Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 20 november 2004 - 17:31

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
ZoomAir: Vad andra projektorer kostar i förhållande till HS50an bryr jag mig ärligt inte om. :P * no offence * Vet att marginalerna på Sony-projektorerna är relativt höga just nu. Sen om några av dessa företag har något "El-giganten-inköp" låter jag vara osagt, men bra låter det i alla fall. Xitra.de (som är billigast) har COD med UPS också och DÅ är det klappat och klart för min del. Frågan återstår om de levererar med UPS till sverige? Då kanske det faller med COD?? Både Finland och Danmark finns med, men inte sverige i listan. Skickar en förfrågan om detta till dem. Hoppas på det bästa. <_<

#152

Postad 20 november 2004 - 17:43

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
http://www.grosche.de/]Grosche[/URL]

Denna affär med Sony projjen för 1947,89 euro inklusive allt till dörren verkar ha cash on delivery det kunde jag välja i beställningsformuläret.de verkar ju riktigt seriösa också. man kunde ju även välja sverige som beställningsland så det verkar ju kanon..

Babelfirrat från deras leveransvillkor:

"Payment by cash on delivery This payment means are available for all our customers. The payment by cash on delivery is the simplest payment method, for which we compute a collection fee of 4 EURO. If you select this payment means with your order, you must pay the calculation total amount with the delivery of the supply (by UPS or post office) bar. A payment with credit card or cheque is not possible."

Varför blir alla så skeptiska över bra priser?

Det har ju visat sig i projektorbranschen att prissänkningar funkat riktigt bra för att bli framgångsrik.. det gäller ju att sälja stora volymer. Först då tjänar man massor på en produkt. den är ju ny och man hoppas att inte alltför många gjort en dålig affär och betalat dyra svenska pengar för sony Hs 50.

låter nästan som om en del tycker att denna produkt skulle vara roligare om den var dyrare.. för då kunde inte "alla" köpa den. men jag tycker att det känns skitkul!! <_<

#153

Postad 20 november 2004 - 17:52

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

ZoomAir: Vad andra projektorer kostar i förhållande till HS50an bryr jag mig ärligt inte om.  :P  * no offence * Vet att marginalerna på Sony-projektorerna är relativt höga just nu. Sen om några av dessa företag har något "El-giganten-inköp" låter jag vara osagt, men bra låter det i alla fall. Xitra.de (som är billigast) har COD med UPS också och DÅ är det klappat och klart för min del. Frågan återstår om de levererar med UPS till sverige? Då kanske det faller med COD?? Både Finland och Danmark finns med, men inte sverige i listan. Skickar en förfrågan om detta till dem. Hoppas på det bästa.  <_<

Peter.M men då så, då är det bara att tuta och köra <_< har nån av företagen COD så finns det ju inget att diskutera då får man bara vänta och se vad det blir för pris.

känns ju lite snopet att precis ha betalat in pengarna till pipro men får nån projjen för detta pris (ca 17000 sek hos Xitra.de) så är det bara till att ta ett till lån (CSN) och köpa hs50 också :( :D

Redigerat av ZoomAir, 20 november 2004 - 18:08.


#154

Postad 20 november 2004 - 18:49

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Fasen vad skööönt! COD gör ju att man inte behöver vara rädd för att bli blåst också. Båda av de billigaste företagen verkar vara riktigt seriösa också. Bra betyg från kunder osv. Att Grosche.de har med sverige som val i webbshoppen gör nog att jag väljer dem. Skiljer så lite mellan dem och Xitra.de. Hos xitra.de får man maila in beställningen då det bara finns "Deutchland" som val i listboxen hos dem. Kan beställa till andra länder med, men lite mer pyssel bara.

Nu ska här firas! Ska ut och bowla med jobbet och sänka några bira ikväll. Har ju helt plötsligt fått lite mer pengar att röra mig med! Skål på er! <_< Hörs imorgon!

