Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Pioneer PDP-436/506

2508 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 mars 2006 - 13:26

Unregisteredd2cc36fc
  • Unregisteredd2cc36fc
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Är det en sådan här:

http://www.dustin.se...odID=5010084987

jag behöver för att kunna kolla på boxers programpaket på min 436XDE? Behöver jag inget annat för att slippa ha en extern decoder?

Tack!

Postad 19 mars 2006 - 13:39

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Är det en sådan här:

http://www.dustin.se...odID=5010084987

jag behöver för att kunna kolla på boxers programpaket på min 436XDE? Behöver jag inget annat för att slippa ha en extern decoder?

Tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska vara den typen.
Jogga till närmsta Siba istället... där kostar den bara 449:- och verkar finnas inne på de flesta ställena.

Postad 19 mars 2006 - 21:34

Unregisteredf40ab8fc
  • Unregisteredf40ab8fc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ursäkta en möjligen dum fråga.

Så här ligger landet. Jag hade i princip bestämt mig för Pioneer PDP-436XDE. Har sparat ihop ungefär 40 000 riksdaler och har inte råd att köpa en ny apparat om något år eller så utan den jag köper ska få hänga med lite längre.

Men nu börjar jag få lite kalla fötter. Ska jag istället köpa en 42 tum plasma-tv med äkta hd-upplösning på 1 920 x 1 080?

När kan en sån från Pioneer tänkas dyka upp?

Eller bör jag istället köpa någon annat märke?

Känner jag mig helt borta... ;)

Postad 19 mars 2006 - 21:37

aeqvist
  • aeqvist
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Så här ligger landet. Jag hade i princip bestämt mig för Pioneer PDP-436XDE. Har sparat ihop ungefär 40 000 riksdaler och har inte råd att köpa en ny apparat om något år eller så utan den jag köper ska få hänga med lite längre.

Men nu börjar jag få lite kalla fötter. Ska jag istället köpa en 42 tum plasma-tv med äkta hd-upplösning på 1 920 x 1 080?

Känner jag mig helt borta... :(

<{POST_SNAPBACK}>

ska du köpa så pass "liten" tv så behöver den knappast stöd för 1920*1080 du kommer helt inte se nån skillnad när du sitter på 2-3meters avstånd från den. så handla ;) fast köp en 50" när du lix är igång :P

Postad 20 mars 2006 - 06:44

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till er eftersom jag är en ny ägare till en 506:a och även till plasma generellt.

Finns det garanti för inbränningar?
Det är ju lite jobbigt om man skall behöva se disneychannel-loggan (för den är ju inte liten) hela tiden på en 45000kr-tv!!!

Postad 20 mars 2006 - 06:50

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Du vänjer dig vid att hantera lättare inbränningar....
Jag var hispig och irriterad ibörjan men har nu är jag bara tacksam över den höga kvaliten på bilden.
Flytta omkring loggan lite och använd en lägre inställning på kontrast i början.
Inbränningarna avtar snabbt och du kommer om ett par veckor inta att tänka på det nämnvärt...
Grattis till en kanon-TV.... ;)

Jag har en fråga till er eftersom jag är en ny ägare till en 506:a och även till plasma generellt.

Det är ju lite jobbigt om man skall behöva  se disneychannel-loggan (för den är ju inte liten) hela tiden på en 45000kr-tv!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 20 mars 2006 - 09:18

ovegeir
  • ovegeir
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Purecinema.

Hva er egentligt forskjellen på Purecinema mode "Standard" og "ADV", er det egentlig noen forskjell
Någon som vet?

Postad 20 mars 2006 - 09:30

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Känner jag mig helt borta... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Pioneer släpper sina 1080p plasmor i USA i år, men de kommer nog kosta en slant när de är nya.

Lite info

Postad 20 mars 2006 - 11:32

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Flytta omkring loggan ???
Hur gör man det ;)

Flytta omkring loggan lite och använd en lägre inställning på kontrast i början.

Det är ju lite jobbigt om man skall behöva  se disneychannel-loggan (för den är ju inte liten) hela tiden på en 45000kr-tv!!!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 20 mars 2006 - 11:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hur gör man det ;)

<{POST_SNAPBACK}>

jag tror att han menar med olika zoom, byta mellan widescreen och 4:3. sådana saker.

Postad 20 mars 2006 - 11:44

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Pioneer släpper sina 1080p plasmor i USA i år, men de kommer nog kosta en slant när de är nya.

