Panasonic Plasma 2013
4746 svar till detta ämne
Postad 26 juli 2013 - 09:18
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Det borde du kunna justera i xbmc
Stämmer fint, det är bara att gå till ljudinställningarna så kan man justera detta.
Postad 26 juli 2013 - 12:02
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Så tv kanalernas logotyper som sitter på samma ställe hela tiden är inget att bry sig om?
/Fredrik
Nää, inte på min GT60 iaf, haft TVn i 3 veckor och kollat vanligt TV med logga, 2:35 film, 4:3 TV och har inte någon tillstymmelse till IR. Kör THX läget med något förhöjd kontrast.
Postad 26 juli 2013 - 13:27
onkelfiskbil
-
onkelfiskbil
-
Rookie
-
7 inlägg
Stämmer fint, det är bara att gå till ljudinställningarna så kan man justera detta.
Tänkte att man kunde slippa behöva trixa med det varje gång man ser på film, alltid svårt att hitta det rätta ljudet.
Postad 26 juli 2013 - 14:07
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Nää, inte på min GT60 iaf, haft TVn i 3 veckor och kollat vanligt TV med logga, 2:35 film, 4:3 TV och har inte någon tillstymmelse till IR. Kör THX läget med något förhöjd kontrast.
Förhöjd kontrast över 50 som thx default är antagligen på tok för högt och du klipper bildinformation. Har kört både DVE och Spears & Munsils testskivor nu och kommit fram till att man aldrig kan/bör gå över 40 i kontrast när man utgår från THX cinema. DVEs mönster verkar rätt dåligt då det inte blir någon skillnad mellan 50-100 i kontrast på de ljusa staplarna så deras mönster verkar inte fungera bra på en 2013 års panasonic plasma. Däremot Spears funkar som de ska och där kan jag inte gå över 42 innan information börjar klippas i ett mörkt rum. Gissar att detta bör gälla GT60 liksom på min VT60. Ska testa Disneys wow skiva så småningom för att se om jag får samma resultat där. Men sen gillar vissa en annan sorts bild såklart
Redigerat av wesslan, 26 juli 2013 - 14:07.
Postad 26 juli 2013 - 14:30
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Har problem med min 55ST60Y, när jag spelar upp filmer via XBMC på min dator så får jag problem synkningen mellan ljud och bild. Finns det något jag kan göra för att komma ifrån problemet jobbigt som f*n
Jag antar att du har sync-problemen när du ska köra 24p-film. Tyvärr ett problem som XBMC dragits med i flera år och är en kombination av hårdvara och bildvisare. Problemet uppstår när man kör annat än 60hz. Tyvärr kan man slita sitt hår för att få ordning på detta. Jag har kört XBMC länge och sett problemet komma och gå mellan olika verskoner, alphor och betor. Just nu har jag en stabil version som inte ger mig några problem med syncen och har stannat där. Här kan du läsa en utav alla trådarna på XBMC:s forum angående detta: http://forum.xbmc.or...24p out of sync
Postad 26 juli 2013 - 14:44
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Men sen gillar vissa en annan sorts bild såklart 
Kör det för att få lite mer liv i bilden dagtid  En smart funktion på smart-tv skulle va att man via klock styrning kunde köra olika bild förval, typ mellan 8-18 körs Pro 1 och mellan 18-24 körs Pro 2, skulle ifs behöva justeras sommar och vinter.
Redigerat av ljudnisse, 26 juli 2013 - 14:49.
Postad 26 juli 2013 - 16:10
Isakksson
-
Isakksson
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag går i tankarna om att köpa en TX-P50ST60. Någon här som har en? Har lite svårt att hitta omdömen av vanliga konsumenter.
Postad 26 juli 2013 - 16:36
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Lite åsikter efter ett par dagars användande:
Vilken j*vla färgåtergivning denna TV har. Jämför med min Kuro G9, och just här drar Pannan iväg rejält.
Svärtan tänker jag inte uttala mig så mycket om förrän jag breakat in TV och gjort lite en kalibrering. Däremot imponerade inte svärtan på THX Cinemaläget, men lite småpill. Ett mörklagt rum, och TV:n sken ganska rejält i rummet till min förvåning.
