Det står bara "finding 0/50 good games, waiting for 7 more players" hela tiden.
Har jag tur så hittar den till slut 1/50 good games och jag kan komma in i ett spel. Oftast så är det ett nytt noob-tube race i spelet.
Vad är det som har hänt egentligen?
Varför kommer jag inte in i några vanliga spel för?
Tillhör jag någon annans spelares party så är det inga problem alls att komma in i någon annan match.
Postad 15 December 2009 - 22:02
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Så blev det för mig första matchen jag kom in på. Hoppade ur direkt och sen har det funkat.
De jobbar ju på det tydligen så vi får hoppas det löst sig till i morrn
Postad 15 December 2009 - 22:08
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Så blev det för mig första matchen jag kom in på. Hoppade ur direkt och sen har det funkat. De jobbar ju på det tydligen så vi får hoppas det löst sig till i morrn 
Jag verkar inte få bort detta på något sätt alls. Jag har provat att starta om boxen hur många gånger som helst. Provat att loggat ut mitt LIVE-konto till och från. Jag måste prova att rensa cachen för att se om det hjälper... Alla gånger jag har provat nu sedan mitt senaste inlägg har resulterat i att jag kommit in i en "fusk-match".
Postad 15 December 2009 - 22:16
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Låter ju riktigt tråkigt det där. Själv har jag inte varit online sedan i söndags och då var det väl ingen som stött på det än?
Postad 15 December 2009 - 22:17
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Låter som jag inte missar något, varit lite småkrasslig senaste dagarna och inte orkat spela nåt speciellt.
Kan luta mig tillbaka och logga in till helgen igen och se om allt crap är fixat!
Postad 15 December 2009 - 22:48
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Råkade ut för det första matchen jag körde ikväll, dessutom var det bara svenskar i matchen...  Fattar inte att någon får ut nåt av att spela så. Har för övrigt haft ett jäkla flyt under kvällen, den började lite segt men sen prövade jag att skruva upp känsligheten och vips så öste killsen in, fattar inte nu hur jag kunde köra innan.
Postad 15 December 2009 - 23:15
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kan luta mig tillbaka och logga in till helgen igen och se om allt crap är fixat! 
När du loggar in ommer det ju direkt in crap Krya på dig!
Postad 15 December 2009 - 23:22
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Alltså, det här med oändligt med tubar / granater / ammo / RPG och så vidare är ju en fullständig katastrof.
Får la gå tillbaka till Cod: Waw igen
Postad 16 December 2009 - 02:20
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
När dom fixat skiten som är nu tycker/kräver jag att de nollställer alla listor. Tyvärr drabbar det ju oss som lirar ärligt, men vill nog påstå att det är det enda rätta!!
Dröjer innan jag lirar mw2 igen!!!! Tur jag köpte en Wii så jag kan lira super Mario istället!!!
Postad 16 December 2009 - 02:41
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
När du loggar in ommer det ju direkt in crap Krya på dig!
HAr inte listat ut om det är den värsta bakfyllan jag haft eller om jag är sjuk på riktigt än  . Men har jag förstått det rätt, det är knappt spelbart nu eller?
Postad 16 December 2009 - 05:01
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
Men har jag förstått det rätt, det är knappt spelbart nu eller?
Jag drog igång vid 01:00 och lirade fram tills detta inlägg. Under den tiden stötte jag bara på en match där de höll på och tub-fjantade sig. Men jag kanske bara hade tur.
Postad 16 December 2009 - 08:25
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
HAr inte listat ut om det är den värsta bakfyllan jag haft eller om jag är sjuk på riktigt än .
Men har jag förstått det rätt, det är knappt spelbart nu eller?
Provade strax innan jag drog till jobbet. Då hittar man iaf "3/50 Good Games" som iaf är ett framsteg!  Det blev en "normal" bana iaf så inget noob-tube race då. Normalt brukar man hitta ca 30/50 spel som den sedan försöker logga in på så jag antar att denna "bugg" har något samband med detta.
Postad 16 December 2009 - 08:54
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
När dom fixat skiten som är nu tycker/kräver jag att de nollställer alla listor. Tyvärr drabbar det ju oss som lirar ärligt, men vill nog påstå att det är det enda rätta!!
Please. Ligger du tio topp eller, varför bry sig, om det är så viktigt var man ligger i rankingen så är det bättre att spela fia med farmor. Jag skulle precis logga ut igår kväll, men bestämde mig för att köra EN match till, då först dök skiten upp. Men jag garvade, det var roligt att se vad lite fri ammo gör med folk, som barn i godisaffär.. Jag spelade 2 matcher för att sen, mycket riktigt bli lätt illamående..
Postad 16 December 2009 - 09:48
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Please. Ligger du tio topp eller, varför bry sig, om det är så viktigt var man ligger i rankingen så är det bättre att spela fia med farmor.
Bryr mig inget om rankingen. Men tycker bara det vore roligare för alla som lirar att alla challenges o levelrankingar stämmer med verkligheten. Jag gillar ordning och reda och ska dom ha ett system med prestige kunde det ju vara kul om det systemet stämde med verkligheten!! Annars ser jag ingen anledning att spela online överhuvudtaget!! Som det är nu kan man bara jämföra med sina polare som man vet inte är några billiga fuskare!!