#155

Postad 20 november 2004 - 19:31

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
WOW känslan är markant på HS50 mot de andra LCD, det känns som den bygger på en annan teknik mot dem. Kändes rent löjligt när man jämnförde dem i direkt konkurrens med hitachi TX100 som i sig är ungefär i klass med AE700.

#156

Postad 20 november 2004 - 19:55

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Ja jag såg Z3 och AE700 på CC proj-mässan i slutet av oktober och de imponerade tyvärr inte. (Inte vid senare titt heller.) Men HS-50 var verkligen bra!

Stämmer priserna så beställer jag en från Tyskland.

#157

Postad 20 november 2004 - 20:49

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
nja, jag var inte på cc mässan men t.ex. så har ju projector central jämfört alla dessa nya lcd projjar. och då sa dom inget om en JÄTTE stor skillnad och även om deras recentioner är ganska dåliga så borde dom väl ändå ha lite koll. så någon natt och dag skillnad tvivlar jag fortfarnade att det är för en som inte är insatt i projjar (detta är min första projje)

sedan så har folk jämför 700:an mot t.ex. benq 8700+ på avsforumet och dom tyckte inte att det var någon WOW skillnad benq:en var bättre men inte så mycket som man kan tro när man läser forum m.m.

jag hadde ju också läst massor med forum och recentioner och hadde uppfattningen om att en lcd skulle vara ganska så mycket sämre än en dlp och efter att ha demat några lcd samt dlp (i prisklassen 15-20k) så var jag lite förvånad att det inte var någon större skillnad. definitivt ingen "WOW vad är det för bild".

givetvis så uppfattas skillnader olika men jag märker t.ex. inte heller några jätte skillnader mellan en plasma på 30000 och en för 80000.

men stämmer detta pris kommer jag beställa hs50 också (har redan betalat min 700:a) så får jag se vad jag gör av den (700:an) <_<

Redigerat av ZoomAir, 20 november 2004 - 20:56.


#158

Postad 20 november 2004 - 22:35

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Jag har oxå beställt en proj (Z3) ifrån Pipro och nu dyker detta upp, det blir till att maila Patrik på Pipro och höra om det går att lösa på något vis. Lite konstigt är det ju att tex Pipro inte har bättre pris på HS50, man tycker ju att de olika Tyska internet affärerna borde ligga inom samma prisram <_<

#159

Postad 20 november 2004 - 22:36

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Jag har oxå beställt en proj (Z3) ifrån Pipro och nu dyker detta upp, det blir till att maila Patrik på Pipro och höra om det går att lösa på något vis. Lite konstigt är det ju att tex Pipro inte har bättre pris på HS50, man tycker ju att de olika Tyska internet affärerna borde ligga inom samma prisram  <_<

tjena octavia rs har du också betalat din eller

#160

Postad 20 november 2004 - 23:18

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Japp jag har betalt min, men så länge den inte är skickad ifrån Tyskland så borde det inte vara några problem att avbryta affären.
Annars så får man försöka fixa ett bra pris på HS 50 hos Pipro och ändra beställningen till en sådan istället.

Jag ska maila till Patrik på Pipro och kolla läget.

#161

Postad 20 november 2004 - 23:22

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Japp jag har betalt min, men så länge den inte är skickad ifrån Tyskland så borde det inte vara några problem att avbryta affären.
Annars så får man försöka fixa ett bra pris på HS 50 hos Pipro och ändra beställningen till en sådan istället.

Jag ska maila till Patrik på Pipro och kolla läget.

kanon jag har också betalt min och vill ju helst inte avboka då patrik varit väldigt bra på att svara på alla frågor man haft om projjar hit och dit. men men får man en hs50 för samma pris så tar jag givetvis den. att fixa ett bra pris hos pipro vet jag inte mycket om men jag tror inte att dom går ner till 20000 (-5000) och då den finns för ca 17000 inkl allt så spelar det ingen roll om pipro går ner till ca 22000 (om dom nu skulle göra det så är väl 22-23k rimligt att tro att dom går ner till)

jag skall också mejla patrik och fråga hur det ligger till, med skriv gärna om du får ett svar från patrik.

