* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 juni 2006 - 16:21

Postad 01 juli 2006 - 10:11
http://ps3.ign.com/a...6/716039p1.html
Imponerande:
http://ps3.qj.net/So...pg/49/aid/56818
Factor 5 ska visa Lair vid Siggraph 2006:
http://ps3.qj.net/Fa...pg/49/aid/57472
PSM: Sony and Microsoft seem to be taking the exact same path.
Hirai: We seem to. Every time we go down a path, we look behind and they're right there - we just can't shake these guys. I wish that they would come up with some strategies of their own, but they seem to be going down the path of everything we do. If you look at their strategy in other business areas as well, they tend to do that.
Hirai:...And the other thing is, you take a look at, for example, the fact that we incorporate the Blu-ray drive from day one. You're not going to be asking me, 'So, talk to me about this Blu-ray add-on that you have. Does it work for games? Is it just for movies?' That's exactly the kind of pitfall you fall into if you launch something that's too early, too premature...
Tycker såklart att Kaz har rätt. PS3:an blev lite sen, men å andra sidan så är den mera komplett. Blu-ray via HDMI 1.3 är inte att förakta, inte heller att spelen utnyttjar mediet. Att alla spelen kan använda HD:n är även det en stor fördel. Är glad att de inte bara biffade upp PS2:an för att hålla priset nere. En till intervju med självaste Howard Stringer, har plockat ut det som berör PS3:
What Kind of Software Does Sony Plan to Develop?
Stringer: We are currently focusing on the software development for the "PSP," "PlayStation 3 (PS3)" and audio players, for example. PSP software is designed for use with video and I believe it will make a huge impact on video pictures just like the "iPod" did to music. Meanwhile, we have already succeeded in developing a software product for Sony Ericsson Mobile Communications Japan, Inc.'s mobile phones. The development does not seem to have attracted much attention probably because it is a joint business, but I expect our "Walkman Keitai (mobile phone)" may become a bigger success than the iPod.
Market will Judge Whether the PS3's Price is Reasonable or Not
Is More than ¥60,000 Really Reasonable for the PS3?
Chubachi: Our PS3, which can play "Blu-ray Disc" and features the "Cell," is a product that no longer fits in the current category of home game consoles. Furthermore, spec-wise, the product is designed to address technological changes in the future. We are aware of opinions describing the PS3 as "over-spec'ed" compared to our competitors' game consoles, but we have no choice but to have our customers judge the PS3's value on the market.
Stringer: Do we choose a low-cost evolution, which can be regarded as just an improvement, or to start a revolution towards the future taking a risk? We chose the latter. We often hear voices from the mass media that Sony must start an innovation. Now is the time Sony is about to offer an innovative product as the PS3.
Som sagt, är glad att vi slapp en uppbiffad PS2:a, det hade vart mycket värre än det höga priset...

Postad 03 juli 2006 - 17:09
Kommer kännas rejält i plånbok om spelen ligger en hundralapp eller två över 360-spelen (vilket jag iofs redan tycker är i överkant)
6000 för en konsoll och sen 1400 till för två spel, lite som att återuppliva neogeo.
Iofs så kanske sony inser misstaget och gör som MS gjorde 2001 när de släppte xbox till ett överpris och sen sänkte.
Postad 03 juli 2006 - 18:45
"Generally Speaking, over the past twelve years or so, there has been a consumer expectation that disc-based games are maybe $59 on the high end to $39 on the low end. So, what I can say now is, I think it would be a bit of a stretch to think that we could suddenly turn around and say 'PS3 Games now $99.99.' I don't think consumers expect software pricing to suddenly double. So, the quick answer is that we want to make it as affordable as possible, knowing that there is a set consumer expectation for what software has cost for the past twelve years. That's kind of the best answer I can give you. So, if it becomes a bit higher than $59, don't ding me, but, again, I don't expect it to be $100."
http://www.i4u.com/article5969.html
100bucks låter saftigt.. vi får se vad framtiden har i sitt sköte.. men jag tvivlar STARKT på att PS3an skulle lägga sig mycket högre än xbox360spel, speciellt på multi-platform spel.. tror prislappen kommer skilja sig i tiokronor... men vi får väl se

Redigerat av Unregistered8147b14e, 03 juli 2006 - 18:48.
Postad 03 juli 2006 - 18:59
Funderar på att hyra spel via nätet, om det är nån titel man är lite osäker på...
Men spelens pris oroar inte mig så mycket som hur jag ska ha råd med en bildvisare som pallar 1080p...