Postad 16 December 2009 - 10:54
Unregistered37658
-
Unregistered37658
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Nån som vet om de har fixat skiten än? Vill lira sen när jag kommer hem från jobbet eller skall jag plocka fram Cod 4.
Postad 16 December 2009 - 11:25
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Bryr mig inget om rankingen. Men tycker bara det vore roligare för alla som lirar att alla challenges o levelrankingar stämmer med verkligheten.
Jag gillar ordning och reda och ska dom ha ett system med prestige kunde det ju vara kul om det systemet stämde med verkligheten!! Annars ser jag ingen anledning att spela online överhuvudtaget!!
Som det är nu kan man bara jämföra med sina polare som man vet inte är några billiga fuskare!!
Hade vart roligare om det stämde men nollställer man alla listor så får ju även de som har levlat upp ärligt börja på 0... Jag är sådär sugen på och börja på Level 1 prestige 0 igen. Tror jag slutade spela innan detta "virus" dök upp.... såg jäkla tråkigt ut  Igår spelade jag s&d med 2 som sköldboostade... satt i spån hela tiden med claymores runt sig och sköt på varandras sköldar, oxå trist...
Postad 16 December 2009 - 11:59
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Ja dom där spawncamparna var ju inte roliga direkt, men bjöd ju oss på två gratiskills varje runda
Infinite ammo-glitchen/viruset är ju enormt störigt. Men tycker det är värre med att man hela tiden kommer in i Private Matches när man söker rankat.... Matchmaking är helt ur balans nu coh jag är säker på att snubbarna på IW jobbar för fullt för att ställa det till rätta.. man kan ju hoppas iaf
Postad 16 December 2009 - 12:18
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ja dom där spawncamparna var ju inte roliga direkt, men bjöd ju oss på två gratiskills varje runda 
Infinite ammo-glitchen/viruset är ju enormt störigt. Men tycker det är värre med att man hela tiden kommer in i Private Matches när man söker rankat.... Matchmaking är helt ur balans nu coh jag är säker på att snubbarna på IW jobbar för fullt för att ställa det till rätta.. man kan ju hoppas iaf 
Det lär vara rätt het stämning hos IW just nu...snacka om soppa säger jag. Är detta första "viruset" som drabbat Xbox 360 eller har det hänt förut?
Postad 16 December 2009 - 12:38
Unregistered37658
-
Unregistered37658
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Det lär vara rätt het stämning hos IW just nu...snacka om soppa säger jag. Är detta första "viruset" som drabbat Xbox 360 eller har det hänt förut?
Verkar som att det "virus" som är aktivt idag har funnits förut, men mycket kort varigt om man läser runt på vissa sidor.
Postad 16 December 2009 - 12:53
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vet inte om detta postats tidigare, lite småkul och lärorikt dock (snappade upp det i PS3-delen). (Modern Warfare 2 Mythbusters)
Postad 16 December 2009 - 13:13
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Var att man inte ska skriva saker utan hyfsat säker källa, men jag läste nånstans att det tar ca 5 dagar för Microsoft att "godkänna" ev uppdatering, för i det här fallet noob-tube-spammeriet. Hoppas det inte tar över, så att man inte kan lira en vanlig match förens om tidigast 5 dagar.
Postad 16 December 2009 - 13:54
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jag drog igång vid 01:00 och lirade fram tills detta inlägg. Under den tiden stötte jag bara på en match där de höll på och tub-fjantade sig. Men jag kanske bara hade tur.
Ok, tack. Kanske man kan ge sig in ändå även om det inte är fixat.
Postad 16 December 2009 - 14:01
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Jag tror att, även om det inte blir löst, så kommer folk att tröttna och backa ut ur matcherna som har obegränsad ammo. Iaf dom som är rädda om sin KD-ratio och det är ju dom man vill spela mot/med.
Postad 16 December 2009 - 14:13
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Jag måste ha haft tur , har inte haft några problem mer än något enstaka fall av javelin glitchare . Fick lite problem med uppkoppling när jag bytte till COMHEMS XXL lina men det e löst & jag sitter nästa varje kväll & kör
Skulle gärna prova en match med unlimited ammo ;o)
Postad 16 December 2009 - 15:11
TerMinAteD
-
TerMinAteD
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Som det är nu kan man bara jämföra med sina polare som man vet inte är några billiga fuskare!!
Jag bryr mig om min rank och jobbar för att få den bra men jag struntar ju fullständigt i om någon ligger 1:a på listan med en 2000 killstreak. Det är ju med kompisarna man vill jämföra  När det gäller ammo "viruset" måste jag också haft tur. Jag körde ca 2h igår kväll efter kl. 22 och under den tiden kom jag in i ca 5 st matcher med detta, och då var det ju bara att dra där ifrån direkt så slapp man det. och när jag sökte efter matcher så hittade den som vanligt ca. 20-25 "good games" och joinade typ lika fort. Så "viruset" störde inte mig så mycket ändå, dock kan det nog göra det om det tar över allt för mycket.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|