Lite info

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Den nya 50" 1080p plasman som kommer i sommar ska kosta 90K enligt pioneer. ;)

Postad 20 mars 2006 - 12:08

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Just så....menar jag... ;)

Hur gör man det :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 20 mars 2006 - 12:13

IAS
  • IAS
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hei!
Håper det er noen som kan hjelpe meg!?
Jeg har en 506-XDE. Via samfällighetens kabelnet har vi båda analogt og digitalt signal. Har veldig bra bild på båda. Problemet oppstår når jeg stikker inn CA-modul med Boxer -kortet. Jeg får justeret inn alle kanalene og mottagning/styrken på signalene er 95/100%.
----På alle kanalene får jeg en forstyrrelse i bildet med "pixlinger over hele eller deler av skjermen. ;)
Jeg har ring til Boxer og der bekrefter de at CA-modul og kort er rett, men er likevel litt skeptisk...

Er det noen som har 436/506 XDE i Göteborg der jeg kunne få prövd min CA-modul??? Hoppas det er noen som vil hjelpe,ingen affär (SIBA,ON-OFF,EL-giganten har forutsettningene med pioneer.
Jeg bor selv på Hisingen.

Mvh
IAS

Postad 20 mars 2006 - 12:53

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad man ska tro, men nöjd med svaret från Pioneer's support är jag inte:

Fråga:
1. Redan efter några veckor fick jag problem med dålig bild med den digitala mottagaren.
För att ge mottagaren bättre förutsättningar så köpte jag en bättre bordsantenn (den bästa enligt
många) då jag bor 2 km från den stora sändarmasten i Malmö.
Efter ett tag dammade jag av min gamla Thomson-box som jag använde för något år sen och får
mycket bättre mottagning med den.
I vissa fall blir det svart eller låst bild i bästa mosaikstil, medan den gamla boxen fungerar bra.

Svar:
1. Detta brukar bero på reflexer i signalen och brukar tyvärr vara svårt att göra något åt,
dock tycker jag det verkar lite konstigt om det fungerat från början men sen blivit sämre.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Måste verkligen säga att det verkar riktigt seriöst av Pioneer att de inte har lyckats göra en digital
mottagare som skulle vara bättre än en ca. 2-3 år gammal Thomson-box för 1200:-
Vet inte riktigt om jag ska ge tusan i att gå vidare med detta, men sånt gör att man inte gärna ger sig
i kast med samma märke fler ggr.

IAS: Jag hoppas att det löser sig med tanke på de höga förväntningarna man har på en TV som
ändå kostar en mindre förmögenhet för de flesta. Bor själv i Malmö, men det hade väl knappast hjälpt
att testa på min med tanke på felet...

Postad 20 mars 2006 - 14:49

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad man ska tro, men nöjd med svaret från Pioneer's support är jag inte:

Fråga:
1. Redan efter några veckor fick jag problem med dålig bild med den digitala mottagaren.
För att ge mottagaren bättre förutsättningar så köpte jag en bättre bordsantenn (den bästa enligt
Efter ett tag dammade jag av min gamla Thomson-box som jag använde för något år sen och får
I vissa fall blir det svart eller låst bild i bästa mosaikstil, medan den gamla boxen fungerar bra.

Svar:
1. Detta brukar bero på reflexer i signalen och brukar tyvärr vara svårt att göra något åt,
dock tycker jag det verkar lite konstigt om det fungerat från början men sen blivit sämre.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Måste verkligen säga att det verkar riktigt seriöst av Pioneer att de inte har lyckats göra en digital
mottagare som skulle vara bättre än en ca. 2-3 år gammal Thomson-box för 1200:-
Vet inte riktigt om jag ska ge tusan i att gå vidare med detta, men sånt gör att man inte gärna ger sig
i kast med samma märke fler ggr.

IAS: Jag hoppas att det löser sig med tanke på de höga förväntningarna man har på en TV som
ändå kostar en mindre förmögenhet för de flesta. Bor själv i Malmö, men det hade väl knappast hjälpt
att testa på min med tanke på felet...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har FDE men har råkat ut för samma problem med min Nokia 9902 digitalbox via parabol. Det som störde ut VISSA av kanalerna var min basenhet till min trådlösa hem telefon. hade ingen aning om att detta kunde störa ut bilden på min digibox, men varje gång jag kopplade ur basenheten så fick jag bra bild direkt. :)

Du har inte skaffat någon ny elektronik som står och stör ut signalen? ;)

Skall sägas att basenheten stod nära min receiver som även den är kopplad till digiboxen.
Är det någon sorts fasfel/jordfel? Någon som har en aning?

Redigerat av thetias, 20 mars 2006 - 14:53.

Postad 20 mars 2006 - 15:19

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Och nej det finns inte garanti på inbränningar, dvs den täcker inte dessa.

Postad 20 mars 2006 - 17:06

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Och nej det finns inte garanti på inbränningar, dvs den täcker inte dessa.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för informationen!

