Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG:s PG6000 plasma

2138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 juni 2008 - 11:02

korpen1
  • korpen1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som du.
Även om jag kan dra kabel direkt mellan reciever och dvd/Satellitmottagare så har jag bara en ingång på recievern, en optisk switch känns onödig när det enl. Lg skall funka genom tv:n.
Idag så ringde jag supporten och berättade om problemet, efter det att jag för tredje gången förklarat att jag redan valt dolby digital i menyn så sa tjejen att en tekniker skulle kontakta huvudkontoret och därefter återkomma till mig.
Jag återkommer om fortsättningen.

//Korpen1.

Supporten ringde i fredags, svaret hon fått från teknikern var att det inte fanns tv-kanaler som sände i Dolby... :)

Efter att jag förklarat att jag var helt säker på att vissa kanaler sände i Dolby så säger hon att jag isåfall måste lägga upp ett "ärende", jag intygade tre gånger att jag förstått innebörden med att få betala undersökningskostnaden om felet inte låg i tv:n så nu väntar jag på att service-killen skall ringa och boka tid.
Fortsättning följer.

//Korpen1

Postad 01 juli 2008 - 11:35

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Til ni som använder datorer tilkoblet:
Hvilket oplösning och Hz giver ni Tvét?

Postad 07 juli 2008 - 16:23

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Det har ju visat sig i tester att judder kan förekomma på pg6000, är det någon som sett till detta vid 1080 /24 p?
Nu efter 2 månader när jag började leta lite så har jag sett det som lite hack i panoreringar senast "i am legend"
vid 2 tillfällen detta fenomen finns inte vid dvd som jag sett det iaf.Tyvärr lite störigt men inget jag hängt upp mig på om jag inte visste att det fanns...

Läste nyss testet i minhembio tidningen där den fick BÄSTA KÖP rekomendation dock blev den dyrare fullhd th-46pz85 bästa tv med 9/10 i betyg och pg 8/10 samsungs fullhd 6/10 (50p96fd) ,philips värsting 9632d 7/10
Kul att LG ryckt upp sig från de lite sämre segmenten de varit i innan.

Så nu fick tråden ett välförkänt lyft!

Postad 08 juli 2008 - 17:51

SirThoms
  • SirThoms
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har en fråga. Går det att spela snabba spel på denna skärm? Jag hade Samsung LE-46F86BD hemma och på den gick det inte att spela t.ex. Guitar Hero spelen på. Den ska ju ha en latancy på 8 ms men det dröjde minst 60ms för den att leverera bild :S.. Så det var omöjligt att spela Guitar Hero på den alltså.

Och blir det bra när man kopplar Dvi-hdmi från dator? Läste någonstans att bilden inte gick över hela skärmen men kanske blandar ihop med någon annan skärm?

Tacksam för svar
Mvh
Thomas

Postad 08 juli 2008 - 18:04

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
http://www.hdtvtest....icture-Quality/

enligt länken samma input lag som f96 samsung vid valt SPEL läge bland bildmenyerna.Vet dock inte ifall det är bra eller dåligt?Sony w4000 skulle vara snabbare iaf.

Postad 09 juli 2008 - 05:41

Unregistered7c4f906d
  • Unregistered7c4f906d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har en fråga. Går det att spela snabba spel på denna skärm? Jag hade Samsung LE-46F86BD hemma och på den gick det inte att spela t.ex. Guitar Hero spelen på. Den ska ju ha en latancy på 8 ms men det dröjde minst 60ms för den att leverera bild :S.. Så det var omöjligt att spela Guitar Hero på den alltså.

Jag kör Guitar Hero på min PG6000 och har inte märkt av några problem med fördröjning. Fungerar utmärkt!

Postad 09 juli 2008 - 14:25

suZhi
  • suZhi
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har haft min PG6010 i en månad nu och måste säga att jag är mkt nöjd.
Stod i val och kval mellan olika apparater såsom samsung lcd, philips olika modeller och denna LG...

