Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 27 April 2011 - 11:57
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 April 2011 - 11:57.
Postad 27 April 2011 - 12:41
yeaah, vi väljer hellre ha nära tiderna det tar ta fram godkänna och testa ett läkemedel-perioder än att BARA tänka på ÖVERVÄGA(take into consideration) ge det vad folket velat ha från stort sett från första början.Nice. Tog bara 5 år att implementera in game/cross game chat
Jag ska tänka mig överväga skänka sälja allt jag har och ge pengarna till människor i 3:e världen och på mitt liv på gatan.
En tanke som begränsat mig till att försöka bidra med det jag kan med, som pengar och annat.
Snacka går ju, smöra också..betyder inte samma sak som genomföra det.
Redigerat av Dark_Vertigo, 27 April 2011 - 12:48.
Postad 27 April 2011 - 12:47
Postad 27 April 2011 - 13:31
vad svamlar du om? Testa att skriva in några "att", "har" och andra korta ord för att få ett bättre sammanhang.yeaah, vi väljer hellre ha nära tiderna det tar ta fram godkänna och testa ett läkemedel-perioder än att BARA tänka på ÖVERVÄGA(take into consideration) ge det vad folket velat ha från stort sett från första början.
Jag ska tänka mig överväga skänka sälja allt jag har och ge pengarna till människor i 3:e världen och på mitt liv på gatan.
En tanke som begränsat mig till att försöka bidra med det jag kan med, som pengar och annat.
Snacka går ju, smöra också..betyder inte samma sak som genomföra det.
Postad 28 April 2011 - 11:12
men nu om man skall leta upp en ny musik video så stoppas allt det blir tyst
var ju kanon på fest att kunna titta på musik videos o blädra runt & byta, men nu blir det tyst, så himmla tråkigt..
Postad 28 April 2011 - 14:48
en funktion som jag saknar som fanns förut men försvan efter någon fw uppgradering var att när man Tittade/lyssnade på musik videos som man lagt in på sin PS3:a eller hade på usb minne. då gick det att blädra bland musik videos medans dom spelades.
var ju kanon på fest att kunna titta på musik videos o blädra runt & byta, men nu blir det tyst, så himmla tråkigt..
Det går fortfarande,,bara en inställningsfråga
Postad 28 April 2011 - 15:01
Du måste ändra den där inställningen som väljer om ljudutdata ska vara 48kHz eller 44,1kHz.en funktion som jag saknar som fanns förut men försvan efter någon fw uppgradering var att när man Tittade/lyssnade på musik videos som man lagt in på sin PS3:a eller hade på usb minne. då gick det att blädra bland musik videos medans dom spelades.
Jag minns inte vilket värde man skulle ha, men pilla på den så ska du se att det börjar fungera igen...
Postad 28 April 2011 - 15:08
Postad 29 April 2011 - 00:21
Provade detta, det gäller bara musik när jag ändrade till 44.1 o trycker på ps knappen för att blädra bland låtarnaDu måste ändra den där inställningen som väljer om ljudutdata ska vara 48kHz eller 44,1kHz.
Jag minns inte vilket värde man skulle ha, men pilla på den så ska du se att det börjar fungera igen...
så frågar ps3:an om jag vill avbryta. med 48khz inställt så kan man bläddra bland låtarna.
det fungerade så med videos förut, men inte nu längre, det var ju det som var mitt önskemål att det kommer
tillbaks i senare firmware.
Postad 11 June 2011 - 07:56
"Earlier tonight we released an optional system software update (v3.65) for PlayStation 3," notes SCEA's Eric Lempel, director of PlayStation Network operations. "This new firmware improves the operating stability of some PS3 format software, and changes the XMB item SaveData Utility (minis) to [SaveData Utility(minis/PSP)]."
Postad 12 June 2011 - 00:04
Inget revolutionerande.
"Earlier tonight we released an optional system software update (v3.65) for PlayStation 3," notes SCEA's Eric Lempel, director of PlayStation Network operations. "This new firmware improves the operating stability of some PS3 format software, and changes the XMB item SaveData Utility (minis) to [SaveData Utility(minis/PSP)]."
Säkert en hel massa "bakom kulisserna" med som dom inte går ut officiellt med med tanke på hacker attacksen.
Postad 12 June 2011 - 08:36
Inget revolutionerande.
Som sagt, den är optional, så man behöver inte uppdatera om man inte vill.. Känns som dom väljer en softare linje för att inte alarmera och få folk att undra "Har ni blivit hackade igen?" =)
Postad 12 June 2011 - 10:16
Postad 23 June 2011 - 20:10
PS3 System Software Update (v3.66)
+ Posted by Eric Lempel // VP, Sony Network Entertainment
A new PS3 system software update, v3.66, will be released soon. With this minor update, system stability during use of PS3 format software and network services has been improved.