Var på Tele Hå i GBG och snackade precis.
Han gav mig lite råd hur man skulle gå till väga speciellt de första 1000 timmarna.
Ändra format, zooma, ha lägre kontrast mm precis som ni föreslagit.

Kollade även in 50-tummaren som de har uppsatt där.
Faktiskt första gången jag kollar den i verkligheten.
De körde en slinga på HD5 via komponent och det så väldigt bra ut och då var inte tv´n-fullvärdigt kallibrerad.

Han nämde även att de skickar ut kallibreringshjälp hem till stugan för en vettig peng så man får optimal inställning i lågdagar och högdagar och allt vad det var.

Någon som gjort detta?
Är det värt det och hur mycket kostar det?

Postad 20 mars 2006 - 17:26

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Han nämde även att de skickar ut kallibreringshjälp hem till stugan för en vettig peng så man får optimal inställning i lågdagar och högdagar och allt vad det var.

Någon som gjort detta?
Är det värt det och hur mycket kostar det?

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att man inte bor i Göteborgsområdet då.
Det för mig enda kända stället som utför såna kalibreringar EDIT: OBS! I mina trakter. /EDIT:
http://www.therock.s...ing-pioneer.htm
Billigt och bra...

Jag har FDE men har råkat ut för samma problem med min Nokia 9902 digitalbox via parabol. Det som störde ut VISSA av kanalerna var min basenhet till min trådlösa hem telefon. hade ingen aning om att detta kunde störa ut bilden på min digibox, men varje gång jag kopplade ur basenheten så fick jag bra bild direkt. 

Du har inte skaffat någon ny elektronik som står och stör ut signalen?

Skall sägas att basenheten stod nära min receiver som även den är kopplad till digiboxen.
Är det någon sorts fasfel/jordfel? Någon som har en aning?

Jag vet inte om sanningen ska fram, men att de inte reagerar på att en amatörbox som jag köpte
för några år sen presterar bättre än pion är anmärkningsvärt... tycker jag åtminstone.
Antennen är en "Mira" som säljs under flera olika namn bl.a. Televés och ska vara speciellt framtagen
för att inte störas av mobiltelefoner eller annat som kan tänkas störa såna signaler.
Thomsonboxen står precis under Pion med exakt samma förutsättnigar för båda burkarna.

Ska man tolka det som att "det är kört för mig" med det svaret jag fick?
Bilden kan ibland vara helt svart under långa perioder (efter ett par minuter så skiter man i det eftersom
jag har bild samtidigt från Thomsonboxen) eller ibland helt låst "mosaikbild".
Antar att det inte betyder att Pioneer är skit, men supportsvaret kan man ju fundera över?

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 20 mars 2006 - 17:28.

Postad 20 mars 2006 - 20:51

Unregistered6b6358aa
  • Unregistered6b6358aa
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag har haft min TV ett tag nu och kört 85 timmar med den.

Jag har bara justerat ner kontrasten lite ( 30 har jag för mig ) och inte haft det minsta problem med inbrännignar. Och då kan jag säga att jag flitigt kollar på Toon disney som har en minst lika mega stor logga som disney channel =)

Har även kollat en hel del på kanal 3 , 4 och 5. Och även lyckats somna med 5an på utan några problem.

/Sibbe

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 20 mars 2006 - 23:15

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag har haft min TV ett tag nu och kört 85 timmar med den.

Jag har bara justerat ner kontrasten lite ( 30 har jag för mig ) och inte haft det minsta problem med inbrännignar. Och då kan jag säga att jag flitigt kollar på Toon disney som har en minst lika mega stor logga som disney channel =)

Har även kollat en hel del på kanal 3 , 4 och 5. Och även lyckats somna med 5an på utan några problem.

/Sibbe

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

käpte en lcd till barnen enda sättet o slippa se loggan permanent ;)

Redigerat av Unregistered7150649a, 20 mars 2006 - 23:16.

Postad 21 mars 2006 - 13:39

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag har varit i ytterligare kontakt med Pioneer's support Externel som har anlitats för det jobbet.
Det är viktigt att inte blanda ihop med den supporten som svarar på helpdeskens telefon, då jag hoppas
att de har lite bättre kunskap om prylarna där.
Lägger in frågor och svar i den ordning jag har skickat/fått dem.
Det handlar endast om ett (det största) problem som det ser ut nu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utklippta citat från emailen:

Fråga 13/3:
Redan efter några veckor fick jag problem med dålig bild med den digitala mottagaren.

Svar 20/3:
Detta brukar bero på reflexer i signalen och brukar tyvärr vara svårt att göra något åt,

Mot-fråga 20/3:
Jag får alltså leva med att bilden försvinner eller låser sig?
Exakt hur länge vet jag inte, men efter 2 minuters svart bild eller låsning så orkar
man inte vänta längre, speciellt inte nu när jag vet att det fungerar med min gamla
1000-kronors Thomson.