Gav under 16000kr för min PG6010 hos elgiganten i butik och det var i mitt tycke värt varenda krona!
Grymt nice menyer och mkt olika inställningsmöjligheter...
Fastbränningar har hänt 1gång men försvann direkt med myrornas krig.
Har heller inte märkt nån ghosting... Enda trista är väl att om man inte kör full skärm (ex. 4:3) eller "orginal storlek" på det sätt bilden sänds ut, så blir omkringliggande område gråa.... (inte ens i närheten av svart)

Förmodar att man inte kan ändra detta... ??

Annars toppenbetyg!

Postad 09 juli 2008 - 17:05

Fisen
  • Fisen
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Och blir det bra när man kopplar Dvi-hdmi från dator? Läste någonstans att bilden inte gick över hela skärmen men kanske blandar ihop med någon annan skärm?

Tacksam för svar
Mvh
Thomas

Du är säker på att det inte är ljudet som "Laggar", beroende på hur du spelar upp, det är mitt stalltips :-)

Postad 10 juli 2008 - 11:19

SirThoms
  • SirThoms
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Du är säker på att det inte är ljudet som "Laggar", beroende på hur du spelar upp, det är mitt stalltips :-)

Hmm.. jag är faktiskt inte helt säker på det. Jag drog ljudet från tvn när jag testade tror jag. Testade nog aldrig att dra ut ljudet direkt från PS2. Fast tvn syncar väl ljudet till bilden så ljudet borde ha legat rätt till bilden om jag kopplat ljudet från tvn, bara att allt skickas ut 70ms för sent. Hade jag kopplat ljudet från PS2 så hade ljudet legat rätt men bilden fortfarande 70ms försent så hade väl inte blivit mkt bättre antar jag?

Mvh
Thomas

Postad 12 juli 2008 - 00:16

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0
UJ UJ UJ!
Jag har haft min 50PG6000 i en månad, och nu mitt under en film börjar en pixel lysa illrött så fort det blir ljus bakgrund bakom den. Med mörk bakgrund slocknar den.
Irriterande med en blinkande röd prick!

Jag körde vit rengörning i 15 minuter och fortsatte sedan filmen. Den röda pixeln höll sig borta i ca 20 minuter men kom tillbaka. :-(

Nu är frågan, vad gör jag? Vad kan jag göra?

Köpte TV:n online från OnOff den 2008-05-26.

Postad 20 juli 2008 - 20:30

Unregisteredcb176ab1
  • Unregisteredcb176ab1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ni som haft TV:n ett tag nu, är ni fortfarande nöjda? Lutar starkt åt en 42" PG6000 inom de närmsta dagarna, bra pris på den nu också då man kan få den under 10.000 i många butiker.

En fråga till, har sökt i tråden men ej hittat. Måttet på kartongen som 42" kommer i, är det någon som vet dessa?

Postad 22 juli 2008 - 08:33

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Ni som haft TV:n ett tag nu, är ni fortfarande nöjda? Lutar starkt åt en 42" PG6000 inom de närmsta dagarna, bra pris på den nu också då man kan få den under 10.000 i många butiker.

En fråga till, har sökt i tråden men ej hittat. Måttet på kartongen som 42" kommer i, är det någon som vet dessa?

Jag har haft min TV sedan slutet av April och är mkt nöjd ja.
Måtten på lådan är
Höjd 86 cm
Bredd 110 cm
Djup 38 cm
Ganska bra bärhantag faktiskt. Plasma (och LCD?) skall aldrig läggas ned utan stå upp vilket gör transporten knepigare för oss amatörer.
/Bo

Postad 22 juli 2008 - 11:55

Unregisteredcb176ab1
  • Unregisteredcb176ab1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tack för det! Då skall kartongen gå in stående i bilen, det var mest det jag var ute efter... Då blir det nog ett köp av 42" imorgon om jag inte kommer på andra tankar till dess.