Postad 23 June 2011 - 20:35
Jag med, klart nu. Nu ska jag in i Killzone 3 mp med min kära jungle green kontroll jag fick med spelet. Det ska skjutas vilt3.66 ute nu, uppgraderade ikväll =)
Postad 10 August 2011 - 09:14

Hi everyone! As we are continuously working toward providing the best gaming and entertainment experience on PlayStation 3, I wanted to give you all a heads up on the following new features and changes coming with the next system software update (v.3.70).
To make things easier for PlayStation Plus subscribers, we’ve added the option to automate two existing features. The [Automatic Download] feature will now be called [Automatic Update] as a result of these new options.
A new auto upload function for online save data back-up will be added to make it easier to back-up your game save data. Under (Game), select the game for which you want to automatically upload saved data, and then press the Triangle button.
Also, Trophies will now sync automatically at the timing of Auto Download.
Automatic Update
A new recommendation function will be added that enables you to share your recommendations for PlayStation Store items, such as games and videos, with PlayStation Network friends. You will be able to send messages with a store link from the product pages within the PlayStation Store.
PlayStation Store Update
Due to the increase in video applications being offered on PS3, we are adding a new category on the XMB called TV/Video Services. This category will include video applications such as Netflix, Hulu PLUS, and VUDU.
You’ll be able to find and download all of the video applications available on PS3 directly from this new XMB category.
A folder labeled “My Channels” within this category will allow you to easily access your downloaded applications.
Any videos downloaded from the PlayStation store will continue to be placed in the existing Video category on the XMB
Two updates for all of you enjoying Blu-ray 3D movies on PS3:
3D support will now be available when accessing Java-based special features on Blu-Ray
DTS-HD MA, DTS-HD HR decoding/bit stream output (or lossless audio) will be supported while playing Blu-ray 3D movies.
3D digital photos in MPO format can now be viewed in 3D on the XMB and in the Photo Gallery app.
The 3.70 update will be available soon; additional details will be available after the firmware goes live here. Separately, there will also be a minor PSP system software update (v. 6.60) launching soon.
As always, let us know of any feedback in the comments below.
Postad 10 August 2011 - 09:48
Postad 10 August 2011 - 10:45
dags att de lägger lite krut på flashstödet i webläsaren.
ge oss nåt som funkar...
Postad 10 August 2011 - 11:17
bara att hoppas dom fixar den någon gång.
Postad 10 August 2011 - 14:51
3.70 vilket skit.
dags att de lägger lite krut på flashstödet i webläsaren.
ge oss nåt som funkar...
Det kan du nog glömma. Finns inte tillräckligt med minne i ps3 för att kunna köra en webläsare bra än mindre flash.
Postad 10 August 2011 - 21:05
Då blev PS3 en bra BluRay spelare igen.
Postad 23 September 2011 - 16:59
Någon som vet om det är några "nyheter"?
Postad 23 September 2011 - 17:17
The PlayStation®3 system software version 3.72 (with 3.70) update includes the following:
- (TV/Video Services) has been added as a category to the XMB™ (XrossMediaBar) menu. The (TV/Video Services) category is not displayed in the XMB™ menu when no services are used.
- You can now store new and recently updated saved data for PlayStation®3 format software in online storage automatically on a regular basis. This feature is exclusively for use by PlayStation®Plus members.
- New for 3.72: Playback quality during use of some PlayStation®3 format software has been improved.
- MPO (Multi-Picture format) files for 3D photos and multi-angle photos can now be displayed under Photo and in Photo Gallery.
- A feature has been added for sharing information about products in PlayStation®Store with your Friends. Select [Recommend] on the product page to send a message introducing the item to your Friends.
- 3D playback* of Blu-ray Java™ ("BD-J") content is now supported. You can now enjoy BD-J content recorded on Blu-ray 3D™ discs.
- DTS-HD audio output is now supported while playing Blu-ray 3D™ content*.
- Trophy information can now be synchronized with the server automatically on a regular basis. This feature is exclusively for use by PlayStation®Plus members.
Sen om det är annorlunda för sverige vet jag inte. Om man ska tolka det så verkar det bara vara en enda sak i denna update och det är att lösa en del problem med vissa speltitlar. Kanske dom råkade "patcha bort sig" sist och behövde fixa en korrigerign av detta... eller så är det anti-hack-patch rätt av
Redigerat av novaland, 23 September 2011 - 17:20.
Postad 30 November 2011 - 08:22
PS3 System Software Update (v.4.00)
A new system software update (v4.00) will be released this week. In preparation for the launch of PS Vitain Japan, this update will prepare the PS3 to serve as a content management device. It will allow users to copy their media content such as games, music, photos, and videos between PS Vita and PS3, back up PS Vita save data to your PS3 hard drive, and update the system software for your PS Vita system using the network features of your PS3.
Other changes to take effect with this update include:
PlayStation Plus members can now choose to enable or disable each automatic update featureNew PSN privacy settings for filtering friend requests and messages
- Game patches
- System software
- Recommended games and videos
- Sync trophy information
You can find more details at eu.playstation.com
http://blog.eu.plays...-update-v-4-00/
Postad 30 November 2011 - 09:09
Har i o f s inget med PS3 FW-update att göra men vad hände med att vi i Sverige skulle få Video Store?!?