Svar 21/3:
Så länge dina signal förhållanden är som dom är så går det nog inte att lösa, du kan ringa det numret
(08-6099160) för fri teknisk support på kontorstid.

Mot-fråga 21/3:(Den sista, jag lovar)
Ja, det är nog bäst att jag ringer dit.
Vad är det som är "fel" med mina signalförhållanden?

Thomson-boxen som kostar 1/32 av vad 436XDE kostar, fungerar ju?

Du får verkligen ursäkta, men jag fattar inte.
Har ju inte fått något egentligt svar mer än att "Pioneer är inte bättre än din gamla
mottagare från början av 2000-talet". Tycker det är något som inte stämmer här.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kommer givetvis att ringa till helpdesk-supporten, men kan inte låta bli att driva en fråga vidare
tills man får ett svar som kan begripas. Vad är det med mina signalförhållanden som är dåliga?
Jag antar att jag bor för nära men man kan inte påstå att han har förklarat på ett sätt som är begripligt.
Själv har jag elektronikutbildning i botten även om jag jobbar mer åt mekaniska hållet och anser
att man borde få lite bättre vägledning. Och som sagt... min gamla box funkar ju med samma signal.

Jag återkommer med sista svaret, sen ska jag fila på mina stödord och frågor som jag behöver när
jag väl sitter i telefon. Annars glömmer jag alltid hälften av det jag vill fråga om.
Är också sjukligt förbannad över mig själv som inte lade ner lite mer jobb från början med att leta upp
felet runt denna dåliga mottagning. Vill inte sitta med en TV för 35.000:- i flera/många år som inte fungerar
tillfredsställande. Som jag bor finns det ingen vettig lösning till att få bra digital-TV som täcker utbudet
som jag vill ha. Kanske bara att hoppas på en lösning från annat håll...

Postad 21 mars 2006 - 21:48

lonewlf
  • lonewlf
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena =]

Har en fråga ang min PDP-436FDE som jag köpte för ca 1 månad sen..
Vad är den perfekta upplösningen när man kör från datorn (DVI->HDMI)? jag kör nu 1280x720 men det är inte alltid filmen blir i rätt storlek utan behöver använda olika mediaspelare o skärmstorkek som helskärm o bred inställning!
Tänkte om det fanns nått bra trix som är bäst eller möjligen nån inställning i mediaspelare osv..
Kan ju alltid bränna ut filmen o se via DVDn (Pioneer DV-380) men tycker att jag får bättre bild via HDMI ingången från datorn..

Tack på förhand! :D

Postad 21 mars 2006 - 22:05

Grepen
  • Grepen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Känner jag mig helt borta... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, det kanske bara är Pioneer som gäller, men annars skulle jag nog kolla upp nya Panasonic 42pv60 som är helt ny och kostar cirka hälften. Kanske kan vi vänta oss rejäla prisfall på de flesta 1024x768 42" plasmor efter Panasonics "prisdumpning"? Har själv en 506xde som jag är toknöjd med så jag har inget emot Pioneer (som dessutom råkade vara både bäst och nästan billigast i 50" klassen när jag köpte den), men frågan är om Panasonic inte har den med marginal mest prisvärda plasman just nu?

Postad 21 mars 2006 - 23:37

Unregisteredf40ab8fc
  • Unregisteredf40ab8fc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej, det kanske bara är Pioneer som gäller, men annars skulle jag nog kolla upp nya Panasonic 42pv60 som är helt ny och kostar cirka hälften. Kanske kan vi vänta oss rejäla prisfall på de flesta 1024x768 42" plasmor efter Panasonics "prisdumpning"? Har själv en 506xde som jag är toknöjd med så jag har inget emot Pioneer (som dessutom råkade vara både bäst och nästan billigast i 50" klassen när jag köpte den), men frågan är om Panasonic inte har den med marginal mest prisvärda plasman just nu?

Tack. Ska ta och kolla in den.

Postad 22 mars 2006 - 06:16

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Jag har varit i ytterligare kontakt med Pioneer's support Externel som har anlitats för det jobbet.
Det är viktigt att inte blanda ihop med den supporten som svarar på helpdeskens telefon, då jag hoppas
att de har lite bättre kunskap om prylarna där.
Lägger in frågor och svar i den ordning jag har skickat/fått dem.
Det handlar endast om ett (det största) problem som det ser ut nu.

Utklippta citat från emailen:

Fråga 13/3:
Redan efter några veckor fick jag problem med dålig bild med den digitala mottagaren.