Postad 22 juli 2008 - 21:09

Unregistered82de88f9
  • Unregistered82de88f9
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Supporten ringde i fredags, svaret hon fått från teknikern var att det inte fanns tv-kanaler som sände i Dolby... :P

Efter att jag förklarat att jag var helt säker på att vissa kanaler sände i Dolby så säger hon att jag isåfall måste lägga upp ett "ärende", jag intygade tre gånger att jag förstått innebörden med att få betala undersökningskostnaden om felet inte låg i tv:n så nu väntar jag på att service-killen skall ringa och boka tid.
Fortsättning följer.

//Korpen1

Ska bli intressant!

Postad 26 juli 2008 - 06:27

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Enda trista är väl att om man inte kör full skärm (ex. 4:3) eller "orginal storlek" på det sätt bilden sänds ut, så blir omkringliggande område gråa.... (inte ens i närheten av svart)

Förmodar att man inte kan ändra detta... ??

Annars toppenbetyg!

Ja detta är inte bra & det går nog inte att ändra på heller. Kanske LG gjort så för att minimera risken för ojämn inbränning? Grått är nog snällare än svart i det fallet. I vilket fall som helst så låter jag min digitalbox skala ned, den ger svarta kanter.

Har en PG6000 42 sedan några veckor & funderar över en sak. Testade en av inställningarna som postades tidigare i tråden & med vissa justeringar så funkar den ganska så bra. Stängde dock av "EXkontrast" då denna funktion ger en mkt irriterande bieffekt. Ljuset ligger & pumpar upp & ned när exempelvis en bred textremsa kommer fram, då blir det ngt mörkare, när textremsan försvinner så blir det ljusare igen. Vid scenväxlingar från mörkt till ljust så blir det en "upptoning" av ljuset, sker liksom inte på en gång utan tar nån knapp sekund. Jag stängde av EXkontrast & då blev det bra igen, tycker att funktionen är oanvändbar då detta irriterar mig ngt oerhört!

//Larsa

Postad 27 juli 2008 - 13:08

homerjay1977
  • homerjay1977
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
UJ UJ UJ!
Jag har haft min 50PG3000 i en månad, och även jag har fått en röd pixel som lyser illrött så fort det blir ljus bakgrund bakom den. Med mörk bakgrund slocknar den.

Samma... Jag körde vit rengörning i 15 minuter och fortsatte sedan filmen. Den röda pixeln höll sig borta i ca 20 minuter men kom tillbaka. :-(

;(

Postad 28 juli 2008 - 13:04

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

UJ UJ UJ!
Jag har haft min 50PG3000 i en månad, och även jag har fått en röd pixel som lyser illrött så fort det blir ljus bakgrund bakom den. Med mörk bakgrund slocknar den.

Samma... Jag körde vit rengörning i 15 minuter och fortsatte sedan filmen. Den röda pixeln höll sig borta i ca 20 minuter men kom tillbaka. :-(

;(

har du öppet köp eller har tiden gått ur ?Brukar vara 30 dagar i butik lättast är ju att lämna tillbaka och få en ny annars är det nog LG supporten som gäller och snacka med dem.

Postad 28 juli 2008 - 14:26

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Stämmer inte allt . min 2-3 år gamla fina kamera mobil LG KG320s är inget fel på .

Men all ghosting och döda pixlar lg verkar ha problem med gör de ett givet " ta bort val " för eventuella tv köpare enligt mig med .

Sämst på tv tyvärr B)

Mvh

Postad 28 juli 2008 - 14:34

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
;) Martin K de stämmer ju vad vi förespråkar . Noobs som pros . Otränat öga mot tränat öga .

alla kommer bli besvikna på jobbet de får lägga ner på en kass LG tv för hålla den fri från döda pixlar och ghosting och inbränningar =)

Panasonic pz80 . typ den bästa för pengarna idag.

Panasonic är det enda märket i folkets ögon som ger kvalite för dem låga pengarna.

Sedan e ju pioneer bäst men orka köpa en pioneer även om man har råd. Ingen smak , bara kasta ut 30 K , man känner ju inte de blir mysigare me filmer enligt mig om man ska kasta ut en förmögenhet för smak och lyx.

