Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *

2925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42C96HD (TV) 3 8,14 (21) Inga priser
Samsung PS50C96HD (TV) 1 8,56 (15) Inga priser
Samsung PS42Q96HD (TV) 1 8,55 (30) Inga priser
Samsung PS50Q96HD (TV) 2 8,4 (14) Inga priser
Samsung PS50Q97HD (TV) 1 8,19 (41) Inga priser
Samsung PS42Q97HD (TV) 4 8,42 (52) Inga priser
34 relaterade trådar
Samsung PS-50Q97HD stänger av sig ! (63 inlägg) 12 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 16 år sedan
Samsung A457 vs Samsung Q97 (4 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS 42A457 kontra Q97 (12 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS42Q97HDX (3 inlägg) 16 år sedan
Samsungs nya plasmor, PS-50C96HD etc. (9 inlägg) 16 år sedan
Samsung Q96/97 Inställningar (19 inlägg) 16 år sedan
LCD och analog TV (33 inlägg) 16 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 16 år sedan
Beslutångest med val av TV (25 inlägg) 16 år sedan
Samsung 50" PS50Q97HDX (64 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 50PZ70 eller Samsung 50P96FD (16 inlägg) 17 år sedan
Problem med att få datorn att skicka signal till teven.. (1 inlägg) 17 år sedan
Ljusläckage Plasma (Samsung PS-42C96HD) (20 inlägg) 17 år sedan
Horisontella linjer på Q97 (30 inlägg) 17 år sedan
Min 42'' Plasma temporärt eller? (9 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja för TV-apparat? (2 inlägg) 17 år sedan
Valet efter kvalet (6 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42Q97HD vs Panasonic TH-PX700 (5 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
Samsung LCD R8 <--> Samsung Plasma Q97? (8 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Inbrännings i Plasma. (1 inlägg) 17 år sedan
En pixel lyser rött sen försvann. (8 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 17 år sedan
Samsung 42" Plasma-TV PS42C96HDX/XEE (0 inlägg) 17 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 17 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC55 Vs Samsung PS-42Q96HD (3 inlägg) 17 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan

Postad 21 oktober 2007 - 18:05

roben
  • roben
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ni som har Q96/Q97 har ni sett gröna pixlar i mörka områden? De försvinner när man minskar på ljusstyrkan men är det nåt fel på TVn eller ska det vara så? Detta har jag sett på många andra plasmor men aldrig på LCD skärmar. Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har märkt det, men de försvann när jag minskade ljusstyrkan.
Jag har däremot märkt att det är mycket grönaktiga pixlar i "vanliga" bilden också. Någon som har märkt det? Syns när man är rätt nära och lite från 2.5 meters avstånd. Jag har inte lyckats få bort grönaktigheten i bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du ringt samsung service då? Det där låter som ett fel i plasman. Känner nån som hade likadant fast röda pixlar på en LG plasma, då kom en tekniker hem och fixade felet.

Fan jag är nära på slå till på denna men vill veta om det här felet är vanlig eller bara enstaka som fått. Bild och Ljud klagade på just denna punkt i sitt test men undrar om de fick ett dåligt exemplar? Kan flera svara på det här tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upplevde en grönaktig nyans under en längre mörk scen i Pirates of the Carribean men det kanske skulle vara så...

Postad 21 oktober 2007 - 18:46

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej!
Nu har jag köpt mig en DVI-HDMI kabel för att använda från datorn till tv'n (q97).
Men jag får antingen bilden att bli för stor för tv'n eller för lite så de bara blir en lite ruta mitt i tv'n, hur ska jag göra för att få de så bra som möjligt? (jag är nybörjare så kan inte mycket, så förklara gärna steg efter steg om ni orkar :) )

tack i förhand

(hittar inget om hur jag ska göra här på forumet)

Redigerat av vacker, 21 oktober 2007 - 18:56.

Postad 21 oktober 2007 - 21:25

ruteki
  • ruteki
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ni som har Q96/Q97 har ni sett gröna pixlar i mörka områden? De försvinner när man minskar på ljusstyrkan men är det nåt fel på TVn eller ska det vara så? Detta har jag sett på många andra plasmor men aldrig på LCD skärmar. Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har märkt det, men de försvann när jag minskade ljusstyrkan.
Jag har däremot märkt att det är mycket grönaktiga pixlar i "vanliga" bilden också. Någon som har märkt det? Syns när man är rätt nära och lite från 2.5 meters avstånd. Jag har inte lyckats få bort grönaktigheten i bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du ringt samsung service då? Det där låter som ett fel i plasman. Känner nån som hade likadant fast röda pixlar på en LG plasma, då kom en tekniker hem och fixade felet.