Svar 20/3:
Detta brukar bero på reflexer i signalen och brukar tyvärr vara svårt att göra något åt,

Mot-fråga 20/3:
Jag får alltså leva med att bilden försvinner eller låser sig?
Exakt hur länge vet jag inte, men efter 2 minuters svart bild eller låsning så orkar
man inte vänta längre, speciellt inte nu när jag vet att det fungerar med min gamla
1000-kronors Thomson.

Svar 21/3:
Så länge dina signal förhållanden är som dom är så går det nog inte att lösa, du kan ringa det numret
(08-6099160) för fri teknisk support på kontorstid.

Mot-fråga 21/3:(Den sista, jag lovar)
Ja, det är nog bäst att jag ringer dit.
Vad är det som är "fel" med mina signalförhållanden?

Thomson-boxen som kostar 1/32 av vad 436XDE kostar, fungerar ju?

Du får verkligen ursäkta, men jag fattar inte.
Har ju inte fått något egentligt svar mer än att "Pioneer är inte bättre än din gamla
mottagare från början av 2000-talet". Tycker det är något som inte stämmer här.

Jag kommer givetvis att ringa till helpdesk-supporten, men kan inte låta bli att driva en fråga vidare
tills man får ett svar som kan begripas. Vad är det med mina signalförhållanden som är dåliga?
Jag antar att jag bor för nära men man kan inte påstå att han har förklarat på ett sätt som är begripligt.
Själv har jag elektronikutbildning i botten även om jag jobbar mer åt mekaniska hållet och anser
att man borde få lite bättre vägledning. Och som sagt... min gamla box funkar ju med samma signal.

Jag återkommer med sista svaret, sen ska jag fila på mina stödord och frågor som jag behöver när
jag väl sitter i telefon. Annars glömmer jag alltid hälften av det jag vill fråga om.
Är också sjukligt förbannad över mig själv som inte lade ner lite mer jobb från början med att leta upp
felet runt denna dåliga mottagning. Vill inte sitta med en TV för 35.000:- i flera/många år som inte fungerar
tillfredsställande. Som jag bor finns det ingen vettig lösning till att få bra digital-TV som täcker utbudet
som jag vill ha. Kanske bara att hoppas på en lösning från annat håll...

<{POST_SNAPBACK}>

grejjen är den att olika mottagare helt enkelt är olika bra på att ta emot dålig signal...att sen ens jämföra priset på din box me det på tv'n är väl lite dumt då det är aningens mer på tv'n som kostar och inte bara digital-tv mottagningen...

Postad 22 mars 2006 - 06:32

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Tjena =]

Vad är den perfekta upplösningen när man kör från datorn (DVI->HDMI)? jag kör nu 1280x720 men det är inte alltid filmen blir i rätt storlek utan behöver använda olika mediaspelare o skärmstorkek som helskärm o bred inställning!
Tänkte om det fanns nått bra trix som är bäst eller möjligen nån inställning i mediaspelare osv..
Kan ju alltid bränna ut filmen o se via DVDn (Pioneer DV-380) men tycker att jag får bättre bild via HDMI ingången från datorn..

Tack på förhand!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ju 1024*768 på plasman, då är det väl rätt smart och välja samma på datorn. :D

Postad 22 mars 2006 - 13:18

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

grejjen är den att olika mottagare helt enkelt är olika bra på att ta emot dålig signal...att sen ens jämföra priset på din box me det på tv'n är väl lite dumt då det är aningens mer på tv'n som kostar och inte bara digital-tv mottagningen...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jag fullt medveten om, men drar man en dålig parallell till bilföretaget som jag jobbar åt så hade inte kunderna
blivit nöjda om motorn stannar lika ofta som mottagningen på min TV.
Vi hade bara pratat bort det med "Nja, det är inte bara motorn du betalar för utan även GPS'en, läderklädseln,
den gedigna plåten och ljudsystemet... du får vara nöjd helt enkelt. Din M******s har sämre motor än en F**t,
så är det bara."
Eftersom märket är känt för att göra "de bästa bilarna" och bl.a. är känt för att ha gjort den allra första bilen, så
förväntar sig kunderna att det inte är sämre än andras prylar åtminstone.

Precis så kände jag också inför Pioneer, men det har redan luggats i kanterna kan man säga.
Har fortfarande inte talat direkt med Pioneer, samlar fortfarande info.
Det är för sent för återköp så jag behöver knappast stirra.

Postad 24 mars 2006 - 19:41

Caramba
  • Caramba
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hur var det man kunde se antal timmar XDE:n har varit igång?
letat som en tok, men hittar ej :)

Tacksam om någon kunde berätta...

Postad 24 mars 2006 - 19:56

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
tryck in infoknappen men håll inte inne den, vänta 4 sek och tryck sedan vänster-upp-vänster-höger och avsluta med att trycka på power knappen.