Men men , bojkotta LG :P

Ni som redan köpt denna teve, häng inte på forumet . ni blir bara ledsna av se alla våra kommentarer B)

B) mvh och ps . bli inte fööör sur på mig :lol:

Postad 28 juli 2008 - 14:39

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hehehe...
Vi håller med varandra om piss-LG, Panna och Pio i all ära men mitt hjärta dunkar för sony... Men det är ju också en annan prisklass. :)

Postad 28 juli 2008 - 14:48

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Ni som redan köpt denna teve, häng inte på forumet . ni blir bara ledsna av se alla våra kommentarer :)
B) mvh och ps . bli inte fööör sur på mig :D

Vi som köpt detta skräp borde väl få hänga i detta forum som handlar just om denna tv, enklare om ni håller er borta :P

//L

Postad 28 juli 2008 - 15:10

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Men all ghosting och döda pixlar lg verkar ha problem med gör de ett givet " ta bort val " för eventuella tv köpare enligt mig med .

Sämst på tv tyvärr :)

Mvh

Intressant du tar upp döda pixlar hela tiden det är väll ändå ganska sällan det händer på något fabrikat?!Om du skulle hitta lite underlag på det så lär det inte skilja så mycket mellan märkerna i % räknat.

Du säger sämst på tv och tidningarna säger BÄSTA KÖP!Ska vi lita på dig eller proffsen som är utbildade inom TV.

Postad 28 juli 2008 - 15:21

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Kul att kunna underhålla! Kasta inte pajer, bemöt min kritik istället! LG vs SONY, vill du verkligen mena att Sony är sämre? Du skämtar. Finns inte många som håller med dig. Ska inte spy ner tråden. Skriver bara vad jag tycker :)

Jag har inte skrivit att sony är sämre ,bara det att LG ,s design menyer och kvalitetskänsla när man klämmer på den mycket väl kan matcha sonys tv apparater, de är även ISF -kallibreringsredo direkt i menyerna har du det på sonyn? :P

Smaken är ju delad så är det, alla kan inte föredra sony eller LG eller samsung osv.

Postad 28 juli 2008 - 15:39

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Vem säger att marco inte är ett proffs utbildad inom tv (vad nu det innebär??)? :)
Smaken ÄR delad så hetsa inte upp dig, då kanske du får ticks, tix... B)

Kul att vi kan underhålla varandra lite :P med proffs menar jag att man bla kan isf kalibrera tv-n, och säg 10-15 år av arbete inom en hembiotidning eller liknande.
Hur var det nu med Sonyn gick det isf-kalibrera den direkt från menyerna?

Postad 28 juli 2008 - 15:47

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Okey, isf kalibrering bla bla. :)
Jag vill att du gör en setup på lg's flaggskepp och sony's.
Ställ dem mot varandra läs spec, jämför betyg i alla ledande tidningar och sajter.
Kolla gärna användarbetyg också... :P
Kika gärna med flera olika tv proffs vad de skulle välja.
Efter allt detta är du klar. Färdig. Då är du hjärtligt välkommen in i sonyfamiljen.
Lycka till! B)

Postad 28 juli 2008 - 15:58

Krister2
  • Krister2
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Panasonic är det enda märket i folkets ögon som ger kvalite för dem låga pengarna.

Du har helt rätt... Panasonic har ju aldrig haft några problem... Eller hur var det nu igen? --> https://www.minhembi...howtopic=184851

Men det är klart. Det är ju bara 24 av 51 Panasonic ägare som råkat ut för det så det bevisar ju egentligen ingenting. :)

Lägg ner pajkastningen nu, kolla på en film istället på era förträffliga icke-LG apparater istället för att spilla er tid i den här förtappade tråden så får vi stackars LG ägare lida i fred.