Har vart inne på LCD och tittat, för att gå över till bakprojektionstv till projektor. Alla tekniker lovar nytt till hösten eller våren, så rådvill är man...
Redigerat av Fredag, 03 juli 2006 - 19:00.
Postad 03 juli 2006 - 19:28
Snacket är ju att spelen inte ska vara regionsbundna. I så fall kan ju priset inte bli mycket högre än i USA annars så kommer ju direktimport att bli standard.Lite dyrare blir dom säkert, kommer inte handla spelen lokalt, då min handlare lägger sig 50-100 utöver rekomenderat pris. Blir att leta via pricerunner eller nått. Kanske Tradera. AAA-titlar vill jag nog behålla, men utöver de blir det nog mycket via tradera och liknande.

Postad 03 juli 2006 - 20:21
Men spelens pris oroar inte mig så mycket som hur jag ska ha råd med en bildvisare som pallar 1080p...
![]()
Min LCD fixar 1080p ifrån dator och en massa mickel med powerstrip, tvivlar på att den kan fixxa att visa en 1080p-signal ifrån PS3an... Får bli 720p/1080i (för nog kan väl PS3an outputta 1080i?)
Postad 03 juli 2006 - 20:27
Spelena är tok för dyra redan!
Om de skulle vilja öka försäljningen så skulle 35-40€ för ett nytt spel vara perfekt.
Men tror nog priset blir betydligt dyrare än det!

Postad 03 juli 2006 - 20:30
gör lumpen för tillfället men muckar i december och har redan börjat spara till en ps3.
har också planerat skaffa en tv som är hd-ready runt den tidpunkten och skulle gärna vilja ha tips på
var jag kan hitta info om vad som man bör skaffa.
har funderingar på lcd och 32" med ett pris runt 10000.
är det en bra eller dålig ide.
Postad 04 juli 2006 - 00:47
Personligen skulle jag ta en riktigt bra 26" och sitta närmare, men som sagt, för tio lök så hittar du säkert en bra 32" om du väntar till mellandagsrean...
Här finns ett forum för TV-apparater och ett för projektorer. Det bästa är att fråga där när det är dags för köp, så kommer du få de bästa råden just då. Om tv:n inte måste vara helt platt, så har Sony bakprojektionTVs som är billiga. KDF-E50A11, som är en 50" för 15 lök:
https://www.prisjakt...oduktbild/64067
Ska vara skön att spela på...
Själv tror jag inte att nånting som visar 1080p native kommer hamna i min prisklass till release, så jag funderar på att nöja mig med 720p ett par år för att kunna smälla till på nått ordentligt sen, kanske SED eller nått. Men det beror helt på vad som händer i höst, kanske blir ett banklån...

Och för er som inte sett denna redan:
Demo av PS3 interface
Postad 04 juli 2006 - 18:46

Ryktet om att UK skulle få 150 000 PS3 är nu officiellt bekräftat som fel. Inga siffror har nämts.
Motorstorm - New Screens!
EDIT: ...
Assassin's Creed Still PS3 Exclusive
Redigerat av Fredag, 05 juli 2006 - 00:28.
Postad 05 juli 2006 - 13:57
Postad 05 juli 2006 - 15:02

Postad 05 juli 2006 - 18:32

allt för att slippa se massa skriverier från en viss person från ett annat forum :/
Postad 06 juli 2006 - 00:57
Inte min typ av spel, men det är lite nyhetstorka...
Samma sida har lite bilder på Virtua Tennis och ett klipp från CoD2, som är ett multispel. Det första som bekräftar att PS3 versionen kommer bli snyggare, med lite extra ljuskällor och annat smått och gott. Imponerande att vi redan nu får höra om skillnader, så extremt tidigt i PS3s livstid. Visserligen små, men det går åt rätt håll...
Kul att flera hittar hit. Passar på att hälsa välkommen, tog mig friheten att bjuda hit några goa fans av PS3!

