* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 09 April 2008 - 19:47
Postad 09 April 2008 - 21:13
Hur är det när man kopplar Tvixen då kan man koppla den via hdmi till förstärkare och ta ut ljudet från hdmi? Har en Marantz SR7002!
Det ska funka hur bra som helst på 7002:an.
//BC
Postad 09 April 2008 - 21:57
Postad 09 April 2008 - 22:50
Kan man byta till en ny enhet i butik (webhallen) eller är det sagt att man ska gå genom Canman direkt för utbyte vid dessa fel? Alltid jobbigt att behöva skicka utrustning med post så jag skulle gärna vilja byta ut min till v2 i butik.
Postad 10 April 2008 - 04:02
På den här bilden https://www.minhembi...vix6500/mtv.jpg så ser man en stapel som som visar tiden på låten. Hur får man så? Är det med hjälp av gui builder?
Tryck på infoknappen när låten spelas.
Postad 10 April 2008 - 05:00
Du skall gå via Canman,du får en fraktsedel av dem så du behöver inte betala för frakt.Jag har problemet med att min klocka hela tiden nollställs.
Kan man byta till en ny enhet i butik (webhallen) eller är det sagt att man ska gå genom Canman direkt för utbyte vid dessa fel? Alltid jobbigt att behöva skicka utrustning med post så jag skulle gärna vilja byta ut min till v2 i butik.
http://canman.se/blog/2008-04-01.aspx
Redigerat av TheHulk, 10 April 2008 - 05:03.
Postad 10 April 2008 - 06:00
Någon som har koll på hur man enkelt kopplar upp sin Mac med OSX Leopard mot Tvixen?
Har samma fråga....
Postad 10 April 2008 - 06:39
Jag håller inte med om det.Du skall gå via Canman,du får en fraktsedel av dem så du behöver inte betala för frakt.
http://canman.se/blog/2008-04-01.aspx
Som jag ser det så är Canmans erbjudande om fraktsedel ett sätt att förenkla både för dem själva och kunden men - kunden har fortfarande sin affärsrelation med den butik där varan köpts.
Om man har en defekt produkt är det rimligt att man kan felanmäla den hos sin återförsäljare om man i stället vill det.
/Göran
Postad 10 April 2008 - 06:52
Gör det då.....och lycka till ,( ja, varför göra det enkelt när man kan göra det svårt)Jag håller inte med om det.
Som jag ser det så är Canmans erbjudande om fraktsedel ett sätt att förenkla både för dem själva och kunden men - kunden har fortfarande sin affärsrelation med den butik där varan köpts.
Om man har en defekt produkt är det rimligt att man kan felanmäla den hos sin återförsäljare om man i stället vill det.
/Göran
Redigerat av TheHulk, 10 April 2008 - 06:54.
Postad 10 April 2008 - 07:21
Jag har problemet med att min klocka hela tiden nollställs.
hej SilverBird. Som TheHulk redan informerat dig om kan du ta kontakt med oss direkt, skicka ett mail till [email protected] och beskriv felet samt uppge ditt namn, adress och spelarens serienummer. Vill du kan du självklart även ta kontakt med Webhallen, hur som helst kommer din spelare i slutändan att returneras till oss ändå
Postad 10 April 2008 - 07:24
Gör det då.....och lycka till ,( ja, varför göra det enkelt när man kan göra det svårt)
//BC
Postad 10 April 2008 - 13:04
// Klasseman
Postad 10 April 2008 - 13:14
Det tror jag inte vi kommer att ha tid med. Men de som vill ha sitt kollinummer kan skicka ett mail till [email protected] så kan dom säkert plocka fram det
Canman verkar ha tagit sig tid för detta. Jag fick precis ett mail (med kolli-id) om att min nya tvix är skickad. Detta utan att behöva fråga om det. Snyggt gjort.
Postad 10 April 2008 - 13:31
Nu är helgen räddad!!!