Postad 28 juli 2008 - 16:11

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Okey, isf kalibrering bla bla. :)
Jag vill att du gör en setup på lg's flaggskepp och sony's.
Ställ dem mot varandra läs spec, jämför betyg i alla ledande tidningar och sajter.
Kolla gärna användarbetyg också... :P
Kika gärna med flera olika tv proffs vad de skulle välja.
Efter allt detta är du klar. Färdig. Då är du hjärtligt välkommen in i sonyfamiljen.
Lycka till! B)

Intressant att du tar upp dessa saker som användarbetyg och tester i ledande tidningar , jag rekomendera dig till kika lite på tex användarbetyg från PG6000 ägarna även de flesta testerna jag läst tex hembiotidningen så får den bra betyg bättre än dyra philips 9632 tex....
Därför blir det lite ?????? när det låter som du inte vet vad du snackar(skriver) om. Du kanske missat de testerna?

Jag vill inte påstå att W4000 är sämre än Pg6000 den är med största säkerhet bättre på många saker och sämre på andra ,det brukar vara så.
Det viskas om en PG7000 framöver då kan det bli lite jobbigt för w4000 däremot.
nähe dags att skicka på skräp tv-n och zappa lite :D

Postad 28 juli 2008 - 17:54

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Hembiotidningens inställningar blev förskräckliga via Telia-digital tv. Möjligt att de funkar bättre via HDMI PS3 men....
Stack väldigt i grönt.

Har full förståelse för att kalibrering ska göras just på min tv i dess hemmiljö men hembiotidningens inställning var så vedervärdig att jag blir skeptisk, "stack i grönt" är bara förnamnet!

Blir heller inte riktigt vän med de andra inställningarna som postats (dock bra färger efter lite neddragning av dessa), blir så vansinningt kontrastrikt i mina ögon vilket kanske kan bero på att jag är så inkörd på min Sony tjock32:a som jag ställt in ganska så mjukt. En fråga om tycke & smak kanske men många plattapparater jag ser hos vänner får mina ögon att blöda efter en halv film, dessa är i & för sig oftast bara ställda i något av de hemska standardlägena.

Jag skulle vilja se en korrekt kalibrerad apparat (gärna PG6000 men inte nödvändigt), någon som vet om man kan göra det på en firma i GBG någonstans? Vill utröna om jag även då tycker att det blir för kontrastrikt, om så är fallet så är det väl mig det är fel på :)

//Larsa

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 28 juli 2008 - 17:55.

Postad 28 juli 2008 - 17:58

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Martin K och jag är bäst här på forumet :P ne skämt åsido men jag har aldrig ägt en platt tv. Närmsta tv tittande på platt tv jag kommit är på min brorsas 2 år gamla pioneer 43 tum plasma tv som kosta 40 K på den tiden.

för så mycket som 10 k , oavsett student eller arbetare . Så fattiga alla är i sverige pga skatter, lägger man dem klokt på Kvalitets märken som håller .

Sony är färgmästare. Utseed av Experterna Tidningen M3 förra vintern.

Sony ger valuta för pengarna och alla har sitt favo märke. Mitt är panasonic och därefter sony.
Dem kämpar mest med miljön, även om dem slänger ut 5000 miljoner elektronik produkter.
bly-fria teve, sänkt el, osv osv.
Nu till LG sidan. LG är budget märke sedan 70 talet och att kalla mig för en noob som du omedvetet eller medvetet gjorde skrattade jag åt B) jag e noob, inte kallat mig en expert.
Men med tanke på all ca 490052 timmar jag säkert lagt på hänga i 7/11 och läsa alla möjliga tidningar och även här på forumet så vet jag en heeel del ang tv. Lita inte på dynamisk kontrast, 24/P blu-ray, 24 Hz , frekkvenstrippla.
100 hz vid tv tittande.

Och LG ger dessa på papper ... Men knapppast inuti teven. Dem är kända för göra fin reklam och utansidor. Men inuti är komponeterna sämst . Utom scalern som sägs göra ett bra jobb.

Ska visa en bild på lgs bajs tv som martin K också håller med om .
Dem har inte fifflat me bilden blablbala. Tidningen Aftonbladet och Prylportalen har fifflat me bilden och påstår att den uppnår Pioneer kuro klass. hahahahah my ass , alla som köpt teven säger ju svärtan e otroligt dålig osv.