Min har gått 1000 timmar sen jag inskaffade den i slutet på november. :)

Redigerat av thetias, 24 mars 2006 - 20:09.

Postad 27 mars 2006 - 08:46

thowal
  • thowal
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tjena =]

Tack på förhand!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Om du vill köra 720p och slippa overscan är den bästa upplösningen 1216x684, för att få till detta kan du om du använder Nvidia ställa in overscanjusteringen i deras drivrutin annars får du ställa in upplösningen manuellt med powerstrip.

Postad 27 mars 2006 - 09:00

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jag fullt medveten om, men drar man en dålig parallell till bilföretaget som jag jobbar åt så hade inte kunderna
Vi hade bara pratat bort det med "Nja, det är inte bara motorn du betalar för utan även GPS'en, läderklädseln,
den gedigna plåten och ljudsystemet... du får vara nöjd helt enkelt. Din M******s har sämre motor än en F**t,
så är det bara."
Eftersom märket är känt för att göra "de bästa bilarna" och bl.a. är känt för att ha gjort den allra första bilen, så

Precis så kände jag också inför Pioneer, men det har redan luggats i kanterna kan man säga.

<{POST_SNAPBACK}>

Att jämställa en krånglande digitalbox med en sporadiskt fungerande bilmotor är ingen vidare bra jämförelse. Snarare om gps:en krånglar... :D
Snackar du merca så är det ju det bilmärke som rostar mest idag dessutom. Kvalitétsryktet är väl inget vidare heller längre... :o
Synd för dom har ju börjat göra riktigt fina bilar på sistone... Nog OT kanske... :P

Postad 27 mars 2006 - 11:27

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

så är det bara."

<{POST_SNAPBACK}>

Att jämställa en krånglande digitalbox med en sporadiskt fungerande bilmotor är ingen vidare bra jämförelse. Snarare om gps:en krånglar... :D
Snackar du merca så är det ju det bilmärke som rostar mest idag dessutom. Kvalitétsryktet är väl inget vidare heller längre... :o
Synd för dom har ju börjat göra riktigt fina bilar på sistone... Nog OT kanske... :P

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, du har rätt med det mesta.
Men de flesta kunderna tror att de är bra trots detta.
Dessutom kan man kanske säga att mitt problem är att motorn inte fungerar på "motorväg"(digitalnätet), vilket är nog så allvarligt. GPS-problem hade varit att automatisk kanalsökning hade varit trasig. :D

Har nu fått reda på att mitt fel är att jag bor på motorvägen... det ska man alltså inte göra om man räknar
med att även köra på den.
För er som inte fattar så bor jag helt enkelt för nära och har för stark signal som reflekterar bland husen,
vilket leder till att signalen kvävs. Antennbyte till gitterantenn ska vara lösningen.

EDIT: Stavfel... /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 27 mars 2006 - 11:29.

Postad 27 mars 2006 - 11:43

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Så ditt primära mål med inköpet av tv:n var att få en digitalbox?

Postad 27 mars 2006 - 14:44

Unregistered92fb460e
  • Unregistered92fb460e
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Efter mycket letande och allt jag fick fram var prisjakts information. Klarar 436 modellerna att scala upp till 1080p?

Postad 27 mars 2006 - 15:48

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Efter mycket letande och allt jag fick fram var prisjakts information. Klarar 436 modellerna att scala upp till 1080p?

<{POST_SNAPBACK}>

Den klarar att ta emot 1080p ja :o , om det var det du menade? Men bilden blir nedskalat eftersom 436 är en 768 panel. :P

Postad 27 mars 2006 - 16:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men när bilden funkar som den ska så är bilden outstanding med denna digitalboxen.
Tycker du att man ska skita i att det inte funkar?
Hur många saker ska man då skita i innan det är läge för att åtgärda felen?
Om jag nöjer mig med sämre så kunde jag kommit undan med hälften av summan.

Är det jag som är dum som kräver att saker funkar efter att köpt dem för relativt stora pengar?

Postad 27 mars 2006 - 16:58

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men när bilden funkar som den ska så är bilden outstanding med denna digitalboxen.

Är det jag som är dum som kräver att saker funkar efter att köpt dem för relativt stora pengar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte läst alla inlägg, men får du inte byta ut din mediabox på garantin?? Och har du problem efter det så är det något i just ditt område som stör mediaboxens signal. Du verkar vara den enda i Sverige som råkat för problemet. ******** otur...