Redigerat av TheHulk, 10 April 2008 - 13:34.
Postad 10 April 2008 - 14:06
Någon som har koll på hur man enkelt kopplar upp sin Mac med OSX Leopard mot Tvixen?
Från mac till TViX:
* Anslut till smb server i finder
* Knappa in TViXens ip
* Både användarnamn och lösen är "tvixhd1"
Från TViX till pc:
* Skapa en användare som heter "tvixhd1" med samma lösenord "tvixhd1" (detta görs i kontrollpanelen)
* Högerklicka på den mapp du önskar dela ut, välj delning och säkerhet.
* Välj dela ut mappen med ett bra namn, klicka på behörigheter och tilldela användare tvixhd1 rättigheter för mappen du delar ut.
* Anslut till din pc genom att uppdatera nätverksinställningar i TViXen. Du skriver in datorns ipnummer och namnet blir då det namn du valde i din dator.
Från TViX till mac:
* Skapa en användare som heter "tvixhd1" med samma lösenord "tvixhd1" (detta görs i mac)
* Aktivera windowsutdelning (smb)
* Anslut till macen genom att uppdatera nätverksinställningar i TViXen. Du skriver in macens ipnummer och namnet ska vara tvixhd1.
* Användaren "tvixhd"s delade mapp är den som kommer dyka upp i TViXen som en nätverksdisk.
Du kan med PC även använda programmet NetShare som använder ett filöverföringsprotokoll kallat NFS som kan föra över filer snabbare till din TViX vilket är att rekommendera om du spelare upp mycket HD material.
Postad 10 April 2008 - 15:05
http://www.bresink.c...NFSManager.html
Postad 10 April 2008 - 15:21
Postad 10 April 2008 - 15:30
Skulle också vilja tacka Canman för den underbara supporten, kan inte vara roligt och haft så mycket problem med Tvixen men de har löst problema på ett utmärkt sätt. Jag är allt lite otålig och undrar om någon butik fått den "felfria" Tvix M-6500A än?
Tack för det vänliga orden
Postad 10 April 2008 - 16:05
Min Tvix streamar från min Mac Pro helt problemfritt över nätverket. Det enda jag gjort är att dela ut några kataloger via Samba... Detta finns under System Preferences > Sharing. Sedan behöver man lägga in IP-adress och utdelningsnamn i Tvixen, men det går fort.Någon som har koll på hur man enkelt kopplar upp sin Mac med OSX Leopard mot Tvixen?
Postad 10 April 2008 - 16:50
För dem som vill veta så levererades den med FW 1.1.44F.
Tack även för TWIXet.
/Bacardi
Postad 10 April 2008 - 17:01
Tack!
/Jonas
Postad 10 April 2008 - 17:06
Postad 10 April 2008 - 17:12
Postad 10 April 2008 - 17:19
Trevlig kväll!
Postad 10 April 2008 - 17:28
Hur illa kvickt måste man skicka in sin enhet? Kan man lugnt skicka in den efter helgen iom att man anmält att den skall byta och det finns en tingad till mig? Eller är risken då stor att man får vänta till nästa leverans? Kan tänka mig att det är en heeeel del som ska bytas...Vad roligt att se att så många fått sina nya enheter nu
Tack för all positiv feedback, det uppskattar vi verkligen. Vi kommer att fortsätta i samma anda!
Trevlig kväll!
Postad 10 April 2008 - 17:49
Hur illa kvickt måste man skicka in sin enhet? Kan man lugnt skicka in den efter helgen iom att man anmält att den skall byta och det finns en tingad till mig? Eller är risken då stor att man får vänta till nästa leverans? Kan tänka mig att det är en heeeel del som ska bytas...