Postad 06 juli 2006 - 08:06
Näe.. När man skjuter eller laddar om vapnet, osv, så ligger det motion blur på. Och det är ser sjuuukt bra ut!Men "blurret" i Crysis är väl snarare Depth Of Field än Motionblur, alltså skärpedjup. Hoppas vi får se mer av den varan framöver.
Postad 06 juli 2006 - 08:15
tog mig friheten att bjuda hit några goa fans av PS3!

Postad 06 juli 2006 - 08:17
kanske skulle skaffa nån av psp versionerna för att testa gameplayen.
intervju om The Wall (fps)
http://www.ps3land.com/article-462.php
ska tydligen vara en rätt avancerad grafikmotor
lite info om sonys online distribuering av spel
http://www.ps3land.com/article-463.php
Postad 06 juli 2006 - 12:49
untold legends såg ju rätt bra ut.

Testa inte Untold Legends på PSP, det är intressant i en timme, innan det blir repetitivt, repetitivt samt repetitivt. Jag har ingen som helst tilltro till att utvecklarna gör PS3 versionen bättre.
Postad 06 juli 2006 - 17:40
untold legends såg ju rätt bra ut.
![]()
Testa inte Untold Legends på PSP, det är intressant i en timme, innan det blir repetitivt, repetitivt samt repetitivt. Jag har ingen som helst tilltro till att utvecklarna gör PS3 versionen bättre.
Det enda som verkar intressant är co-op delen. Vi får väl se hur mycket utvecklarna lyckas finslipa spelet innan launch. Dom har kommit lång väg på bara någon månad.

Tvivlar dock på att jag kommer köpa det...
Postad 06 juli 2006 - 21:09
motorstorm ser grymt bra ut och blir förmodligen ett spel som jag kommer att köpa.
Håller med.. verkar vara väldigt bra.. Hoppas det är så med--
Postad 07 juli 2006 - 01:18
http://www.megaupload.com/?d=74564UYD
Filen är på 980MB och är nästan tre timmar lång och innehåller en hel del "nytt" från E3(tyvärr även en hel del från konferenserna, som ni säkert redan sett), kolla in HS gameplay, helt otroligt!

Kanske skulle lagt den i andra forum med, då alla konsoller täcks(tur att det går att spola...), men ni får den först. Vi kan ju snacka om PS3-biten i denna tråd, om ni hittar nått kul. Själv ska jag se hela imorgon, hann bara skumma lite, dags att sova nu...
Såsmåningom kommer DVD-versionen av denna fil, en iso med mycket högre bitrate och utan hack och med bättre ljudsynk. Men det kommer dröja länge, så håll tillgodo med denna. All creds går till Frosty hos e-mpire.
2006 TGS to be "largest ever"
Web site touts this year's Tokyo Game Show as biggest to date; 134 companies will be stationed in 1,072 booths.
By Walt Wyman, GameSpot
Posted Jul 5, 2006 2:44 pm PT
A new update on the Tokyo Game Show Web site bills this year's event as the "largest ever." With 2006 marking the event's 10th year, the show will feature the biggest number of exhibits yet, with 134 companies signed up to for a total of 1,702 booths. In comparison, last year's TGS featured 131 companies with 1,433 booths. The event is organized by the Computer Entertainment Suppliers' Association (CESA) and Nikkei BP and partly sponsored by the Japanese Ministry of Economy, Trade, and Industry.
Needless to say, the presence of next-generation hardware will loom large at the show this year. However, the TGS Web site also touts the current shift towards fiber-optic network connections, and the new expansion of online gaming this is bringing in Japan, as another trend to watch for at the show. In addition, workshops for game industry professionals will be held during the TGS Forum 2006. The sessions will cover five areas: online gaming, mobile-phone gaming, characters, developers, and the newly added finance & market category.
The Tokyo Game Show will be held September 22-24, at the Makuhari Messe in Chiba, Japan. Advance ticket sales will begin July 19 at select convenience stores, game shops, and Internet cafes around Japan.
Källa: Gamespot
Redigerat av Fredag, 07 juli 2006 - 01:27.
Postad 07 juli 2006 - 03:43
Postad 07 juli 2006 - 07:10