Redigerat av ZoomAir, 20 november 2004 - 23:24.


#162

Postad 21 november 2004 - 00:41

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Kom hem lite tidigare ikväll och passade på att beställa en HS50a från Grosche.de. Med alla avgifter samt COD med fraktförsäkring gick beställningen på 17 746 SEK. Några hundra hit och dit bryr jag mig inte om. Tycker detta var ett bra pris för vad man får samt fram till dörren. Då räknat med att euron står i 9.11 SEK. Fick bekräftelsemail av dem på en gång. Ser bra ut. Återstår att se hur det går. Återkommer om det. :P

Kan vänta några dagar extra för ett pris som detta. De ger "pengarna tillbaka-garanti" också om det skulle strula till sig, men det är ju COD. <_<

#163

Postad 21 november 2004 - 00:49

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Kom hem lite tidigare ikväll och passade på att beställa en HS50a från Grosche.de. Med alla avgifter samt COD med fraktförsäkring gick beställningen på 17 746 SEK. Några hundra hit och dit bryr jag mig inte om. Tycker detta var ett bra pris för vad man får samt fram till dörren. Då räknat med att euron står i 9.11 SEK. Fick bekräftelsemail av dem på en gång. Ser bra ut. Återstår att se hur det går. Återkommer om det. :P

Kan vänta några dagar extra för ett pris som detta. De ger "pengarna tillbaka-garanti" också om det skulle strula till sig, men det är ju COD.  <_<

helt otroligt pris peter

jag har mejlat patrik på pipro angående detta, då jag betalt min 700 och tar ju MYCKET hellre en hs50 för nästan samma pris så det blir nog en hs50 för mig också (återstår att se vad pipro säger dock) :( :D

även om detta pris inte stämmer är jag nu VÄLDIGT sugen på att t.o.m betala upp till 22000-25000 för hs50

jag började med en beställning på en tw10 den leveransen dröjde så jag avbeställde, sedan så gick jag upp till en 700:a och nu en hs50. att läsa på forum gör en PANK.

men jag tänkte nu när jag ändå betalar för en projje kan jag lika bra ta det "bästa" <_<

Redigerat av ZoomAir, 21 november 2004 - 00:50.


#164

Postad 21 november 2004 - 01:23

Lure
  • Lure
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Om det nu går att få HS50 för under 20k är det ju smått fantastiskt! Jag var och kollade på den igår och jag var mycket imponerad av bilden som HS50 presterade och det var out of the box utan tweak via HDMI och demad med en Pioneer 668 på en grå duk. (vet ej märke/modell på duken). Z3, 700, Tx100 samt infocus 4805 projektorer bleknade vid jämförelse och sonyn gjorde åttor runt dem!!! Det hade däremot varit intressant att se hur sonyn står sig mot tex benq8700+.

Vidare så var HS50:n ruskigt tyst! Stod precis under projjen och jag hörde inte fläkten för mina andetag överröstade den...

Nackdelen imo är designen! Ganska stor och ful men det kan man nog leva med. <_<

#165

Postad 21 november 2004 - 01:24

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
då jag inte orkar babelfisha eller kan tyska men tror jag fick till det rätt på beställningen från den tyska sidan..
Men så till min fråga, står det något om när dom kan leverera denna projje?
Eller när dom får in den på lager?

Mvh
Andreas

#166

Postad 21 november 2004 - 01:42

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Som bekant har en del återförsäljare betydligt lättare för att slå på löftestrumman än andra, för att sedan ha tusen ursäkter när beställningen väl är gjord. Vi försöker istället köra med korten på borden, och när vi inte vet så säger vi att vi inte vet. Vi har idag ett pris på 2799 EUR som är satt utifrån det pris vi fått från Sony, om det priset har ändrats när det väl finns några enheter att leverera, då kommer även vårt pris kundpris att ändras för att motsvara detta, fram till dess står det gamla priset fast.