Väntar du till nästa vecka bör det vara lugnt. Vi har fått in en ganska stabil leverans
Postad 10 April 2008 - 19:18
Testets dyraste spelare blir efter mycket funderande även testets vinnare, även om det är knappt. Trots buggarna och avsaknaden av extra funktionalitet går det inte att bortse från att detta är den spelare som vi helst skulle vilja behålla. När den fungerar är den helt enkelt i en klass för sig. Den är väldigt snabb, har ett snyggt gränssnitt och spelar upp allt vi ger den. Visst, den saknar bittorrent-klient eller möjlighet att titta på Youtube-klipp men handen på hjärtat - är inte det saker som vi ändå hellre gör på en separat dator?
http://www.sweclocke...p...051&page=23
Postad 10 April 2008 - 20:03
Grymt snabbt jobbat Canman! Fick precis en föravesering på mailen.
Tack!
/Jonas
Jag hade så bråttom att skicka väg paketet så jag kommer inte ihåg vilka uppgifter jag fyllde i, är det från dessa uppgifter posten meddelar en ang. föravesering?
längtar.........
Postad 10 April 2008 - 20:11
Postad 11 April 2008 - 08:47
TViX-fantaster, gläd er. TViX blir testvinnare - igen!
http://www.sweclocke...p...051&page=23
High Five på den !
Postad 11 April 2008 - 08:49
Troligtvis beställer jag en i början av nästa vecka eller nästkommande vecka, har kollat på inwarehouse,dustin,webhallen samt datorbutiken har dessa affärer den nya "versionen" som fungerar felfritt?
Det bör dom ha. Men bäst är att dubbelkolla med butiken innan, om det inte står klart och tydligt på deras hemsida att dom har de nya maskinerna.
Vi har skickat ut till i princip alla våra kunder den här veckan, så det bör inte finnas några tidigare enheter där ute under nästa vecka. Men som sagt, dubbelkolla
Postad 11 April 2008 - 12:18
Tack Canman för att ni räddade min helg,+4 grader imorrn och regn,perfekt filmväder...
Postad 11 April 2008 - 13:23
2008-04-11 12:10 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
![]()
Tack Canman för att ni räddade min helg,+4 grader imorrn och regn,perfekt filmväder...
Och en anann fick inte det, troligt måndag
Postad 11 April 2008 - 13:53
Postad 11 April 2008 - 14:25
Postad 11 April 2008 - 14:38
Det är kärlek det.Beställt en, men får vänta tills på måndag! Funderar ärligt på att åka 18 mil och hämta den själv... Innan 6...
Postad 11 April 2008 - 14:57
Postad 11 April 2008 - 15:13
Jobbar själv med försäljning och sådan här support får jag aldrig av mina leverantörer trots väsenligt större belopp än 4000:-.
Skickade in den i Tisdags och hämtade ut den idag på lunchen. Har iof inte testat den ännu men har inga tvivel ang. funktionaliteten på min kära TViX.
Fick tom med en Twix (aka Raider) i paketet. Snacka om kundsupport !!!!
Canman, ni är underbara !!!
Och nej, jag har inga kopplingar till Canman, bara en otroligt nöjd kund
/ Anders
Postad 11 April 2008 - 15:14
Hmm, att den har tappat alla inställningar verkar konstigt. Klockan däremot som går fel, stämmer överens med klockproblemet. Kontakta Canman för hur du ska gå tillväga för att få byta ut din enhet.Fan också.... slog på min tvix igår och då var klockan 02.34 am och år 2001 samt att alla inställnignar var borta, det vill säga ljud ut osv.... Var det det här ni mena? Behöver jag byta in den nu eller finns det nå fix?
Postad 11 April 2008 - 15:21
Hmm, att den har tappat alla inställningar verkar konstigt. Klockan däremot som går fel, stämmer överens med klockproblemet. Kontakta Canman för hur du ska gå tillväga för att få byta ut din enhet.
fan... det betyder att jag måste byta då
Postad 11 April 2008 - 16:33
Tänkte idag köpa en på alina systems i östersund, tror ni dom har fel version av den? Har läst lite i denna tråd och läst lite löst om att nya ska skickas ut osv...