EDIT="Vilka titlar kan jag räkna med när jag får spelet levererat? Jag har inte kollat så mycket på PS3 sidan då jag själv inte spelar så mycket. Någon som har en länt till titlar som beräknas komma när PS3 kommer?"
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 07 juli 2006 - 07:15.
Postad 07 juli 2006 - 07:56
Postad 07 juli 2006 - 08:04
Är ju lite svårt att veta om/när/hur den kommer hackas med tanke på att det är ett antal månader kvar tills den kommer ut. Men hackas det komemr den garanterat att göra då alla konsoller hittills har gjort det så tror ajg inte PS3 kommer vara något undantag.
Postad 07 juli 2006 - 08:37
Har beslutat mig för att inte köpa PS3 vid launch. Inte för att jag är orolig för spelkvalité i framtiden eller något sånt, tvärtom det kommer finnas mer än vad jag nånsin orkar ödsla tid på. Nä, vill se hur BD utvecklas lite först (och hur PS3:an sköter BD-playback), sunkig kvalité på tidiga filmer och omgärdat med en hel del helkorkade beslut (där regioner är bara ett exempel) gör att jag inte har nån brådska direkt. Och ja, Motorstrom är ju ändå ingen launch-titel...

Redigerat av pacman, 07 juli 2006 - 08:38.
Postad 07 juli 2006 - 09:11
visserligen skulle ett köpa av PS3 (eller en ren BD-spelare) innebära köpa av proj eller plasma också.. men va fan.. ;-)
Postad 07 juli 2006 - 14:01
Vad gäller regionskoder finns det med i AACS, så det har inget med BD eller HDDVD att göra. Däremot är det frivilligt att använda för respektive filmbolag, så det kan förklara skillnaden. Annars har tongångarna i BD-lägret varit lite mer anti regionskodning tidigare. Men det är lite oroväckande med de dåliga första recensionerna av BD som kommit!
Postad 08 juli 2006 - 16:13
Själv undrar jag när maskinen ska släppas i andra färger än svart - jag vill nämligen ha en silvrig eller vit. Innan dess köper jag ingen PS3.
Postad 08 juli 2006 - 16:46
360 har inte fått någon officiell prissänkning, däremot kan det variera mellan butiker och erbjudanden här i Sverige.undrar hur länge det tar för priset att sjunka.
Hur va det med 360?
EGM frågade Kaz Hirai om en ev. prissänkning nyss:
EGM: So when might we see a price drop?
Kaz Harai: I'm not saying that we're suddenly going to do a price change tomorrow, but if you look at the history of how we've priced our products, from 12 years ago, you'll see our trends. I got the same questions back in the day: PS2, $299? That's not mass-market product, because the PS1 at the time was at $170, $149 bucks, whatever it was. I mean, how are you going to break into the mass market? Well, the PS2 is $129 now, and it's an absolute mass market product. So I think you can look at the trending line, and two years out, three years out--I'm not going to even make a prediction--but there's no guarantee that it's still going to be at $599 and $499. We may have a more expensive version; we may have a less expensive configuration. But it doesn't stay the same forever.
Postad 08 juli 2006 - 16:56
Att dessutom HD-DVDs skivor som finns säljs nu (filmer) har 5Gb mer lagringskapacitet än BD (30 på HD-DVD och 25Gb på BD, och ja det är så idag men BD har ju aviserat skivor med enorm kapacitet framöver likaså HDdvd, alltså jag pratar om vad som finns ute i dag eller snart och inte vad som planerats...) var ju inte riktigt enligt plan. Skumt det kan bli. Alla(s) frågetecken ska väl rätas ut innan året är slut så ingen panik.
Postad 09 juli 2006 - 09:00