Om man tänker på att HS50 enligt i princip alla är en vassare projektor än så väl Z3 som Ae700 och kombinerar det med det faktum att SONY alltid varit ett prestigemärke som ligger i den övre prisskalan, så tror jag nog att det finns all anledning att ta olika prisuppgifter med en stor nya salt. Om man dessutom tänker på att vi på PIPRO inte direkt är kända för att ha marknadens högsta priser så blir ekvationen än mer osannlik.

Summa summarum: Först när de första HS50 levereras så vet vi vad det slutgiltiga priset blev, fram till dess är det egentligen mest gissningar och spekulationer, vilket i och för sig kan vara spännande, men knappast något man ska gå allt för mycket efter.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

#167

Postad 21 november 2004 - 09:51

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Har även jag lagt en beställning på Grosche.de. Funderar dock på om jag gjort allt rätt. min slutsumma med frakt (UPS) o dyl blev ca 1948€, stämmer det?
Sen läste jag att fraktförsäkringen täcker 500€, stämmer det oxå?

#168

Postad 21 november 2004 - 10:12

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
sonyman: Japp! Det stämmer. Samma pris här, dvs 1948 euro. Utöver projens pris tillkommer:

Versankosten: 20,00
Transportversicherung: 5,72
Nachnahme: 16,00

COD kostade 20 euro om det var inom EU-länder. Tycker jag det kan vara värt.

#169

Postad 21 november 2004 - 10:38

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

sonyman: Japp! Det stämmer. Samma pris här, dvs 1948 euro. Utöver projens pris tillkommer:

Versankosten: 20,00
Transportversicherung: 5,72 
Nachnahme: 16,00

COD kostade 20 euro om det var inom EU-länder. Tycker jag det kan vara värt.

tjena Peter.M

jag har mejlat xitra för att se om dom leverar med COD till sverige, men jag tänkte även fråga de företag jag beställer den ifrån om dom åtminstånde kan ge mig ett garanti pris typ 2100 eur eller nått (om dom nu skulle höja priset), det kan dom kanske gå med på eller?

#170

Postad 21 november 2004 - 10:48

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Då denna tråden övergått HELT till snack om köp från tyskland tycker jag vi fortsätter snacket i denna tråd istället under "Butiker & Import". Tråkigt för dem som bara vill läsa info om HS50an menar jag. <_< Alla vi som vill prata "tysklandspriser" fortsätter i den tråden. Jag hänvisar dit för snack om tysklandspriser alltså.

ZoomAir: Höjer de priset utan att säga till har man ju rätt att dra sig ur affären.

#171

Postad 21 november 2004 - 10:54

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
HEHE <_<

vet någon när man kan väntas få en leverans på en hs50 (i europa) kan man vänta sig en hs50 innan jul om man beställer snart.

#172

Postad 21 november 2004 - 10:57

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Har vart utan proje i över en månad nu så en månad till är inga problem för mig. De flesta handlarna får den i början av december verkar det som. Får jag min innan julafton så blir jag nöjd. Nu lämnar vi Tyskland......bitte! :P

Är det någon som har exakta mått på hålen under denna projektor?? Har frågat det förut, men gör det igen nu. <_<

#173

Postad 21 november 2004 - 11:11

tuppen
  • tuppen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan 50 och 51?
På SONY verkar det bara finnas VPL-HS51.

#174

Postad 21 november 2004 - 11:14

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Får Ni hem den från Grosche.de med frakt och COD för ca 1.948€ så lyfter vi på hatten och säger grattis <_<

Groshe's köpvillkor [fritt översatt]:

"2. Price.

All prices, in our catalogs, offers and price lists are inclusive of cash payment prices in EURO and the at present valid value added tax. The prices apply with collection or dispatch with order over the Internetshop. Prices after personal consultation in the restaurant can deviate if necessary. All offers are not-binding and noncommittal. During price increase of ordered devices we catch up your agreement before job execution. Price reductions are passed on immediately to you. Verbal special agreements and deviations from our trading conditions require writing. This applies likewise to the renouncement of the requirements in form. Designs, illustrations, mass, weights or other performance data, in particular in folders, are obligatory only if this is agreed upon expressly in writing. Such data do not represent warranties of characteristics, also not if them standard data, as contain for example according to DIN".