Vertical Banding är ingen trevlig upplevelse på en TV i denna prisklass tyvärr. Inget jag var direkt van med att se från min Kuro. Men minns det såväl från min gamla PX70-plasma. Inte trevligt alls.
Fläktljudet tycker jag inte är någon fara alls. Detta är på 65" från ca 2,5 meters avstånd. Bara ett lugnt och hummande ljud.
Panelen är väldigt duktig på att reflektera minsta sakerna i rummet har jag märkt, detta gäller minsta lilla ljusglimt bakom en gardin eller vad som helst. Kanske bara är ovan eftersom panelen nu är så pass mycket större än min gamla 50".
Postad 27 juli 2013 - 12:13
Muukie
-
Muukie
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har ett litet problem och tänkte höra om någon har en lösning.
Streamar film och serier trådlöst till tv:n från min dator(windows 7, plex server) och det fungerar utmärkt förutom att när jag pausar en film/serie så startar den filmen/serien från början och det går inte heller att spola, varken framåt eller bakåt. Någon som vet varför?
Tacksam för svar!
Redigerat av Muukie, 27 juli 2013 - 12:14.
Postad 27 juli 2013 - 19:43
Unregistered14e4d67d
-
Unregistered14e4d67d
-
Rookie
-
8 inlägg
Vilken modell ska man satsa på när man mestadels spelar spel på tvn?
Har kikat lite men blir inte klok på allt. Såg en kille göra ett test med ST60 och den verkade ha hemskt dålig input lag.
Postad 27 juli 2013 - 22:54
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag köpte nyligen en P50st60 och har precis börjat kika på den. Jag har en Panasonic BDT500 Blu-Ray-spelare ansluten till den och jag har problem med att ljud och bild inte är i sync.
Jag har testat med tre olika filmer slumpvis utvalda (Mästerkatten på bränd DVD, Lost in Translation på köp-DVD och Avengers på Blu-Ray.)
Problemet jag tycker mig se är att bilden är före ljudet, så jag kan inte justera med hjälp av ljudfördröjning. Då blir det bara värre. När jag spelar samma filmer i min dator eller på min dotters bärbara DVD är det som det ska.
Någon som vet vad som är galet? Finns det något jag kan göra? Jag testade med att slå på GAME-mode, men det gjorde ingen skillnad.
Postad 27 juli 2013 - 23:43
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...Problemet jag tycker mig se är att bilden är före ljudet, så jag kan inte justera med hjälp av ljudfördröjning. Då blir det bara värre. När jag spelar samma filmer i min dator eller på min dotters bärbara DVD är det som det ska.
Någon som vet vad som är galet? Finns det något jag kan göra? Jag testade med att slå på GAME-mode, men det gjorde ingen skillnad.
Om bilden ligger före ljudet är möjligtvis bd-spelaren buggig, eller också kör du ljudet via tv:n till stärkaren eller nåt. Beskriv gärna hur du kopplat ihop grejorna.
Postad 28 juli 2013 - 00:31
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Vilken modell ska man satsa på när man mestadels spelar spel på tvn?
Har kikat lite men blir inte klok på allt. Såg en kille göra ett test med ST60 och den verkade ha hemskt dålig input lag.
Då du är i detta forum så gäller årets modeller: GT60 om 50 tum, VT60 om 55/65 tum eller ZT60 endast 60 tum om du vill lyxa till de. Men annars finns det ju nya LCD som är galet bra för just spelande.
Redigerat av wesslan, 28 juli 2013 - 00:32.
Postad 28 juli 2013 - 05:21
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Om bilden ligger före ljudet är möjligtvis bd-spelaren buggig, eller också kör du ljudet via tv:n till stärkaren eller nåt. Beskriv gärna hur du kopplat ihop grejorna.