Postad 09 juli 2006 - 13:10
Nästan 6000:-...?? Om inte jag minns helt galet så var väl XBOX360 dyr som skam första släppen oxå och började sen minska lite i pris... För det kommer bli ett PS3 men man vill ju gärna ha ett gäng spel oxå och ev. ett par filmer och då hamnar man ju ganska snabbt på 10000:- ++ och det svider ju lite i plånboken.... så är det nån mer som tror att priset kommer sjunka lite framöver....??
360 har kostat 3995:- sedan den kom, billigare på vissa ställen. I dagsläget vill väl ingen ha BD filmer då dom inte har visat sig vara direkt bra.
Självklart kommer priset att gå ner men räkna inte med några ändringar det första året iaf.
Redigerat av X-tra, 09 juli 2006 - 13:11.
Postad 09 juli 2006 - 13:31
Det är nog Xbox du tänker på. Den kostade ca 5000 först och det var de tvungna att ändra snabbt efter några veckor eftersom inte många köpte den. Drastisk minskning också.Nästan 6000:-...?? Om inte jag minns helt galet så var väl XBOX360 dyr som skam första släppen oxå och började sen minska lite i pris...
Postad 09 juli 2006 - 17:32
Postad 09 juli 2006 - 18:03
Det är nog Xbox du tänker på. Den kostade ca 5000 först och det var de tvungna att ändra snabbt efter några veckor eftersom inte många köpte den. Drastisk minskning också.Nästan 6000:-...?? Om inte jag minns helt galet så var väl XBOX360 dyr som skam första släppen oxå och började sen minska lite i pris...
Njae det är väl snarare så att det är PS3 jag tänker på... den kostar ju 5999:- om man förbokar den på DiscShop.se och det är ju lite väl mastigt i mina ögon sett... särskilt som man vill ha några spel och ev. nån film samtidigt... då blir det ju mycket pengar väldigt fort....
Postad 09 juli 2006 - 18:11
Alltså när du pratade om att du minns att Xbox 360 var dyr som skam och sedan minskade i pris. Det är Xboxen du tänker på isånafall, inte Xbox 360Njae det är väl snarare så att det är PS3 jag tänker på... den kostar ju 5999:- om man förbokar den på DiscShop.se och det är ju lite väl mastigt i mina ögon sett... särskilt som man vill ha några spel och ev. nån film samtidigt... då blir det ju mycket pengar väldigt fort....

Att du drar liknelser mellan Xbox och PS3, samt att du är rädd att det blir dyrt framgår

Postad 09 juli 2006 - 18:13

Fast om man kollar vad Play.com som brukar vara billiga på film tar för en förhandsbokning så är ju 5999:- inte så farligt iaf...
Redigerat av Unregistered36883, 09 juli 2006 - 18:13.
Postad 10 juli 2006 - 07:50
Jag vet inte vad du baserar dina antaganden om pris på. Men jag är alldeles övertygad om att PS3 priset kommer att gå ner ansenligt inom ett år från launch. Sony kommer att flytta Cell och antagligen även RSX till mindre processer under första halvåret av 2007 samtidigt som blu-ray komponenterna kommer upp i volymer som leder till sänkta priser. Jag skulle inte vara förvånad om snålvarianten med 20 GB HD finns att köpa för under 3500 kr till julen 2007.360 har kostat 3995:- sedan den kom, billigare på vissa ställen. I dagsläget vill väl ingen ha BD filmer då dom inte har visat sig vara direkt bra.
Självklart kommer priset att gå ner men räkna inte med några ändringar det första året iaf.

Vad gäller kvaliteten på BD så är det kanske lite tidigt att uttala sig om den. Jag antar att du syftar på ett test med BD skivor som använde en gammal typ av MPEG-kodning och som därför innehöll en del artefakter. BD-skvorna blir ju inte bättre än vad man fyller dem med. Fyller man dem med skit så får man skit, om man inte har en spelare eller TV som filtrerar bort artefakterna. BD stöder många typer av moderna format, vilka som kommer att dominera på sikt vet jag inte, men jag kan inte se någon anledning till att man skulle välja något av de sämre.
Den anledning till att man valt ett gammalt format till några tidiga BD-titlar, som jag läst, är att man ska kunna spela upp dem på PC, den ny kodningsformaten är för beräkningstunga för många PC-maskiner helt enkelt, men de förhållandena ändras ju mycket snabbt.