Fan jag är nära på slå till på denna men vill veta om det här felet är vanlig eller bara enstaka som fått. Bild och Ljud klagade på just denna punkt i sitt test men undrar om de fick ett dåligt exemplar? Kan flera svara på det här tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skickade ett email till samsung nu. Får se vad de säger.

Postad 22 oktober 2007 - 01:24

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Frågar igen

Kan man gå in i service menyn och se brinntiden utan att tv inställningarna nollställs?

Postad 22 oktober 2007 - 06:35

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Frågar igen

Kan man gå in i service menyn och se brinntiden utan att tv inställningarna nollställs?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte det!
Men hur lång tid tar det att fixa tillbaka inställningarna?
Max 5 min, du kan alltid skriva upp alla värden innan :)

Postad 22 oktober 2007 - 07:13

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Ja de är sant :) tack för svaret

Postad 22 oktober 2007 - 09:43

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Hej!
Nu har jag köpt mig en DVI-HDMI kabel för att använda från datorn till tv'n (q97).
Men jag får antingen bilden att bli för stor för tv'n eller för lite så de bara blir en lite ruta mitt i tv'n, hur ska jag göra för att få de så bra som möjligt? (jag är nybörjare så kan inte mycket, så förklara gärna steg efter steg om ni orkar  )

tack i förhand

(hittar inget om hur jag ska göra här på forumet)

Hej!

Det framgår inte om du har 50" eller 42", men ställ in på Tvn bildstorlek "skanna" eller "just scan"

Därefter ställer du in upplösningen 1024x768 eller 1280x720 (för 50") på datorn, coh så ska det fungera!

Jag har själv en 50" och den tar max 1280x720 via hdmi @60Hz. Därför kör jag VGA, funkar klockrent och blir pixelmappat. Nackdelen med VGA är att fler inställningar blir disablade på TVn, exempelvis skärpa

MVH
Henrik

Postad 22 oktober 2007 - 19:59

jastrom
  • jastrom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er!

Har nyss fått hem min Samsung Q97. Dock finns det ingen svensk meny i tv:n, utan det närmaste är engelska! Instruktionsboken var också helt på engelska. Har försökt ställa om men det verkar inte finnas svenska. Hur kan det komma sig?

Hur gör man en återställning till fabriksmenyn? Finns ingen vägledning i instr.boken! Tacksam för svar!

J.

Postad 23 oktober 2007 - 05:02

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Hej på er!

Har nyss fått hem min Samsung Q97. Dock finns det ingen svensk meny i tv:n, utan det närmaste är engelska! Instruktionsboken var också helt på engelska. Har försökt ställa om men det verkar inte finnas svenska. Hur kan det komma sig?

Hur gör man en återställning till fabriksmenyn? Finns ingen vägledning i instr.boken! Tacksam för svar!

J.

<{POST_SNAPBACK}>

Då har du köpt en gråimporterad samsung som inte har svensk garanti.

Postad 23 oktober 2007 - 07:19

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Hej på er!

J.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart köpte du den ifrån?

Postad 24 oktober 2007 - 12:44

ruteki
  • ruteki
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Är det powermill man ska ringa till när man misstänker defektioner på den här tvn?

Postad 24 oktober 2007 - 13:31

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Det är dags att hänga upp min 50Q96 på väggen men jag hittar inga instruktioner nånstans till hur man demonterar foten...? Det finns ett antal (åtta) skruvar runt fotens fäste, ska alla lossas? Och är det bara att lyfta tv'n rakt upp sedan?

Jag antar att den står kvar på foten trots att man har skruvat ur skruvarna?

Edit: Kikade en gång till och det ser ut som om bara fyra av skruvarna ska bort (de närmast foten). Stämmer det?

Redigerat av Perb, 24 oktober 2007 - 13:35.

Postad 24 oktober 2007 - 16:48

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Jag kör Supra HDMI från bärbara datorn till min 42Q97 och det blir brusig bild och lite suddig bild i windows men filmerna blir skarpa och fina (brus syns även på filmerna).