Denna är inte fifflad me photoshop som prylportalen och aftonbladet säkert gjort , då dem inte ens vågar svara på mitt roliga e-mail där jag dissar deras test :)

Ursäkta alla LG fans . Men så e de. Lg är bra på miljömedvetna Vitvaror och mobil kameror.
men knappppppppppast teve apparater.

Bifogad fil(er)

Postad 28 juli 2008 - 18:04

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Ps, alla förstår nog att Lg tvn är längst åt höger =)

Postad 28 juli 2008 - 18:13

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
hembiotidningens inställningar var för hdmi källa tex ps3 och då känns det gjutet faktiskt men jag sänkte kontrast lite till,. Medans för scart ansluten digital tv körs i filmläget med sänkt skärpa till 30 och kontrast på 70, viktigt är att gamma är på mellan och svart nivå låg.

Marco jämför bilden från aftonposten med min bild ,svärtan är blå på aftonpostens bild det är den inte hemma ,tyvärr verkar du inte ta in vad som skrivs och visas här, noob ,vad är det?
Tidningen M3 är tyvärr inte ansedd som en av de bättre.
Läs hembiotidningen nr6.

Bifogad fil(er)

Postad 28 juli 2008 - 18:15

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Jepp sett den bilden innan du lagt upp =)

Postad 28 juli 2008 - 18:24

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Marco: Vad säger min bild av svärtan jämfört med aftonposten då?
Om du missade det NR6 av hembiotidningen juni numret finns på bibloteket bara att åka och läsa!

Postad 28 juli 2008 - 19:44

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Lg 6000 är bra för pengen. Har tidigare ägt Pio Gen 7 och denna är rätt mycket bättre. Panosonicen eller den här är nog en smaksak, likaså om man skall ha LCD eller Plasma. Jag är nöjd för var den kostade och jag anser mig hyfsat kunnig.

Dock är det vissa här inne som precis verkar ha kommit ifrån spjälsängen.....

Postad 28 juli 2008 - 20:12

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
haha =) ska inte dividera med dig tix.

Teven e bra. Inget mera.
Ett störande objekt kan den också kallas pga ghostingen + röda pixlar.

Panasonic e ljusstarkare + endå så mindre ghosting.

Jag rekomenderar en annan tv och håller med Martin K . End of story . Sluta gnäll nu gubbar =)

Postad 28 juli 2008 - 21:07

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Lg 6000 är bra för pengen. Har tidigare ägt Pio Gen 7 och denna är rätt mycket bättre. Panosonicen eller den här är nog en smaksak, likaså om man skall ha LCD eller Plasma. Jag är nöjd för var den kostade och jag anser mig hyfsat kunnig.

Dock är det vissa här inne som precis verkar ha kommit ifrån spjälsängen.....

Precis ,även jag är nöjd för vad den kostade det är ingen pio G9 det får man ju inte för 13k : )

Marco: Du rekomenderar säkert 20 personer per dag tyvärr blir det lite som att en blind leder en annan blind.
Tex samsung a416 tas upp nästan varje gång det är en hyffsat DÅLIG tv som du rekomenderar alldeles för mycket....
tyvärr.

Postad 29 juli 2008 - 00:51

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Tix du har sett hur stort arbete jag gör för göra folk glada. nu Såga ja många i denna tråden pga dåligt köp av Lg, men jag rekomenderar Panasonic modeller och samsung 416 för den absorberar ljus , mindre känsligare för ghosting + bättre svärta än LG PG6000 .

Så jag rekomenderar bara samsung till folk med en budget på t.ex 8000 kr. Annars panasonic :)

Postad 29 juli 2008 - 06:41

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Tix du har sett hur stort arbete jag gör för göra folk glada. nu Såga ja många i denna tråden pga dåligt köp av Lg, men jag rekomenderar Panasonic modeller och samsung 416 för den absorberar ljus , mindre känsligare för ghosting + bättre svärta än LG PG6000 .