Igår var första gången jag testade spelaren och jag provade både att ha ljudet med HDMI genom förstärkaren (Denon AVR-X2000) och med HDMI enbart till TV:n. Ingen skillnad. Det ska också sägas att jag körde med TV-ljudet, inte förstärkarens ljud. (Men gör det någon skillnad, i synnerhet när man kör med bilden genom förstärkaren?) Jag har precis flyttat och håller på och renoverar, så jag är inte helt i ordning med något än. Kanske blir det bättre när jag kopplat in högtalare och kör ut ljudet den vägen? (Hela grejen är ju f.ö. jättekonstig... det borde ju vara tvärtom, att ljudet är snabbare.)
Redigerat av Sveos, 28 juli 2013 - 06:20.
Postad 28 juli 2013 - 07:54
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Det är sällan bilden kommer före, som du säger. Har du kollat läppsynket ordentligt? Det kan ju finnas läppsynk både i stärkaren och i teven.
Postad 28 juli 2013 - 07:58
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag har kollat i spelaren och i förstärkaren och båda står på 0. Inte finns det väl i TV:n? Det kan ju vara jag som är nojig, men det blir sämre när jag höjer, så det är bilden om är före, om än inte med mycket.
Postad 28 juli 2013 - 08:11
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Du är nog bara nojig. Jag kan inte se hur tidsskillnaden i ljudet skulle öka med volymen. Men kolla tevens ljudkontroller. Det kan finnas massor av tramsiga inställningar i den som du kan slå av.
Postad 28 juli 2013 - 08:20
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Inte volymen, utan när jag höjer siffran för ljudfördröjning, menade jag.  Som sagt, när jag spelar filmerna på min dotters bärbara DVD eller på min PC ser det ut som det ska, men inte på TV:n...
Så fort jag kommit lite mer i ordning ska jag grotta ner mig lite mera i inställningarna, både vad gäller ljud och bild, men jag blev besviken på att jag så snabbt upptäckte att något inte stämde.
Redigerat av Sveos, 28 juli 2013 - 08:25.
Postad 28 juli 2013 - 08:27
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Det kommer säkert fixa sig. Att bli besviken på apparater är inget nytt.
Postad 28 juli 2013 - 14:56
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Din tv skall internt kompensera för delay i bildprocessingen, så om det blir osynk med spelaren direkt till tv:n är det dags att kolla om det finns ny firmware till bägge.
Prova med en annan spelare!
Postad 28 juli 2013 - 15:33
Isakksson
-
Isakksson
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nyss hemkommen med en P50ST60Y! Fick den för ~8500 kr så jag är nöjd.
Postad 28 juli 2013 - 15:35
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Nyss hemkommen med en P50ST60Y! Fick den för ~8500 kr så jag är nöjd. 
Vilken butik hade det priset eller var det via Mediamarks erbjudande?
Postad 28 juli 2013 - 15:52
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Ännu en gång har usa det riktigt trevligt för mindre kostnad än våra VT. Grym special när man köper 65 tums ZT60
5 year warranty
300 hour proper break-in
Perfectly painted solid matte black bezel with expert perfection
Full Quality Control (Assures no excess fan noise, no banding, no pixel defects and no other defects)
Perfectly calibrated by Kevin Miller or D-Nice for ISF Day, ISF Night, 3D and the THX Cinema mode in all 3 HDMI inputs
Personalized engraved back plate (optionally) with your name "Custom Built for --" and signed by the calibrator
Inside delivery and inspection is also included
Postad 28 juli 2013 - 16:48
Isakksson
-
Isakksson
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Vilken butik hade det priset eller var det via Mediamarks erbjudande?
Hade lite poäng hos Siba så de drog av ~700 kr.
Postad 28 juli 2013 - 17:00
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Hade lite poäng hos Siba så de drog av ~700 kr.
Ok, funderar lite på 50ST60 med. Provade två olika 50ST50 och båda surrade enormt mycket och hade problem med vertical banding. Har läst att årets modeller inte lider av vertical banding i alla fall. Buzzing däremot finns kvar, speciellt på ST- och GT-modellerna som är uppbyggda lite annorlunda jämfört med VT. Hur tycker du din verkar vara? Buzzar den mycket när det är ljusa bilder och är det väldigt tydligt 2-3m mitt framför TVn och att surrandet kommer uppe i vänstra överdelen av ramen? Hade tänkt vänta tills någon butik sänker till ca 8000:- innan jag beställer. Då många nu ligger på 9000:- är det uppenbart att det är det nya prisläget, så nu fattas det bara att en butik kör ett kampanjpris så att det känns som man får ett fyndpris vilket är viktigt!