Detta innebär väl att de kan höja priset innan de skickar orden som beställts till ett visst pris, eller är jag helt fel på det :P ?

Vet inte om man själv skall lägga in en order. Känns som om det kan bli strul med priser innan den väl skickas från Tyskland <_<

Redigerat av Unregisteredb28e6345, 21 november 2004 - 11:15.


#175

Postad 21 november 2004 - 11:15

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
tuppen: HS51an är "USA-versionen". Den har lite fler ingångar datamässigt kan man säga. Bl.a. USB-ingång. Sen följer det med programvara på CD-ROM till den för att ställa in färgerna via en dator. HS51an ser på pappret snäppet bättre ut faktiskt.

#176

Postad 21 november 2004 - 11:27

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
cyrus-the-virus: Det står ju i texten du skrivit, dvs att man kan dra sig ur om de höger priset. De måste meddela kunden om detta INNAN de gör något. Det står det med.

Back on topic nu! Tysklandstråden har ni HÄR. <_<

#177

Postad 21 november 2004 - 12:40

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Det blir intressant att höra omdömena när några här på forumet fått sina Hs 50 projjar. hoppas att denna produkt tar Lcd tekniken till de nya höjder som det utlovas!

Det vore ju super om denna teknik inte behöver stanna upp än (som alla experter tror) :)

#178

Postad 21 november 2004 - 12:45

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Själv är jag bara så orolig om denna konstanta dammproblem..
Jag hatar damm på panelerna och tänkte byta till en Benq8700 , men nu är ju HS 50 på g med ledshift mm...
Men dammet, vad kan man göra åt det. Är det bara o skruva isär projjen gång på gång o försöka blåsa med tryckluft. Och om man inte får bort allt damm då, skicka iväg den till Sony för rengörning eller hur gör man?

Har haft erfarenheter av att det inte gått att blåsa bort dammet, sen så kommer det ibland vätska ut tryckluftburkarna. :)

#179

Postad 21 november 2004 - 13:02

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Denna projektor har två inblåstunnlar bak verkar det som. Den ena tunneln blåser bort det ev. inkommande dammet mot chassit om jag förstått det hela rätt?

Sen skickas det med ett extra dammfilter i kartongen som Sony rekommenderar att man skall byta till efter ca 1000 timmars drift. Filtret ser ut som ett HEPA-filter så det går nog att göra rent till viss del också tror jag.

#180

Postad 21 november 2004 - 22:24

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Första rapporten från nån lyckas köpa en :

HS51 på avsforum

#181

Postad 21 november 2004 - 23:15

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Slog till o beställde en nyss bara hoppas att priset stämmer till slut
tack för all hjälp peter.m

#182

Postad 22 november 2004 - 09:12

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Undrar varför Sony har satt en Ethernet-kontakt på den Amerikanska HS51 men inte på den Europeiska HS50? (se bilder ur manualen på sidan 2 i tråden på AVSforum som Andersos länkade till)

Redigerat av Tomas L, 22 november 2004 - 09:13.


#183

Postad 22 november 2004 - 09:24

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
HS51 har både ethernet och usb kontakter. Verkar också som dom kan styra
projektorn från pc enligt bilderna här :

HS51 browser interface på denna sida

#184

Postad 22 november 2004 - 10:06

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Eftrsom jag inte direkt känner till denna proj och prissättning måste jag okunnigt fråga , hur kan det rimligt skilja så mycket i pris Sverige-Tyskland.

Vi pratar ju 12-13000 kr .

Om Tyskarna har marginaler på sitt pris, vilka marginaler finns då till återförsäljaren i Sverige.

Det verkar inte vara en sund marknad för projektorer .

#185

Postad 22 november 2004 - 10:18

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Biomax, det finns en tråd som är avsedd för import/prisfrågor, kolla högre upp i denna tråd!