Min kompis kör VGA från hans bärbara till 50Q97 och det blir knivskarp och obrusig bild i windows men dålig/suddig bild på filmerna.

Vad kan detta betyda?

Postad 24 oktober 2007 - 17:22

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Någon vänlig själ får gärna förklara det här för mig:

Hörde idag att SVT ska börja sända 16:9 format på nyheterna i november. Där förklara dom att 16:9 format på en Widescreen TV täcker hela bilden, inga svarta kanter. 4:3 Blir väl svarta kanter på sidorna. dom som har gamla TV apparater kommer få kanter över/under vid 16:9.

Men, ställer jag in 16:9 format på Samsungen Blir det Svarta kanter över/under bilden!?? Kollar jag på vanlig 4:3 täcker det hela bilden. Har det något att göra med min sänding, kabel TV?

Eller ska det vara så, 16:9 = svarta kanter 4:3 = hel bild.
Väljer man Auto Wide sen 16:9. Blir det helbild, men det är lite jobbigt när den växlar format hela tiden. Har Telia digital TV också, där tror jag det är tvärtom. 16:9 blir helbild och 4:3 kanter. Helsnurrigt, hjälp mig ;). hur ser ni Tex. TV 4 nyheterna som sänds i 16:9 ska det vara helbild eller svarta kanter.

Postad 24 oktober 2007 - 17:29

micke123
  • micke123
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
hej på er!

har en snabbfråga om en kompis som har en q97a

vilken av dom olika "bild zoomerna"
ska man välja för att man ska slippa att bilden beskärs ?

för det finns väll risk att panelen bränns ojämt om inte bilden fyller hela
skärmen?

Jag hittade en zoom som funkade, men då hamnar texten för långt ner...

Finns säkert ett enkelt svar,men jag han inte testa mer när jag kalibrerade den.

vore tacksam för svar!

mvh micke

Postad 24 oktober 2007 - 18:29

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

hej på er!

för det finns väll risk att panelen bränns ojämt om inte bilden  fyller hela
skärmen?

Finns säkert ett enkelt svar,men jag han inte testa mer när jag kalibrerade den.

vore tacksam för svar!

mvh micke

<{POST_SNAPBACK}>

Autowide och storlek 16:9 fungerar för mig, men då ändrar den mellan kanter sen tillbaks till hela skärmen ibland. Ganska irriterande. Vet inte om man kan få bort det.

Har kopplat in Telia Digital Tv. Nu har jag kanon bild igen :(. Stor skillnad mot min kabel TV, vet inte hur det ska kunna bli så mycket bättre egentligen.. Blir lite sämre närmre skärmen men men. Skulle vilja se hur HD HDVD ser ut. :o

Postad 24 oktober 2007 - 19:20

micke123
  • micke123
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej.

jo jag har provat dom, men som du säger så blir det hoppande fram å
tillbaks med bildstorleken...

ingen annan som har hittat något läge som fungerar 100%?

Måste säga att det är riktigt bra bild på sammyn, :(
har själv en språilans ny pio,som jag är B) i
men det är verkligen kanon bild på sammyn när man kollar dvd! :o

Postad 24 oktober 2007 - 20:11

Unregisteredb8cb7621
  • Unregisteredb8cb7621
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Någon vänlig själ får gärna förklara det här för mig:

Hörde idag att SVT ska börja sända 16:9 format på nyheterna i november. Där förklara dom att 16:9 format på en Widescreen TV täcker hela bilden, inga svarta kanter. 4:3 Blir väl svarta kanter på sidorna. dom som har gamla TV apparater kommer få kanter över/under vid 16:9.

Men, ställer jag in 16:9 format på Samsungen Blir det Svarta kanter över/under bilden!?? Kollar jag på vanlig 4:3 täcker det hela bilden. Har det något att göra med min sänding, kabel TV?

Eller ska det vara så, 16:9 = svarta kanter 4:3 = hel bild.
Väljer man Auto Wide sen 16:9. Blir det helbild, men det är lite jobbigt när den växlar format hela tiden. Har Telia digital TV också, där tror jag det är tvärtom. 16:9 blir helbild och 4:3 kanter. Helsnurrigt, hjälp mig  :(. hur ser ni Tex. TV 4 nyheterna som sänds i 16:9 ska det vara helbild eller svarta kanter.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du inte digital-TV så sänder SVT mfl i 4:3 letterbox. Du får alltså svarta kanter upp och nere även på en widescreen TV.