Redigerat av altair4, 28 juli 2013 - 17:01.
Postad 28 juli 2013 - 18:37
Isakksson
-
Isakksson
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ok, funderar lite på 50ST60 med. Provade två olika 50ST50 och båda surrade enormt mycket och hade problem med vertical banding. Har läst att årets modeller inte lider av vertical banding i alla fall. Buzzing däremot finns kvar, speciellt på ST- och GT-modellerna som är uppbyggda lite annorlunda jämfört med VT. Hur tycker du din verkar vara? Buzzar den mycket när det är ljusa bilder och är det väldigt tydligt 2-3m mitt framför TVn och att surrandet kommer uppe i vänstra överdelen av ramen?
Hade tänkt vänta tills någon butik sänker till ca 8000:- innan jag beställer. Då många nu ligger på 9000:- är det uppenbart att det är det nya prisläget, så nu fattas det bara att en butik kör ett kampanjpris så att det känns som man får ett fyndpris vilket är viktigt! 
Har min precis framför sängen. Har inte märkt av något negativt med den under de 30 minuter som jag har testat den. Testade att spela lite Playstation 3. The Last of Us och inFamous 2. Märker inte av någon som helst inputlagg.
Postad 28 juli 2013 - 22:43
Unregistered8ed1a4b3
-
Unregistered8ed1a4b3
-
Användare
-
-
187 inlägg
Nu har jag bestämt mig för att köpa en P50ST60, min plan är att sätta upp tvn på väggen. Behöver inte ha någon tiltfunkion eller dylikt. Vad rekommenderar ni för fäste? Billigast möjligast föredras
Redigerat av Unregistered8ed1a4b3, 28 juli 2013 - 22:43.
Postad 29 juli 2013 - 09:23
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag har inte haft tid att pilla mera, men har min TV "auto lip sync" och kan det vara det som ställer till det på något sätt, att enheter kompenserar fel?
Postad 29 juli 2013 - 09:42
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Fråga, om man jämför en VT50 65" ( årsmodell 2012 ) och ST60 65". Har den "äldre" VT50 synbart bättre bild än den "nya" ST60? Och vad jag förstått av tidigare inlägg så är ST60 modellerna fläktlösa, stämmer detta?
/Lennart
Postad 29 juli 2013 - 09:55
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Fråga, om man jämför en VT50 65" ( årsmodell 2012 ) och ST60 65". Har den "äldre" VT50 synbart bättre bild än den "nya" ST60? Och vad jag förstått av tidigare inlägg så är ST60 modellerna fläktlösa, stämmer detta?
/Lennart
ST60 och VT50 har av vad jag läst istort sett lika bra bild. Men jag skulle lätt välja VT50 istället om de hade samma pris, då den har ett bättre filter och är byggd av högre kvalitet och inte har problem med buzzing. ST60 har inga fläktar.
Redigerat av altair4, 29 juli 2013 - 09:55.
Postad 29 juli 2013 - 12:08
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Jag har inte haft tid att pilla mera, men har min TV "auto lip sync" och kan det vara det som ställer till det på något sätt, att enheter kompenserar fel?
"Auto Lip Sync" är irrelevant eftersom du upplever problem även med spelaren kopplad direkt till tv:n och med ljudet från dess interna högtalare. Din tv funkar förmodligen som den skall om "vanliga tv-sändningar" låter ok. Delayen väljs internt för att stämma med "aktuell processing", dvs liten i game mode och större normalt. Varför inte följa de råd du redan fått (kolla firmware, byt spelare osv) istället för att ställa frågor som inte hjälper dig ett skvatt?
Redigerat av Unregistered277056c3, 29 juli 2013 - 12:13.
Postad 29 juli 2013 - 12:34
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
"Auto Lip Sync" är irrelevant eftersom du upplever problem även med spelaren kopplad direkt till tv:n och med ljudet från dess interna högtalare.