HS51 har även USB, någon teori varför USB och Ethernet saknas på den Europeiska modellen? Den Europeiska lär ju (?) inte vara billigare i alla fall...

#186

Postad 22 november 2004 - 10:37

Unregisteredf0c463fe
  • Unregisteredf0c463fe
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hej
Har Sony lika mycket lensshift som Sanyo Z2/Z3 i vertikalled.

#187

Postad 22 november 2004 - 11:53

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Fick mail att man måste betala i förskott så att betala vid dörren stämmer inte

#188

Postad 22 november 2004 - 12:01

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Info om tysklandsköp hittar ni som sagt HÄR. Den tråden fylls på hela tiden allt eftersom information inkommer.

Vi håller oss till info och intryck om HS50an i denna tråden. :)

#189

Postad 23 november 2004 - 15:59

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Här är ett screenshot, lite suddigt pga långsam slutningstid. Men man får ju ett litet humm om hur svärta är.
http://www.avsforum....4179&fullpage=1

Skriver såhär i samma inlägg:
AFTER HAVING WATCHED THIS concert for about 20 minutes I have to say that this projector ABSOLUTLY ROCKS!!!!!!! In scenes when they panned the crowd you could still see tons of detail even though 90% of the image was VERY DARK

#190

Postad 25 november 2004 - 01:12

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Man kan ju också fråga sig vad, Sony har tänkt att ta betalt för lampan,
inte ovanligt med priser runt 6000 - 7000 för lampor till Sony projar.

Sedan uppger ju Sony 3000tim som maxtid för lampan, när t.e.x Panasonic stolterar med 5000tim. Men man ska nog som sagt inte tro allt för hårt på dessa angivna max timmar.

Någon som sett vad, ny lampa kostar till Sony HS50?

Undrar vilken dag piratlampor börjar dyka upp på marknaden, samt pris på dessa, känns inte så jätte roligt att skaffa proj när lamppriserna är så höga, sedan att det kommer bättre och bättre modeller ''extremt'' snabbt är inte heller så roligt. Har ännu inte funnit någon digital proj som duger bildkvalite's mässigt till mig, blek svärta och brist på djup är vad jag ser oss dagens digital projar, men utveckligen går ju framåt hela tilden så om några år så kommer säkert det dyka upp någon modell som duger, DLP tekniken börjar ju enligt vissa närma sig CRT, och Sony's top of the line modell Qualia 004 med XSRD teknik ska visst visa upp svärta och bilddjup i klass med en CRT, Så det bådar gott för framtiden, När bilden är i CRT-klass och lamporna kostar runt 1000 lappen, då slår jag till, än så länge så får min 36tummare från Panasonic duga,

Sony's svarta dukar, som filtrerar bort allt ströljus, och endast visar röda gröna och blå'a färger, verkar mycket lovande, detta tillsamans med adaptiv IRIS, kanske skulle få mig nöjd med bilden, men proj skulle endå falla bort p.g.a dom ''sviniga'' priser som tillverkarna tar för lamporna.

Så länge lamppriserna är som dom är, och bildkvalit'en är inte på långa vägar så hög som bildrör's tv, så tror jag att många har svårt att motivera köp av projektor.

Snart så ska det ju även börja dyka upp nya projar med Epson's nya D5 paneler som säger sig ha en kontrast på c.a 10,000:1, verkar mycket lovande.

Men denna Sony HS50 är ju bäst just nu, om det är LCD proj man vill ha.
Mycket trevligt pris i tyskland just nu också.

Lycka till med era projektor projekt alla proje beroende.

M.v.h Anders Djerv

#191

Postad 25 november 2004 - 09:52

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
En lampa till denna projektor är ganska dyr. Cirka 5000:- har jag hört ryktesvägen. Kanske kan göra ett "powerbuy" på lampor längre fram? Kan ju höras av om detta i så fall.