Postad 27 mars 2006 - 17:07

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag har inte läst alla inlägg, men får du inte byta ut din mediabox på garantin?? Och har du problem efter det så är det något i just ditt område som stör mediaboxens signal. Du verkar vara den enda i Sverige som råkat för problemet. ******** otur...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har bara haft en lång väg att vandra innan det började klarna.
Dryga svar i supporten m.m. och då blir man inte glad när t.o.m. folk i forumet börjar klanka på mig.
Mitt problem ligger i att jag bor på andra våningen omgiven av hus och endast 2 km från jättemasten på Terracom.
Värsta möjliga scenario om man ska tro antennteknikerna... och det bör man väl göra.

Postad 27 mars 2006 - 17:08

Unregistereda82a1bde
  • Unregistereda82a1bde
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, självklart ska det fungera! Stå på dig! Håller helt med dig, även om man har lagt ner pengarna på en bra och snygg plasma så ska allt fungera!
Om det kan hjälpa dig så får jag ingen mottagning med min gamla antenn på skorstenen, men med en inomhusantenn (Mira) så funkar det utmärkt.

Lycka till!

Jessis

Postad 27 mars 2006 - 17:14

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Nä, självklart ska det fungera! Stå på dig! Håller helt med dig, även om man har lagt ner pengarna på en bra och snygg plasma så ska allt fungera!
Om det kan hjälpa dig så får jag ingen mottagning med min gamla antenn på skorstenen, men med en inomhusantenn (Mira) så funkar det utmärkt.

Lycka till!

Jessis

<{POST_SNAPBACK}>

Been there, done that!
Miran funkar nästan sämre än min gamla 199-kronors bordsantenn.
Jag bor i ett hyreshus (hyreskasern som Peps Persson brukar sjunga/kraxa) och det är inte en chans
att få sätta upp något på taket. Gitterantenn (även kallad galler/grid-antenn) är vad som gäller och
kanske utan någon extern förstärkare för min del.
Det är mest att det innebär en massa jobb innan jag vet om det bär frukt.
Pengarna en mindre del i abret...

Postad 27 mars 2006 - 17:16

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut inte. Visst ska grejerna fungera.

Postad 27 mars 2006 - 20:19

Pieter
  • Pieter
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ni som har Pioneer PDP-506 XDE och som har tittat och "klämt" på
Panasonics nya PV-60, va tycker ni är den bättre eller
är dom likvärdiga snälla hjälp mig efter som jag har beställt en Pioneer PDP-506 XDE är ju trots allt mycke pengar som det handlar om.

å snälla ni som har sett båda nu som svarar!

Ps tyckte jag hade läst i denna tråd att dom hade "ner"graderat kopplings boxen
stämmer detta och om ja va e det som har blivit sämre varför hade dom gjort detta?

Mvh Pieter

Postad 27 mars 2006 - 20:29

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte sett PV-60'an men den är säkert bra.
Likaså är det vissa saker som Pioneer är bäst på p.g.a. deras egna lösningar och patent vid tillverkning
av plasmapanelen, som t.ex. avsaknaden av "gloriaeffekt" och att man har i princip 180 graders tittvinkel
utan att ens färgerna ändras alls. Den senare grejen är kanske inte av största vikt, men man vet att det alltid
presterar lika bra oavsett var man sitter. Den största grejen är att alla pixlar är avskiljda från varandra i motsats till andras teknik.

Sen vet jag inte om du får några "allvarliga" svar om du ställer frågan i en Pioneertråd...

Postad 27 mars 2006 - 20:54

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

är dom likvärdiga snälla hjälp mig efter som jag har beställt en Pioneer PDP-506 XDE är ju trots allt mycke pengar som det handlar om.

stämmer detta och om ja va e det som har blivit sämre varför hade dom gjort detta?

Mvh Pieter

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en 506-FDE som jag köpte i oktober förra året och jag är nöjd. Ifall jag skulle köpa en 42-43tums plasma idag så skulle jag utan tvekan köpa Panasonic PV-60 tycker att Pioneer 43 inte är värd prisskillnaden på ca 10000 kr. Tycker ej utseende och eventuella extra inställningar som pioneeren har motiverar det högre priset.
I förra veckan när jag pratade med Pioneers support angående PDP+ garanti så passade jag på och fråga om det har gjorts någon uppgradering av 50 tums modellen och supportkillen svarade att Pioneer inte har gjort någon uppgradering så denna så kallade nergradering om det nu stämmer kanske bara gäller 43 tums modellerna...
Själv så kan jag ej gå ner i storklek nu när jag vant mig att ha en 50 tums plasma, när jag besöker kompisar så tycker man ju att en 42 tums plasma är för liten. Dessutom så har ju 50 tummaren högre upplösning d.v.s. 1280 x 768.

Det är stora skillnader i pris och om du är tveksam så är det kanske bättre att du köper Panasonicen istället, för jag antar att du ej har vant dig att ha en 50 tums plasma...