Din tv funkar förmodligen som den skall om "vanliga tv-sändningar" låter ok. Delayen väljs internt för att stämma med "aktuell processing", dvs liten i game mode och större normalt.
Varför inte följa de råd du redan fått (kolla firmware, byt spelare osv) istället för att ställa frågor som inte hjälper dig ett skvatt?
För att det inte finns någon ny firmware (i alla fall inte om jag letar på Panasonics hemsida). Det är väl bland det första man kollar när man installerar en ny produkt? Frågorna hjälper mig visst. Om inte annat för så att jag får mera förståelse för hur det fungerar. Jag har testat med en gammal DVD-spelare (Panasonic S52) också och det var samma sak där. Med "vanliga TV-sändningar" är det f.ö. analogt (comhem, utan digitalbox, i väntan på Viasatinstallation.)
Postad 29 juli 2013 - 12:41
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
För att det inte finns någon ny firmware (i alla fall inte om jag letar på Panasonics hemsida). Det är väl bland det första man kollar när man installerar en ny produkt? Frågorna hjälper mig visst. Om inte annat för så att jag får mera förståelse för hur det fungerar. Jag har testat med en gammal DVD-spelare (Panasonic S52) också och det var samma sak där.
Med "vanliga TV-sändningar" är det f.ö. analogt (comhem, utan digitalbox, i väntan på Viasatinstallation.)
Ok. Om din tv levererar osynkat ljud via hdmi (även scart osv?) oavsett inställning och källa så är det dags att reklamera eländet. Prova med fler externa källor och kontakta sen säljaren om/när du är säker på att felet är konsekvent.
Postad 29 juli 2013 - 12:47
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Ja, jag får väl göra det. Det kan ju vara så att jag har fel och det hoppas jag. Jag har tyvärr inte haft tid och möjlighet att kolla så mycket jag önskar. T.ex. har jag inte anslutit några högtalare till receivern än... :/
Postad 29 juli 2013 - 17:15
Muukie
-
Muukie
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Har ett litet problem och tänkte höra om någon har en lösning. Streamar film och serier trådlöst till tv:n från min dator(windows 7, plex server) och det fungerar utmärkt förutom att när jag pausar en film/serie så startar den filmen/serien från början och det går inte heller att spola, varken framåt eller bakåt. Någon som vet varför? Tacksam för svar!
Inte någon som streamar trådlöst till sin tv eller? Tänkte mest för att se om alla har det så här eller vad felet i så fall är..
Postad 29 juli 2013 - 22:01
Fizd
-
Fizd
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som kan förklara skillnaden mellan TX-50UT50Y och TX-50ST60Y, förutom 2500 > 2000 Hz och några smådetaljer som antalet hdmi input + wifi ?
Vad är det som gör att ST är värt ca. 3000 SEK extra?
Redigerat av Fizd, 29 juli 2013 - 22:03.
Postad 30 juli 2013 - 09:27
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Någon som kan förklara skillnaden mellan TX-50UT50Y och TX-50ST60Y, förutom 2500 > 2000 Hz och några smådetaljer som antalet hdmi input + wifi ?
Vad är det som gör att ST är värt ca. 3000 SEK extra?
Till att börja med så är UT50 från förra årets modellserie, sen så saknar den helt panelfilter för att minska reflektioner och förbättra kontrasten i ljusa rum. Kan man mörklägga rummet bra så presterar UT50 troligtvis den absoluta bästa bilden i förhållande till sitt pris jämfört med alla andra modeller i prisklassen. Men har man inte den möjligheten så är ST60 ett klart bättre alternativ och även överlag en bättre modell, möjligen med undantag för något högre input lag som dock bara är av vikt när man spelar t ex. snabba FPS-spel eller liknande.
Postad 30 juli 2013 - 10:12
Fizd
-
Fizd
-
Rookie
-
2 inlägg
Till att börja med så är UT50 från förra årets modellserie, sen så saknar den helt panelfilter för att minska reflektioner och förbättra kontrasten i ljusa rum. Kan man mörklägga rummet bra så presterar UT50 troligtvis den absoluta bästa bilden i förhållande till sitt pris jämfört med alla andra modeller i prisklassen. Men har man inte den möjligheten så är ST60 ett klart bättre alternativ och även överlag en bättre modell, möjligen med undantag för något högre input lag som dock bara är av vikt när man spelar t ex. snabba FPS-spel eller liknande.