Jag tog risken och köpte en endå, killen sa att de fått info om att alla ska bytas ut men han sa att ingen annan som köpt hade hört av sig om någe som helst problem. Får hoppas jag har tur då =)
Postad 11 April 2008 - 16:38
Uppdatering: Märkte nu att hårdisken låser sig inte i släden utan glider bara ut!. Nån som märkt samma fel?.
verkar som piggen som ska stoppa disken är för obefintlig så den inte klickar. Således blir den nog inte bra och transportera med hårddisken i.
Med den första värmeklock.Tvixen fungerade det. Jag kommer ihåg att det klickade tydligt och låste hårdisken stabilt. Jag provade även att skruva av och i hårddiskfästet en extra gång men utan resultat.
Ja, Canman jag sätter en mejl till Supporten.
Redigerat av ThePreToriaN, 11 April 2008 - 17:03.
Postad 11 April 2008 - 18:37
CANMAN, såg att nätsladden skiljer sig på de uppdaterade Tvixarna med en nån fastmonterad grå filter?. Vad har denna för uppgift?. Kanske bra och veta för dom som behöver en längre nätsladd.
Uppdatering: Märkte nu att hårdisken låser sig inte i släden utan glider bara ut!. Nån som märkt samma fel?.
verkar som piggen som ska stoppa disken är för obefintlig så den inte klickar. Således blir den nog inte bra och transportera med hårddisken i.
Med den första värmeklock.Tvixen fungerade det. Jag kommer ihåg att det klickade tydligt och låste hårdisken stabilt. Jag provade även att skruva av och i hårddiskfästet en extra gång men utan resultat.
Jag har samma problem med min hårddisk.
Otroligt skönt att ha fått sin tvix idag, man fick ett stort smil i ansiktet när man fick ett sms som sa att den låg och väntade på utlämningsstället :-)
Mycket bra jobbat Canman....Och tack för Tvixen(chockladet) som fanns i paketen :-)
Mvh
PontiacMan
Redigerat av PontiacMan, 11 April 2008 - 20:23.
Postad 11 April 2008 - 19:21
Vill med detta inlägg ge en STOR eloge till Canman som har skött detta exemplariskt !!!
Jobbar själv med försäljning och sådan här support får jag aldrig av mina leverantörer trots väsenligt större belopp än 4000:-.
Skickade in den i Tisdags och hämtade ut den idag på lunchen. Har iof inte testat den ännu men har inga tvivel ang. funktionaliteten på min kära TViX.
Fick tom med en Twix (aka Raider) i paketet. Snacka om kundsupport !!!!
Canman, ni är underbara !!!![]()
Och nej, jag har inga kopplingar till Canman, bara en otroligt nöjd kund![]()
/ Anders
Word
CANMAN, såg att nätsladden skiljer sig på de uppdaterade Tvixarna med en nån fastmonterad grå filter?. Vad har denna för uppgift?. Kanske bra och veta för dom som behöver en längre nätsladd.
Samma probs med släden men med tanke på hur sabla styv min sata-kabel var och att jag därmed hade fullt sjå att få igen luckan så lär inte min hårddisk röra sig någonstans, slädlås eller ej.
Postad 11 April 2008 - 19:56
Snart åker min nya fina tvix ut genom balkong dörren.
Jag var igår och hämtade utm in nya Tvix 6500 (bytte från min gamla som krånglade).
När jag nu försöker koppla in den får jag ingen bild.
Har pepprat på TV-Out knappen i en halvtimme och det händer nada! Använder HDMI.
Jag har provat plocka ut min HDD och provat men inget.
Snälla hjälp mig innan jag börjar gråta av frustration. Har jag Sveriges värtsa otur eller är jag utvecklingsstörd? I manualen står det "vänta tills du får upp EDID i displayen", inget sådant syns heller till...
Snabba svar belönas med stor tacksamhet.
Postad 11 April 2008 - 20:08
snälla hjälp mig!