Postad 24 oktober 2007 - 20:23

Unregisteredb8cb7621
  • Unregisteredb8cb7621
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Det är dags att hänga upp min 50Q96 på väggen men jag hittar inga instruktioner nånstans till hur man demonterar foten...? Det finns ett antal (åtta) skruvar runt fotens fäste, ska alla lossas? Och är det bara att lyfta tv'n rakt upp sedan?

Jag antar att den står kvar på foten trots att man har skruvat ur skruvarna?

Edit: Kikade en gång till och det ser ut som om bara fyra av skruvarna ska bort (de närmast foten). Stämmer det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är 6st skruvar. Det går att ha tvn kvar i foten när man har skruvat ur skruvarna.
Det stod rätt långt bak i bruksanvisning och det fanns en bild. I min var bilden dock väldigt svag i trycket så det syntes knappt vilka skruvar det var.

Postad 24 oktober 2007 - 22:16

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

hej på er!

för det finns väll risk att panelen bränns ojämt om inte bilden  fyller hela
skärmen?

vore tacksam för svar!

mvh micke

<{POST_SNAPBACK}>

Autowide och storlek 16:9 fungerar för mig, men då ändrar den mellan kanter sen tillbaks till hela skärmen ibland. Ganska irriterande. Vet inte om man kan få bort det.

Har kopplat in Telia Digital Tv. Nu har jag kanon bild igen :(. Stor skillnad mot min kabel TV, vet inte hur det ska kunna bli så mycket bättre egentligen.. Blir lite sämre närmre skärmen men men. Skulle vilja se hur HD HDVD ser ut. :o

<{POST_SNAPBACK}>

Kompisen fick låna hem en HD DVD spelare till sin Pioneer PDP-5080XD. Han trodde inte att det skulle vara så stor skillnad mot sin 4000kr Denon DVD. Men vilken skillnad det var. Så nu är han en lycklig ägare till en Toshiba HD-E1. Den kostade endast 2990 :- hos Webhallen (filmen 300 ingick) Det roligaste var att den är bättre än hans Denon på vanlig DVD också B)

Postad 26 oktober 2007 - 11:42

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

När tv'n är avstängd eller när det är svart bakgrund ser jag mkt ränder i tv'n...någon annan som ser det? Är väl när jag har lite sol i rummet...

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste skoja. Har aldrig hört talas om något sådant! :P

Nej, jag driver med dig. I denna tråd finns hur många inlägg som helst om de där ränderna och de finns inte på C96, utan bara Q96/97.

Finns det något att göra åt ränderna då? Vad säger Samsung om de?
Är det nån mer som tycker deras Samsung surrar mkt? Tycker den surrar rätt mkt, störs int emkt på 3,5 meters håll dock.

Postad 26 oktober 2007 - 12:37

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Är det nån mer som tycker deras Samsung surrar mkt? Tycker den surrar rätt mkt, störs int emkt på 3,5 meters håll dock.

Ränderna ingår i ditt köp! :wub:

Tyvär är det en del av ultra filter bright funktionen i tvn.
Frågan är bara vad samsung ska göra?

Min surrar nada, men jag vet folk som har haft ett högt surrande ljud från soffan, vilket resulterade i en tillbaka lämnade apparat.

Min har däremot börja knäppa nu när jag fått upp den på väggen :P
Typ en gång i timmen så inget som stör, men en dryg detalj!
Tror det beror på vämren som uppstår när tvn varit på någon timme.

Postad 26 oktober 2007 - 13:05

johannesholmberg
  • johannesholmberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ränderna ingår i ditt köp! :wub:

Tyvär är det en del av ultra filter bright funktionen i tvn.
Frågan är bara vad samsung ska göra?

Min surrar nada, men jag vet folk som har haft ett högt surrande ljud från soffan, vilket resulterade i en tillbaka lämnade apparat.

Min har däremot börja knäppa nu när jag fått upp den på väggen :P
Typ en gång i timmen så inget som stör, men en dryg detalj!
Tror det beror på vämren som uppstår när tvn varit på någon timme.

Min Tv knäpper också väldigt mycket, säkert var 5:e minut. Från början var det väldigt störigt men man har börjat vant sig nu:P

Postad 26 oktober 2007 - 13:12

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Min Tv knäpper också väldigt mycket, säkert var 5:e minut. Från början var det väldigt störigt men man har börjat vant sig nu:P

Sitter din på väggen?