Okej, tack för svaret! Låter som ett klokt köp, ST60 alltså.
Postad 30 juli 2013 - 10:18
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
UT50 lär även lida av vertical banding som istort sett alla Panasonics modeller 2012 hade mer eller mindre. Dock så syns det nästan bara vid helfärgade bakgrunder vid horisontella rörelser, men ser man mycket fotboll är det helt klart ett problem. ST60 är det säkrare kortet och är bättre på allt utom input lag och som nämnts även har ett AR filter.
Postad 30 juli 2013 - 10:30
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
UT50 lär även lida av vertical banding som istort sett alla Panasonics modeller 2012 hade mer eller mindre. Dock så syns det nästan bara vid helfärgade bakgrunder vid horisontella rörelser, men ser man mycket fotboll är det helt klart ett problem. ST60 är det säkrare kortet och är bättre på allt utom input lag och som nämnts även har ett AR filter.
Gaaah... vad menar du? Jag har tänkt se mycket fotboll och har köpt en st60 nyligen. Vad har jag att vänta mig. Är den sämre på fotboll än min förra TV, en 42" G20? (Som inte hade några problem alls i min värld.)
Postad 30 juli 2013 - 10:39
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Gaaah... vad menar du? Jag har tänkt se mycket fotboll och har köpt en st60 nyligen. Vad har jag att vänta mig. Är den sämre på fotboll än min förra TV, en 42" G20? (Som inte hade några problem alls i min värld.)
Han skriver om UT50 !
Postad 30 juli 2013 - 11:09
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Okej, tack för svaret! Låter som ett klokt köp, ST60 alltså.
Det är det, det stående tipset är dock att alltid köpa där man har öppet köp om man av någon anledning inte blir helt nöjd. På bl a. Elgiganten, Komplett/inwarehouse och netonnet går det bra att bara lämna tillbaka utan problem så länge man har kvar kartong osv.
Postad 30 juli 2013 - 16:04
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Han skriver om UT50 !
OK, men han skrev också: "...som istort sett alla Panasonics modeller 2012 hade mer eller mindre"
Postad 30 juli 2013 - 16:12
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
OK, men han skrev också: "...som istort sett alla Panasonics modeller 2012 hade mer eller mindre"
Vilken tur då att ST60 är 2013 års modell.
Postad 30 juli 2013 - 16:33
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Ok.
Om din tv levererar osynkat ljud via hdmi (även scart osv?) oavsett inställning och källa så är det dags att reklamera eländet.
Prova med fler externa källor och kontakta sen säljaren om/när du är säker på att felet är konsekvent.
Hej igen...  TV:n hittade faktiskt *host* en uppdatering och problemet blev lite mindre, men inte helt bra. Jag har nu också anslutit min Viasat-box och felet är detsamma där. På enstaka kanaler (sjuan och någon mer) är det bra, men på ex SVT1 släpar ljudet en aning. Jag antar att dessa kanaler är ur synk normalt sett och blir bra hos mig. Jag tänker returnera TV:n och köpa en annan. Löjlig som jag är kommer jag dock att köpa en 42" istället, men av samma modell, eftersom jag tycker att 50" är för stort och kanalerna ser utsmetade ut på mitt avstånd. Viasat Fotboll HD var exempelvis märkbart sämre än vad bilden var på min 42" G20 som jag hade förut. Annars måste väl en st60 vara bättre på allt än en tre år gammal modell som G20 är? Altair4: Okejrå.
Redigerat av Sveos, 30 juli 2013 - 16:34.