#192

Postad 25 november 2004 - 09:56

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Det är ju helt sjuka lamppriser, man tror nästan att man har en avsikt med dessa priser och det är att när den dagen kommer att man skall köpa en lampa för 5000 kr då är projen inte värd mycket eftersom man får en ny mycket bättre för 10000 kr.

Man vill alltså sälja nya projar i stället för lampor ! så måste det vara

#193

Postad 25 november 2004 - 10:02

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Priserna jag sett i USA indikerar $350 för en lampa, vilket inte är så blodigt.

#194

Postad 25 november 2004 - 10:47

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Det är faktiskt så att vissa butiker tar 5000kr för en lampa till plv-z1. Det går att köpa en lampa till halva priset om man köper på rätt ställe. Det är klart det går att hitta ett högt lamppris någonstans. Frågan är hur högt det lägsta lamppriset ligger. Pricejapan kan inte vara helt fel när det gäller lampor.

#195

Postad 25 november 2004 - 11:24

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
efter mycket velande fram och tillbaka (första projje köpare) så får det nog bli en hs50 ändå :D hoppas inte priset hamnar långt över 25000 i alla fall. men när kan man väntas ha en hs50 någon som vet ungefär, skulle vara kul att ha den innan jul eller åtminstånde i början på januari.

handlar det om veckor eller månader innan man får en leverans det verkar som att vissa butiker får in ett parti nu om nån vecka (typ grosche), jag beställer dock från pipro och det står "kommer snart" på deras hemsida så man får se.

Knaz jag tycker tvärtom det är nu jag kan motivera ett projektor köp, för ca 20000 så får man en 90" stor bild ;) med i mitt tycke fantastisk bildkvalitet. både jag och mina kompisar trodde bilden skule vara dålig innan vi demade en projje(första gången) men blev helt förvånande av den bild som vi såg (då var det bara en mt200) helt otroligt att man kan få en sådan stor och fantasitsk bild för en såpass liten kosnad (definitivt WOW). angående lampriserna så är dom givetvis skrattretande men lampgarantierna börjar bli bättre och bättre så jag är nöjd om lampan håller ca 1000 h(vilket är garanterat hos pipro t.ex.) sedan så är jag nog villig att betala en ca 4000 (eller kanske 2000 om man beställer från japan)för en lampa för att kolla på en 90" bild med grym biokänsla. så jag betalar mycket hellre 20000 för en projje än samma peng för en "bra" bildrörs tv eller plasma, men det är jag det :)

tackar alla för era synpunkter angående mina kanske dumma frågor om projjar hit och dit, detta forum är kanon för nån som inte haft en projje innan (dock så kan det vara dyrt att läsa på forumet då jag gick från en budget på 10000 till 25000 :P :P )

Redigerat av ZoomAir, 25 november 2004 - 16:31.


#196

Postad 25 november 2004 - 16:05

Isola
  • Isola
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Prova googla lite lamppriser till HS50:an i Europa.....

Jag hittade priser kring 300-400 Euro.
Vet inte hur väl dom stämmer, med tanke på de konstiga priserna på projektorn som cirkulerar.

#197

Postad 25 november 2004 - 16:51

Unregistereda50525fb
  • Unregistereda50525fb
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Finns billigt i England också: www.unbeatable.co.uk ca 20.000 kr, tyvärr levererar de inte utanför ön.

/ Noshest

#198

Postad 25 november 2004 - 16:55

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Finns billigt i England också: www.unbeatable.co.uk ca 20.000 kr, tyvärr levererar de inte utanför ön.

/ Noshest

det är inte lampan du snackar om nu va ;)

#199

Postad 25 november 2004 - 17:00

Unregistereda50525fb
  • Unregistereda50525fb
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Sorry för förvirrat inlägg mitt i lampdebatten, men det skulle kunna vara sant med de svenska priserna ;)

/Noshest

#200

Postad 25 november 2004 - 17:32

Stuffy
  • Stuffy
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har den anlänt till hembion! Är man först i Sverige kanske? Nu är den här iaf, har precis hämtat den! Bifogad bild

Bifogad fil(er)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.