Postad 26 oktober 2007 - 16:49

johannesholmberg
  • johannesholmberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Sitter din på väggen?

Nope, den står på stativet, har för mig att den inte käppte värst mycket första dagarna men sen började den knäppa och den knäpper som värst under första timmen man satt på den.

Postad 26 oktober 2007 - 17:26

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är det powermill man ska ringa till när man misstänker defektioner på den här tvn?

Njet

Ring Samsung support så ringer Powermill (sthlm) upp dig.

Vet inte om det är andra företag i övriga Sverige?

Postad 26 oktober 2007 - 18:26

Eskobar
  • Eskobar
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Va hos min lokala handlare och klagade på det berömda tearing-problemet. Efter mycket tjat fick jag honom att hosta upp ett nytt telefonnummer som gick till Samsungs "tekniker" eller nån central Service. Har inte hunnit ringa dom själv men för den som vill. PM'a mig så fixar jag numret.

Lite osäker om det är ok att lägga ut numret här så... :P

Postad 26 oktober 2007 - 21:13

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Va hos min lokala handlare och klagade på det berömda tearing-problemet. Efter mycket tjat fick jag honom att hosta upp ett nytt telefonnummer som gick till Samsungs "tekniker" eller nån central Service. Har inte hunnit ringa dom själv men för den som vill. PM'a mig så fixar jag numret.

Lite osäker om det är ok att lägga ut numret här så... :P

ok och ok!

Bara att lägga ut så fler kan ringa och klaga :D

Postad 26 oktober 2007 - 22:18

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Några kommentarer nu när man har haft den ett tag och angående det som nämnts.

Ränderna - Stör mig inte alls. Jag ser dem överhuvudtaget inte såvida apparaten inte är avslagen och det är riktigt ljust i rummet.

Knäppningar - Märkte inga såna tendenser i början, men sen så har det blivit ett visst knäppande. Det brukar knäppa till rätt högt en kort stund efter att man slagit på den (Låter som ett relä eller nåt), sen så småknäpper det lite då och då för att avta ju längre den står på. Stör mig dock inte speciellt mkt.

Surrande - Samma sak där. Innan den var inkörd inget surr alls. Nu efter ett antal 100 timmar något mer surr, men bara vid ljusa scener. Surret är dock på en acceptabel nivå och inte speciellt störande. Jag har hört hur en surrande Pioneer kan låta och jag lovar att det inte är i närheten av det.

Bildkvaliteten - Överlag mkt bra, men varierar en del beroende på källa. Hade tidigare dille på att ändra inställningar varje gång man inte var nöjd, men har lugnat ner mig. Kollar man på en bra sändning eller en dvd med riktigt bra bild så ser det prima ut. Vissa snabba rörelser kan se lite suddiga ut, men det är inget som stör mig alltför mkt. Svärtan är mkt bra och det är nog bara Pioneer som är bättre där. Färgerna har man däremot fått mixtra rätt mkt med, men är numera rätt nöjd. Hudfärger kan dra lite åt rött och vitt lite åt grönt, men även det varierar beroende på källan.

Den inbyggda digitalboxen har jag inte använt mig av så jag har inte behövt reta mig på de problem som de flesta verkar ha.

Fortfarande nöjd med köpet? Ja, absolut! Det är en prima skärm för de pengarna och skulle köpa samma igen.

Postad 27 oktober 2007 - 17:22

Eskobar
  • Eskobar
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaja som du vill ;)

031-289040

Troligtvis bara öppet vardagar

Postad 27 oktober 2007 - 20:46

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Knäppningar - Märkte inga såna tendenser i början, men sen så har det blivit ett visst knäppande. Det brukar knäppa till rätt högt en kort stund efter att man slagit på den (Låter som ett relä eller nåt), sen så småknäpper det lite då och då för att avta ju längre den står på. Stör mig dock inte speciellt mkt.

Har också lite knäppningar men tror det bara är första minutrarna den är på eller så, max 30 min. Tror det har med att göra att plasten blir varm = den expanderas lite och där kommer knäppningen. Kan ha att göra med luftfuktighet också men inte säker, kan vara därför vissa har mer än andra. Stör mig inte i alla fall.