Postad 10 juli 2006 - 08:32
Jag vet inte vad du baserar dina antaganden om pris på. Men jag är alldeles övertygad om att PS3 priset kommer att gå ner ansenligt inom ett år från launch. Sony kommer att flytta Cell och antagligen även RSX till mindre processer under första halvåret av 2007 samtidigt som blu-ray komponenterna kommer upp i volymer som leder till sänkta priser. Jag skulle inte vara förvånad om snålvarianten med 20 GB HD finns att köpa för under 3500 kr till julen 2007.360 har kostat 3995:- sedan den kom, billigare på vissa ställen. I dagsläget vill väl ingen ha BD filmer då dom inte har visat sig vara direkt bra.
Vad gäller kvaliteten på BD så är det kanske lite tidigt att uttala sig om den. Jag antar att du syftar på ett test med BD skivor som använde en gammal typ av MPEG-kodning och som därför innehöll en del artefakter. BD-skvorna blir ju inte bättre än vad man fyller dem med. Fyller man dem med skit så får man skit, om man inte har en spelare eller TV som filtrerar bort artefakterna. BD stöder många typer av moderna format, vilka som kommer att dominera på sikt vet jag inte, men jag kan inte se någon anledning till att man skulle välja något av de sämre.
Den anledning till att man valt ett gammalt format till några tidiga BD-titlar, som jag läst, är att man ska kunna spela upp dem på PC, den ny kodningsformaten är för beräkningstunga för många PC-maskiner helt enkelt, men de förhållandena ändras ju mycket snabbt.
Du säger att du inte vet vad jag baserar mina antaganden på sammtidigt som du själv kommer med egna antaganden

Om man vill att BD ska slå igenom så använder man inte gammla saker. och är det inte Sony som sagt att mpeg2 är mer än tillräckligt? Tydligen så är det inte så. Nä HD-DVD kommer vara det segrande formatet till slut.
Postad 10 juli 2006 - 09:26
Japp, men till skilnad från dig så baserade jag mina antagenden på något. Vill du ha länkar så kan jag leta rätt på några.Du säger att du inte vet vad jag baserar mina antaganden på sammtidigt som du själv kommer med egna antaganden
Julhandeln brukar börja en bit före jul och de tar antagligen inte sänkningen på 1500 kr i ett stegJag sa räkna inte med några ändringar det första året och själv säger du att du tror det blir billigare till julen 2007
Är inte första året samma som julen 2007? för mig är det samma iaf då julen 2007 är lite mer än ett år efter släpp

Om de har det, skulle jag gärna vilja se hur motiverat det. Kan skaka fram en länk?Om man vill att BD ska slå igenom så använder man inte gammla saker. och är det inte Sony som sagt att mpeg2 är mer än tillräckligt?

Postad 10 juli 2006 - 09:51
BD stöder många typer av moderna format, vilka som kommer att dominera på sikt vet jag inte, men jag kan inte se någon anledning till att man skulle välja något av de sämre.
Anledningen är att de (Sony) inte vill pröjsa licenspengar till MS (VC1).
Svårare än så är det inte faktiskt. Helt enkelt eftersom alternativen är fullständigt ologiska. HDDVD och MS har visat hur next-gen DVD ska se ut. In kommer BD-gänget med Sony i spetsen med en dyrare lösning som fungerar sämre. Thats the facts. Ja, det går att få till BD bättre men det är det som är stora felet med BD, varför ta en sån förba**at stor omväg när en bättre och billigare lösning finns? Svaret är: Pengar där licenser utgör en feting-stor kaka.
Det är rent ut sagt sunk att några av de första titlarna, som jag var intresserad av är mediokra. Jag supportar inte mediokert och ska jag behöva vänta x antal år för att de ska släppa bra versionen av dessa filmer? DET är det som stör mig mest med BD.
De som kommer med argument "blabla bla, det kommer bli så bra sååå i framtiden" har helt missat poängen. Det kunde varit bra IDAG!
Nu tror jag iofs BD kommer klara sig bra ändå. Av nån märklig anledning har de god hårvaru-support (mjukvaru får vi se hur det blir med) vilket gör att de kommer dominera över HDDVD i ren "synlighet" (även om HDDVD har namnet till sin fördel, folk kan ju inte ens stava till Blu-ray

Så näe, BD kommer inte försvinna, för stora pojkar inblandade, det är därför PS3 är så intressant. En lirare som fixar BD och dessutom erbjuder en hel del annat godis. Kan mkt väl tänka mig det komplementet till en HDDVD-spelare. (och näe 360-lösningen är inget alternativ..)

Redigerat av pacman, 10 juli 2006 - 09:53.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar