Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 06 december 2012 - 13:53

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Okej, samman fattningen är alltså då om jag tolkat Biomax och andra här.. att 2D så är w1070 en "Killer" i prisklassen och 3D så presterar alltså Epsons billigare typ tw5900, snäppet bättre, Eller...?
Har själv test kört en tw6000 hemma och vart inte nöjd med 2D på det ex..

Men för den ringa pengen som den kostar så borde det bara en kanon projje? Jag menar nu jämförs den mot en 3 gånger så dyr projje...(tw9000)

Sitter själv med en tw3200 som jag e nöjd med men "uppgradrings Jävulen"..börjar poppa upp :)
Menar om man kan få bättre bild (svärta framförallt) för ringa 8000:- och oxå 3D på köpet :wub: Så ligger denna kanske hos mig innom snar framtid!

#152

Postad 06 december 2012 - 15:25

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Den finns för 6650kr inkl. frakt från Tyskland för de som vill spara en slant. Butikerna finns på prisjakt när man klickar på internationellt.
Beställde en själv från comtech. De skickade den igår med dhl och jag borde ha den imorgon.

#153

Postad 06 december 2012 - 16:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okej, samman fattningen är alltså då om jag tolkat Biomax och andra här.. att 2D så är w1070 en "Killer" i prisklassen och 3D så presterar alltså Epsons billigare typ tw5900, snäppet bättre, Eller...?
Har själv test kört en tw6000 hemma och vart inte nöjd med 2D på det ex..

Men för den ringa pengen som den kostar så borde det bara en kanon projje? Jag menar nu jämförs den mot en 3 gånger så dyr projje...(tw9000)

Sitter själv med en tw3200 som jag e nöjd med men "uppgradrings Jävulen"..börjar poppa upp :)
Menar om man kan få bättre bild (svärta framförallt) för ringa 8000:- och oxå 3D på köpet :wub: Så ligger denna kanske hos mig innom snar framtid!

du kan nog inte jämföra den med en tw9000 bildmässigt svärtan är mycket sämre på 1070an känns grå jämförelsevis men för de pengarna är 1070an bra...

#154

Postad 06 december 2012 - 21:20

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

du kan nog inte jämföra den med en tw9000 bildmässigt svärtan är mycket sämre på 1070an känns grå jämförelsevis men för de pengarna är 1070an bra...

Nej jag gör inte detta heller! men andra i tråden har gjort detta, därav min fråga!

Tweeker skrev: Jämfört med Epsonen som jag betalade nästan 28 000 kr för så tycker jag att färgerna är lika fina, skärpan och svärtan är bättre fast det kan ju vara subjektivt, men jag tror inte Epsonen är 20 000 kr bättre.

#155

Postad 06 december 2012 - 22:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Allt är ju relativt .

#156

Postad 06 december 2012 - 22:21

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Sen är det ju rummet som är med o bestämmer svärtan med! Internt ljus och externt! tweeker har ju ett rätt ljust rum så då blir svärtan lite lidande av det! En projektor kan ju inte uppvisa svärta själv. Det är en kombination mellan projektor, duk och rummet.

#157

Postad 06 december 2012 - 23:12

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Sen är det ju rummet som är med o bestämmer svärtan med! Internt ljus och externt! tweeker har ju ett rätt ljust rum så då blir svärtan lite lidande av det! En projektor kan ju inte uppvisa svärta själv. Det är en kombination mellan projektor, duk och rummet.

Självklart håller med till hundra% men tror att tweeker har haft samma miljö när han lämnat dessa omdömen!

#158

Postad 06 december 2012 - 23:14

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Jo det har han nog. Men ett bra rum avslöjar brister på en projektor! Därav skrev jag som jag gjorde :)

Verkar dock vara en bra projektor för pengarna.

Redigerat av film-fanatiker, 06 december 2012 - 23:21.


#159

Postad 07 december 2012 - 00:44

glamaholic_se
  • glamaholic_se
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det där ISF är för nånting och om det är någon ide att pilla i det? tydligen är funktionen låst och endast kan låsas upp av någon som är auktoriserad ISF kalibrerare? stämmer detta?

#160

Postad 07 december 2012 - 08:00

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
ISF...Det är en standad och kalibreingsmetod, läs mera : http://www.imagingsc...e.com/about.php

#161

Postad 07 december 2012 - 08:04

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

ISF...Det är en standad och kalibreingsmetod, läs mera : http://www.imagingsc...e.com/about.php
Och den meny kommer man bara åt som akturiserad ISF... men det är ju bara en kod så den vore fint om man fick tag på :)



#162

Postad 07 december 2012 - 13:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Utan kalibrerings utrustning är isf menyn rätt meningslös....

#163

Postad 07 december 2012 - 13:51

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Utan kalibrerings utrustning är isf menyn rätt meningslös....


Jepp.. men inte ens en enklare DVE kalibreing verkar inte gå att göra på denna utan att komma åt dessa menyer om jag tolkat Tweekers svar från Benq: Fått svar från BenQ om att färg och färgton bara går att ändra om man kör VGA, mycket mystiskt, tycker väl att det kunde vara en möjlighet även om man kör HDMI.
Eller?

#164

Postad 07 december 2012 - 17:01

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Om det är samma som på w7000 så läste jag att när man står vid isf password så ska man slå upp,ned,upp,ned,vänster,höger på fjärren för att komma in i isf-läget om jag kom ihåg rätt.

Man bör vara försiktig med att ratta där om man inte vet vad man gör då många inställningar kräver kunskap och mätinstrument så pilla på egen risk om detta också funkar på w1070.

#165

Postad 07 december 2012 - 21:37

glamaholic_se
  • glamaholic_se
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som är känslig för regnbågseffekten och kollat hur W1070 är? Är själv intresserad av denna men är så fruktansvärt känslig mot regnbågarna och får ruskigt ont i huvudet. Så läste jag någonstans att W1070 har 6 färgsegment (RGBRGB) vilket är bättre för oss som är känsliga än med bara 3 (RGB) färgsegment. Läste också någonstans att färghjulet har ett spin på 6x, kan det stämma? 1x Spin = 60 RPS, vilket skulle betyda att 6x spin med RGBRGB blir 180 RPS. Om detta stämmer så är det ju skitbra men det låter för bra för att vara sant. :)

Någon som vet exakt hur många Hz (så många gånger som man ser grundfärgerna, ju högre Hz desto bättre) och vilken RPS (varv per sekund, ju högre desto bättre) färghjulet har? har letat typ överallt men hittar inget.

#166

Postad 08 december 2012 - 00:11

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Precis kollat på Avatar 3D, kan inte säga att det är så stora skillnader i upplevelse jämfört med min återlämnade TW9000.

Djupet fanns där och efter lite mer inställningar av bilden kan det säkert bli en ännu bättre upplevelse.

Jag har inga problem med RBE, man slipper crosstalkproblemet med Epsonen och svärtan är enligt mig inte långt efter Epsonen.

Man kan ju även köpa 3D-glasögon som har både högre kontrast och som är snabbare, det kan kanske förbättra upplevelsen i 3D.

Alla upplevelser är ju "In the eye of the beholder", vi har olika syn på hur en bild skall upplevas.

Man kanske skulle satsa på en ISF-kalibrering för att få ut det bästa ur projjen?

#167

Postad 08 december 2012 - 13:00

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Precis kollat på Avatar 3D, kan inte säga att det är så stora skillnader i upplevelse jämfört med min återlämnade TW9000.

Djupet fanns där och efter lite mer inställningar av bilden kan det säkert bli en ännu bättre upplevelse.

Jag har inga problem med RBE, man slipper crosstalkproblemet med Epsonen och svärtan är enligt mig inte långt efter Epsonen.

Man kan ju även köpa 3D-glasögon som har både högre kontrast och som är snabbare, det kan kanske förbättra upplevelsen i 3D.

Alla upplevelser är ju "In the eye of the beholder", vi har olika syn på hur en bild skall upplevas.

Man kanske skulle satsa på en ISF-kalibrering för att få ut det bästa ur projjen?

Låter riktigt bra..Tweeker! (tackar för omdömet)

Skumma lite i manualen angånde färgjustering. o.s.v

Blev inte riktigt klok på detta du skrev om färginställningarna? Var de de ej möjliga att justera om du mata den via HDMI?
Eller var det endast när du hade HDMI och 3D läge på projjen, som de ej var möjligt att justera färg m.m?

Önskvärt är ju att kunna göra en enklare kalibrering via tex DVE..

#168

Postad 11 december 2012 - 20:44

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
2D bilden slår epsons billigare modeller? Någon som kan bekräfta detta?

Någon mer som testat denna projektor? Låter för bra för att vara sant.

#169

Postad 14 december 2012 - 09:35

roblj689
  • roblj689
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Nån som har tips på nedrullbar duk till denna projektor?

#170

Postad 14 december 2012 - 09:58

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag har ägt W1200 och den är i mitt tycke en mycket sämre projektor än till exempel Epson TW3200. Otroligt svår att kalibrera en hygglig bild och väldigt orolig bild.

#171

Postad 15 december 2012 - 11:47

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Jag har ägt W1200 och den är i mitt tycke en mycket sämre projektor än till exempel Epson TW3200. Otroligt svår att kalibrera en hygglig bild och väldigt orolig bild.


Nu pratar vi om nya modellen 1070

#172

Postad 15 december 2012 - 15:50

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Direkt ur kartongen. Inget större test dock.

http://www.projector...ojector-review/

Redigerat av Unregisteredff8970c5, 15 december 2012 - 15:52.


#173

Postad 16 december 2012 - 11:58

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Ni som har problem med ljudnivåerna - har ni testat detta?

BenQ W1070 - Turning down the noise
After another quick adjustment we also managed to greatly improve another one of our initial issues with the BenQ W1070's pictures: their rather high noise levels. Past experience suggested this could be an artefact of the projector's Brilliant Colour option, and lo and behold, as soon as we turned the feature off noise levels dropped considerably, leaving images less affected by fizzing and colour sparkles.

Yes, turning off Brilliant Colour means the image's colour saturations take a slight hit too, but actually for us this results in colours looking more natural and even-handed.

With our initial black level and noise issues largely resolved, we were suddenly able to appreciate just how much better the W1070's pictures are than they've any right to be for under £700.


#174

Postad 16 december 2012 - 19:24

Holmtopia
  • Holmtopia
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ni som har problem med ljudnivåerna - har ni testat detta?

BenQ W1070 - Turning down the noise
After another quick adjustment we also managed to greatly improve another one of our initial issues with the BenQ W1070's pictures: their rather high noise levels. Past experience suggested this could be an artefact of the projector's Brilliant Colour option, and lo and behold, as soon as we turned the feature off noise levels dropped considerably, leaving images less affected by fizzing and colour sparkles.

Yes, turning off Brilliant Colour means the image's colour saturations take a slight hit too, but actually for us this results in colours looking more natural and even-handed.

With our initial black level and noise issues largely resolved, we were suddenly able to appreciate just how much better the W1070's pictures are than they've any right to be for under £700.


Gäller inte det där "noise" som i "brus"? Så tolkar jag det iaf, det känns för mig som att det mer rör skärpa i bilden än ljudnivåer.

#175

Postad 16 december 2012 - 20:00

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Gäller inte det där "noise" som i "brus"? Så tolkar jag det iaf, det känns för mig som att det mer rör skärpa i bilden än ljudnivåer.


Haha fyfan vad blåst jag är. Tror jag intalade mig själv i hopp om att de rapporterade "höga ljudnivåerna" skulle vara ett minne blott innan jag själv inhandlade projen ;)

Ni som äger en; Vad betalade ni för den? Hur står den sig i en omgivning med ljusa väggar? Finns det något annat alternativ som skulle vara mer bang for the buck?

Har tittat på alla tyska butiker som säljer för 6571:- men ingen har den i lager. Dör lite inombords..

#176

Postad 16 december 2012 - 21:20

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

Haha fyfan vad blåst jag är. Tror jag intalade mig själv i hopp om att de rapporterade "höga ljudnivåerna" skulle vara ett minne blott innan jag själv inhandlade projen ;)

Ni som äger en; Vad betalade ni för den? Hur står den sig i en omgivning med ljusa väggar? Finns det något annat alternativ som skulle vara mer bang for the buck?

Har tittat på alla tyska butiker som säljer för 6571:- men ingen har den i lager. Dör lite inombords..


Köpte den för 6650kr från Tyskland. Har bara kört den mot en vägg utan duk men bilden är kanon även med ljuset tänt. Visst, svärtan blir lidande(går ju inte att skapa svart) men det funkar. Stör mig inte alls på ljudet. Ett lågt hummande bara. Datorn som jag spelar från låter mer.

#177

Postad 16 december 2012 - 21:21

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Köpte den för 6650kr från Tyskland. Har bara kört den mot en vägg utan duk men bilden är kanon även med ljuset tänt. Visst, svärtan blir lidande(går ju inte att skapa svart) men det funkar. Stör mig inte alls på ljudet. Ett lågt hummande bara. Datorn som jag spelar från låter mer.


Åh, önskar att jag också hade hunnit lägga en beställning innan den tog slut överallt.. Kommer också projicera mot en vägg med ljusa inslag.
Hur pass dålig blir svärtan? Har tidigare haft en LG Plasma som verkligen visade grått istället för svart i mörka scener vilket fick mig att sälja den..
Har du testat 3D? Ämnar att ta spelriggen och lira 3D Vision.
Fapfapfap

#178

Postad 16 december 2012 - 21:58

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Alltså, med ljuset släkt så är de mörka partierna i princip helt svarta. Väggarna är gulvita så förutsättningarna är inte direkt optimala heller. Med en duk med negativ gain så tror jag att det blir nästintill perfekt.

#179

Postad 17 december 2012 - 15:36

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Jag köpte denna projektor nu i helgen tillsammans med en 104" ramspänd Kingpinduk. Några snabba reflektioner (observera att detta är min första projektor och jag har knappt ägnat någon tid att justera inställningar):

- Fantastiskt bild! Ljusstark men ändå väldigt duktigt på mörka partier
- 104" på lite mindre än tre meters avstånd
- Fläkten låter, men inte störande. Ljudet från min HTPC överröstar trots att jag sitter nästan under projektorn.
- Inte testat 3D ännu. Har någon tips om vilka glasögon som gäller?
- Liten och nätt, väger väldigt lite

#180

Postad 17 december 2012 - 21:37

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
20 millisekunder i genomsnitt: http://www.projector...0.html#more-618

#181

Postad 19 december 2012 - 21:21

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Nån som köpt glasögon till den. Blev lite fundersam på vilka man ska välja. Benq har 2 modeller. Den nyare är uppladdningsbara MEN de verkar ha sämre responstid samt kontrast. Se själva:
http://benq.se/products/comparison.cfm

Vilka skulle ni valt?

Är inne på att beställa både proj o glasögon fr Tyskland. Blir nästan 1500-2000 billigare. Värt det? Hur funkar garantiärenden isf? Tacksam för svar på dessa frågor samt respons på brillorna.

#182

Postad 19 december 2012 - 21:56

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen på W1070. Sitter idag med en Infocus X9, är osäker på hur stor skillnad det kommer bli.
Har ingen möjlighet till demo, är uppgraderingen värt? Kommer det bli betydlig förbättring, kommer jag se klar skillnad?

#183

Postad 20 december 2012 - 00:39

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Vilket sammanträffande nho1. Sitter med samma proj x9 o funderar likadant. Tror det är värt det.

Btw så har jag hittat den nu till ett riktigt bra pris från pålitlig butik i Tyskland. Projektorn+2 par glasögon skulle gå loss på 7900:- tror det var med frakt men osäker. Men hur blir det med garantin? Kan jag lämna in den på auktoriserad Benq verkstad/återförsäljare här i Sverige om det blir problem?

Ingen ännu som vet nåt om glasögonen jag postade tidigare? De laddningsbara borde vara smidigare att sköta och bära men rent tekniskt ngt sämre. Frågan är om man märker skillnad på 2 och 1,7 millisekunder samt ngt sämre kontrast? Vet inte vilka som är nyast men känns som att de laddningsbara ändå borde vara det. Snyggare dessutom.

Redigerat av PNorth6, 20 december 2012 - 00:41.


#184

Postad 20 december 2012 - 13:14

RoxenBrax
  • RoxenBrax
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
En nybörjare som tittar efter sin första projektor
Om man bortser från priset, vad skiljer denna mot en W1200.
Är den bättre än W1200?

#185

Postad 20 december 2012 - 15:09

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Vilket sammanträffande nho1. Sitter med samma proj x9 o funderar likadant. Tror det är värt det.

Btw så har jag hittat den nu till ett riktigt bra pris från pålitlig butik i Tyskland. Projektorn+2 par glasögon skulle gå loss på 7900:- tror det var med frakt men osäker. Men hur blir det med garantin? Kan jag lämna in den på auktoriserad Benq verkstad/återförsäljare här i Sverige om det blir problem?

Ingen ännu som vet nåt om glasögonen jag postade tidigare? De laddningsbara borde vara smidigare att sköta och bära men rent tekniskt ngt sämre. Frågan är om man märker skillnad på 2 och 1,7 millisekunder samt ngt sämre kontrast? Vet inte vilka som är nyast men känns som att de laddningsbara ändå borde vara det. Snyggare dessutom.


Länka butiken!

#186

Postad 20 december 2012 - 15:39

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Beställde igår och får den imorn. Kunde inte hålla mig. Blev dock svensk butik. Köpte ett par glasögon original. Nu får vi se om det är värt uppgraderingen fr min hdready proj Infocus X9.

Annars blir det en retur.

#187

Postad 20 december 2012 - 16:14

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Dessa glasögon matchar projjen, tyvärr finns det ingen som säljer dom i Sverige.

Netonnet skulle få in dom i början på nästa år. Tyvärr verkar det som om dom inte är laddningsbara, men dom har bättre kontrast och dom kör 144 hz som matchar projjen i 3D. Hur det blir bildmässigt får framtiden utvisa.

http://www.benq.us/p...or/3dglasses-d3

#188

Postad 20 december 2012 - 17:20

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Beställde igår och får den imorn. Kunde inte hålla mig. Blev dock svensk butik. Köpte ett par glasögon original. Nu får vi se om det är värt uppgraderingen fr min hdready proj Infocus X9.

Annars blir det en retur.


Grymt! Låt mig veta skillnaden, om jag ska också uppgradera!

#189

Postad 20 december 2012 - 18:48

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Grymt! Låt mig veta skillnaden, om jag ska också uppgradera!


Let us all know..
Jag velar mellan att köpa en nu eller vänta tio dagar till antingen den kommer in i tyska butiker eller köra momsfritt (Nytt år).

#190

Postad 20 december 2012 - 20:48

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Kan nån vara vänlig o länka till lämpliga blu-ray spelare med möjlighet att ställa 3D djupet? Och som inte kostar skjortan..

Verkar ju som att 3D inte är det bästa på denna proj. Tänkte om man kunde kompensera det med spelaren.

För övrigt: Någon som jämfört 1070:n med Epsons 5100/5110 6100/6110? Vad gäller svärta och kontrast? Valde mellan denna och dem o känner mig fortfarande osäker. Epsons är nog bättre på 3D samt ngt tystare men fattat som att svärtan inte ska vara så bra? Om 2D bilden är ungefär densamma så väljer jag nog hellre den.

Ska först testa 1070 som troligen kommer imorn. Men har ingen Epson att jämföra emot endast min gamla x9:a.

#191

Postad 20 december 2012 - 20:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlägg
  • 0

Kan nån vara vänlig o länka till lämpliga blu-ray spelare med möjlighet att ställa 3D djupet? Och som inte kostar skjortan..

Verkar ju som att 3D inte är det bästa på denna proj. Tänkte om man kunde kompensera det med spelaren.

För övrigt: Någon som jämfört 1070:n med Epsons 5100/5110 6100/6110? Vad gäller svärta och kontrast? Valde mellan denna och dem o känner mig fortfarande osäker. Epsons är nog bättre på 3D samt ngt tystare men fattat som att svärtan inte ska vara så bra? Om 2D bilden är ungefär densamma så väljer jag nog hellre den.

Ska först testa 1070 som troligen kommer imorn. Men har ingen Epson att jämföra emot endast min gamla x9:a.


Se länken som Jeppeman länkade till ovan. Panasonic`s bluray 2012 modeller kan du ställa djupet och flytta texten på, precis som oppon kan göra och kostar inte skjortan...

Redigerat av mcmike, 20 december 2012 - 20:53.


#192

Postad 21 december 2012 - 00:07

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Kan nån vara vänlig o länka till lämpliga blu-ray spelare med möjlighet att ställa 3D djupet? Och som inte kostar skjortan..

Verkar ju som att 3D inte är det bästa på denna proj. Tänkte om man kunde kompensera det med spelaren.

För övrigt: Någon som jämfört 1070:n med Epsons 5100/5110 6100/6110? Vad gäller svärta och kontrast? Valde mellan denna och dem o känner mig fortfarande osäker. Epsons är nog bättre på 3D samt ngt tystare men fattat som att svärtan inte ska vara så bra? Om 2D bilden är ungefär densamma så väljer jag nog hellre den.

Ska först testa 1070 som troligen kommer imorn. Men har ingen Epson att jämföra emot endast min gamla x9:a.


Man blev ju nästan lite skraj där. Du har alltså inte testat den än, gör det först innan du oroar dig för 3Dn!
Jag har kastat mig över alla reviews tillgängliga och t.ex. Linus (TechTips) sa att det var en dröm att lira spel i 3D -
så man får väl anta att filmer inte är så pjåkiga heller!

#193

Postad 21 december 2012 - 01:22

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jasså "RMW"! Låter bra det! Läste nånstans bara att 3D djupet inte var särskilt bra. Jag har dock ingen erfarenhet av 3D innan. Endast sett 1 film på bio för 1,5 år sen. Blir nog mest 2D tittande ändå.

Hoppas verkligen jag märker skillnad mot min gamla Infocus. Är det bara små skillnader åker den tillbaks. Tänkte även köpa ny duk. Lutar åt en grå duk Dreamscreen V3 med 1.0 i Gain. Projen är ju ganska ljusstark.

Btw: Har förstått att den projicerar stor bild på kort avstånd. Detta oroar mig lite. Vill helst inte flytta fram takfästet. Har nu 3,7m till duk fr lins. Kan man få ner bilden till 106 tum på det avståndet? Förstår mig inte på Benqs uträkningstabell för sånt.


#194

Postad 21 december 2012 - 08:13

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Jasså "RMW"! Låter bra det! Läste nånstans bara att 3D djupet inte var särskilt bra. Jag har dock ingen erfarenhet av 3D innan. Endast sett 1 film på bio för 1,5 år sen. Blir nog mest 2D tittande ändå.

Hoppas verkligen jag märker skillnad mot min gamla Infocus. Är det bara små skillnader åker den tillbaks. Tänkte även köpa ny duk. Lutar åt en grå duk Dreamscreen V3 med 1.0 i Gain. Projen är ju ganska ljusstark.

Btw: Har förstått att den projicerar stor bild på kort avstånd. Detta oroar mig lite. Vill helst inte flytta fram takfästet. Har nu 3,7m till duk fr lins. Kan man få ner bilden till 106 tum på det avståndet? Förstår mig inte på Benqs uträkningstabell för sånt.




Nej! 112"-145" kan du få på det avståndet. Flytta fästet eller byta duk som gäller.

mvh
Nygren

#195

Postad 21 december 2012 - 10:33

RMW
  • RMW
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jasså "RMW"! Låter bra det! Läste nånstans bara att 3D djupet inte var särskilt bra. Jag har dock ingen erfarenhet av 3D innan. Endast sett 1 film på bio för 1,5 år sen. Blir nog mest 2D tittande ändå.

Hoppas verkligen jag märker skillnad mot min gamla Infocus. Är det bara små skillnader åker den tillbaks. Tänkte även köpa ny duk. Lutar åt en grå duk Dreamscreen V3 med 1.0 i Gain. Projen är ju ganska ljusstark.

Btw: Har förstått att den projicerar stor bild på kort avstånd. Detta oroar mig lite. Vill helst inte flytta fram takfästet. Har nu 3,7m till duk fr lins. Kan man få ner bilden till 106 tum på det avståndet? Förstår mig inte på Benqs uträkningstabell för sånt.


Men då tror jag du lär bli mer än nöjd. Nya 3Dprojektorer vs Biografernas á 2009 är det faktiskt ganska stor skillnad på redan idag!

Jag har också funderat på vad det ska bli för duk. Till att börja med tänkte jag projicera på en nymålad vit vägg så kanske man även får en hum om vilken storlek som känns reko :)

#196

Postad 21 december 2012 - 13:04

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Tack Nygren! Ok då får jag nog flytta fästet trots allt då. Över 106 tum blir nog för stort. Nästa steg är 120 på den Dreamscreen duk jag sneglat på. Har 104 idag (billig vit noname med positiv Gain som ger shineeffekt).

Är ganska kass på det här med placering o avstånd.
Hur viktigt är det att linsen blir centrerad mot duken?
Om inte projens offset räcker för att horisontellt ställa bilden. Påverkas bildkvaliteten mkt av att vinkla projen framåt vid takmontering? Bättre att sänka projen?

Jag kör takfäste med möjlighet att teleskopiskt förlänga bärarmen. Men vill inte ha projen för lågt och därmed nära huvet eftersom den inte är särskilt tyst. Min nuvarande x9 sitter bara 1dm fr tak men har då vinklat den lite framåt.

#197

Postad 21 december 2012 - 17:12

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Projjen skall vara centrerad, annars kan du få en bild som är högre på ena sidan eftersom projjen annars hänger snett mot duken.

Jag har min projje i våg (kollat med vattenpass) och jag har fått flytta fram och ner fästet så jag har projjen ca 1 meter ovanför mit huvud.

Vinklar man en projje neråt måste man använda Keystonefunktionen och det skall man helst undvika.

Jag har mycket bra hörsel men jag störs inte alls av fläktljudet, men det är ju från person till person hur känslig man är.

#198

Postad 21 december 2012 - 21:37

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Tack för svaren Tweeker. Förstod det. Kanske därför min nuvarande proj som står snett mot duken levererar en bild där den övre vågräta bildens övre kant är sned medan den nedre är rak? I mitt huvud går det inte ihop hur det kan bli så.

Nu står iaf en Benq 1070 och blänker här på mitt soffbord och väntar på att frun i huset ska lägga sig så jag får leka lite. Kommer att ha den på bordet inkopplad samtidigt som min gamla proj i taket. Kan växla hdmi ut på min receiver.

Återkommer senast söndag med omdöme.

#199

Postad 21 december 2012 - 21:40

Unregistered978d616e
  • Unregistered978d616e
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Tack för svaren Tweeker. Förstod det. Kanske därför min nuvarande proj som står snett mot duken levererar en bild där den övre vågräta bildens övre kant är sned medan den nedre är rak? I mitt huvud går det inte ihop hur det kan bli så.

Nu står iaf en Benq 1070 och blänker här på mitt soffbord och väntar på att frun i huset ska lägga sig så jag får leka lite. Kommer att ha den på bordet inkopplad samtidigt som min gamla proj i taket. Kan växla hdmi ut på min receiver.

Återkommer senast söndag med omdöme.


Nej nej..., inte vänta ända till söndag med jämförelsen. Vill veta nu!

#200

Postad 21 december 2012 - 22:39

stolpmongot
  • stolpmongot
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, rookie här.

Har problem med w1070. Efter varje avstängning så får jag No Signal på hmdi 1..
Drar jag ut kabeln på reciever-sidan händer inget (NAD T747) men drar jag ut och sätter i kabeln i projjen så får jag ny signal.

Någon klok idé eller tips?

:huh:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.