Så jag rekomenderar bara samsung till folk med en budget på t.ex 8000 kr. Annars panasonic :)

Det hade varit intressant att om du kunde ge tips på var jag kan läsa att a416 har bättre svärta än pg6000 då det jag sett av den var riktigt dålig svärta dock i butik,absoberar ljus känns ju mindre vikigt för de flesta osv...

Postad 29 juli 2008 - 07:26

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
:P TIX är ganska arrogant när han insuinerar att jag inte vet vad jag pratar om. TIX har snubblat över några begrepp inom kalibrering och börjar då slänga sig med dessa. I tron att få cred och kunna dissa andra med en annan synvinkel. Intressant att han inte (vågade) göra den jämförelse jag föreslog... Pinsamt TIX. B) Om du är uuutbiildad inom TÄVÄ, borde du kunna svänga ihop den och svart å vitt se resultatet. I min värld har du gjort bort dig. :)

Postad 29 juli 2008 - 09:06

mathiascarl
  • mathiascarl
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Martin K, om nu Pg6000 är så dålig, vad rekommenderas ist. Skriv gärna några modeller, var precis på väg för och köpa en LG men så läste jag diskussionen här... blev lite osäker =)

Ett plus LG ska ha är iaf designen, ingen kan ta ifrån dom det!

Postad 29 juli 2008 - 09:08

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
LG's design är kanon!
Där ligger de faktiskt i framkant, det håller jag med dig!
Vilken prisklass och teknik hade du tänkt dig?

Postad 29 juli 2008 - 09:55

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Ännu ett prov på den enorma kvalitén LG's produkter har... NÄR ska folk förstå att det är skit. Det måste finnas över 500 inlägg av missnöjda LG kunder. Bojkotta skitmärken. Detta är min personliga åsikt och vill inte kränka alla er LG-innehavare som gjort ett felköp...

Pga att du skriver inlägg som det här undrar man ju ifall du vet vad du snackar om med tanke på användarbetyg och tester i tidningar där PG6000 knäpper philips värsting lcd och andra full hd plasmor på fingrarna.
du vet säkert vad du snackar men kanske tycker du det är kul att provosera lite :)
Nej jag är verklingen inte utbildad inom tävä!

mathiascarl: köp du dig en och var nöjd med!Om du ska spela mycket tvspel rekomenderas PX80 istället pga att det blir mindre gosting på den än pg6000.
Annars rockar pg.

Postad 29 juli 2008 - 10:02

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

du vet säkert vad du snackar men kanske tycker du det är kul att provosera lite :P
Nej jag är verklingen inte utbildad inom tävä!

Absolut! Jag tycker det är roligt att få igång diskussioner! Provocera lite, det gör det hela bara mer intressant! :) Jag menar ju inget illa, tix... Vi teknikälskare kan bli lite hetlevrade, och det är ju då man funkar som bäst! In och gör din röst hörd på plasma vs lcd nu! B)

Postad 29 juli 2008 - 10:43

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Absolut! Jag tycker det är roligt att få igång diskussioner! Provocera lite, det gör det hela bara mer intressant! :) Jag menar ju inget illa, tix... Vi teknikälskare kan bli lite hetlevrade, och det är ju då man funkar som bäst! In och gör din röst hörd på plasma vs lcd nu! ;)

Jag tänkte faktiskt ge min röst där dock får det bli ikväll när jag är hemma!Lite gnabb är alltid kul ;)

Postad 29 juli 2008 - 10:58

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Mathias carlson .

Jag rekomenderar Panasonic pz80 eller px80 .

Annars finns det https://www.prisjakt...kt.php?p=207252 Förra årets modell som fortfarande är riktigt vass

https://www.prisjakt...kt.php?p=304315

Årets modell som är en riktigt bra budget klass teve.

Bäst är ju dock panasonics nya px80 eller pz80 .

Hoppas jag vart till hjälp. Mvh

Postad 29 juli 2008 - 11:16

korpen1
  • korpen1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Supporten ringde i fredags, svaret hon fått från teknikern var att det inte fanns tv-kanaler som sände i Dolby... :)

Fortsättning följer.