Antar att du har sett båda plasmorna live? För lägger man ner dyra pengar så bör man se plasman själv. Min förra plasma såg jag aldrig live och jag ägde den i bara 2 månader innan jag sålde den med förlust, vågar ej säga vad det var för märke på denna plasma men namnet på tillverkaren börjar på S...

Postad 27 mars 2006 - 21:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
....amsung

:P

Postad 27 mars 2006 - 21:29

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Vad är det för någon "nedgradering" som det snackas om?

Postad 27 mars 2006 - 23:02

cyanide
  • cyanide
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Mvh Pieter

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en 506-FDE som jag köpte i oktober förra året och jag är nöjd. Ifall jag skulle köpa en 42-43tums plasma idag så skulle jag utan tvekan köpa Panasonic PV-60 tycker att Pioneer 43 inte är värd prisskillnaden på ca 10000 kr. Tycker ej utseende och eventuella extra inställningar som pioneeren har motiverar det högre priset.
I förra veckan när jag pratade med Pioneers support angående PDP+ garanti så passade jag på och fråga om det har gjorts någon uppgradering av 50 tums modellen och supportkillen svarade att Pioneer inte har gjort någon uppgradering så denna så kallade nergradering om det nu stämmer kanske bara gäller 43 tums modellerna...
Själv så kan jag ej gå ner i storklek nu när jag vant mig att ha en 50 tums plasma, när jag besöker kompisar så tycker man ju att en 42 tums plasma är för liten. Dessutom så har ju 50 tummaren högre upplösning d.v.s. 1280 x 768.

Det är stora skillnader i pris och om du är tveksam så är det kanske bättre att du köper Panasonicen istället, för jag antar att du ej har vant dig att ha en 50 tums plasma...

Antar att du har sett båda plasmorna live? För lägger man ner dyra pengar så bör man se plasman själv. Min förra plasma såg jag aldrig live och jag ägde den i bara 2 månader innan jag sålde den med förlust, vågar ej säga vad det var för märke på denna plasma men namnet på tillverkaren börjar på S...

<{POST_SNAPBACK}>

nergraderingen sker i mediaboxen och det innebär både 43-50tum kan bli det eftersom de har samma mediabox.

Men vad är det för nedgradering?

Postad 28 mars 2006 - 05:50

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Det är klurigt att testa och jämföra plasmor själv!!!
För det 1:a skall de ha exakt samma källmaterial från exakt samma källa.
För det 2:a skall de ha exakt samma kabel emellan
För det 3:e skall plasmorna vara optimalt inställda
För det 4:e skall plasmorna stå bredvid varandra när man testar.

Jag tycker man kan läsa alla tester som finns och när man bestämt sig för ett par tre så går man ut och studerar dessa uti butiken och tar med sig sin egen dvd, kabel och sin favoritfilm tex.

Jag har dock alltid gått på tester och läst forumstrådar på internet när jag handlat hemelektronik och jag har varit grymt nöjd hela tiden.....
Det kanske är bra att inte jämföra...det man inte vet har man inte ont av...

Nu kanske jag motsäger mig själv men var på TeleHå och kunde konstatera att alla andra plasmor stod sig slätt i jämförelse med Pioneer 506XDE. Personalen påpekade dock att de matades med samma källa som sände HD1/HD5.
En topp-LG stod bredvid och hade inte Pioneern stått bredvid så hade jag nog tyckt att LG´n varit grym...men tyvärr så stod David bredvid Goliat denna gång.
Såg även vanliga SVT1 på Pioneern och det var en helt sagolik bild!!!

Vill du ha grym bild - köp Panasonicen (gillar dock inte den upplösningen 1024*768)
Vill du ha grymmare och bästa bild - köp Pioneer 506XDE !!!

Postad 28 mars 2006 - 09:38

Unregistered92fb460e
  • Unregistered92fb460e
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den klarar att ta emot 1080p ja ;) , om det var det du menade? Men bilden blir nedskalat eftersom 436 är en 768 panel. :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt. Nu kommer jag få omvärdera mitt tv-köp. Panasonics PV60 verkar ju inte kunna ta emot det nämligen. Måste ha så bra bild som möjligt nu när HD-Dvd och Blue-Ray kommer :lol:

Postad 28 mars 2006 - 09:52

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den klarar att ta emot 1080p ja ;) , om det var det du menade? Men bilden blir nedskalat eftersom 436 är en 768 panel. :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt. Nu kommer jag få omvärdera mitt tv-köp. Panasonics PV60 verkar ju inte kunna ta emot det nämligen. Måste ha så bra bild som möjligt nu när HD-Dvd och Blue-Ray kommer :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Det här stämmer inte, enligt panasonic klarar PV60 1080p. http://www.panasonic...Actlg_EU_06.pdf
"1080p digital re-mastering processor"

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.