Kör du med dynamisk kontrast på under fininställningar? eller justering av svart..

Jag kör med:

FILM
kontrast: 70
ljusstyrka: 48
skärpa: 30
färg: 48

varm 2.

Sätter man dynamisk kontrast på låg så blir det ljusare bild, vit känns mer som vit. Vet inte om svart blir mindre svart. kör utan nu alla fall, samma med svärtan. Där märker man rätt stor skillnad, Hög smetar ut alla mörka färger till svart typ, så man ser inte riktigt allt som det ska. Men jag är ingen expert så jag ska inte uttala mig. Lite OT, hade inget bättre för mig.

Redigerat av -Erik-, 27 oktober 2007 - 22:31.

Postad 28 oktober 2007 - 01:32

kRiLLo
  • kRiLLo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Läste att det skulle finnas ett spel mode till xbox360. Funkar den funktionen bra. Skulle någon gärna kunna förklara vad exakt de har gjort som gör att det ska fungera bättre ?

/mvh Krille

Postad 28 oktober 2007 - 10:23

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Om jag förstår det rätt så ändrar gamer mode bara alla inställningar så de ska passa spel bättre...tycker det ser rent ut sagt för jävligt ut så jag kör inte med det.

Postad 28 oktober 2007 - 11:18

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
När man använder Game mode blir bilden lite ljusare och får lite mer kontrast !
Altlså sånt man kan fixa själv ;)

Postad 28 oktober 2007 - 12:54

kRiLLo
  • kRiLLo
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
aha. Tackar för svaren. Trodde det var mer än så. Fast då är det ju inget speciellt.

/mvh Krille

Postad 29 oktober 2007 - 08:24

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Min surrar lite men bara vid ljusa scener som exempelvis om man startar notepad och maximerar det. Annars är den tyst som en mus.

En fråga, ni som kör denna modellen, kör ni med Dni av eller på? Vad gör denna funktionen egentligen? Jag kör med den "på" för att jag upplever som om det blir en grådaskig hinna över skärmen annars, kör "demo" och kolla.

Fast efteråt tycker jag att live-tv ser lite konstig ut, det blir liksom konturer runt allting som rör sig. Kan det ha något med denna funktionen att göra? Matar tvn med 1280x720@50Hz. DVD blir jättebra, det är endast TV som blir dåligt. Ser ut som en analog signal. Men endast när det är mycket rörelse...

/henrik

Postad 29 oktober 2007 - 10:15

Fimptobak
  • Fimptobak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare kamrater!
Har läst en del i denna tråden pga att jag tänkt köpa en 50"Q96.
Jag har för avsikt att använda tv:n för tv-tittande, konsol-spelande och lite film. Som tv helt enkelt. :)
Efter att jag läst den senaste månadens inlägg måste jag säga att jag blir lite "skitnödig". Är den helt kass? Eller är de främsta problemen "bara" TV4 fotbollen?

Redigerat av Fimptobak, 29 oktober 2007 - 10:16.

Postad 29 oktober 2007 - 10:32

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Efter att jag läst den senaste månadens inlägg måste jag säga att jag blir lite "skitnödig". Är den helt kass? Eller är de främsta problemen "bara" TV4 fotbollen?

Nej problemet finns på all fotboll, plus vissa andra sporter.
Men jag kan inte med 100% säga om det är helt tvns fel eller om comhem spökar :)

Kan du inte gå ner till närmaste tvbutik och be dom slå på en fotbollssmatch!
Antingen stör du dig eller inte :lol:

Postad 29 oktober 2007 - 11:47

Fimptobak
  • Fimptobak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
[quote name='Damp'
Kan du inte gå ner till närmaste tvbutik och be dom slå på en fotbollssmatch!
Antingen stör du dig eller inte :)
[/quote]

Tanken var lite att om tv:n i övrigt har god klass kan jag leva med att fotboll eller sport ser ut som skit. Blev främst oroad över den sista tidens negativa feedback i den här tråden. Det handlar om en del pengar trots allt och jag vill kunna glo på tv utan att hata apparaten och känna mig blåst.

Postad 29 oktober 2007 - 12:10

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Det är en grym tv. Fast kollar du mycket fotboll kanske det inte är rätt köp! Enligt mig :)

Postad 29 oktober 2007 - 23:32

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
min surrar på rätt bra...hör det tydligt på nån meters håll...särskilt när jag sitter vid datorn som är lite snett om tv'n...men hör allra oftast inget på 3,5 meters håll

Kör med Dni av...kan nån förklara vad dni är till för? Tycker min tv signal som är en antennkabel rätt i väggen ibland ser lite grådaskig ut...precis som det sitter ett filter i vägen framför bilden.