//Korpen1

Idag ringde servicekillen tillbaka. Han hade mailat frågeställningen till Lg som sa att dom var medvetna om problemet som tydligen låg i mjukvaran.
Han kommer att kontakta mig när det kommer en ny firmware. Det är nog ingen idé att vänta vid telefonen med tanke på hur fort ärendet skötts hitintills. ;)

//Korpen1

Postad 29 juli 2008 - 11:19

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Marco91: Jag antar att du förstår är du är tämligen dryg och irriterande när du rekommenderar andra tv-apparater i just den här tråden? Den här tråden gäller LG PG6000 och inget annat. Ditt osammanhängande sätt att skriva samt din total brist på erfarenhet (du säger ju själv att du inte ägt eller knappt tittat på en plattv) gör att allt du säger endast är pinsamt. Jag skäms å dina vägnar för din inlägg. Nu råkar jag hålla med dig i sak om ganska mycket, men om ditt syfte är att få folk att köpa panasonic så kommer du misslyckas med din metod.

Sedan hoppas jag verkligen att du begriper hur meningslöst det är att posta bilder på en tv:s bildkvaltiet eller svärta. Jag citerar (halvt) pacman när jag säger att det känns som att bilden jag tittar på är på en LCD med usel svärta, blåstick och 100:1 i kontrast. Men oj, det var det visst. Det var min datorskärm jag tittade på.

Den bilden du postade när du jämför svärta är alltså helt irrelevant för det har att göra med hur det är fotograferat etc. Det säger endast att svärtan är sämre på LG men det säger ingenting om hur mycket det är. Det skulle kunna (nu är inte så fallet) vara så pass litet att man inte kan se det med blotta ögat och likväl kan det se enormt mycket ut på ett sådant foto.

Hur pass djup svärta man behöver är ganska beroende av rummet. Jag menar att LG PG6000 definitivt kan vara en lämplig tv för vissa köpare. De som mest tittar på digitaltv och dvd i ett rum med "mysbelysning" kommer sannolikt ha större glädje för en bättre scaler än för djupare svärta.

Jag brukar dock ofta också rekommendera PX80 eftersom det är en tv som har få riktigt svaga punkter. Det är en bra allround tv som funkar för de flesta användningsområden. Den är dessutom svår att ställa in en riktigt usel bild på. LG:n här har sina styrkor och brister och förutsatt att folk köper det medvetna om detta så tror jag att många blir nöjda med sina köp.

Postad 29 juli 2008 - 11:23

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Min erfarenhet av LG's support är att det är arroganta och okunniga (dålig kombination...). Serviceverkstaden är tom ännu sämre, många har klagat på att de skickar tillbaka oservade produkter. Det är ju extra olyckligt att ha en dålig support och serviceverkstad när produkten havererar titt som tätt. Lg satsar otroligt mycket på designen, kanske skulle det vara bättre att starta i rätt ände och pula in grejer som har kvalitet. :)

Postad 29 juli 2008 - 12:01

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Okay grimmy , my bad.

Mitt syfte är inte få köpare till panasonic. Jag upplyser noobs som jag en gång var att köpa kvalite för samma peng.

Men ska hålla mig till topic. Mvh

Postad 30 juli 2008 - 09:22

mathiascarl
  • mathiascarl
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
MartinK:
tänkte ligga mellan 9000-12000kr. Kommer kolla tv (via comhem) framförallt sport och mkt film via dator.
Har varit och kollat på PG6000 och jag tyckte den såg bra mycket bättre ut än många andra som stod runt omkring, jag vet att det är lite orättvist att jämföra tv:ar på siba,onoff mm där dom inte är rätt kalibrerade men det är ju det enda jag kan gå på.

Marco91:
har faktiskt varit inne på PZ80, har dock inte varit i min prisklass men det verkar ju som om den snart är där nere =)

Vill gärna ha en snygg tv då den kommer hänga där ett par år så LG ligger liiiiite före.
Den här beslutsångesten är inte bra för kroppen!!!

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.