Postad 30 juli 2013 - 16:36
lagelalle
-
lagelalle
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag tänkte att köpa en ny tv och är lite inne på en Panasonic. Jag har dock ett par frågor innan jag bestämmer mig. Stämmer det att man måste ha två programkort för att spela in på en kanal och se på en annan (betalkanaler) på VT serien? Och varför är det så i sådan fall? På min gamla digitalbox som nyligen gick sönder behövde man endast ett kort för samma funktion (boxer). Det känns ju lite surt att behöva beställa två kort till en tv bara för själva inspelningfunktionen. Hur fungerar undertexter på tex mkv filer från usb, fungerar det?
Postad 30 juli 2013 - 18:01
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Hej igen... 
TV:n hittade faktiskt *host* en uppdatering och problemet blev lite mindre, men inte helt bra. Jag har nu också anslutit min Viasat-box och felet är detsamma där. På enstaka kanaler (sjuan och någon mer) är det bra, men på ex SVT1 släpar ljudet en aning. Jag antar att dessa kanaler är ur synk normalt sett och blir bra hos mig. Jag tänker returnera TV:n och köpa en annan. Löjlig som jag är kommer jag dock att köpa en 42" istället, men av samma modell, eftersom jag tycker att 50" är för stort och kanalerna ser utsmetade ut på mitt avstånd. Viasat Fotboll HD var exempelvis märkbart sämre än vad bilden var på min 42" G20 som jag hade förut.
Annars måste väl en st60 vara bättre på allt än en tre år gammal modell som G20 är?
Se där, en uppdatering som hjälpte, även om du fortfarande verkar ha vissa problem. Både programbolag och distributörer brukar iofs vara duktiga på att göra fel... Kalla mig paranoid, men en mindre storlek av samma modell lär ha precis samma problem, eller va? Såvida det inte var ett måndagsexemplar.  Byta till mindre tv hade jag själv inte gjort, och st60 är säkert inte "bättre på allt"...
Postad 30 juli 2013 - 18:09
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Fast det var märkligt. Det verkade inte finnas någon firmware alls om man sökte på Panasonic.se, men det fanns när TV:n letade själv.
Jo, det är jag lite rädd för, men samtidigt verkar ingen annan ha några problem här så därför borde det vara OK med en annan st60. Storleken har eg. inget alls med det här problemet att göra, utan är bara en ren trivsel-/möblemangsåtgärd.  42" räcker nog. Hade det funnits 46-or fortfarande hade det nog blivit en sådan, men det gör det ju inte (mer än en för dyr 46st32 hos Intropris).
Synd bara att prisskillnaden just nu inte är mer än 1000 kronor, så jag får ju inte igen särskilt mycket pengar. Köper jag istället en GT60 vet jag inte vad som blir annorlunda, mer än att det blir 2000 kronor dyrare istället.
Postad 30 juli 2013 - 18:13
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Fast det var märkligt. Det verkade inte finnas någon firmware alls om man sökte på Panasonic.se, men det fanns när TV:n letade själv.
Jo, det är jag lite rädd för, men samtidigt verkar ingen annan ha några problem här så därför borde det vara OK med en annan st60. Storleken har eg. inget alls med det här problemet att göra, utan är bara en ren trivsel-/möblemangsåtgärd. 42" räcker nog. Hade det funnits 46-or fortfarande hade det nog blivit en sådan, men det gör det ju inte (mer än en för dyr 46st32 hos Intropris).
Synd bara att prisskillnaden just nu inte är mer än 1000 kronor, så jag får ju inte igen särskilt mycket pengar. Köper jag istället en GT60 vet jag inte vad som blir annorlunda, mer än att det blir 2000 kronor dyrare istället.
Proshop hade nere 42" ST60 för 6500:- under en kort tid en dag. Det priset lär nog återkomma igen, men frågan är när.
Postad 30 juli 2013 - 19:40
Sveos
-
Sveos
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
OK, var det där? Jag såg dippen i prisgrafen. Synd att ingen v kedjorna som säljer den erbjuder prisgaranti, för den lär väl reas snart, som sagt. Huvudsaken är dock att jag får en TV som jag är nöjd med.
Vad, om något, kan en G20 -2010 vara bättre på än den här? Jag frågar mest eftersom jag verkligen var supernöjd med min G20 (och som jag förlorade i en separation).
Redigerat av Sveos, 30 juli 2013 - 21:26.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|