Postad 30 oktober 2007 - 00:56

Fimptobak
  • Fimptobak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det är en grym tv. Fast kollar du mycket fotboll kanske det inte är rätt köp! Enligt mig :wub:

Tackar! Det va det jag ville höra. :unsure: Då blir det till o köpa en.

Postad 30 oktober 2007 - 07:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

min surrar på rätt bra...hör det tydligt på nån meters håll...särskilt när jag sitter vid datorn som är lite snett om tv'n...men hör allra oftast inget på 3,5 meters håll

Kör med Dni av...kan nån förklara vad dni är till för? Tycker min tv signal som är en antennkabel rätt i väggen ibland ser lite grådaskig ut...precis som det sitter ett filter i vägen framför bilden.

DNi är väl en finess som ska förstärka antennsignalen om den är lite halvtaskig va...??

Edit: Passar på att gratulera mig själv till att ha gått från "Beroende" till "Veteran"....!! :wub:

<------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Redigerat av Unregistered36883, 30 oktober 2007 - 07:53.

Postad 30 oktober 2007 - 08:05

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Antar att ni pratar om Digital Natural Image engine (DNIe) :wub: :unsure:

Saxat från samsung

"Hög kontrast med perfekt skärpa. DNIe™ är en teknik som förstärker detaljer och kontraster oavsett bildkälla. Det ger en utmärkt bildupplevelse vid alla tillfällen.

Bifogad fil(er)

Postad 30 oktober 2007 - 10:35

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Japp... du har så rätt...! DNIe™ var det saken gällde..!!

Postad 30 oktober 2007 - 12:42

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Ahaa, så DNIe skapar en "studiolik bild"... precis som jag misstänkte. Svärtan blir mkt bättre med denna finess på, men det blir skuggor runt allting som rör sig...

Jag tycker TVn är jättebra! Surrandet hörs bara vid jätteljusa scener, som ex ett maximerat notepad...

/Henrik

Postad 30 oktober 2007 - 23:46

demi
  • demi
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Har en Q96 50" hemma på prov, är i stort sätt nöjd med det mesta! den slår min panasonic 42" pv60 på de flesta områden. Det jag stör mig mest på med denna tv är att ansiktsfärgen går åt det gröna hållet speciellt i skuggpartierna och det spelar ingen roll vilken bildkälla man andvänder. Visst blir det bättre med dvd"hdmi" men det grönaktiga finns fortfarande kvar, mycket störande!! Har försökt och joxa med innställningarna till och från men inte lyckats få bort det helt. Så till min fråga, är det någon här på forumet som upplever samma grönton i ansikterna och om så är fallet har ni lyckats elliminerat felet och i så fall hur?
Vet inte om jag är beredd att dras med detta "fel" det är en del slantar att lägga upp trotts allt!

Mvh demi

Postad 31 oktober 2007 - 12:41

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Har en Q96 50" hemma på prov, är i stort sätt nöjd med det mesta! den slår min panasonic 42" pv60 på de flesta områden. Det jag stör mig mest på med denna tv är att ansiktsfärgen går åt det gröna hållet speciellt i skuggpartierna och det spelar ingen roll vilken bildkälla man andvänder. Visst blir det bättre med dvd"hdmi" men det grönaktiga finns fortfarande kvar, mycket störande!! Har försökt och joxa med innställningarna till och från men inte lyckats få bort det helt. Så till min fråga, är det någon här på forumet som upplever samma grönton i ansikterna och om så är fallet har ni lyckats elliminerat felet och i så fall hur?
Vet inte om jag är beredd att dras med detta "fel" det är en del slantar att lägga upp trotts allt!

Mvh demi

Jag upplever samma gröna skuggpartier i ansikterna. Annars är jag grymt nöjd med Min Q97 50"

Postad 01 november 2007 - 03:51

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Jo, det är en av de saker man får leva med, men det går att minimera med hjälp av fininställningarna.

Postad 01 november 2007 - 09:48

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Jag har då inte sett, "tänkt" på det gröna!

Då har jag ändå hittat bra många andra fel ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.