Jag var igår och hämtade utm in nya Tvix 6500 (bytte från min gamla som krånglade).
Har pepprat på TV-Out knappen i en halvtimme och det händer nada! Använder HDMI.
Snälla hjälp mig innan jag börjar gråta av frustration. Har jag Sveriges värtsa otur eller är jag utvecklingsstörd? I manualen står det "vänta tills du får upp EDID i displayen", inget sådant syns heller till...
Önskar jag hade en åuberlösning till dig, men jag vet inte vad mer du kan testa än att starta den och växla mellan olika upplösningar med tvout knappen. Fungerar inte det vet jag inte vad du kan testa, oftast får man bild direkt när man kör med HDMI kabel...
Postad 11 April 2008 - 20:12
Postad 11 April 2008 - 20:15
Hej på dig!snälla hjälp mig!
Jag tror inte att du är utvecklingsstörd, så jag gissar på otur. Däremot har jag några frågor:
Har du några andra typer av kablar du kan testa med istället?
Kan du springa till grannen eller en kompis och se om det fungerar där?
Ser eller står det något alls på displayen på TViX:en?
Dum fråga men ändå - har du bytt TV-kanaler för att säkra att du verkilgen är på "TV Out" på TV:n eller något sånt?
Går det att ställa välja "HDMI" som ett "val" att kolla på TV:n? Har du i så fall valt det?
SATA-kabel sitter redan i TViX:en. Du behöver bara en disk. Jag rekommenderar ingen speciell. Samsung har grymt tysta diskar. Western Digital ger dig å andra sidan fem års garanti. Det är lite hugget som stucket. Jag har kört med hårddiskar från båda de tillverkarna och de fungerar kanon.Vilken hårddisk rekomenderar ni, hade tänkt mig mellan 500-1000gb samt behöver man köpa SATA kabel till isåfall vilken,längd?
Postad 11 April 2008 - 20:21
Jag sitter fortfarande och försöker.
Får ljud både via min digitala sladd och HDMI sladden. Har provat koppla in den gula (är det S-video eller vad det är också.
Provat med den ena och den andra och båda samtidigt (gul sladd och HDMI).
Tvixen funkar alltså bra (kan spela upp filmer och får ju ljud) men någon bild vill den inte producera.
Har gått in i setupen via displayen och konfigurerat in allt som det ska vara. Bild via HDMI, auto edit, 16:9 format osv men ingen bild.
Har jag gjort ett nedköp och bytt en disfunktionell klocka mot bild?
Hej på dig!
Jag tror inte att du är utvecklingsstörd, så jag gissar på otur. Däremot har jag några frågor:
Har du några andra typer av kablar du kan testa med istället?
Kan du springa till grannen eller en kompis och se om det fungerar där?
Ser eller står det något alls på displayen på TViX:en?
Dum fråga men ändå - har du bytt TV-kanaler för att säkra att du verkilgen är på "TV Out" på TV:n eller något sånt?
Går det att ställa välja "HDMI" som ett "val" att kolla på TV:n? Har du i så fall valt det?
Postad 11 April 2008 - 20:26
Det är verkligen skumt.Tack för svaren!
Jag sitter fortfarande och försöker.
Får ljud både via min digitala sladd och HDMI sladden. Har provat koppla in den gula (är det S-video eller vad det är också.
Provat med den ena och den andra och båda samtidigt (gul sladd och HDMI).
Tvixen funkar alltså bra (kan spela upp filmer och får ju ljud) men någon bild vill den inte producera.
Har gått in i setupen via displayen och konfigurerat in allt som det ska vara. Bild via HDMI, auto edit, 16:9 format osv men ingen bild.
Har jag gjort ett nedköp och bytt en disfunktionell klocka mot bild?
Fungerade den förra med exakt samma inställningar?
Är du säker på att det inte är något knas med din TV? Någon inställning där?
Om du har möjlighet, försök ta dig till en annan TV och se om det fungerar på den...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
6 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?