Nej, fi fan Sony. Ni beter er som politiker.
Redigerat av BrittBastard, 30 November 2011 - 09:09.
Postad 30 November 2011 - 15:14
Sony är och har alltid varit grymma på att öppna käften, men när det kommer till kritan suger dom hårdare än en porrstjärna.
Postad 30 November 2011 - 15:47
Det behövs inga nya FW, ny HW är vad vi behöver.Tycker FW-updates bara blir sämre och sämre...
Har i o f s inget med PS3 FW-update att göra men vad hände med att vi i Sverige skulle få Video Store?!?
Nej, fi fan Sony. Ni beter er som politiker.
Video Store (Video Unlimited tidigare Qriocity) är sagt Q1 2012, senaste budet hört - men tror inte på det förräns jag ser det.
Music Unlimited var "spikat" till en norden-lansering 16/11 2011. Men det datumet kom och gick och inga nya bud...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 November 2011 - 15:50.
Postad 30 November 2011 - 18:42
vem ska man kontakta ?
Redigerat av andreassofus, 30 November 2011 - 18:42.
Postad 01 December 2011 - 07:45
Om den inte är äldre än 3år så bör garantin fungera.kul att konsolen gick sönder direkt efter uppdateringen
finns det någon garanti mot sånt?
vem ska man kontakta ?
Postad 01 December 2011 - 07:48
Postad 01 December 2011 - 07:59
Du har i alla fall reklamationsrätt i 3 år, om felet kan bevisas vara ursprungligt. Det finns ett gäng bra trådar på forumet om konsumenters rättigheter.
Det är o
Omöjligt att bevisa det så den garantin är värdelös enligt mig. Tyvärr
Postad 01 December 2011 - 08:11
Det är o
Omöjligt att bevisa det så den garantin är värdelös enligt mig. Tyvärr
Reklamera brukar inte vara några problem om hårdvaran går sönder. Min plasma fick långa streck över hela skärmen med döda och färgade pixlar strax innan den blev 3 år. Då var det inga problem att reklamera den. Det är klart värt ett försök i alla fall.
Postad 01 December 2011 - 08:17
Reklamera brukar inte vara några problem om hårdvaran går sönder. Min plasma fick långa streck över hela skärmen med döda och färgade pixlar strax innan den blev 3 år. Då var det inga problem att reklamera den. Det är klart värt ett försök i alla fall.
Precis, så länge felet inte kan anses vara pga felaktigt användande, vårdslöshet eller så tror jag att det kommer gå som ursprungligt. Men som sagt, läs på om rättigheter och hur andra gjort så står du mycket starkare i ett reklamationsärende. Lycka till!
Postad 01 December 2011 - 09:25
Jag återkommer senare
Postad 03 December 2011 - 14:02
Ser ju ljust ut för hur dom kommer att hantera PS VItan från PS3an... not.
Postad 08 February 2012 - 11:58
http://blog.eu.plays...-update-v-4-10/
Verkar vara minor, förbättringar för webbrowser'n, och auto timesync.
Postad 08 February 2012 - 20:35
Edit: DLNA verkar funka som innan, mitt fel...
Redigerat av FluBBa, 08 February 2012 - 22:32.
Postad 09 February 2012 - 09:26
svt play fungerar inte alls längre (vet inte om det är uppdateringens fel eller svt).
Det har tyvärr varit så ett tag. Jag stör mig otroligt mycket på det, så är det någon som på något sätt lyckats lösa det genom PMS eller annat, så får ni gärna hojta.
Redigerat av B8, 09 February 2012 - 09:26.
Postad 16 February 2012 - 10:26
+ Posted by Eric Lempel // VP, Sony Network Entertainment
Later tonight we’ll be releasing an optional system software update (v4.11) for PlayStation 3. This minor firmware improves certain aspects of system software, and is not mandatory to connect to PSN.
Again, this update is optional in the US and Canada, and can be downloaded by selecting System Update from the Setting column of the XMB.
Postad 16 February 2012 - 10:29
...improves certain aspects of system software...
Ok, då vet vi! Perfekt!
Postad 16 February 2012 - 10:48
Postad 17 February 2012 - 11:49
Upplevde ingen förbättring ang. detta.Hoppas denna fixar headsetets nya "egenskaper" så som att man hör sig själv och det vita bruset. Alternativt om de inte fixar det är väl att man får tillbaka pengarna då de gjort mitt headset i stort sett oanvändbart.?
Postad 17 February 2012 - 13:01
Nått brus hör inte jag... Ni menar väl inte det aphöga bruset som gör en hörselskadad så man måste slänga sig på förstärkaren för att stänga av ?
För det har jag haft från och till i ett år....
Redigerat av what17ever, 17 February 2012 - 13:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. 
1 bild
170 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?